Λοιπόν, το μετρό σε ό,τι αφορά τον αυστηρό του ορισμό, περιλαμβάνει ένα κλειστό υπόγειο δίκτυο όπου η κυκλοφορία γίνεται σε τούνελ ή όταν αυτή γίνεται στην επιφάνεια, το δίκτυο δεν αλληλεπιδρά με άλλη κυκλοφορία (διασταυρώσεις δρόμων, τρένων κλπ). Αυτή είναι μία όψιμη γνώση που απέκτησα μόλις με λίγο ψάξιμο, γιατί διαβάζοντας το ποστ σου έπαθα σοκ καθότι έχω γυρίσει σχεδόν όλες τις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας και παντού είχε μετρό, όχι μόνο στις 4 που αναφέρονται (ειδικά τεράστιες πόλεις όπως η Κολωνία με 1 εκατ. πληθυσμό ή η γύρω περιοχή Düsseldorf 617 χιλ, Dortmund 580 χιλ κλπ). Μετρό με την ευρεία έννοια του όρου φυσικά, διότι υπήρχαν και επιφανειακές γραμμές, πέρα από τις υπόγειες.
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn (wikipedia αλλά w/e το νόημα το πιάνεις)
Οπότε, ας μην παίζουμε με τις νομικές έννοιες των λέξεων για δημιουργία εντυπώσεων.
Φυσικά με αυτή την έννοια, προσωπικά δε με ενδιαφέρει καν αν γίνει μετρό στη Θεσσαλονίκη ή απλά ένα υπόγειο δίκτυο.
Ναι, έχω έρθει Αθήνα καλοκαίρι με ΗΣΑΠ μέχρι Πειραιά και ήμουν σα σαρδέλα. Καθόλου ευχάριστο, αλλά τουλάχιστον πήγαινα με ηλεκτρικό στον προορισμό μου μέσα σε μία τρελά πυκνοκατοικημένη περιοχή χωρίς καθυστερήσεις.
Από εκεί και πέρα, σου απάντησα προηγουμένως πως η χρηματοδότηση διαφορετικών έργων προέρχεται από διαφορετικά κονδύλια. Το να προχωρήσει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι ανεξάρτητο από τον εκσυγχρονισμό ή την επέκταση του μετρό της Αθήνας, ειδικά όταν έχουν εγκριθεί τα κονδύλια για την κατασκευή του. Δεν θεωρώ ότι άργησε μόνο το μετρό Θεσσαλονίκης. Σαφώς και θα υπάρχουν καθυστερήσεις σε αυτού του είδους τα έργα. Εγώ εστιάζω στο ότι υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα και εκμετάλλευση του έργου εδώ και χρόνια.
Τέλος, αυτό το επιθετικό ύφος σου δεν ξέρω από που προκύπτει, αλλά σε παρακαλώ μην το απευθύνεις σε εμένα επειδή εκφράζω άποψη αντίθετη με την δικιά σου. Δεν κερδίζεις τίποτα έτσι.