Προτιμώ απ το να "τρώγομαι με τα ρούχα μου", δηλαδή με τα διοικητικά-μετεγραφικά του Π.Α.Ο.Κ. που μέχρι τώρα δείχνουν ένα μεγάλο "μπάχαλο", να ξεκινήσω μία "κουβέντα" για το ροκ, ως μουσική-άποψη-τρόπο ζωής...
Η ροκ μουσική ξεκίνησε λοιπόν (στην Αμερική) στις αρχές της δεκαετίας του '50, με εμφανείς επιδράσεις από τις προϋπάρχουσες Ροκ & Ρολ, Ρυθμ & Μπλουζ και Μπλουζ που ήταν ευρέως διαδεδομένες τότε στους αφροαμερικνούς κυρίως της αμερικάνικης κοινωνίας, αλλά κι από την Ροκαμπίλι και την Κάντρυ που ήταν τα αντίστοιχα για την εποχή προτιμώμενα "ακούσματα" κυρίως από τους λευκούς, όπως και της Φολκ αργότερα (αρχές δεκαετίας '60) με πιο γνωστό ακόμα και σήμερα εκπρόσωπο της τότε (μέσα προς τέλη του '50 τον αξέχαστο Κλιφ Ρίτσαρντς...
Στις δεκαετίες του '60 και του '70 υπήρξε τεράστια άνθιση της καθώς υπεραναπτύχθηκε και την εποχή εκείνη γιγαντώθηκε κι ο ανταγωνισμός με την Αγγλική Ροκ μουσική μετά το ξεκίνημα του "φαινομένου"

των "The Beatles", "απέναντι" μάλιστα σε μπαντάρες της ίδιας εποχής, όπως "Rooling Stones", "Animals", "Yardbirds" και "Kinks" λίγο αργότερα ...
Θυμάμαι πολύ πιτσιρίκος (τέλη '60-αρχές '70) τον μακαρίτη τον παππού μου (καμιά 60ριά χρόνων τότε) να αποκαλεί "εξαγριωμένος", αλλά τελείως ανημέρωτος επί του θέματος, "Μπίτλις" τους τότε νέους που κυκλοφορούσαν με μακριά μαλλιά και μακριές, χοντρές φαβορίτες (λίγο ίσως κοντύτερες από το ελληνικό "είδωλο" του είδους τότε, τον μακαρίτη, τεράστιο και "βελούδινο" ελαφρολαϊκό τραγουδιστή, τον Σταμάτη Κόκοτα) και να "σιχτιρίζει" στο δρόμο (που "δεν μπορούμε πια να ξεχωρίσουμε τις γυναίκες απ τους άντρες, με τα πανταλόνια που φοράνε πλέον αυτές και τα μακριά μαλλιά που έχουν αυτοί")...αφού

... "Κάργα μπερδεμένος" λοιπόν τότε ο παππούς, όπως διαχρονικά "συνηθίζεται" οι εκπρόσωποι των παλαιότερων γενεών με αυτούς των νεότερων, ελέω φυσικά του ευκόλως αποκαλούμενου "χάσματος των γενεών", που οφείλεται όμως κυρίως σε έλλειψη σωστής παιδείας και ενημέρωσης, αλλοπρόσαλλους, ανώφελους εγωισμούς και φυσικά "νεοφοβία" για κάθε είδους νεωτερισμό που πιθανολογούνταν να τους "χαλάσει τη σούπα"...
Ήταν ήδη βλέπετε η εποχή των "χίπις", των αποκαλούμενων και "παιδιών των λουλουδιών" κι ο παππούς είχε πάθει ένα πολιτισμικό σοκ αν και γνήσιος Θεσσαλονικιός (όχι ο Κωνσταντινουπολίτης του πατέρα μου, ο πατέρας της μάνας μου ήταν ο εν λόγω παππούς, "γριά" στα ποδοσφαιρικά πιστεύω του αυτός) σαν "συντηρητικός" νοικοκύρης που ήταν...
Μόνο ο "έρμος" ο παππούς μου όμως το είχε πάθει νομίζετε; ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ήταν αυτό το ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ των ΧΙΠΙΣ τότε, άμεσα συνυφασμένο με την ROCK MUSIC και τα "μηνύματα" της, πριν ακόμα "εισαχθεί" στην ελληνική συντηρητική κοινωνία της χούντας και του σκοταδισμού, με μεγαλύτερη "προμετωπίδα" του ένα παγκόσμιας και μοναδικής ίσως και μέχρι σήμερα φήμης "φεστιβάλ" του, το οποίο "ΚΑΤΑΤΡΟΜΑΞΕ" όλα ΤΑ τότε "καθώς πρέπει" ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ

(κυρίως όμως το ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ και το ΑΓΓΛΙΚΟ) με την ΑΥΘΟΡΜΗΤΗ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΙ ΕΝΩΜΕΝΟΣ

που ανέδειξε, και στο οποίο συνέβαλε τα μέγιστα η τότε Ροκ μουσική

κι οι εκπρόσωποι της που βρέθηκαν για να παίξουν και να τραγουδήσουν σ αυτό...
................ T H E ...... W O O D S T O C K ...... F E S T I V A L ...... 15 έως 18 Αυγούστου 1969 ...............
Χ Α Μ Ο Σ λοιπόν στην νέα Υόρκη και το προάστιο της Μπέθελ, όπου σε μια φάρμα ιδιοκτησίας κάποιου άγνωστου ως τότε ονόματι Μαξ Γιάσγκουρ, διοργανώθηκε ένα "Χίπις" Φεστιβάλ με πολλούς διάσημους της Ροκ μουσικής (αμερικανούς και άγγλους) προσκαλεσμένους να τραγουδήσουν εκεί...
Η αναμενόμενη διάρκεια του ήταν δύο μέρες κι η τελική του τέσσερις...
Η αναμενόμενη προσέλευση κόσμου να το παρακολουθήσει ήταν 60.000 κι η τελική καταμέτρηση σταμάτησε κάπου πάνω απ τις 500.000 λαού...
Η δε λήξη του δημιούργησε το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα της Νέας Υόρκης διαχρονικά μέχρι εκείνη τη μέρα...
Καλλιτέχνες που "κατάφεραν" να "τα πουν" οι τεράστιοι: Κάρλος Σαντάνα, Τζίμι Χέντριξ, Τζο Κόκερ, η τεράστια τζάνις Τζόππλιν, οι "μοντερνιστές" τότε της Ροκ άγγλοι "The Who" και πολλοί άλλοι...
Λέω λοιπόν "κατάφεραν" αφού πολλοί καλλιτέχνες δεν μπόρεσαν να φτάσουν στον τόπο του Φεστιβάλ, μένοντας στο αεροδρόμιο, λόγω της ασύλληπτης και μη αναμενόμενης προσέλευσης τόσου κόσμου που μαζεύτηκε περισσότερο από αντίδραση και αγανάκτηση και διάθεση διεκδίκησης και λιγότερο για διασκέδαση, ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ τελικά στην ουσία για ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ και ελεύθερο έρωτα (μόνιμα "αιτήματα" του παγκόσμιου "κινήματος" των "χίπις"- όπως και η ελεύθερη χρήση ναρκωτικών για να λέμε και τα "στραβά"- από παλαιότερα) και ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ και ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (ειδικά του ΒΙΕΤΝΑΜ εκείνη την εποχή) με ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΗΜΕΡΩΝ, παρά τις τελείως ανοργάνωτες (για τόσο μεγάλο πλήθος κόσμου), αντίξοες, έως και ελεεινές συνθήκες διατροφής και διαβίωσης των περισσοτέρων τους...
Σημειωτέον ότι στο Γούντστοκ Φεστιβάλ δεν έλαβαν μέρος οι θρυλικοί "The Doors" του Τζιμ Μόρισσον, που είχαν την εποχή εκείνη προβλήματα "διάλυσης", αλλά κι οι τεράστιοι "The Beatles" για παρόμοιους λόγους κι ότι η τότε αμερικάνικη κυβέρνηση ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΑΔΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗ ΧΩΡΑ

στον κυριότερο τότε εκφραστή του "αντιπολεμικού κινήματος" για τον πόλεμο του Βιετνάμ, τον τεράστιο άγγλο τργουδοποιό ΤΖΩΝ ΛΕΝΝΟΝ...
Πραγματική "γροθιά στο στομάχι" των "καθώς πρέπει" καθεστώτων και των εκπροσώπων τους τον καιρό εκείνο (ειδικά του αμερικάνικου και του αγγλικού) λοιπόν αποτέλεσε το Woodstock Festival του 1969 που "μνημονεύεται" έως τις μέρες μας από κάθε φιλελεύθερο άνθρωπο του πλανήτη μας, αποτελώντας όμως ίσως την απαρχή των αποφάσεων των καθεστώτων για δραστικά κατασταλτικά μέτρα, με σκοπό να μην ξανασυμβεί κάτι τόσο απρόβλεπτο, τόσο γνήσια δημοκρατικό αλλά και τρομερά δυναμικά διεκδικητικό ΠΟΤΕ ΠΙΑ...
Σας χαιρετώ όλους καρντάσια μου προς το παρόν

αλλά επιτέλους

για σας φυσικά...
Υ.Γ. Υπάρχουν πολλά ακόμα, άπειρα ίσως, να γράψουμε με αφορμή τον Lemmy και την Rock μουσική-άποψη-τρόπο ζωής σ αυτό το topic οπότε..."όσοι πιστοί προσέλθετε" αλάνια μου, όσο ακόμα είναι "ανοιχτός ο δρόμος"

Υ.Γ. 2...Αργότερα θα παραθέσω (ότε και αν όμως προλάβω) και κάποια πράγματα για την Pop μουσική (που έχει τις ρίζες της και τις επιρροές της ΚΑΙ στην Rock φυσικά), την ιστορία της, τους θρυλικούς ABBA και την πασίγνωστη και πολύ προγενέστερη της Madonna, την "Θεά της Pop music", όπως την αποκαλούν ακόμα και σήμερα παγκοσμίως, την Cher (αν δεν με προλάβει κάποιος άλλος ως τότε), προς αποφυγήν παρεξηγήσεων......
Υ.Γ. 3..."Ο Π.Α.Ο.Κ. που ταιριάζει σε όλα αυτά ρε "μάστορα;", ίσως αναρωτιέστε...Θα σας απαντήσω σίγουρα μέσα από μεταγενέστερα posts μου (αν δείξετε το ανάλογο ενδιαφέρον κι αν προλάβω, όπως προείπα) αλλά μέχρι τότε υπάρχει εξ άλλου και το σε όλους μας γνωστό και αποδεκτό ρητό "πάει δεν πάει, ο Π.Α.Ο.Κ. σας γα..."(τα μυαλά, εννοείται, Ο.Κ. ;
