nyxteridas έγραψε:Με την συνέντευξη Σάντος έκανα κάποιες σύνθετες σκέψεις τις οποίες και παραθέτω
Ουσιαστικά Αυτό που λέει ο Σάντος, είναι ότι ο ΠΑΟΚ έχει πιάσει ταβάνι κι ότι μετά υπάρχοντα δεδομένα, δεν μπορεί να πάει ψηλότερα. Δηλαδή με λίγα λόγια η ομάδα βρίσκεται στο πάγιο της επίπεδο (τριτατοτέταρτος) και δεν διαφαίνεται ότι μπορεί να κάνει την υπέρβαση, που ονειρεύονται(?) όλοι οι ΠΑΟΚτσήδες. Κι αυτό που γίνεται εν τέλει αντιληπτό, είναι το πόσο καταστροφικός ήταν ο αποκλεισμός από το UEFA, τότε που οι περισσότεροι λέγανε δεν έγινε και τίποτε, αφού η διοίκηση, υπολόγιζε στα έσοδα των ομίλων, προκειμένου να βγάλει την χρονιά. Τα μυνήματα χωρίς να είμαι απαισιόδοξος, ή μάντης κακών, απλά προσπαθώ να ερμηνεύσω τα γεγονότα και τις ενδείξεις, για την επόμενη σεζόν κι αυτά , δεν είναι ενθαρρυντικά. Κάτι που δεν αποτελεί καν εκτίμηση δικιά μου, αλλά θέση της ίδιας της διοίκησης, η οποία κάνει λόγο για άνοιγμα και οικονομική δυσπραγία. Το σημείο που βρίσκεται ο ΠΑΟΚ είναι κομβικό, αφού ολοκληρώνεται η τριετία Σάντος( και Ζαγοράκη) κι ακριβώς εδώ θα φανεί το αν η ομάδα μπορεί να αλλάξει επίπεδο η θα διατηρηθεί στην χρυσή μετριότητα.
Λύσεις όπως αυτής της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, αποτελούν μόνον «μπαλώματα», αφού ο πολυτιμότατος οβολός του οπαδού, μπορεί να καλύψει τρύπες, αλλά όχι να δώσει ένα οριστικό τέλος στο μόνιμο πρόβλημα του ΠΑΟΚ, που είναι το οικονομικό. Ένα πρόβλημα το οποίο είναι αρκετά σύνθετο, αφού από την στιγμή δεν έχει διευθετηθεί το καθεστώς των χρεών, η εταιρία παραμένει σε ένα καθεστώς «ομηρία» και σε ένα τέλμα , και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «προσοδοφόρο» έδαφος, για οποιοδήποτε επίδοξο «επενδυτή». Γιατί μιλώντας ρεαλιστικά το μεγάλο ποσό που απαιτείτε για την κάλυψη του «ανοίγματος», δεν είναι δυνατόν να βρεθεί στις τάξεις των οπαδών, που συνδράμουν με το παραπάνω, κάτι το οποίο έχουν επισημάνει οι διοικούντες
Άρα με τα υπάρχοντα δεδομένα, οδηγούμαστε σε μία επέκταση της συντηρητικής πολιτικής (λιτότητα) και προκειμένου να καλυφθεί το φετινό άνοιγμα, δεν αποκλείεται να οδηγηθούμε στην λύση της πώλησης παίκτη, προκειμένου να μπορέσει η ΠΑΕ, να εξασφαλίσει την βιοσημότητά της. Γιατί κακά τα ψέματα, πέρσι η μεγάλη ανάσα για τον σύλλογο, ήταν τα λεφτά που προήρθαν από τις μετεγγραφές, Μελίσση και Χριστοδουλόπουλου, ενώ φέτος δεν υπήρχε μία ανάλογη οικονομική ένεση, με αποτέλεσμα, στην παρούσα φάση Η ΠΑΕ, να παρουσιάζει έλλειμμα.
Βέβαια υπάρχει και το «θαύμα» της πρόκρισης στους ομίλους του Champions League, το οποίο όμως για να επιτευχθεί θα πρέπει η ομάδα να προσφύγει σε ένα επιπλέον άνοιγμα. Διότι υποθετικά μιλώντας έστω ότι τερματίζουμε δεύτεροι στα play off, στα προκριματικά θα τεθούμε αντιμέτωποι με κάποιο μεγαθήριο, που με το υπάρχον υλικό θα είναι αδύνατο να το ξεπεράσουμε εκτός κι αν γίνει κάποιο θαύμα(μήπως να πάρουμε τον Εφραίμ που τα ‘χει καλά με τον θεό, για σύμβουλο)
Με λίγα λόγια ο Σαντος «έκρουσε τον κόδωνα» κι είπε πράγματα που μέχρι τώρα ακουγόταν δειλά, από κάποια χείλη, ενώ όποιος τολμούσε να εκφράσει μία τέτοια άποψη, αντιμετωπιζόταν ως προδότης, ως «αλλόθρησκος», ως εχθρός «του ασπρόμαυρου έθνους», ότι η ομάδα δεν μπορεί να πάει παραπανω. Ας σκεφτούμε λίγο ώριμα πλέον αυτά που μας είπε ο προπονητής μας…
Φίλε νυχτερίδα, δύο παρατηρήσεις :
1. Το πάγιο επίπεδο της ομάδας δεν είναι 3η ή 4η. Καταρχή το 3η με το 4η έχουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Επιπλέον η ομάδα ήταν πέρισυ 2η (πράγμα που έχει συμβεί 3 φορές στα 60 χρόνια της εθνικής κατηγορίας).
2. Δεν ήταν καταστροφικός ο αποκλεισμός από το ΕL. Μας στενοχώρησε περισσότερο που αποκλειστήκαμε από μια κακή ομάδα, αλλά κανένας δε θα μπορούσε να μας εγγυηθεί την είσοδο στους ομίλους αν η κλήρωση μας έφερνε απέναντι σε μια καλύτερη ομάδα.
Καταστροφική για μένα είναι η νοοτροπία του λαού μας, που κρύβεται στα δύσκολα. Το μεγαλείο του εξαντλείται στα ντέρμπυ με το ΠΟΚ και το ρούλη, στα πανυγήρια ή στη γκρίνια (ανάλογα το αποτέλεσμα). Αν αύριο είχαμε ματς με το γαύρο θα περίμεναν στην ουρά 30.000 και βάλε και θα πλήρωναν και ένα 50αρι για 1 εισητήριο. Δε θα τους ένοιαζε ούτε το κρύο, ούτε η βροχή, ούτε η απόσταση, ούτε η πολύωρη αναμονή. Τους λες πήγαινε να καταθέσεις 10 ευρώ με την ησυχία σου στην τράπεζα και έχουν εμφανιστεί 2.000 σε 10 μέρες.
Μπορεί να είμαι off topic αλλά πήρα αφορμή από αυτά που έγραψες. ¨Κάποιους θα τους πειράξει αυτό που θα πώ, αλλά το πιστεύω: Δεν είμαστε άξιοι απέναντι σε αυτή τη διοίκηση, αυτόν τον προπονητή και αυτή την ομάδα. Μας έχουν ξεπεράσει προ πολλού.
Τι μας ζητήσανε δηλαδή? Να βοηθήσουμε για να ανέβουμε και το τελευταίο σκαλί. Δε μας ζητήσανε το μπάτζετ ούτε του βάζελου, ούτε του γαύρου. Δε μπορώ να πιστέψω ότι ο "τεράστιος λαός" του ΠΑΟΚ εξαντλείται σε αυτούς που με συνέπεια βοηθούν τα τελευταία χρόνια.
Πάντα φιλικά