WRC
- Kabamaru11
- Δημοσιεύσεις: 3985
- Εγγραφή: Τετ 16 Δεκ 2020, 23:02
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Συκιες
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Μεγάλος νικητής ο Ott Tanak - Κυριάρχησε στο WRC2 ο Solberg
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Ο Ott Tanak «έσπασε το ρόδι» για τη Hyundai φέτος, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μπροστά από τους Sebastien Ogier και Adrien Fourmaux. Κυρίαρχος ο Oliver Solberg στο WRC2.
Το δεύτερο πέρασμα από τον Ταρζάν έκλεισε την αυλαία για το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, την 69η έκδοση του εθνικού μας αγώνα.
Ο Ott Tanak έδειξε την ταχύτητά του και μετά από δύο βάθρα σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, ήρθε η ώρα της νίκης. Ο Εσθονός αύξησε σημαντικά τη συγκομιδή βαθμών του και μείωσε σημαντικά τη διαφορά από την κορυφή του πρωταθλήματος, και βάζει τον εαυτό του στη μάχη του τίτλου. Ακόμα και στο τέλος, βέβαια, είχε θέμα, αυτή τη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Δεύτερος ήταν ο Sebastien Ogier, σε ένα ακόμα βάθρο στην Ελλάδα. Ο 8κις πρωταθλητής θα λείψει σε Εσθονία και Φινλανδία, οπότε αυτή ήταν η τελευταία του παρουσία στο GR Yaris Rally1 μέχρι το φθινόπωρο.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Adrien Fourmaux, κατακτώντας το δεύτερο βάθρο της χρονιάς μετά την πρεμιέρα στο Μόντε Κάρλο. «Ήταν καλό σαββατοκύριακο, είμαι ευχαριστημένος με ό,τι καταφέραμε. Την Παρασκευή ήταν η κηδεία του φίλου μου, το podium είναι γι’ αυτόν. Ευχαριστώ την ομάδα, ήταν ένα καλό event», είπε ο Γάλλος.
Τέταρτος ήταν ο Elfyn Evans κάνοντας την καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης, και διατηρώντας παράλληλα την πρωτοπορία στη βαθμολογία των οδηγών.
Μετά κόπων και βασάνων καθώς είχε πρόβλημα και με τον κινητήρα στην SS16 τερμάτισε ο Thierry Neuville. Απογοητευμένος από το πώς πήγε ο αγώνας του, και με ευθεία επίθεση στη Hankook καθ΄όλη τη διάρκεια του τριημέρου, ο Βέλγος φεύγει από την Ελλάδα με πικρή γεύση στα χείλη. «Ήταν απογοητευτικό σαββατοκύριακο. Τρία κλαταρίσματα, το αμορτισέρ και ο κινητήρας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωταθλητής.
Τελευταίος εκ των οδηγών που δεν γύρισε με Super Rally ήταν ο Josh McErlean. Ο Ιρλανδός παραδέχτηκε πως δεν απέδωσε όπως περίμενε, όμως έφτασε στο φινάλε και αυτό ήταν ένας από τους κύριους στόχους, όπως είχε πει και στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Car and Driver πριν την έναρξη του ράλι.
Απολογούμενος τερμάτισε ο Kalle Rovanpera, λέγοντας πως θα προσπαθήσει να τα πάει καλύτερα στο επόμενο ράλι, στην Εσθονία, αναγνωρίζοντας πως στην Ελλάδα έκανε αρκετά λάθη κι ήταν εκτός ρυθμού.
Με ξεζαντάρισμα ολοκλήρωσε το πρώτο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ο Martins Sesks, ο οποίος ήθελε να φτάσει ως το φινάλε για να συλλέξει εμπειρίες.
Ο Takamoto Katsuta είχε ένα δύσκολο ράλι ως το τέλος, καθώς είχε ξανά κλατάρισμα, αυτή τη φορά στο εμπρός δεξί ελαστικό, με αποτέλεσμα να σταματήσει στην ΕΔ για να το αλλάξει και να τερματίσει.
Τέλος, ο Oliver Solberg ήταν ο νικητής στην κατηγορία WRC2, κατακτώντας την πρώτια στο «Ακρόπολις» 21 χρόνια μετά τον πατέρα του, Petter, που το πέτυχε με τη Subaru το 2004.
Στα της Powerstage, ο Ogier πήρε την πρωτιά και τους 5 βαθμούς που έχει να δώσει, με τους Rovanpera, Neuville, Evans, Tanak να ακολουθούν.
CHAMPIONSHIP STANDINGS - DRIVERS
1. Elfyn EVANS - Toyota, 150
2. Sébastien OGIER - Toyota, 141
3. Ott TÄNAK, Hyundai - 138
4. Kalle ROVANPERÄ - Toyota, 117
5. Thierry NEUVILLE - Hyundai, 96
6. Takamoto KATSUTA - Toyota, 63
7. Adrien FOURMAUX - Hyundai, 61
8. Sami PAJARI - Toyota, 32
9. Oliver SOLBERG - Toyota WRC2, 19
10. Grégoire MUNSTER - Ford, 18
11. Gus GREENSMITH - Skoda, 14
12. Joshua MCERLEAN - Ford, 12
13. Yohan Rossel - Citroen C3 WRC2, 12
14. Martin Sesks - Ford, 8
15. Nikolay Gryazin - Skoda WRC2, 7
16. Jan Solans - Toyota WRC2, 6
CHAMPIONSHIP STANDINGS - MANUFACTURERS
1. Toyota, 358
2. Hyundai, 293
3. Ford, 97
4. Toyota, 57
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Ο Ott Tanak «έσπασε το ρόδι» για τη Hyundai φέτος, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μπροστά από τους Sebastien Ogier και Adrien Fourmaux. Κυρίαρχος ο Oliver Solberg στο WRC2.
Το δεύτερο πέρασμα από τον Ταρζάν έκλεισε την αυλαία για το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, την 69η έκδοση του εθνικού μας αγώνα.
Ο Ott Tanak έδειξε την ταχύτητά του και μετά από δύο βάθρα σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, ήρθε η ώρα της νίκης. Ο Εσθονός αύξησε σημαντικά τη συγκομιδή βαθμών του και μείωσε σημαντικά τη διαφορά από την κορυφή του πρωταθλήματος, και βάζει τον εαυτό του στη μάχη του τίτλου. Ακόμα και στο τέλος, βέβαια, είχε θέμα, αυτή τη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Δεύτερος ήταν ο Sebastien Ogier, σε ένα ακόμα βάθρο στην Ελλάδα. Ο 8κις πρωταθλητής θα λείψει σε Εσθονία και Φινλανδία, οπότε αυτή ήταν η τελευταία του παρουσία στο GR Yaris Rally1 μέχρι το φθινόπωρο.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Adrien Fourmaux, κατακτώντας το δεύτερο βάθρο της χρονιάς μετά την πρεμιέρα στο Μόντε Κάρλο. «Ήταν καλό σαββατοκύριακο, είμαι ευχαριστημένος με ό,τι καταφέραμε. Την Παρασκευή ήταν η κηδεία του φίλου μου, το podium είναι γι’ αυτόν. Ευχαριστώ την ομάδα, ήταν ένα καλό event», είπε ο Γάλλος.
Τέταρτος ήταν ο Elfyn Evans κάνοντας την καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης, και διατηρώντας παράλληλα την πρωτοπορία στη βαθμολογία των οδηγών.
Μετά κόπων και βασάνων καθώς είχε πρόβλημα και με τον κινητήρα στην SS16 τερμάτισε ο Thierry Neuville. Απογοητευμένος από το πώς πήγε ο αγώνας του, και με ευθεία επίθεση στη Hankook καθ΄όλη τη διάρκεια του τριημέρου, ο Βέλγος φεύγει από την Ελλάδα με πικρή γεύση στα χείλη. «Ήταν απογοητευτικό σαββατοκύριακο. Τρία κλαταρίσματα, το αμορτισέρ και ο κινητήρας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωταθλητής.
Τελευταίος εκ των οδηγών που δεν γύρισε με Super Rally ήταν ο Josh McErlean. Ο Ιρλανδός παραδέχτηκε πως δεν απέδωσε όπως περίμενε, όμως έφτασε στο φινάλε και αυτό ήταν ένας από τους κύριους στόχους, όπως είχε πει και στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Car and Driver πριν την έναρξη του ράλι.
Απολογούμενος τερμάτισε ο Kalle Rovanpera, λέγοντας πως θα προσπαθήσει να τα πάει καλύτερα στο επόμενο ράλι, στην Εσθονία, αναγνωρίζοντας πως στην Ελλάδα έκανε αρκετά λάθη κι ήταν εκτός ρυθμού.
Με ξεζαντάρισμα ολοκλήρωσε το πρώτο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ο Martins Sesks, ο οποίος ήθελε να φτάσει ως το φινάλε για να συλλέξει εμπειρίες.
Ο Takamoto Katsuta είχε ένα δύσκολο ράλι ως το τέλος, καθώς είχε ξανά κλατάρισμα, αυτή τη φορά στο εμπρός δεξί ελαστικό, με αποτέλεσμα να σταματήσει στην ΕΔ για να το αλλάξει και να τερματίσει.
Τέλος, ο Oliver Solberg ήταν ο νικητής στην κατηγορία WRC2, κατακτώντας την πρώτια στο «Ακρόπολις» 21 χρόνια μετά τον πατέρα του, Petter, που το πέτυχε με τη Subaru το 2004.
Στα της Powerstage, ο Ogier πήρε την πρωτιά και τους 5 βαθμούς που έχει να δώσει, με τους Rovanpera, Neuville, Evans, Tanak να ακολουθούν.
CHAMPIONSHIP STANDINGS - DRIVERS
1. Elfyn EVANS - Toyota, 150
2. Sébastien OGIER - Toyota, 141
3. Ott TÄNAK, Hyundai - 138
4. Kalle ROVANPERÄ - Toyota, 117
5. Thierry NEUVILLE - Hyundai, 96
6. Takamoto KATSUTA - Toyota, 63
7. Adrien FOURMAUX - Hyundai, 61
8. Sami PAJARI - Toyota, 32
9. Oliver SOLBERG - Toyota WRC2, 19
10. Grégoire MUNSTER - Ford, 18
11. Gus GREENSMITH - Skoda, 14
12. Joshua MCERLEAN - Ford, 12
13. Yohan Rossel - Citroen C3 WRC2, 12
14. Martin Sesks - Ford, 8
15. Nikolay Gryazin - Skoda WRC2, 7
16. Jan Solans - Toyota WRC2, 6
CHAMPIONSHIP STANDINGS - MANUFACTURERS
1. Toyota, 358
2. Hyundai, 293
3. Ford, 97
4. Toyota, 57
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Μεταξύ 17 και 20/7 έγινε το Ράλυ Εσθονίας με μια μεγάλη έκπληξη όσον αφορά στην πρώτη θέση.
Η πρώτη 10άδα:
1. Oliver SOLBERG - toyota GR Yaris Rally1
2. Οtt TÄNAK - hyundai i20 N Rally1
3. Thierry NEUVILLE - hyundai i20 N Rally1
4. Kalle ROVANPERÄ - toyota GR Yaris Rally1
5. Adrien FOURMAUX - hyundai i20 N Rally1
6. Elfyn EVANS - toyota GR Yaris Rally1
7. Sami PAJARI - toyota GR Yaris Rally1
8. Mārtinš SESKS - ford Puma Rally1
9. Joshua MCERLEAN - ford Puma Rally1
10. Grégoire MUNSTER - ford Puma Rally1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Ott TÄNAK - hyundai, 162
2. Elfyn EVANS - toyota, 161
3. Sébastien OGIER - toyota, 141
4. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 138
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 114
6. Adrien FOURMAUX - hyundai, 71
7. Takamoto KATSUTA - toyota, 63
8. Oliver SOLBERG - toyota, 52
9. Sami PAJARI - toyota, 38
10. Grégoire MUNSTER - ford, 19
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΤΑΣΤΩΝ
1. Toyota 399
2. Hyundai 347
3. Ford 111
4. Toyota 38
Η πρώτη 10άδα:
1. Oliver SOLBERG - toyota GR Yaris Rally1
2. Οtt TÄNAK - hyundai i20 N Rally1
3. Thierry NEUVILLE - hyundai i20 N Rally1
4. Kalle ROVANPERÄ - toyota GR Yaris Rally1
5. Adrien FOURMAUX - hyundai i20 N Rally1
6. Elfyn EVANS - toyota GR Yaris Rally1
7. Sami PAJARI - toyota GR Yaris Rally1
8. Mārtinš SESKS - ford Puma Rally1
9. Joshua MCERLEAN - ford Puma Rally1
10. Grégoire MUNSTER - ford Puma Rally1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Ott TÄNAK - hyundai, 162
2. Elfyn EVANS - toyota, 161
3. Sébastien OGIER - toyota, 141
4. Kalle ROVANPERÄ - toyota, 138
5. Thierry NEUVILLE - hyundai, 114
6. Adrien FOURMAUX - hyundai, 71
7. Takamoto KATSUTA - toyota, 63
8. Oliver SOLBERG - toyota, 52
9. Sami PAJARI - toyota, 38
10. Grégoire MUNSTER - ford, 19
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΤΑΣΤΩΝ
1. Toyota 399
2. Hyundai 347
3. Ford 111
4. Toyota 38
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Φινλανδίας: Στις 1.000 λίμνες - Το τηλεοπτικό πρόγραμμα του αγώνα
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Το καλοκαιρινό πρόγραμμα του WRC ολοκληρώνεται στο Ράλι Φινλανδίας, ένα από τα πιο γρήγορα ράλι στον κόσμο με τις ταχύτητες να φτάνουν τα 200 km/h.
Κάποτε ήταν το εμβληματικό «ράλλυ των 1.000 λιμνών», για προφανείς λόγους. Σήμερα, αποτελεί ένα από τα πιο γρήγορα χωμάτινα ράλλυ στο καλεντάρι του WRC.
Αν κάτι γνωρίζει να κάνει πολύ καλά η Φινλανδία, είναι σίγουρα να μαγεύει με τις άκρως εντυπωσιακές ειδικές διαδρομές που προσφέρει. Στενές, γρήγορες, με μεγάλα άλματα, γρήγορες στροφές, σε ένα δασικό τοπίο που όμοιό του δεν υπάρχει στο πρωτάθλημα.
Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα, αφού χρειάζεται τρομερή ακρίβεια από τον οδηγό στο τιμόνι κι από τον συνοδηγό στις σημειώσεις και τις οδηγίες. Στη Φινλανδία, κάθε πάτημα του γκαζιού και κάθε λανθασμένη γραμμή μετράει πολλαπλά.
Ακόμα και στα άλματα χρειάζεται στρατηγική και μετρημένη προσέγγιση, ώστε να μη χαθεί χρόνος και να μη γίνει κάποιο -μοιραίο- λάθος.
Σε αυτό το περιβάλλον, όπως είναι λογικό, αφού πρόκειται για τον εθνικό τους αγώνα, συνήθως μεγαλουργούν οι Φινλανδοί. Επτά νίκες για τους Hannu Mikkola και Marcus Gronholm, έξι για τον Markku Alen, πέντε για τον Tommi Makinen. Ο Kalle Rovanpera θα προσπαθήσει εκ νέου να εισέλθει σε αυτήν την ελίτ των Φινλανδών νικητών του ράλλυ, μετά την εγκατάλειψη που τον έθεσε εκτός αγώνα το 2024.
Αναλυτικά το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδος:
Διαδρομή Ονομασία Μήκος (km) Ώρα εκκίνησης
SS1 Harju 1 2,58 Πέμπτη 19:05
SS2 Laukaa 1 17,96 Παρασκευή 08:03
SS3 Saarikas 1 15,78 09:03
SS4 Myhinpaa 1 14,47 10:23
SS5 Ruuhimaki 1 7,76 11:51
SS6 Laukaa 2 17,96 14:44
SS7 Saarikas 2 15,78 15:44
SS8 Myhinpaa 2 14,47 17:04
SS9 Ruuhimaki 2 7,76 18:35
SS10 Harju 2 2,58 19:30
SS11 Parkkola 1 15,51 Σάββατο 08:01
SS12 Vastila 1 18,94 09:42
SS13 Paijala 1 20,19 10:36
SS14 Leustu 1 16,44 12:05
SS15 Parkkola 2 15,51 15:01
SS16 Vastila 2 18,94 16:42
SS17 Paijala 2 20,19 17:36
SS18 Leustu 2 16,44 19:05
SS19 Ouninpohja 1 23,98 Κυριακή 10:35
SS20 Ouninpohja 2 (Power Stage) 23,98 13:15
Τηλεοπτικά, το Ράλι Φινλανδίας θα προβληθεί στην ολότητα του στη συνδρομητική υπηρεσία του WRC, το RallyTV, ενώ η COSMOTE TV θα μεταδόσει τις εξής ΕΔ:
Ημέρα Ε.Δ. Ώρα
Παρασκευή 1/8 SS2 Laukaa 1 08:00
SS3 Saarikas 1 09:00
SS4 Myhinpaa 1 10:20
SS5 Ruukimaki 1 11:50
Σάββατο 2/8 SS11 Parkkola 1 08:00
SS12 Vastila 1 09:40
SS13 Paijala 1 10:35
SS14 Leustu 1 12:00
Κυριακή 3/8 SS19 Ouninpohja 1 10:30
SS20 Ouninpohja 2 (Power Stage) 13:00
Car & Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
Το καλοκαιρινό πρόγραμμα του WRC ολοκληρώνεται στο Ράλι Φινλανδίας, ένα από τα πιο γρήγορα ράλι στον κόσμο με τις ταχύτητες να φτάνουν τα 200 km/h.
Κάποτε ήταν το εμβληματικό «ράλλυ των 1.000 λιμνών», για προφανείς λόγους. Σήμερα, αποτελεί ένα από τα πιο γρήγορα χωμάτινα ράλλυ στο καλεντάρι του WRC.
Αν κάτι γνωρίζει να κάνει πολύ καλά η Φινλανδία, είναι σίγουρα να μαγεύει με τις άκρως εντυπωσιακές ειδικές διαδρομές που προσφέρει. Στενές, γρήγορες, με μεγάλα άλματα, γρήγορες στροφές, σε ένα δασικό τοπίο που όμοιό του δεν υπάρχει στο πρωτάθλημα.
Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα, αφού χρειάζεται τρομερή ακρίβεια από τον οδηγό στο τιμόνι κι από τον συνοδηγό στις σημειώσεις και τις οδηγίες. Στη Φινλανδία, κάθε πάτημα του γκαζιού και κάθε λανθασμένη γραμμή μετράει πολλαπλά.
Ακόμα και στα άλματα χρειάζεται στρατηγική και μετρημένη προσέγγιση, ώστε να μη χαθεί χρόνος και να μη γίνει κάποιο -μοιραίο- λάθος.
Σε αυτό το περιβάλλον, όπως είναι λογικό, αφού πρόκειται για τον εθνικό τους αγώνα, συνήθως μεγαλουργούν οι Φινλανδοί. Επτά νίκες για τους Hannu Mikkola και Marcus Gronholm, έξι για τον Markku Alen, πέντε για τον Tommi Makinen. Ο Kalle Rovanpera θα προσπαθήσει εκ νέου να εισέλθει σε αυτήν την ελίτ των Φινλανδών νικητών του ράλλυ, μετά την εγκατάλειψη που τον έθεσε εκτός αγώνα το 2024.
Αναλυτικά το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδος:
Διαδρομή Ονομασία Μήκος (km) Ώρα εκκίνησης
SS1 Harju 1 2,58 Πέμπτη 19:05
SS2 Laukaa 1 17,96 Παρασκευή 08:03
SS3 Saarikas 1 15,78 09:03
SS4 Myhinpaa 1 14,47 10:23
SS5 Ruuhimaki 1 7,76 11:51
SS6 Laukaa 2 17,96 14:44
SS7 Saarikas 2 15,78 15:44
SS8 Myhinpaa 2 14,47 17:04
SS9 Ruuhimaki 2 7,76 18:35
SS10 Harju 2 2,58 19:30
SS11 Parkkola 1 15,51 Σάββατο 08:01
SS12 Vastila 1 18,94 09:42
SS13 Paijala 1 20,19 10:36
SS14 Leustu 1 16,44 12:05
SS15 Parkkola 2 15,51 15:01
SS16 Vastila 2 18,94 16:42
SS17 Paijala 2 20,19 17:36
SS18 Leustu 2 16,44 19:05
SS19 Ouninpohja 1 23,98 Κυριακή 10:35
SS20 Ouninpohja 2 (Power Stage) 23,98 13:15
Τηλεοπτικά, το Ράλι Φινλανδίας θα προβληθεί στην ολότητα του στη συνδρομητική υπηρεσία του WRC, το RallyTV, ενώ η COSMOTE TV θα μεταδόσει τις εξής ΕΔ:
Ημέρα Ε.Δ. Ώρα
Παρασκευή 1/8 SS2 Laukaa 1 08:00
SS3 Saarikas 1 09:00
SS4 Myhinpaa 1 10:20
SS5 Ruukimaki 1 11:50
Σάββατο 2/8 SS11 Parkkola 1 08:00
SS12 Vastila 1 09:40
SS13 Paijala 1 10:35
SS14 Leustu 1 12:00
Κυριακή 3/8 SS19 Ouninpohja 1 10:30
SS20 Ouninpohja 2 (Power Stage) 13:00
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Αγωνιστικό Toyota GR Yaris υδρογόνου στο Ράλλυ Φινλανδίας
Η Toyota Gazoo Racing παρουσιάζει στις ειδικές του Ράλλυ Φινλανδίας το GR Yaris Rally2 H2 Concept με καύσιμο το υδρογόνο.
4ΤΡΟΧΟΙ
Η Toyota επιδεικνύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην εξέλιξη τεχνολογιών που θα αποτελέσουν το μέλλον. Πλατφόρμα εφαρμογής αποτελούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχουμε ένα GR Yaris Rally2.
Το πρωτότυπο Yaris Rally2 H2 από την Gazoo Racing, με κινητήρα υδρογόνου, θα δώσει το «παρών» στο Ράλλυ Φινλανδίας, με τον διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας, Jari-Matti Latvala να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες εξέλιξης, καθώς είναι ένας από αυτούς που έχουν οδηγήσει στο παρελθόν μοντέλα αυτής της τεχνολογίας, όπως την Corolla υδρογόνου που παρουσιάστηκε το 2021, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες στους μηχανικούς.
Το 2022 η τεχνολογία αυτή παρουσιάστηκε στις Ε.Δ. στην Ευρώπη στο Ράλλυ Βελγίου, όπου ένα GR Yaris H2 έκανε πρεμιέρα στο WRC με πλήρωμα τον Akio Toyoda και τον Juha Kankkunen.
Από τότε, η ανάπτυξη του μοντέλου συνεχίστηκε αδιάκοπα, με αποτέλεσμα αυτό το GR Yaris H2 Concept που θα παρουσιαστεί στο Ράλλυ Φινλανδίας. Ένα μοντέλο που δείχνει τη δυναμική του συμπιεσμένου υδρογόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, που μπορεί να αποτελέσει το μέλλον, με μηδενικούς σχεδόν ρύπους, αλλά παράλληλα τον ήχο από έναν θερμικό κινητήρα, όπως αυτός που με τον οποίο εφοδιάζεται το συγκεκριμένο πρωτότυπο και εν γένει την όλη αίσθηση που απολαμβάνουν οι φίλοι των Ράλλυ.
Το GR Yaris Rally2 H2 Concept αναπτύχθηκε στην έδρα της TGR-WRT στο Jyväskylä της Φινλανδίας και δοκιμάστηκε σε τοπικούς δρόμους. Φυσικά περιλαμβάνονταν διαδρομές σε δάση και χώμα, παρόμοιοι με αυτούς που έχει το Ράλλυ Φινλανδίας.
Το αυτοκίνητο θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στην Ε.Δ. Harju, που διακρίνεται για τη μικτή της επιφάνεια, η οποία μάλιστα θα είναι και η πρώτη του Ράλλυ Φινλανδίας την Πέμπτη του βράδυ, ενώ θα το δούμε ξανά στην SS10 την Παρασκευή.
Πίσω από το τιμόνι του Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept θα βρίσκεται ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kankkunen, αναπληρωτής διευθυντής της TGR-WRT.
Επίσης, το αγωνιστικό πρωτότυπο Yaris υδρογόνου, θα βρίσκεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Ράλλυ Φινλανδίας στο service park, μαζί με άλλα μοντέλα του είδους, όπως το Toyota Mirai και το Tundra, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης παρουσίασης της τεχνολογίας υδρογόνου σε όλη την πόλη του Jyväskylä.
Η Toyota Gazoo Racing παρουσιάζει στις ειδικές του Ράλλυ Φινλανδίας το GR Yaris Rally2 H2 Concept με καύσιμο το υδρογόνο.
4ΤΡΟΧΟΙ
Η Toyota επιδεικνύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην εξέλιξη τεχνολογιών που θα αποτελέσουν το μέλλον. Πλατφόρμα εφαρμογής αποτελούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχουμε ένα GR Yaris Rally2.
Το πρωτότυπο Yaris Rally2 H2 από την Gazoo Racing, με κινητήρα υδρογόνου, θα δώσει το «παρών» στο Ράλλυ Φινλανδίας, με τον διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας, Jari-Matti Latvala να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες εξέλιξης, καθώς είναι ένας από αυτούς που έχουν οδηγήσει στο παρελθόν μοντέλα αυτής της τεχνολογίας, όπως την Corolla υδρογόνου που παρουσιάστηκε το 2021, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες στους μηχανικούς.
Το 2022 η τεχνολογία αυτή παρουσιάστηκε στις Ε.Δ. στην Ευρώπη στο Ράλλυ Βελγίου, όπου ένα GR Yaris H2 έκανε πρεμιέρα στο WRC με πλήρωμα τον Akio Toyoda και τον Juha Kankkunen.
Από τότε, η ανάπτυξη του μοντέλου συνεχίστηκε αδιάκοπα, με αποτέλεσμα αυτό το GR Yaris H2 Concept που θα παρουσιαστεί στο Ράλλυ Φινλανδίας. Ένα μοντέλο που δείχνει τη δυναμική του συμπιεσμένου υδρογόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, που μπορεί να αποτελέσει το μέλλον, με μηδενικούς σχεδόν ρύπους, αλλά παράλληλα τον ήχο από έναν θερμικό κινητήρα, όπως αυτός που με τον οποίο εφοδιάζεται το συγκεκριμένο πρωτότυπο και εν γένει την όλη αίσθηση που απολαμβάνουν οι φίλοι των Ράλλυ.
Το GR Yaris Rally2 H2 Concept αναπτύχθηκε στην έδρα της TGR-WRT στο Jyväskylä της Φινλανδίας και δοκιμάστηκε σε τοπικούς δρόμους. Φυσικά περιλαμβάνονταν διαδρομές σε δάση και χώμα, παρόμοιοι με αυτούς που έχει το Ράλλυ Φινλανδίας.
Το αυτοκίνητο θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στην Ε.Δ. Harju, που διακρίνεται για τη μικτή της επιφάνεια, η οποία μάλιστα θα είναι και η πρώτη του Ράλλυ Φινλανδίας την Πέμπτη του βράδυ, ενώ θα το δούμε ξανά στην SS10 την Παρασκευή.
Πίσω από το τιμόνι του Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept θα βρίσκεται ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kankkunen, αναπληρωτής διευθυντής της TGR-WRT.
Επίσης, το αγωνιστικό πρωτότυπο Yaris υδρογόνου, θα βρίσκεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Ράλλυ Φινλανδίας στο service park, μαζί με άλλα μοντέλα του είδους, όπως το Toyota Mirai και το Tundra, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης παρουσίασης της τεχνολογίας υδρογόνου σε όλη την πόλη του Jyväskylä.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Μετά τις 3 πρώτες ειδικές διαδρομές είναι σχετικά κοντά οι οδηγοί, με πρώτο τον "ντόπιο" Rovanpera.
1. Rovanpera
2. Fourmaux +2.9
3. Neuville +3.2
4. Pajari +3.7
5. Katsuta +3.8
6. Evans +6.8
7. Ogier +7.3
8. Tanak +8.5
9. Seeks +11.4
1. Rovanpera
2. Fourmaux +2.9
3. Neuville +3.2
4. Pajari +3.7
5. Katsuta +3.8
6. Evans +6.8
7. Ogier +7.3
8. Tanak +8.5
9. Seeks +11.4
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
Ράλι Φινλανδίας - 2η Μέρα (πρωί): Rovanpera απ' τα παλιά
Ο Kalle Rovanpera ηγείται του αγώνα της πατρίδας του και θυμίζει κάτι απ' τον καλό του εαυτό. Στη μάχη οι Adrien Fourmaux και πίσω του το χάος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - Car & Driver
Το Ράλι Φινλανδίας ξεκίνησε για τα καλά το πρωί της Παρασκευής με τέσσερις ΕΔ συνολικούς μήκους 55,97 km. Από νωρίς φάνηκε ότι η ταχύτητα και το θάρρος, αυτό που οι Φινλανδοί ονομάζουν 'sisu', θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα.
Εκείνος που έδειξε αυτές τις αρετές ήταν ο Kalle Rovanpera, ο οποίος για πρώτη φορά φέτος σε χωμάτινο ράλι ήταν πραγματικά γρήγορος και σίγουρος για τον εαυτό του, οδηγώντας με αυτοπεποίθηση. Ως εκ τούτου, βρίσκεται στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης με διαφορά 4,4 sec.
Ο Adrien Fourmaux εκμεταλλεύτηκε την θέση εκκίνησης αλλά και την ταχύτητα που δείχνει το Hyundai i20 N Rally1 στα γρήγορα ράλι πια και είναι στην 2η θέση, με καλό ρυθμό αλλά όχι με άνεση.
Κι αυτό, διότι ο Sami Pajari, ο Takamoto Katsuta και ο Thierry Neuville τον καταδιώκουν με διαφορά 0,5 sec μεταξύ τους, αποδεικνύοντας πόσο κλειστά είναι όλα, πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες σε ένα τόσο γρήγορο ράλι.
Ακολούθησε ο Elfyn Evans πιο πίσω από τον περυσινό πρωταθλητή, αλλά μπροστά από τους Sebastien Ogier και Ott Tanak. Ειδικά για τον Εσθονό τα πράγματα ήταν δύσκολα καθώς «καθάριζε» τον δρόμο όντας πρώτος στη βαθμολογία.
Στην ουρά των Rally1 βρίσκονται τα τρία πληρώματα της M-Sport, με τον Martins Sesks να έχει προβάδισμα έναντι των Josh McErlean και Gregoire Munster, με τον οδηγό από το Λουξεμβούργο να κάνει κι ένα λάθος που οδήγησε σε τετακέ με αποτέλεσμα να χάσει μερικά δευτερόλεπτα.
Οι νίκες σε ειδικές διαδρομές τώρα:
Ott Tanak SS1
Sami Pajari SS2, SS5
Kalle Rovanpera SS3, SS4
Αναλυτικά η κατάταξη μετά την SS5:
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 Kalle ROVANPERÄ Toyota GR Yaris Rally1 28:16.7 -
2 Adrien FOURMAUX Hyundai i20 N Rally1 28:21.1 +4.4
3 Sami PAJARI Toyota GR Yaris Rally1 28:21.2 +4.5
4 Takamoto KATSUTA Toyota GR Yaris Rally1 28:21.5 +4.8
5 Thierry NEUVILLE Hyundai i20 N Rally1 28:21.6 +4.9
6 Elfyn EVANS Toyota GR Yaris Rally1 28:26.0 +9.3
7 Sébastien OGIER Toyota GR Yaris Rally1 28:26.4 +9.7
8 Ott TÄNAK Hyundai i20 N Rally1 28:32.8 +16.1
9 Martinš SESKS Ford Puma Rally1 28:38.7 +22.0
10 Josh MCERLEAN Ford Puma Rally1 28:44.8 +28.1
11 Grégoire MUNSTER Ford Puma Rally1 29:06.2 +49.5
Ο Kalle Rovanpera ηγείται του αγώνα της πατρίδας του και θυμίζει κάτι απ' τον καλό του εαυτό. Στη μάχη οι Adrien Fourmaux και πίσω του το χάος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - Car & Driver
Το Ράλι Φινλανδίας ξεκίνησε για τα καλά το πρωί της Παρασκευής με τέσσερις ΕΔ συνολικούς μήκους 55,97 km. Από νωρίς φάνηκε ότι η ταχύτητα και το θάρρος, αυτό που οι Φινλανδοί ονομάζουν 'sisu', θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα.
Εκείνος που έδειξε αυτές τις αρετές ήταν ο Kalle Rovanpera, ο οποίος για πρώτη φορά φέτος σε χωμάτινο ράλι ήταν πραγματικά γρήγορος και σίγουρος για τον εαυτό του, οδηγώντας με αυτοπεποίθηση. Ως εκ τούτου, βρίσκεται στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης με διαφορά 4,4 sec.
Ο Adrien Fourmaux εκμεταλλεύτηκε την θέση εκκίνησης αλλά και την ταχύτητα που δείχνει το Hyundai i20 N Rally1 στα γρήγορα ράλι πια και είναι στην 2η θέση, με καλό ρυθμό αλλά όχι με άνεση.
Κι αυτό, διότι ο Sami Pajari, ο Takamoto Katsuta και ο Thierry Neuville τον καταδιώκουν με διαφορά 0,5 sec μεταξύ τους, αποδεικνύοντας πόσο κλειστά είναι όλα, πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες σε ένα τόσο γρήγορο ράλι.
Ακολούθησε ο Elfyn Evans πιο πίσω από τον περυσινό πρωταθλητή, αλλά μπροστά από τους Sebastien Ogier και Ott Tanak. Ειδικά για τον Εσθονό τα πράγματα ήταν δύσκολα καθώς «καθάριζε» τον δρόμο όντας πρώτος στη βαθμολογία.
Στην ουρά των Rally1 βρίσκονται τα τρία πληρώματα της M-Sport, με τον Martins Sesks να έχει προβάδισμα έναντι των Josh McErlean και Gregoire Munster, με τον οδηγό από το Λουξεμβούργο να κάνει κι ένα λάθος που οδήγησε σε τετακέ με αποτέλεσμα να χάσει μερικά δευτερόλεπτα.
Οι νίκες σε ειδικές διαδρομές τώρα:
Ott Tanak SS1
Sami Pajari SS2, SS5
Kalle Rovanpera SS3, SS4
Αναλυτικά η κατάταξη μετά την SS5:
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 Kalle ROVANPERÄ Toyota GR Yaris Rally1 28:16.7 -
2 Adrien FOURMAUX Hyundai i20 N Rally1 28:21.1 +4.4
3 Sami PAJARI Toyota GR Yaris Rally1 28:21.2 +4.5
4 Takamoto KATSUTA Toyota GR Yaris Rally1 28:21.5 +4.8
5 Thierry NEUVILLE Hyundai i20 N Rally1 28:21.6 +4.9
6 Elfyn EVANS Toyota GR Yaris Rally1 28:26.0 +9.3
7 Sébastien OGIER Toyota GR Yaris Rally1 28:26.4 +9.7
8 Ott TÄNAK Hyundai i20 N Rally1 28:32.8 +16.1
9 Martinš SESKS Ford Puma Rally1 28:38.7 +22.0
10 Josh MCERLEAN Ford Puma Rally1 28:44.8 +28.1
11 Grégoire MUNSTER Ford Puma Rally1 29:06.2 +49.5
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100892
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: WRC
WRC – Ράλλυ Φινλανδιας: Κάστρο που αντιστέκεται
Επιβεβαιώνει μέχρι στιγμής τη φήμη του ο αγώνας, όπως και τον χαρακτήρα του…
4ΤΡΟΧΟΙ - Στρατής Χατζηπαναγιώτου
Στη Φινλανδία, στο περίφημο «Gravel Grand Prix», εξελίσσεται το WRC και αν χθες Πέμπτη τα προεόρτια συνδυάστηκαν με ενδιαφέρουσες ειδήσεις, σήμερα είχαμε αγώνα.
Περί ειδήσεων χθες, η Toyota παρουσίασε το GR Yaris Hydrogen Rally2, η FIA ανακοίνωσε το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2026 όπου λάμπει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον Ιούνιο, η Hyundai ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο θεσμό και το 2026, ανανεώνοντας μάλιστα την εμπιστοσύνη της στον Thierry Neville. Λεπτομέρεια (;), ότι την SS των 2,5 χιλ. το βράδυ της Πέμπτης, κέρδισε ο νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, ο Εσθονός Ott Tanak με το δικό του i20 N Rally1.
H ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Συμπεράσματα με ρίσκο, με το καλημέρα νωρίς σήμερα το πρωί την Παρασκευή, με τους Φινλανδούς της Toyota, Rovanpera και Pajari να δίνουν το ρυθμό κερδίζοντας από δύο ειδικές διαδρομές στο πρώτο σκέλος της ημέρας, που χαρακτηρίστηκε από την εξαιρετική εμφάνιση του Katsuta με Toyota και του Fourmaux με Hyundai. Υπολογίστε τέσσερις ειδικές, συνολικά 55 χιλ, επαναλαμβανόμενες το απόγευμα, με τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες να μην επηρεάζουν τα αποτελέσματα σε επίπεδο γενικής κατάταξης.
Επανάληψη το απόγευμα λοιπόν και ο Ιάπωνας της Toyota κέρδισε την πρώτη ειδική διαδρομή με το «καλησπέρα» τοποθετώντας ψηλά το δικό του Yaris, σε έναν πολύ σφιχτό αγώνα, με ρυθμό τέρμα γκάζι σε πολύ γρήγορες ειδικές που περιορίζουν τις διαφορές σε σχέση με τον Rovanpera που οδηγεί με μαεστρία όπως μας έχει συνηθίσει.
Με διάφορες που οριακά ξεπερνούν τα δέκα δευτερόλεπτα ανάμεσα τους, οι Rovanpera, Νeville, Fourmaux, Katsuta και Pajari, είναι οι πέντε συνδυασμοί που έχουν δημιουργήσει ένα τρένο που θυμίζει αγώνα σε βρεγμένη πίστα, με το σπρέι, η σκόνη επί του προκειμένου, να εμπνέει και να μην προβληματίζει παρά τις εκπλήξεις που επιφυλάσσει ο οριακός ρυθμός τους.
Ακολουθούν, τηρουμένων των αναλογιών από σχετική απόσταση ο Ogier και ο Evans, ενώ έχει χάσει χρόνο ο Tanak. Ο Εσθονός που άνοιγε το δρόμο και έχανε χρόνο, είχε τη στιγμή του στην έβδομη ε.δ του αγώνα και είναι τυχερός που συνεχίζει, σε θέση ανάμεσα στα Ford Puma Rally 1 που όπως πάντα είναι σε δικό τους, σε μεταξύ τους αγώνα, ενώ σχολιάζει αρνητικά και την απόδοση του κινητήρα του i20Ν.
ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ!
Στο ρυθμό τους, συχνά εκτός ορίου οι ώριμοι με τα WRC2 και οι νεότεροι με τα WRC3 και οι ειδήσεις προκύπτουν από́ τις επιδόσεις του Latvala, του αληθινού, του τρεις φορές νικητή εκεί και από́ την έξοδο-εγκατάλειψη του Oliver Solberg. Αμφότεροι με Τoyota GR Yaris Rally-2 όπως και ο επικεφαλής Φινλανδός Korhonen, σε μάχη με τα Skoda του Εσθονού Virves και του Φινλανδού Lidholm Jr που είχε τη στιγμή του και οπισθοχώρησε στο βάθος της κατάταξης, όταν ο Latvala παραμένει ανταγωνιστικός και σε απόσταση βολής.
Στην κατηγορία Rally3 , η μάχη είναι διαρκείας και μετά από εναλλαγές, εξελίσσεται ανάμεσα στον 20 χρόνο Σουηδό Johansson και στον 21χρονο Αυστραλό Τaylor με τα Ford Fiesta να δείχνουν το δρόμο στα Renault Clio…
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
Μεγάλη ημέρα αύριο με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 150 χιλ., το κλασικό Φινλανδικό motivo και σε terrain και κυρίως ως φιλοσοφία των πρωταγωνιστών, σε αγώνα που δεν υπάρχουν περιθώρια τακτικής.
Να προβλέψουμε, την επίθεση του Neville, την επιστροφή του Ogier σε ρυθμό γενικής. Ο Γάλλος οδηγός που κοσμεί το θεσμό, ενώ λογικά αναμένεται η αντίδραση του Evans, ενώ για τον Tanak θα είναι άθλος αν καλύψει τον Sesks.
Πρώτη ειδική διαδρομή η Parkkola 1 των 17 χιλ. στις 8.01 π.μ. με τους θεατές από́ τα μεσάνυχτα στη θέση τους, να ζουν τη στιγμή με τον τρόπο τους που δεν επαναλαμβάνεται. _ ΣΧ
ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1 Rovanpera/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1
2 Neuville/ Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +4,9 δλ.
3 Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +7,7 δλ.
4 Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +8.1
5 Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +15.7
6 Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +17.6
7 Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +26.0
8 Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +40.5
Επιβεβαιώνει μέχρι στιγμής τη φήμη του ο αγώνας, όπως και τον χαρακτήρα του…
4ΤΡΟΧΟΙ - Στρατής Χατζηπαναγιώτου
Στη Φινλανδία, στο περίφημο «Gravel Grand Prix», εξελίσσεται το WRC και αν χθες Πέμπτη τα προεόρτια συνδυάστηκαν με ενδιαφέρουσες ειδήσεις, σήμερα είχαμε αγώνα.
Περί ειδήσεων χθες, η Toyota παρουσίασε το GR Yaris Hydrogen Rally2, η FIA ανακοίνωσε το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2026 όπου λάμπει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον Ιούνιο, η Hyundai ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο θεσμό και το 2026, ανανεώνοντας μάλιστα την εμπιστοσύνη της στον Thierry Neville. Λεπτομέρεια (;), ότι την SS των 2,5 χιλ. το βράδυ της Πέμπτης, κέρδισε ο νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, ο Εσθονός Ott Tanak με το δικό του i20 N Rally1.
H ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Συμπεράσματα με ρίσκο, με το καλημέρα νωρίς σήμερα το πρωί την Παρασκευή, με τους Φινλανδούς της Toyota, Rovanpera και Pajari να δίνουν το ρυθμό κερδίζοντας από δύο ειδικές διαδρομές στο πρώτο σκέλος της ημέρας, που χαρακτηρίστηκε από την εξαιρετική εμφάνιση του Katsuta με Toyota και του Fourmaux με Hyundai. Υπολογίστε τέσσερις ειδικές, συνολικά 55 χιλ, επαναλαμβανόμενες το απόγευμα, με τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες να μην επηρεάζουν τα αποτελέσματα σε επίπεδο γενικής κατάταξης.
Επανάληψη το απόγευμα λοιπόν και ο Ιάπωνας της Toyota κέρδισε την πρώτη ειδική διαδρομή με το «καλησπέρα» τοποθετώντας ψηλά το δικό του Yaris, σε έναν πολύ σφιχτό αγώνα, με ρυθμό τέρμα γκάζι σε πολύ γρήγορες ειδικές που περιορίζουν τις διαφορές σε σχέση με τον Rovanpera που οδηγεί με μαεστρία όπως μας έχει συνηθίσει.
Με διάφορες που οριακά ξεπερνούν τα δέκα δευτερόλεπτα ανάμεσα τους, οι Rovanpera, Νeville, Fourmaux, Katsuta και Pajari, είναι οι πέντε συνδυασμοί που έχουν δημιουργήσει ένα τρένο που θυμίζει αγώνα σε βρεγμένη πίστα, με το σπρέι, η σκόνη επί του προκειμένου, να εμπνέει και να μην προβληματίζει παρά τις εκπλήξεις που επιφυλάσσει ο οριακός ρυθμός τους.
Ακολουθούν, τηρουμένων των αναλογιών από σχετική απόσταση ο Ogier και ο Evans, ενώ έχει χάσει χρόνο ο Tanak. Ο Εσθονός που άνοιγε το δρόμο και έχανε χρόνο, είχε τη στιγμή του στην έβδομη ε.δ του αγώνα και είναι τυχερός που συνεχίζει, σε θέση ανάμεσα στα Ford Puma Rally 1 που όπως πάντα είναι σε δικό τους, σε μεταξύ τους αγώνα, ενώ σχολιάζει αρνητικά και την απόδοση του κινητήρα του i20Ν.
ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ!
Στο ρυθμό τους, συχνά εκτός ορίου οι ώριμοι με τα WRC2 και οι νεότεροι με τα WRC3 και οι ειδήσεις προκύπτουν από́ τις επιδόσεις του Latvala, του αληθινού, του τρεις φορές νικητή εκεί και από́ την έξοδο-εγκατάλειψη του Oliver Solberg. Αμφότεροι με Τoyota GR Yaris Rally-2 όπως και ο επικεφαλής Φινλανδός Korhonen, σε μάχη με τα Skoda του Εσθονού Virves και του Φινλανδού Lidholm Jr που είχε τη στιγμή του και οπισθοχώρησε στο βάθος της κατάταξης, όταν ο Latvala παραμένει ανταγωνιστικός και σε απόσταση βολής.
Στην κατηγορία Rally3 , η μάχη είναι διαρκείας και μετά από εναλλαγές, εξελίσσεται ανάμεσα στον 20 χρόνο Σουηδό Johansson και στον 21χρονο Αυστραλό Τaylor με τα Ford Fiesta να δείχνουν το δρόμο στα Renault Clio…
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
Μεγάλη ημέρα αύριο με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 150 χιλ., το κλασικό Φινλανδικό motivo και σε terrain και κυρίως ως φιλοσοφία των πρωταγωνιστών, σε αγώνα που δεν υπάρχουν περιθώρια τακτικής.
Να προβλέψουμε, την επίθεση του Neville, την επιστροφή του Ogier σε ρυθμό γενικής. Ο Γάλλος οδηγός που κοσμεί το θεσμό, ενώ λογικά αναμένεται η αντίδραση του Evans, ενώ για τον Tanak θα είναι άθλος αν καλύψει τον Sesks.
Πρώτη ειδική διαδρομή η Parkkola 1 των 17 χιλ. στις 8.01 π.μ. με τους θεατές από́ τα μεσάνυχτα στη θέση τους, να ζουν τη στιγμή με τον τρόπο τους που δεν επαναλαμβάνεται. _ ΣΧ
ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1 Rovanpera/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1
2 Neuville/ Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +4,9 δλ.
3 Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +7,7 δλ.
4 Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +8.1
5 Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +15.7
6 Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +17.6
7 Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +26.0
8 Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +40.5