Cars&Moto

Ό,τι άλλο κρίνετε απαραίτητο προς συζήτηση και δεν έγκειται στις παραπάνω Θεματικές Ενότητες...
Άβαταρ μέλους
Kourdos
Δημοσιεύσεις: 3121
Εγγραφή: Πέμ 23 Σεπ 2010, 08:25
Τοποθεσία: Αιγιαλούσα, Νομός Αμμοχώστου

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Kourdos »

Amsterdamer_87 έγραψε:Παρτε Γιαπωνεζικα να εχετε το κεφαλι σας και την τσεπη σας ησυχα..
Αυτοκινητα για χρηση και καταχρηση οπως ελεγε η Τογιοτα το 1995..
Μετα την BMW και την Αλφετα που ειχα,πηρα ενα Νισσαν Πριμερα Sri (26 χρονια μετα και 300χιλ χλμ ειναι ακομα σουπερ και 99% οπως ηρθε απ'την μανα του) που το εχω ακομα..δεν μου στοιχησε τιποτα μετα εκτος απο τα φυσιολογικα και συνηθισμενα..
Τωρα απ το 2020 εχω το Mitsubishi Eclipse Cross 168 γνησια ps που ειναι σκυλι,με καδενες ελαχιστα ηλεκτρονικα,τουρμπο με καθαρισμο του ινζεκτσιον και πολλα αλλα..τιμη ? 23000 καινουριο !! και made in Japan 100%..ωραια γκαζια με φοβερα κρατηματα..
Παντα να δινετε μεγαλη προσοχη στα μηχανικα μερη και τα υλικα κατασκευης πριν αγορασετε..
Για να γλυτωσερε πολλα χρηματα στο μετα..
Καλες Γιορτες με υγεια..
Το 2020 έπιασα το ξαδερφάκι του, το ASX, made in Japan, πολυ ευχαριστημένος. Κρίμα που Mitsubishi την έκανε από Ευρώπη.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Ο αδελφός μου έχει ένα ηλεκτρικό, το Hyundai Kona, που το πήρε η δουλειά του μέσω Leasing. Σαν συνοδηγός οφείλω να πω ότι το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλό. Σε κάποια θέματα η αίσθησή του είναι μοναδική και δεν συγκρίνεται με αυτήν των βενζινοκίνητων. Πχ η απουσία θορύβου και η απουσία αλλαγής ταχυτήτων, καθώς τα ηλεκτρικά έχουν μία μόνο ταχύτητα και όταν πατάς το γκάζι συνεχώς επιταχύνουν. Το συγκεκριμένο βέβαια ήταν ιδιαίτερα δυνατό (204 HP και ροπή 395Νm) και η επιτάχυνσή του μοναδική.

Το πρόβλημα ωστόσο όλων των ηλεκτρικών είναι η μπαταρία τους. Στο Kona η μπαταρία είναι σχετικά μεγάλη σε χωρητικότητα (64 KWh) που του δίνει μια αυτοδυναμία περίπου 420 χιλιομέτρων. Το καλοκαίρι που ήρθε στην Τήνο από τη Σουρωτή, φόρτισε το αυτοκίνητο 2 φορές στην Εθνική, μία στη Σκοτίνα και μία στην Αταλάντη. Αυτό γιατί ξεκίνησε με μπαταρία στο 83%. Οι ταχυφορτιστές της Εθνικής έχουν, συνήθως, ταχύτητα φόρτισης 50KW και η επίσημη Hyundai δίνει χρόνο φόρτισης σε τέτοιο ταχυφορτιστή 42 λεπτά για να πάει η μπαταρία από το 20% στο 80%.
Όταν έφτασε στην Τήνο το αμάξι, το βάζαμε στην (οικιακή) μπρίζα της αυλής, κάθε απόγευμα, μέχρι την άλλη μέρα το πρωί. Η οικιακή μπρίζα έχει πολύ χαμηλή ταχύτητα φόρτισης (1,1 KW την ώρα) και μέσα σε ένα 12ωρο η φόρτιση είναι 13 ΚWh, δηλαδή κερδίζει ένα 20%.
Στην Τήνο υπήρχαν βέβαια δύο άλλοι ταχυφορτιστές των 11KW ανά ώρα, έξω από supermarket, αλλά χρειαζόταν ειδικό καλώδιο που δεν το είχε.

Αυτό όμως είναι ένα πρόβλημα που σε λίγα χρόνια θα έχει ξεπεραστεί καθώς και οι ταχυφορτιστές θα πληθύνουν και οι ταχύτητες φόρτισης, αλλά ΚΥΡΙΩΣ θα αυξηθεί και η χωρητικότητα των μπαταριών, καθώς και η διάρκεια ζωής τους.
Άβαταρ μέλους
Equalizer
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 14675
Εγγραφή: Τετ 06 Μάιος 2009, 16:48

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Equalizer »

Στο τέλος είπες το πιο σημαντικό φίλε Αποστόλη. Η διάρκεια ζωής.

Γιατί όλα τα άλλα αντιμετωπιζονται. Αλλά το να δώσει ο καταναλωτής +30% στην τιμή ενός αυτοκινήτου για να μην το έχει σε πέντε χρόνια, Ε απλά δε γίνεται.

Εξ ου και όλοι τρέχουν για leasing
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Η Toyota στα υβριδικά της δίνει εγγύηση 11 ετών στην μπαταρία.
Η ουσία βέβαια είναι ότι ακόμη το ηλεκτρικό έχει μειονεκτήματα σε μακρινά ταξίδια, αλλά θεωρώ ότι σε πολύ λίγα χρόνια το πρόβλημα θα έχει λυθεί.
Άβαταρ μέλους
Equalizer
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 14675
Εγγραφή: Τετ 06 Μάιος 2009, 16:48

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Equalizer »

Είναι αλήθεια ότι η toyota έχει κάποιου είδους προβάδισμα στον τομέα γιατί έχει περισσότερα χρόνια που δοκιμάζει, αλλά δεν έχει καλύτερα αυτοκίνητα τουλάχιστον σε κάποιες κατηγορίες οπότε ο χρήστης δεν τρέχει να αγοράσει.

Τουλάχιστον στη δική μου περίπτωση αυτό συνέβη και προτίμησα να μείνω σε ντίζελ το 2018. Έκτοτε σίγουρα έχουν υπάρξει βελτιώσεις
Άβαταρ μέλους
NikLiverpool
Δημοσιεύσεις: 1440
Εγγραφή: Τετ 23 Δεκ 2020, 17:44

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από NikLiverpool »

Ο πιο σημαντικός παράγοντας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το δίκτυο φόρτισης.
Έκανα διακοπές στη Λευκάδα πριν 3 βδομάδες και εξεπλάγην ευχάριστα απο το γεγονός ότι είδα πολλούς φορτιστές.

Απο προσωπική εμπειρία δεν θα ξαναγυρνούσα ποτέ σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Έχω το ηλεκτρικό εδώ και 4 σχεδόν χρόνια και έχω κάνει 160 χιλιάδες χιλιόμετρα.
Έχω πάει σε όλο το UK και Γερμανία και δεν είχα πουθενά θέμα με την φόρτιση. Ειδικά στους αυτοκινητόδρομους σε μακρινά ταξίδια μπορώ να κάνω 400 χλμ και η φόρτιση κρατάει 10-15 λεπτά.
Συντήρηση λαστιχα, μια φορά φίλτρα στο AC και υαλοκαθαριστήρες. Αυτά. Τα τακάκια ας πούμε είναι ακομα στο 70%.
Η μπαταρία έχασε 5% χωρητικότητα και τώρα σταθεροποιήθηκε.
Συνολικό κόστος φόρτισης αυτά τα 4 χρόνια. 1600£.

Ποιότητα οδήγησης ασύγκριτη. Ύσυχο, full throttle κατευθείαν και πάει σαν διάολος αν θέλω.
Ναι μου κόστισε 55κ £. Αλλά τόσο θα μου κοστιζε και ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο και θα έδινα και κανα 20χιλιαρο ακόμα σε καύσιμα για να χω τις ίδιες επιδόσεις.

Όσον αφορα την Toyota sorry αλλά στο θέμα της ηλεκτροκίνησης έχει μείνει πίσω απο τα γαιδούρια. Δεν είναι τυχαίο που κλείνει συμφωνίες με Κινέζους κατασκευαστές για συμπαραγωγή.

Πρόβλεψη. Σε 10 χρόνια τα μισά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη θα είναι κινέζικα ηλεκτροκίνητα.
Άβαταρ μέλους
Equalizer
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 14675
Εγγραφή: Τετ 06 Μάιος 2009, 16:48

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από Equalizer »

Αυτά που αναφέρεις φίλε και πολύ λογικά ακουγονται και συμφωνώ

Όταν το έψαχνα πριν δύο τρία χρόνια ο βασικός φόβος ήταν η αντοχή της μπαταρίας. Όλα τα άλλα λύνονται (φόρτιση κλπ).

Ούτως ή άλλως θα είναι (αν δεν είναι ήδη) η νέα κανονικότητα.
Άβαταρ μέλους
joshua
Δημοσιεύσεις: 25801
Εγγραφή: Σάβ 15 Μάιος 2010, 19:33

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από joshua »

Και εγω ειμαι στο δευτερο πλεον ηλεκτρικο μου αυτοκινητο και ειμαι πολυ ευχαριστημενος και απο τις 2 εμπειριες.Μονο θεμα για μενα ειναι το ακριβο κοστος κτησης που προς το παρον δεν αντισταθμιζει την οικονομια στα καυσιμα ειδικα στις μικρες κατηγοριες. Καλη λυση ειναι το leasing που πλεον μπορεις να παρεις και την επιδοτηση.
Мир
Δημοσιεύσεις: 7173
Εγγραφή: Τετ 16 Ιούλ 2014, 23:44
Τοποθεσία: London

Cars&Moto

Δημοσίευση από Мир »

Η Toyota ισχυρίζεται ότι εχει πετυχει συμαντικο επιτευγμα με τις μπαταριες solid state (στερεου τυπου).
Μια τεχνολογικη εξελιξη που θα δινει μεγαλυτερη αυτονομια, λιγοτερο βαρος και ταχυτατη φόρτιση. Λενε για μερικη παραγωγη απο 2025 με 2027 και απο εκεί και περα μαζικη παραγωγη με τεραστιες βελτιωσεις επιδοσεων.

Τωρα αν ειναι παπας και τα πανε ολα αλλα 5 χρονια θα το δειξει η ιστορια.

https://amp.theguardian.com/business/20 ... ctric-cars
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Ναι. Το έχω αναφέρει κι εγώ στην προηγούμενη σελίδα.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Πολύ καλά λόγια διαβάζω για το νέο ηλεκτροκίνητο MG4, που παράγεται σε δύο εκδόσεις, μία με 170 hp και μία με 204 hp. Το πιο αδύναμο έχει και ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικός, 170 ίπποι, 250 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 350 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 51 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.287/1.863/1.504 χλστ., 2.705 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.655 κιλά
Χώρος αποσκευών: 363 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.448 ευρώ (από 23.448 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου) / 0 ευρώ
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Να συμπληρώσω ότι το δυνατό MG4 με τους 204 hp διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 64 kw και τιμή μετά την κρατική επιδότηση είναι 28.750 ευρώ.

https://www.youtube.com/watch?v=KyIboQWpfzg
AngelosMerkelidis91

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από AngelosMerkelidis91 »

Οδήγησα πολύ πρόσφατα απο Βιέννη προς Σκόπια ένα Nissan Ariya, σχεδόν μέχρι τα σύνορα προς Ελλάδα.
Μέτρια εμπειρία, ένιωθα ότι οδηγώ κάτι βαρύ και ελαφρύ συγχρόνως. Όπως και το iX δεν με τρέλανε.

(Για να μην παρεξηγηθώ δεν μένω Βιέννη απλά πέρασα από εκεί, το όχημα δεν ήταν δικό μου! Εγώ ένα αμαξάκι έχω!)
AngelosMerkelidis91

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από AngelosMerkelidis91 »

Δεν είναι περίεργο που ένα Γερμανικό Μέσο ενημέρωσης, "χτυπάει" τον Νο.1 εργοδότη στη Γερμανία, και αποθεώνει Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανια;

- Πως γίνεται πριν την πανδημία, να υπήρχε 2ετη stock για τσιπ και σε 3 μήνες να ξεμένει ο πλάνητης;
- Γιατί Qatar, είναι στα "κάγκελα" με την παρακμή της VW? Αλλά δεν μπορεί να μιλήσει μετά το σκάνδαλο στις Βρυξέλλες. Να κρύβεται κάτι παραπάνω;
- Γιατί Πουτιν και Μασκ, αλληλογλύφονται; και ο Πουτιν ειναι έξαλλος με την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
- Γιατι ο Xi δεν μιλάει, αλλά γελαει;
- Γιατι τα καράβια που μεταφέρουν ηλεκτρικά αμάξια περνούν τόσο συχνά πυρκαγιά;

Πιστεύω ότι είναι θεωρίες συνωμοσίας!

Πολλά μαζεμένα περίεργα πράγματα!

[youtube]VKvLM6MS6WI[/youtube]
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
Δημοσιεύσεις: 100618
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Cars&Moto

Δημοσίευση από ΑποστόληςΑ »

Toyota: Με αυτές τις μπαταρίες θα διώξει το άγχος της φόρτισης από τους κατόχους EV

Car & Driver

Οι Ιάπωνες θα εφοδιάσουν τα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά οχήματά τους με μπαταρίες νέας τεχνολογίας, αυτονομίας άνω των 800 km, ταχύτερης φόρτισης και χαμηλότερου κόστους.

Στα πρόσφατα εγκαίνια του BEV εργοστασίου της, η Toyota αποκάλυψε ότι τα επόμενης γενιάς αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της (BEV) θα ξεκινήσουν να παράγονται το 2026.

Η Toyota σκοπεύει να προσφέρει μοντέλα BEV προηγμένων προδιαγραφών. Αυτά όχι μόνο θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται προκειμένου να διαφοροποιούνται, αλλά θα τροφοδοτούνται επίσης με ενέργεια από μία σειρά νέων προηγμένων μπαταριών που θα αναπτυχθεί ειδικά για να υπερβαίνουν τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες των πελατών της Toyota.

Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου τεχνικού σεμιναρίου με θέμα «Ας Αλλάξουμε το Μέλλον των Αυτοκινήτων», η Toyota έδωσε μία πρώτη εικόνα από τις πρωτοποριακές τεχνολογίες των μοντέλων BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των βασικών σημείων του σχεδίου υλοποίησης της προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών.

Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, δήλωσε ότι τα επόμενης γενιάς BEV θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην αγορά το 2026 και ότι από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που η Toyota προβλέπει να πουλήσει μέχρι το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα είναι οχήματα αυτής της νέας γενιάς. Τόνισε επίσης τη σημασία των διαφορετικών τεχνολογιών μπαταριών προκειμένου τα BEV να γίνουν ελκυστικά σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών και να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.

«Θα χρειαστούμε διάφορες επιλογές μπαταριών, όπως ακριβώς έχουμε διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων. Είναι σημαντικό να προσφέρουμε λύσεις μπαταριών που θα είναι συμβατές με μια ποικιλία μοντέλων και αναγκών των πελατών», δήλωσε ο Takero Kato.

Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων στις μπαταρίες υγρού και στερεού ηλεκτρολύτη, και προχώρησε στην αποκάλυψη δύο περαιτέρω βημάτων στην τεχνολογία μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.

Βελτιωμένη απόδοση από μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη
Οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίες αποτελούν σήμερα την κύρια τεχνολογία για τα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα στον τομέα του κόστους και ταχύτητα φόρτισης.

Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό εξέλιξη για τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, με τις ονομασίες «Performance», «Popularisation» και «High Performance».

1. Performance (Ιόντων λιθίου)
Η μπαταρία Performance Li-Ion, η οποία προορίζεται να παρουσιαστεί με τα BEV επόμενης γενιάς που θα κυκλοφορήσουν το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία τους σε πάνω από 800 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Επιπλέον, η μπαταρία Performance αναμένεται να προσφέρει:

Μείωση κόστους 20% (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X BEV)
Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (Επίπεδο φόρτισης 10-80%)
Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026

2. Popularisation (Φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου)

Η Toyota εξελίσσει υψηλής ποιότητας και μικρότερου κόστους μπαταρίες για να ανταποκριθεί στην ευρύτερη απήχηση των BEV, προσφέροντας στους πελάτες ποικίλες επιλογές μπαταριών – όπως ακριβώς συμβαίνει με τη δυνατότητα που έχουν σήμερα να επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης.

Η μπαταρία Popularisation βασίζεται στη διπολική τεχνολογία στην οποία η Toyota πρωτοστάτησε και εφάρμοσε με τις μπαταρίες NiMh των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων της, σε συνδυασμό με το φθηνό φωσφορικό άλας σιδήρου λιθίου (LiFePO) ως βασικό συστατικό.

Η μπαταρία Popularisation αναμένεται να προσφέρει:

20% αύξηση της αυτονομίας (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
40% μείωση κόστους (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
Ταχεία επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (Επίπεδο φόρτισης 10-80%)
Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026-27

3. High-Performance (Ιόντων λιθίου)
Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία High-Performance που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Η μπαταρία High-Performance αναμένεται επίσης να προσφέρει:

Επιπλέον 10% μείωση κόστους συγκριτικά με τη μπαταρία Performance
Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (Επίπεδο φόρτισης 10-80%)
Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2027-28

Επανάσταση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (Ιόντων λιθίου)
Με την προοπτική να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού για τα BEV, η Toyota έκανε ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα στην προσπάθειά της να βελτιώσει την ανθεκτικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες.

Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε μικρότερο μέγεθος.

Το τίμημα, μέχρι τώρα, ήταν η αναμενόμενη μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ωστόσο, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτή την πρόκληση και η εταιρεία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μαζική παραγωγή.

Στόχος είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης να είναι έτοιμες για εμπορική χρήση έως το 2027-28.

Αν και η τεχνολογία στερεάς κατάστασης προοριζόταν αρχικά για χρήση στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), η Toyota εστιάζει τώρα κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς.

Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει:

20% αύξηση στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1.000 km)
Ταχεία φόρτιση σε 10 λεπτά ή λιγότερο (Επίπεδο φόρτισης 10-80%)

Περαιτέρω δράσεις στην εξέλιξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης
Η Toyota αναπτύσσει ήδη μια μπαταρία ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία στοχεύει σε 50% βελτίωση της αυτονομίας σε σχέση με την μπαταρία Performance.

Βελτιστοποιώντας το ύψος της μπαταρίας για τη βελτίωση της αυτονομίας

Η αεροδυναμική διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στον καθορισμό της αυτονομίας όλων των οχημάτων. Όπως είναι φυσικό, στην προσπάθεια μεγιστοποίησης της αυτονομίας των BEV δίνεται όλο και μεγαλύτερη έμφαση στη μείωση ή τη βελτιστοποίηση των τιμών του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd).

Η Toyota προχωρά ένα βήμα παρακάτω εστιάζοντας στο CdA (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd πολλαπλασιαζόμενος με τη μετωπική επιφάνεια Α), το οποίο επηρεάζει ακόμα περισσότερο, λόγω που πολλαπλασιαστικού του χαρακτήρα, την αυτονομία ενός οχήματος.

Κεντρικό ρόλο στην προσέγγιση της Toyota παίζει το ύψος της μπαταρίας, η οποία συνήθως τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συνολική αύξηση του ύψους του οχήματος, κάτι που επιδρά δυσανάλογα πολλαπλασιαστικά στο CdA και, κατά συνέπεια, στην αυτονομία του οχήματος.

Εάν το ύψος της μπαταρίας μπορεί να μειωθεί, τότε το συνολικό ύψος του οχήματος μπορεί επίσης να μειωθεί, το CdA να βελτιωθεί και η συνολική αυτονομία να αυξηθεί. Ως εκ τούτου, η Toyota αναπτύσσει επίσης μια όλο και πιο επίπεδη σχεδίαση μπαταριών.

Σήμερα η μπαταρία του bZ4X, συμπεριλαμβανομένου του περιβλήματος, έχει ύψος περίπου 150 χιλιοστά. Στο μέλλον, η Toyota σκοπεύει να μειώσει το ύψος της μπαταρίας στα 120 χιλιοστά, ακόμη και στα 100 χιλιοστά στην περίπτωση των σπορ οχημάτων υψηλών επιδόσεων, όπου είναι επιθυμητή μία χαμηλή θέση οδήγησης.

Αυτές οι εξελίξεις στο ύψος της μπαταρίας μπορούν να έχουν θετικές επιπτώσεις στην αυτονομία, την οδηγική απόλαυση και τη διάταξη χώρων, ανάλογα με τον τρόπο που εφαρμόζονται στο όχημα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενική Συζήτηση”