Επειδή θα αργήσω να ξαναποστάρω, θα γράψω ένα κατεβατό - παραλληλίζοντας τον χώρο της ακτοπλοϊας με τον Π.Α.Ο.Κ. Θα καταλάβετε στο τέλος, τι θέλω να σας πω. Ελπίζω να γίνω κατανοητός.
------------------------------------
Δεν ξέρω, πόσοι απο το φόρουμ, έχουν επαφή με τις εξελίξεις στην εγχώρια ακτοπλοϊα. Επειδή στην Θεσσαλονίκη οι συγκεκριμένες εταιρείες δεν δραστηριοποιούνται. H Attica group (η ακτοπλοϊκη - όχι η πτωχευμένη τράπεζα), προχώρησε στην εξαγορά της ΑΝΕΚ LINES, και πλέον είναι η κυρίαρχη δύναμη, αφού ελέγχει εκτός των Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και την ΑΝΕΚ LINES. H ANEK, είναι μια εταιρεία, με ιδιαίτερη ιστορία. Οι Χανιώτες την λατρεύουν, γιατί είναι δημιούργημα τους, το παιδί τους.
Πως δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη εταιρεία:
Η ΑΝΕΚ δημιουργήθηκε το 1967. Το Δεκέμβριο του 1966 το επιβατηγό Ηράκλειον, καθώς εκτελούσε το δρομολόγιο, Χανιά - Πειραιάς, μεσα σε σφοδρή θαλασσοταραχή, βυθίστηκε ανοικτά της Φαλκονέρας, παρασύροντας στο θάνατο πάνω απο 250 επιβάτες. Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα, κάποιοι Χανιώτες (απλοί άνθρωποι - όχι εφοπλιστές) να ξεσηκωθούν, και να αποφασίσουν να ιδρύσουν μια δική τους ναυτιλιακή εταιρεία. Ξέρετε ποιόν έβαλαν για αρχηγό αυτής της "σταυροφορίας" (όπως την ονόμασαν); Έναν Μητροπολίτη! Τον Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου, Ειρηναίο Γαλανάκη.
Γιατί τον επέλεξαν;
Ο Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, ήταν προσωπικότητα κύρους & καθολικής αποδοχής. Έμπνεε εμπιστοσύνη και όλοι τον σεβόντουσαν. Δεν ήταν ούτε οικονομολόγος, ούτε μηχανικός, ούτε ναυπηγός, αλλά έπαιρνε σωστές αποφάσεις. Παρεμπιπτόντως, άμα δείτε το μικρό αφιέρωμα (στο παρακάτω όμορφο βίντεο) για την ίδρυση της εταιρείας, ο Ειρηναίος Γαλανάκης (μιλάει στο βίντεο) έχει αρκετά κοινά με τον Σαββίδη

https://www.youtube.com/watch?v=DfMrwhCucwo
Η ΑΝΕΚ, στην ίδρυση της, ήταν εταιρεία «λαϊκής βάσης» (οι μετοχές διαμοιράζονται στον κόσμο). Όμως, στα τέλη της δεκαετίας του ´80 το μεγαλύτερο μέρος της εταιρείας εξαγοράστηκε από το ρεθυμνιώτη Σήφη Βαρδινογιάννη (αλλά και την "οικογένεια" ευρύτερα). Ο Σήφης Βαρδινογιάννης, ήταν απλός άνθρωπος, και όλες του οι αποφάσεις, ήταν σωστές, οι νεότερες γενιές τα γκρέμισαν όλα, και οδήγησαν την εταιρεία στην εξαθλίωση. Η ανάπτυξη της ΑΝΕΚ, βοήθησε και στην ανάπτυξη της Κρήτης, είτε τουριστικά, είτε στις εξαγωγές τροφίμων, ακόμα και στην Ευρώπη με τα δρομολόγια μέσω Αδριατικής.
------------------------------------
Απο την άλλη, ο (ακτοπλοϊκος) όμιλος Attika, έχει μια διαφορετική ιστορία. Ιδρύθηκε απο τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, και όσο την είχε στον έλεγχο του, έκανε μόνο σωστές κινήσεις. Όταν ο Βγενόπουλος αγόρασε την εταιρεία, ο Παναγόπουλος, μοίρασε στους (πρώην πλέον) εργαζομένους του χρήματα. Φανταστείτε, πόσο παραπάνω την αγόρασε, απο την πραγματική αξία της εταιρείας, εις βάρος των μετόχων, προφανώς για να βγάλει και αυτός (ο Βγενόπουλος). Μου είχε πει ένας (που ήταν απλός εργαζόμενος), οτι ο Παναγόπουλος του έδωσε σε κλειστό φάκελο μετρητά, 500Ε μετρητά ως δώρο αποχαιρετισμού. Αλήθεια - ψέματα, δεν ξέρω, εγώ τότε ήμουν μαθητής




Πούλησε το Blue Star Ithaki στον Καναδά, και έβαλε στο ίδιο δρομολόγιο το Blue Star Delos, με κόστος δρομολογίου διπλάσιο*, μόνο και μόνο για να παραγγείλει το 2010 δυο νεα καράβια (Delos & Patmos) απο Ν. Κορέα και να αρπάξει καμία μίζα, με την δικαιολογία ό,τι τον 15Αύγουστο γεμίζουν... Δηλαδή έχανε η εταιρεία έσοδα 350 ημέρες τον χρόνο για 15 μέρες τον Αύγουστου που δουλεύουν στο φούλ, όταν τότε η Hellenic ήταν ακόμα αντίπαλο στρατόπεδο. Για να καταλάβει κανείς τι έκανε: Έστω ότι έχεις μια αεροπορική εταιρεία, και θές να προσθέσεις ένα δρομολόγιο π.χ απο Θεσσαλονίκη προς Σκιάθο ή Λήμνο, δηλαδή ένα κοντινό προορισμό, όχι τόσο δημοφιλή όπως π.χ η Σαντορίνη ή η Μύκονος, που γνωρίζεις ό,τι θα έχεις συγκεκριμένο αριθμό επιβατών. Τι αεροπλάνο θα βάλεις; Δεν θα βάλεις ένα Bombardier Dash 8 Q400 σαν αυτά της Ολυμπιακής, ή έστω ένα ATR 72;
Αυτός είναι σαν να έβαλε ένα Airbus 321. Τέτοιες, κακές επιλογές έπαιρνε - κοιτώντας το δικό του συμφέρον.
------------------------------------
Υπάρχουν, πάρα πολλες παρόμιες ιστορίες
- Η ΔΑΝΕ LINES, το ίδιο και η ΝΕΛ LINES, πτώχευσαν. Η ΔΑΝΕ (σε Δωδεκάνησα) και η ΝΕΛ (σε Β.Α Αιγαίο) ήταν μονοπώλια, δηλαδή πρέπει να είσαι απίστευτα άχρηστος να "ρίξεις έξω" ένα μονοπώλιο.
- Στη Minoan Flying Dolphins, ο Σφηνιάς λέγεται ό,τι έκανε σπασμωδικές κινήσεις, αγοράζε τα πάντα, ότι του έλεγαν έλεγε ΝΑΙ.
Έγινε το ναυάγιο, με το Εξπές Σαμίνα στην Πάρο, οπου έχασαν την ζωη τους 81 άτομα. Οι "φήμες" λένε ό,τι Κόκκαλης, Κοντομηνάς, Φίλιππος Βρυώνης, και Βαρδινογιάννης, του είχαν εμπιστευτεί κεφάλαια γιατί η εταιρεία θα έμπαινε στο χρηματιστήριο, η εταιρεία μετά το ναυάγιο καταστράφηκε. Γιαυτό, αυτοκτόνησε, πέφτοντας απο το μπαλκόνι των γραφείων στον Πειραιά διότι του ζητούσαν τα χρήματα τους πίσω.
------------------------------------
Γιατί τα λέω όλα αυτά και που θέλω να καταλήξω;
Όταν τα λεφτά είναι δικά σου, και όχι άλλων ή θαλασσοδάνεια, δεν τα σκορπάς/πετάς εύκολα.
Επιπλέον, όταν είσαι σοβαρός επιχειρηματίας, σε κάθε κίνηση σου, ζυγίζεις τα πάντα, σκέφτεσαι συνολικά, τις υποχρεώσεις, τα προβλήματα, τις εκκρεμότητες που έχεις. Δεν κάνεις σπασμωδικές κινήσεις - που συνήθως οδηγούν σε λάθη. Το Timing παίζει σημαντικό ρόλο.
Η ανάπτυξη του Π.Α.Ο.Κ. θα φέρει ανάπτυξη και σε όλη την πόλη.
Ο Π.Α.Ο.Κ., σήμερα, έχει έναν ιδιοκτήτη και πρόεδρο, τον Ιβάν Σαββίδη, -σαν άλλος Ειρηναίος Γαλανάκης-, που εμπνέει εμπιστοσύνη, και σιγουριά για τον μέλλον, ότι είσαι ανεξάρτητος, και πρέπει να είναι καθολικής αποδοχής.
Τι θέλετε; Μια ομάδα, μοντέλο "Βγενόπουλου" ή άλλων παρόμοιων μοντέλων, που πάντα οδηγούν σε καταστροφές;
Αντίστοιχα, ο Π.Α.Ο.Κ. δεν πρέπει να αγοράζει παίκτες τύπου Μπερμπατοφ, Τζιοβινκο, Φάμπιο Κοεντράο κλπ. πρέπει να στηρίζεται (κυρίως) στις ακαδημίες του, και σε παίκτες που θα βλέπουν τον ΠΑΟΚ ως ένα σκαλοπάτι για κάπου καλύτερα, με 2-3 εξαιρέσεις σε όλο το ρόστερ.
Γιαυτό, με τον Π.Α.Ο.Κ. του Ιβάν Σαββίδη, με πλώρη το μέλλον. (όπως έλεγε και το μοτο της ΑΝΕΚ)
ΥΓ. Όποιος πάρει στο μέλλον όλη την Αττικα, έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού



------------------------------------
Επειδή σας ζάλισα με καράβια, τραγούδι απο ποιήμα του Καββαδία.
https://www.youtube.com/watch?v=2ouqXa8m5F8
"Πλέμε σε μια θάλασσα γιομάτη, με λογής παράξενα φυτά, ένας γέρος ήλιος μας κοιτά και μας κλείνει που και που το μάτι..."
- Καββαδίας
Π********