Τεχνολογικά θαύματα

Ό,τι άλλο κρίνετε απαραίτητο προς συζήτηση και δεν έγκειται στις παραπάνω Θεματικές Ενότητες...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 102973
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Τεχνολογικά θαύματα

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Το μυστικό της Αγίας Σοφίας – Πως άντεξε 64 σεισμούς μέχρι 7,4 Ρίχτερ

pronews


Ποιο είναι το μυστικό για τον τρόπο που χτίστηκε η Αγία Σοφία, αυτό το αρχιτεκτονικό αριστούργημα, που στέκει αγέρωχο στο πέρασμα των αιώνων; Σείεται αλλά δεν καταρρέει. Και αν γίνει ένας σεισμός της τάξεως των 7,4 ρίχτερ η Αγία Σοφία ίσως να είναι το μοναδικό κτίριο το οποίο θα μείνει όρθιο στην Κωνσταντινούπολη.

Η πολυετής επιστημονική έρευνα, έδειξε ότι το υλικό υποδομής που χρησιμοποιήθηκε στον τρούλο της Αγίας Σοφίας είναι κατά 97% παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιήθηκε στα ιστορικά κτίρια της Ρόδου και περιέχει ένα συστατικό που αντέχει στη φωτιά και εξελίχθηκε στην Ανατολή.

Αυτό το οικοδομικό υλικό, ένα είδος πυρίμαχου τούβλου, είναι όμως δώδεκα φορές πιο ελαφρύ από το κανονικό τούβλο και αντέχει στην ένταση που προκαλεί ο σεισμός. Η Αγία Σοφία άντεξε 64 σεισμούς μέχρι 7,4 Ρίχτερ.

Αποκαλύφθηκε επίσης ότι η λάσπη που χρησιμοποιήθηκε αποτελείτο από ημιαποκρυσταλλοποιημένο υλικό το οποίο έχει την ιδιότητα να απορροφά την ενέργεια του σεισμού: «Πριν ακόμη και από τον σεισμό του 1999, είχαμε βεβαιωθεί ότι η σύνθεση και η ιδιοσυστασία του υλικού που χρησιμοποιήθηκε μπορούσε να αντέξει σε έναν μεγάλο σεισμό» βεβαίωσε η καθηγήτρια του ΕΜΠ κυρία Τόνια Μωροπούλου, η οποία συμμετείχε στην επιστημονική έρευνα.

Λέγεται ότι ο ασβέστης ζυμώθηκε με λάδι αντί για νερό.

Ο σχεδιασμός του τρούλου από τοιχοποιία κι ο έξυπνος τρόπος στήριξής του σε τέσσερα τόξα αλλά και τον τρόπο που μοιράζονται τα φορτία και τις συνδέσεις, αποτελούν ένα θαύμα μηχανικής.

Τέσσερις τεράστιοι πεσσοί, (κτιστοί τετράγωνοι στύλοι) που απέχουν μεταξύ τους ο ένας από τον άλλο 30 μ., στηρίζουν τα τέσσερα μεγάλα τόξα πάνω στα οποία εδράζεται ο τρούλος, με διάμετρο 31 μέτρων.

Ο τρούλος δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται εξαιτίας των παραθύρων που βρίσκονται γύρω στη βάση του. Ο σύγχρονος ιστορικός Προκόπιος λέει: …δίνει την εντύπωση ότι είναι ένα κομμάτι ουρανού που κρέμεται στη γη.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 102973
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Τεχνολογικά θαύματα

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Η Κίνα οδηγεί την επανάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές με το CR450 να φτάνει τα 453 km/h

pronews.gr

Εικόνα

Το μέλλον της σιδηροδρομικής μεταφοράς είναι εδώ και φέρει την υπογραφή της Κίνας. Το νέο υπερτρένο CR450, που ξεπερνά τα 450 km/h, ανατρέπει κάθε έννοια ταχύτητας και διαδρομών, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Αν έχετε φανταστεί ποτέ να φτάνετε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε 1 ώρα, η Κίνα μόλις απέδειξε ότι αυτό δεν είναι όνειρο, αλλά πραγματικότητα.

Το νέο υπερτρένο CR450 είναι έτοιμο να σπάσει τα όρια της φυσικής, τρέχοντας με 453 km/h, και να κάνει την ταξιδιωτική εμπειρία πιο γρήγορη και πιο συναρπαστική από ποτέ.

Με τη σχεδίαση που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος και την αεροδυναμική του να μειώνει την αντίσταση του αέρα κατά 20%, το CR450 έχει κατασκευαστεί για ταχύτητες που προκαλούν θαυμασμό.

Η επιτάχυνση του από 0 σε 350 km/h μέσα σε λιγότερο από 5 λεπτά είναι κάτι που σίγουρα δεν έχουμε ξαναδεί σε κανένα άλλο μέσο μεταφοράς, κι αυτό είναι μόνο η αρχή.

Με ελαφριά κατασκευή που μειώνει το βάρος κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το CR450 εξασφαλίζει τη μέγιστη σταθερότητα και, το πιο εντυπωσιακό, σχεδόν αθόρυβη λειτουργία.

Η Κίνα, η οποία ήδη κατέχει το μεγαλύτερο δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, δεν άφησε τίποτα στην τύχη.

Πριν το CR450 υποδεχτεί τους πρώτους του επιβάτες, θα έχει διανύσει 600.000 χιλιόμετρα δοκιμών για να εξασφαλιστεί ότι η σταθερότητα και η ασφάλεια παραμένουν αμετακίνητες, ακόμα και στις ακραίες ταχύτητες των 453 km/h.

Αλλά η ταχύτητα δεν είναι το μόνο επίτευγμα του CR450. Το νέο υπερτρένο είναι εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αναλαμβάνει να ρυθμίσει τις παραμέτρους της διαδρομής σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας τη θερμομόνωση, μειώνοντας τον θόρυβο και ελαχιστοποιώντας τους κραδασμούς, κάτι που το καθιστά πιο έξυπνο και πιο αποδοτικό από το προκάτοχό του, το CR400.

Η Κίνα δεν σταματά εδώ. Εργάζεται ήδη πάνω σε τρένα μαγνητικής αιώρησης (maglev), που θα επιτρέπουν ταχύτητες έως και 600 km/h.

Σε αυτό το επίπεδο, η τριβή των τροχών με τις ράγες θα είναι παρελθόν, και οι ράγες θα καταστούν απλώς ένα μέσο που στηρίζει το μαγνητικό πεδίο που θα αιωρεί το τρένο.

Το CR450 και τα σχέδια για το μέλλον των τρένων υψηλής ταχύτητας είναι η απόδειξη ότι η τεχνολογία, η ταχύτητα και η βιωσιμότητα είναι οι κινητήριες δυνάμεις του 21ου αιώνα. Το αύριο ταξιδεύει ήδη με 453 km/h – και αυτό το αύριο είναι ήδη εδώ.
These users thanked the author ΑποστόληςΑ for the post:
Eagle1980
Cylon-4
Δημοσιεύσεις: 10659
Εγγραφή: Κυρ 21 Νοέμ 2021, 14:11

Re: Τεχνολογικά θαύματα

Δημοσίευση από Cylon-4 »

Φιλε Αποστόλη, την δεκαετια του 2000, εχω κανει την διαδρομη αεροδρομιο Σαγκαης - πολη Σαγκαης, με τρενο που δεν ακουμπαει στις ραγες, αλλα κινειται με μαγνητικη αιωρηση.
Φανταστικη αισθηση, εμπειρια ζωης.
Εχει την δυνατοτητα να κινειται με 430 χλμ την ωρα, αλλα για λογους ασφαλειας μας πηγε με 340.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 102973
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Τεχνολογικά θαύματα

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Στην Ιαπωνία δοκιμάστηκε ένα τρένο ηλεκτρομαγνητικής ανύψωσης το 2015 και κατάφερε να πιάσει ανώτατη ταχύτητα (για 10 sec) 603 km/h. Ήταν βέβαια σε πειραματικό στάδιο και οι Ιάπωνες ήλπιζαν ότι σύντομα θα έμπαινε σε εμπορική εκμετάλλευση. Δεν γνωρίζω τι έγινε μετά.
Άβαταρ μέλους
Mitsospaoki4
Moderator
Δημοσιεύσεις: 13210
Εγγραφή: Δευ 21 Μάιος 2018, 12:53
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Βολος

Re: Τεχνολογικά θαύματα

Δημοσίευση από Mitsospaoki4 »

Μιλώντας για ταχύτητες, και τα δικά μας τα τρένα είναι σχεδιασμένα για ταχύτητες 250 km/h και ας μην τους "φαίνεται".

Πρακτικά δεν θα το δούμε όμως ποτέ αυτό γιατί η υποδομή δεν μπορεί να τα σηκώσει.
These users thanked the author Mitsospaoki4 for the post:
Eagle1980
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενική Συζήτηση”