Re: Καφενείο ΠΑΟΚΜΑΝΙΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί 28 Μαρ 2017, 07:29
Εγώ ήμουν αυτός!
Αποδεδειγμένο από που; Προσωπικά θεωρώ ότι ξέρω σχεδόν άριστη ορθογραφία και συντακτικό και ας μην το έμαθα. Από κει πέρα ακόμα και να ισχύει, θεωρώ το κέρδος είναι ελάχιστο μπροστά στη δυσκολία του να το μάθεις. Από περιέργεια το έψαξα λίγο και βρήκα τα εξής σχόλιαgiapas έγραψε:Φίλε pgetsos , παρόλο που είχα την ατυχία να μη μάθω και να μη χρησιμοποιήσω αυτό το σύστημα , είναι αποδεδειγμένο ότι οι γνώστες του ήταν απείρως καλύτεροι σε ορθογραφία και συντακτικό από τους μη-γνώστες.
Ξέρεις , υπήρχαν κανόνες για το που θα μπαίνει το κάθετι. Δε τα έβαζαν στα κουτουρου. Κανόνες , που η γνώση τους σε βοηθούσε πολύ σε ορθογραφικά και συντακτικά προβλήματα.
Συντάσσομαι (το γράφω καλά;Ale έγραψε:Σχεδόν όλη η δομή της ελληνικής γλώσσας βασίζεται στο πολυτονικό.
Οι γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες είναι κενοί δίχως αυτό.
Αυτή είναι και μία μεγάλη αιτία της παρακμής του νεοέλληνα: η αποσύνδεσή του από την γλώσσα του και την ιστορική της συνέχεια για χάρη του ωχαδερφισμού.
Γιατί λέμε "έξαλλος" και όχι "έκαλλος";
Η "αρρώστια" γιατί έχει δύο "ρ";
Τί διαφορά έχει το "ω" με το "ο";
Μικρά παραδείγματα που μπορούν να εξηγηθούν αμέσως με την χρήση των πνευμάτων.
Δεν εχω θεμα με τη λεξη μετριος, δε τη θεωρω αρνητικη, απλα...μετριαgiapas έγραψε: Επίσης όσο καλός και να νομίζεις ότι είσαι στην ορθογραφία και συντακτικό , πίστεψέ με , είσαι απλά μέτριος σε σχέση με τους πραγματικά καλούς άλλων εποχών. Μη το πάρεις προσωπικά, είναι βαριά λέξη το μέτριος αλλά έτσι πιστεύω. Ακόμα και παιδιά φιλόλογοι σήμερα, που είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο , πάλι μέτριοι είναι και δε φταίνε αυτοί. Παλιά , με τη χρήση όλων αυτών των κανόνων , ακόμα και ο μη-φιλόλογος είχε βαθιά γνώση σε αυτά τα θέματα . Σήμερα οι περισσότεροι έχουν μαύρα μεσάνυχτα.
Ειδες που δε τα ξερεις καλα ομως;goran 64 έγραψε: Η χρήση της Νέας Δημοτικής Γλώσσας περί τα μέσα του '70, λίγο μετά την Μεταπολίτευση, θαρρώ ότι ήταν το τελευταίο στάδιο υπεραπλούστευσης και εξομοίωσης της με την καθομιλουμένη...
Από κει και μετά, όποια αλλαγή επιχειρήθηκε και επιτεύχθηκε (όρα π.χ. μονοτονικό σύστημα, απλούστευση της γραφής λέξεων όπως το αυγό σε αβγό πλέον, κ.τ.λ.), στο μόνο που αποσκοπούσε ήταν η όλο και μικρότερη εκπαίδευση των νέων Ελλήνων πάνω στην δαιδαλώδη μεν αλλά υπέροχη γλώσσα μας!!!!
Απώτερος σκοπός της απαξίωσης της γλώσσας μας δε, ήταν η όλο και φτωχότερη παιδεία τους, μιας και είτε μας αρέσει είτε όχι, το μεγαλύτερο μέρος της παιδείας ενός ανθρώπου είναι η εκπαίδευση του, ακόμα κι αν αυτή είναι στο να κατανοεί αυτά που λένε οι ομοεθνείς του, επακριβώς όμως κι όχι στο περίπου ή εικάζοντας!!!!
Η εκπαίδευση φυσικά είναι δύσκολη υπόθεση, δημιουργεί κούραση, πολλές φορές και αγανάκτηση του εκπαιδευόμενου και απαιτεί χρόνο, τον οποίο οι περισσότεροι προτιμούν να ξοδεύουν π.χ. στο survivor!!!!
Δηλαδη το αφτι, και ας φαινεται..περιεργο ειναι το σωστο ετυμολογικα/βασει κανονωντα ωτία > ταουτία (συμπροφορά) > ταφτία* > τ' αφτιά από όπου και ο ενικός τ' αφτί.
Έτσι, το Λεξικό Μπαμπινιώτη προτείνει την ορθογραφία: αφτί, αφού από ετυμολογική σκοπιά δεν δικαιολογείται ορθογραφία με ύψιλον.
ενώ το Λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη προτείνει την ορθογραφία: αυτί ως καθιερωμένη ιστορικά και παρότι από ετυμολογική σκοπιά είναι εσφαλμένη.