Cars&Moto
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Πωλήσεις αυτοκινήτων 2024: Ποιες μάρκες και μοντέλα επέλεξαν οι Έλληνες
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ - Carandmotor.gr
...Ερχόμενοι στη χρονιά που μόλις πριν λίγες ώρες ολοκληρώθηκε, το 2024 οι πωλήσεις αυτοκινήτων ξεκίνησαν τους πρώτους μήνες πολύ δυναμικά και έφθασαν να κλείσουν το 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου με αύξηση 14% σε σχέση με πέρυσι, γεμίζοντας αισιοδοξία τους ανθρώπους του κλάδου.
Οι επόμενοι όμως μήνες του 2024 δεν ακολούθησαν αντίστοιχη πορεία, αφού μια σειρά από παράγοντες που έχουν να κάνουν κυρίως με τις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης των εταιρικών πωλήσεων οι οποίες στήριξαν την αγορά τα προηγούμενα χρόνια, έπαιξαν το ρόλο τους ώστε η αγορά να κινδυνεύσει να κλείσει με αρνητικό πρόσημο το 2024, κάτι που εφόσον συνέβαινε θα το βλέπαμε για πρώτη φορά από το 2020, το πρώτο έτος δηλαδή του κορωνοϊού.
Τελικά όμως, με βάση πάντα τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων του Δεκεμβρίου που έχουμε στα χέρια μας, αυτό δε συνέβη, αφού ο τελευταίος μήνας του έτους έκλεισε με 8.730 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, σημειώνοντας άνοδο 5,95% σε σχέση με τον περσινό μήνα και κρατώντας έτσι τις συνολικές ταξινομήσεις του 2024 σε θετικό πρόστιμο σε σχέση με το 2023 (137.101 πωλήσεις φέτος έναντι 134.484 πέρυσι, +1,9%).
Πρώτη θέση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της Toyota για το 2024.
Στις πωλήσεις ανά εταιρεία του 2024, η Toyota έκανε ίσως την πιο εντυπωσιακή χρονιά στην ιστορία όχι μόνο της ίδιας, αλλά και γενικότερα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αφού κέρδισε το έτος με ένα πολύ υψηλό μερίδιο πωλήσεων 17,1% (23.521 αυτοκίνητα) και υπερδιπλάσια επίδοση από τη δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα.
Πίσω της υπήρξε μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη πωλήσεων ανάμεσα σε δύο εταιρείες, την Peugeot και την Suzuki, η οποία έληξε στο «νήμα» υπέρ της δεύτερης. Ειδικότερα, η Suzuki σημείωσε το Δεκέμβριο 565 πωλήσεις και η Peugeot 255 ταξινομήσεις, με την ιαπωνική μάρκα να προσπερνά τη γαλλική στην τελική κατάταξη του 2024, σημειώνοντας 10.636 ταξινομήσεις έναντι 10.381 πωλήσεων.
Την πρώτη πεντάδα του έτους συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Hyundai και Citroen με 8.908 και 7.772 πωλήσεις αντίστοιχα. Πρώτη σε πωλήσεις premium μάρκα για το 2024 ήταν η BMW με 6.757 ταξινομήσεις και θέση ρεκόρ για πολυτελή μάρκα στην ιστορία της χώρας μας (6η στην τελική κατάταξη).
Top 10 πωλήσεων του 2024 ανά μάρκα
1.Toyota: 23.521 πωλήσεις
2.Suzuki: 10.636 πωλήσεις
3.Peugeot: 10.381 πωλήσεις
4.Hyundai: 8.908 πωλήσεις
5.Citroen: 7.772 πωλήσεις
6.BMW: 6.757 πωλήσεις
7.Opel: 6.382 πωλήσεις
8.Volkswagen: 6.106 πωλήσεις
9.Fiat: 5.144 πωλήσεις
10.Kia: 4.753 πωλήσεις
Στις πωλήσεις ανά μοντέλο το Toyota Yaris Cross ήταν το best-seller αυτοκίνητο του 2024, κερδίζοντας το έτος με 8.181 πωλήσεις και κρατώντας έτσι ένα πολύ υψηλό μερίδιο ταξινομήσεων 6,0%.
Στη δεύτερη θέση του έτους τερμάτισε ένα ακόμη μοντέλο της Toyota, το Yaris, με 6.832 ταξινομήσεις, ενώ την τρίτη θέση των ταξινομήσεων παίρνει για το 2024 το Peugeot 2008 με 4.984 πωλήσεις.
Το Top 5 τους έτους συμπληρώνεται με το Citroen C3 στην τέταρτη θέση (4.662 πωλήσεις) και το Suzuki Vitara στην πέμπτη θέση των πωλήσεων (4.641 ταξινομήσεις), με το γαλλικό μοντέλο να υποδέχεται στη χώρα μας το Δεκέμβριο τη νέα και άκρως αναβαθμισμένη γενιά του.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ - Carandmotor.gr
...Ερχόμενοι στη χρονιά που μόλις πριν λίγες ώρες ολοκληρώθηκε, το 2024 οι πωλήσεις αυτοκινήτων ξεκίνησαν τους πρώτους μήνες πολύ δυναμικά και έφθασαν να κλείσουν το 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου με αύξηση 14% σε σχέση με πέρυσι, γεμίζοντας αισιοδοξία τους ανθρώπους του κλάδου.
Οι επόμενοι όμως μήνες του 2024 δεν ακολούθησαν αντίστοιχη πορεία, αφού μια σειρά από παράγοντες που έχουν να κάνουν κυρίως με τις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης των εταιρικών πωλήσεων οι οποίες στήριξαν την αγορά τα προηγούμενα χρόνια, έπαιξαν το ρόλο τους ώστε η αγορά να κινδυνεύσει να κλείσει με αρνητικό πρόσημο το 2024, κάτι που εφόσον συνέβαινε θα το βλέπαμε για πρώτη φορά από το 2020, το πρώτο έτος δηλαδή του κορωνοϊού.
Τελικά όμως, με βάση πάντα τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων του Δεκεμβρίου που έχουμε στα χέρια μας, αυτό δε συνέβη, αφού ο τελευταίος μήνας του έτους έκλεισε με 8.730 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, σημειώνοντας άνοδο 5,95% σε σχέση με τον περσινό μήνα και κρατώντας έτσι τις συνολικές ταξινομήσεις του 2024 σε θετικό πρόστιμο σε σχέση με το 2023 (137.101 πωλήσεις φέτος έναντι 134.484 πέρυσι, +1,9%).
Πρώτη θέση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της Toyota για το 2024.
Στις πωλήσεις ανά εταιρεία του 2024, η Toyota έκανε ίσως την πιο εντυπωσιακή χρονιά στην ιστορία όχι μόνο της ίδιας, αλλά και γενικότερα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αφού κέρδισε το έτος με ένα πολύ υψηλό μερίδιο πωλήσεων 17,1% (23.521 αυτοκίνητα) και υπερδιπλάσια επίδοση από τη δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα.
Πίσω της υπήρξε μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη πωλήσεων ανάμεσα σε δύο εταιρείες, την Peugeot και την Suzuki, η οποία έληξε στο «νήμα» υπέρ της δεύτερης. Ειδικότερα, η Suzuki σημείωσε το Δεκέμβριο 565 πωλήσεις και η Peugeot 255 ταξινομήσεις, με την ιαπωνική μάρκα να προσπερνά τη γαλλική στην τελική κατάταξη του 2024, σημειώνοντας 10.636 ταξινομήσεις έναντι 10.381 πωλήσεων.
Την πρώτη πεντάδα του έτους συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Hyundai και Citroen με 8.908 και 7.772 πωλήσεις αντίστοιχα. Πρώτη σε πωλήσεις premium μάρκα για το 2024 ήταν η BMW με 6.757 ταξινομήσεις και θέση ρεκόρ για πολυτελή μάρκα στην ιστορία της χώρας μας (6η στην τελική κατάταξη).
Top 10 πωλήσεων του 2024 ανά μάρκα
1.Toyota: 23.521 πωλήσεις
2.Suzuki: 10.636 πωλήσεις
3.Peugeot: 10.381 πωλήσεις
4.Hyundai: 8.908 πωλήσεις
5.Citroen: 7.772 πωλήσεις
6.BMW: 6.757 πωλήσεις
7.Opel: 6.382 πωλήσεις
8.Volkswagen: 6.106 πωλήσεις
9.Fiat: 5.144 πωλήσεις
10.Kia: 4.753 πωλήσεις
Στις πωλήσεις ανά μοντέλο το Toyota Yaris Cross ήταν το best-seller αυτοκίνητο του 2024, κερδίζοντας το έτος με 8.181 πωλήσεις και κρατώντας έτσι ένα πολύ υψηλό μερίδιο ταξινομήσεων 6,0%.
Στη δεύτερη θέση του έτους τερμάτισε ένα ακόμη μοντέλο της Toyota, το Yaris, με 6.832 ταξινομήσεις, ενώ την τρίτη θέση των ταξινομήσεων παίρνει για το 2024 το Peugeot 2008 με 4.984 πωλήσεις.
Το Top 5 τους έτους συμπληρώνεται με το Citroen C3 στην τέταρτη θέση (4.662 πωλήσεις) και το Suzuki Vitara στην πέμπτη θέση των πωλήσεων (4.641 ταξινομήσεις), με το γαλλικό μοντέλο να υποδέχεται στη χώρα μας το Δεκέμβριο τη νέα και άκρως αναβαθμισμένη γενιά του.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Toyota hybrid.
Αν θέλεις ηλεκτρικό να περιμένεις αυτά με τις καινούριες μπαταρίες και την μεγάλη αυτονομία.
Αν θέλεις ηλεκτρικό να περιμένεις αυτά με τις καινούριες μπαταρίες και την μεγάλη αυτονομία.
- Μπαρκαρούτσος
- Δημοσιεύσεις: 54497
- Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
- Τοποθεσία: Κάτω Χώρες
Re: Cars&Moto
Οτιδήποτε πάρεις, αρκεί να μην είναι καινούριο.delos15 έγραψε:Clio η focus ; Για βοηθήστε ρε παιδιά ; Καλή χρονιά .
Το λέω αναλογιζόμενος καθαρά το οικονομικό σκέλος. Από αυτοκίνητα είμαι σχεδόν παντελώς άσχετος. Όσα ξέρω, τα έμαθα το καλοκαίρι που κλήθηκα να επιλέξω

- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Είναι θέμα τι ζητάς εσύ από ένα αυτοκίνητο και όχι αν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι καλύτερο ή όχι. Κάθε αμάξι έχει κάποια υπέρ και κάποια κατά σε σχέση με τα άλλα. Αν αυτά που ζητάς είναι στα υπέρ του αυτοκινήτου, τότε το επιλέγεις.
- Μπαρκαρούτσος
- Δημοσιεύσεις: 54497
- Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
- Τοποθεσία: Κάτω Χώρες
- Kabamaru11
- Δημοσιεύσεις: 4581
- Εγγραφή: Τετ 16 Δεκ 2020, 23:02
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Συκιες
Re: Cars&Moto
Απο θεμα ομορφιας κ τα 2 ειναι κουκλια.....το Clio ειναι μικρο ενω το Focus μικρομεσαιο.Επειτα για ποιες εκδοσεις,τι κινητηρες κτλ λες;Τα Ρενο γενικα εχουν καπως αναξιοπιστα ηλεκτρικα,ενω τα Φορντ ειναι αξιοπιστα αλλα με εντελως κακη αντιπροσωπεια.
Θα κοιταξεις πρωτιστως τις αναγκες σου κ επειτα συμφωνα με το πορτοφολι σου θα κινηθεις αναλογα.
Θα κοιταξεις πρωτιστως τις αναγκες σου κ επειτα συμφωνα με το πορτοφολι σου θα κινηθεις αναλογα.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Ακριβώς. Πρόκειται για δύο αυτοκίνητα σε διαφορετικές κατηγορίες: Κατηγορία Β το Clio και C το Focus. Δηλαδή από πλευράς χώρων δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη.
Η κατηγορία C έχει περισσότερους χώρους και είναι πιο ακριβή. Η Renault στην κατηγορία C έχει το Megane.
Η κατηγορία C έχει περισσότερους χώρους και είναι πιο ακριβή. Η Renault στην κατηγορία C έχει το Megane.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
«Car of The Year 2025» τo Renault 5 E-Tech Electric
4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Καλογερόπουλος
Tα Renault 5 e-Tech Electric και Alpine A290 κατέκτησαν τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» μετά και την τελική ψηφοφορία των 60 μελών του θεσμού που ολοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά.
Τα Renault 5 E-Tech Electric και Alpine A290 ήταν οι νικητές της τελικής ψηφοφορίας για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» συγκεντρώνοντας συνολικά 353 βαθμούς ύστερα από μάχη με το Kia EV3 (291 βαθμοί).
Στην τρίτη θέση με 215 βαθμούς κατατάχθηκε το Citroen C3, ενώ η τέταρτη θέση πήγε στο Hyundai Inster με 172 βαθμούς. Στην πέμπτη θέση ακολούθησε το Dacia Duster με 168 βαθμούς. Την έκτη θέση κατέλαβε το Cupra Terramar με 165 βαθμούς, με την επτάδα να συμπληρώνει η Alfa Romeo Junior με 136 βαθμούς.
Φέτος, η εκδήλωση για την ανάδειξη του COTY πραγματοποιήθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Η ανάδειξη του 62ου νικητή μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσα από τις εγκαταστάσεις της Έκθεσης των Βρυξελλών, ενώ το αποτέλεσμα κρίθηκε από τις ψήφους 60 μελών, από 23 ευρωπαϊκές χώρες.
Η Ελλάδα εκπροσωπείται στο θεσμό σταθερά από το 1984 και μετά, με τον ιδρυτή του περιοδικού «4Τροχοί» Κώστα Καββαθά να αποτελεί μόνιμο μέλος της επιτροπής έως και το 2004 και τον διευθυντή του περιοδικού Στράτη Χατζηπαναγιώτου να αναλαμβάνει καθήκοντα στη θέση αυτή από την επόμενη χρονιά. Το 2020 τη σκυτάλη παρέλαβε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Ελένη Ξενάκη.
1. Renault 5 / Alpine A 290: 353 βαθμοί
2. Kia EV3: 291 βαθμοί
3. Citroën C3/ëC3: 215 βαθμοί
4. Dacia Duster: 172 βαθμοί
5. Hyundai Inster: 168 βαθμοί
6. Cupra Terramar: 165 βαθμοί
7. Alfa Romeo Junior: 136 βαθμοί
4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Καλογερόπουλος
Tα Renault 5 e-Tech Electric και Alpine A290 κατέκτησαν τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» μετά και την τελική ψηφοφορία των 60 μελών του θεσμού που ολοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά.
Τα Renault 5 E-Tech Electric και Alpine A290 ήταν οι νικητές της τελικής ψηφοφορίας για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» συγκεντρώνοντας συνολικά 353 βαθμούς ύστερα από μάχη με το Kia EV3 (291 βαθμοί).
Στην τρίτη θέση με 215 βαθμούς κατατάχθηκε το Citroen C3, ενώ η τέταρτη θέση πήγε στο Hyundai Inster με 172 βαθμούς. Στην πέμπτη θέση ακολούθησε το Dacia Duster με 168 βαθμούς. Την έκτη θέση κατέλαβε το Cupra Terramar με 165 βαθμούς, με την επτάδα να συμπληρώνει η Alfa Romeo Junior με 136 βαθμούς.
Φέτος, η εκδήλωση για την ανάδειξη του COTY πραγματοποιήθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Η ανάδειξη του 62ου νικητή μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσα από τις εγκαταστάσεις της Έκθεσης των Βρυξελλών, ενώ το αποτέλεσμα κρίθηκε από τις ψήφους 60 μελών, από 23 ευρωπαϊκές χώρες.
Η Ελλάδα εκπροσωπείται στο θεσμό σταθερά από το 1984 και μετά, με τον ιδρυτή του περιοδικού «4Τροχοί» Κώστα Καββαθά να αποτελεί μόνιμο μέλος της επιτροπής έως και το 2004 και τον διευθυντή του περιοδικού Στράτη Χατζηπαναγιώτου να αναλαμβάνει καθήκοντα στη θέση αυτή από την επόμενη χρονιά. Το 2020 τη σκυτάλη παρέλαβε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Ελένη Ξενάκη.
1. Renault 5 / Alpine A 290: 353 βαθμοί
2. Kia EV3: 291 βαθμοί
3. Citroën C3/ëC3: 215 βαθμοί
4. Dacia Duster: 172 βαθμοί
5. Hyundai Inster: 168 βαθμοί
6. Cupra Terramar: 165 βαθμοί
7. Alfa Romeo Junior: 136 βαθμοί
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Εντυπωσιακό ρεκόρ πωλήσεων σημείωσε η Toyota
4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Καλογερόπουλος

ΤOYOTA CHR
Μια χρονιά σημαντική ήταν το 2024 για την Toyota όσον αφορά τις πωλήσεις της. Πιο συγκεκριμένα σημείωσε ένα ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, με 17,4% και πάνω από 25.500 πωλήσεις. Σε σύγκριση με το 2023 είχε αύξηση της τάξης του 39%.
Αναλυτικότερα, η Toyota ταξινόμησε στην ελληνική αγορά 25.626 αυτοκίνητα μέσα στο 2024, με το μερίδιο αγοράς (17,4%) να είναι το υψηλότερο στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας.
Στην κατηγορία των επιβατικών οχημάτων είχε την πρώτη θέση με 23.521 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση +43% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Κατέκτησε την πρώτη θέση, τόσο στο κανάλι της λιανικής, όσο και στο κανάλι των μαζικών πωλήσεων, με μερίδιο αγοράς 23,3% και 12,3% αντίστοιχα.
Η Toyota διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της στην ελληνική αγορά, κυριαρχώντας στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες. Αναλυτικότερα, το Yaris Cross, το οποίο κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία των B-SUV, αλλά και συνολικά σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς.
Το Yaris ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία B, ενώ στην κορυφή βρέθηκε και στην κατηγορία C-SUV, το C-HR. Επίσης πρώτο στην κατηγορία των pick-up ήταν το Hilux.
Η Toyota, με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στις εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες, ακολουθεί την Multi-Pathway στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών, που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει την τεχνολογία χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, στην κατηγορία που ταιριάζει στον ίδιο, έχοντας ως δεδομένο την καλή σχέση αξίας τιμής.
4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Καλογερόπουλος

ΤOYOTA CHR
Μια χρονιά σημαντική ήταν το 2024 για την Toyota όσον αφορά τις πωλήσεις της. Πιο συγκεκριμένα σημείωσε ένα ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, με 17,4% και πάνω από 25.500 πωλήσεις. Σε σύγκριση με το 2023 είχε αύξηση της τάξης του 39%.
Αναλυτικότερα, η Toyota ταξινόμησε στην ελληνική αγορά 25.626 αυτοκίνητα μέσα στο 2024, με το μερίδιο αγοράς (17,4%) να είναι το υψηλότερο στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας.
Στην κατηγορία των επιβατικών οχημάτων είχε την πρώτη θέση με 23.521 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση +43% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Κατέκτησε την πρώτη θέση, τόσο στο κανάλι της λιανικής, όσο και στο κανάλι των μαζικών πωλήσεων, με μερίδιο αγοράς 23,3% και 12,3% αντίστοιχα.
Η Toyota διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της στην ελληνική αγορά, κυριαρχώντας στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες. Αναλυτικότερα, το Yaris Cross, το οποίο κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία των B-SUV, αλλά και συνολικά σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς.
Το Yaris ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία B, ενώ στην κορυφή βρέθηκε και στην κατηγορία C-SUV, το C-HR. Επίσης πρώτο στην κατηγορία των pick-up ήταν το Hilux.
Η Toyota, με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στις εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες, ακολουθεί την Multi-Pathway στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών, που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει την τεχνολογία χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, στην κατηγορία που ταιριάζει στον ίδιο, έχοντας ως δεδομένο την καλή σχέση αξίας τιμής.
- Μπαρκαρούτσος
- Δημοσιεύσεις: 54497
- Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
- Τοποθεσία: Κάτω Χώρες
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
- PAOKevolution
- Δημοσιεύσεις: 4174
- Εγγραφή: Τετ 01 Φεβ 2017, 17:41
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 102480
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Εγώ ήμουν παραδοσιακός οπαδός της Peugeot και κάτοχος ενός 205 1.100 cc από το 1990, ένα από τα πρώτα καταλυτικά που ήρθαν στην Ελλάδα.
(Τα καταλυτικά τότε συνδυαζόντουσαν με ψεκασμό αντί για καρμπυρατέρ και έγραφαν fuel injection, δηλαδή ψεκασμός καυσίμου, άσχετα αν οι μαστροθανάσηδες το πρόφεραν φούλ ιντζέξιον, εννοώντας ένα μπεκ ανά κύλινδρο, κάτι που δεν ίσχυε στο δικό μου Peugeot, το οποίο είχε ένα μπεκ, στην αρχή της πολλαπλής εισαγωγής).
Το 2003 μετά από γενναία πατρική χρηματοδότηση αγόρασα το Corrola 1.600 που είχε ισχύ 110 ίππων (αντί των 60 του 205) και ροπή 15,2 Kgm (αντί των 9,1).
Πιο μεγάλο αυτοκίνητο (1.600 αντί 1.100) πιο βαρύ (1130 kg αντί 830) πιο δυνατό, πιο ροπάτο και κυρίως πολύ πιο ποιοτικό.
Τη μεγάλη διαφορά βέβαια τη διαπίστωσα αρκετά έτη μετά, και από τότε και και μετά τη διαπιστώνω συνεχώς: Η αξιοπιστία. Ο Ιάπωνας, πέραν του ότι είχε πολύ λιγότερες ζημιές από τον Γάλλο, έχει έναν κινητήρα που δεν έχει χάσει σχεδόν τίποτε, παρόλο που έχουν περάσει τα χρόνια (22 ετών τον Μάρτιο).
Με το Corolla είχα το κεφάλι μου ήσυχο. Τα συνεργεία είναι για μένα άγνωστη λέξη καθώς τα επισκέπτομαι μόνο κάθε 2 έτη για το service πριν το ΚΤΕΟ.
Είναι αξιόπιστο, είναι γρήγορο (10,2΄΄ στο 0-100 μετρημένο σε τεστ με ηλεκτρονικά όργανα) και οικονομικό αν θέλεις να πας ήσυχα.
Τι άλλο να ζητήσω;
Μπαίνοντας βέβαια στο ηλεκτρικό Hyundai Kona του αδελφού μου, ανακάλυψα έναν άλλο κόσμο! Πιο ήσυχο, λιγότερο αγχώδη και περισσότερο ασφαλή, χάρη στην πληθώρα των ηλεκτρικών του. Επιταχύνει πολύ πιο γρήγορα και ήσυχα και φρενάρει και σταματάει μόνο του σε περιπτώσεις emergency χωρίς να περιμένει τα δικά μου (αργά) αντανακλαστικά.
Σίγουρα το ηλεκτρικό θα ήταν η επιλογή αν άλλαζα το θερμικό μου αυτοκίνητο. Όχι άμεσα όμως. Ακόμη οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν έχουν την απαραίτητη χωρητικότητα ώστε να δίνουν στο αυτοκίνητο αυτονομία όση έχω και με το θερμικό μου όχημα, και ΚΥΡΙΩΣ οι σταθμοί φόρτισης είναι ακόμη πολύ λίγοι και φορτίζουν ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ αργά. Στην Θεσσαλονίκη ο πιο δυνατός φόρτιζε με ονομαστική ταχύτητα 60 KWh την ώρα, δηλαδή το Kona με την μπαταρία των 64 KWh (σχετικά μεγάλης χωρητικότητας) χρειάζεται πάνω από μία ώρα φόρτιση, ενώ εγώ φουλάρω στο βενζινάδικο σε τρία λεπτά.
Ένα άλλο που σε ξεγελάσει στα ηλεκτρικά είναι η αυτονομία του. Να υπολογίζετε σε ταξίδι καταναλώσεις μεταξύ 18 και 20 KWh για κάθε 100 km. Αυτό σημαίνει πως όταν το καρντάς ξεκινάει από Σουρωτή για Ραφήνα (για να έρθει Τήνο), με 80% μπαταρία, θα πρέπει να φορτίσει κοντά στη Λάρισα, μετά από 200 km δηλαδή, αφού θα έχει καταναλώσει 2 χ 20 KWh = 40 KWh, δηλαδή το 63% της μπαταρίας. Επομένως αν ξεκίνησε με 80% ήδη η μπαταρία του έχει πέσει στο 17%.
Κι αν κάνει το λάθος να έρχεται προς Αθήνα ημέρα Κυριακή, που έχει μεγάλη επιστροφή, δεν θα βρει ελεύθερο φορτιστή στην Εθνική και θα πρέπει να περιμένει αυτόν που φορτίζει και πιθανότατα άλλους δύο πιο μπροστά από αυτόν που περιμένουν επίσης να φορτίσουν. Και μιλάμε για φόρτιση που δεν κρατάει λιγότερο από μισή ώρα για κάθε αυτοκίνητο. Επιπλέον σε φορτιστή ταχύτητας 50 KWh ανά ώρα, σε μισή ώρα (και κάτι ψιλά) θα βάλει 25 KWh δηλαδή 39 ποσοστιαίες μονάδες και η μπαταρία του από 17 θα πάει στο 56%. Θα χρειαστεί λοιπόν να φορτίσει ΚΑΙ στην Αταλάντη (επιπλέον καθυστέρηση).
Εγώ με το Κορολάκι μου πάω στη Σουρωτή μονοκοπανιά από Αθήνα, και σταματάω μόνο για κανένα καφέ ή φαγητό, αν πεινάω πολύ.
Βέβαια με τις καινούριες μπαταρίες στερεού τύπου που ετοιμάζονται, τα πράγματα θα γίνουν πολύ καλύτερα. Λέγεται ότι θα έχουν αυτονομία από 800 έως 1.000 Km και θα υποστηρίζουν ταχύτητες φόρτισης 200 KWh (και πάνω) την ώρα, που σημαίνει πως (θεωρώ εντός 2 ετών) πέραν του ότι θα υπάρχουν πολύ περισσότεροι φορτιστές θα φορτίζουν και πολύ πιο γρήγορα.
Ίδωμεν!
(Τα καταλυτικά τότε συνδυαζόντουσαν με ψεκασμό αντί για καρμπυρατέρ και έγραφαν fuel injection, δηλαδή ψεκασμός καυσίμου, άσχετα αν οι μαστροθανάσηδες το πρόφεραν φούλ ιντζέξιον, εννοώντας ένα μπεκ ανά κύλινδρο, κάτι που δεν ίσχυε στο δικό μου Peugeot, το οποίο είχε ένα μπεκ, στην αρχή της πολλαπλής εισαγωγής).
Το 2003 μετά από γενναία πατρική χρηματοδότηση αγόρασα το Corrola 1.600 που είχε ισχύ 110 ίππων (αντί των 60 του 205) και ροπή 15,2 Kgm (αντί των 9,1).
Πιο μεγάλο αυτοκίνητο (1.600 αντί 1.100) πιο βαρύ (1130 kg αντί 830) πιο δυνατό, πιο ροπάτο και κυρίως πολύ πιο ποιοτικό.
Τη μεγάλη διαφορά βέβαια τη διαπίστωσα αρκετά έτη μετά, και από τότε και και μετά τη διαπιστώνω συνεχώς: Η αξιοπιστία. Ο Ιάπωνας, πέραν του ότι είχε πολύ λιγότερες ζημιές από τον Γάλλο, έχει έναν κινητήρα που δεν έχει χάσει σχεδόν τίποτε, παρόλο που έχουν περάσει τα χρόνια (22 ετών τον Μάρτιο).
Με το Corolla είχα το κεφάλι μου ήσυχο. Τα συνεργεία είναι για μένα άγνωστη λέξη καθώς τα επισκέπτομαι μόνο κάθε 2 έτη για το service πριν το ΚΤΕΟ.
Είναι αξιόπιστο, είναι γρήγορο (10,2΄΄ στο 0-100 μετρημένο σε τεστ με ηλεκτρονικά όργανα) και οικονομικό αν θέλεις να πας ήσυχα.
Τι άλλο να ζητήσω;
Μπαίνοντας βέβαια στο ηλεκτρικό Hyundai Kona του αδελφού μου, ανακάλυψα έναν άλλο κόσμο! Πιο ήσυχο, λιγότερο αγχώδη και περισσότερο ασφαλή, χάρη στην πληθώρα των ηλεκτρικών του. Επιταχύνει πολύ πιο γρήγορα και ήσυχα και φρενάρει και σταματάει μόνο του σε περιπτώσεις emergency χωρίς να περιμένει τα δικά μου (αργά) αντανακλαστικά.
Σίγουρα το ηλεκτρικό θα ήταν η επιλογή αν άλλαζα το θερμικό μου αυτοκίνητο. Όχι άμεσα όμως. Ακόμη οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν έχουν την απαραίτητη χωρητικότητα ώστε να δίνουν στο αυτοκίνητο αυτονομία όση έχω και με το θερμικό μου όχημα, και ΚΥΡΙΩΣ οι σταθμοί φόρτισης είναι ακόμη πολύ λίγοι και φορτίζουν ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ αργά. Στην Θεσσαλονίκη ο πιο δυνατός φόρτιζε με ονομαστική ταχύτητα 60 KWh την ώρα, δηλαδή το Kona με την μπαταρία των 64 KWh (σχετικά μεγάλης χωρητικότητας) χρειάζεται πάνω από μία ώρα φόρτιση, ενώ εγώ φουλάρω στο βενζινάδικο σε τρία λεπτά.
Ένα άλλο που σε ξεγελάσει στα ηλεκτρικά είναι η αυτονομία του. Να υπολογίζετε σε ταξίδι καταναλώσεις μεταξύ 18 και 20 KWh για κάθε 100 km. Αυτό σημαίνει πως όταν το καρντάς ξεκινάει από Σουρωτή για Ραφήνα (για να έρθει Τήνο), με 80% μπαταρία, θα πρέπει να φορτίσει κοντά στη Λάρισα, μετά από 200 km δηλαδή, αφού θα έχει καταναλώσει 2 χ 20 KWh = 40 KWh, δηλαδή το 63% της μπαταρίας. Επομένως αν ξεκίνησε με 80% ήδη η μπαταρία του έχει πέσει στο 17%.
Κι αν κάνει το λάθος να έρχεται προς Αθήνα ημέρα Κυριακή, που έχει μεγάλη επιστροφή, δεν θα βρει ελεύθερο φορτιστή στην Εθνική και θα πρέπει να περιμένει αυτόν που φορτίζει και πιθανότατα άλλους δύο πιο μπροστά από αυτόν που περιμένουν επίσης να φορτίσουν. Και μιλάμε για φόρτιση που δεν κρατάει λιγότερο από μισή ώρα για κάθε αυτοκίνητο. Επιπλέον σε φορτιστή ταχύτητας 50 KWh ανά ώρα, σε μισή ώρα (και κάτι ψιλά) θα βάλει 25 KWh δηλαδή 39 ποσοστιαίες μονάδες και η μπαταρία του από 17 θα πάει στο 56%. Θα χρειαστεί λοιπόν να φορτίσει ΚΑΙ στην Αταλάντη (επιπλέον καθυστέρηση).
Εγώ με το Κορολάκι μου πάω στη Σουρωτή μονοκοπανιά από Αθήνα, και σταματάω μόνο για κανένα καφέ ή φαγητό, αν πεινάω πολύ.
Βέβαια με τις καινούριες μπαταρίες στερεού τύπου που ετοιμάζονται, τα πράγματα θα γίνουν πολύ καλύτερα. Λέγεται ότι θα έχουν αυτονομία από 800 έως 1.000 Km και θα υποστηρίζουν ταχύτητες φόρτισης 200 KWh (και πάνω) την ώρα, που σημαίνει πως (θεωρώ εντός 2 ετών) πέραν του ότι θα υπάρχουν πολύ περισσότεροι φορτιστές θα φορτίζουν και πολύ πιο γρήγορα.
Ίδωμεν!