WRC
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
4ΤΡΟΧΟΙ
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΡΑΛΛΥ ΠΑΡΑΓΟΥΑΗΣ
1 Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1
2 Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +26.2
3 Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +27.2
4 Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +28.5
5 Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +30.6
6 Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +2:05.2
7 Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +3:35.5
8 Solberg/Edmondson – Toyota GR Yaris Rally2 +6:53.8
9 Rossel/Dunand – Citroen C3 Rally2 +7:16.3
10 Gryazin/Aleksandrov – Skoda Fabia Rally2 +8:48.2
WRC – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Elfyn Evans 198
2 Kalle Rovanpera 191
3 Sebastien Ogier 189
4 Ott Tanak 180
5 Thierry Neuville 150
6 Takamoto Katsuta 88
7 Adrien Faurmaux 71
8 Oliver Solberg 58
9 Sami Pajari 56
10 Gregoire Munster 21
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1 Toyota 513
2 Hyundai 413
3 Ford 143
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΡΑΛΛΥ ΠΑΡΑΓΟΥΑΗΣ
1 Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1
2 Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +26.2
3 Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +27.2
4 Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +28.5
5 Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +30.6
6 Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +2:05.2
7 Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +3:35.5
8 Solberg/Edmondson – Toyota GR Yaris Rally2 +6:53.8
9 Rossel/Dunand – Citroen C3 Rally2 +7:16.3
10 Gryazin/Aleksandrov – Skoda Fabia Rally2 +8:48.2
WRC – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Elfyn Evans 198
2 Kalle Rovanpera 191
3 Sebastien Ogier 189
4 Ott Tanak 180
5 Thierry Neuville 150
6 Takamoto Katsuta 88
7 Adrien Faurmaux 71
8 Oliver Solberg 58
9 Sami Pajari 56
10 Gregoire Munster 21
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1 Toyota 513
2 Hyundai 413
3 Ford 143
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Χιλής - 2η Μέρα (1ο loop): Εξαπέλυσε επίθεση και πέρασε πρώτος ο Evans
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Με υποδειγματική οδήγηση ο Elfyn Evans πέρασε στην πρωτοπορία του Ράλι Χιλής στα μισά της δεύτερης, άκρως απαιτητικής μέρας. Εγκατέλειψε ξανά ο Ott Tanak.
Η δεύτερη μέρα του Ράλι Χιλής ξεκίνησε με τρομερή βροχή και ομίχλη, επηρεάζοντας τις συνθήκες και την ορατότητα των πληρωμάτων.
Μετά την καταστροφή που έζησε ο Ott Tanak λόγω της εγκατάλειψης από σπασμένο μοτέρ, και το κλατάρισμα του Kalle Rovanpera, οι Elfyn Evans και Sebastien Ogier ξεκινούσαν το Σάββατο με σαφές πλεονέκτημα, τόσο βαθμολογικό, όσο και ψυχολογικό.
Ο Ουαλός άρπαξε την ευκαιρία και με εκπληκτική οδήγηση κατάφερε να κερδίσει πολύ χρόνο και να βρεθεί πλέον στην πρωτοπορία του αγώνα, παρά το γεγονός πως -όπως κι οι περισσότεροι- παραπονέθηκε πολύ για τη φθορά των πίσω ελαστικών και την ολισθιρότητα των διαδρομών.
Από τη μεριά του, ο Sebastien Ogier κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Thierry Neuville με την επίδοση που πέτυχε στην SS9, τη μεγαλύτερη του αγώνα καθώς φτάνει τα 28 km, κερδίζοντας έτσι την θέση του στο βάθρο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, προσπέρασε και τον μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Adrien Fourmaux, μετατρέποντας το 1-2 της Hyundai σε 1-2 της Toyota μέσα σε τρεις διαδρομές.
Στην 6η θέση είναι ο Rovanpera, ανακάμπτοντας σιγά-σιγά μετά το 1 χαμένο λεπτό λόγω του κλαταρίσματος την Παρασκευή, και παλεύει να μπει στην πεντάδα μειώνοντας σταθερά τη διαφορά του από τον 5ο Sami Pajari.
Παράλληλα, o Gregoire Munster ανέβηκε στην 7η θέση καθώς ο Takamoto Katsuta σταμάτησε για λίγο στην SS8 με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και να πέσει 8ος, τελευταίος δηλαδή εκ των Rally1.
Ο Ott Tanak τα έδωσε όλα και πάλεψε να μαζέψει τη διαφορά και να μπει ξανά στη βαθμολογούμενη δεκάδα, οδηγώντας υποδειγματικά και με τις συνθήκες να τον ευνοούν, κατακτώντας τη νίκη και στις δύο πρώτες ΕΔ του loop. Ωστόσο, πριν την έναρξη της SS9, ο Εσθονός εγκατέλειψε και γύρισε στο service park, με τη Hyundai να αναφέρει πως θέλει να προφυλάξει το αυτοκίνητο για να επιτεθεί την Κυριακή για τους πόντους της Super Sunday και τη Power Stage.
Οι άτυχοι της μέρας ήταν οι Josh McErlean και Alberto Heller, καθώς στην SS7 έμειναν από κινητήρα σε μία σπάνια στιγμή μηχανικής αστοχίας για τα Ford Puma Rally1, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και να ελπίζουν να επιστρέψουν στον αγώνα την Κυριακή.
Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:
Kalle Rovanpera SS1, SS2, SS9
Elfyn Evans SS3
Sami Pajari SS4
Ott Tanak SS5, SS7, SS8
Sebastien Ogier SS6
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS9:
Θέση Πλήρωμα Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από 1ο
1 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 1:41:08.3 0.0
2 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 1:41:13.9 +5.6
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 1:41:17.6 +9.3
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 1:41:27.1 +18.8
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 1:41:36.4 +28.1
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 1:41:52.7 +44.4
7 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 1:42:26.5 +1:18.2
8 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 1:42:33.4 +1:25.1
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Με υποδειγματική οδήγηση ο Elfyn Evans πέρασε στην πρωτοπορία του Ράλι Χιλής στα μισά της δεύτερης, άκρως απαιτητικής μέρας. Εγκατέλειψε ξανά ο Ott Tanak.
Η δεύτερη μέρα του Ράλι Χιλής ξεκίνησε με τρομερή βροχή και ομίχλη, επηρεάζοντας τις συνθήκες και την ορατότητα των πληρωμάτων.
Μετά την καταστροφή που έζησε ο Ott Tanak λόγω της εγκατάλειψης από σπασμένο μοτέρ, και το κλατάρισμα του Kalle Rovanpera, οι Elfyn Evans και Sebastien Ogier ξεκινούσαν το Σάββατο με σαφές πλεονέκτημα, τόσο βαθμολογικό, όσο και ψυχολογικό.
Ο Ουαλός άρπαξε την ευκαιρία και με εκπληκτική οδήγηση κατάφερε να κερδίσει πολύ χρόνο και να βρεθεί πλέον στην πρωτοπορία του αγώνα, παρά το γεγονός πως -όπως κι οι περισσότεροι- παραπονέθηκε πολύ για τη φθορά των πίσω ελαστικών και την ολισθιρότητα των διαδρομών.
Από τη μεριά του, ο Sebastien Ogier κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Thierry Neuville με την επίδοση που πέτυχε στην SS9, τη μεγαλύτερη του αγώνα καθώς φτάνει τα 28 km, κερδίζοντας έτσι την θέση του στο βάθρο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, προσπέρασε και τον μέχρι πρότινος πρωτοπόρο Adrien Fourmaux, μετατρέποντας το 1-2 της Hyundai σε 1-2 της Toyota μέσα σε τρεις διαδρομές.
Στην 6η θέση είναι ο Rovanpera, ανακάμπτοντας σιγά-σιγά μετά το 1 χαμένο λεπτό λόγω του κλαταρίσματος την Παρασκευή, και παλεύει να μπει στην πεντάδα μειώνοντας σταθερά τη διαφορά του από τον 5ο Sami Pajari.
Παράλληλα, o Gregoire Munster ανέβηκε στην 7η θέση καθώς ο Takamoto Katsuta σταμάτησε για λίγο στην SS8 με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και να πέσει 8ος, τελευταίος δηλαδή εκ των Rally1.
Ο Ott Tanak τα έδωσε όλα και πάλεψε να μαζέψει τη διαφορά και να μπει ξανά στη βαθμολογούμενη δεκάδα, οδηγώντας υποδειγματικά και με τις συνθήκες να τον ευνοούν, κατακτώντας τη νίκη και στις δύο πρώτες ΕΔ του loop. Ωστόσο, πριν την έναρξη της SS9, ο Εσθονός εγκατέλειψε και γύρισε στο service park, με τη Hyundai να αναφέρει πως θέλει να προφυλάξει το αυτοκίνητο για να επιτεθεί την Κυριακή για τους πόντους της Super Sunday και τη Power Stage.
Οι άτυχοι της μέρας ήταν οι Josh McErlean και Alberto Heller, καθώς στην SS7 έμειναν από κινητήρα σε μία σπάνια στιγμή μηχανικής αστοχίας για τα Ford Puma Rally1, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και να ελπίζουν να επιστρέψουν στον αγώνα την Κυριακή.
Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:
Kalle Rovanpera SS1, SS2, SS9
Elfyn Evans SS3
Sami Pajari SS4
Ott Tanak SS5, SS7, SS8
Sebastien Ogier SS6
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS9:
Θέση Πλήρωμα Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από 1ο
1 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 1:41:08.3 0.0
2 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 1:41:13.9 +5.6
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 1:41:17.6 +9.3
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 1:41:27.1 +18.8
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 1:41:36.4 +28.1
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 1:41:52.7 +44.4
7 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 1:42:26.5 +1:18.2
8 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 1:42:33.4 +1:25.1
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Στο τέλος της 2η ημέρας στη Χιλή, μετά την SS12, τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:
1 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 2:23:13.9 0.0
2 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:23:20.2 +6.3
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 2:23:40.7 +26.8
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 2:23:55.6 +41.7
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 2:24:04.3 +50.4
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 2:24:37.1 +1:23.2
7 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 2:25:08.2 +1:54.3
8 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 2:25:14.3 +2:00.4
1 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 2:23:13.9 0.0
2 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:23:20.2 +6.3
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 2:23:40.7 +26.8
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 2:23:55.6 +41.7
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 2:24:04.3 +50.4
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 2:24:37.1 +1:23.2
7 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 2:25:08.2 +1:54.3
8 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 2:25:14.3 +2:00.4
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
SS13
1. Ogier S. - Toyota Gazoo Racing WRT, 11:50.0
2. Evans E. - Toyota Gazoo Racing WRT, +0.9
3. Rovanpera K. - Toyota Gazoo Racing WRT, +3.4
4. Tanak O. - Hyundai Shell Mobis WRT, +4.8
5. Pajari S. - Toyota Gazoo Racing WRT 2, +5.0
6. Neuville T. - Hyundai Shell Mobis WRT, +6.3
7. Fourmaux A. - Hyundai Shell Mobis WRT, +7.2
8. Katsuta T. - Toyota Gazoo Racing WRT, +9.9
9. Munster G. - M-Sport WRT, +17.2
10. Heller A. - M-Sport WRT, +28.7
1. Ogier S. - Toyota Gazoo Racing WRT, 11:50.0
2. Evans E. - Toyota Gazoo Racing WRT, +0.9
3. Rovanpera K. - Toyota Gazoo Racing WRT, +3.4
4. Tanak O. - Hyundai Shell Mobis WRT, +4.8
5. Pajari S. - Toyota Gazoo Racing WRT 2, +5.0
6. Neuville T. - Hyundai Shell Mobis WRT, +6.3
7. Fourmaux A. - Hyundai Shell Mobis WRT, +7.2
8. Katsuta T. - Toyota Gazoo Racing WRT, +9.9
9. Munster G. - M-Sport WRT, +17.2
10. Heller A. - M-Sport WRT, +28.7
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
SS14
1. Evans E. - Toyota Gazoo Racing WRT, 4:29.5
2. Katsuta T. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.1
3. Ogier S. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.3
4. Rovanpera K. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.8
5. Fourmaux A. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.0
5. Pajari S. - Toyota Gazoo Racing WRT 2, +2.0
7. Neuville T. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.4
8. Tanak O. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.7
9. Munster G. - M-Sport WRT, +6.3
10. McErlean J. - M-Sport WRT, +11.0
1. Evans E. - Toyota Gazoo Racing WRT, 4:29.5
2. Katsuta T. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.1
3. Ogier S. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.3
4. Rovanpera K. - Toyota Gazoo Racing WRT, +1.8
5. Fourmaux A. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.0
5. Pajari S. - Toyota Gazoo Racing WRT 2, +2.0
7. Neuville T. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.4
8. Tanak O. - Hyundai Shell Mobis WRT, +2.7
9. Munster G. - M-Sport WRT, +6.3
10. McErlean J. - M-Sport WRT, +11.0
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Χιλής: Μεγάλος νικητής ο Ogier, φουντώνει η μάχη για το πρωτάθλημα
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Νικητής για πέμπτη φορά φέτος αναδείχθηκε ο Sebastien Ogier και πλέον ηγείται της βαθμολογίας καθώς βάζει πλώρη για τον ένατο τίτλο της καριέρας του.
Το Ράλι Χιλής απεδείχθη σκληρό κι ανατρεπτικό, με τα πληρώματα να παλεύουν τόσο με τις δύσκολες ειδικές διαδρομές, όσο και με τον άστατο καιρό που άλλαζε συνεχώς τις συνθήκες.
Στο τέλος μίλησε η καρδιά του πρωταθλητή, αλλά κι εκείνου που θέλει να γίνει, καθώς οι Sebastien Ogier και Elfyn Evans πάλεψαν μέχρι τέλους για τη νίκη.
Ο Γάλλος ήταν αυτός που τα κατάφερε, κάνοντας ένα μεγάλο comeback το Σάββατο, και με τη νίκη του και τους βαθμούς από τη Super Sunday και την Power Stage πέρασε τον Evans για 2 βαθμούς. Είναι η πρώτη φορά μετά το Ράλι Μόντε Κάρλο στην αρχή της χρονιάς που ο 8κις πρωταθλητής ηγείται της βαθμολογίας, και μοιάζει έτοιμος για την τελική επίθεση με στόχο το 9ο πρωτάθλημα.
Στην 3η θέση ήρθε ο Adrien Fourmaux που για λίγο ηγείτο του αγώνα. Ο Γάλλος δεν έδειξε να έχει τον ρυθμό για το κάτι παραπάνω την Κυριακή, όμως κατάφερε να μείνει σε θέση βάθρου για τρίτη φορά φέτος, μετά το Μόντε Κάρλο και το Ράλλυ Ακρόπολις που ήταν και πάλι στο χαμηλότερο σκαλί του.
Τέταρτος έμεινε ο Thierry Neuville που συνεχίζει να μένει χωρίς νίκη φέτος, στη χρονιά που υπερασπίζεται του τίτλου που κατέκτησε πέρυσι. Όπως και για τον Tanak, έτσι και για αυτόν ο τίτλος μοιάζει πια μακρινό όνειρο.
Το αυτό μπορεί να ειπωθεί και για τον 6ο στη Χιλή Kalle Rovanpera. Έμοιαζε ικανός για τη νίκη, όμως ένα κλατάρισμα του στέρησε (όπως και στην Παραγουάη) την ευκαιρία για κάτι καλύτερο. Δεν ήταν καν αρκετά γρήγορος να περάσει τον Pajari, αφού δεν πρόκειται να το έκανε με team orders λόγω της πάγιας τακτική της Toyota να τα αποφεύγει.
Έβδομος ήταν ο Takamoto Katsuta που πάλεψε και κατάφερε να περάσει τον Gregoire Munster στη μόνη μάχη που μπόρεσε να δώσει ο Ιάπωνας σε όλη τη διάρκεια του ράλι.
Ο Ott Tanak είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει το απόγευμα της Παρασκευής, και μαζί τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα να εξανεμίζονται. Επέστρεψε το Σάββατο με τη Hyundai όμως να τον αποσύρει μετά τις πρώτες δύο ΕΔ της μέρας, καθώς το εφεδρικό μοτέρ δεν είναι σε τέλεια κατάσταση, κάτι που τον «πόνεσε» και την τελευταία μέρα του αγώνα όταν και αντιμετώπισε ζητήματα υπερθέρμανσης.
Τέλος, οι Josh McErlean και Alberto Heller επέστρεψαν στον αγώνα μόνο για να τερματίσουν, καθώς είχαν εγκαταλείψει αμφότεροι στην πρώτη ΕΔ του Σαββάτου με πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Puma Rally1.
Στα της Super Sunday, o Ogier ήταν ταχύτερος, με τους Evans, Rovanpera, Pajari και Tanak να έπονται.
Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Γάλλος της Toyota ήταν και πάλι στην κορυφή, μπροστά από τους Neuville, Evans, Pajari και Rovanpera.
Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:
Kalle Rovanpera SS1, SS2, SS9
Elfyn Evans SS3, SS14
Sami Pajari SS4
Ott Tanak SS5, SS7, SS8
Sebastien Ogier SS6, SS10, SS11, SS12, SS13, SS19
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:
1 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 2:55:42.1 0.0
2 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:55:53.1 +11.0
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 2:56:28.6 +46.5
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 2:56:41.1 +59.0
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 2:56:45.5 +1:03.4
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 2:57:17.8 +1:35.7
7 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 2:57:56.1 +2:14.0
8 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 2:58:26.2 +2:44.1
9 Solberg Oliver – Edmondson E. Toyota GR Yaris Rally2 3:04:00.7 +8:18.6
10 Gryazin N. – Aleksandrov K. Škoda Fabia RS Rally2 3:04:41.1 +8:59.0
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Νικητής για πέμπτη φορά φέτος αναδείχθηκε ο Sebastien Ogier και πλέον ηγείται της βαθμολογίας καθώς βάζει πλώρη για τον ένατο τίτλο της καριέρας του.
Το Ράλι Χιλής απεδείχθη σκληρό κι ανατρεπτικό, με τα πληρώματα να παλεύουν τόσο με τις δύσκολες ειδικές διαδρομές, όσο και με τον άστατο καιρό που άλλαζε συνεχώς τις συνθήκες.
Στο τέλος μίλησε η καρδιά του πρωταθλητή, αλλά κι εκείνου που θέλει να γίνει, καθώς οι Sebastien Ogier και Elfyn Evans πάλεψαν μέχρι τέλους για τη νίκη.
Ο Γάλλος ήταν αυτός που τα κατάφερε, κάνοντας ένα μεγάλο comeback το Σάββατο, και με τη νίκη του και τους βαθμούς από τη Super Sunday και την Power Stage πέρασε τον Evans για 2 βαθμούς. Είναι η πρώτη φορά μετά το Ράλι Μόντε Κάρλο στην αρχή της χρονιάς που ο 8κις πρωταθλητής ηγείται της βαθμολογίας, και μοιάζει έτοιμος για την τελική επίθεση με στόχο το 9ο πρωτάθλημα.
Στην 3η θέση ήρθε ο Adrien Fourmaux που για λίγο ηγείτο του αγώνα. Ο Γάλλος δεν έδειξε να έχει τον ρυθμό για το κάτι παραπάνω την Κυριακή, όμως κατάφερε να μείνει σε θέση βάθρου για τρίτη φορά φέτος, μετά το Μόντε Κάρλο και το Ράλλυ Ακρόπολις που ήταν και πάλι στο χαμηλότερο σκαλί του.
Τέταρτος έμεινε ο Thierry Neuville που συνεχίζει να μένει χωρίς νίκη φέτος, στη χρονιά που υπερασπίζεται του τίτλου που κατέκτησε πέρυσι. Όπως και για τον Tanak, έτσι και για αυτόν ο τίτλος μοιάζει πια μακρινό όνειρο.
Το αυτό μπορεί να ειπωθεί και για τον 6ο στη Χιλή Kalle Rovanpera. Έμοιαζε ικανός για τη νίκη, όμως ένα κλατάρισμα του στέρησε (όπως και στην Παραγουάη) την ευκαιρία για κάτι καλύτερο. Δεν ήταν καν αρκετά γρήγορος να περάσει τον Pajari, αφού δεν πρόκειται να το έκανε με team orders λόγω της πάγιας τακτική της Toyota να τα αποφεύγει.
Έβδομος ήταν ο Takamoto Katsuta που πάλεψε και κατάφερε να περάσει τον Gregoire Munster στη μόνη μάχη που μπόρεσε να δώσει ο Ιάπωνας σε όλη τη διάρκεια του ράλι.
Ο Ott Tanak είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει το απόγευμα της Παρασκευής, και μαζί τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα να εξανεμίζονται. Επέστρεψε το Σάββατο με τη Hyundai όμως να τον αποσύρει μετά τις πρώτες δύο ΕΔ της μέρας, καθώς το εφεδρικό μοτέρ δεν είναι σε τέλεια κατάσταση, κάτι που τον «πόνεσε» και την τελευταία μέρα του αγώνα όταν και αντιμετώπισε ζητήματα υπερθέρμανσης.
Τέλος, οι Josh McErlean και Alberto Heller επέστρεψαν στον αγώνα μόνο για να τερματίσουν, καθώς είχαν εγκαταλείψει αμφότεροι στην πρώτη ΕΔ του Σαββάτου με πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Puma Rally1.
Στα της Super Sunday, o Ogier ήταν ταχύτερος, με τους Evans, Rovanpera, Pajari και Tanak να έπονται.
Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Γάλλος της Toyota ήταν και πάλι στην κορυφή, μπροστά από τους Neuville, Evans, Pajari και Rovanpera.
Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:
Kalle Rovanpera SS1, SS2, SS9
Elfyn Evans SS3, SS14
Sami Pajari SS4
Ott Tanak SS5, SS7, SS8
Sebastien Ogier SS6, SS10, SS11, SS12, SS13, SS19
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:
1 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 2:55:42.1 0.0
2 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 2:55:53.1 +11.0
3 Fourmaux Adrien – Coria A. Hyundai i20 N Rally1 2:56:28.6 +46.5
4 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 2:56:41.1 +59.0
5 Pajari Sami – Salminen Marko Toyota GR Yaris Rally1 2:56:45.5 +1:03.4
6 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 2:57:17.8 +1:35.7
7 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 2:57:56.1 +2:14.0
8 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 2:58:26.2 +2:44.1
9 Solberg Oliver – Edmondson E. Toyota GR Yaris Rally2 3:04:00.7 +8:18.6
10 Gryazin N. – Aleksandrov K. Škoda Fabia RS Rally2 3:04:41.1 +8:59.0
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Sébastien OGIER - toyota, 224
2. Elfyn EVANS - toyota, 222
3. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 203
4. Ott TÄNAK - hyundai, 181
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 166
6. Takamoto KATSUTA - toyota, 94
7. Adrien FOURMAUX - hyundai, 86
8. Sami PAJARI - toyota, 70
9. Oliver SOLBERG - toyota, 60
10. Grégoire MUNSTER - ford, 25
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. toyota 572
2. hyundai 447
3. ford 157
4. toyota 111
1. Sébastien OGIER - toyota, 224
2. Elfyn EVANS - toyota, 222
3. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 203
4. Ott TÄNAK - hyundai, 181
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 166
6. Takamoto KATSUTA - toyota, 94
7. Adrien FOURMAUX - hyundai, 86
8. Sami PAJARI - toyota, 70
9. Oliver SOLBERG - toyota, 60
10. Grégoire MUNSTER - ford, 25
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. toyota 572
2. hyundai 447
3. ford 157
4. toyota 111
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Κεντρικής Ευρώπης: Καταργώντας τα σύνορα - Πού θα δείτε τηλεοπτικά τον αγώνα
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Το -μέχρι νεωτέρας- τελευταίο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης είναι προ των πυλών, σε ένα ταξίδι στις ασφάλτινες διαδρομές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Τσεχίας.
Φτάσαμε πια στην τελική ευθεία του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, καθώς το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης είναι ο προτελευταίος ασφάλτινος αγώνας της σεζόν.
Το ράλι ξεκινά από τη Γερμανία και περνά στην Τσεχία και κατά την τελευταία μέρα, την Κυριακή, στην Αυστρία, ενώ η βάση του είναι στη γερμανική πόλη του Passau.
Δεν υπάρχουν δύο ίδιες ημέρες – ή ακόμα και ειδικές διαδρομές – στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Τα πληρώματα πρέπει να αντιμετωπίσουν μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ποικιλία επιφανειών, πλάτους, καμπυλότητας και επιπέδων πρόσφυσης καθώς μετακινούνται μεταξύ χωρών και περιοχών.
Ορισμένα τμήματα μοιάζουν με την παραδοσιακή γερμανική άσφαλτο, άλλα μοιάζουν περισσότερο με αγροτικές ανηφόρες της Τσεχίας – ανώμαλες, με τυφλά σημεία και παραπλανητικά γρήγορες. Ο καιρός είναι ένας σημαντικός παράγοντας, καθώς ο Οκτώβριος φέρνει συχνά βροχή, ομίχλη και διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Η επιλογή των ελαστικών είναι ρίσκο, και η λάσπη που μεταφέρεται στον δρόμο από τα περάσματα προσδίδει στο στοιχείο του απρόβλεπτου.
Οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόζονται γρήγορα και να διαχειρίζονται τον κίνδυνο, διατηρώντας παράλληλα υψηλό ρυθμό.
Αναλυτικά το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδας:
Ε.Δ. Ονομασία Απόσταση Ώρα εκκίνησης
SS1 Gold und Therme 1 12,83 km Πέμπτη 15:30
SS2 Gold und Therme 2 12,83 km 19:05
SS3 Granit und Wald 1 10,86 km Παρασκευή 09:30
SS4 Bohmerwald 1 15,27 km 10:20
SS5 Col de Jan 1 23,37 km 12:35
SS6 Col de Jan 2 23,37 km 15:45
SS7 Bohmerwald 2 15,27 km 18:20
SS8 Granit und Wald 2 10,86 km 19:15
SS9 Made in FRG 1 14,30 km Σάββατο 09:15
SS10 Keply 1 21,95 km 11:35
SS11 Klatovy 1 15,57 km 12:35
SS12 Keply 2 21,95 km 15:05
SS13 Klatovy 2 15,57 km 16:05
SS14 Made in FRG 2 14,30 km 19:25
SS15 Beyond Borders 1 12,37 km Κυριακή 09:25
SS16 Muhltal 1 26,52 km 11:05
SS17 Beyond Borders 2 12,37 km 12:10
SS18 Muhltal 2 (PowerStage) 26,52 km 14:15
Συνολικό μήκος ράλι 306.08 km
Τηλεοπτικά, το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης θα προβληθεί στην ολότητα του στη συνδρομητική υπηρεσία του WRC, το RallyTV, ενώ η COSMOTE TV θα μεταδόσει τις εξής ΕΔ από το COSMOTE SPORT 8 HD:
Ημέρα Ε.Δ. Ώρα
Παρασκευή 17/10 SS3 Granit und Wald 1 09:30
SS4 Bohmerwald 1 10:20
SS5 Col de Jan 1 12:25
Σάββατο 18/10 SS9 Made in FRG 1 09:15
SS10 Keply 1 11:30
SS11 Klatovy 1 12:35
Κυριακή 19/10 SS15 Beyond Borders 1 09:25
SS16 Muhltal 1 11:00
SS17 Beyond Borders 2 12:10
SS18 Muhltal 2 (PowerStage) 14:00
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Το -μέχρι νεωτέρας- τελευταίο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης είναι προ των πυλών, σε ένα ταξίδι στις ασφάλτινες διαδρομές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Τσεχίας.
Φτάσαμε πια στην τελική ευθεία του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, καθώς το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης είναι ο προτελευταίος ασφάλτινος αγώνας της σεζόν.
Το ράλι ξεκινά από τη Γερμανία και περνά στην Τσεχία και κατά την τελευταία μέρα, την Κυριακή, στην Αυστρία, ενώ η βάση του είναι στη γερμανική πόλη του Passau.
Δεν υπάρχουν δύο ίδιες ημέρες – ή ακόμα και ειδικές διαδρομές – στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Τα πληρώματα πρέπει να αντιμετωπίσουν μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ποικιλία επιφανειών, πλάτους, καμπυλότητας και επιπέδων πρόσφυσης καθώς μετακινούνται μεταξύ χωρών και περιοχών.
Ορισμένα τμήματα μοιάζουν με την παραδοσιακή γερμανική άσφαλτο, άλλα μοιάζουν περισσότερο με αγροτικές ανηφόρες της Τσεχίας – ανώμαλες, με τυφλά σημεία και παραπλανητικά γρήγορες. Ο καιρός είναι ένας σημαντικός παράγοντας, καθώς ο Οκτώβριος φέρνει συχνά βροχή, ομίχλη και διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Η επιλογή των ελαστικών είναι ρίσκο, και η λάσπη που μεταφέρεται στον δρόμο από τα περάσματα προσδίδει στο στοιχείο του απρόβλεπτου.
Οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόζονται γρήγορα και να διαχειρίζονται τον κίνδυνο, διατηρώντας παράλληλα υψηλό ρυθμό.
Αναλυτικά το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδας:
Ε.Δ. Ονομασία Απόσταση Ώρα εκκίνησης
SS1 Gold und Therme 1 12,83 km Πέμπτη 15:30
SS2 Gold und Therme 2 12,83 km 19:05
SS3 Granit und Wald 1 10,86 km Παρασκευή 09:30
SS4 Bohmerwald 1 15,27 km 10:20
SS5 Col de Jan 1 23,37 km 12:35
SS6 Col de Jan 2 23,37 km 15:45
SS7 Bohmerwald 2 15,27 km 18:20
SS8 Granit und Wald 2 10,86 km 19:15
SS9 Made in FRG 1 14,30 km Σάββατο 09:15
SS10 Keply 1 21,95 km 11:35
SS11 Klatovy 1 15,57 km 12:35
SS12 Keply 2 21,95 km 15:05
SS13 Klatovy 2 15,57 km 16:05
SS14 Made in FRG 2 14,30 km 19:25
SS15 Beyond Borders 1 12,37 km Κυριακή 09:25
SS16 Muhltal 1 26,52 km 11:05
SS17 Beyond Borders 2 12,37 km 12:10
SS18 Muhltal 2 (PowerStage) 26,52 km 14:15
Συνολικό μήκος ράλι 306.08 km
Τηλεοπτικά, το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης θα προβληθεί στην ολότητα του στη συνδρομητική υπηρεσία του WRC, το RallyTV, ενώ η COSMOTE TV θα μεταδόσει τις εξής ΕΔ από το COSMOTE SPORT 8 HD:
Ημέρα Ε.Δ. Ώρα
Παρασκευή 17/10 SS3 Granit und Wald 1 09:30
SS4 Bohmerwald 1 10:20
SS5 Col de Jan 1 12:25
Σάββατο 18/10 SS9 Made in FRG 1 09:15
SS10 Keply 1 11:30
SS11 Klatovy 1 12:35
Κυριακή 19/10 SS15 Beyond Borders 1 09:25
SS16 Muhltal 1 11:00
SS17 Beyond Borders 2 12:10
SS18 Muhltal 2 (PowerStage) 14:00
- These users thanked the author ΑποστόληςΑ for the post:
- tolis01
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Αποκάλυψη: Πρόσω ολοταχώς για το πρωτάθλημα ο Tanak - Η κίνηση «ματ» της Hyundai
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Ο Ott Tanak δεν θα δώσει ξανά βαθμούς στη Hyundai για το υπόλοιπο της σεζόν, με τη Hyundai Motorsport να εξηγεί στο Car and Driver τον λόγο.
Στη λίστα συμμετοχών του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης (16-19 Οκτωβρίου), έγινε σαφές ότι ο Οtt Tanak δεν είχε οριστεί να δώσει βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για λογαριασμό της Hyundai.
Η πρακτική αυτή δε συνηθίζεται για πλήρους συμμετοχής, εργοστασιακούς οδηγούς, με τους Takamoto Katsuta και Sami Pajari να είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τακτικής στην περίπτωση της Toyota.
Το Car and Driver επικοινώνησε με τη Ηyundai Μotorsport, εκπρόσωπος της οποίας σχολίασε:
«Για τους τρεις τελευταίους γύρους της σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, η Hyundai Shell Mobis World Rally Team θα ορίσει μόνο τους Thierry Neuville και Adrien Fourmaux για τους βαθμούς κατασκευαστών».
«Αυτή η στρατηγική απόφαση επιτρέπει στους Ott Tanak και Martin Jarveoja να αγωνιστούν χωρίς να δίνει βαθμούς στον κατασκευαστή και, αξιοποιώντας πλήρως τους αθλητικούς κανονισμούς, η ομάδα εξασφαλίζει ότι οι Tanak και Jarveoja βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή θέση για να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για τους τίτλους οδηγών και συνοδηγών».
Θεωρητικά με αυτόν τον τρόπο ο Tanak θα μπορέσει να αλλάξει κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων σε κάθε ράλι χωρίς ποινή αφού δεν προσφέρει βαθμούς στην ομάδα.
Αυτή τη στιγμή ο Εσθονός βρίσκεται 4ος στη βαθμολογία των οδηγών με 181 βαθμούς, 43 μακριά από τον πρωτοπόρο Sebastien Ogier.
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Ο Ott Tanak δεν θα δώσει ξανά βαθμούς στη Hyundai για το υπόλοιπο της σεζόν, με τη Hyundai Motorsport να εξηγεί στο Car and Driver τον λόγο.
Στη λίστα συμμετοχών του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης (16-19 Οκτωβρίου), έγινε σαφές ότι ο Οtt Tanak δεν είχε οριστεί να δώσει βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για λογαριασμό της Hyundai.
Η πρακτική αυτή δε συνηθίζεται για πλήρους συμμετοχής, εργοστασιακούς οδηγούς, με τους Takamoto Katsuta και Sami Pajari να είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τακτικής στην περίπτωση της Toyota.
Το Car and Driver επικοινώνησε με τη Ηyundai Μotorsport, εκπρόσωπος της οποίας σχολίασε:
«Για τους τρεις τελευταίους γύρους της σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, η Hyundai Shell Mobis World Rally Team θα ορίσει μόνο τους Thierry Neuville και Adrien Fourmaux για τους βαθμούς κατασκευαστών».
«Αυτή η στρατηγική απόφαση επιτρέπει στους Ott Tanak και Martin Jarveoja να αγωνιστούν χωρίς να δίνει βαθμούς στον κατασκευαστή και, αξιοποιώντας πλήρως τους αθλητικούς κανονισμούς, η ομάδα εξασφαλίζει ότι οι Tanak και Jarveoja βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή θέση για να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για τους τίτλους οδηγών και συνοδηγών».
Θεωρητικά με αυτόν τον τρόπο ο Tanak θα μπορέσει να αλλάξει κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων σε κάθε ράλι χωρίς ποινή αφού δεν προσφέρει βαθμούς στην ομάδα.
Αυτή τη στιγμή ο Εσθονός βρίσκεται 4ος στη βαθμολογία των οδηγών με 181 βαθμούς, 43 μακριά από τον πρωτοπόρο Sebastien Ogier.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Κεντρικής Ευρώπης - 3η Μέρα: Πρόσω ολοταχώς για τη νίκη ο Rovanpera, μάχη για την 2η θέση
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Με το ένα χέρι στο τρόπαιο του νικητή βρίσκεται ο Kalle Rovanpera, όσο ο Ott Tanak δίνει μάχη μέχρι τέλους με τον Elfyn Evans στο βάθρο. Ταχύτατος ο Takamoto Katsuta.
Η τρίτη και πιο μεγάλη μέρα (συνολικό μήκος ΕΔ 103,64 km) του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης έφερε τα πάνω κάτω, με τα όσα έγιναν στην άσφαλτο να επηρεάζουν άμεσα και τη μάχη του πρωταθλήματος.
Το μεγάλο γεγονός του ράλι, και πιθανώς το πιο καταλυτικό της σεζόν, ήταν η εγκατάλειψη του Sebastien Ogier. Στο δύσκολο τερραίν της SS10, ο Γάλλος γλίστρησε ελαφρώς σε μία γρήγορη δεξιά στροφή, καθώς όπως δήλωσε είχε κλατάρισμα, χτύπησε σε ένα δέντρο, έφερε τετακέ και κόλλησε στο χαντάκι στην εξωτερική πλευρά, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγώνα. Έξαλλος βγήκε από το αυτοκίνητο, σώος κι αβλαβής όπως κι ο συνοδηγός του, και πλέον θα ελπίζει να μην έχει υποστεί καταστροφικές ζημιές του GR Yaris Rally1 του, ώστε να μπορέσει να επιστρέψει την Κυριακή για να πάρει βαθμούς έστω στη Super Sunday και την Power Stage. Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι θα τα καταφέρει και θα βρεθεί στις ΕΔ το πρωί.
Πλέον στην πρωτιά βρίσκεται ανενόχλητος ο Kalle Rovanpera που, όπως και στα Κανάρια Νησιά νωρίτερα φέτος, δείχνει την ταχύτητά του στην άσφαλτο - καλός οιωνός για τη μετάβασή του στα μονοθέσια το 2026. Ο Φινλανδός είχε προσπεράσει τον Ogier για να βρεθεί στην κορυφή της γενικής κατάταξης ήδη από το τέλος της SS9, αλλά τώρα είναι άνετα πρώτος, καθ' οδόν για τη νίκη.
Ο Ott Tanak πίεσε και έδειξε την ταχύτητά του έναντι του πιο ήπιου στην προσέγγισή του Elfyn Evans, για να περάσει δεύτερος και να ενισχύσει την θέση του καθώς είναι ακόμα -έστω και με λιγότερες πιθανότητες- στη μάχη του τίτλου. Ο Εσθονός, σε αντίθεση με τον Ουαλό που αν συνεχίσει έτσι θα ξαναβρεθεί στην κορυφή της βαθμολογίας, πρέπει να τα δώσει όλα για να συνεχίσει να ελπίζει.
Ανεβασμένος ο Takamoto Katsuta, έδειξε να προσαρμόζεται πολύ καλά στις μεικτές συνθήκες του loop, γράφοντας τον καλύτερο χρόνο στην SS11 και στην SS13, καθώς πλέον βρίσκεται άνετα στην 4η θέση.
Πέμπτος είναι ο Adrien Fourmaux που τόνισε πως δυσκολεύτηκε σημαντικά να βρει πρόσφυση στη βροχή, λέγοντας πως είχε περισσότερο κράτημα από τα σλικ παρά απ' τα βρόχινα ελαστικά.
Ο οδηγός της Hyundai έκανε αρκετά, όμως, για να απομακρυνθεί από τον Sami Pajari που παραμένε 6ος, ανήμπορος να πλησιάσει τον αντίπαλό του, καθώς έχασε 3,9 sec έναντι του Γάλλου σε τρεις ΕΔ.
Συνεχίζει σε «ρηχά νερά» ο Thierry Neuville, ο οποίος έδειξε ψήγματα ταχύτητα την Παρασκευή, όμως στο πρωινό σκέλος του Σαββάτου κινήθηκε αργά, κι έμεινε 7ος χωρίς προοπτικές ανέλιξης. Κέρδισε στην SS14, την τελευταία της μέρας, και πλέον θα θέλει να πάρει έστω και λίγους βαθμούς την Κυριακή.
Στο τέλος της δεκάδας βρίσκεται ο Josh McErlean, που λίγο έλειψε να εγκαταλείψει αφού ακούμπησε με φόρα μία αχυρόμπαλα στην SS10, ενώ επέστρεψε με τη διαδικασία του Super Rally ο Gregoire Munster, ο οποίος γύρισε μετά τη χθεσινή του εγκατάλειψη.
Απομένουν τέσσερις ειδικές διαδρομές (δύο επαναλαμβανόμενες) την Κυριακή, όπου θα προσφερθούν επιπλέον βαθμοί για τους πέντε ταχύτερους της μέρας και της Power Stage.
Οι νικητές σε κάθε ειδική διαδρομή:
Sebastien ogier SS1, SS5
Kalle Rovanpera SS2, SS4, SS6, SS7, SS9, SS10
Thierry Neuville SS3, SS14
Elfyn Evans SS8
Takamoto Katsuta SS11, SS13
Ott Tanak SS12
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS14:
Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από τον 1ο
1 Kalle Rovanperä Toyota GR Yaris Rally1 1:56:14.7 +0:00.0
2 Ott Tänak Hyundai i20 N Rally1 1:56:51.0 +0:36.3
3 Elfyn Evans Toyota GR Yaris Rally1 1:56:59.4 +0:44.7
4 Takamoto Katsuta Toyota GR Yaris Rally1 1:57:13.0 +0:58.3
5 Adrien Fourmaux Hyundai i20 N Rally1 1:57:52.5 +1:37.8
6 Sami Pajari Toyota GR Yaris Rally1 1:58:13.7 +1:59.0
7 Thierry Neuville Hyundai i20 N Rally1 1:58:45.6 +2:30.9
8 Josh McErlean Ford Puma Rally1 2:00:54.0 +4:39.3
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Με το ένα χέρι στο τρόπαιο του νικητή βρίσκεται ο Kalle Rovanpera, όσο ο Ott Tanak δίνει μάχη μέχρι τέλους με τον Elfyn Evans στο βάθρο. Ταχύτατος ο Takamoto Katsuta.
Η τρίτη και πιο μεγάλη μέρα (συνολικό μήκος ΕΔ 103,64 km) του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης έφερε τα πάνω κάτω, με τα όσα έγιναν στην άσφαλτο να επηρεάζουν άμεσα και τη μάχη του πρωταθλήματος.
Το μεγάλο γεγονός του ράλι, και πιθανώς το πιο καταλυτικό της σεζόν, ήταν η εγκατάλειψη του Sebastien Ogier. Στο δύσκολο τερραίν της SS10, ο Γάλλος γλίστρησε ελαφρώς σε μία γρήγορη δεξιά στροφή, καθώς όπως δήλωσε είχε κλατάρισμα, χτύπησε σε ένα δέντρο, έφερε τετακέ και κόλλησε στο χαντάκι στην εξωτερική πλευρά, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγώνα. Έξαλλος βγήκε από το αυτοκίνητο, σώος κι αβλαβής όπως κι ο συνοδηγός του, και πλέον θα ελπίζει να μην έχει υποστεί καταστροφικές ζημιές του GR Yaris Rally1 του, ώστε να μπορέσει να επιστρέψει την Κυριακή για να πάρει βαθμούς έστω στη Super Sunday και την Power Stage. Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι θα τα καταφέρει και θα βρεθεί στις ΕΔ το πρωί.
Πλέον στην πρωτιά βρίσκεται ανενόχλητος ο Kalle Rovanpera που, όπως και στα Κανάρια Νησιά νωρίτερα φέτος, δείχνει την ταχύτητά του στην άσφαλτο - καλός οιωνός για τη μετάβασή του στα μονοθέσια το 2026. Ο Φινλανδός είχε προσπεράσει τον Ogier για να βρεθεί στην κορυφή της γενικής κατάταξης ήδη από το τέλος της SS9, αλλά τώρα είναι άνετα πρώτος, καθ' οδόν για τη νίκη.
Ο Ott Tanak πίεσε και έδειξε την ταχύτητά του έναντι του πιο ήπιου στην προσέγγισή του Elfyn Evans, για να περάσει δεύτερος και να ενισχύσει την θέση του καθώς είναι ακόμα -έστω και με λιγότερες πιθανότητες- στη μάχη του τίτλου. Ο Εσθονός, σε αντίθεση με τον Ουαλό που αν συνεχίσει έτσι θα ξαναβρεθεί στην κορυφή της βαθμολογίας, πρέπει να τα δώσει όλα για να συνεχίσει να ελπίζει.
Ανεβασμένος ο Takamoto Katsuta, έδειξε να προσαρμόζεται πολύ καλά στις μεικτές συνθήκες του loop, γράφοντας τον καλύτερο χρόνο στην SS11 και στην SS13, καθώς πλέον βρίσκεται άνετα στην 4η θέση.
Πέμπτος είναι ο Adrien Fourmaux που τόνισε πως δυσκολεύτηκε σημαντικά να βρει πρόσφυση στη βροχή, λέγοντας πως είχε περισσότερο κράτημα από τα σλικ παρά απ' τα βρόχινα ελαστικά.
Ο οδηγός της Hyundai έκανε αρκετά, όμως, για να απομακρυνθεί από τον Sami Pajari που παραμένε 6ος, ανήμπορος να πλησιάσει τον αντίπαλό του, καθώς έχασε 3,9 sec έναντι του Γάλλου σε τρεις ΕΔ.
Συνεχίζει σε «ρηχά νερά» ο Thierry Neuville, ο οποίος έδειξε ψήγματα ταχύτητα την Παρασκευή, όμως στο πρωινό σκέλος του Σαββάτου κινήθηκε αργά, κι έμεινε 7ος χωρίς προοπτικές ανέλιξης. Κέρδισε στην SS14, την τελευταία της μέρας, και πλέον θα θέλει να πάρει έστω και λίγους βαθμούς την Κυριακή.
Στο τέλος της δεκάδας βρίσκεται ο Josh McErlean, που λίγο έλειψε να εγκαταλείψει αφού ακούμπησε με φόρα μία αχυρόμπαλα στην SS10, ενώ επέστρεψε με τη διαδικασία του Super Rally ο Gregoire Munster, ο οποίος γύρισε μετά τη χθεσινή του εγκατάλειψη.
Απομένουν τέσσερις ειδικές διαδρομές (δύο επαναλαμβανόμενες) την Κυριακή, όπου θα προσφερθούν επιπλέον βαθμοί για τους πέντε ταχύτερους της μέρας και της Power Stage.
Οι νικητές σε κάθε ειδική διαδρομή:
Sebastien ogier SS1, SS5
Kalle Rovanpera SS2, SS4, SS6, SS7, SS9, SS10
Thierry Neuville SS3, SS14
Elfyn Evans SS8
Takamoto Katsuta SS11, SS13
Ott Tanak SS12
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος της SS14:
Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από τον 1ο
1 Kalle Rovanperä Toyota GR Yaris Rally1 1:56:14.7 +0:00.0
2 Ott Tänak Hyundai i20 N Rally1 1:56:51.0 +0:36.3
3 Elfyn Evans Toyota GR Yaris Rally1 1:56:59.4 +0:44.7
4 Takamoto Katsuta Toyota GR Yaris Rally1 1:57:13.0 +0:58.3
5 Adrien Fourmaux Hyundai i20 N Rally1 1:57:52.5 +1:37.8
6 Sami Pajari Toyota GR Yaris Rally1 1:58:13.7 +1:59.0
7 Thierry Neuville Hyundai i20 N Rally1 1:58:45.6 +2:30.9
8 Josh McErlean Ford Puma Rally1 2:00:54.0 +4:39.3
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Κεντρικής Ευρώπης: Νικητής ο Rovanpera, πρωταθλήτρια η Toyota!
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
O Kalle Rovanpera πήρε την τρίτη φετινή του νίκη και πρώτη στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, βοηθώντας την Toyota να «κλειδώσει» και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης ολοκληρώθηκε με θρίαμβο του Kalle Rovanpera και της Toyota, καθώς η ιαπωνική ομάδα κατέκτησε τον 9ο τίτλο στους κατασκευαστές στην ιστορία της.
O Rοvanpera οδήγησε υποδειγματικά και πέρα από την ταχύτητά του, κέρδισε γιατί ήταν ο πιο σταθερός, με συνεπή ρυθμό σε κάθε ειδική διαδρομή, θυμίζοντας ξανά τον οδηγό που ξέρουμε, τον νεότερο πρωταθλητή στην ιστορία του σπορ, σε μία από τις τελευταίες του «παραστάσεις» μέχρι να φύγει για τις πίστες.
Η μάχη για τη δεύτερη θέση κράτησε κυριολεκτικά μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Ο Ott Tanak είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Elfyn Evans το Σάββατο, όμως ο Ουαλός ψαλίδισε τη διαφορά και την έφτασε στο 1 sec πριν την Power Stage. Εκεί, ο οδηγός της Toyota είχε μία φανταστική επίδοση και κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση, κάνοντας το 1-2 για την ομάδα του, με τον Tanak να εξασφαλίζει το βάθρο.
Στην τέταρτη θέση ήταν ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας έδειξε ψήγματα της ταχύτητάς του με δύο κερδισμένες ΕΔ το Σάββατο, κι ενώ προσπάθησε για λίγο να παλέψει και για το βάθρο, εντούτοις αυτή η θέση ήταν η καλύτερη που θα μπορούσε να πάρει. Ίσως στην πατρίδα του, σε 3 εβδομάδες, και σε παρόμοιες συνθήκες να δείξει κάτι διαφορετικό.
Πέμπτος ολοκλήρωσε το ράλι ο Adrien Fourmaux, που για ένα διάστημα στις αρχές του αγώνα έμοιαζε ικανός και για το βάθρο, όμως όσο περνούσαν οι μέρες, τόσο πιο μακρινό φαινόταν αυτό το όνειρο, αφού άρχισε να δοκιμάζει πράγματα για να βρει ξανά τη βέλτιστο αίσθηση πίσω απ' το τιμόνι. Δεν τα κατάφερε, αλλά φεύγει με 10 βαθμούς.
Ο Sami Pajari τερμάτισε στην 6η θέση, καθώς οδήγησε αρκετά καλά ιδίως στην αρχή του αγώνα, όμως άρχισε να χάνει έδαφος όσο περνούσε το ράλι και δεν μπόρεσε να παλέψει ούτε με τον Katsuta, ούτε με τον Fourmaux, αν και κατάφερε να μείνει κοντά του σε χρόνο.
Τελευταίος εκ των Rally1 και 7ος γενικής κατάταξης ήταν ο Josh McErlean, με τον Ιρλανδό να δείχνει καλό πρόσωπο στην άσφαλτο, σίγουρα καλύτερο από την πρώτη του επαφή με αυτό το τερραίν στα Κανάρια Νησιά.
O Thierry Neuville ήταν ο μεγάλος χαμένος της μέρας, και μαζί ίσως όλου του αγώνα. Στην SS15, την εναρκτήρια της Κυριακής, ο Βέλγος χτύπησε στη γέφυρα που συνδέει τη Γερμανία με την Αυστρία, καθώς η διαδρομή περνούσε τα σύνορα των δύο χωρών, και εγκατέλειψε με σοβαρές ζημιές στο εμπρός μέρος. Ευτυχώς, τόσο ο ίδιος όσο κι ο συνοδηγός του βγήκαν από το αυτοκίνητο σώοι και αβλαβείς, αλλά με τις ελάχιστες ελπίδες τους για τον τίτλο να εξαλείφονται εξ ολοκλήρου.
Στα της Super Sunday, ο Sebastien Ogier κυριάρχησε, παίρνοντας τους 5 επιπλέον βαθμούς μετά την εγκατάλειψη που είχε το Σάββατο. «Προσπαθήσαμε όλη την ημέρα, θα δούμε πόσους βαθμούς θα συγκεντρώσουμε,» δήλωσε. «Έτσι είναι η ζωή, χθες συνέβησαν κάποια πράγματα και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κοιτάξουμε μπροστά».
Τον ακολούθησαν οι Evans, Rovanpera, Katsuta και Tanak.
Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Ogier ήταν και πάλι στην κορυφή, κάνοντας το 10/10 των βαθμών που προσφέρονται στην τελευταία μέρα, με τους Evans, Rovanpera, Katsuta και Pajari να έπονται.
Οι νικητές σε κάθε ειδική διαδρομή:
Sebastien Ogier SS1, SS5, SS16, SS17
Kalle Rovanpera SS2, SS4, SS6, SS7, SS9, SS10
Thierry Neuville SS3, SS14
Elfyn Evans SS8
Takamoto Katsuta SS11, SS13
Ott Tanak SS12
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:
Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από τον 1ο
1 Kalle Rovanperä Toyota GR Yaris Rally1 2:36:20.1 +0:00.0
2 Elfyn Evans Toyota GR Yaris Rally1 2:37:03.8 +0:43.7
3 Ott Tänak Hyundai i20 N Rally1 2:37:09.4 +0:49.3
4 Takamoto Katsuta Toyota GR Yaris Rally1 2:37:26.9 +1:06.8
5 Adrien Fourmaux Hyundai i20 N Rally1 2:38:24.7 +2:04.6
6 Sami Pajari Toyota GR Yaris Rally1 2:38:34.0 +2:13.9
7 Josh McErlean Ford Puma Rally1 2:42:08.9 +5:48.8
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
O Kalle Rovanpera πήρε την τρίτη φετινή του νίκη και πρώτη στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, βοηθώντας την Toyota να «κλειδώσει» και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης ολοκληρώθηκε με θρίαμβο του Kalle Rovanpera και της Toyota, καθώς η ιαπωνική ομάδα κατέκτησε τον 9ο τίτλο στους κατασκευαστές στην ιστορία της.
O Rοvanpera οδήγησε υποδειγματικά και πέρα από την ταχύτητά του, κέρδισε γιατί ήταν ο πιο σταθερός, με συνεπή ρυθμό σε κάθε ειδική διαδρομή, θυμίζοντας ξανά τον οδηγό που ξέρουμε, τον νεότερο πρωταθλητή στην ιστορία του σπορ, σε μία από τις τελευταίες του «παραστάσεις» μέχρι να φύγει για τις πίστες.
Η μάχη για τη δεύτερη θέση κράτησε κυριολεκτικά μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Ο Ott Tanak είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Elfyn Evans το Σάββατο, όμως ο Ουαλός ψαλίδισε τη διαφορά και την έφτασε στο 1 sec πριν την Power Stage. Εκεί, ο οδηγός της Toyota είχε μία φανταστική επίδοση και κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση, κάνοντας το 1-2 για την ομάδα του, με τον Tanak να εξασφαλίζει το βάθρο.
Στην τέταρτη θέση ήταν ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας έδειξε ψήγματα της ταχύτητάς του με δύο κερδισμένες ΕΔ το Σάββατο, κι ενώ προσπάθησε για λίγο να παλέψει και για το βάθρο, εντούτοις αυτή η θέση ήταν η καλύτερη που θα μπορούσε να πάρει. Ίσως στην πατρίδα του, σε 3 εβδομάδες, και σε παρόμοιες συνθήκες να δείξει κάτι διαφορετικό.
Πέμπτος ολοκλήρωσε το ράλι ο Adrien Fourmaux, που για ένα διάστημα στις αρχές του αγώνα έμοιαζε ικανός και για το βάθρο, όμως όσο περνούσαν οι μέρες, τόσο πιο μακρινό φαινόταν αυτό το όνειρο, αφού άρχισε να δοκιμάζει πράγματα για να βρει ξανά τη βέλτιστο αίσθηση πίσω απ' το τιμόνι. Δεν τα κατάφερε, αλλά φεύγει με 10 βαθμούς.
Ο Sami Pajari τερμάτισε στην 6η θέση, καθώς οδήγησε αρκετά καλά ιδίως στην αρχή του αγώνα, όμως άρχισε να χάνει έδαφος όσο περνούσε το ράλι και δεν μπόρεσε να παλέψει ούτε με τον Katsuta, ούτε με τον Fourmaux, αν και κατάφερε να μείνει κοντά του σε χρόνο.
Τελευταίος εκ των Rally1 και 7ος γενικής κατάταξης ήταν ο Josh McErlean, με τον Ιρλανδό να δείχνει καλό πρόσωπο στην άσφαλτο, σίγουρα καλύτερο από την πρώτη του επαφή με αυτό το τερραίν στα Κανάρια Νησιά.
O Thierry Neuville ήταν ο μεγάλος χαμένος της μέρας, και μαζί ίσως όλου του αγώνα. Στην SS15, την εναρκτήρια της Κυριακής, ο Βέλγος χτύπησε στη γέφυρα που συνδέει τη Γερμανία με την Αυστρία, καθώς η διαδρομή περνούσε τα σύνορα των δύο χωρών, και εγκατέλειψε με σοβαρές ζημιές στο εμπρός μέρος. Ευτυχώς, τόσο ο ίδιος όσο κι ο συνοδηγός του βγήκαν από το αυτοκίνητο σώοι και αβλαβείς, αλλά με τις ελάχιστες ελπίδες τους για τον τίτλο να εξαλείφονται εξ ολοκλήρου.
Στα της Super Sunday, ο Sebastien Ogier κυριάρχησε, παίρνοντας τους 5 επιπλέον βαθμούς μετά την εγκατάλειψη που είχε το Σάββατο. «Προσπαθήσαμε όλη την ημέρα, θα δούμε πόσους βαθμούς θα συγκεντρώσουμε,» δήλωσε. «Έτσι είναι η ζωή, χθες συνέβησαν κάποια πράγματα και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κοιτάξουμε μπροστά».
Τον ακολούθησαν οι Evans, Rovanpera, Katsuta και Tanak.
Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Ogier ήταν και πάλι στην κορυφή, κάνοντας το 10/10 των βαθμών που προσφέρονται στην τελευταία μέρα, με τους Evans, Rovanpera, Katsuta και Pajari να έπονται.
Οι νικητές σε κάθε ειδική διαδρομή:
Sebastien Ogier SS1, SS5, SS16, SS17
Kalle Rovanpera SS2, SS4, SS6, SS7, SS9, SS10
Thierry Neuville SS3, SS14
Elfyn Evans SS8
Takamoto Katsuta SS11, SS13
Ott Tanak SS12
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:
Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά από τον 1ο
1 Kalle Rovanperä Toyota GR Yaris Rally1 2:36:20.1 +0:00.0
2 Elfyn Evans Toyota GR Yaris Rally1 2:37:03.8 +0:43.7
3 Ott Tänak Hyundai i20 N Rally1 2:37:09.4 +0:49.3
4 Takamoto Katsuta Toyota GR Yaris Rally1 2:37:26.9 +1:06.8
5 Adrien Fourmaux Hyundai i20 N Rally1 2:38:24.7 +2:04.6
6 Sami Pajari Toyota GR Yaris Rally1 2:38:34.0 +2:13.9
7 Josh McErlean Ford Puma Rally1 2:42:08.9 +5:48.8
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102391
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 19.10.2025
1. Elfyn EVANS - toyota, 247
2. Sébastien OGIER - toyota, 234
3. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 234
4. Ott TÄNAK - hyundai, 197
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 166
6. Takamoto KATSUTA - toyota, 110
7. Adrien FOURMAUX - hyundai, 96
8. Sami PAJARI - toyota, 79
9. Oliver SOLBERG - toyota, 64
10. Joshua Mc Erlean - ford 26
10. Grégoire MUNSTER - ford, 25
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 19.10.2025
1. toyota 632
2. hyundai 464
3. ford 176
4. toyota 127
Πηγή: https://www.wrc.com/en/results-and-stan ... -standings
1. Elfyn EVANS - toyota, 247
2. Sébastien OGIER - toyota, 234
3. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 234
4. Ott TÄNAK - hyundai, 197
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 166
6. Takamoto KATSUTA - toyota, 110
7. Adrien FOURMAUX - hyundai, 96
8. Sami PAJARI - toyota, 79
9. Oliver SOLBERG - toyota, 64
10. Joshua Mc Erlean - ford 26
10. Grégoire MUNSTER - ford, 25
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 19.10.2025
1. toyota 632
2. hyundai 464
3. ford 176
4. toyota 127
Πηγή: https://www.wrc.com/en/results-and-stan ... -standings