Cars&Moto
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Η τεχνολογία προχωράει με γοργούς ρυθμούς και πιστεύω ότι μέσα στο 2027 θα έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τουλάχιστον διπλάσια αυτονομία από τη σημερινή και - κυρίως - μπαταρίες που θα φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα και αντίστοιχους (και πολύ περισσότερους) φορτιστές σε όλους τους δρόμους.
- NikLiverpool
- Δημοσιεύσεις: 1410
- Εγγραφή: Τετ 23 Δεκ 2020, 17:44
Re: Cars&Moto
Πριν γράφετε για πυροσβεστήρες, υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες (Btw Καλιφόρνια και Νορβηγία είναι πίτα στα ηλεκτρικά αλλά αυτοι δεν ξέρουν) ενημερωθείτε λίγο για το αντικείμενο.
- Μπαρκαρούτσος
- Δημοσιεύσεις: 54496
- Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
- Τοποθεσία: Κάτω Χώρες
Re: Cars&Moto
Και εδώ Ολλανδία έχουμε το πιο ευρύ δίκτυο φορτιστών στην Ευρώπη. Κι εγώ PH οδηγώ, αλλά είμαι πολύ καινούριος σε αυτά.
Αλλά τέτοιες φορτίσεις με τόσο μεγάλη τάση και ένταση σε τέτοιων μεγεθών μπαταρίες, με κάνουν εντύπωση. Ηλεκτρολόγος δεν είμαι, αλλά κάτι ψιλά τα έχω διδαχτεί.
Αν έχεις να παραθέσεις κάποιο άρθρο που εξηγεί απλά το πώς μπορούν να επιτευχθούν τέτοιες ταχύτητες φόρτισης με ασφάλεια, τότε θα χαρώ να το διαβάσω!
Βαριέμαι να το ψάξω μόνος μου, ομολογώ.
Επίσης, ένα τσικ παραπάνω είναι η γενική δυσπυστία σε ό,τι κινέζικο. Και το λέω εγώ που έχω Xiaomi συσκευές!
Αλλά τέτοιες φορτίσεις με τόσο μεγάλη τάση και ένταση σε τέτοιων μεγεθών μπαταρίες, με κάνουν εντύπωση. Ηλεκτρολόγος δεν είμαι, αλλά κάτι ψιλά τα έχω διδαχτεί.
Αν έχεις να παραθέσεις κάποιο άρθρο που εξηγεί απλά το πώς μπορούν να επιτευχθούν τέτοιες ταχύτητες φόρτισης με ασφάλεια, τότε θα χαρώ να το διαβάσω!
Βαριέμαι να το ψάξω μόνος μου, ομολογώ.
Επίσης, ένα τσικ παραπάνω είναι η γενική δυσπυστία σε ό,τι κινέζικο. Και το λέω εγώ που έχω Xiaomi συσκευές!

- NikLiverpool
- Δημοσιεύσεις: 1410
- Εγγραφή: Τετ 23 Δεκ 2020, 17:44
Re: Cars&Moto
Ένα ενδιαφέρον άρθρο που εξηγεί πως η BYD κατάφερε να φτάσει αυτές τις ταχύτητες και φορτία:
https://cleantechnica.com/2025/03/17/by ... -platform/
Ουσιαστικά είναι συνδυασμός 3 παραγόντων:
1. Δικός της φορτιστής που μπορεί να δώσει 1MW/h.
2. Καινούργια chip που αντέχουν 1500 volts.
3. Καινούργιος κινητήρας.
To εντυπωσιακό είναι ότι δεν αλλάζουν τη χημεία των μπαταριών τους (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) που είναι αντικειμενικά οι πιο ασφαλείς μπαταρίες στον κόσμο:
Όσον αφορά την ποιότητα των αυτοκινήτων τους μια και είσαι Ολλανδία πάνε ρίξε μια ματιά σε αντιπροσωπεία BYD ή Zeekr. Μετά πήγαινε σε Audi ή BMW και δες τα δικά τους ηλεκτρικά...καλά δε συζητώ για VW, Peugeot κτλπ..Εκεί σε πιάνει κατάθλιψη.
https://cleantechnica.com/2025/03/17/by ... -platform/
Ουσιαστικά είναι συνδυασμός 3 παραγόντων:
1. Δικός της φορτιστής που μπορεί να δώσει 1MW/h.
2. Καινούργια chip που αντέχουν 1500 volts.
3. Καινούργιος κινητήρας.
To εντυπωσιακό είναι ότι δεν αλλάζουν τη χημεία των μπαταριών τους (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) που είναι αντικειμενικά οι πιο ασφαλείς μπαταρίες στον κόσμο:
Όσον αφορά την ποιότητα των αυτοκινήτων τους μια και είσαι Ολλανδία πάνε ρίξε μια ματιά σε αντιπροσωπεία BYD ή Zeekr. Μετά πήγαινε σε Audi ή BMW και δες τα δικά τους ηλεκτρικά...καλά δε συζητώ για VW, Peugeot κτλπ..Εκεί σε πιάνει κατάθλιψη.
Re: Cars&Moto
Σ'ιγουραΑποστόληςΑ έγραψε:Η τεχνολογία προχωράει με γοργούς ρυθμούς και πιστεύω ότι μέσα στο 2027 θα έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τουλάχιστον διπλάσια αυτονομία από τη σημερινή και - κυρίως - μπαταρίες που θα φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα και αντίστοιχους (και πολύ περισσότερους) φορτιστές σε όλους τους δρόμους.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Χθες έφυγε από κοντά μας ο αγαπημένος μου δημοσιογράφος και εκδότης του Ειδικού Τύπου Κ. Καββαθάς. Το περιοδικό του 4ΤΡΟΧΟΙ ξεκίνησα να το διαβάζω το 1978 και έκτοτε μου κρατούσε συντροφιά κάθε μήνα. Ειδικά τα άρθρα του Κώστα ήταν όαση στον κόσμο της κομματικά φανατισμένης Ελλάδας.
Ο Θεός να τον αναπαύσει!
Ο Θεός να τον αναπαύσει!
Re: Cars&Moto
Καλό παραδεισο ... και εγω τον διάβαζα απο το σχολείο ακομα (πρέπει να είμαστε κοντά σε ηλικία
).
Εξαιρετικός

Εξαιρετικός
- Μπαρκαρούτσος
- Δημοσιεύσεις: 54496
- Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
- Τοποθεσία: Κάτω Χώρες
Re: Cars&Moto
Με έκανε εντύπωση αυτό που έγραψες και τώρα έπεσε μπροστά μου αυτό το άρθρο που ίσως σ'αρέσει, εσένα και τους υπόλοιπους αναγνώστες του 4ΤΡΟΧΟΙ:ΑποστόληςΑ έγραψε:Χθες έφυγε από κοντά μας ο αγαπημένος μου δημοσιογράφος και εκδότης του Ειδικού Τύπου Κ. Καββαθάς. Το περιοδικό του 4ΤΡΟΧΟΙ ξεκίνησα να το διαβάζω το 1978 και έκτοτε μου κρατούσε συντροφιά κάθε μήνα. Ειδικά τα άρθρα του Κώστα ήταν όαση στον κόσμο της κομματικά φανατισμένης Ελλάδας.
Ο Θεός να τον αναπαύσει!
Κώστας Καββαθάς: Ενας εξωγήινος στην έρημο
Δεν ήταν απλώς ένας εξαιρετικός γραφιάς και εκδότης του θρυλικού περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ. Είχε πρωτοποριακές ιδέες και ρηξικέλευθες απόψεις για πολλά πεδία, τις οποίες η χασμώμενη πατρίδα ελάχιστα αξιοποίησε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ 10 Απριλίου 2025 12:12
Αλήθεια, τι ήταν αυτός ο Καββαθάς; Ένας δημοσιογράφος που έγραφε για αυτοκίνητα; Ένας γραφιάς με επιχειρηματικό δαιμόνιο που κατάφερε να στήσει έναν πρωτοποριακό εκδοτικό κολοσσό; Μήπως ένας μανιακός της τεχνολογίας που έζησε στο περίκλειστο και ψυχρό ενδιαίτημά της;
Ναι, ήταν πρωτοπόρος ο Καββαθάς. Έστησε τους 4Τ, ένα περιοδικό «για αυτοκίνητα», και το κατέστησε κορυφαίο σε πανευρωπαϊκή κλίμακα. Ταυτόχρονα, εξέδωσε πολλά περιοδικά για τα Αεροπλάνα, το Διάστημα, τα Κομπιούτερ, τη Μουσική, το φαγητό, τα ταξίδια κ.ά. ,έχοντας στο πλευρό του πολύτιμο αρωγό την σύζυγό του Σοφία.
Ορισμένοι τίτλοι, ενδεικτικώς, στεγασμένοι στις «Τεχνικές Εκδόσεις»: Πτήση, Ήχος, RAM, Αναλόγιο, Ταξιδεύοντας, Γεύση κ.ά. Όπως δηλούν κάποια από τα ονόματα, μιλάμε για περιοδικά πρωτοποριακά για την εποχή τους. Οι 4ΤΡΟΧΟΙ, ναυαρχίδα του συγκροτήματος, είχαν επί δεκαετίες τεράστια κυκλοφορία.
Γνώμες Γιάννης Τριάντης
Κώστας Καββαθάς: Ενας εξωγήινος στην έρημο
Διαβάζεται σε 4'
Ο Κώστας Καββαθάς
Ο Κώστας Καββαθάς ΑΜΠΕ
Δεν ήταν απλώς ένας εξαιρετικός γραφιάς και εκδότης του θρυλικού περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ. Είχε πρωτοποριακές ιδέες και ρηξικέλευθες απόψεις για πολλά πεδία, τις οποίες η χασμώμενη πατρίδα ελάχιστα αξιοποίησε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ 10 Απριλίου 2025 12:12
Αλήθεια, τι ήταν αυτός ο Καββαθάς; Ένας δημοσιογράφος που έγραφε για αυτοκίνητα; Ένας γραφιάς με επιχειρηματικό δαιμόνιο που κατάφερε να στήσει έναν πρωτοποριακό εκδοτικό κολοσσό; Μήπως ένας μανιακός της τεχνολογίας που έζησε στο περίκλειστο και ψυχρό ενδιαίτημά της;
Ναι, ήταν πρωτοπόρος ο Καββαθάς. Έστησε τους 4Τ, ένα περιοδικό «για αυτοκίνητα», και το κατέστησε κορυφαίο σε πανευρωπαϊκή κλίμακα. Ταυτόχρονα, εξέδωσε πολλά περιοδικά για τα Αεροπλάνα, το Διάστημα, τα Κομπιούτερ, τη Μουσική, το φαγητό, τα ταξίδια κ.ά. ,έχοντας στο πλευρό του πολύτιμο αρωγό την σύζυγό του Σοφία.
Ορισμένοι τίτλοι, ενδεικτικώς, στεγασμένοι στις «Τεχνικές Εκδόσεις»: Πτήση, Ήχος, RAM, Αναλόγιο, Ταξιδεύοντας, Γεύση κ.ά. Όπως δηλούν κάποια από τα ονόματα, μιλάμε για περιοδικά πρωτοποριακά για την εποχή τους. Οι 4ΤΡΟΧΟΙ, ναυαρχίδα του συγκροτήματος, είχαν επί δεκαετίες τεράστια κυκλοφορία.
Πυρετωμένη πένα, ανεξάρτητη φωνή
Οι παθιασμένοι αναγνώστες δεν διάβαζαν μονάχα για ζαντολάστιχα, επιταχύνσεις, αγώνες κ.λπ. Η πυρετωμένη πένα του Καββαθά δεν άφηνε τίποτε όρθιο από αυτά που τον ενοχλούσαν και τον πλήγωναν ως πολίτη. Έδινε το στίγμα βαθιά φιλοσοφημένου και πολιτικού περιοδικού, κι ας ειχε αντικείμενο τα αυτοκίνητα και τους αγώνες.
Προς επίρρωσιν αυτού: Οι 4Τ φιλοξενούσαν σε κάθε τεύχος ένα ένθετο με τίτλο «Αντίλογος», στο οποίο έγραφαν επιφανείς της διανόησης, καθώς και γνωστοί δημοσιογράφοι εφημερίδων. Ένα ετερόκλητο σύνολο από γραφιάδες με διαφορετικό πολιτικό πρόσημο και οπτική για τα πράγματα. Συγκεκριμένα, έγραφαν: Νίκος Δήμου, Βασίλης Βασιλικός, Γιώργος Γραμματικάκης, Κώστας Ζουράρις, Σαράντος Καργάκος, Ριχάρδος Σωμερίτης, Θέμος Αναστασιάδης, Ανδρέας Ρουμελιώτης, Στάθης Σταυρόπουλος και η αφεντιά μου.
Οι αναγνώστες ήξεραν, φυσικά, πως ό,τι γράφουν οι 4Τ είναι γκαραντί. Ούτε καλοπιάσματα στους εισαγωγείς αυτοκινήτων ούτε χατίρια και πληρωμένα διαφημιστικά κόλπα. Στοπ εδώ, για μια πραγματική ιστορία που βεβαιώνει του λόγου το αληθές:
Συνεργάτης των 4Τ ο Νίκος Δήμου, έγραψε αρνητική κριτική για ένα μοντέλο επιφανούς μάρκας. Τότε, οι επικεφαλής της αντιπροσωπείας επισκέφθηκαν τον Καββαθά στο γραφείο του. Ζήτησαν να απολυθεί ο Δήμου και να «αποκατασταθεί» η αλήθεια για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Διαφορετικά, θα έκοβαν τις διαφημίσεις από όλα τα περιοδικά των Τεχνικών Εκδόσεων. Φυσικά, ο Καββαθάς τους διαολόστειλε…
Εννοείται ότι τα ίδια χαρακτηριστικά είχαν και τα υπόλοιπα περιοδικά του Ομίλου. Τόλμη, ανεξαρτησία, εγκυρότητα, πρωτοτυπία και ξεχωριστό layout. Μακροημέρευσαν οι «Τεχνικές Εκδόσεις», αλλά κάποια στιγμή λύγισαν. Ένα ασυγχώρητο επιχειρηματικό λάθος οδήγησε τον όμιλο (που είχε και τον «Εν Λευκώ», ένα εξαιρετικό ραδιόφωνο) σε ξένα χέρια.
Ένα ορυχείο εξαιρετικών ιδεών
Πολύπτυχη προσωπικότητα ο Καββαθάς, δεν εξαντλούσε την δραστηριότητά του στο γράψιμο και στις εκδόσεις. Έτρεχε στους αγώνες, πετούσε με πολεμικά αεροπλάνα και προπάντων είχε ιδέες. Πρωτότυπες και πολύτιμες για τη χώρα. Μιλάμε για ένα ορυχείο ιδεών. Ενδεικτικώς:
– Πράσινο νησί
Ένα νησί του Αιγαίου να χρησιμοποιεί καθαρή ενέργεια και να λειτουργεί ως υπόδειγμα για την μελλοντική προοπτική της χώρας. Πότε αυτό; Την δεκαετία του ’80, παρακαλώ. Τότε που η λέξη πράσινο είχε σχέση μονάχα με τα πάρκα, τη φανέλα του Παναθηναϊκού και την τσόχα. Α! Και τα χρώματα του ΠΑΣΟΚ, χωρίς ο Καββαθάς να ’χει οποιαδήποτε σχέση με το τότε κυβερνών κόμμα.
– Τεχνόπολις
Πρόταση για Κέντρο Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας στο Γκάζι. Φυσικά(!) απορρίφθηκε μετ’ επαίνων. Και απλώς έμεινε το όνομα Τεχνόπολις.
– Φαέθων
Αγώνας αυτοκινήτων που κινούνται με ηλιακή ενέργεια. Υιοθετήθηκε. Και πραγματοποιήθηκε το 2004, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων.
– Παγκόσμιο Συνέδριο Καθαρών Αυτοκινήτων στην Αθήνα
Πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Πολυτεχνείου, με εξαιρετική επιτυχία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η General Motors συμμετείχε με πρωτότυπο που χρησιμοποιούσε Υδρογόνο. Δυστυχώς, δεν συνεχίστηκε. Γιατί κάποιοι «προοδευτικοί» αντέδρασαν λέγοντας ότι δεν πρέπει να μπαίνουν οι πολυεθνικές στα Πανεπιστήμια. Ναι, οι αφασικοί…
– Μονορέιλ
Πρότεινε το τραμ στο κέντρο να είναι επίγειο αλλά στις λεωφόρους (π.χ. Συγγρού, Κατεχάκη) υπέργειο (μονορέιλ) και να φτάνει έτσι μέχρι το Λαύριο.
Να γιατί χαρακτηρίζω εξωγήινο στην έρημο . Ερχόταν από άλλον πλανήτη εισκομίζοντας πρωτοποριακές προτάσεις για το μέλλον της χώρας. Δυστυχώς, ελάχιστες υιοθετήθηκαν από τους αφέντες της ημετέρας ερήμου…
Ενας αιώνιος έφηβος που ανήκει στα τιμαλφή της πατρίδος ήταν ο ακριβός φίλος Κώστας Καββαθάς. Έστω κι αν αυτή του φέρθηκε –όπως και σε πολλούς άλλους– σαν αδιάφορη μητριά…
ΥΓ: Το προεκτεθέν κείμενο, καθώς και ο τίτλος, προέρχονται κατά μέγα μέρος από σημείωμα στο φιλόξενο OW.GR, με αφορμή την έκδοση του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Ασημόσπιτο»(εκδ. Αρμός), το 2021.Αφηγούμενος την πολυκύμαντη ζωή του, ο Κώστας Καββαθάς ουσιαστικά ακτινογραφεί την σύγχρονη νεοελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και καυστικό τρόπο.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Dongfeng Nissan N7

Μόλις πέντε μήνες μετά το ντεμπούτο του, το ολοκαίνουργιο Dongfeng Nissan N7 θα λανσαριστεί στην Κίνα αυτόν τον μήνα - μια απόδειξη της προσπάθειας της Nissan να επιταχύνει την ταχύτητα με την οποία φέρνει στην αγορά ολοκαίνουργια και ανανεωμένα προϊόντα.
Το κομψό, πλήρως ηλεκτρικό σεντάν διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,208 και περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σουίτα έξυπνης τεχνολογίας για να προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης χωρίς άγχος και εξαιρετική άνεση για όλους τους επιβαίνοντες.
Διατίθενται δύο επιλογές μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Με ονομαστική ισχύ 58 kWh και 73 kWh, και οι δύο διαθέτουν αρχιτεκτονική 400 volt. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ που κυμαίνεται από 160 kW έως 200 kW. Σε όλα τα μοντέλα, η μέγιστη ροπή είναι 305 Nm. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίσουν την μπαταρία τους από 10% σε 80% σε 19 λεπτά και να αναπληρώσουν την κατάσταση φόρτισης από 30% σε 80% σε μόλις 14 λεπτά.
Η αυτονομία ξεκινάει από τουλάχιστον 510 χλμ. για εκδόσεις εξοπλισμένες με μπαταρία 58 kWh, έως 635 χλμ. για εκδόσεις με μπαταρία 73 kWh. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν ανάρτηση MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Μόλις πέντε μήνες μετά το ντεμπούτο του, το ολοκαίνουργιο Dongfeng Nissan N7 θα λανσαριστεί στην Κίνα αυτόν τον μήνα - μια απόδειξη της προσπάθειας της Nissan να επιταχύνει την ταχύτητα με την οποία φέρνει στην αγορά ολοκαίνουργια και ανανεωμένα προϊόντα.
Το κομψό, πλήρως ηλεκτρικό σεντάν διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,208 και περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σουίτα έξυπνης τεχνολογίας για να προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης χωρίς άγχος και εξαιρετική άνεση για όλους τους επιβαίνοντες.
Διατίθενται δύο επιλογές μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Με ονομαστική ισχύ 58 kWh και 73 kWh, και οι δύο διαθέτουν αρχιτεκτονική 400 volt. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ που κυμαίνεται από 160 kW έως 200 kW. Σε όλα τα μοντέλα, η μέγιστη ροπή είναι 305 Nm. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίσουν την μπαταρία τους από 10% σε 80% σε 19 λεπτά και να αναπληρώσουν την κατάσταση φόρτισης από 30% σε 80% σε μόλις 14 λεπτά.
Η αυτονομία ξεκινάει από τουλάχιστον 510 χλμ. για εκδόσεις εξοπλισμένες με μπαταρία 58 kWh, έως 635 χλμ. για εκδόσεις με μπαταρία 73 kWh. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν ανάρτηση MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Τι είναι αυτό που συνήθως χαλάει περισσότερο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
caroto.gr - Nίκος Ι. Mαρινόπουλος
Παρά τις διαδεδομένες απόψεις, η μπαταρία δεν είναι το αδύναμο σημείο των BEV αφού άλλα εξαρτήματα προκαλούν συχνότερα προβλήματα, σύμφωνα με ειδικούς στην επισκευή ηλεκτρικών.
Ο Otto Behrend, επικεφαλής της EV Clinic στο Βερολίνο, θεωρεί ότι έχει έρθει η ώρα να καταρριφθεί ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ότι η μπαταρία είναι το πιο ευάλωτο και συχνά προβληματικό εξάρτημα.
Η εταιρεία EV Clinic, με έδρα το Ζάγκρεμπ, εξειδικεύεται στην επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει αποκτήσει φήμη επειδή προσφέρει λύσεις ακόμα και σε περιπτώσεις όπου οι επίσημες αντιπροσωπείες δηλώνουν οικονομική αδυναμία επισκευής ή προτείνουν αντικατάσταση ολόκληρου του οχήματος.
Η εμπειρία της EV Clinic δείχνει πως τα προβλήματα στις μπαταρίες είναι στην πραγματικότητα πολύ σπάνια. Οι αστοχίες παραγωγής στα στοιχεία μπαταριών ή η υπερβολική φθορά με την πάροδο του χρόνου (degradation) δεν αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Αντίθετα, στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι μπαταρίες, και μάλιστα «με διαφορά», όπως τονίζει ο Behrend στο γερμανικό auto-motor-und-sport.
Την πρώτη θέση στην κατάταξη των συνηθέστερων βλαβών καταλαμβάνει ο ενσωματωμένος φορτιστής (onboard charger), το εξάρτημα που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα από τη wallbox ή μια δημόσια AC πρίζα σε συνεχές ρεύμα για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο μετατροπέας DC-DC, δηλαδή το σύστημα που μεταφέρει ρεύμα από το υψηλής τάσης δίκτυο του αυτοκινήτου (400 ή 800 Volt) προς την 12βολτη βοηθητική μπαταρία. Αυτή η μικρή μπαταρία παραμένει βασικό στοιχείο όλων των ηλεκτρικών, όπως ακριβώς και στα συμβατικά αυτοκίνητα.Νέο αυτοκίνητο
Τρίτη πιο συχνή αιτία επίσκεψης στο συνεργείο είναι ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας. Μόνο μετά από αυτά τα τρία εξαρτήματα εμφανίζονται περιστατικά με προβληματικές μπαταρίες, και συχνά όχι λόγω ελαττωμάτων σχεδίασης ή φθοράς, αλλά εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων.
Ο Behrend εξηγεί ότι οι περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων με μπαταρίες σχετίζονται συνήθως με εισροή νερού στο κέλυφος της μπαταρίας, κάτι που έχει παρατηρηθεί σε μοντέλα όπως το Tesla Model S, ή με εξωτερικές μηχανικές ζημιές. Πιο σπάνια, εντοπίζονται κατασκευαστικά προβλήματα, όπως κακός έλεγχος θερμοκρασίας που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και βλάβη μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας.
caroto.gr - Nίκος Ι. Mαρινόπουλος
Παρά τις διαδεδομένες απόψεις, η μπαταρία δεν είναι το αδύναμο σημείο των BEV αφού άλλα εξαρτήματα προκαλούν συχνότερα προβλήματα, σύμφωνα με ειδικούς στην επισκευή ηλεκτρικών.
Ο Otto Behrend, επικεφαλής της EV Clinic στο Βερολίνο, θεωρεί ότι έχει έρθει η ώρα να καταρριφθεί ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ότι η μπαταρία είναι το πιο ευάλωτο και συχνά προβληματικό εξάρτημα.
Η εταιρεία EV Clinic, με έδρα το Ζάγκρεμπ, εξειδικεύεται στην επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει αποκτήσει φήμη επειδή προσφέρει λύσεις ακόμα και σε περιπτώσεις όπου οι επίσημες αντιπροσωπείες δηλώνουν οικονομική αδυναμία επισκευής ή προτείνουν αντικατάσταση ολόκληρου του οχήματος.
Η εμπειρία της EV Clinic δείχνει πως τα προβλήματα στις μπαταρίες είναι στην πραγματικότητα πολύ σπάνια. Οι αστοχίες παραγωγής στα στοιχεία μπαταριών ή η υπερβολική φθορά με την πάροδο του χρόνου (degradation) δεν αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Αντίθετα, στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι μπαταρίες, και μάλιστα «με διαφορά», όπως τονίζει ο Behrend στο γερμανικό auto-motor-und-sport.
Την πρώτη θέση στην κατάταξη των συνηθέστερων βλαβών καταλαμβάνει ο ενσωματωμένος φορτιστής (onboard charger), το εξάρτημα που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα από τη wallbox ή μια δημόσια AC πρίζα σε συνεχές ρεύμα για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο μετατροπέας DC-DC, δηλαδή το σύστημα που μεταφέρει ρεύμα από το υψηλής τάσης δίκτυο του αυτοκινήτου (400 ή 800 Volt) προς την 12βολτη βοηθητική μπαταρία. Αυτή η μικρή μπαταρία παραμένει βασικό στοιχείο όλων των ηλεκτρικών, όπως ακριβώς και στα συμβατικά αυτοκίνητα.Νέο αυτοκίνητο
Τρίτη πιο συχνή αιτία επίσκεψης στο συνεργείο είναι ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας. Μόνο μετά από αυτά τα τρία εξαρτήματα εμφανίζονται περιστατικά με προβληματικές μπαταρίες, και συχνά όχι λόγω ελαττωμάτων σχεδίασης ή φθοράς, αλλά εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων.
Ο Behrend εξηγεί ότι οι περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων με μπαταρίες σχετίζονται συνήθως με εισροή νερού στο κέλυφος της μπαταρίας, κάτι που έχει παρατηρηθεί σε μοντέλα όπως το Tesla Model S, ή με εξωτερικές μηχανικές ζημιές. Πιο σπάνια, εντοπίζονται κατασκευαστικά προβλήματα, όπως κακός έλεγχος θερμοκρασίας που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και βλάβη μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας.
- Maurice_Escargot
- Δημοσιεύσεις: 1492
- Εγγραφή: Κυρ 23 Οκτ 2022, 11:28
Re: Cars&Moto
Έχω έναν γνωστό που οδήγησε το καινούργιο Citroen C3 Aircross την φουλ υβριδική έκδοση και του έκανε θετική εντύπωση. Ανεβαίνει η Citroen στα reliability rankings.
Είναι ο,τι πιο οικονομικο σε compact SUV μετά την Dacia αλλά φαίνεται μια κλάση πανω ως αμάξωμα. Επίσης με 650 ευρώ παραπάνω έχεις την 7θεσια βερσιόν αλλά χάνεις 100 λίτρα στο Πορτ μπαγκαζ.
Το σκέφτομαι, στα 25 000 βρίσκεις την μπουσταρισμενη του έκδοση (full hybrid 145)
Sent from my Pixel
Είναι ο,τι πιο οικονομικο σε compact SUV μετά την Dacia αλλά φαίνεται μια κλάση πανω ως αμάξωμα. Επίσης με 650 ευρώ παραπάνω έχεις την 7θεσια βερσιόν αλλά χάνεις 100 λίτρα στο Πορτ μπαγκαζ.
Το σκέφτομαι, στα 25 000 βρίσκεις την μπουσταρισμενη του έκδοση (full hybrid 145)
Sent from my Pixel
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Τα καινούρια είναι όλα καλά. Δεν γνωρίζουμε όμως αν σπάνε/χαλάνε εύκολα και τι έξοδα συντήρησης χρειάζονται. Τα Γαλλικά δεν έχουν και την καλύτερη φήμη.
Εγώ έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τα αυτοκίνητα της byd, πέρα από τα τεστ που έχω διαβάσει, που όλα συγκλίνουν σε εξαιρετικά αυτοκίνητα. Μιλάω για τα Atto 2 και 3, που είναι όμως αμιγώς ηλεκτρικά και δεν γνωρίζω αν βγαίνουν και σε hybrid έκδοση.
Για μένα το hybrid είναι μια ενδιάμεση κατάσταση από τον θερμικό στον 100% ηλεκτρικό κινητήρα. Δεν θα το έπαιρνα ποτέ, εκτός και ήταν εταιρικό αυτοκίνητο.
Θα επέλεγα 100% ηλεκτρικό, αλλά όχι τώρα. Θα περίμενα 2-3 χρόνια μέχρι να εφοδιαστούν με τις καινούριες μπαταρίες, που θα τους δίνουν:
1. Αυτονομία σε ταξίδι τουλάχιστον 500 χλμ (τώρα κυμαίνονται γύρω στα 280 - 350 χλμ, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας).
2. Δυνατότητα φόρτισης 10-80% σε 20 λεπτά, κάτι που δεν εξαρτάται μόνο από την ίδια την μπαταρία, αλλά και τους φορτιστές που θα πρέπει να φορτίζουν τουλάχιστον με 150 με 200 Kwh ανά ώρα. Αυτό προϋποθέτει μεγάλη αύξηση των νέων, ταχυφορτιστών ανά την Ελλάδα.
Εγώ έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τα αυτοκίνητα της byd, πέρα από τα τεστ που έχω διαβάσει, που όλα συγκλίνουν σε εξαιρετικά αυτοκίνητα. Μιλάω για τα Atto 2 και 3, που είναι όμως αμιγώς ηλεκτρικά και δεν γνωρίζω αν βγαίνουν και σε hybrid έκδοση.
Για μένα το hybrid είναι μια ενδιάμεση κατάσταση από τον θερμικό στον 100% ηλεκτρικό κινητήρα. Δεν θα το έπαιρνα ποτέ, εκτός και ήταν εταιρικό αυτοκίνητο.
Θα επέλεγα 100% ηλεκτρικό, αλλά όχι τώρα. Θα περίμενα 2-3 χρόνια μέχρι να εφοδιαστούν με τις καινούριες μπαταρίες, που θα τους δίνουν:
1. Αυτονομία σε ταξίδι τουλάχιστον 500 χλμ (τώρα κυμαίνονται γύρω στα 280 - 350 χλμ, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας).
2. Δυνατότητα φόρτισης 10-80% σε 20 λεπτά, κάτι που δεν εξαρτάται μόνο από την ίδια την μπαταρία, αλλά και τους φορτιστές που θα πρέπει να φορτίζουν τουλάχιστον με 150 με 200 Kwh ανά ώρα. Αυτό προϋποθέτει μεγάλη αύξηση των νέων, ταχυφορτιστών ανά την Ελλάδα.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Η Toyota προσφέρει, στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, 11ετή εγγύηση για την απόδοση της μπαταρίας, ή 1.000.000 χλμ. (όποιο έρθει πρώτο) .
Για τα υβριδικά ισχύει το ίδιο χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.
Τώρα πλέον η 11ετής εγγύηση ισχύει και για όλα τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, με χιλιομετρικό περιορισμό τα 200.000 χλμ.
Για τα υβριδικά ισχύει το ίδιο χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.
Τώρα πλέον η 11ετής εγγύηση ισχύει και για όλα τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, με χιλιομετρικό περιορισμό τα 200.000 χλμ.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100362
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Xiaomi YU7, νέο ηλεκτρικό SUV με 690 PS απειλεί Tesla και Porsche
Drive.gr - Δημήτρης Βαμβακίδης
[youtube]nMGFSbwEz10[/youtube]
Με επιδόσεις σούπερκαρ, αυτονομία έως 835 km και τεχνολογίες αιχμής, το νέο SUV του κινεζικού κολοσσού, το Xiaomi YU7, έρχεται να ταράξει τα νερά της ηλεκτροκίνησης.
Ο κινεζικός κολοσσός τεχνολογίας επιστρέφει δριμύτερος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, αυτή τη φορά με το Xiaomi YU7.
Το εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μεγάλης εκδήλωσης για τα 15 χρόνια της εταιρείας. Η αποκάλυψη του YU7 ακολουθεί την επιτυχημένη πορεία της ηλεκτρικής μπερλίνας SU7, η οποία ξεπέρασε τις 258.000 πωλήσεις σε μόλις έναν χρόνο. Το νέο μοντέλο δεν ήρθε απλώς να συμπληρώσει την γκάμα, αλλά να διεκδικήσει σοβαρά μερίδια στην premium κατηγορία, προκαλώντας ευθέως κολοσσούς όπως η Tesla και η Porsche.
Το Xiaomi YU7 βασίζεται στην εξελιγμένη in-house πλατφόρμα Modena και κατατάσσεται ξεκάθαρα στην κατηγορία των μεγάλων SUV, με μήκος πέντε μέτρα και μεταξόνιο τρία. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός, με έντονα premium χαρακτηριστικά και διαθέσιμος σε εννέα αποχρώσεις, περιλαμβανομένου ενός ιδιαίτερου πράσινου σμαραγδί.
Η Xiaomi παρουσίασε τρεις εκδόσεις του YU7, όλες με εντυπωσιακές επιδόσεις:
- YU7 RWD Κινητήρας 319 PS και 528 Nm, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,88”
- YU7 Pro AWD Δύο κινητήρες, 496 PS και 690 Nm, 0-100 km/h σε 4,27”
- YU7 Max AWD Δύο κινητήρες συνολικής ισχύος 690 PS και 866 Nm, 0-100 km/h σε μόλις 3,23”, με τελική ταχύτητα 253 km/h
Όσο εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις, άλλο τόσο είναι και η αυτονομία, τουλάχιστον βάσει του κινεζικού κύκλου CLTC:
YU7 RWD Μπαταρία LFP 96,3 kWh, αυτονομία 835 km
YU7 Pro AWD Μπαταρία LFP 96,3 kWh, 770 km
YU7 Max AWD Μπαταρία NMC 101,7 kWh, 760 km
Η γρήγορη φόρτιση είναι επίσης βασικό ατού. Όλες οι εκδόσεις υποστηρίζουν αρχιτεκτονική 800 Volt με τεχνολογία καρβιδίου του πυριτίου (SiC), επιτρέποντας επαναφόρτιση έως και 620 km αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά, σύμφωνα με τη Xiaomi. Εφόσον επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους χρόνους φόρτισης στην αγορά.
Το εσωτερικό του YU7 ενσωματώνει την τεχνολογική φινέτσα της Xiaomi. Και διαθέτει:
- Καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας» με κλίση έως 123° και δέκα σημεία μασάζ
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα με ανεξάρτητη μικρή οθόνη διαγωνίου 6,68”
- Εντυπωσιακό ταμπλό «HyperVision», μήκους 1,1 μέτρου, με τρεις Mini LED οθόνες ανάλυσης «retina»
Σε όλα τα μοντέλα περιλαμβάνεται προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, με LiDAR, 4D mm Wave ραντάρ, αντιθαμβωτικές κάμερες και τον ισχυρό υπολογιστή Nvidia Drive AGX Thor.
Ο συνδυασμός αυτός υποστηρίζει το αυτόνομο σύστημα της Xiaomi, το οποίο φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε αντίστοιχες προτάσεις των Tesla και Huawei.
Αν και οι τιμές παραμένουν άγνωστες, ο επικεφαλής της Xiaomi, Lei Jun, διέψευσε φήμες περί αρχικής τιμής 199.000 γουάν (περίπου 24.500 ευρώ), υπονοώντας πως το YU7 θα τοποθετηθεί υψηλότερα. Η επίσημη παρουσίαση και έναρξη προ-παραγγελιών έχει οριστεί για τον Ιούλιο 2025, ενώ η διάθεση στην Ευρώπη αναμένεται από το 2027.
Το YU7 δεν είναι απλώς ακόμη ένα ηλεκτρικό SUV. Είναι το αποδεικτικό στοιχείο ότι η Xiaomi είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει δυναμικά μια θέση στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης -με τεχνολογική υπεροχή, premium χαρακτήρα και επιδόσεις που θα ζήλευαν και σπορ μοντέλα. Ένα στοίχημα που αξίζει να παρακολουθήσουμε από κοντά.
Drive.gr - Δημήτρης Βαμβακίδης
[youtube]nMGFSbwEz10[/youtube]
Με επιδόσεις σούπερκαρ, αυτονομία έως 835 km και τεχνολογίες αιχμής, το νέο SUV του κινεζικού κολοσσού, το Xiaomi YU7, έρχεται να ταράξει τα νερά της ηλεκτροκίνησης.
Ο κινεζικός κολοσσός τεχνολογίας επιστρέφει δριμύτερος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, αυτή τη φορά με το Xiaomi YU7.
Το εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μεγάλης εκδήλωσης για τα 15 χρόνια της εταιρείας. Η αποκάλυψη του YU7 ακολουθεί την επιτυχημένη πορεία της ηλεκτρικής μπερλίνας SU7, η οποία ξεπέρασε τις 258.000 πωλήσεις σε μόλις έναν χρόνο. Το νέο μοντέλο δεν ήρθε απλώς να συμπληρώσει την γκάμα, αλλά να διεκδικήσει σοβαρά μερίδια στην premium κατηγορία, προκαλώντας ευθέως κολοσσούς όπως η Tesla και η Porsche.
Το Xiaomi YU7 βασίζεται στην εξελιγμένη in-house πλατφόρμα Modena και κατατάσσεται ξεκάθαρα στην κατηγορία των μεγάλων SUV, με μήκος πέντε μέτρα και μεταξόνιο τρία. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός, με έντονα premium χαρακτηριστικά και διαθέσιμος σε εννέα αποχρώσεις, περιλαμβανομένου ενός ιδιαίτερου πράσινου σμαραγδί.
Η Xiaomi παρουσίασε τρεις εκδόσεις του YU7, όλες με εντυπωσιακές επιδόσεις:
- YU7 RWD Κινητήρας 319 PS και 528 Nm, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,88”
- YU7 Pro AWD Δύο κινητήρες, 496 PS και 690 Nm, 0-100 km/h σε 4,27”
- YU7 Max AWD Δύο κινητήρες συνολικής ισχύος 690 PS και 866 Nm, 0-100 km/h σε μόλις 3,23”, με τελική ταχύτητα 253 km/h
Όσο εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις, άλλο τόσο είναι και η αυτονομία, τουλάχιστον βάσει του κινεζικού κύκλου CLTC:
YU7 RWD Μπαταρία LFP 96,3 kWh, αυτονομία 835 km
YU7 Pro AWD Μπαταρία LFP 96,3 kWh, 770 km
YU7 Max AWD Μπαταρία NMC 101,7 kWh, 760 km
Η γρήγορη φόρτιση είναι επίσης βασικό ατού. Όλες οι εκδόσεις υποστηρίζουν αρχιτεκτονική 800 Volt με τεχνολογία καρβιδίου του πυριτίου (SiC), επιτρέποντας επαναφόρτιση έως και 620 km αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά, σύμφωνα με τη Xiaomi. Εφόσον επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους χρόνους φόρτισης στην αγορά.
Το εσωτερικό του YU7 ενσωματώνει την τεχνολογική φινέτσα της Xiaomi. Και διαθέτει:
- Καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας» με κλίση έως 123° και δέκα σημεία μασάζ
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα με ανεξάρτητη μικρή οθόνη διαγωνίου 6,68”
- Εντυπωσιακό ταμπλό «HyperVision», μήκους 1,1 μέτρου, με τρεις Mini LED οθόνες ανάλυσης «retina»
Σε όλα τα μοντέλα περιλαμβάνεται προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, με LiDAR, 4D mm Wave ραντάρ, αντιθαμβωτικές κάμερες και τον ισχυρό υπολογιστή Nvidia Drive AGX Thor.
Ο συνδυασμός αυτός υποστηρίζει το αυτόνομο σύστημα της Xiaomi, το οποίο φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε αντίστοιχες προτάσεις των Tesla και Huawei.
Αν και οι τιμές παραμένουν άγνωστες, ο επικεφαλής της Xiaomi, Lei Jun, διέψευσε φήμες περί αρχικής τιμής 199.000 γουάν (περίπου 24.500 ευρώ), υπονοώντας πως το YU7 θα τοποθετηθεί υψηλότερα. Η επίσημη παρουσίαση και έναρξη προ-παραγγελιών έχει οριστεί για τον Ιούλιο 2025, ενώ η διάθεση στην Ευρώπη αναμένεται από το 2027.
Το YU7 δεν είναι απλώς ακόμη ένα ηλεκτρικό SUV. Είναι το αποδεικτικό στοιχείο ότι η Xiaomi είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει δυναμικά μια θέση στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης -με τεχνολογική υπεροχή, premium χαρακτήρα και επιδόσεις που θα ζήλευαν και σπορ μοντέλα. Ένα στοίχημα που αξίζει να παρακολουθήσουμε από κοντά.