Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
-
- Δημοσιεύσεις: 525
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011, 10:18
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Δεν καταλαβαινω που το πας
Αφου υποστηριξες οτι ειπα πραγματα που δεν ειπα
Αφου μου ειπες να αφησω τις βλακειες
Μου κανεις παρατηρηση οτι ημουν πολυ επικριτικος
Δεν σε πιανω.
Tου Σταυρου Tζιμα
Σε ευθεία αμφισβήτηση του πρωταγωνιστικού ρόλου του Ορθόδοξου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στην επαναλειτουργία της Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά, προέβη η ρωσική πλευρά λίγες μόνον ώρες μετά την ιστορική στιγμή της τέλεσης της πρώτης μετά ογδόντα οχτώ χρόνια πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας στο μοναστήρι-θρύλο του Πόντου.
Tούτο προκύπτει από τις δηλώσεις του βουλευτή της ρωσικής Δούμας και προέδρου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Ρωσίας κ. Ιβάν Σαββίδη, μετά το πέρας των εκδηλώσεων στην Τραπεζούντα. Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου ο Ιβάν Σαββίδης, γνωστοποίησε ότι ξεκίνησε συνομιλίες με τις τουρκικές αρχές για την επαναλειτουργία της Παναγίας Σουμελά όχι μόνο τον Δεκαπενταύγουστο αλλά «σε κάθε ορθόδοξη γιορτή», δίχως να διευκρινίζει εάν σε αυτή τη διαδικασία συμμετέχει και το Φανάρι ή πρόκειται για πρωτοβουλία δική του και πίσω από αυτόν, του ρωσικού παράγοντα.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού Ανατολικής Ευρώπης του οποίου ηγείται, «ο πρωτεργάτης και ένας από τους βασικούς οργανωτές του γεγονότος είναι η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων Ρωσίας, με επικεφαλής τον βουλευτή της κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Ιβάν Σαββίδη».
Σε αντίθεση με την εκδοχή του Φαναρίου, ότι η άδεια της τουρκικής κυβέρνησης εστάλη αποκλειστικά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο στις 9 Ιουνίου, στην ανακοίνωση διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι αυτή είχε δοθεί επισήμως τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα.
«Η επίσημη άδεια για την τέλεση της Λειτουργίας στο μοναστήρι πάρθηκε στις 13 Μαΐου 2010 με ενεργό συμμετοχή των μελών των κυβερνήσεων Τουρκίας, Ελλάδας και Ρωσίας, της διοίκησης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, των εκπροσώπων του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, της Ρωσικής και Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διαβάζοντας κάποιος πίσω από τις γραμμές και γνωρίζοντας το παρασκήνιο που προηγήθηκε του εορτασμού, δεν δυσκολεύεται να αναγνώσει τη ρωσική δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι το Φανάρι εμφάνισε ως επίτευγμα αποκλειστικά του κ.κ. Βαρθολομαίου την ιστορική εξέλιξη αλλά και την υποβάθμιση εκ μέρους του έχοντος το γενικό πρόσταγμα Οικουμενικού Πατριάρχη, της ρωσικής παρουσίας και του κ. Σαββίδη προσωπικά στην τελετή της Θείας Λειτουργίας.
Στην ανακοίνωσή του ο κ. Ιβάν Σαββίδης υπενθυμίζει ακόμα ότι «η Θεία Λειτουργία τελέστηκε σε δύο γλώσσες, στην αρχαία ελληνική και την εκκλησιαστική σλαβική, με συμμετοχή εκπροσώπων τριών ορθοδόξων Εκκλησιών, της Κωνσταντινουπόλεως, της Ρωσικής και της Ελληνικής», ότι παραβρέθηκε στην τελετή «αντιπροσωπεία περισσοτέρων των 500 προσκυνητών από Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία, Καζαχστάν και Λευκορωσία», ενώ φιλοξενεί και δηλώσεις του Ρώσου επισκόπου, Ποντόλσκ του Τύχωνα, που τονίζει ότι με το άνοιγμα της Σουμελά «χαίρεται η καρδιά κάθε χριστιανού, ανεξάρτητα εάν είναι Ελληνας, Ρώσος, Γεωργιανός, Αμπχάζιος ή Οσετός».
Οι Ρώσοι είναι σαφές ότι άφησαν να περάσει ο εορτασμός και διά του κ. Ιβάν Σαββίδη επιχειρούν να αποκαταστήσουν την, κατ' αυτούς, εις βάρος τους επιχειρούμενη αδικία.
Αισθάνονται ότι δεν πήραν το μερίδιο που τους ανήκει σε αυτήν την επιτυχή εξέλιξη, καθώς εμφανώς διά του κ. Σαββίδη και παρασκηνιακά διά του Κρεμλίνου και της Ρωσικής Εκκλησίας είχαν δραστηριοποιηθεί πιέζοντας την τουρκική κυβέρνηση να επιτρέψει την επαναλειτουργία της Μονής Σουμελά. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν στην Αγκυρα επιστολές τόσο του πρωθυπουργού Βλαντιμίρ Πούτιν όσο και του ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ προς τον Ταγίπ Ερντογάν, με τις οποίες ζητούν να ικανοποιήσει το αίτημα των ορθοδόξων, ενώ υπενθυμίζουν ότι ο Ιβάν Σαββίδης πρωτοστάτησε στα προσκυνήματα που προηγήθηκαν του φετινού Δεκαπενταύγουστου στη Σουμελά και επισημαίνουν ότι εκείνος μετέφερε για πρώτη φορά το 2008 την ιστορική εικόνα στο μοναστήρι της Σουμελά συνοδευόμενος από Ρώσους ιερείς.
Υπάρχει βεβαίως ο αντίλογος: Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος επιτυγχάνει το άνοιγμα της μονής για τον ίδιο και την Ορθοδοξία ακολουθώντας μια σωστή πολιτική και εκμεταλλευόμενος την επιδίωξη της Τουρκίας να εμφανίσει προς τη Δύση την εικόνα ενός σύγχρονου κράτους, ανεκτικού, μεταξύ άλλων, και στη θρησκευτική διαφορετικότητα. Σε κάθε περίπτωση οι εντρυφούντες στα εκκλησιαστικά αναμένουν με ενδιαφέρον την εξέλιξη της διελκυστίνδας Φαναρίου - Μόσχας σε μια περίοδο που οι σχέσεις τους κινούνται σε εύκρατο κλίμα.
Εξωτερική πολιτική μέσω της θρησκείας
Το παιχνίδι της επιρροής στην ευρύτερη περιοχή παραμένει ανοιχτό και η θρησκεία δεν μένει έξω από αυτό. Στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας εκατομμύρια χριστιανοί προσεύχονταν τα τελευταία χρόνια, παρακολουθώντας στις τηλεοράσεις τη μεταφορά της εικόνας της Παναγίας στο όρος Μελάς.
Ρώσο βουλευτή έβλεπαν να τη μεταφέρει και Ρώσους ιερείς να την ευλογούν. Οι συνειρμοί από τις «ρωσικές αποβάσεις» δεν ήταν δύσκολο να γίνουν.
Δεν είναι εξάλλου μυστικό ότι η Μόσχα διεκδικεί να γίνει το κέντρο της παγκόσμιας ορθοδοξίας -την αποκαλούμενη Τρίτη Ρώμη- προσδοκώντας και μέσα από τη συσπείρωση των ορθοδόξων χριστιανών, την αύξηση της πολιτικής και οικονομικής της ισχύος.
Η ενεργός εμπλοκή της στην υπόθεση της Παναγίας Σουμελά, πέραν της αύξησης του κύρους της στους ορθοδόξους, την καθιστά παίκτη στις θρησκευτικές εξελίξεις στην Τουρκία για τις οποίες ενδιαφέρεται και για έναν επιπλέον λόγο: στην Τουρκία έχουν μεταναστεύσει και εργάζονται δεκάδες χιλιάδες Ρώσοι τους οποίους η Ρωσική Εκκλησία οργανώνει σε ενορίες. Με δεδομένο ότι ελάχιστοι ελληνορθόδοξοι έχουν απομείνει σε αυτή τη χώρα, οι Ρώσοι είναι εκείνοι που θα κάνουν χρήση για τις λατρευτικές τους ανάγκες όσων εκκλησιών ανοίξουν, ακόμα και της ίδιας της Παναγίας Σουμελά.
ΠΗΓΗ :ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αφου υποστηριξες οτι ειπα πραγματα που δεν ειπα
Αφου μου ειπες να αφησω τις βλακειες
Μου κανεις παρατηρηση οτι ημουν πολυ επικριτικος
Δεν σε πιανω.
Tου Σταυρου Tζιμα
Σε ευθεία αμφισβήτηση του πρωταγωνιστικού ρόλου του Ορθόδοξου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στην επαναλειτουργία της Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά, προέβη η ρωσική πλευρά λίγες μόνον ώρες μετά την ιστορική στιγμή της τέλεσης της πρώτης μετά ογδόντα οχτώ χρόνια πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας στο μοναστήρι-θρύλο του Πόντου.
Tούτο προκύπτει από τις δηλώσεις του βουλευτή της ρωσικής Δούμας και προέδρου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Ρωσίας κ. Ιβάν Σαββίδη, μετά το πέρας των εκδηλώσεων στην Τραπεζούντα. Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου ο Ιβάν Σαββίδης, γνωστοποίησε ότι ξεκίνησε συνομιλίες με τις τουρκικές αρχές για την επαναλειτουργία της Παναγίας Σουμελά όχι μόνο τον Δεκαπενταύγουστο αλλά «σε κάθε ορθόδοξη γιορτή», δίχως να διευκρινίζει εάν σε αυτή τη διαδικασία συμμετέχει και το Φανάρι ή πρόκειται για πρωτοβουλία δική του και πίσω από αυτόν, του ρωσικού παράγοντα.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού Ανατολικής Ευρώπης του οποίου ηγείται, «ο πρωτεργάτης και ένας από τους βασικούς οργανωτές του γεγονότος είναι η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων Ρωσίας, με επικεφαλής τον βουλευτή της κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Ιβάν Σαββίδη».
Σε αντίθεση με την εκδοχή του Φαναρίου, ότι η άδεια της τουρκικής κυβέρνησης εστάλη αποκλειστικά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο στις 9 Ιουνίου, στην ανακοίνωση διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι αυτή είχε δοθεί επισήμως τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα.
«Η επίσημη άδεια για την τέλεση της Λειτουργίας στο μοναστήρι πάρθηκε στις 13 Μαΐου 2010 με ενεργό συμμετοχή των μελών των κυβερνήσεων Τουρκίας, Ελλάδας και Ρωσίας, της διοίκησης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, των εκπροσώπων του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, της Ρωσικής και Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διαβάζοντας κάποιος πίσω από τις γραμμές και γνωρίζοντας το παρασκήνιο που προηγήθηκε του εορτασμού, δεν δυσκολεύεται να αναγνώσει τη ρωσική δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι το Φανάρι εμφάνισε ως επίτευγμα αποκλειστικά του κ.κ. Βαρθολομαίου την ιστορική εξέλιξη αλλά και την υποβάθμιση εκ μέρους του έχοντος το γενικό πρόσταγμα Οικουμενικού Πατριάρχη, της ρωσικής παρουσίας και του κ. Σαββίδη προσωπικά στην τελετή της Θείας Λειτουργίας.
Στην ανακοίνωσή του ο κ. Ιβάν Σαββίδης υπενθυμίζει ακόμα ότι «η Θεία Λειτουργία τελέστηκε σε δύο γλώσσες, στην αρχαία ελληνική και την εκκλησιαστική σλαβική, με συμμετοχή εκπροσώπων τριών ορθοδόξων Εκκλησιών, της Κωνσταντινουπόλεως, της Ρωσικής και της Ελληνικής», ότι παραβρέθηκε στην τελετή «αντιπροσωπεία περισσοτέρων των 500 προσκυνητών από Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία, Καζαχστάν και Λευκορωσία», ενώ φιλοξενεί και δηλώσεις του Ρώσου επισκόπου, Ποντόλσκ του Τύχωνα, που τονίζει ότι με το άνοιγμα της Σουμελά «χαίρεται η καρδιά κάθε χριστιανού, ανεξάρτητα εάν είναι Ελληνας, Ρώσος, Γεωργιανός, Αμπχάζιος ή Οσετός».
Οι Ρώσοι είναι σαφές ότι άφησαν να περάσει ο εορτασμός και διά του κ. Ιβάν Σαββίδη επιχειρούν να αποκαταστήσουν την, κατ' αυτούς, εις βάρος τους επιχειρούμενη αδικία.
Αισθάνονται ότι δεν πήραν το μερίδιο που τους ανήκει σε αυτήν την επιτυχή εξέλιξη, καθώς εμφανώς διά του κ. Σαββίδη και παρασκηνιακά διά του Κρεμλίνου και της Ρωσικής Εκκλησίας είχαν δραστηριοποιηθεί πιέζοντας την τουρκική κυβέρνηση να επιτρέψει την επαναλειτουργία της Μονής Σουμελά. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν στην Αγκυρα επιστολές τόσο του πρωθυπουργού Βλαντιμίρ Πούτιν όσο και του ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ προς τον Ταγίπ Ερντογάν, με τις οποίες ζητούν να ικανοποιήσει το αίτημα των ορθοδόξων, ενώ υπενθυμίζουν ότι ο Ιβάν Σαββίδης πρωτοστάτησε στα προσκυνήματα που προηγήθηκαν του φετινού Δεκαπενταύγουστου στη Σουμελά και επισημαίνουν ότι εκείνος μετέφερε για πρώτη φορά το 2008 την ιστορική εικόνα στο μοναστήρι της Σουμελά συνοδευόμενος από Ρώσους ιερείς.
Υπάρχει βεβαίως ο αντίλογος: Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος επιτυγχάνει το άνοιγμα της μονής για τον ίδιο και την Ορθοδοξία ακολουθώντας μια σωστή πολιτική και εκμεταλλευόμενος την επιδίωξη της Τουρκίας να εμφανίσει προς τη Δύση την εικόνα ενός σύγχρονου κράτους, ανεκτικού, μεταξύ άλλων, και στη θρησκευτική διαφορετικότητα. Σε κάθε περίπτωση οι εντρυφούντες στα εκκλησιαστικά αναμένουν με ενδιαφέρον την εξέλιξη της διελκυστίνδας Φαναρίου - Μόσχας σε μια περίοδο που οι σχέσεις τους κινούνται σε εύκρατο κλίμα.
Εξωτερική πολιτική μέσω της θρησκείας
Το παιχνίδι της επιρροής στην ευρύτερη περιοχή παραμένει ανοιχτό και η θρησκεία δεν μένει έξω από αυτό. Στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας εκατομμύρια χριστιανοί προσεύχονταν τα τελευταία χρόνια, παρακολουθώντας στις τηλεοράσεις τη μεταφορά της εικόνας της Παναγίας στο όρος Μελάς.
Ρώσο βουλευτή έβλεπαν να τη μεταφέρει και Ρώσους ιερείς να την ευλογούν. Οι συνειρμοί από τις «ρωσικές αποβάσεις» δεν ήταν δύσκολο να γίνουν.
Δεν είναι εξάλλου μυστικό ότι η Μόσχα διεκδικεί να γίνει το κέντρο της παγκόσμιας ορθοδοξίας -την αποκαλούμενη Τρίτη Ρώμη- προσδοκώντας και μέσα από τη συσπείρωση των ορθοδόξων χριστιανών, την αύξηση της πολιτικής και οικονομικής της ισχύος.
Η ενεργός εμπλοκή της στην υπόθεση της Παναγίας Σουμελά, πέραν της αύξησης του κύρους της στους ορθοδόξους, την καθιστά παίκτη στις θρησκευτικές εξελίξεις στην Τουρκία για τις οποίες ενδιαφέρεται και για έναν επιπλέον λόγο: στην Τουρκία έχουν μεταναστεύσει και εργάζονται δεκάδες χιλιάδες Ρώσοι τους οποίους η Ρωσική Εκκλησία οργανώνει σε ενορίες. Με δεδομένο ότι ελάχιστοι ελληνορθόδοξοι έχουν απομείνει σε αυτή τη χώρα, οι Ρώσοι είναι εκείνοι που θα κάνουν χρήση για τις λατρευτικές τους ανάγκες όσων εκκλησιών ανοίξουν, ακόμα και της ίδιας της Παναγίας Σουμελά.
ΠΗΓΗ :ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
-
- Δημοσιεύσεις: 525
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011, 10:18
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Δεν ειχα καμια διαθεση να σχολιασω το θεμα για να αποπροσανατολισω την επικαιροτητα με τον Ιβαν Σαββιδη αλλα ειμαι αναγκασμενος να υπερασπιστω τον εαυτο μου απεναντι σου eorptol που προσπαθησες να βαλεις λογια στο στομα μου.
Θα ηθελα λοιπον να ανακαλεσεις και να τελειωνουμε εδω
Θα ηθελα λοιπον να ανακαλεσεις και να τελειωνουμε εδω
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Παιδιά, στο παρόν τόπικ παραθέστε και σχολιάστε άρθρα που αφορούν τον ΠΑΟΚ. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.
Θέσεις για Εθνικά ή θρησκευτικά θέματα, μπορείτε να πάρετε σε άλλα τόπικ αλλά δεν θα φαγωθούμε κιόλας.
Off topic τέλος εδώ.
Θέσεις για Εθνικά ή θρησκευτικά θέματα, μπορείτε να πάρετε σε άλλα τόπικ αλλά δεν θα φαγωθούμε κιόλας.
Off topic τέλος εδώ.
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Ο Γκαρσία θα καθορίσει τη φετινή πορεία του ΠΑΟΚ, όχι ο Σαββιδης
Η εμπλοκή του ομογενή επιχειρηματία στα κοινά του δικέφαλου έδωσε αέρα αισιοδοξίας στην ποδοσφαιρική άπνοια της Super League. Ανεξαρτήτως πεποιθήσεων και οπαδικών συναισθημάτων, δε μπορούμε παρά να χαιρετήσουμε την είσοδο ενός εύπορου επιχειρηματία σε μία ιστορική ΠΑΕ ευελπιστώντας να αποτελέσει εξαίρεση στην «κατάρα των επενδυτών» που ακολουθεί τις ομάδες της Θεσσαλονίκης.
Το success story είναι απλό: μελετάς τα case studies των Κοντομηνά, Μυτιληναίου, Μπατατούδη και πράττεις τα απολύτως αντίθετα. Ακολουθείς, δηλαδή, συνετή πολιτική αποσκοπώντας στη δημιουργία υποδομών και υγιούς οικονομικής βάσης. Αγνοείς, επομένως, τις πιεστικές κραυγές των φιλάθλων για άσκοπες μετεγγραφές αεροδρομίου που προσφέρουν στιγμές οπαδικής παράκρουσης αλλά συντελούν στη δημιουργία χρεών και τη σταδιακή μείωση της ανταγωνιστικότητας της ομάδας στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.
Δεν προλαβαίνει να αλλάξει τους συσχετισμούς
Ανεξάρτητα αν ο Σαββίδης κάνει «δυναμική είσοδο» με την απόκτηση αξιόλογων ποδοσφαιριστών ή επιλέξει τον «δύσκολο δρόμο» της εξυγίανσης, είναι βέβαιο ότι δεν προλαβαίνει να αλλάξει την προδιαγεγραμμένη πορεία του δικέφαλου για τη φετινή χρονιά. Σαφώς, η οικονομική σιγουριά θα συμβάλει στην επικέντρωση των ποδοσφαιριστών στο «καθαρά αγωνιστικό κομμάτι» αλλά δεν αρκεί για να μεταλλάξει το DNA της ομάδας. Μίας ομάδας που χτίστηκε από την προσπάθεια της διοίκησης Ζαγοράκη-Βρύζα, σμιλεύτηκε από τη φιλοσοφία των Σάντος – Μπόλονι και έχει την υπογραφή ορισμένων ποδοσφαιριστών που ταύτισαν το όνομά τους με τις επιτυχίες των προηγούμενων ετών. Επομένως, ο φετινός ΠΑΟΚ θα πορευτεί στις ράγες που χτίζει ο Δώνης και δε θα εκτοξευτεί από τις ρωσικές τουρμπίνες.
Ο φυσικός ηγέτης
Η παρουσία του Γκαρσία στο νευραλγικό χώρο του κέντρου δίνει προσωπικότητα στον δικέφαλο και είναι απαραίτητη για τη θετική έκβαση των αναμετρήσεων. Παρά την ηλικία του, ο Ουρουγουανός αποτελεί πραγματική «σημαία» καθώς διαφυλάσσει τη συνοχή μεταξύ των γραμμών και συμβάλλει στην επιθετική ανάπτυξη της ομάδας. Οι ενέργειές του είναι ουσιαστικές, αθόρυβες και προσφέρουν επαρκή «βαθμό αγωνιστικής ασφάλειας» στους συμπαίκτες του.
Η πρόσφατη εικόνα των ανασταλτικών μέσων του ΠΑΟΚ στο δεύτερο ευρωπαϊκό παιχνίδι αποδεικνύει περίτρανα την αναγκαιότητά του Γκαρσία για την επίτευξη αποτελεσματικότητας. Σαφώς, η αγωνιστική λειτουργία κάθε ομάδας βασίζεται στην ομαδικότητα αλλά όταν λείπει το βασικότερο γρανάζι της μηχανής είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν υψηλές αποδόσεις.
Μοιραία, λοιπόν, το DNA του δικέφαλου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον Γκαρσία. Δεν είναι μόνο η εμπειρία και το ποδοσφαιρικό του μυαλό, αλλά και ο σεβασμός που εμπνέει τόσο σε συμπαίκτες όσο και σε αντιπάλους. Το εγκεφαλικό του παιχνίδι αρκεί για να χαρίσει πολύτιμους βαθμούς στη Super League και να οδηγήσει τον ΠΑΟΚ στη διεκδίκηση της πολυπόθητης εξόδου στο Champions League.
Η αυτό-διαχείριση του Γκαρσία
Όποιες κι αν είναι οι κινήσεις του Σαββίδη κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η απόδοση του Γκαρσία θα καθορίσει την επίτευξη των στόχων. Διότι όσο ποιοτικοί παίκτες κι αν αποκτηθούν, κανένας δε θα μπορέσει να υποκαταστήσει τον φυσικό αρχηγό: αυτόν που ελέγχει το tempo του αγώνα, που μπορεί να κόψει το ρυθμό του αντιπάλου, που καλύπτει τα λάθη των συμπαικτών του, που παίρνει την πρώτη μπάλα, που προωθεί το παιχνίδι, που είναι το σημείο αναφοράς εντός και εκτός γηπέδου.
Εάν ο Ουρουγουανός αντιληφθεί το νέο του ρόλο και προστατεύσει τον εαυτό του από ανόητους τραυματισμούς κόπωσης τότε θα καταφέρει να «πάρει στις πλάτες του» την ομάδα στα δύσκολα παιχνίδια. Αν, όμως, τυφλωθεί από τη «νόσο των πρωταθλητών» και επιμείνει ότι μπορεί να αποδώσει στα επίπεδα του 2009-2010 τότε θα αναγκάσει τον άξονα του ΠΑΟΚ σε σταδιακή κατάρρευση. Η διαχείριση δυνάμεων είναι απαραίτητη για να μπορέσει ο Γκαρσία να παρουσιαστεί απολύτως έτοιμος όταν η ομάδα τον χρειάζεται πραγματικά. Εφόσον το αντιληφθεί, ο δικέφαλος θα έχει κάνει το πρώτο βήμα για τη δεύτερη θέση. Σε διαφορετική περίπτωση, η ψυχική κατάσταση του Ουρουγουανού θα διαταραχθεί και μαζί της θα διασπαστεί η συνοχή μεταξύ των γραμμών της ομάδας.
Συμπέρασμα
Όσο θετικές κι αν είναι οι προθέσεις του Σαββίδη, δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε διάθεση να μεταλλαχθεί η φιλοσοφία της ομάδας. Επειδή, λοιπόν, το αγωνιστικό προφίλ του δικέφαλου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον υγιή, ήρεμο και οξυδερκή Γκαρσία άπαντες οφείλουν να τον πείσουν ότι δε μπορεί να συνεχίσει στους ρυθμούς της προηγούμενης 3ετίας. Διότι το μοναδικό πράγμα που δεν αγοράζεται στη ζωή είναι ο χρόνος.
Η εμπλοκή του ομογενή επιχειρηματία στα κοινά του δικέφαλου έδωσε αέρα αισιοδοξίας στην ποδοσφαιρική άπνοια της Super League. Ανεξαρτήτως πεποιθήσεων και οπαδικών συναισθημάτων, δε μπορούμε παρά να χαιρετήσουμε την είσοδο ενός εύπορου επιχειρηματία σε μία ιστορική ΠΑΕ ευελπιστώντας να αποτελέσει εξαίρεση στην «κατάρα των επενδυτών» που ακολουθεί τις ομάδες της Θεσσαλονίκης.
Το success story είναι απλό: μελετάς τα case studies των Κοντομηνά, Μυτιληναίου, Μπατατούδη και πράττεις τα απολύτως αντίθετα. Ακολουθείς, δηλαδή, συνετή πολιτική αποσκοπώντας στη δημιουργία υποδομών και υγιούς οικονομικής βάσης. Αγνοείς, επομένως, τις πιεστικές κραυγές των φιλάθλων για άσκοπες μετεγγραφές αεροδρομίου που προσφέρουν στιγμές οπαδικής παράκρουσης αλλά συντελούν στη δημιουργία χρεών και τη σταδιακή μείωση της ανταγωνιστικότητας της ομάδας στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.
Δεν προλαβαίνει να αλλάξει τους συσχετισμούς
Ανεξάρτητα αν ο Σαββίδης κάνει «δυναμική είσοδο» με την απόκτηση αξιόλογων ποδοσφαιριστών ή επιλέξει τον «δύσκολο δρόμο» της εξυγίανσης, είναι βέβαιο ότι δεν προλαβαίνει να αλλάξει την προδιαγεγραμμένη πορεία του δικέφαλου για τη φετινή χρονιά. Σαφώς, η οικονομική σιγουριά θα συμβάλει στην επικέντρωση των ποδοσφαιριστών στο «καθαρά αγωνιστικό κομμάτι» αλλά δεν αρκεί για να μεταλλάξει το DNA της ομάδας. Μίας ομάδας που χτίστηκε από την προσπάθεια της διοίκησης Ζαγοράκη-Βρύζα, σμιλεύτηκε από τη φιλοσοφία των Σάντος – Μπόλονι και έχει την υπογραφή ορισμένων ποδοσφαιριστών που ταύτισαν το όνομά τους με τις επιτυχίες των προηγούμενων ετών. Επομένως, ο φετινός ΠΑΟΚ θα πορευτεί στις ράγες που χτίζει ο Δώνης και δε θα εκτοξευτεί από τις ρωσικές τουρμπίνες.
Ο φυσικός ηγέτης
Η παρουσία του Γκαρσία στο νευραλγικό χώρο του κέντρου δίνει προσωπικότητα στον δικέφαλο και είναι απαραίτητη για τη θετική έκβαση των αναμετρήσεων. Παρά την ηλικία του, ο Ουρουγουανός αποτελεί πραγματική «σημαία» καθώς διαφυλάσσει τη συνοχή μεταξύ των γραμμών και συμβάλλει στην επιθετική ανάπτυξη της ομάδας. Οι ενέργειές του είναι ουσιαστικές, αθόρυβες και προσφέρουν επαρκή «βαθμό αγωνιστικής ασφάλειας» στους συμπαίκτες του.
Η πρόσφατη εικόνα των ανασταλτικών μέσων του ΠΑΟΚ στο δεύτερο ευρωπαϊκό παιχνίδι αποδεικνύει περίτρανα την αναγκαιότητά του Γκαρσία για την επίτευξη αποτελεσματικότητας. Σαφώς, η αγωνιστική λειτουργία κάθε ομάδας βασίζεται στην ομαδικότητα αλλά όταν λείπει το βασικότερο γρανάζι της μηχανής είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν υψηλές αποδόσεις.
Μοιραία, λοιπόν, το DNA του δικέφαλου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον Γκαρσία. Δεν είναι μόνο η εμπειρία και το ποδοσφαιρικό του μυαλό, αλλά και ο σεβασμός που εμπνέει τόσο σε συμπαίκτες όσο και σε αντιπάλους. Το εγκεφαλικό του παιχνίδι αρκεί για να χαρίσει πολύτιμους βαθμούς στη Super League και να οδηγήσει τον ΠΑΟΚ στη διεκδίκηση της πολυπόθητης εξόδου στο Champions League.
Η αυτό-διαχείριση του Γκαρσία
Όποιες κι αν είναι οι κινήσεις του Σαββίδη κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η απόδοση του Γκαρσία θα καθορίσει την επίτευξη των στόχων. Διότι όσο ποιοτικοί παίκτες κι αν αποκτηθούν, κανένας δε θα μπορέσει να υποκαταστήσει τον φυσικό αρχηγό: αυτόν που ελέγχει το tempo του αγώνα, που μπορεί να κόψει το ρυθμό του αντιπάλου, που καλύπτει τα λάθη των συμπαικτών του, που παίρνει την πρώτη μπάλα, που προωθεί το παιχνίδι, που είναι το σημείο αναφοράς εντός και εκτός γηπέδου.
Εάν ο Ουρουγουανός αντιληφθεί το νέο του ρόλο και προστατεύσει τον εαυτό του από ανόητους τραυματισμούς κόπωσης τότε θα καταφέρει να «πάρει στις πλάτες του» την ομάδα στα δύσκολα παιχνίδια. Αν, όμως, τυφλωθεί από τη «νόσο των πρωταθλητών» και επιμείνει ότι μπορεί να αποδώσει στα επίπεδα του 2009-2010 τότε θα αναγκάσει τον άξονα του ΠΑΟΚ σε σταδιακή κατάρρευση. Η διαχείριση δυνάμεων είναι απαραίτητη για να μπορέσει ο Γκαρσία να παρουσιαστεί απολύτως έτοιμος όταν η ομάδα τον χρειάζεται πραγματικά. Εφόσον το αντιληφθεί, ο δικέφαλος θα έχει κάνει το πρώτο βήμα για τη δεύτερη θέση. Σε διαφορετική περίπτωση, η ψυχική κατάσταση του Ουρουγουανού θα διαταραχθεί και μαζί της θα διασπαστεί η συνοχή μεταξύ των γραμμών της ομάδας.
Συμπέρασμα
Όσο θετικές κι αν είναι οι προθέσεις του Σαββίδη, δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε διάθεση να μεταλλαχθεί η φιλοσοφία της ομάδας. Επειδή, λοιπόν, το αγωνιστικό προφίλ του δικέφαλου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον υγιή, ήρεμο και οξυδερκή Γκαρσία άπαντες οφείλουν να τον πείσουν ότι δε μπορεί να συνεχίσει στους ρυθμούς της προηγούμενης 3ετίας. Διότι το μοναδικό πράγμα που δεν αγοράζεται στη ζωή είναι ο χρόνος.
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://www.overlap.gr/o-gkarsia-tha-kathorisi-ti-fetini-poria-tou-paok-ochi-o-savvidis/
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Μιλάμε για ένα άρθρο που πραγματικά είναι να απορείς γιατί γράφτηκε...Σιγά μην καθορίσει ο Γκαρσία την πορεία μας.Έχουν ξεφύγει όλοι ρε φούστη μου πλέον..


Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Θα ομορφύνει τα βράδια μας ο ΠΑΟΚ του Δώνη!
Αυτή η ομάδα που φτιάχνει ο Γιώργος Δώνης στον ΠΑΟΚ θα μας «φτιάξει» ορισμένα από τα ποδοσφαιρικά βράδια της σεζόν. Θα μας κάνει να δούμε ποδόσφαιρο και να το ευχαριστηθούμε και πιθανότατα θα γεμίσει αρκετές βραδιές την Τούμπα από φίλους του ωραίου ποδοσφαίρου και όχι από τελειωμένα χουλιγκάνια. Ηδη σε τρία ευρωπαϊκά ματς της σεζόν ο ΠΑΟΚ έχει πετύχει οκτώ γκολ (σχεδόν τρία ανά ματς) και έχει χαρίσει ορισμένες πολύ ωραίες ποδοσφαιρικές στιγμές.
Του Μιχάλη Τσόχου
Ο Γιώργος Δώνης πάντα έφτιαχνε ομάδες που έπαιζαν επιθετικά, που ήθελαν την μπάλα στα πόδια τους, που ήξεραν πώς να επιτεθούν και τώρα το κάνει σε μία ομάδα με βαριά φανέλα και μία έδρα γεμάτη και καυτή. Αυτό φτάνει από μόνο του για να κάνει πιο εύκολη την έτσι κι’ αλλιώς καλή δουλειά του Δώνη και να απογειώσει τον ΠΑΟΚ.
Με αυτό δεν λέω ότι η φετινή χρονιά θα είναι οπωσδήποτε πιο αποτελεσματική από την περσινή γιατί οι νέοι παίκτες (και ο ΠΑΟΚ έχει πολλούς τέτοιους) θα χρειαστεί να μάθουν για να πάθουν (ας πούμε με τη Ραπίντ λίγο έλειψε να πάθουν…) αλλά όσον αφορά το θέαμα που θα μας προσφέρει είμαι σίγουρος ότι αρκετές βραδιές θα είναι υψηλού επιπέδου. Και ας είναι στα χαρτιά… παλιομοδίτικο αυτό το 4-4-2 ή το 4-4-2 με ρόμβο στα χαφ. Ο Δώνης έχοντας την ευτυχία να έχει δύο πολύ επιθετικά και έμπειρα μπακ όπως ο Λίνο και ο Ετό το μετατρέπει σε ένα αγγλικού επιπέδου 4-4-2 που δίνει ρυθμό στην ομάδα και κάνει τον θεατή να χορταίνει το ασταμάτητο, αλλά όχι άναρχο (σε καμία περίπτωση) πάνω κάτω της μπάλας.
sportfm
Αυτή η ομάδα που φτιάχνει ο Γιώργος Δώνης στον ΠΑΟΚ θα μας «φτιάξει» ορισμένα από τα ποδοσφαιρικά βράδια της σεζόν. Θα μας κάνει να δούμε ποδόσφαιρο και να το ευχαριστηθούμε και πιθανότατα θα γεμίσει αρκετές βραδιές την Τούμπα από φίλους του ωραίου ποδοσφαίρου και όχι από τελειωμένα χουλιγκάνια. Ηδη σε τρία ευρωπαϊκά ματς της σεζόν ο ΠΑΟΚ έχει πετύχει οκτώ γκολ (σχεδόν τρία ανά ματς) και έχει χαρίσει ορισμένες πολύ ωραίες ποδοσφαιρικές στιγμές.
Του Μιχάλη Τσόχου
Ο Γιώργος Δώνης πάντα έφτιαχνε ομάδες που έπαιζαν επιθετικά, που ήθελαν την μπάλα στα πόδια τους, που ήξεραν πώς να επιτεθούν και τώρα το κάνει σε μία ομάδα με βαριά φανέλα και μία έδρα γεμάτη και καυτή. Αυτό φτάνει από μόνο του για να κάνει πιο εύκολη την έτσι κι’ αλλιώς καλή δουλειά του Δώνη και να απογειώσει τον ΠΑΟΚ.
Με αυτό δεν λέω ότι η φετινή χρονιά θα είναι οπωσδήποτε πιο αποτελεσματική από την περσινή γιατί οι νέοι παίκτες (και ο ΠΑΟΚ έχει πολλούς τέτοιους) θα χρειαστεί να μάθουν για να πάθουν (ας πούμε με τη Ραπίντ λίγο έλειψε να πάθουν…) αλλά όσον αφορά το θέαμα που θα μας προσφέρει είμαι σίγουρος ότι αρκετές βραδιές θα είναι υψηλού επιπέδου. Και ας είναι στα χαρτιά… παλιομοδίτικο αυτό το 4-4-2 ή το 4-4-2 με ρόμβο στα χαφ. Ο Δώνης έχοντας την ευτυχία να έχει δύο πολύ επιθετικά και έμπειρα μπακ όπως ο Λίνο και ο Ετό το μετατρέπει σε ένα αγγλικού επιπέδου 4-4-2 που δίνει ρυθμό στην ομάδα και κάνει τον θεατή να χορταίνει το ασταμάτητο, αλλά όχι άναρχο (σε καμία περίπτωση) πάνω κάτω της μπάλας.
sportfm
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Η Τιμωρία, ο Κόκκαλης και ο Μάκης ο Μανάβης...
Το χειρότερο που μπορεί να προκύψει από την ποινή για τα επεισόδια στον αγώνα με τους Αυστριακούς, δεν είναι η ενδεχόμενη απώλεια εσόδων, ο περιορισμός των πιθανοτήτων καλής πορείας στη συνέχεια του Europa league για τρίτη χρονιά στη σειρά, ακόμα και το γεγονός ότι έπειτα από 20 περίπου χρόνια θα ξαναμπούμε για τα καλά στη μαύρη λίστα
της ομοσπονδίας με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ολες οι παραπάνω είναι συνέπειες που έτσι ή αλλιώς, αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστούν. Αν πχ κάποιοι θεωρούν ως καταστροφική την επιβολή μιας ποινής που θα αποδέχεται εξ' ολοκλήρου την εισήγηση του εισαγγελέα, το ενδεχόμενο ωχριά μπρος στην πιθανότητα αποκλεισμού από τη Ραπίντ. Σκεφτείτε δηλαδή να φάει την καμπάνα ο ΠΑΟΚ και ν΄αποκλειστεί την ερχόμενη Πέμπτη, πετώντας μια χρονιά χωρίς να μαζέψει βαθμούς στο σακκούλι και υποθηκεύοντας στην ουσία και την επόμενη Ευρωπαική σεζόν .
Η αξιολόγηση της ζημίας λοιπόν είναι σχετική και συνάρτηση πολλών παραμέτρων.
Το πιό ανησυχητικό στην όλη κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται είναι πως εγκαινιάζεται μια νέα φάση εσωστρέφειας όπου οι μεν θα κατηγορούν τους άλλους δε ως υπεύθυνους για την ποινή, όποια κι' αν είναι αυτή.
Για όσους δεν καταλαβαίνουν, οι μεν είναι αυτοί που θέλουν το Σαλπιγγίδη και γιουχάρουν τους δε, που με τη σειρά τους βρίζουν τον παίκτη και αποδοκιμάζουν τους μεν που τον επεφημούν.
Τώρα λοιπόν θα υπάρξει ακόμα μια ευκαιρία για να ενισχυθούν οι εκατέροθεν κατηγορίες από τους μεν στους δε κι' αντιστρόφως, με χαμένο κυρίως τον ΠΑΟΚ.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά με αφορμή όσα συνέβησαν με τους Αυστριακούς, αν και νομίζω ότι είναι από τις περιπτώσεις όπου δε μπορείς να καταλογίσεις πολλά στους εισβολείς.
Ηταν από τις λεγόμενες κακές στιγμές, που θεωρητικώς ίσως αποφεύγονταν αν συνέβαιναν σε άλλο γήπεδο με άλλους πρωταγωνιστές. Καλώς ή κακώς όμως μιλάμε για ΠΑΟΚ και Τούμπα, με όσα κουβαλούν αυτές οι έννοιες.
Πριν από πολλά χρόνια έπειτα από επεισόδια οπαδών του γαύρου (στην Τρίπολη θαρρρώ) ο Κόκκαλης είχε σχολιάσει τα γεγονότα με την εξής κυνική δήλωση: ''Αυτούς τους οπαδούς έχουμε, δε μπορούμε να τους αλλάξουμε''.
Τα λόγια αυτά είχαν αποτελέσει αντικείμενο έντονης κριτικής, κακώς όμως αφού ήταν άκρως ρεαλιστικά και έχουν ισχύ και στην περίπτωση του ΠΑΟΚ. Αυτοί είμαστε ή αν θέλετε, αυτούς τους οπαδούς έχουμε...
Αδυνατώ να συμβιβαστώ με τη λογική που λέει ότι πρέπει να τους κάνουμε όπως μας αρέσει ή όπως θέλουμε, διότι είναι σα ν' αναζητούμε το τέλειο, το οποίο όμως δεν πρόκειται να το βρούμε πουθενά στη γη. Μας φτιάχνει δηλαδή το πάθος της Τούμπας, μας καβλώνει όταν διαβάζουμε διθυραμβικά σχόλια για το λαό του ΠΑΟΚ από εχθρούς και φίλους, αλλά δε μπορούμε να δεχτούμε πως εξ' αιτίας αυτής της ανωτερότητας θα έχουμε και τέτοια.
Sorry που το λέω τόσο ψυχρά, δε γίνεται όμως να τα έχουμε όλα. Το υπερβολικό πάθος -τον θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίον χτίστηκε ο θρύλος της Τούμπας και του κόσμου του ΠΑΟΚ δηλαδή- θα έχει και τις παρενεργειές του. Είναι παράλογο από τη μια να απαιτούμε Τούμπα που εντός αυτής θα λυγίζουν οι πάντες και από την άλλη τη μετατροπή της σε γήπεδο NBA όπου οι οι συντελεστές του καζανιού θα θυμίζουν χειροκροτητές θεατρικής παράστασης, όταν για κάποια αιτία το πράγμα χαλάει .
Είναι σα να είσαι παντρεμένος με μια θεογκόμενα και να σε χαλάει επειδή την χαζεύουν οι υπόλοιποι άντρες στο δρόμο. Αμα σε εκνευρίζει, μπορείς να τη χωρίσεις και να παντρευτείς τη Μαρία Φαραντούρη για να είσαι σίγουρος ότι δε θα την κοιτάξει κανείς! Το ίδιο θα ισχύει και για εσένα όμως...
Σημειώστε επίσης πως μιλάμε για περίπτωση που ο κόσμος του ΠΑΟΚ αντέδρασε βρισκόμενος σε άμυνα, όπως έγινε και στην Πόλη δύο χρόνια πριν! Δεν είναι σαν την κροτίδα που έπεσε στα καλά καθούμενα δίπλα στον επόπτη στον αγώνα με τη Βιγιαρεάλ, εκεί που κάθε μομφή θα ήταν απολύτως δικαιολογημένη
Αν υπάρχει που επιβάλλεται να προσάψω στο κόσμο του ΠΑΟΚ, είναι η παντελής έλλειψη εξυπνάδας και πονηριάς στην αντιμετώπιση παρόμοιων κρίσιμων καταστάσεων.
Το Σεπτέμβριο του 2007 στο πρώτο παιγνίδι με πρόεδρο το Ζαγοράκη με την Ξάνθη, βρέθηκα στην ακριτική πόλη κι' έπαθα την πλάκα μου με όσα έζησα.
Με τον Πανόπουλο να έχει κλείσει όλες τις θύρες του γηπέδου αρνούμενος να δώσει εισιτήρια ακόμα και σε μεμονωμένους φιλάθλους, από νωρίς το μεσημέρι ΠΑΟΚτσήδες περιφέρονταν στο κέντρο της πόλης με διακριτικά, φωνάζοντας συνθήματα κατά της αστυνομίας και πετώντας μπουκάλια ρετσίνας στα περιπολικά που έκοβαν κίνηση
Αντι να είναι διακριτικοί χωρίς να δίνουν στόχο, ήταν σα να φώναζαν ''εδώ είμαστε, μην και τυχόν μας χάσετε από τα μάτια σας''.
Κάποια στιγμή ξεκίνησαν πορεία από τα πανεπιστήμια, αλλά έγιναν εύκολη λεία για τους αστυνομικούς. Αποτέλεσμα? Ούτε στο γήπεδο μπήκαν, ενώ κάποιοι συνελήφθησαν, ταλαιπωρήθηκαν και φυλακίστηκαν, με αποκορύφωμα την περίπτωση του συνοπαδού μας που τον έχωσαν στη μπουζού επειδή βρέθηκε το τσαντάκι του στο χώρο των επεισοδίων.
Μερικά χρόνια πριν, συζητώντας ραδιοφωνικά παρόμοια απαγόρευση μετακίνησης από τον ανεκδιήγητο υπουργό Λιάνη και εν μέσω κραυγών από ΠΑΟΚτσήδες του τύπου ''ότι και να λένε εμείς δε μασάμε και θα κατέβουμε'' είχε παρέμβει ο Μάκης ο Μανάβης λέγοντας τα εξής: ''Ελα μωρέ να πούμε, σιγά το πρόβλημα, τι να φάμε δηλαδή από Λιάνη τώρα. Εγώ θα έστελνα στο μουλωχτό 20 ξέρω' γω από το Μπουρνάζι, 20 ξέρω΄γω από την Καστέλλα, άλλους από Πετρούπολη και τα Λιόσια, θα μπουκάραμε μέσα να πούμε χωρίς να μας πάρει χαμπάρι κανείς, κι' ας ερχόταν μετά ο βλαχουπουργός να μας βγάλει έξω!''
Ηθικό δίδαγμα: Δε θέλει κόπο αλλά τρόπο και το δίλλημα δεν είναι ''Τούμπα όπως παλιά ή Τούμπα εκκλησία'' αλλά ''πάμε ως πρόβατα στη σφαγή ή πετυχαίνουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να δίνουμε στόχο και πουλώντας τρέλα''...
Το χειρότερο που μπορεί να προκύψει από την ποινή για τα επεισόδια στον αγώνα με τους Αυστριακούς, δεν είναι η ενδεχόμενη απώλεια εσόδων, ο περιορισμός των πιθανοτήτων καλής πορείας στη συνέχεια του Europa league για τρίτη χρονιά στη σειρά, ακόμα και το γεγονός ότι έπειτα από 20 περίπου χρόνια θα ξαναμπούμε για τα καλά στη μαύρη λίστα
της ομοσπονδίας με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ολες οι παραπάνω είναι συνέπειες που έτσι ή αλλιώς, αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστούν. Αν πχ κάποιοι θεωρούν ως καταστροφική την επιβολή μιας ποινής που θα αποδέχεται εξ' ολοκλήρου την εισήγηση του εισαγγελέα, το ενδεχόμενο ωχριά μπρος στην πιθανότητα αποκλεισμού από τη Ραπίντ. Σκεφτείτε δηλαδή να φάει την καμπάνα ο ΠΑΟΚ και ν΄αποκλειστεί την ερχόμενη Πέμπτη, πετώντας μια χρονιά χωρίς να μαζέψει βαθμούς στο σακκούλι και υποθηκεύοντας στην ουσία και την επόμενη Ευρωπαική σεζόν .
Η αξιολόγηση της ζημίας λοιπόν είναι σχετική και συνάρτηση πολλών παραμέτρων.
Το πιό ανησυχητικό στην όλη κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται είναι πως εγκαινιάζεται μια νέα φάση εσωστρέφειας όπου οι μεν θα κατηγορούν τους άλλους δε ως υπεύθυνους για την ποινή, όποια κι' αν είναι αυτή.
Για όσους δεν καταλαβαίνουν, οι μεν είναι αυτοί που θέλουν το Σαλπιγγίδη και γιουχάρουν τους δε, που με τη σειρά τους βρίζουν τον παίκτη και αποδοκιμάζουν τους μεν που τον επεφημούν.
Τώρα λοιπόν θα υπάρξει ακόμα μια ευκαιρία για να ενισχυθούν οι εκατέροθεν κατηγορίες από τους μεν στους δε κι' αντιστρόφως, με χαμένο κυρίως τον ΠΑΟΚ.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά με αφορμή όσα συνέβησαν με τους Αυστριακούς, αν και νομίζω ότι είναι από τις περιπτώσεις όπου δε μπορείς να καταλογίσεις πολλά στους εισβολείς.
Ηταν από τις λεγόμενες κακές στιγμές, που θεωρητικώς ίσως αποφεύγονταν αν συνέβαιναν σε άλλο γήπεδο με άλλους πρωταγωνιστές. Καλώς ή κακώς όμως μιλάμε για ΠΑΟΚ και Τούμπα, με όσα κουβαλούν αυτές οι έννοιες.
Πριν από πολλά χρόνια έπειτα από επεισόδια οπαδών του γαύρου (στην Τρίπολη θαρρρώ) ο Κόκκαλης είχε σχολιάσει τα γεγονότα με την εξής κυνική δήλωση: ''Αυτούς τους οπαδούς έχουμε, δε μπορούμε να τους αλλάξουμε''.
Τα λόγια αυτά είχαν αποτελέσει αντικείμενο έντονης κριτικής, κακώς όμως αφού ήταν άκρως ρεαλιστικά και έχουν ισχύ και στην περίπτωση του ΠΑΟΚ. Αυτοί είμαστε ή αν θέλετε, αυτούς τους οπαδούς έχουμε...
Αδυνατώ να συμβιβαστώ με τη λογική που λέει ότι πρέπει να τους κάνουμε όπως μας αρέσει ή όπως θέλουμε, διότι είναι σα ν' αναζητούμε το τέλειο, το οποίο όμως δεν πρόκειται να το βρούμε πουθενά στη γη. Μας φτιάχνει δηλαδή το πάθος της Τούμπας, μας καβλώνει όταν διαβάζουμε διθυραμβικά σχόλια για το λαό του ΠΑΟΚ από εχθρούς και φίλους, αλλά δε μπορούμε να δεχτούμε πως εξ' αιτίας αυτής της ανωτερότητας θα έχουμε και τέτοια.
Sorry που το λέω τόσο ψυχρά, δε γίνεται όμως να τα έχουμε όλα. Το υπερβολικό πάθος -τον θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίον χτίστηκε ο θρύλος της Τούμπας και του κόσμου του ΠΑΟΚ δηλαδή- θα έχει και τις παρενεργειές του. Είναι παράλογο από τη μια να απαιτούμε Τούμπα που εντός αυτής θα λυγίζουν οι πάντες και από την άλλη τη μετατροπή της σε γήπεδο NBA όπου οι οι συντελεστές του καζανιού θα θυμίζουν χειροκροτητές θεατρικής παράστασης, όταν για κάποια αιτία το πράγμα χαλάει .
Είναι σα να είσαι παντρεμένος με μια θεογκόμενα και να σε χαλάει επειδή την χαζεύουν οι υπόλοιποι άντρες στο δρόμο. Αμα σε εκνευρίζει, μπορείς να τη χωρίσεις και να παντρευτείς τη Μαρία Φαραντούρη για να είσαι σίγουρος ότι δε θα την κοιτάξει κανείς! Το ίδιο θα ισχύει και για εσένα όμως...
Σημειώστε επίσης πως μιλάμε για περίπτωση που ο κόσμος του ΠΑΟΚ αντέδρασε βρισκόμενος σε άμυνα, όπως έγινε και στην Πόλη δύο χρόνια πριν! Δεν είναι σαν την κροτίδα που έπεσε στα καλά καθούμενα δίπλα στον επόπτη στον αγώνα με τη Βιγιαρεάλ, εκεί που κάθε μομφή θα ήταν απολύτως δικαιολογημένη
Αν υπάρχει που επιβάλλεται να προσάψω στο κόσμο του ΠΑΟΚ, είναι η παντελής έλλειψη εξυπνάδας και πονηριάς στην αντιμετώπιση παρόμοιων κρίσιμων καταστάσεων.
Το Σεπτέμβριο του 2007 στο πρώτο παιγνίδι με πρόεδρο το Ζαγοράκη με την Ξάνθη, βρέθηκα στην ακριτική πόλη κι' έπαθα την πλάκα μου με όσα έζησα.
Με τον Πανόπουλο να έχει κλείσει όλες τις θύρες του γηπέδου αρνούμενος να δώσει εισιτήρια ακόμα και σε μεμονωμένους φιλάθλους, από νωρίς το μεσημέρι ΠΑΟΚτσήδες περιφέρονταν στο κέντρο της πόλης με διακριτικά, φωνάζοντας συνθήματα κατά της αστυνομίας και πετώντας μπουκάλια ρετσίνας στα περιπολικά που έκοβαν κίνηση
Αντι να είναι διακριτικοί χωρίς να δίνουν στόχο, ήταν σα να φώναζαν ''εδώ είμαστε, μην και τυχόν μας χάσετε από τα μάτια σας''.
Κάποια στιγμή ξεκίνησαν πορεία από τα πανεπιστήμια, αλλά έγιναν εύκολη λεία για τους αστυνομικούς. Αποτέλεσμα? Ούτε στο γήπεδο μπήκαν, ενώ κάποιοι συνελήφθησαν, ταλαιπωρήθηκαν και φυλακίστηκαν, με αποκορύφωμα την περίπτωση του συνοπαδού μας που τον έχωσαν στη μπουζού επειδή βρέθηκε το τσαντάκι του στο χώρο των επεισοδίων.
Μερικά χρόνια πριν, συζητώντας ραδιοφωνικά παρόμοια απαγόρευση μετακίνησης από τον ανεκδιήγητο υπουργό Λιάνη και εν μέσω κραυγών από ΠΑΟΚτσήδες του τύπου ''ότι και να λένε εμείς δε μασάμε και θα κατέβουμε'' είχε παρέμβει ο Μάκης ο Μανάβης λέγοντας τα εξής: ''Ελα μωρέ να πούμε, σιγά το πρόβλημα, τι να φάμε δηλαδή από Λιάνη τώρα. Εγώ θα έστελνα στο μουλωχτό 20 ξέρω' γω από το Μπουρνάζι, 20 ξέρω΄γω από την Καστέλλα, άλλους από Πετρούπολη και τα Λιόσια, θα μπουκάραμε μέσα να πούμε χωρίς να μας πάρει χαμπάρι κανείς, κι' ας ερχόταν μετά ο βλαχουπουργός να μας βγάλει έξω!''
Ηθικό δίδαγμα: Δε θέλει κόπο αλλά τρόπο και το δίλλημα δεν είναι ''Τούμπα όπως παλιά ή Τούμπα εκκλησία'' αλλά ''πάμε ως πρόβατα στη σφαγή ή πετυχαίνουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να δίνουμε στόχο και πουλώντας τρέλα''...
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://doctorogiatros.blogspot.gr/2012/08/blog-post_25.html?spref=fb
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Δεν ξέρω αν είναι ο Εντίνιο αλλά είναι απο το Γαλλικό πρωτάθλημα.
- kataramenos5
- Δημοσιεύσεις: 29968
- Εγγραφή: Δευ 04 Οκτ 2010, 08:50
Re: Διάφορα άρθρα για τον Π.Α.Ο.Κ.
Εχεις δίκιο, ο αγώνας είναι Κοίμπρα-Μπράγκα και είναι ο Εντίνιο.
kataramene,
η Τούμπα μας τράβηξε την προσοχή!
kataramene,
η Τούμπα μας τράβηξε την προσοχή!