Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 15 Νοέμ 2020, 14:24

GP Τουρκίας: Νίκη και 7ος παγκόσμιος τίτλος για τον Hamilton!

4τροχοι Δημήτρης Μπίζας 15 ΝΟΕ 2020

Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη στο χαοτικό Τουρκικό GP και μαζί τον 7ο παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα του! Πρώτο φετινό βάθρο για τον Sebastian Vettel.

Στην βρόχινη εκκίνηση, κατά την οποία όλοι ήταν με τις full wet γόμες, ο Stroll κράτησε την πρωτοπορία του, με τον Ocon να έχει επαφή με τον Ricciardo, και με τον Bottas να έχει τετακέ προσπαθώντας να αποφύγει - αμφότεροι έπεσαν στις πίσω θέσεις.

Ο Hamilton κέρδισε θέσεις, αλλά έκανε λάθος στον πρώτο γύρο, και έτσι πέρασε 2ος ο Perez, 3ος ο Vettel και στο 4-5 Verstappen και Albon.

Ο Καναδός poleman πετούσε μπροστά, όντας 15 δλ. μπροστά από τον 3ο Vettel στον 5ο γύρο (!), ενώ ο Γερμανός κρατούσε με δυσκολία πίσω του τον Verstappen.

Μετά τον 7ο γύρο άρχισε να παρατηρείται πως η πίστα στέγνωνε, αργά αλλά σταθερά. Σε αυτό το κλίμα, ο Leclerc έβαλε τα ενδιάμεσα, με τον Bottas να τον ακολουθεί.

Οι teammate αυτών των δύο τους ακολούθησαν στον επόμενο γύρο.

Στον 10ο γύρο μπήκε κι ο πρωτοπόρος Stroll στα pits, για την ενδιάμεση. Είχε έρθει η ώρα για την αλλαγή.

Αντιθέτως, ο Verstappen ήθελε να μείνει έξω με τα full wets, παρά το ότι έχανε χρόνο. Το έκανε τελικά στον 11ο γύρο.

Ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Vettel για την 5η θέση, ενώ μπροστά του είχε πλέον τον Verstappen και τον Perez σε απόσταση αναπνοής.

Μετά τα πρώτα stops, η κατάταξη ήταν Stroll, Perez, Verstappen, Vettel και Hamilton.

Στον 13ο γύρο, βγήκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας γιατί εγκατέλειψε ο Giovinazzi κι έπρεπε να απομακρυνθεί το μονοθέσιο.

Με την επιστροφή σε συνθήκες πράσινης σημαίας, ο Hamilton εξαπέλυσε και πάλι επίθεση στον Vettel. Ο Βρετανός προσπάθησε να περάσει με βαθύ φρενάρισμα, αλλά έχασε τη γραμμή του και τον προσπέρασε ο Albon που παραμόνευε. Ο Ταϊλανδός πέρασε και τον Vettel.

Πιο ψηλά, ο Verstappen είχε κολλήσει πίσω από τον Perez για την 2η θέση, όσο ο Stroll είχε διαφορά 8 δευτερολέπτων μπροστά τους. Στην προσπάθειά του να περάσει, πάτησε εκτός πίστας, εκεί που υπήρχε άπειρο στάσιμο νερό, και έχασε θέσεις. Μπήκε στα pits μετά το τετακέ που έκανε για να βάλει νέο σετ της ενδιάμεσης.

Αυτό το συμβάν προβίβασε τον Albon στην 3η θέση κι έριξε τον Ολλανδό στην 8η.

Μετά τον 20ο γύρο, οι διαφορές ανάμεσα στους Stroll, Perez και Albon μειώθηκαν αρκετά, με τον οδηγό της Red Bull να πιέζει τον Μεξικανό.

Στον 30ο γύρο άνοιξε το DRS, με την πίστα να έχει στεγνώσει αρκετά και τους οδηγούς να παραπονούνται για υπερβολική φθορά με την ενδιάμεση.

Ο Leclerc μπήκε στον 32ο γύρο για φρέσκο σετ inters, και φαινόταν πως αυτή ήταν η σωστή απόφαση για όλους, αφού η πίστα δεν φαινόταν να στεγνώνει αρκετά για σλικ ελαστικά.

Στο μεταξύ, ο Albon έκανε τετακέ μόνος του, χωρίς επαφή, και έτσι χάρισε την 3η θέση στον Hamilton.

Μπροστά, ο Stroll πιεζόταν από τον Perez, που είχε φτάσει πλέον σε DRS απόσταση. Η ομάδα, όμως, κάλεσε τον Καναδό στα pits στον 37ο γύρο για φρέσκο σετ ενδιάμεσης. Βγήκε πίσω από τον Verstappen, στην 4η θέση.

Ο Hamilton πέρασε με τη βοήθεια του DRS τον Perez και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα.

Στο μεταξύ, ο Vettel πέρασε τον Stroll, κι επωφελήθηκε κι ο Leclerc που πέρασε 5ος. Αργότερα, ο Μονεγάσκος πέρασε τον teammate του.

Παράλληλα, ο Stroll άρχισε να χάνει τη μία θέση μετά την άλλη, όσο στέγνωνε η πίστα και τα inters δε δούλευαν.

Ο Leclerc συνέχισε να ανεβαίνει και πέρασε τον Verstappen για την 3η θέση. Είχε φοβερό ρυθμό, όσο στέγνωνε η αγωνιστική γραμμή και η intermediate δούλευε εξαιρετικά.

Στην πρωτοπορία, ο Hamilton διατηρήθηκε μπροστά, με σταθερά καλό ρυθμό, και δεν απειλήθηκε σε καμία περίπτωση, κατακτώντας την 94η νίκη του και το 7ο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας τον Michael Schumacher.

Στο βάθρο ανέβηκαν μαζί του ο Perez και τελικά ο Vettel, που επωφελήθηκε από την προσπάθεια του Leclerc να περάσει τον Μεξικανό!

Η βαθμολογία των οδηγών:

1 Lewis Hamilton 307
2 Valtteri Bottas 197
3 Max Verstappen 170
4 Sergio Perez 100
5 Charles Leclerc 97
6 Daniel Ricciardo 96
7 Carlos Sainz Jnr 75
8 Lando Norris 74
9 Alexander Albon 70
10 Pierre Gasly 63
11 Lance Stroll 59
12 Esteban Ocon 40
13 Sebastian Vettel 33
14 Daniil Kvyat 26
15 Nico Hulkenberg 10
16 Kimi Raikkonen 4
16 Antonio Giovinazzi 4
18 Romain Grosjean 2
19 Kevin Magnussen 1
20 Nicholas Latifi 0
20 George Russell 0


Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1 Mercedes 504
2 Red Bull 240
3 Racing Point 154
4 McLaren 149
5 Renault 136
6 Ferrari 130
7 AlphaTauri 89
8 Alfa Romeo 8
9 Haas 3
10 Williams 0
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 15 Νοέμ 2020, 17:48

Ο Leclerc ήταν τρίτος στους τελευταίους 12γύρους. Δύο γύρους πριν από τον τερματισμό ήταν 5 sec πίσω από τον δεύτερο Perez και 2 sec μπροστά από τον ομόσταυλό του Vettel. Τότε εξαπολύει την επίθεσή για να πάρει τη δεύτερη θέση. Καταφέρνει και ελαχιστοποιεί τη διαφορά από τον προπορευόμενο. Ο Μεξικανός νιώθοντας στον τελευταίο γύρο τον Γάλλο (Μονεγάσκο) να πλησιάζει, κάνει μια βιαστική ενέργεια, που τον βγάζει για λίγο εκτός σωστής πορείας. Αυτό το λάθος εκμεταλλεύεται ο Leclerc κα τα δίνει όλα για να τον περάσει, πάνω στο βρεγμένο και ολισθηρό οδόστρωμα της πίστας. Τον περνάει στα φρένα, αλλά στην τελευταία στροφή, λόγω παρατεταμένης ταχύτητας χάνει κι αυτός τον έλεγχο με αποτέλεσμα να τον περάσουν ο Perez και ο Vettel που ακολουθούσαν. Έτσι τερμάτισε 4ος.
Για την Ferrari ήταν η πρώτη φορά φέτος που έφερε και τα δύο μονοθέσιά της στην 4άδα.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 28 Νοέμ 2020, 23:09

GP Μπαχρέιν - Κατατακτήριες: Στην pole position ο Hamilton

4ΤΡΟΧΟΙ Δημήτρης Μπίζας 28 ΝΟΕ 2020

Ο Lewis Hamilton επέστρεψε στις pole position στο Μπαχρέιν, φτάνοντας τις 98 στην καριέρα του. Valtteri Bottas και Max Verstappen συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα.

Στο Q1, οι δύο Mercedes έκαναν το 1-3, με τον Stroll να γράφει στο νήμα τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Verstappen, Gasly και Sainz ακολούθησαν, ενώ οι δύο Ferrari προκρίθηκαν, παρά τις ενδείξεις για το αντίθετο μετά τις ελεύθερες δοκιμές

Εκτός συνέχειας έμειναν όλα τα άλλα 4 μονοθέσια με κινητήρα των Ιταλών, καθώς και ο Latifi, με τον έτερο οδηγό της Williams, George Russell, να περνά για 9η φορά φέτος στην 15άδα.

Στο Q2, όλοι οι οδηγοί (με εξαίρεση τον Kvyat και τον Gasly) επέλεξαν να τρέξουν με τη μέση γόμα, ώστε να μπορέσουν να προκριθούν με αυτήν στο Q3 και να εκκινήσουν με αυτήν.

Πριν συμπληρώσει κανείς γρήγορο γύρο, βγήκε η κόκκινη σημαία γιατί ο Sainz είχε τετακέ στην πρώτη στροφή. Οι πίσω τροχοί μπλόκαραν, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο Ισπανός να απομακρυνθεί από το σημείο.

Η διαδικασία συνεχίστηκε σχετικά σύντομα, με 9 λεπτά να μένουν στο ρολόι, οπότε όλοι βγήκαν με φρέσκο σετ μέσης.

Ο Hamilton βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων, με τον Bottas ξανά τρίτο, αλλά τον Verstappen πλέον ανάμεσά τους. Πίσω τους, ο Ricciardo, και ακόμα πιο πίσω ο Alex Albon που οδηγεί για την καριέρα του στη Formula 1.

Οι δύο Ferrari δεν κατάφεραν να προκριθούν, με τους Vettel και Leclerc στο 11-12, ενώ εκτός έμειναν κι οι Stroll, Russell κι ο Sainz που αντιμετώπισε το πρόβλημα με την MCL35.

Κατά τις πρώτες προσπάθειες στο Q3, ο Hamilton έβαλε τις βάσεις για την pole, με τους Verstappen και Bottas αρκετά κοντά, αλλά και πάλι πίσω του.

Τέταρτος ήταν ο Perez, με την έτερη Red Bull του Albon στην 7η θέση.

Στους τελευταίους γρήγορους γύρους, ο Hamilton κατάφερε να βελτιώσει και να πάρει την 98η pole position της καριέρας του, με τους Bottas και Verstappen στην πρώτη τριάδα.

Τέταρτος ανέβηκε ο Alex Albon, πέμπτος ο Sergio Perez, και τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Ocon, Gasly, Norris και Kvyat.

Θέση Οδηγός Χρόνος Διαφορά km/h
1 Lewis Hamilton 1'27.264 223.267
2 Valtteri Bottas 1'27.553 0.289 222.530
3 Max Verstappen 1'27.678 0.414 222.213
4 Alex Albon 1'28.274 1.010 220.712
5 Sergio Perez 1'28.322 1.058 220.592
6 Daniel Ricciardo 1'28.417 1.153 220.355
7 Esteban Ocon 1'28.419 1.155 220.350
8 Pierre Gasly 1'28.448 1.184 220.278
9 Lando Norris 1'28.542 1.278 220.044
10 Daniil Kvyat 1'28.618 1.354 219.856
11 Sebastian Vettel 1'29.149 1.885 218.546
12 Charles Leclerc 1'29.165 1.901 218.507
13 Lance Stroll 1'29.557 2.293 217.550
14 George Russell 1'31.218 3.954 213.589
15 Carlos Sainz Jr.
16 Antonio Giovinazzi 1'29.491 2.227 217.711
17 Kimi Raikkonen 1'29.810 2.546 216.937
18 Kevin Magnussen 1'30.111 2.847 216.213
19 Romain Grosjean 1'30.138 2.874 216.148
20 Nicholas Latifi 1'30.182 2.918 216.043

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή στις 16:10._Δ.Μ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 16:07

Ξεκινάει σε λίγο το gp του Μπαχρέιν: https://webtv.ert.gr/ert-sports-live/
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 16:21

Βγήκε εκτός πίστας, τράκαρε και πήρε φωτιά (!) το μονοθέσιο του Romain Grosjean στον πρώτο κιόλας γύρο. Αμέσως βγήκε κόκκινη σημαία. Ευτυχώς έβγαλαν τον Γάλλο πιλότο από το μονοθέσιο, υποβασταζόμενο, από το χτύπημα.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό sn0ufel4 » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 16:45

Απίστευτο το ότι βγήκε όρθιος ο Γκροσζαν
Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: «Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;» Πολέμα!
«Ασκητική»
Some folk we never forget... some kind we never forgive...havent seen the back of us yet...we will fight as long as we live
Many places i have been....many sorrows i have seen...
îdô Nidir nênâkham Bârî'n Katharâd
Άβαταρ μέλους
sn0ufel4
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 10186
Εγγραφή: Πέμ 12 Δεκ 2013, 16:19

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό paok re niamou » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 18:12

τα βλαμμενα που σπικαρουν στην Νοβα επρεπε να παρουν μνμ απο τον Διατσιδη για να μαθουν οτι οι στολες των οδηγων ειναι πυριμαχες.
Πληρωνονται κιολας .....
Άβαταρ μέλους
paok re niamou
 
Δημοσιεύσεις: 3223
Εγγραφή: Πέμ 10 Μάιος 2018, 11:33

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 18:13

Γιατί δεν το βλέπεις από την ΕΡΤ SPORTS;
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό paok re niamou » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 18:17

σορυ απο κοσμοτε επρεπε να γραψω. απο ερτ με τιποτα απο τοτε που η αλλη ετρωγε την ωρα που σχολιαζε τον αγωνα
Άβαταρ μέλους
paok re niamou
 
Δημοσιεύσεις: 3223
Εγγραφή: Πέμ 10 Μάιος 2018, 11:33

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 22:53

GP Μπαχρέιν: Πλέον του ενός δευτερολέπτου πιο αργή η Ferrari σε σχέση με το 2019

4τροχοι - Δημήτρης Μπίζας 28 ΝΟΕ 2020

Στις κατατακτήριες του Grand Prix Μπαχρέιν εμφανίστηκαν ξανά, μετά από αρκετές εβδομάδες, οι αδυναμίες της Ferrari, καθώς και του κινητήρα της στο πίσω μέρος των μονοθέσιων των πελατειακών ομάδων της.

Πριν από 609 ημέρες, το Σάββατο του GP στο Μπαχρέιν, η Ferrari έκανε το 1-2 με τον Charles Leclerc να κατακτά την πρώτη pole position της καριέρας του στο κορυφαίο επίπεδο.

Σήμερα, τρεις «γύρους» πριν το φινάλε του πρωταθλήματος, η Scuderia βρέθηκε εκτός δεκάδας στις κατατακτήριες, αν κι οριακά, όντας 11ος ο Vettel και 12ος ο Leclerc.

Αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Όλο το 2020 είναι μία τεράστια απογοήτευση για τους Ιταλούς, που μετά τη συμφωνία με τη FIA τον περασμένο Φεβρουάριο σχετικά με τον κινητήρα τους, έχουν χάσει σαφέστατα την υπεροχή τους σε αυτόν τον τομέα. Σε κάθε πίστα που η μονάδα ισχύος παίζει καταλυτικό ρόλο στην απόδοση του μονοθέσιου, οι «κόκκινοι» έχουν επιδείξει κάκιστη εικόνα - ακόμα και στις πίστες που το 2019 διέπρεψαν, όπως είναι το Σπα και η Μόντσα.

Ακόμα πιο αποθαρρυντικό για την ίδια είναι πως, για ακόμα ένα Grand Prix, υπήρξε μία εκ των τριών ομάδων που δε βελτίωσαν την επίδοσή τους σε σχέση με την περυσινή σεζόν. Οι άλλες δύο είναι οι πελάτισσές της, Haas και Alfa Romeo.

Συγκεκριμένα, η Ferrari ήταν 1,271 δευτερόλεπτα πιο αργή στις φετινές κατατακτήριες σε σχέση με το 2019, την ώρα που η Haas ήταν ακόμα πιο αργή (+1,354 δλ.) κι η Alfa Romeo το ίδιο (+0,469 δλ.).

Οι υπόλοιπες επτά ομάδες βελτίωσαν ως εξής:

Williams - 2,465 δλ.
Racing Point - 1,434 δλ.
Red Bull - 1,074 δλ.
Renault - 1,071 δλ.
AlphaTauri - 1,065 δλ.
Mercedes - 0,926 δλ.
McLaren - 0,271 δλ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό JohnySSS » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 23:02

JohnySSS
 
Δημοσιεύσεις: 470
Εγγραφή: Πέμ 29 Οκτ 2020, 18:05

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό bersekeros » Κυρ 29 Νοέμ 2020, 23:36

https://youtu.be/ZQ7_En2xEm4

Άγιος Φαίδρος
Μάρτυρας της χριστιανικής εκκλησίας, η μνήμη του οποίου τιμάται στις 29 Νοεμβρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα Φαίδρος και Φαίδρα.

Ο Φαίδρος μαρτύρησε, όταν οι διώκτες του τον περιέλουσαν με καυτό ρετσίνι.


Ας ανάψει καμιά λαμπάδα λέω γω.
Ο ΠΑΟΚ είναι μάχη και θυσία.
Άβαταρ μέλους
bersekeros
 
Δημοσιεύσεις: 11363
Εγγραφή: Σάβ 15 Δεκ 2007, 20:56

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 30 Νοέμ 2020, 19:21

GP Μπαχρέιν – Στο Μικροσκόπιο: Η επιστήμη σώζει, το halo σώζει

4τροχοι Δημήτρης Μπίζας 30 ΝΟΕ 2020



Ωδή στους επιστήμονες, τους μηχανικούς, τους μηχανολόγους και τους γιατρούς, τους marshals και τους οδηγούς που σπεύδουν στις φλόγες να σώσουν έναν συνάνθρωπό τους. Στο Μπαχρέιν, πήραμε όλοι το μάθημα μας, ευτυχώς χωρίς οδυνηρές συνέπειες.

Ας το πούμε από τώρα: τον σεβασμό, την ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες μας πρώτα στους επιστήμονες, τους μηχανικούς και τους γιατρούς, που με τις μελέτες τους και την αδιάκοπη εργασία τους έχουν φέρει σε τέτοιο σημείο την ασφάλεια στο motorsport που ο Romain Grosjean βγήκε χθες ζωντανός από την κόλαση.

Έπειτα, τα σέβη μας στον οδηγό του Ιατρικού Αυτοκινήτου, Alan van der Merwe και τον ιατρό Dr. Ian Roberts. Αμφότεροι επιβαίνουν στο όχημα που ακολουθεί στον πρώτο γύρο τα μονοθέσια, ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις. Έσπευσαν στο σημείο του ατυχήματος, σχεδόν παράλληλα με τους κριτές (που έδρασαν εξίσου υποδειγματικά).

Ο van der Merwe μίλησε για εκείνες τις πρώτες στιγμές:

«Δεν έχουμε δει ποτέ ξανά τόση φωτιά. Είμαι 12 χρόνια εδώ, δεν έχω δει ποτέ τόση φωτιά σε τέτοιο ατύχημα. Μας πήρε λίγο για να επεξεργαστούμε μέσα μας τι συνέβαινε.

«Είμαι σίγουρος ότι αυτό κράτησε για μερικά δευτερόλεπτα, αλλά τα ένιωσα σαν αιώνες. Μετά ο Romain άρχισε να βγαίνει από το μονοθέσιο μόνος του, πράγμα αξιοσημείωτο για ένα τέτοιο ατύχημα.»

Ο Dr. Roberts βγήκε, σάστισε, αλλά δεν δίστασε να πάει δίπλα στις φλόγες. Κι εκείνη τη στιγμή, ξεπρόβαλε ο Grosjean. Οι φωτογραφίες από αυτή τη στιγμή, τα πλάνα, είναι συγκλονιστικά. Αλληγορικά, ο Γάλλος βγήκε απ’ την κόλαση. Έτσι φάνηκε.

Μία αλληλουχία συμβάντων και ο Grosjean που δεν λιποθύμησε

Από τη στιγμή που αναφλέγεται το μονοθέσιο μέχρι τη στιγμή που ο Grosjean σκαρφαλώνει τις μπαριέρες για να ξεφύγει από την πυρκαγιά, περνούν περίπου 30 δευτερόλεπτα. Σε αυτό το μισό λεπτό, συμβαίνουν όλα τα σωστά πράγματα με το tub (την «μπανιέρα» του cockpit και των ποδιών της VF-20), αφού αποκόπηκε από το υπόλοιπο μέρος, και παρέμεινε άθικτη.

Έπειτα, το halo έκανε τη δουλειά του όπως έπρεπε. Αυτό ήταν που, όταν το μονοθέσιο έσκισε στα δύο το Armco, προστάτευσε το κεφάλι του Grosjean και δεν υπήρξε μία εν είδει επανάληψη του ατυχήματος του Jules Bianchi το 2014 στην Ιαπωνία.

Ο Γάλλος υπήρξε επικριτής του halo το 2017, αλλά αυτό λίγη σημασία έχει. Οι Jean Todt, Alex Wurz (πρόεδρος Ένωσης Οδηγών), Charlie Whiting, οι άνθρωποι που έπρεπε να εισακουστούν, εισακούστηκαν τότε. Το halo μπήκε στα μονοθέσια το 2018, παρά τις αντιρρήσεις, κυρίως σε αισθητικό επίπεδο. Μόνο που η ασφάλεια είναι πάνω από την όμορφη όψη, κι η ευγνωμοσύνη όλων προς αυτούς που το σχεδίασαν κι εκείνους που πίεσαν για την υιοθέτησή τους, είναι δεδομένη.

Σωτήριο αποδείχθηκε, επιπροσθέτως, και το γεγονός ότι δεν έχασε τις αισθήσεις του. Τα 53G τα «έπιασε» στιγμιαία, για κλάσματα του δευτερολέπτου. Το halo έσωσε το κεφάλι του, και το monocoque απορρόφησε μεγάλο μέρος της σύγκρουσης. Πέρα από το γεγονός ότι είναι ένας αθλητής υψηλού επιπέδου, είχε κάθε μέσο ασφαλείας στη διάθεσή του και δεν επηρεάστηκε ο αυχένας και το κρανίο του, οπότε δεν λιποθύμησε.

Όσο για τα μικρά εγκαύματα, ο Grosjean θα πρέπει και πάλι να ευχαριστήσει τη FIA. Η Ομοσπονδία εισήγαγε από τη φετινή σεζόν μία νέα, πυρίμαχη φόρμα, που αν και πιο βαριά, προστατεύει από φωτιά για 20 δευτερόλεπτα, ενώ τα γάντια αντέχουν μέχρι 10 δευτερόλεπτα. Για αυτό και οι πληγές στα χέρια του Γάλλου.

Απαραίτητη η έρευνα

Το είπε κι ο Ross Brawn: «Είμαι σίγουρος ότι θα γίνει μία εκτεταμένη έρευνα για να καταλάβουμε τι έγινε και να μάθουμε απ' αυτό. Γιατί το να βλέπεις μία μπαριέρα να σκίζεται έτσι στα δύο είναι κάτι που σίγουρα δεν θέλουμε να δούμε ξανά.»

Το θέαμα σόκαρε - η μπαριέρα δεν έπρεπε να κοπεί στη μέση. Έχει ξεκινήσει -κι όχι άδικα- μία συζήτηση για το αν θα πρέπει πλέον να υπάρχουν Armco στις πίστες, ειδικά στο επίπεδο της Formula 1.

Αυτό θα το κρίνει το πόρισμα της FIA. Η έρευνα σε αυτό το σπορ γίνεται με προδιαγραφές αεροπορικού δυστυχήματος. Αυτό συνεπάγεται περισυλλογής δεδομένων αλλά και διαφόρων μερών του μονοθέσιου, το οποίο θα επανασυναρμολογηθεί και οι εμπειρογνώμονες, μαζί με τους μηχανικούς της ομάδας, θα εξετάσουν ανάποδα τα όσα έγιναν μέχρι να σκίσει την μπαριέρα ο Grosjean. Θα δουν ένα-ένα τα στάδια αυτής της πρόσκρουσης, και θα εξετάσουν τι πήγε στραβά.

Κι όχι μόνο με την διάτμηση του Armco, αλλά και με το γεγονός ότι υπήρξε άμεσα μία πολύ έντονη πυρκαγιά. Αναμενόμενο, θα έλεγε κανείς, από τη στιγμή που το συμβάν έγινε στην αρχή του αγώνα, με περί τα 100 κιλά καυσίμου στο ντεπόζιτο. Ωστόσο, τα ρεζερβουάρ των μονοθέσιων F1 είναι φτιαγμένα από Kevlar, ενώ διαθέτουν και δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην σπάνε, και να αποφεύγεται η κατάληξη που είδαμε χθες.

Εμπιστοσύνη στη FIA, που θα πάρει τον χρόνο της να κάνει αυτό που έκανε πάντα από το 1994 και μετά: ενδελεχή έρευνα, και μετά πρόταση και αποφάσεις για τη βελτίωση όλων εκείνων των μερών που αστόχησαν ή που δεν λειτούργησαν ως αναμενόταν κατά το εκάστοτε συμβάν. Το ίδιο έγινε, άλλωστε, και μετά το δυστύχημα του Anthoine Hubert στο Σπα το ’19.

Περί τηλεοπτικής προβολής

Τα τελευταία χρόνια, η οδηγία της FOM στους σκηνοθέτες των μεταδόσεων είναι σαφής: κανένα replay ατυχήματος πριν καταστεί σαφές πως οι εμπλεκόμενοι οδηγοί είναι σώοι και δεν φέρουν βαρείς τραυματισμούς.

Το πρώτο πλάνο που είδαμε στο παγκόσμιο feed ήταν ο κάθιδρος Grosjean μέσα στο Ιατρικό Αυτοκίνητο, και μετά τα replays.

Ο Daniel Ricciardo εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση κατά της FOM για αυτή την απόφαση:

«Είμαι αηδιασμένος κι απογοητευμένος με τη Formula 1 που έδειχνε ή επέλεξε τον τρόπο που θα δείξει το συμβάν, και οι επαναλήψεις επί επαναλήψεων της φωτιάς, του μονοθέσιου που ήταν κομμένο στα δύο. Και μετά, σαν να μην έφταναν αυτά, παίζουν και το onboard πλάνο.

«Γιατί πρέπει να το δούμε αυτό; Θα μπούμε ξανά στα μονοθέσια σε μία ώρα. Η οικογένειά του ήταν αναγκασμένη να το βλέπει όλο αυτό ξανά και ξανά. Όλων οι οικογένειες. Και παίζετε με τα συναισθήματα όλων. Είναι άδικο. Δεν είναι ψυχαγωγία.»

Μία σημαντική μερίδα του κοινού συμμερίζεται αυτήν την άποψη. Γιατί να θέλει να δει κανείς ξανά και ξανά ένα τρομακτικό ατύχημα, ακόμα κι αν η κατάληξή του ήταν όσο πιο καλή μπορούσε να είναι;

Το επιχείρημα από την αντίθετη πλευρά είναι πως τέτοιες στιγμές αποδεικνύουν τα επίπεδα ασφαλείας που έχει φτάσει πια η F1, καθώς και τον ηρωισμό των άμεσα εμπλεκόμενων, ιατρών και κριτών, σε μία τόσο δύσκολη, ειδεμή πρωτόγνωρη κατάσταση.

Το μόνο βέβαιο είναι πως η πρακτική της αναμονής πριν την προβολή των replays είναι ορθή, και πολύ άργησε να υιοθετηθεί.

Επόμενος αγώνας είναι αυτός του Σακχίρ, στην ίδια τοποθεσία αλλά σε διαφορετική χάραξη, το τριήμερο 4-6 Δεκεμβρίου._Δ.Μ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ABOLEYTOI » Δευτ 30 Νοέμ 2020, 19:45

το πρώτο πλάνο του ατυχήματος που είδα ήταν τραβηγμένο από την πλευρά της πίστας που βγήκε το μονοθέσιο.
Το είδα 2-3 φορές για να καταλάβω σε ποια στιγμή βγήκε ο οδηγός (είχα μάθει ήδη την ευτυχή κατάληξη).

Να πούμε βέβαια ότι το σώθηκε δε σημαίνει ότι πίνει μπύρες τώρα. Η φώτο του από το νοσοκομείο με τα χέρια μπανταρισμένα ας είναι αυτό που θα μείνει, ώστε να είμαστε όλοι πιο προσεκτικοί. Εγώ και εσύ που είμαστε λίγο καλύτεροι οδηγοί από τον Grosjean και τα αυτοκίνητά μας τα έχουμε καραφτιάξει και βάζουν κάτω τις φόρμουλες και διαλέγουμε να τρέχουμε σε σημεία που οι δρόμοι είναι επιπέδου πίστας ας σκεφτούμε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα κάψουμε τα χέρια μας.
Από όλα τα σημεία
μου αρέσει η τελεία.
Άβαταρ μέλους
ABOLEYTOI
 
Δημοσιεύσεις: 8382
Εγγραφή: Σάβ 14 Μαρ 2009, 23:54

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 05 Δεκ 2020, 19:28

Live τα δοκιμαστικά στην ΕΡΤ, αυτή τη στιγμή.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89848
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες