Formula 1!
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
F1 – GP Emilia Romagna: Προεπισκόπηση
4ΤΡΟΧΟΙ - Σπύρος Χατήρας
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 επιστρέφει στην Ευρώπη οκτώ μήνες μετά το προηγούμενο GP που διεξήχθη στη γηραιά ήπειρο και στην ίδια χώρα, την Ιταλία.
Η Ιταλία έχει φιλοξενήσει συνολικά 105 Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1, τα περισσότερα από κάθε άλλη χώρα, εκ των οποίων τα 30 στο «Autodromo Enzo e Dino Ferrari» στην Ιmola. Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου είναι μόλις η τέταρτη διοργάνωση του Gran Premio dell’Emilia-Romagna, που προηγουμένως είχε διεξαχθεί από το 2020 έως το 2022, καθώς η περσινή διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν μεγάλα τμήματα της περιοχής, προκαλώντας ορισμένους θανάτους και καταστροφές.
Για τον έβδομο γύρο της σεζόν, η Pirelli προχώρησε με την πιο μαλακή τριάδα ελαστικών για στεγνό δρόμο: C3 ως σκληρή, C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτή η τριάδα θα δοκιμαστεί στην πίστα της Imola, αν και θα ήταν η επιλογή για την περσινή ακυρωμένη διοργάνωση. Το 2022, τα επιλεγμένα μείγματα ήταν τα C2, C3 και C4.
Η Imola είναι μία από τις παλαιότερες διοργανώσεις στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, γνωστή για την πολύ τεχνική της μορφή και ως εκ τούτου αναδεικνύει τις ικανότητες των οδηγών που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρκετά πολύπλοκους συνδυασμούς στροφών και ζωνών πέδησης. Ο Enzo Ferrari ήταν ένας από τους υποστηρικτές του έργου για την κατασκευή μιας πίστας στους λόφους γύρω από την Imola και την περιέγραψε ως ένα είδος «μικρού Nurburgring». Αρχικά, το 1957, η πίστα ονομάστηκε στη μνήμη του γιου του Dino, ενώ το δικό του όνομα προστέθηκε μετά το θάνατό του το 1988.
Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή από την άποψη των δυνάμεων που ασκούνται στα ελαστικά, αν και η άσφαλτος εξακολουθεί να είναι σχετικά λεία, παρά το γεγονός ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν εργασίες ανανέωσης της επιφάνειας στο 70% του μήκους των σχεδόν πέντε χιλιομέτρων της χρονολογείται από το 2011. Με ένα πολυάσχολο πρόγραμμα δράσης στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix, το οδόστρωμα προσφέρει ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης που αυξάνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.
Με 19 στροφές (10 αριστερόστροφες και 9 δεξιόστροφες) και μια σημαντική υψομετρική αλλαγή 30 μέτρων από το υψηλότερο σημείο στο χαμηλότερο, η πίστα είναι μάλλον στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, καθιστώντας το προσπέρασμα κάθε άλλο παρά εύκολο. Ως εκ τούτου, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση της έκβασης του αγώνα, γεγονός που εξηγεί γιατί ποτέ δεν έχει κερδηθεί από θέση χαμηλότερη από την πέμπτη θέση της εκκίνησης και 19 φορές στις 30, ο οδηγός που πέρασε πρώτος την καρό σημαία είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά. Στα χαρτιά, η ύπαρξη των τριών πιο μαλακών ελαστικών θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες επιλογές όσον αφορά τη στρατηγική των pit stop σε έναν αγώνα που συνήθως απαιτεί μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ειδικά επειδή ο χρόνος που χάνεται στο pit lane εδώ είναι ένας από τους υψηλότερους της χρονιάς.
Τριάντα Grand Prix έχουν διεξαχθεί στις όχθες του ποταμού Santerno που περνάει από την πίστα. Το σημερινό όνομα είναι το τρίτο που αποδίδεται στον αγώνα στην Imola. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1980, τη μία και μοναδική φορά που το ιταλικό Grand Prix διεξήχθη οπουδήποτε αλλού, εκτός της Monza. Στη συνέχεια, από το 1981 έως το 2006, η F1 έτρεχε εκεί υπό τη σημαία της γειτονικής Δημοκρατίας του Αγίου Μαρίνου.
Από τους 20 οδηγούς που συμμετείχαν φέτος, μόνο ο Fernando Alonso αγωνίστηκε στην Imola όταν ήταν γνωστή ως Grand Prix του San Marino. Ο Ισπανός κέρδισε το 2005 μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Michael Schumacher, ενώ την επόμενη χρονιά οι θέσεις αντιστράφηκαν μεταξύ των δύο αντιπάλων. Ο Γερμανός είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Ιmola, με επτά νίκες, έξι από αυτές με τη Ferrari, μία με τη Benetton, ενώ η Williams και η Ferrari μοιράζονται την τιμή μεταξύ των ομάδων με οκτώ νίκες η καθεμία.
Όσον αφορά τις pole position εδώ, ο Ayrton Senna είναι πρώτος στη λίστα με 8, την τελευταία από τις οποίες εξασφάλισε στις 30 Απριλίου 1994, μια μέρα που επισκιάστηκε από τον θάνατο του Αυστριακού οδηγού Roland Ratzenberger. Την επόμενη ημέρα, την 1η Μαΐου, η ίδια μοίρα βρήκε τον Ayrton σε ένα από τα πιο τραγικά Σαββατοκύριακα στην ιστορία του αθλήματος. Με αφορμή την 30ή επέτειο των θανάτων τους, αυτό το Σαββατοκύριακο διοργανώθηκε μια σειρά εκδηλώσεων από τον διοργανωτή και ολόκληρη την οικογένεια της F1.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 17 Μαΐου
14:30 Free Practice 1 ANT1+
18:00 Free Practice 2 ANT1+
Σάββατο 18 Μαΐου
13:30 Free Practice 3 ANT1+
17:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 19 Μαΐου
16:00 Αγώνας ΑΝΤ1+
16.45 Αγώνας μαγνητοσκόπηση ΑΝΤ
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
4ΤΡΟΧΟΙ - Σπύρος Χατήρας
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 επιστρέφει στην Ευρώπη οκτώ μήνες μετά το προηγούμενο GP που διεξήχθη στη γηραιά ήπειρο και στην ίδια χώρα, την Ιταλία.
Η Ιταλία έχει φιλοξενήσει συνολικά 105 Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1, τα περισσότερα από κάθε άλλη χώρα, εκ των οποίων τα 30 στο «Autodromo Enzo e Dino Ferrari» στην Ιmola. Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου είναι μόλις η τέταρτη διοργάνωση του Gran Premio dell’Emilia-Romagna, που προηγουμένως είχε διεξαχθεί από το 2020 έως το 2022, καθώς η περσινή διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν μεγάλα τμήματα της περιοχής, προκαλώντας ορισμένους θανάτους και καταστροφές.
Για τον έβδομο γύρο της σεζόν, η Pirelli προχώρησε με την πιο μαλακή τριάδα ελαστικών για στεγνό δρόμο: C3 ως σκληρή, C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτή η τριάδα θα δοκιμαστεί στην πίστα της Imola, αν και θα ήταν η επιλογή για την περσινή ακυρωμένη διοργάνωση. Το 2022, τα επιλεγμένα μείγματα ήταν τα C2, C3 και C4.
Η Imola είναι μία από τις παλαιότερες διοργανώσεις στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, γνωστή για την πολύ τεχνική της μορφή και ως εκ τούτου αναδεικνύει τις ικανότητες των οδηγών που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρκετά πολύπλοκους συνδυασμούς στροφών και ζωνών πέδησης. Ο Enzo Ferrari ήταν ένας από τους υποστηρικτές του έργου για την κατασκευή μιας πίστας στους λόφους γύρω από την Imola και την περιέγραψε ως ένα είδος «μικρού Nurburgring». Αρχικά, το 1957, η πίστα ονομάστηκε στη μνήμη του γιου του Dino, ενώ το δικό του όνομα προστέθηκε μετά το θάνατό του το 1988.
Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή από την άποψη των δυνάμεων που ασκούνται στα ελαστικά, αν και η άσφαλτος εξακολουθεί να είναι σχετικά λεία, παρά το γεγονός ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν εργασίες ανανέωσης της επιφάνειας στο 70% του μήκους των σχεδόν πέντε χιλιομέτρων της χρονολογείται από το 2011. Με ένα πολυάσχολο πρόγραμμα δράσης στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix, το οδόστρωμα προσφέρει ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης που αυξάνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.
Με 19 στροφές (10 αριστερόστροφες και 9 δεξιόστροφες) και μια σημαντική υψομετρική αλλαγή 30 μέτρων από το υψηλότερο σημείο στο χαμηλότερο, η πίστα είναι μάλλον στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, καθιστώντας το προσπέρασμα κάθε άλλο παρά εύκολο. Ως εκ τούτου, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση της έκβασης του αγώνα, γεγονός που εξηγεί γιατί ποτέ δεν έχει κερδηθεί από θέση χαμηλότερη από την πέμπτη θέση της εκκίνησης και 19 φορές στις 30, ο οδηγός που πέρασε πρώτος την καρό σημαία είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά. Στα χαρτιά, η ύπαρξη των τριών πιο μαλακών ελαστικών θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες επιλογές όσον αφορά τη στρατηγική των pit stop σε έναν αγώνα που συνήθως απαιτεί μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ειδικά επειδή ο χρόνος που χάνεται στο pit lane εδώ είναι ένας από τους υψηλότερους της χρονιάς.
Τριάντα Grand Prix έχουν διεξαχθεί στις όχθες του ποταμού Santerno που περνάει από την πίστα. Το σημερινό όνομα είναι το τρίτο που αποδίδεται στον αγώνα στην Imola. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1980, τη μία και μοναδική φορά που το ιταλικό Grand Prix διεξήχθη οπουδήποτε αλλού, εκτός της Monza. Στη συνέχεια, από το 1981 έως το 2006, η F1 έτρεχε εκεί υπό τη σημαία της γειτονικής Δημοκρατίας του Αγίου Μαρίνου.
Από τους 20 οδηγούς που συμμετείχαν φέτος, μόνο ο Fernando Alonso αγωνίστηκε στην Imola όταν ήταν γνωστή ως Grand Prix του San Marino. Ο Ισπανός κέρδισε το 2005 μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Michael Schumacher, ενώ την επόμενη χρονιά οι θέσεις αντιστράφηκαν μεταξύ των δύο αντιπάλων. Ο Γερμανός είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Ιmola, με επτά νίκες, έξι από αυτές με τη Ferrari, μία με τη Benetton, ενώ η Williams και η Ferrari μοιράζονται την τιμή μεταξύ των ομάδων με οκτώ νίκες η καθεμία.
Όσον αφορά τις pole position εδώ, ο Ayrton Senna είναι πρώτος στη λίστα με 8, την τελευταία από τις οποίες εξασφάλισε στις 30 Απριλίου 1994, μια μέρα που επισκιάστηκε από τον θάνατο του Αυστριακού οδηγού Roland Ratzenberger. Την επόμενη ημέρα, την 1η Μαΐου, η ίδια μοίρα βρήκε τον Ayrton σε ένα από τα πιο τραγικά Σαββατοκύριακα στην ιστορία του αθλήματος. Με αφορμή την 30ή επέτειο των θανάτων τους, αυτό το Σαββατοκύριακο διοργανώθηκε μια σειρά εκδηλώσεων από τον διοργανωτή και ολόκληρη την οικογένεια της F1.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 17 Μαΐου
14:30 Free Practice 1 ANT1+
18:00 Free Practice 2 ANT1+
Σάββατο 18 Μαΐου
13:30 Free Practice 3 ANT1+
17:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 19 Μαΐου
16:00 Αγώνας ΑΝΤ1+
16.45 Αγώνας μαγνητοσκόπηση ΑΝΤ
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
F1 – GP Emilia Romagna: Ταχύτερος ο Leclerc στις ελεύθερες δοκιμές
4ΤΡΟΧΟΙ - Σπύρος Χατήρας
Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε την Παρασκευή στο Grand Prix της Emilia-Romagna στην κορυφή, αφού έκανε τον ταχύτερο γύρο και κατά τη διάρκεια των δεύτερων δοκιμών, επικρατώντας των Oscar Piastri και Yuki Tsunoda.
Μετά από μια ενδιαφέρουσα πρώτη περίοδο δοκιμών νωρίτερα μέσα στην ημέρα, ο Esteban Ocon ξεκίνησε το FP2. Σύντομα υπήρξε πρόβλημα για τον Nico Hulkenberg, ο οποίος επέστρεψε στα pits χωρίς να σημειώσει χρόνο μετά από ένα πρόβλημα με τη Haas του. Η Williams αντιμετώπισε επίσης ένα αργό ξεκίνημα, καθώς και τα δύο μονοθέσια παρέμειναν στο γκαράζ. Στην πίστα, εν τω μεταξύ, υπήρχε άφθονη δράση.
Ο Fernando Alonso ήταν δυσαρεστημένος που συνάντησε έναν αργοκίνητο Lewis Hamilton στην αγωνιστική γραμμή, ενώ ο Leclerc ζήτησε από τον μηχανικό του να ελέγξει το σύστημα διεύθυνσης της Ferrari του, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε στην κορυφή των χρονομετρήσεων μετά τις πρώτες διαδρομές.
Ο Alex Albon και ο Logan Sargeant μπήκαν τελικά στη μάχη μετά από περισσότερα από 20 λεπτά, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί είχαν επικεντρωθεί στους γρήγορους γύρους τους. Ο Leclerc κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή κατά τη διάρκεια αυτών των διαδρομών, έχοντας φτάσει μέχρι το 1.15,906 δλ. Ο Piastri έμεινε 0,192 δευτερόλεπτα πίσω για τη McLaren στη δεύτερη θέση, ενώ ο Tsunoda που αγωνίστηκε μπροστά στο κοινό της RB κινήθηκε εντυπωσιακά και σημείωσε την τρίτη ταχύτερη επίδοση. Ο Max Verstappen συνέχισε να παλεύει με την πρόσφυση της Red Bull, πριν δείξει την απογοήτευσή του μετά από ένα παραλίγο ατύχημα με τον Hamilton, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός σήκωσε το χέρι του ψηλά σε ένδειξη συγγνώμης.
Καθώς η περίοδος μπήκε στο τελευταίο τέταρτο οι Leclerc, Piastri και Tsunoda διατήρησαν τις θέσεις τους στην πρώτη τριάδα, αν και ο Tsunoda θα εξεταστεί μετά το τέλος της περιόδου για πιθανή παράβαση στην εκκίνηση των δοκιμών. Ο Hamilton κατέλαβε την τέταρτη θέση μπροστά από τον team mate του στη Mercedes George Russell, ενώ ο Carlos Sainz της Ferrari πήρε την έκτη. Ο Verstappen τερμάτισε την περίοδο στην έβδομη θέση, με τη δύσκολη ώρα του να επιδεινώνεται από μια έξοδο στο χαλίκι κατά τη διάρκεια των τελευταίων λεπτών. Ο Ολλανδός προηγήθηκε από τον συνάδελφό του οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, ο οποίος προκάλεσε την εκνευρισμένη αντίδραση του Leclerc, αφού φάνηκε να κινείται αργά στην αγωνιστική γραμμή.
Ο Hulkenberg ήταν ο επικεφαλής της Haas στην ένατη θέση, παρά το αργό ξεκίνημά του, μπροστά από τον Fernando Alonso της Aston Martin στη 10η θέση, ενώ ο Daniel Ricciardo ήταν 11ος ταχύτερος με την RB και ο Lando Norris της McLaren ακολούθησε στη 12η θέση. Ο Lance Stroll κατέλαβε την 13η θέση για την Aston Martin – μία από τις πολλές ομάδες που θα τρέξουν με αναβαθμίσεις αυτό το Σαββατοκύριακο, ακολουθούμενος από το δίδυμο των Alpine Esteban Ocon και Pierre Gasly στην 14η και 15η θέση αντίστοιχα.
Ο Valtteri Bottas ήταν στην 16η θέση για την Kick Sauber, ενώ ο Kevin Magnussen πήγε στην 18η, αφού έμεινε εκτός FP1 για να επιτρέψει στον Oliver Bearman να τρέξει με τη Haas του. Οι Albon και Sargeant έκλεισαν μια δύσκολη μέρα για τη Williams στις θέσεις 18 και 20, με την Kick Sauber του Zhou Guanyu να βρίσκεται ανάμεσα τους στην 19. Με την πρώτη ημέρα δράσης στην πίστα να έχει ολοκληρωθεί, οι οδηγοί και οι ομάδες θα εξετάσουν τα δεδομένα τους πριν επιστρέψουν στην πίστα για την τρίτη και τελευταία περίοδο δοκιμών το Σάββατο, πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές αργότερα το απόγευμα.
4ΤΡΟΧΟΙ - Σπύρος Χατήρας
Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε την Παρασκευή στο Grand Prix της Emilia-Romagna στην κορυφή, αφού έκανε τον ταχύτερο γύρο και κατά τη διάρκεια των δεύτερων δοκιμών, επικρατώντας των Oscar Piastri και Yuki Tsunoda.
Μετά από μια ενδιαφέρουσα πρώτη περίοδο δοκιμών νωρίτερα μέσα στην ημέρα, ο Esteban Ocon ξεκίνησε το FP2. Σύντομα υπήρξε πρόβλημα για τον Nico Hulkenberg, ο οποίος επέστρεψε στα pits χωρίς να σημειώσει χρόνο μετά από ένα πρόβλημα με τη Haas του. Η Williams αντιμετώπισε επίσης ένα αργό ξεκίνημα, καθώς και τα δύο μονοθέσια παρέμειναν στο γκαράζ. Στην πίστα, εν τω μεταξύ, υπήρχε άφθονη δράση.
Ο Fernando Alonso ήταν δυσαρεστημένος που συνάντησε έναν αργοκίνητο Lewis Hamilton στην αγωνιστική γραμμή, ενώ ο Leclerc ζήτησε από τον μηχανικό του να ελέγξει το σύστημα διεύθυνσης της Ferrari του, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε στην κορυφή των χρονομετρήσεων μετά τις πρώτες διαδρομές.
Ο Alex Albon και ο Logan Sargeant μπήκαν τελικά στη μάχη μετά από περισσότερα από 20 λεπτά, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί είχαν επικεντρωθεί στους γρήγορους γύρους τους. Ο Leclerc κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή κατά τη διάρκεια αυτών των διαδρομών, έχοντας φτάσει μέχρι το 1.15,906 δλ. Ο Piastri έμεινε 0,192 δευτερόλεπτα πίσω για τη McLaren στη δεύτερη θέση, ενώ ο Tsunoda που αγωνίστηκε μπροστά στο κοινό της RB κινήθηκε εντυπωσιακά και σημείωσε την τρίτη ταχύτερη επίδοση. Ο Max Verstappen συνέχισε να παλεύει με την πρόσφυση της Red Bull, πριν δείξει την απογοήτευσή του μετά από ένα παραλίγο ατύχημα με τον Hamilton, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός σήκωσε το χέρι του ψηλά σε ένδειξη συγγνώμης.
Καθώς η περίοδος μπήκε στο τελευταίο τέταρτο οι Leclerc, Piastri και Tsunoda διατήρησαν τις θέσεις τους στην πρώτη τριάδα, αν και ο Tsunoda θα εξεταστεί μετά το τέλος της περιόδου για πιθανή παράβαση στην εκκίνηση των δοκιμών. Ο Hamilton κατέλαβε την τέταρτη θέση μπροστά από τον team mate του στη Mercedes George Russell, ενώ ο Carlos Sainz της Ferrari πήρε την έκτη. Ο Verstappen τερμάτισε την περίοδο στην έβδομη θέση, με τη δύσκολη ώρα του να επιδεινώνεται από μια έξοδο στο χαλίκι κατά τη διάρκεια των τελευταίων λεπτών. Ο Ολλανδός προηγήθηκε από τον συνάδελφό του οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, ο οποίος προκάλεσε την εκνευρισμένη αντίδραση του Leclerc, αφού φάνηκε να κινείται αργά στην αγωνιστική γραμμή.
Ο Hulkenberg ήταν ο επικεφαλής της Haas στην ένατη θέση, παρά το αργό ξεκίνημά του, μπροστά από τον Fernando Alonso της Aston Martin στη 10η θέση, ενώ ο Daniel Ricciardo ήταν 11ος ταχύτερος με την RB και ο Lando Norris της McLaren ακολούθησε στη 12η θέση. Ο Lance Stroll κατέλαβε την 13η θέση για την Aston Martin – μία από τις πολλές ομάδες που θα τρέξουν με αναβαθμίσεις αυτό το Σαββατοκύριακο, ακολουθούμενος από το δίδυμο των Alpine Esteban Ocon και Pierre Gasly στην 14η και 15η θέση αντίστοιχα.
Ο Valtteri Bottas ήταν στην 16η θέση για την Kick Sauber, ενώ ο Kevin Magnussen πήγε στην 18η, αφού έμεινε εκτός FP1 για να επιτρέψει στον Oliver Bearman να τρέξει με τη Haas του. Οι Albon και Sargeant έκλεισαν μια δύσκολη μέρα για τη Williams στις θέσεις 18 και 20, με την Kick Sauber του Zhou Guanyu να βρίσκεται ανάμεσα τους στην 19. Με την πρώτη ημέρα δράσης στην πίστα να έχει ολοκληρωθεί, οι οδηγοί και οι ομάδες θα εξετάσουν τα δεδομένα τους πριν επιστρέψουν στην πίστα για την τρίτη και τελευταία περίοδο δοκιμών το Σάββατο, πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές αργότερα το απόγευμα.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
Σειρά τερματισμού:
1. Verstappen M. - Red Bull
2. Norris L. - McLaren +0.725
3. Leclerc C. - Ferrari +7.916
4. Piastri O. - McLaren +14.132
5. Sainz C. Jr. - Ferrari +22.325
6. Hamilton L. - Mercedes +35.104
7. Russell G. - Mercedes +47.154
8. Perez S. - Red Bull +54.776
9. Stroll L. - Aston Martin +1:19.556
10. Tsunoda Y. - RB +1 γ.
11. Hulkenberg N. - Haas +1 γ.
12. Magnussen K. - Haas +1 γ.
13. Ricciardo D. - RB +1 γ.
14. Ocon E. - Alpine +1 γ.
15. Zhou G. - Kick Sauber +1 γ.
16. Gasly P. - Alpine +1 γ.
17. Sargeant L. - Williams +1 γ.
18. Bottas V. - Kick Sauber +1 γ.
19. Alonso F. - Aston Martin +1 γ.
ΔΤ Albon A. - Williams ΔΤ
1. Verstappen M. - Red Bull
2. Norris L. - McLaren +0.725
3. Leclerc C. - Ferrari +7.916
4. Piastri O. - McLaren +14.132
5. Sainz C. Jr. - Ferrari +22.325
6. Hamilton L. - Mercedes +35.104
7. Russell G. - Mercedes +47.154
8. Perez S. - Red Bull +54.776
9. Stroll L. - Aston Martin +1:19.556
10. Tsunoda Y. - RB +1 γ.
11. Hulkenberg N. - Haas +1 γ.
12. Magnussen K. - Haas +1 γ.
13. Ricciardo D. - RB +1 γ.
14. Ocon E. - Alpine +1 γ.
15. Zhou G. - Kick Sauber +1 γ.
16. Gasly P. - Alpine +1 γ.
17. Sargeant L. - Williams +1 γ.
18. Bottas V. - Kick Sauber +1 γ.
19. Alonso F. - Aston Martin +1 γ.
ΔΤ Albon A. - Williams ΔΤ
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
GP Μονακό - Κατατακτήριες: Πρώτη pole της σεζόν για τον Leclerc
Car & Driver - ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
Ο Charles Leclerc κατέκτησε την πρώτη του pole position για το 2024, την ίδια ώρα που ο Max Verstappen χτύπησε στις μπαριέρες στο Q3.
Ο Charles Leclerc επισφράγισε τον εξαιρετικό ρυθμό που έδειξε ότι είχε από την αρχή του αγωνιστικού τριημέρου στο GP Μονακό, κατακτώντας την pole position. Ο Oscar Piastri ήρθε δεύτερος, με τον Carlos Sainz να ολοκληρώνει τη δική του προσπάθεια στην τρίτη θέση.
Στο Q1, η θέση των μονοθεσίων στην πίστα έπαιξε δραματικό ρόλο στην εξέλιξη της διαδικασίας. Το μποτιλιάρισμα ήταν αρκετό, με αυτοκίνητα να συσσωρεύονται σε σημεία της πίστας στα τελευταία στάδια του session, όταν όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να τοποθετήσουν τα μονοθέσιά τους ψηλότερα στην κατάταξη.
Εκτός συνέχειας έμειναν οι Fernando Alonso (P16), Logan Sargeant (P17), Sergio Perez (P18), Valtteri Bottas (P19) και Zhou Guanyu (P20).
Περνώντας στο Q2, ο Oscar Piastri ανέφερε ότι χτύπησε τον τοίχο σε κάποιο σημείο της πίστας, όμως δεν προκάλεσε κάποια ζημιά στο μονοθέσιό του.
Στο Q3 δεν κατάφεραν να προαχθούν οι Esteban Ocon (P11), Nico Hulkenberg (P12), Daniel Ricciardo (P13), Lance Stroll (P14) και Kevin Magnussen (P20).
Ο Charles Leclerc εκμεταλλεύτηκε την καλή απόδοση της Ferrari στο Μονακό, τοποθετώντας την SF-24 του στην κορυφαία θέση της κατάταξης. Ο Oscar Piastri ήρθε 0,154 sec πίσω από τον τοπικό ήρωα, με τον Carlos Sainz να τερματίζει 0,248 sec μακριά από τον ομόσταβλό του.
Στην τέταρτη θέση, ο Lando Norris θα προσπαθήσει να ανεβεί γι ακόμη μια φορά στο βάθρο τη φετινή σεζόν, συνεχίζοντας ένα σερί εξαιρετικών επιδόσεων.
Ο George Russel ολοκλήρωσε τις κατατακτήριες στην πέμπτη θέση, με τον Max Verstappen να ακολουθεί. Ο Ολλανδός χτύπησε ελαφρώς τον τοίχο στο τελευταίο σκέλος της διαδικασίας, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κυνηγήσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην έβδομη θέση, ενώ όγδοος ήρθε ο Yuki Tsunoda. Την κορυφαία δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Alex Albon και Pierre Gasly, στην ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Ο Ταϊλανδός θα βάλει πλώρη για τους πρώτους του βαθμούς της σεζόν, ενώ ο Γάλλος βρίσκεται για πρώτη φορά στο Q3 για το 2024.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός Q1 Q2 Q3
1 Charles Leclerc 1m11.584s 1m10.825s 1m10.270s
2 Oscar Piastri 1m11.500s 1m10.756s 1m10.424s
3 Carlos Sainz 1m11.543s 1m11.075s 1m10.518s
4 Lando Norris 1m11.760s 1m10.732s 1m10.542s
5 George Russell 1m11.492s 1m10.929s 1m10.543s
6 Max Verstappen 1m11.711s 1m10.745s 1m10.567s
7 Lewis Hamilton 1m11.528s 1m11.056s 1m10.621s
8 Yuki Tsunoda 1m11.852s 1m11.106s 1m10.858s
9 Alex Albon 1m11.623s 1m11.216s 1m10.948s
10 Pierre Gasly 1m11.714s 1m10.896s 1m11.311s
11 Esteban Ocon 1m11.887s 1m11.285s
12 Nico Hulkenberg 1m11.876s 1m11.440s
13 Daniel Ricciardo 1m11.785s 1m11.482s
14 Lance Stroll 1m11.728s 1m11.563s
15 Kevin Magnussen 1m11.832s 1m11.725s
16 Fernando Alonso 1m12.019s
17 Logan Sargeant 1m12.020s
18 Sergio Perez 1m12.060s
19 Valtteri Bottas 1m12.512s
20 Zhou Guanyu 1m13.028s
Car & Driver - ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
Ο Charles Leclerc κατέκτησε την πρώτη του pole position για το 2024, την ίδια ώρα που ο Max Verstappen χτύπησε στις μπαριέρες στο Q3.
Ο Charles Leclerc επισφράγισε τον εξαιρετικό ρυθμό που έδειξε ότι είχε από την αρχή του αγωνιστικού τριημέρου στο GP Μονακό, κατακτώντας την pole position. Ο Oscar Piastri ήρθε δεύτερος, με τον Carlos Sainz να ολοκληρώνει τη δική του προσπάθεια στην τρίτη θέση.
Στο Q1, η θέση των μονοθεσίων στην πίστα έπαιξε δραματικό ρόλο στην εξέλιξη της διαδικασίας. Το μποτιλιάρισμα ήταν αρκετό, με αυτοκίνητα να συσσωρεύονται σε σημεία της πίστας στα τελευταία στάδια του session, όταν όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να τοποθετήσουν τα μονοθέσιά τους ψηλότερα στην κατάταξη.
Εκτός συνέχειας έμειναν οι Fernando Alonso (P16), Logan Sargeant (P17), Sergio Perez (P18), Valtteri Bottas (P19) και Zhou Guanyu (P20).
Περνώντας στο Q2, ο Oscar Piastri ανέφερε ότι χτύπησε τον τοίχο σε κάποιο σημείο της πίστας, όμως δεν προκάλεσε κάποια ζημιά στο μονοθέσιό του.
Στο Q3 δεν κατάφεραν να προαχθούν οι Esteban Ocon (P11), Nico Hulkenberg (P12), Daniel Ricciardo (P13), Lance Stroll (P14) και Kevin Magnussen (P20).
Ο Charles Leclerc εκμεταλλεύτηκε την καλή απόδοση της Ferrari στο Μονακό, τοποθετώντας την SF-24 του στην κορυφαία θέση της κατάταξης. Ο Oscar Piastri ήρθε 0,154 sec πίσω από τον τοπικό ήρωα, με τον Carlos Sainz να τερματίζει 0,248 sec μακριά από τον ομόσταβλό του.
Στην τέταρτη θέση, ο Lando Norris θα προσπαθήσει να ανεβεί γι ακόμη μια φορά στο βάθρο τη φετινή σεζόν, συνεχίζοντας ένα σερί εξαιρετικών επιδόσεων.
Ο George Russel ολοκλήρωσε τις κατατακτήριες στην πέμπτη θέση, με τον Max Verstappen να ακολουθεί. Ο Ολλανδός χτύπησε ελαφρώς τον τοίχο στο τελευταίο σκέλος της διαδικασίας, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κυνηγήσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην έβδομη θέση, ενώ όγδοος ήρθε ο Yuki Tsunoda. Την κορυφαία δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Alex Albon και Pierre Gasly, στην ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Ο Ταϊλανδός θα βάλει πλώρη για τους πρώτους του βαθμούς της σεζόν, ενώ ο Γάλλος βρίσκεται για πρώτη φορά στο Q3 για το 2024.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός Q1 Q2 Q3
1 Charles Leclerc 1m11.584s 1m10.825s 1m10.270s
2 Oscar Piastri 1m11.500s 1m10.756s 1m10.424s
3 Carlos Sainz 1m11.543s 1m11.075s 1m10.518s
4 Lando Norris 1m11.760s 1m10.732s 1m10.542s
5 George Russell 1m11.492s 1m10.929s 1m10.543s
6 Max Verstappen 1m11.711s 1m10.745s 1m10.567s
7 Lewis Hamilton 1m11.528s 1m11.056s 1m10.621s
8 Yuki Tsunoda 1m11.852s 1m11.106s 1m10.858s
9 Alex Albon 1m11.623s 1m11.216s 1m10.948s
10 Pierre Gasly 1m11.714s 1m10.896s 1m11.311s
11 Esteban Ocon 1m11.887s 1m11.285s
12 Nico Hulkenberg 1m11.876s 1m11.440s
13 Daniel Ricciardo 1m11.785s 1m11.482s
14 Lance Stroll 1m11.728s 1m11.563s
15 Kevin Magnussen 1m11.832s 1m11.725s
16 Fernando Alonso 1m12.019s
17 Logan Sargeant 1m12.020s
18 Sergio Perez 1m12.060s
19 Valtteri Bottas 1m12.512s
20 Zhou Guanyu 1m13.028s
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
F1 – GP Καναδά: Προεπισκόπηση
4ΤΡΟΧΟΙ
Η F1 αλλάζει ήπειρο και επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική, μετά από δύο ευρωπαϊκούς γύρους, στην Imola και το Μοnaco. Από πλευράς ομάδων, οι μνηστήρες για τη νίκη στο «Gilles Villeneuve Circuit» είναι πλέον τρεις.
Το Καναδικό Grand Prix σημαίνει αλλαγή ηπείρου, αλλά πρόκειται για την περίπτωση του status quo όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών για τον ένατο γύρο της σεζόν, καθώς ο αγώνας στο Μόντρεαλ θα είναι ο τρίτος στη σειρά που θα περιλαμβάνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024, δηλαδή την C3 ως σκληρή, την C4 ως μεσαία και την C5 ως μαλακή, και επίσης η δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση της τριάδας στην καναδική πίστα, μια ημιμόνιμη πίστα που έχει κατασκευαστεί στο τεχνητό νησί Notre-Dame, το οποίο δημιουργήθηκε αρχικά για την Expo του 1967.GP CanadaΗ πίστα μήκους 4,361 χιλιομέτρων πήρε το όνομά της προς τιμήν του Gilles Villeneuve και διαθέτει έξι αριστερές στροφές και οκτώ δεξιές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ταχύτητες της σεζόν. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τα chicanes και τις πιο αργές στροφές, οι οποίες περιλαμβάνουν τη φουρκέτα που οδηγεί σε μια πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είναι κανείς ανταγωνιστικός, όπως και ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αλλάξει γρήγορα κατεύθυνση.
Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, το προσπέρασμα είναι εφικτό εδώ, ειδικά στο τέλος της ευθείας που οδηγεί στο τελευταίο chicane, η έξοδος του οποίου διαθέτει τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», που πήρε έτσι το όνομά του από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Damon Hill, τον Michael Schumacher και τον Jacques Villeneuve, οι οποίοι τερμάτισαν εκεί τους αγώνες τους το 1999, πέφτοντας στον τοίχο στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Ολόκληρη η πίστα έχει επαναστρωθεί για φέτος και τα κράσπεδα έχουν αντικατασταθεί. Στα χαρτιά, τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά της πίστας, δηλαδή η χαμηλή τριβή και επομένως η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα πρέπει να περιμένουν μέχρι οι μηχανικοί της Pirelli να πραγματοποιήσουν τις πρώτες δοκιμές μέτρησης την Τετάρτη. Για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι γύρου γενικά μειώνονται σημαντικά καθώς τα αυτοκίνητα ελαστικοποιούν την επιφάνεια. Μπορεί επίσης να εμφανιστεί κοκκίνισμα, ειδικά την Παρασκευή και ιδιαίτερα με τις πιο μαλακές μίξεις. Τα ελαστικά δέχονται πολύ χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, αν και οι διαμήκεις είναι μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μontreal είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν για τα ελαστικά.
Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με επίπεδα εγγύτητας στο Μονακό, εδώ στο Μόντρεαλ, ο γρήγορος χρόνος στις κατατακτήριες δοκιμές προϋποθέτει να πλησιάσουμε πολύ κοντά στις μπάρες και τους τοίχους, ενώ παράλληλα να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κράσπεδα, οπότε είναι επίσης σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα φέτος στη στροφή 4/5 του chicane. Στον περσινό αγώνα, και οι τρεις ξηρές γόμες μπήκαν στο παιχνίδι με ένα μείγμα στρατηγικών, με ορισμένους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένων των τριών που τερμάτισαν στο βάθρο, να κάνουν δύο στάσεις, ενώ άλλοι έκαναν μόνο μία, προσπαθώντας να επιμηκύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο stint.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συχνός επισκέπτης και επομένως ένα μεγαλύτερο πρώτο stint προσφέρει τις καλύτερες πιθανότητες να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος που χάνεται για την αλλαγή ελαστικών. Ο καιρός, πάντα πολύ ευμετάβλητος τον Ιούνιο, παίζει γενικά το ρόλο του στην εκδήλωση του Κεμπέκ. Μια κρύα, βροχερή και θυελλώδης ημέρα, μπορεί να ακολουθηθεί από ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά οι θερμοκρασίες μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ακόμη και μέσα σε μία ημέρα.
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1967 και τρεις πίστες το έχουν φιλοξενήσει. Εκτός από τον σημερινό τόπο διεξαγωγής του, ο αγώνας διεξήχθη οκτώ φορές στο Mosport στο Οντάριο και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ, 150 χιλιόμετρα βόρεια του Μόντρεαλ. Έχουν γίνει 52 αγώνες και οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί είναι ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton, οι οποίοι τον έχουν κερδίσει και οι δύο επτά φορές, ενώ μοιράζονται και την pole με έξι φορές ο καθένας. Η McLaren κυριαρχεί στους κατασκευαστές με 13 νίκες και 11 pole, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο (37)
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 7 Ιουνίου
20:30 Free Practice 1 ANT1+
Σάββατο 8 Ιουνίου
00:00 Free Practice 2 ANT+
19:30 Free Practice 3 ANT1+
23:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 9 Ioυνίου
21:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ 24:00 ANT (μαγνητοσκόπηση)
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/
Oι βαθμολογίες των πρωταθλημάτων της F1 πριν τον αγώνα του Καναδά
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – OI 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Max Verstappen 169
2 Charles Leclerc 138
3 Lando Norris 113
4 Carlos Sainz 108
5 Sergio Perez 107
6 Oscar Piastri 71
7 George Russell 54
8 Lewis Hamilton 42
9 Fernando Alonso 33
10 Yuki Tsunoda 19
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 276
2 Ferrari 252
3 McLaren 184
4 Mercedes 96
5 Aston Martin 44
6 RB 24
7 Haas 7
8 Williams & Alpine 2
4ΤΡΟΧΟΙ
Η F1 αλλάζει ήπειρο και επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική, μετά από δύο ευρωπαϊκούς γύρους, στην Imola και το Μοnaco. Από πλευράς ομάδων, οι μνηστήρες για τη νίκη στο «Gilles Villeneuve Circuit» είναι πλέον τρεις.
Το Καναδικό Grand Prix σημαίνει αλλαγή ηπείρου, αλλά πρόκειται για την περίπτωση του status quo όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών για τον ένατο γύρο της σεζόν, καθώς ο αγώνας στο Μόντρεαλ θα είναι ο τρίτος στη σειρά που θα περιλαμβάνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024, δηλαδή την C3 ως σκληρή, την C4 ως μεσαία και την C5 ως μαλακή, και επίσης η δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση της τριάδας στην καναδική πίστα, μια ημιμόνιμη πίστα που έχει κατασκευαστεί στο τεχνητό νησί Notre-Dame, το οποίο δημιουργήθηκε αρχικά για την Expo του 1967.GP CanadaΗ πίστα μήκους 4,361 χιλιομέτρων πήρε το όνομά της προς τιμήν του Gilles Villeneuve και διαθέτει έξι αριστερές στροφές και οκτώ δεξιές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ταχύτητες της σεζόν. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τα chicanes και τις πιο αργές στροφές, οι οποίες περιλαμβάνουν τη φουρκέτα που οδηγεί σε μια πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είναι κανείς ανταγωνιστικός, όπως και ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αλλάξει γρήγορα κατεύθυνση.
Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, το προσπέρασμα είναι εφικτό εδώ, ειδικά στο τέλος της ευθείας που οδηγεί στο τελευταίο chicane, η έξοδος του οποίου διαθέτει τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», που πήρε έτσι το όνομά του από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Damon Hill, τον Michael Schumacher και τον Jacques Villeneuve, οι οποίοι τερμάτισαν εκεί τους αγώνες τους το 1999, πέφτοντας στον τοίχο στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Ολόκληρη η πίστα έχει επαναστρωθεί για φέτος και τα κράσπεδα έχουν αντικατασταθεί. Στα χαρτιά, τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά της πίστας, δηλαδή η χαμηλή τριβή και επομένως η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα πρέπει να περιμένουν μέχρι οι μηχανικοί της Pirelli να πραγματοποιήσουν τις πρώτες δοκιμές μέτρησης την Τετάρτη. Για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι γύρου γενικά μειώνονται σημαντικά καθώς τα αυτοκίνητα ελαστικοποιούν την επιφάνεια. Μπορεί επίσης να εμφανιστεί κοκκίνισμα, ειδικά την Παρασκευή και ιδιαίτερα με τις πιο μαλακές μίξεις. Τα ελαστικά δέχονται πολύ χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, αν και οι διαμήκεις είναι μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μontreal είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν για τα ελαστικά.
Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με επίπεδα εγγύτητας στο Μονακό, εδώ στο Μόντρεαλ, ο γρήγορος χρόνος στις κατατακτήριες δοκιμές προϋποθέτει να πλησιάσουμε πολύ κοντά στις μπάρες και τους τοίχους, ενώ παράλληλα να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κράσπεδα, οπότε είναι επίσης σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα φέτος στη στροφή 4/5 του chicane. Στον περσινό αγώνα, και οι τρεις ξηρές γόμες μπήκαν στο παιχνίδι με ένα μείγμα στρατηγικών, με ορισμένους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένων των τριών που τερμάτισαν στο βάθρο, να κάνουν δύο στάσεις, ενώ άλλοι έκαναν μόνο μία, προσπαθώντας να επιμηκύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο stint.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συχνός επισκέπτης και επομένως ένα μεγαλύτερο πρώτο stint προσφέρει τις καλύτερες πιθανότητες να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος που χάνεται για την αλλαγή ελαστικών. Ο καιρός, πάντα πολύ ευμετάβλητος τον Ιούνιο, παίζει γενικά το ρόλο του στην εκδήλωση του Κεμπέκ. Μια κρύα, βροχερή και θυελλώδης ημέρα, μπορεί να ακολουθηθεί από ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά οι θερμοκρασίες μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ακόμη και μέσα σε μία ημέρα.
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1967 και τρεις πίστες το έχουν φιλοξενήσει. Εκτός από τον σημερινό τόπο διεξαγωγής του, ο αγώνας διεξήχθη οκτώ φορές στο Mosport στο Οντάριο και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ, 150 χιλιόμετρα βόρεια του Μόντρεαλ. Έχουν γίνει 52 αγώνες και οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί είναι ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton, οι οποίοι τον έχουν κερδίσει και οι δύο επτά φορές, ενώ μοιράζονται και την pole με έξι φορές ο καθένας. Η McLaren κυριαρχεί στους κατασκευαστές με 13 νίκες και 11 pole, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο (37)
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 7 Ιουνίου
20:30 Free Practice 1 ANT1+
Σάββατο 8 Ιουνίου
00:00 Free Practice 2 ANT+
19:30 Free Practice 3 ANT1+
23:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 9 Ioυνίου
21:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ 24:00 ANT (μαγνητοσκόπηση)
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της Formula 1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com https://www.antenna.gr/F1/
Oι βαθμολογίες των πρωταθλημάτων της F1 πριν τον αγώνα του Καναδά
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – OI 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Max Verstappen 169
2 Charles Leclerc 138
3 Lando Norris 113
4 Carlos Sainz 108
5 Sergio Perez 107
6 Oscar Piastri 71
7 George Russell 54
8 Lewis Hamilton 42
9 Fernando Alonso 33
10 Yuki Tsunoda 19
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 276
2 Ferrari 252
3 McLaren 184
4 Mercedes 96
5 Aston Martin 44
6 RB 24
7 Haas 7
8 Williams & Alpine 2
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
GP Καναδά - Κατατακτήριες: Ίδιος χρόνος για Russell και Verstappen - Ferrari εκτός!
Car & Driver - ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
Ο George Russell κατέκτησε την pole position στο Μοντρεάλ, κάνοντας τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Max Verstappen!
Ο George Russell θα ξεκινήσει το GP Καναδά από την πρώτη θέση, έχοντας κάνει τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Max Verstappen! Ο Βρετανός έκανε τον δικό του χρόνο πριν από τον Ολλανδό, οπότε ήταν εκείνος που κέρδισε την pole position κι έτσι ο Verstappen θα ξεκινήσει στο πλευρό του, από τη δεύτερη θέση.
Στο Q1, ο Sergio Perez δεν κατάφερε να θέσει έναν αρκετά γρήγορο γύρο ώστε να προαχθεί στο Q2, με τον Alex Albon να τον θέτει εκτός συνέχειας για μόλις 0,037 sec και τον Μεξικανό να μένει στη 16η θέση. Την προσπάθειά τους ολοκλήρωσαν επίσης στο πρώτο σκέλος των κατατακτηρίων οι Valtteri Bottas (P17), Esteban Ocon (P18), Nico Hulkenberg (P19) και Zhou Guanyu (P20).
Περνώντας στο Q2, οι δύο Ferrari έμοιασαν να δυσκολεύονται ιδιαίτερα με τον ρυθμό στην πίστα κι έμειναν εκτός συνέχειας, κάτι που κανείς δεν περίμενε να συμβεί, με τους ίδιους τους οδηγούς να εκπλήσσονται, λέγοντας ότι «δε γνωρίζουμε τι συνέβη».
Στο Q3 δεν κατάφεραν να περάσουν οι Carlos Sainz (P11), Charles Leclerc (P12), Logan Sargeant (P13), Kevin Magnussen (P14) και Pierre Gasly (P15).
Ο George Russell πήρε την πρώτη pole position της σεζόν του, κάνοντας ίδιο χρόνο με τον Max Verstappen. Οι δύο τους έκαναν τον ίδιο χρόνο, δηλαδή 1:12.000, όμως ο Βρετανός ολοκλήρωσε τον χρόνο του πρώτος, οπότε είναι εκείνος που κερδίζει την pole. Τρίτος ήρθε ο Lando Norris, ο οποίος ήταν επίσης πολύ κοντά στην κορυφή, με τον δικό του χρόνο να είναι μόλις 0,021 sec αργότερος από εκείνον των Russell και Verstappen.
Τέταρτος ολοκλήρωσε τη δική του προσπάθεια ο Oscar Piastri, με τον Daniel Ricciardo να τερματίζει πέμπτος και τον Fernando Alonso να έρχεται έκτος. Ο Lewis Hamilton έκανε τον έβδομο καλύτερο χρόνο, μόλις 0,280 sec μακριά από την κορυφή. Τη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Yuki Tsunoda, Lance Stroll και Alex Albon, στην όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός Q1 Q2 Q3
1 George Russell 1m13.013s 1m11.742s 1m12.000s
2 Max Verstappen 1m12.360s 1m12.549s 1m12.000s
3 Lando Norris 1m12.959s 1m12.201s 1m12.021s
4 Oscar Piastri 1m12.907s 1m12.462s 1m12.103s
5 Daniel Ricciardo 1m13.240s 1m12.572s 1m12.178s
6 Fernando Alonso 1m13.117s 1m12.635s 1m12.228s
7 Lewis Hamilton 1m12.851s 1m11.979s 1m12.280s
8 Yuki Tsunoda 1m12.748s 1m12.303s 1m12.414s
9 Lance Stroll 1m13.088s 1m12.659s 1m12.701s
10 Alex Albon 1m12.896s 1m12.485s 1m12.796s
11 Charles Leclerc 1m13.107s 1m12.691s
12 Carlos Sainz 1m13.038s 1m12.728s
13 Logan Sargeant 1m13.063s 1m12.736s
14 Kevin Magnussen 1m13.217s 1m12.916s
15 Pierre Gasly 1m13.326s 1m12.940s
16 Sergio Perez 1m13.326s
17 Valtteri Bottas 1m13.336s
18 Esteban Ocon 1m13.435s
19 Nico Hulkenberg 1m13.978s
20 Zhou Guanyu 1m14.292s
Car & Driver - ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
Ο George Russell κατέκτησε την pole position στο Μοντρεάλ, κάνοντας τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Max Verstappen!
Ο George Russell θα ξεκινήσει το GP Καναδά από την πρώτη θέση, έχοντας κάνει τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Max Verstappen! Ο Βρετανός έκανε τον δικό του χρόνο πριν από τον Ολλανδό, οπότε ήταν εκείνος που κέρδισε την pole position κι έτσι ο Verstappen θα ξεκινήσει στο πλευρό του, από τη δεύτερη θέση.
Στο Q1, ο Sergio Perez δεν κατάφερε να θέσει έναν αρκετά γρήγορο γύρο ώστε να προαχθεί στο Q2, με τον Alex Albon να τον θέτει εκτός συνέχειας για μόλις 0,037 sec και τον Μεξικανό να μένει στη 16η θέση. Την προσπάθειά τους ολοκλήρωσαν επίσης στο πρώτο σκέλος των κατατακτηρίων οι Valtteri Bottas (P17), Esteban Ocon (P18), Nico Hulkenberg (P19) και Zhou Guanyu (P20).
Περνώντας στο Q2, οι δύο Ferrari έμοιασαν να δυσκολεύονται ιδιαίτερα με τον ρυθμό στην πίστα κι έμειναν εκτός συνέχειας, κάτι που κανείς δεν περίμενε να συμβεί, με τους ίδιους τους οδηγούς να εκπλήσσονται, λέγοντας ότι «δε γνωρίζουμε τι συνέβη».
Στο Q3 δεν κατάφεραν να περάσουν οι Carlos Sainz (P11), Charles Leclerc (P12), Logan Sargeant (P13), Kevin Magnussen (P14) και Pierre Gasly (P15).
Ο George Russell πήρε την πρώτη pole position της σεζόν του, κάνοντας ίδιο χρόνο με τον Max Verstappen. Οι δύο τους έκαναν τον ίδιο χρόνο, δηλαδή 1:12.000, όμως ο Βρετανός ολοκλήρωσε τον χρόνο του πρώτος, οπότε είναι εκείνος που κερδίζει την pole. Τρίτος ήρθε ο Lando Norris, ο οποίος ήταν επίσης πολύ κοντά στην κορυφή, με τον δικό του χρόνο να είναι μόλις 0,021 sec αργότερος από εκείνον των Russell και Verstappen.
Τέταρτος ολοκλήρωσε τη δική του προσπάθεια ο Oscar Piastri, με τον Daniel Ricciardo να τερματίζει πέμπτος και τον Fernando Alonso να έρχεται έκτος. Ο Lewis Hamilton έκανε τον έβδομο καλύτερο χρόνο, μόλις 0,280 sec μακριά από την κορυφή. Τη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Yuki Tsunoda, Lance Stroll και Alex Albon, στην όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός Q1 Q2 Q3
1 George Russell 1m13.013s 1m11.742s 1m12.000s
2 Max Verstappen 1m12.360s 1m12.549s 1m12.000s
3 Lando Norris 1m12.959s 1m12.201s 1m12.021s
4 Oscar Piastri 1m12.907s 1m12.462s 1m12.103s
5 Daniel Ricciardo 1m13.240s 1m12.572s 1m12.178s
6 Fernando Alonso 1m13.117s 1m12.635s 1m12.228s
7 Lewis Hamilton 1m12.851s 1m11.979s 1m12.280s
8 Yuki Tsunoda 1m12.748s 1m12.303s 1m12.414s
9 Lance Stroll 1m13.088s 1m12.659s 1m12.701s
10 Alex Albon 1m12.896s 1m12.485s 1m12.796s
11 Charles Leclerc 1m13.107s 1m12.691s
12 Carlos Sainz 1m13.038s 1m12.728s
13 Logan Sargeant 1m13.063s 1m12.736s
14 Kevin Magnussen 1m13.217s 1m12.916s
15 Pierre Gasly 1m13.326s 1m12.940s
16 Sergio Perez 1m13.326s
17 Valtteri Bottas 1m13.336s
18 Esteban Ocon 1m13.435s
19 Nico Hulkenberg 1m13.978s
20 Zhou Guanyu 1m14.292s
Re: Formula 1!
Μόλις επέστρεψε κάπως ο ανταγωνισμός, θυμηθήκαμε πόσο αρχίδι είναι ο αντιπαθητικός Ολλανδός.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
Σταμάτησα να παρακολουθώ λόγω ανυπαρξίας του Leclerc στους τελευταίους αγώνες. Διάβασα βέβαια ότι αυτό που έκανε ο Verstapen το έχουν κάνει στο παρελθόν και ο Shumacher και ο Ayrton.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Formula 1!
Ο Hamilton είναι γέρος πλέον και πάει στη θέση ενός νέου (Sainz) που και κακός δεν ήταν και μέλλον είχε. Για μένα ακατανόητη μεταγραφή.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100618
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)