Ιβάν Σαββίδης VII

Σχόλια γιά την Διοίκηση της ΠΑΕ και όλα τα σχετικά...
Maklaz
Δημοσιεύσεις: 955
Εγγραφή: Δευ 06 Ιουν 2022, 09:49

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Maklaz »

Ε ρε Ποντιε, είναι να μην βάλεις κάτι στο μυαλό σου.
2 είναι τα σημαντικά σημεία.
ΑποστόληςΑ έγραψε: Παρ 29 Αύγ 2025, 20:22
Η χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης δεν προβληματίζει τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς η Εταιρεία είναι αδάνειστη και «έχει στη μπάντα», διαθέσιμα στις Τράπεζες, περί τα 120-125 εκατ. Όλες οι συστημικές τράπεζες μα και άλλα τραπεζικά ιδρύματα, προθυμοποιούνται να προσφέρουν δανειακά κεφάλαια, είτε κοινοπρακτικά, είτε κατά αυτοτελώς, καθώς μάλιστα η Εταιρεία έχει υψηλή κερδοφορία. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη του 2024 , μετά από φόρους, ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά +38%.

Το διάστημα αυτό, από πλευράς της ΟΛΘ ΑΕ, διαμορφώνεται το πλάνο χρηματοδότησης του έργου, που θα αντλεί για μία τριετία περί τα 70 εκατ. ευρώ ανά έτος, για την υλοποίησή του.
pavlos06
Δημοσιεύσεις: 115
Εγγραφή: Τρί 15 Ιούλ 2025, 21:39

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από pavlos06 »

Σημαντικό ότι πάει να δημιουργήσει σε δουλείες δυνατούς συμπαίκτες. Ο μυτιληναίος είναι από τους πιο δυνατούς παίχτες στα ενεργειακά / κατασκευαστικά αυτή τη στιγμή.
These users thanked the author pavlos06 for the post (total 2):
ΚΩΣΤΑΣ2019, gervasio artigas
soigol
Δημοσιεύσεις: 697
Εγγραφή: Δευ 10 Σεπ 2018, 15:01
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από soigol »

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Δυναμική είσοδος των ΗΠΑ στα ελληνικά logistics (pics)
Ο ρόλος της αμερικανικής κρατικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (DFC) σε Στρατόπεδο Γκόνου και Θριάσιο με την Goldair και οι πιέσεις για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον λιμένα Βόλου - Οι συναντήσεις με πέντε υπουργούς.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ
30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 - 12:00

Το ενδιαφέρον της Ουάσινγκτον για τον κλάδο των logistics στην Ελλάδα δεν είναι μια υπόθεση στη σφαίρα της διερεύνησης, αλλά βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδιασμών των ΗΠΑ. Η πρόσφατη επιστολή Letter of Intent της αμερικανικής κρατικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (Development Finance Corporation – DFC) προς την Goldair Cargo, του κ. Καλλίνικου Καλλίνικου, για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει την πρόθεση των ΗΠΑ να τοποθετηθούν δυναμικά στον χάρτη των κρίσιμων εμπορευματικών υποδομών της χώρας.
Το έργο θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς η εγγύτητά του με το λιμάνι του ΟΛΘ μπορεί να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη εναλλακτική πύλη εισόδου στην ευρωπαϊκή αγορά, με έμφαση στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας και στη διακίνηση φορτίων προς τα Βαλκάνια.
Το Γκόνου ως εφαλτήριο
Το project στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου (διαδικασία διαπραγμάτευσης με υποψήφιους επενδυτές για τον καθορισμό των όρων ενός διαγωνισμού) και έχει προσελκύσει ισχυρούς ελληνικούς ομίλους. Leader στο σχήμα είναι η Goldair Cargo, η οποία έχει ενώσει δυνάμεις με την Aktor ελέγχοντας το 80% της κοινοπραξίας, ενώ στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχει και ο όμιλος Φουρλή.
Για τις Ηνωμένες Πολιτείες το Στρατόπεδο Γκόνου εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό: να αναπτυχθεί ένα παράλληλο σύστημα logistics που θα λειτουργεί ως αντίβαρο στον κινεζικό και ρωσικό έλεγχο βασικών ελληνικών λιμένων
Η συνεργασία αυτή δημιουργεί ένα σχήμα με πείρα τόσο στη διαχείριση logistics όσο και στην ανάπτυξη υποδομών μεγάλης κλίμακας. Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και εκμετάλλευση του επιχειρηματικού πάρκου, συνολικής έκτασης 672 στρεμμάτων και προϋπολογισμού περίπου 260 εκατ. ευρώ.
Η σημασία του έργου δεν περιορίζεται στην ελληνική αγορά. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες το Γκόνου εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό: να αναπτυχθεί ένα παράλληλο σύστημα logistics που θα λειτουργεί ως αντίβαρο στον κινεζικό και ρωσικό έλεγχο βασικών ελληνικών λιμένων.
Οι κινήσεις της DFC
Το αμερικανικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα δεν ξεκίνησε τώρα. Το 2023 η DFC απέστειλε επιστολή πρόθεσης χρηματοδότησης προς τον κ. Βασίλη Μαγκλάρα, διευθυντή Στρατηγικών Επενδύσεων της Goldair, για το project του Βόλου. Το 2024 ακολούθησε νέα επιστολή για τη χρηματοδότηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους με προτιμητέο ανάδοχο την ΤΕΚΑΛ. Τις προηγούμενες μέρες με την αποστολή του Letter of Intent για το Γκόνου, η DFC επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται για αποσπασματικές κινήσεις αλλά για συνεκτική στρατηγική με ευρύτερες γεωπολιτικές διαστάσεις. Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένα παράλληλο δίκτυο logistics που θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το ενεργειακό σχέδιο των ΗΠΑ στην περιοχή, γνωστό ως Vertical Corridor Initiative.
Το Υπερταμείο
Την ευθύνη για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου καθώς και ενός ακόμη έργου στο Επιχειρηματικό Πάρκο της Φυλής, το οποίο επίσης έχει τραβήξει το ενδιαφέρον του ομίλου Goldair και άλλων ισχυρών επενδυτών χωρίς όμως την εμπλοκή της DFC, έχει η Μονάδα Ωρίμανσης Στρατηγικών Επενδύσεων (PPF) του Υπερταμείου.
Ο διαγωνισμός για τη Φυλή αφορά την αξιοποίηση μιας έκτασης 412 στρεμμάτων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, ενός κοινού σχήματος υπό την Αegean Oil, συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη, την Goldair Cargo και την Aktor. Ο σχετικός διαγωνισμός, για τον οποίο έχει ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος, προβλέπει τη μετεγκατάσταση των περίπου 400 μεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα στην έκταση της Φυλής, μεγάλες αποθήκες και υποδομές που θα εξυπηρετήσουν ένα ευρύτερο hub διαμεταφορών.
Οι πιέσεις για τον Βόλο
Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι οι Αμερικανοί έχουν εντείνει τις επαφές τους με την Αθήνα, υποστηρίζοντας ότι για την DFC δεν έχει κλείσει ούτε το κεφάλαιο για τον λιμένα Βόλου. Ο διαγωνισμός για την παραχώρησή του είχε κατακυρωθεί στον ΟΛΘ με προσφορά 51 εκατ. ευρώ, αλλά τον Φεβρουάριο του 2025 το Υπερταμείο ανακοίνωσε την ακύρωσή του επικαλούμενο τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel» και την ανάγκη διορθωτικών έργων που θα αναβαθμίσουν το λιμάνι.
Στελέχη της αγοράς σχολιάζουν ότι η ακύρωση αποτέλεσε πολιτική απόφαση, καθώς η ουσία είναι ότι ο Βόλος θεωρείται πλέον πιο πολύτιμος κόμβος απ’ ό,τι εκτιμήθηκε στην πρώτη αποτίμηση. Οι Αμερικανοί, μέσω DFC, πιέζουν ανοιχτά για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, θεωρώντας το λιμάνι κομβικής σημασίας για τη διαμόρφωση ενός εναλλακτικού άξονα μεταφορών στην Κεντρική Ελλάδα.
Το ενδιαφέρον αυτό δεν περιορίζεται σε δηλώσεις προθέσεων. Εκπρόσωποι της DFC βρέθηκαν πρόσφατα στην Αθήνα με αφορμή την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) και της ΟΝΕΧ, παρουσία της ηγεσίας της DFC και της αμερικανικής πρεσβείας. Κατά την παραμονή τους είχαν συναντήσεις με το Μέγαρο Μαξίμου αλλά και με πέντε υπουργούς της κυβέρνησης, όπου κατέστησαν σαφές ότι η αμερικανική πλευρά βλέπει τον κλάδο των logistics ως κρίσιμο πεδίο συνεργασίας με την Ελλάδα. Το μήνυμα ήταν διπλό: αφενός στήριξη στα υφιστάμενα projects σε Γκόνου και Θριάσιο και αφετέρου έντονο ενδιαφέρον για νέες ευκαιρίες, με πρώτο στη λίστα τον λιμένα Βόλου.
Καθοριστική είναι η εμπλοκή της DFC στο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου, το οποίο εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αλλά πλέον βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού σχήματος ώστε να ξεκινήσει εντός του έτους
Το Θριάσιο στο επίκεντρο
Εξίσου καθοριστική είναι η εμπλοκή της DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, το οποίο εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αλλά πλέον βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού σχήματος ώστε να ξεκινήσει εντός του έτους.
Προτιμητέος επενδυτής είναι κοινοπραξία με επικεφαλής την Goldair, με τη συμμετοχή της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη στήριξη της DFC. Το τελικό σχήμα θα περιλαμβάνει και δάνειο-γέφυρα για την κάλυψη του ΦΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εκκίνηση του έργου. Το Θριάσιο, που χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο και πλέον σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναμένεται να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου logistics στη χώρα.
Η γεωπολιτική διάσταση
Γίνεται αντιληπτό ότι η εμπλοκή των ΗΠΑ στις υποδομές logistics στη χώρα μας δεν είναι μόνο οικονομική. Ο κλάδος έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο εργαλείο γεωπολιτικής ισχύος. Η Κίνα, με τον έλεγχο του λιμένα Πειραιά μέσω της COSCO, χρησιμοποιεί την εφοδιαστική της αλυσίδα για να ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη. Επίσης η Ρωσία, μέσω της συμμετοχής συμφερόντων της στον ΟΛΘ, παραμένει παρούσα στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Ελλάδα συνεπώς βρίσκεται σε ιδιότυπη ανισορροπία: τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της ελέγχονται από ανταγωνιστικά προς τη Δύση συμφέροντα. Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία νέων logistics hubs με αμερικανική υποστήριξη θεωρείται απαραίτητη για την αποκατάσταση της ισορροπίας. Oσοι παρακολουθούν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τομέα των logistics αναφέρουν ότι η Ελλάδα μετατρέπεται σταδιακά σε πεδίο ανταγωνισμού για τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.
Το ενδιαφέρον της DFC, η συνεργασία με την Goldair και τους Eλληνες εταίρους της, καθώς και οι πιέσεις για τον Βόλο αποκαλύπτουν μια συνολική αμερικανική στρατηγική που ξεπερνά τα όρια της επιχειρηματικότητας. Η Αθήνα καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε αντικρουόμενα συμφέροντα, αλλά ταυτόχρονα έχει την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη θέση της στον διεθνή χάρτη logistics. Το βέβαιο είναι ότι η επόμενη πενταετία θα κρίνει αν η χώρα θα μπορέσει να αποκτήσει τον ρόλο του ανεξάρτητου κόμβου εφοδιαστικής ισχύος ή αν θα παραμείνει έρμαιο των γεωπολιτικών ισορροπιών.
Άβαταρ μέλους
Eagle1980
Δημοσιεύσεις: 5476
Εγγραφή: Δευ 25 Ιαν 2016, 05:50

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Eagle1980 »

soigol έγραψε: Κυρ 31 Αύγ 2025, 10:39 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Δυναμική είσοδος των ΗΠΑ στα ελληνικά logistics (pics)
Ο ρόλος της αμερικανικής κρατικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (DFC) σε Στρατόπεδο Γκόνου και Θριάσιο με την Goldair και οι πιέσεις για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον λιμένα Βόλου - Οι συναντήσεις με πέντε υπουργούς.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ
30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 - 12:00

Το ενδιαφέρον της Ουάσινγκτον για τον κλάδο των logistics στην Ελλάδα δεν είναι μια υπόθεση στη σφαίρα της διερεύνησης, αλλά βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδιασμών των ΗΠΑ. Η πρόσφατη επιστολή Letter of Intent της αμερικανικής κρατικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (Development Finance Corporation – DFC) προς την Goldair Cargo, του κ. Καλλίνικου Καλλίνικου, για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει την πρόθεση των ΗΠΑ να τοποθετηθούν δυναμικά στον χάρτη των κρίσιμων εμπορευματικών υποδομών της χώρας.
Το έργο θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς η εγγύτητά του με το λιμάνι του ΟΛΘ μπορεί να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη εναλλακτική πύλη εισόδου στην ευρωπαϊκή αγορά, με έμφαση στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας και στη διακίνηση φορτίων προς τα Βαλκάνια.
Το Γκόνου ως εφαλτήριο
Το project στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου (διαδικασία διαπραγμάτευσης με υποψήφιους επενδυτές για τον καθορισμό των όρων ενός διαγωνισμού) και έχει προσελκύσει ισχυρούς ελληνικούς ομίλους. Leader στο σχήμα είναι η Goldair Cargo, η οποία έχει ενώσει δυνάμεις με την Aktor ελέγχοντας το 80% της κοινοπραξίας, ενώ στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχει και ο όμιλος Φουρλή.
Για τις Ηνωμένες Πολιτείες το Στρατόπεδο Γκόνου εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό: να αναπτυχθεί ένα παράλληλο σύστημα logistics που θα λειτουργεί ως αντίβαρο στον κινεζικό και ρωσικό έλεγχο βασικών ελληνικών λιμένων
Η συνεργασία αυτή δημιουργεί ένα σχήμα με πείρα τόσο στη διαχείριση logistics όσο και στην ανάπτυξη υποδομών μεγάλης κλίμακας. Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και εκμετάλλευση του επιχειρηματικού πάρκου, συνολικής έκτασης 672 στρεμμάτων και προϋπολογισμού περίπου 260 εκατ. ευρώ.
Η σημασία του έργου δεν περιορίζεται στην ελληνική αγορά. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες το Γκόνου εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό: να αναπτυχθεί ένα παράλληλο σύστημα logistics που θα λειτουργεί ως αντίβαρο στον κινεζικό και ρωσικό έλεγχο βασικών ελληνικών λιμένων.
Οι κινήσεις της DFC
Το αμερικανικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα δεν ξεκίνησε τώρα. Το 2023 η DFC απέστειλε επιστολή πρόθεσης χρηματοδότησης προς τον κ. Βασίλη Μαγκλάρα, διευθυντή Στρατηγικών Επενδύσεων της Goldair, για το project του Βόλου. Το 2024 ακολούθησε νέα επιστολή για τη χρηματοδότηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους με προτιμητέο ανάδοχο την ΤΕΚΑΛ. Τις προηγούμενες μέρες με την αποστολή του Letter of Intent για το Γκόνου, η DFC επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται για αποσπασματικές κινήσεις αλλά για συνεκτική στρατηγική με ευρύτερες γεωπολιτικές διαστάσεις. Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένα παράλληλο δίκτυο logistics που θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το ενεργειακό σχέδιο των ΗΠΑ στην περιοχή, γνωστό ως Vertical Corridor Initiative.
Το Υπερταμείο
Την ευθύνη για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου καθώς και ενός ακόμη έργου στο Επιχειρηματικό Πάρκο της Φυλής, το οποίο επίσης έχει τραβήξει το ενδιαφέρον του ομίλου Goldair και άλλων ισχυρών επενδυτών χωρίς όμως την εμπλοκή της DFC, έχει η Μονάδα Ωρίμανσης Στρατηγικών Επενδύσεων (PPF) του Υπερταμείου.
Ο διαγωνισμός για τη Φυλή αφορά την αξιοποίηση μιας έκτασης 412 στρεμμάτων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, ενός κοινού σχήματος υπό την Αegean Oil, συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη, την Goldair Cargo και την Aktor. Ο σχετικός διαγωνισμός, για τον οποίο έχει ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος, προβλέπει τη μετεγκατάσταση των περίπου 400 μεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα στην έκταση της Φυλής, μεγάλες αποθήκες και υποδομές που θα εξυπηρετήσουν ένα ευρύτερο hub διαμεταφορών.
Οι πιέσεις για τον Βόλο
Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι οι Αμερικανοί έχουν εντείνει τις επαφές τους με την Αθήνα, υποστηρίζοντας ότι για την DFC δεν έχει κλείσει ούτε το κεφάλαιο για τον λιμένα Βόλου. Ο διαγωνισμός για την παραχώρησή του είχε κατακυρωθεί στον ΟΛΘ με προσφορά 51 εκατ. ευρώ, αλλά τον Φεβρουάριο του 2025 το Υπερταμείο ανακοίνωσε την ακύρωσή του επικαλούμενο τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel» και την ανάγκη διορθωτικών έργων που θα αναβαθμίσουν το λιμάνι.
Στελέχη της αγοράς σχολιάζουν ότι η ακύρωση αποτέλεσε πολιτική απόφαση, καθώς η ουσία είναι ότι ο Βόλος θεωρείται πλέον πιο πολύτιμος κόμβος απ’ ό,τι εκτιμήθηκε στην πρώτη αποτίμηση. Οι Αμερικανοί, μέσω DFC, πιέζουν ανοιχτά για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, θεωρώντας το λιμάνι κομβικής σημασίας για τη διαμόρφωση ενός εναλλακτικού άξονα μεταφορών στην Κεντρική Ελλάδα.
Το ενδιαφέρον αυτό δεν περιορίζεται σε δηλώσεις προθέσεων. Εκπρόσωποι της DFC βρέθηκαν πρόσφατα στην Αθήνα με αφορμή την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) και της ΟΝΕΧ, παρουσία της ηγεσίας της DFC και της αμερικανικής πρεσβείας. Κατά την παραμονή τους είχαν συναντήσεις με το Μέγαρο Μαξίμου αλλά και με πέντε υπουργούς της κυβέρνησης, όπου κατέστησαν σαφές ότι η αμερικανική πλευρά βλέπει τον κλάδο των logistics ως κρίσιμο πεδίο συνεργασίας με την Ελλάδα. Το μήνυμα ήταν διπλό: αφενός στήριξη στα υφιστάμενα projects σε Γκόνου και Θριάσιο και αφετέρου έντονο ενδιαφέρον για νέες ευκαιρίες, με πρώτο στη λίστα τον λιμένα Βόλου.
Καθοριστική είναι η εμπλοκή της DFC στο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου, το οποίο εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αλλά πλέον βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού σχήματος ώστε να ξεκινήσει εντός του έτους
Το Θριάσιο στο επίκεντρο
Εξίσου καθοριστική είναι η εμπλοκή της DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, το οποίο εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, αλλά πλέον βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού σχήματος ώστε να ξεκινήσει εντός του έτους.
Προτιμητέος επενδυτής είναι κοινοπραξία με επικεφαλής την Goldair, με τη συμμετοχή της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη στήριξη της DFC. Το τελικό σχήμα θα περιλαμβάνει και δάνειο-γέφυρα για την κάλυψη του ΦΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εκκίνηση του έργου. Το Θριάσιο, που χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο και πλέον σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναμένεται να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου logistics στη χώρα.
Η γεωπολιτική διάσταση
Γίνεται αντιληπτό ότι η εμπλοκή των ΗΠΑ στις υποδομές logistics στη χώρα μας δεν είναι μόνο οικονομική. Ο κλάδος έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο εργαλείο γεωπολιτικής ισχύος. Η Κίνα, με τον έλεγχο του λιμένα Πειραιά μέσω της COSCO, χρησιμοποιεί την εφοδιαστική της αλυσίδα για να ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη. Επίσης η Ρωσία, μέσω της συμμετοχής συμφερόντων της στον ΟΛΘ, παραμένει παρούσα στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Ελλάδα συνεπώς βρίσκεται σε ιδιότυπη ανισορροπία: τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της ελέγχονται από ανταγωνιστικά προς τη Δύση συμφέροντα. Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία νέων logistics hubs με αμερικανική υποστήριξη θεωρείται απαραίτητη για την αποκατάσταση της ισορροπίας. Oσοι παρακολουθούν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τομέα των logistics αναφέρουν ότι η Ελλάδα μετατρέπεται σταδιακά σε πεδίο ανταγωνισμού για τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.
Το ενδιαφέρον της DFC, η συνεργασία με την Goldair και τους Eλληνες εταίρους της, καθώς και οι πιέσεις για τον Βόλο αποκαλύπτουν μια συνολική αμερικανική στρατηγική που ξεπερνά τα όρια της επιχειρηματικότητας. Η Αθήνα καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε αντικρουόμενα συμφέροντα, αλλά ταυτόχρονα έχει την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη θέση της στον διεθνή χάρτη logistics. Το βέβαιο είναι ότι η επόμενη πενταετία θα κρίνει αν η χώρα θα μπορέσει να αποκτήσει τον ρόλο του ανεξάρτητου κόμβου εφοδιαστικής ισχύος ή αν θα παραμείνει έρμαιο των γεωπολιτικών ισορροπιών.
Τα λιμάνια δεν πήγαν στα χέρια των Ευρασιανιστών δωρεάν ... Αν τα θέλουν οι Δυτικοί ας πληρώσουν το αντίτιμο .
These users thanked the author Eagle1980 for the post (total 2):
ΚΩΣΤΑΣ2019, Apil44
Άβαταρ μέλους
Equalizer
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 15736
Εγγραφή: Τετ 06 Μάιος 2009, 16:48

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Equalizer »

Ενδιαφέρον το ερχόμενο διάστημα

Και κρίσιμο βέβαια
Άβαταρ μέλους
Мир
Δημοσιεύσεις: 8779
Εγγραφή: Τετ 16 Ιούλ 2014, 23:44
Τοποθεσία: London

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Мир »

Tο αστεο είναι ότι κάποιοι λέγανε ότι ο Ιβαν δεν έχει ρευστότητα όταν δεν προχωρούσαν τα έργα στο λιμάνι, ενώ ο λόγος ήταν ότι η κυβέρνηση φρενάρει όλα τα έργα που είχαν δεσμευθεί να κάνουν για την διασύνδεση με τα τρενα και παράπλευρες οδούς. Εκτός αν μπορεί ιδιώτης να αρχίσει να κόβει δρόμους και να ανοίγει σιδηροδρομικούς κόμβους.
Το αποτέλεσμα απλά να πολλαπλασιαστή το κόστος από 130 κοντά στα 200 εκατομυρια ευρώ (η προσφορά Μυτηλιναιου είναι στα 210εκ ευρώ).

Στην ουσία το λιμάνι είχε ταμειακά διαθεσημα 130,000,000 ευρω, ενώ κάθε χρόνο παρουσιάζει κερδοφορία τις τάξης των 28-35εκ. Στην ουσία τα δάνεια σε παρακαλάνε οι τράπεζες να σου τα δώσουν αλλά και να κρατήσεις ταμειακά διαθέσιμο για περαιτερο επενδύσεις οπως χωρους αποθήκευσης.

Από αυτη τη κωλυσιεργια του Κουλη υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η Ελλάδα να παρακαμφθεί ως κόμβος και να προτιμηθεί η Ιταλία, καθώς η εκφόρτωση στον Πειραια (με την τραγική κατάσταση του ΟΣΕ) θεωρείτε αρκετά πιο κοστοβορα σε σχέση με το λιμάνι Θεσ/νίκης. Ο Βόλος πάλι πρέπει να πέράσει από Τεμπη αλλά και έχει μικρότερο δυναμικό για να αναπτυχθεί αλλά έγινε και εκεί προσπάθεια.

Ακόμα και αυτό της Αλεξανδρούπολης που στέλνουν τα τεθωρακισμένα στη Ουκρανία δεν καταδέχτηκαν να το αγοράσουν οι Αμερικάνοι με σοβαρό πόσο, τζαπα το θέλαμε. Απίστευτα πράγματα, αν σκεφτείς ότι τυπώνουν χρήμα για πλάκα και όλο τους το χρέος δεν θα εισπραχθεί ποτέ.
These users thanked the author Мир for the post (total 2):
Maklaz, Apil44
Maklaz
Δημοσιεύσεις: 955
Εγγραφή: Δευ 06 Ιουν 2022, 09:49

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Maklaz »

Мир έγραψε: Παρ 05 Σεπ 2025, 21:07 Στην ουσία το λιμάνι είχε ταμειακά διαθεσημα 130,000,000 ευρω, ενώ κάθε χρόνο παρουσιάζει κερδοφορία τις τάξης των 28-35εκ. Στην ουσία τα δάνεια σε παρακαλάνε οι τράπεζες να σου τα δώσουν αλλά και να κρατήσεις ταμειακά διαθέσιμο
Αυτό γίνεται ήδη με τον προβλήτα 6 όπου όλες οι συστημικές τράπεζες ενδιαφέρθηκαν για την χρηματοδότηση, όλες όμως !!
Άβαταρ μέλους
makednoss
Δημοσιεύσεις: 264
Εγγραφή: Τρί 09 Ιουν 2009, 01:53

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από makednoss »

Αφου εδω καποιοι πανεπιστημονες ειδικοι του κ*λου μας ειπαν οτι ο Σαββίδης δεν έχει λεφτά και έβαλε τα λεφτά του Τζίμα στην τσέπη.
Πως γίνεται ο ΟΛΘ που ειναι ιδιοκτησία του έχει ταμειακά διαθέσιμα 130 εκ. και κερδη μετα φορων 28-35 εκ. ευρώ ?
Maklaz
Δημοσιεύσεις: 955
Εγγραφή: Δευ 06 Ιουν 2022, 09:49

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Maklaz »

makednoss έγραψε: Παρ 05 Σεπ 2025, 23:32 Αφου εδω καποιοι πανεπιστημονες ειδικοι του κ*λου μας ειπαν οτι ο Σαββίδης δεν έχει λεφτά και έβαλε τα λεφτά του Τζίμα στην τσέπη.
Πως γίνεται ο ΟΛΘ που ειναι ιδιοκτησία του έχει ταμειακά διαθέσιμα 130 εκ. και κερδη μετα φορων 28-35 εκ. ευρώ ?
Καλά εντάξει παπαριές, το πρόβλημα του Σαββίδη δεν είναι η έλλειψη χρημάτων, αλλά η χώρα προέλευσης των χρημάτων, και όσον αφορά την ομάδα μπορεί να διακινεί αυτά τα ποσά χωρίς πρόβλημα.

Από την άλλη ο ΟΛΘ είναι μια κατηγορία μόνος του και όποιος τον χρησιμοποιεί για να επισημάνει πως ο Σαββίδης δεν έχει - δίνει χρήματα στην ομάδα ενώ βγάζει ειναι επικίνδυνος.

Ο ΟΛΘ ειναι μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο , ο Σαββίδης ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο, αλλά υπάρχουν και άλλοι μέτοχοι (μικροί και μεγάλοι) + το κράτος κάπου στα 7%-10%. Η Επιτροπή κεφαλαιαγοράς ελέγχει κάθε κίνηση και ο σκοπός του είναι ΜΟΝΟ η διαχείριση και ανάπτυξη του λιμανιού.
Άβαταρ μέλους
Guitarman
Δημοσιεύσεις: 1754
Εγγραφή: Δευ 31 Αύγ 2009, 18:12

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Guitarman »

Είστε προσωπολατρες :mrgreen:
These users thanked the author Guitarman for the post (total 3):
aivas19, paok apo epilogi, leomatos88
Άβαταρ μέλους
Rexaris
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4687
Εγγραφή: Τρί 02 Μάιος 2017, 01:10
Τοποθεσία: Canada

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Rexaris »

makednoss έγραψε: Παρ 05 Σεπ 2025, 23:32 Αφου εδω καποιοι πανεπιστημονες ειδικοι του κ*λου μας ειπαν οτι ο Σαββίδης δεν έχει λεφτά και έβαλε τα λεφτά του Τζίμα στην τσέπη.
Πως γίνεται ο ΟΛΘ που ειναι ιδιοκτησία του έχει ταμειακά διαθέσιμα 130 εκ. και κερδη μετα φορων 28-35 εκ. ευρώ ?
Πόσες φορές θα το πούμε, προσοχή στις εκφράσεις που αναφέρονται στους άλλους χρήστες. Διαφωνείτε; Πείτε τη γνώμη σας. Οι χαρακτηρισμοί είναι αχρείαστοι.
Maklaz
Δημοσιεύσεις: 955
Εγγραφή: Δευ 06 Ιουν 2022, 09:49

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Maklaz »

Guitarman έγραψε: Παρ 05 Σεπ 2025, 23:56 Είστε προσωπολατρες :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Όλοι οι Πόντιοι μαζί ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί

Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Maklaz την Σάβ 06 Σεπ 2025, 13:12, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
These users thanked the author Maklaz for the post (total 2):
Guitarman, eorptol1
Άβαταρ μέλους
Guitarman
Δημοσιεύσεις: 1754
Εγγραφή: Δευ 31 Αύγ 2009, 18:12

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Guitarman »

Maklaz έγραψε: Σάβ 06 Σεπ 2025, 00:20
Guitarman έγραψε: Παρ 05 Σεπ 2025, 23:56 Είστε προσωπολατρες :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Όλοι οι Πόντιοι μαζί ΠΑΟΚ και ξέρω ψωμί

Εικόνα
Και ο Μυστακ-ΙΔΗΣ??? :mrgreen:
These users thanked the author Guitarman for the post:
Maklaz
Maklaz
Δημοσιεύσεις: 955
Εγγραφή: Δευ 06 Ιουν 2022, 09:49

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Maklaz »

Είστε οφ τοπικ κύριε :mrgreen:
These users thanked the author Maklaz for the post (total 3):
Guitarman, Apil44, Montrealiotis
Άβαταρ μέλους
Eagle1980
Δημοσιεύσεις: 5476
Εγγραφή: Δευ 25 Ιαν 2016, 05:50

Re: Ιβάν Σαββίδης VII

Δημοσίευση από Eagle1980 »

Πρόεδρε πάρε ένα φόρ ακόμη καλό και είσαι και ο πρώτος μάγκας !!! :nairepaok:
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διοικητικά”