Cars&Moto

Ό,τι άλλο κρίνετε απαραίτητο προς συζήτηση και δεν έγκειται στις παραπάνω Θεματικές Ενότητες...
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

H Toyota παρουσιάζει τις μπαταρίες υδρογόνου του μέλλοντος

CAR & MOTOR TEAM

Η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε τους καινοτομικούς κυλίνδρους αποθήκευσης υδρογόνου, που μπορούν να προσφέρουν ενέργεια όχι μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στα σπίτια του μέλλοντος για την παραγωγή ηλεκτρισμού.

Οι κύλινδροι αυτοί, που θα παρουσιαστούν επίσημα από την Toyota σε λίγες μέρες στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας (Japan Mobility Show Bizweek), μοιάζουν με γιγάντιες μπαταρίες AA καθώς θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Εικόνα

Αυτό σημαίνει ότι ο ανεφοδιασμός ενός FCEV (οχήματος με κυψέλες καυσίμου) θα μπορούσε να είναι γίνει απλός και τάχιστος, μόνο με την αλλαγή των κυλίνδρων αυτών.

Κάτι τέτοιο θα ήταν αρκετό να φέρει στο επίκεντρο της παγκόσμιας σκηνής της ηλεκτροκίνησης τα αυτοκίνητα υδρογόνου, στα οποία η Toyota ποτέ δεν έπαψε να πιστεύει. Άλλωστε, στην ίδια έκθεση θα παρουσιάσει για πρώτη φορά και την αγωνιστική GR Corolla υδρογόνου, που συμμετέχει σε αγώνες αντοχής από το 2023.

Πίσω στους επαναστατικούς κυλίνδρους αποθήκευσης υδρογόνου της Toyota, η καινοτομία τους τώρα είναι ότι η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το μέγεθος και το βάρος τους ώστε να γίνουν φορητοί. Αυτό στοχεύει στο να κάνει το υδρογόνο μια "οικεία και ασφαλή πηγή ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις".

Οι φορητοί κύλινδροι υδρογόνου προβλέπεται να έχουν διάφορες χρήσεις, όπως η τροφοδοσία κυψελών καυσίμου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή για μαγείρεμα μέσω καύσης υδρογόνου. Σχετικά με το τελευταίο, η Toyota συνεργάστηκε με την Rinnai Corporation για να αναπτύξει έναν υδρογονοκίνητο μαγειρικό φούρνο.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Toyota οραματίζεται πως οι κύλινδροι υδρογόνου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν όπως οι γιγάντιες μπαταρίες AA. Όπως φαίνεται σε μία από τις εικόνες, οι ιδιοκτήτες FCEV θα μπορούν να αλλάζουν κυλίνδρους για "ανεφοδιασμό".

Παράλληλα, η εταιρεία βλέπει τη νέα αυτή συσκευή αποθήκευσης και μεταφοράς υδρογόνου ως έναν τρόπο τροφοδοσίας απομακρυσμένων κτιρίων και φυλακίων.

Πέραν των κυλίνδρων υδρογόνου, στην ίδια έκθεση η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει και ένα «σύστημα αποθήκευσης ενέργειας» που χρησιμοποιεί μπαταρίες από ηλεκτρικά οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Η Toyota ανέφερε ότι «διάφοροι τύποι χρησιμοποιημένων μπαταριών με διαφορετικούς βαθμούς φθοράς μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν για να μεγιστοποιηθεί η υπολειπόμενη αποθηκευτική τους ικανότητα»ώστε να συμβάλουν στη σταθερή παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και στη διάδοση της ανανεώσιμης ενέργειας σε συνδυασμό με ηλιακά, αιολικά και άλλα συστήματα.
Άβαταρ μέλους
Μπαρκαρούτσος
Δημοσιεύσεις: 54496
Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
Τοποθεσία: Κάτω Χώρες

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Μπαρκαρούτσος »

Φοβερό!

Το θέμα είναι το κόστος και ο τρόπος παραγωγής, οι προδιαγραφές ασφαλείας και το κόστος αγοράς.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025»: Αυτοί είναι οι 11 φιναλίστ

4ΤΡΟΧΟΙ

Το πρώτο βήμα για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» είναι γεγονός και η τελική δεκάδα των φιναλίστ περιλαμβάνει φέτος, όπως και πέρυσι, έντεκα αυτοκίνητα, καθώς δύο από τα 33 συνολικά υποψήφια μοντέλα ισοψήφησαν στο τέλος της κατάταξης.

Ο νικητής «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» θα αναδειχθεί στα μέσα Δεκεμβρίου, με τον μοναδικό δημοσιογραφικό θεσμό αυτοκινήτου στην Ελλάδα να έχει φέτος χορηγό την Allianz και υποστηρικτές τις εταιρίες AutoFit, Continental και Ferst.

Με την ισοψηφία δύο αυτοκινήτων στη 10η θέση το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» βρέθηκε, όπως και πέρυσι, να αναδεικνύει ένα top-10 που περιλαμβάνει τελικά έντεκα μοντέλα, τα οποία -με αλφαβητική σειρά- είναι τα εξής:

1. BMW 1
2. BYD ATTO 3
3. Dacia Duster
4. Fiat 600
5. MG3
6. Peugeot 3008
7. Skoda Kodiaq
8. Suzuki Swift
9. Toyota C-HR
10. Volkswagen Tiguan
11. Volvo EX30

Στα μοντέλα αυτά, που επελέγησαν εν μέσω σκληρού φέτος ανταγωνισμού μεταξύ των 33 εντελώς νέων μοντέλων τα οποία άρχισαν να διατίθενται στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο, εκπροσωπούνται σχεδόν όλα τα καύσιμα και τα συστήματα κίνησης. Δύο είναι αμιγώς ηλεκτρικά, δύο έχουν και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, τρία διατίθενται ως plug-in hybrid, ένα προσφέρεται και με κινητήρα διπλού καυσίμου (υγραερίου και βενζίνης), τρία έχουν και εκδόσεις ντίζελ, ενώ εννέα έχουν εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης και κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση -mild ή full hybrid.

H επιλογή των 11 φιναλίστ από τους εκλέκτορες, έγινε όπως πάντα άλλωστε, με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, στο κόστος αγοράς και χρήσης, στον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και σε κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα και στις προτιμήσεις των οδηγών.

Η πορεία προς το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα συνεχίζεται με την συγκριτική οδήγηση των 11 φιναλίστ αυτοκινήτων στις αρχές του Δεκεμβρίου από τα μέλη του θεσμού και θα κορυφωθεί με την δημόσια ψηφοφορία των εκλεκτόρων σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2024.

Φέτος, για την ανάδειξη του νικητή θα ψηφίσουν 26 και όχι 27 εκλέκτορες, λόγω της τραγικής απώλειας του εκλεκτού συναδέλφου, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα, Γιώργου Βαρίνου, γεγονός που προκαλεί θλίψη στα μέλη του θεσμού, αλλά και ευρύτερα στον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Σχετικά με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή, ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο 12μηνο. Ο θεσμός αποτελείται από 27 μέλη, επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007” και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδανικά για τις Ελληνίδες και του Έλληνες οδηγούς.

Φέτος, τη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα υποστηρίζουν η ασφαλιστική εταιρεία «Allianz», η εταιρεία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων «Ιαπωνική» με το δίκτυο συνεργείων «Autofit», η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρία «Ferst» και η «ΕΜΑ Α.Ε.», η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά «Continental» στην Ελλάδα.

Το περιοδικό «4Τροχοί» εκπροσωπούν στο θεσμό οι Αποστολόπουλος Χρήστος, Καλογερόπουλος Γιάννης, Σαλούρος Μανώλης και Τσαντίλης Σωτήρης.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Το απόλυτο crash-test «σάντουιτς» έγινε από τους Κινέζους (+video)

Το πρώτο θέμα - 9 Δεκεμβρίου, 2024

[youtube]-VP4YUarVPA[/youtube]

Ένα πολύ ιδιαίτερο crash-test έγινε σε κινεζικό αυτοκίνητο, με το αποτέλεσμα να είναι άκρως εντυπωσιακό.

Τα crash-test που πραγματοποιεί το EuroNCAP έχουν καταξιωθεί στην συνείδηση όλων, καταναλωτών και εταιρειών. Οι Κινέζοι όμως έρχονται και σε αυτόν τον τομέα να κάνουν τα… δικά τους.

Το Exeed Sterra ES της Chery συμμετείχε πρόσφατα σε μια αντισυμβατική δοκιμή πρόσκρουσης που διοργανώθηκε στο Tianjin της Κίνας, σε συνεργασία με το Κέντρο Τεχνολογίας και Έρευνας Αυτοκινήτου της Κίνας (CATARC).

Αυτή η δοκιμή, που σχεδιάστηκε για να προσομοιώσει ένα σενάριο σύγκρουσης με τετ-α-κε, περιελάμβανε δύο κινούμενα οχήματα που χτυπούσαν ένα ακίνητο Exeed Sterra ES με ταχύτητα 60 km/h από αντίθετες κατευθύνσεις.

Σε αντίθεση με τις συνήθεις δοκιμές σύγκρουσης, η Chery χρησιμοποίησε τρία πραγματικά οχήματα, ενισχύοντας τον ρεαλισμό της προσομοίωσης.

Η δοκιμή ανέδειξε την ικανότητα του Exeed Sterra ES να αντέχει σε διπλή σύγκρουση, με τον χώρο επιβατών και τη μπαταρία του να παραμένουν άθικτα.

Το ένα όχημα χτύπησε την μπροστινή δεξιά γωνία σε γωνία 30 μοιρών, ενώ το άλλο συγκρούστηκε απευθείας με την πλευρά του συνοδηγού.

Παρά τις τεράστιες δυνάμεις, που ισοδυναμούν με 35 τόνους, το EV διατήρησε τη δομική του ακεραιότητα.

Και οι επτά αερόσακοι ενεργοποιήθηκαν όπως προβλεπόταν, η λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης ενεργοποιήθηκε και το σύστημα μπαταρίας υψηλής τάσης έκλεισε αυτόματα χωρίς διαρροή, καπνό ή φωτιά.

Αν και εντυπωσιακή, η σημασία της δοκιμής αμφισβητείται. Η ακίνητη θέση του χτυπημένου αυτοκινήτου συγκεντρώνει τις δυνάμεις αφύσικα, διαφέροντας από τα σενάρια του πραγματικού κόσμου όπου τα κινούμενα οχήματα διαχέουν δυναμικά την ενέργεια.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι αξιολογήσεις τρίτων, όπως αυτές του EuroNCAP, θα παρείχαν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Το 2025 Exeed Sterra ES διαθέτει ενισχυμένα στοιχεία αμαξώματος, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και μια μπαταρία 97,7 kWh που προσφέρει αυτονομία έως και 905 χιλιόμετρα.

Καθώς τα κινεζικά EV συνεχίζουν να επιτυγχάνουν βαθμολογίες ασφαλείας πέντε αστέρων σε παγκόσμιες δοκιμές, στερούν από τους ανταγωνιστές τους την θεωρητική πλέον μειωμένη ασφάλεια που προσφέρουν.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Αυτή είναι η Aston Martin Valhalla των 1.079 ίππων

4ΤΡΟΧΟΙ - Χρ. Αποστολόπουλος

Εικόνα

Με 1.079 ίππους, τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν πανίσχυρο V8 της Mercedes-AMG και αεροδυναμική από την F1, η έκδοση παραγωγής της πολυδιαφημισμένης Aston Martin Valhalla είναι και επίσημα εδώ.

Από την πρώτη επίσημη παρουσίαση του πρωτοτύπου RB-003 της Aston Martin έως και τη… σημερινή τελική εκδοχή της Valhalla έχουν περισσότερα από πεντέμισι χρόνια. Ωστόσο, η αναμονή σίγουρα άξιζε τον κόπο.

Συνεχίζοντας την παράδοση των V-cars των Βρετανών από το Milton Caynes – όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις Vantage, Virage, Vanquish και Valkyrie – που αντλούν το όνομά τους από τη σκανδιναβική μυθολογία, η τελική έκδοση της Valhalla δεν τροφοδοτείται από τον πολυδιαφημισμένο V6 της Aston Martin αλλά από τον 4λιτρο V8 της Mercedes-AMG. Με δύο υπερσυμπιεστές και όριο περιστροφής της 7.200 σ.α.λ., η μονάδα αυτή τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (χωρίς όπισθεν) αποδίδοντας 828 ίππους.

Επιπλέον ισχύ προσφέρουν τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι προσθέτουν επιπλέον 251 ίππους. Όπως και στην Ferrari SF90, η Valhalla χρησιμοποιεί μόνο τους δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες της για να κινεί σε λειτουργία EV τους αντίστοιχους τροχούς – και αυτό για σχεδόν 14 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η ηλεκτρική ισχύς των δύο αυτών κατανέμεται και στους δύο άξονες, συμπληρώνοντας ανάλογα με τις απαιτήσεις τηναπόδοση του flat-plane V8 κινητήρα. Ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας εδράζεται «μέσα» στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Συνδυαστικά, αυτό το plug-in υβριδικό πακέτο – που δεν υποστηρίζεται από μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες – αποδίδει 1.079 ίππους σε συνδυασμό με 1.100 Nm που εκτοξεύουν την Valhalla από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 2,5 δλ. Η τελική δε ταχύτητα ανέρχεται σε 350 χλμ./ώρα.

Η Valhalla είναι «χτισμένη» γύρω από ένα carbon μονοκόκ ζυγίζοντας (χωρίς υγρά) όχι περισσότερο από 1.655 κιβλά. Ιδιαίτερη έμφαση έχει επίσης δοθεί στην αεροδυναμική, συμπεριλαμβανομένων των καναλιών βεντούρι κάτω από το αμάξωμα, του ενεργού εμπρός splitter, του συστήματος DRS και της πίσω πτέρυγας, τα οποία είναι εμπνευσμένα την F1 και την Valkyrie. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla παράγει έως και 600 κιλά κάθετης δύναμης από τα 240 έως και τα 350 χλμ./ώρα.

Τα φρένα του αυτοκινήτου αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 410 και 390 χλστ. και 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, ενώ η ανάρτηση που υιοθετείται είναι τύπου pushrod εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αποσβεστήρες και ελατήρια τοποθετημένα εσωτερικά για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας.

Σχεδιαστικά, η Valhalla έχει τον τρόπο να κλέβει την παράσταση, χωρίς ωστόσο να υιοθετούνται «υπερβολικά» αεροδυναμικά στοιχεία. Οι πόρτες-φτερά γλάρου δίνουν το «παρών», καθώς και πολλά ακόμα εντυπωσιακά στοιχεία, όπως η εισαγωγή αέρα στην οροφή, οι διπλές απολήξεις του γερμανικού V8 και άλλα. Στην καμπίνα δε, τα πάντα εστιάζουν στον οδηγό μέσα από μια λιτή, πλην όμως εντυπωσιακή σχεδιαστική προσέγγιση.

Όπως ανακοινώθηκε. η παραγωγή της νέας Valhalla θα ξεκινήσει και επίσημα στο δεύτερο τρίμηνο του 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική εταιρεία δεν πρόκειται να κατασκευάσει περισσότερα από 999 αντίτυπα της Valhalla, με κάθε ένα κοστίζει με βάσει τις τρέχουσες ισοτιμίες κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

ΧΙΑΟΜΙ ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ!
Μετά το Su-7 που ήταν sedan, η Xiaomi κατασκευάζει ένα SUV, το YU-7.

Εικόνα


Εικόνα


4ΤΡΟΧΟΙ

Η Xiaomi παρουσίασε το νέο YU7, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, που… κάτι μας θυμίζει.

Με το νέο YU7, που θυμίζει αρκετά στην όψη… Ferrari Purosangue αλλά στοχεύει εμπορικά στο Tesla Model Y, η Xiaomi πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας μετά το σεντάν SU7 που ήδη έχει πουλήσει στην Κίνα μέσα στο 2024 πάνω από 110.000 αντίτυπα.

Το Xiaomi YU7, το οποίο θα κατασκευαστεί στο μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στο Yizhuang του Πεκίνου, έχει μήκος 4.999 χλστ., πλάτος 1.996 χλστ. και ύψους 1.600 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 3 μ.

Σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία το βάρος του είναι 2.405 κιλά.

Το YU7 είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα με ονομαστική ισχύ 220 kW και έναν στον πίσω, ο οποίος αποδίδει με τη σειρά του 288 kW. Η συνδυαστική τους απόδοση ορίζεται στα 508 kW, δηλαδή στους 690 ίππους, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 253 χλμ./ώρα.

Η απαραίτητη για την κίνησή του ηλεκτρική ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία λιθίου NMC που κατασκευάζει η κινεζική επίσης CATL, με άγνωστη προς το παρόν χωρητικότητα.

Χωρίς προς ώρας να δίνονται στη δημοσιότητα περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι το YU7 θα είναι διαθέσιμο τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο του 2025.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

And the winner is… MG3 Hybrid+

4ΤΡΟΧΟΙ

Το επιτυχημένο σουπερμίνι μοντέλο της MG επικράτησε του ανταγωνισμού ανάμεσα σε έντεκα εξαιρετικά μοντέλα που ξεχώρισαν τη φετινή χρονιά, αποδεικνύοντας ακόμα πιο πολύ την αξία του. Κοινή πεποίθηση όλων των εκλεκτόρων είναι ότι η φετινή διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» ήταν από τις πλέον «δύσκολες» – υπό την έννοια ότι τα μοντέλα που ξεχώρισαν διαθέτουν, το καθένα στην κατηγορία του και για το κοινό στο οποίο απευθύνονται, πλειάδα πλεονεκτημάτων, τα οποία καθιστούν δυσδιάκριτες αυτές τις διαφορές που οδήγησαν το ένα και μοναδικό στην κορυφή.

Τα αυτοκίνητα της best-seller κατηγορίας των SUV -ανεξαρτήτως μεγέθους- αποτέλεσαν την πλειοψηφία, με τρία μόλις μοντέλα -τη μικρομεσαία BMW 1 και τα σουπερμίνι MG3 και Suzuki Swift- να εντάσσονται στην πάλαι ποτέ δημοφιλή τάξη των πεντάθυρων «ασφάλτινων» hatchback. Συνολική, τέλος, είναι η επικράτηση του εξηλεκτρισμού στην γκάμα όλων των φιναλίστ αυτοκινήτων, καθώς πέραν των BYD Atto 3 και Volvo EX30, τα οποία παράγονται μόνο ως BEV ηλεκτρικά, όλα τα υπόλοιπα μοντέλα έχουν στην γκάμα τους είτε αμιγώς ηλεκτρικές, είτε plug-in hybrid, είτε full hybrid, είτε mild hybrid εκδόσεις.

Φέτος, τη διαδικασία ανάδειξης του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα στήριξαν ως βασικός χορηγός η ασφαλιστική εταιρεία Allianz, και ως υποστηρικτές η εταιρεία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρεία Ferst και η ΕΜΑ ΑΕ, η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα.

Σχετικά με το θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα»
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή, ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο 12μηνο. Ο θεσμός, που αποτελείται από 26 μέλη-επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007», και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδανικά για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες οδηγούς.

Αναφορικά με την ψηφοφορία του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα και επί της διαδικασίας, τα 26 μέλη του θεσμού είχαν στη διάθεσή τους 100 βαθμούς ο καθένας, για να απονείμουν στα δέκα υποψήφια μοντέλα (που φέτος λόγω ισοψηφίας ήταν έντεκα), δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιοποιήσει το σκεπτικό της απόφασής του. Νικητής αναδεικνύεται το μοντέλο που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη συνολική βαθμολογία. Θυμίζουμε ότι το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ εκπροσωπούν στο θεσμό οι Χρήστος Αποστολόπουλος, Γιάννης Καλογερόπουλος, Μανώλης Σαλούρος και Σωτήρης Τσαντίλης.

Λεπτομέρειες στο: https://atx.gr


Έλαβαν με αλφαβητική σειρά

BMW 1: 287
BYD ATTO 3: 216
Dacia Duster: 323
Fiat 600: 240
MG3: 337
Peugeot 3008: 191
Skoda Kodiaq: 201
Suzuki Swift: 196
Toyota C-HR: 239
Volkswagen Tiguan: 175
Volvo EX30: 195
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Έχουν πρόβλημα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κρύο;

4ΤΡΟΧΟΙ

Με αφορμή το μποτιλιάρισμα στον Παρνασσό, διερευνούμε αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συμβατά με τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Για το πολύωρο κυκλοφοριακό κομφούζιο, που σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων στο Λιβάδι της Αράχωβας, η σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ ενοχοποίησε κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κινούνταν στη συγκεκριμένη περιοχή. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε πως λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν στην περιοχή «παρατηρήθηκε ότι πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής». Το εύλογο ερώτημα είναι αν θερμοκρασίες της τάξης -5 έως -10 βαθμών Κελσίου, που επικρατούσαν στην περιοχή, μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα στη λειτουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η απάντηση είναι πως όχι. Παρότι η βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιτυγχάνεται μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου, η πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να λειτουργήσει απροβλημάτιστα σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Όσο για τις περιπτώσεις ακραίων καιρικών συνθηκών, ενδεικτικά αναφέρουμε πως, σύμφωνα με το εγχειρίδιο κατόχου, ενός δημοφιλούς μοντέλου όπως είναι το Tesla Model 3, συνιστάται να μην εκτίθεται το όχημα για περισσότερες από 24 ώρες σε θερμοκρασίες άνω των 60°C ή κάτω των -30°C. Ο μύθος πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να κινηθούν στο κρύο καταρρίπτεται επίσης από το γεγονός ότι η Νορβηγία είναι η χώρα με τις υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Μάλιστα, τον περασμένο Αύγουστο, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν νέο ρεκόρ αντιπροσωπεύοντας το 94,3% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ ήδη στους δρόμους της σκανδιναβικής αυτής χώρας κυκλοφορούν περισσότερα από 750.000 ηλεκτρικά τετράτροχα.

Πώς επηρεάζεται η αυτονομία των ηλεκτρικών στο κρύο;
Είναι γνωστό πως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χάνουν ένα μεγάλο μέρος της απόδοσής τους στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Σε τέτοιες συνθήκες, οι χημικές αντιδράσεις μέσα στη μπαταρία επιβραδύνονται, μειώνοντας την ενεργειακή της απόδοση, ενώ και η διαδικασία της φόρτισης σε κρύο περιβάλλον πραγματοποιείται πιο αργά. Ανάλογα με το κρύο που επικρατεί, η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να μειωθεί από 10% (για θερμοκρασίες λίγο κάτω από τους 0°C) έως 40% σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από -10°C). Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Από τη μια, τα ηλεκτρικά καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια στα συστήματα που διαχειρίζονται τη θερμοκρασία της μπαταρίας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες για τη θέρμανση της καμπίνας.

Όταν, λοιπόν, σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης η λειτουργία του καλοριφέρ βασίζεται στη θερμότητα που παράγει το κινητήριο σύνολο, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η θερμότητα αυτή θα πρέπει να παραχθεί. Υπάρχουν δύο τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα καλοριφέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, με τη φθηνότερη να είναι αυτή που αξιοποιεί ηλεκτρικές αντιστάσεις και την πιο αποδοτική να υιοθετεί αντλία θερμότητας. Έτσι, όταν η μέση κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 κιλοβατώρων ανά 100 χλμ., στην πρώτη περίπτωση υπάρχει μια επιβάρυνση 1,5 έως 3 kWh, η οποία περιορίζεται περίπου στο μισό στην περίπτωση της αντλίας θερμότητας. Με βάση τα προαναφερθέντα στοιχεία κατανάλωσης, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, οι απαιτήσεις για θέρμανση κυμαίνονται στο 10-20% των συνολικών ενεργειακών αναγκών. Αντίθετα σε ένα θερμικό όχημα, η ενέργεια αυτή παρέχεται πρακτικά δωρεάν. Μόνο κατά την εκκίνηση παρατηρείται μια αυξημένη κατανάλωση μέχρι να έρθει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Άβαταρ μέλους
Kabamaru11
Δημοσιεύσεις: 3652
Εγγραφή: Τετ 16 Δεκ 2020, 23:02
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Συκιες

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Kabamaru11 »

χαχαχαχα δεν τους χαλασε,εδω κ μηνες ειμαι με φυσικο αεριο/βενζινη (που ελαχιστα χρησιμοποιω) κ την εχω καταβρει....Θεσσαλονικη-Καστορια-Θεσσαλονικη καμια 450 χλμ συνολο μαζι με τα περιξ,μου κοστισε 18ε.
Άβαταρ μέλους
Μπαρκαρούτσος
Δημοσιεύσεις: 54496
Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
Τοποθεσία: Κάτω Χώρες

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Μπαρκαρούτσος »

Συγγνώμη, ξημερώνει 2025 και η Ελλάδα τώρα μαθαίνει ότι τα ηλεκτρικά ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ στο κρύο, αλλά όχι με την ίδια αυτονομία μπαταρίας;
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Εσύ δηλαδή το ήξερες από χθες;
Άβαταρ μέλους
Μπαρκαρούτσος
Δημοσιεύσεις: 54496
Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
Τοποθεσία: Κάτω Χώρες

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Μπαρκαρούτσος »

Ναι, εδώ έχουμε πάρα πολλά Tesla. Εγώ plug-in υβριδικό οδηγώ.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Να το αλλάξεις σε 100% ηλεκτρικό.
Άβαταρ μέλους
Μπαρκαρούτσος
Δημοσιεύσεις: 54496
Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
Τοποθεσία: Κάτω Χώρες

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Μπαρκαρούτσος »

Είχα την επιλογή, αλλά επειδή η δουλειά συχνά με στέλνει μακριά, δεν θα ήταν βιώσιμη λύση για εμένα.. Μακάρι σύντομα να βελτιωθούν οι αυτονομίες.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100358
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Με πιο αποδοτικές μπαταρίες τα νέα ηλεκτρικά της MG

4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Καλογερόπουλος

Σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στον κινεζικό Τύπο, η MG του ομίλου SAIC, θα εφοδιάζει τα νέα, επερχόμενα μοντέλα της που θα δούμε μέσα στο 2025, με πιο αποδοτικές μπαταρίες.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μπαταρίες ημι-στερεού τύπου, οι οποίες σύμφωνα με το δημοσίευμα θα είναι στάνταρ και δεν θα επιβαρύνουν σημαντικά την τιμή του αυτοκινήτου.

Αυτή η μπαταρία θα χρησιμοποιηθεί σε δύο εντελώς νέα μοντέλα της MG, αλλά και δύο που θα ανανεωθούν, μεταξύ αυτών και μοντέλο plug-in hybrid.

Αναμένεται να το δούμε σε ένα νέο, επερχόμενο σπορ μοντέλο, που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικό. Χωρίς να αναφέρεται όνομα, υποθέτουμε ότι θα είναι το concept Cyber GTS, στην έκδοση παραγωγής. Δηλαδή η κλειστή εκδοχή του Cyberster.

Η μπαταρία αυτή μπορεί να έχει χωρητικότητα 123,7 kWh, με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και να προσφέρει αυτονομία που θα αγγίζει και τα 1.000 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μέτρησης, δηλαδή ελαφρώς λιγότερα χιλιόμετρα με τον δικό μας.

Υποστηρίζει επίσης υψηλή δυνατότητα φόρτισης με τεχνολογία 900V και δύναμη 400 kW, που μεταφράζεται σε ανάκτηση ενέργειας περίπου 400 χιλιομέτρων σε μόλις 12 λεπτά.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενική Συζήτηση”