Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 04 Οκτ 2022, 12:53

Formula 1: GP Σιγκαπούρης – Vamos Checo!

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Νίκη γοήτρου για τον Perez, παρά την τιμωρία, ήττα για την Ferrari, λάθη για τον Verstappen και τον Hamilton, και το Πρωτάθλημα της Formula 1 παίρνει φιλί ζωής για την Ιαπωνία.

«Vamos Checo!», συνεχάρη ο Christian Horner τον Sergio Perez για τη σημερινή του νίκη, 2η φετινή και 4η στην 12ετή καριέρα του στη Formula 1 –ναι, είναι πλέον τόσο παλιός.

Ο Μεξικανός οδηγός εκκίνησε άριστα και οδήγησε άριστα, δίνοντας την καλύτερη απάντηση στη σκληρή κριτική που δέχτηκε όλο το καλοκαίρι, ακόμα και από τη Red Bull –τουλάχιστον 2 φορές μίλησε για αυτόν απαξιωτικά ο Dr Helmut Marko.

«Ήταν σίγουρα το οδήγημα της ζωής μου», δήλωσε ο Perez.

Αξίζει να σημειωθεί πως, σε όλη την ιστορία των 73 χρόνων της Formula 1, υπήρχαν μόνο 57 οδηγοί, που οδήγησαν στην 1η θέση από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο του αγώνα, μετρώντας τον Leclerc που το πέτυχε αυτό φέτος στην Αυστραλία. Ε λοιπόν, ο Sergio Perez σήμερα έγινε ο 58ος!

Εν τω μεταξύ, ο Perez τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων και επίπληξη, λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πάντως, τα 7+ δευτερόλεπτα που τερμάτισε εμπρός από τον Leclerc, του επιτρέπουν να διατηρήσει τη νίκη.

Η Ferrari δεν ήταν για νίκη σήμερα. Όπως δεν είναι για νίκη τον τελευταίο αρκετό καιρό. Οι pole που εξακολουθεί να παίρνει, αποτελούν μάλλον προσωπικές επιτυχίες του Charles Leclerc.

Το αυτοκίνητο είναι για εκεί που βρίσκεται ο Carlos Sainz, ένας μεθοδικός οδηγός με υποδειγματική αναλυτικοσυνθετική σκέψη.

Απλά, ο Leclerc έχει αυτό το σπάνιο ταλέντο των κορυφαίων τιμονιών, που σε κάνουν να νομίζεις ότι θα κάνει το θαύμα. Και μερικές φορές πράγματι, το κάνει. Απλά, όχι σήμερα. Ξανά. Κι αυτό είναι που αφήνει τους Tifosi με την πικρή αίσθηση, ότι πλησιάζουν στην πηγή αλλά δεν πίνουν νερό.

Η εκκίνηση δόθηκε με καθυστέρηση μιας ώρας και κάτι, ώστε η διαδρομή να στεγνώσει σε ικανοποιητικό βαθμό για να εκκινήσει ο αγώνας με ενδιάμεσα ελαστικά. Όμως το δεξί μέρος της εκκίνησης είχε κρατήσει περισσότερα νερά.

Μολονότι λοιπόν ο Charles Leclerc από την pole εκκίνησε το ίδιο καλά με τον Sergio Perez, στην πρώτη στροφή ο Perez βρέθηκε με άνεση πρώτος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο 1ος, ο 3ος και ο 5ος των κατατακτηρίων, που εκκινούσαν από δεξιά, όλοι έχασαν από μία θέση ως την πρώτη στροφή, ενώ ο 2ος, ο 4ος κι ο 6ος που εκκινούσαν από αριστερά κέρδισαν από μία θέση!

Από εκεί και πέρα, ο Leclerc μπορούσε μόνο να κρατηθεί πίσω από τον Perez. Η ευκαιρία για προσπέραση στη διάρκεια των pit stop χάθηκε όταν η Ferrari, σε ένα από τα συνηθισμένα φετινά της λάθη, τον καθυστέρησε.

Ο Charles Leclerc επιτέθηκε στον Sergio Perez όταν φόρεσαν στεγνά ελαστικά, μα τα ελαστικά της Ferrari υπερθερμάνθηκαν κατά την επίθεση. Ο Leclerc προσπάθησε να τα δροσίσει σημαδεύοντας κάποια σημεία της ασφάλτου που είχαν κρατήσει νερό, μα ο αγώνας είχε πλέον χαθεί.

Αρκέστηκε λοιπόν στη 2η θέση, με τον Sainz 3ο. Πρόκειται για το πρώτο διπλό πόντιουμ της Ferrari από το μακρινό Grand Prix του Miami. Το ζήτημα όμως είναι ότι χάθηκε μια ευκαιρία για νίκη, σήμερα που ο Max απουσίαζε από τη μάχη της κορυφής.

«Μηδέν ευχαρίστηση, ήταν ένας εκνευριστικός αγώνας», δήλωσε ο Max Verstappen. Ένα πρόβλημα στην εκκίνηση τον έριξε 12ο και μια λάθος επίθεση στον Lando Norris τον περιόρισε στην 7η θέση του τερματισμού.

Αντιθέτως, μεγάλη ικανοποίηση για τη McLaren, με την 4η θέση του Norris και την 5η του Ricciardo. Οι σημερινοί βαθμοί, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των δύο Alpine (ο Fernando Alonso γιόρταζε 350 εκκινήσεις Formula 1), έφεραν ξανά τη McLaren στην 4η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. «Το είχαμε ανάγκη», δήλωσε ανακουφισμένος ο Daniel Ricciardo, ο οποίος μάλιστα εκκίνησε 15ος.

Συνυπολογίζοντας τη θαυμάσια εμφάνιση των Aston Martin, με 6ο τον Lance Stroll και 8ο τον Sebastian Vettel, μπορεί κανείς να πει ότι οι δύο αυτές ομάδες έβγαλαν ασπροπρόσωπη την Mercedes, ύστερα από την κακή εμφάνιση της εργοστασιακής ομάδας.

«Για τα σκουπίδια είναι η σημερινή μέρα», δήλωσε ο Lewis Hamilton, που περιορίστηκε στην 9η θέση, ύστερα από δύο λάθη. Σε συνδυασμό με την 14η θέση του George Russell, πρόκειται για το φτωχότερο φετινό αποτέλεσμα της Mercedes.

Στο μεταξύ τιμωρήθηκε με 5 θέσεις στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα ο Nicholas Latifi, επειδή έβγαλε από τον αγώνα τον Zhou Guanyu.

Ο Max Verstappen δεν κατόρθωσε λοιπόν να πάρει εδώ το Πρωτάθλημα, οπότε η υπόθεση του Τίτλου μετατίθεται για το Grand Prix Ιαπωνίας, την επόμενη Κυριακή.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τετ 05 Οκτ 2022, 08:58

Ferrari για το νέο σκάνδαλο στη Formula 1: «Τέσσερα εκατομμύρια δεν είναι λίγα»

CAR & MOTOR TEAM

Η Scuderia καλεί τη FIA να αντιμετωπίσει με αυστηρότητα κάθε υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού από τις ομάδες της Formula 1, μετά τις φήμες που εξαπλώθηκαν εν ριπή οφθαλμού στη Σιγκαπούρη.

Οι φήμες αυτές, για τις οποίες τοποθετήθηκε τόσο ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Mattia Binotto, όσο και ο ομόλογός του στη Mercedes F1 Toto Wolff, ανέφεραν πως δύο ομάδες ξεπέρασαν το όριο προϋπολογισμού 145 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε ομάδας το 2021: σε μικρό βαθμό η Aston Martin F1, και σε μεγαλύτερο η Red Bull Racing.

Καθώς οι ομάδες του Silverstone και του Milton Keynes αρνήθηκαν ότι έχουν τέτοιου είδους ενημέρωση από τη FIA, η δεύτερη μάλιστα οργισμένα, η FIA ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή ότι ακόμη εξετάζει το θέμα - και πρόκειται την Τετάρτη (5/10) να ανακοινώσει αν και ποιες ομάδες ξεπέρασαν το όριο των δαπανών που τους επιτρέπονταν πέρσι.

Όμως, η Ferrari υποστηρίζει ότι η Διεθνής Ομοσπονδία πρέπει να αντιμετωπίζει το ζήτημα με την απόλυτη σοβαρότητα, καθώς ο Binotto λέει πως ακόμα και η μικρότερη υπέρβαση του ορίου δαπανών μπορεί να κάνει το μονοθέσιο μιας ομάδας ακόμα και κατά 0,5 δευτερόλεπτο ταχύτερο στο γύρο - που είναι τεράστια διαφορά για τη F1.

Συγκεκριμένα, η FIA θεωρεί ως «περιορισμένης έκτασης» ένα παράπτωμα υπέρβασης της τάξης του 5%, που μεταφράζεται σε περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια για το όριο των 145 εκατ. Ο Binotto διαφωνεί, όμως, ότι είναι περιορισμένης έκτασης: «Για εμάς, τέσσερα εκατομμύρια αντιστοιχούν στην εξέλιξη των εξαρτημάτων των αυτοκινήτου μας για όλη τη σεζόν. Τέσσερα εκατομμύρια σημαίνουν 70 άνθρωποι στο τεχνικό μας τμήμα, που μπορούν να δώσουν λύσεις αξίας μέχρι και μισού δευτερολέπτου στο γύρο», είπε ο Ιταλός.

Και συνέχισε: «Οπότε, ακόμα κι κοιτάζουμε κάτι που θεωρείται μικρό παράπτωμα, δεν είναι φυστίκια. Ας περιμένουμε μέχρι την Τετάρτη πριν κρίνουμε, αλλά είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως ακόμα κι το ποσό είναι τέσσερα εκατομμύρια, που εμπίπτει στην κατηγορία του 'μικρού παραπτώματος', τα τέσσερα εκατομμύρια δεν είναι καθόλου μικρό ποσό».

Ο Binotto συμπλήρωσε πως το θέμα καθίσταται ακόμη πιο σοβαρό από το γεγονός ότι η υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού το 2021 έχει επιπτώσεις και για το 2022, καθώς πέρσι σχεδιάστηκαν -εν λευκώ- και εξελίχθηκαν τα φετινά μονοθέσια του σπορ.

«Είναι, αναμφίβολα, κρίμα να το συζητάμε τον Οκτώβριο της επόμενης σεζόν, διότι σε αυτό το σημείο πέραν των επιπλοκών στο περσινό πρωτάθλημα υπάρχουν επίσης και επιπλοκές στο φετινό. Μιλάμε για πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου που μεταφέρεται στις ερχόμενες χρονιές, διότι ενώ ξεκίνησε το 2021 ακόμα δίνει ένα ανταγωνιστικό προβάδισμα για το 2022 και το '23. Οπότε είναι ξεκάθαρα ένα πολύ σημαντικό θέμα. Βάζει τη γενική αξιοπιστία σε κίνδυνο», είπε.

Με τις απόψεις του Mattia Binotto συμφωνεί και ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ: «Είναι όντως 'μικρής έκτασης' παράπτωμα; Διότι πιστεύω ότι αυτή η διατύπωση δεν είναι σωστή. Αν ξοδεύεις πέντε εκατομμύρια παραπάνω, θεωρείται μικρό παράπτωμα αλλά εξακολουθεί να έχει μεγάλη επίδραση στο πρωτάθλημα», είπε ο Αυστριακός.

Και συμπλήρωσε: «Για να σας δώσω μια ιδέα, κοιτάζουμε προσεκτικά τι εξαρτήματα φέρνει σε κάθε αγώνα κάθε μεγάλη ομάδα, και μπορούμε να δούμε ότι δύο μεγάλες ομάδες είναι περίπου στα ίδια, ενώ υπάρχει μία τρίτη που ξοδεύει περισσότερα. Ξέρουμε ακριβώς τι ξοδεύουμε εμείς: 3,5 εκατομμύρια το χρόνο σε νέα εξαρτήματα για το αυτοκίνητο. Οπότε, κάνει μεγάλη διαφορά να ξοδεύεις 500.000 δολάρια παραπάνω.

»Δεν έχουμε κατασκευάσει ελαφρύτερα εξαρτήματα για να ρίξουμε το επιπλέον βάρος του αυτοκινήτου μας σε μονοψήφιο αριθμό, γιατί απλώς δεν έχουμε τα χρήματα. Οπότε, πρέπει να το κάνουμε στο αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς. Δεν μπορούμε να πάρουμε έγκριση για ένα ελαφρύτερο σασί, γιατί θα περάσουμε το όριο εξόδων κατά 2 εκατομμύρια. Οπότε, βλέπετε πως κάθε επιπλέον δαπάνη φέρνει πλεονέκτημα απόδοσης», κατέληξε ο Βολφ.

Η FIA έχει θεσπίσει μια εκτεταμένη βαθμίδα ποινών για όποια ομάδα παραβιάζει το ετήσιο όριο προϋπολογισμού. Αφαίρεση βαθμών, χρηματικά πρόστιμα, περιορισμό του διαθέσιμου χρόνου στην αεροσήραγγα, μείωση του ορίου προϋπολογισμού για την επόμενη χρονιά, αφαίρεση βαθμών, αποκλεισμό από αγώνες, αποκλεισμό ακόμα και από το πρωτάθλημα. Αναλόγως της έκτασης της υπέρβασης.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 07 Οκτ 2022, 08:34

Πολύ νερό στην Σουζούκα, στις ελεύθερες δοκιμές 2
https://www.ertflix.gr/epg/audition/prg ... 2210072100
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 07 Οκτ 2022, 08:43

Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά που προηγήθηκαν η κατάταξη είχε ως εξής:

Θέση Οδηγός Χρόνος
1 Fernando Alonso 1m42.248s
2 Carlos Sainz 1m42.563s
3 Charles Leclerc 1m42.634s
4 Esteban Ocon 1m43.022s
5 Kevin Magnussen 1m43.258s
6 Max Verstappen 1m43.362s
7 Mick Schumacher 1m43.761s
8 Lando Norris 1m43.889s
9 Valtteri Bottas 1m43.969s
10 Sergio Perez 1m44.234s
11 Zhou Guanyu 1m44.429s
12 Daniel Ricciardo 1m44.486s
13 Lewis Hamilton 1m44.558s
14 Lance Stroll 1m44.570s
15 Alex Albon 1m44.791s
16 Pierre Gasly 1m44.878s
17 Nicholas Latifi 1m45.424s
18 George Russell 1m46.103s
19 Yuki Tsunoda 1m46.192s
20 Sebastian Vettel 1m48.090s
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 07 Οκτ 2022, 19:26

Formula 1: Παρασκευή στη Suzuka – Advantage Mercedes

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Με την άσφαλτο της Suzuka να κινείται μεταξύ βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών, επέστρεψε η Formula 1 στην αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών.

Πώς μπορεί να πάρει στη Suzuka το Πρωτάθλημα Formula 1 2022 ο Max Verstappen; Απλούστατα, πρέπει να πάρει ταυτόχρονα τουλάχιστον 8 περισσότερους βαθμούς από τον Leclerc και τουλάχιστον 6 περισσότερους από τον Perez.

Ο τελευταίος οδηγός που κατόρθωσε να εξασφαλίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 με 4 αγώνες ακόμα να απομένουν, ήταν ο Sebastian Vettel, επίσης με Red Bull, επίσης εδώ στη Suzuka.

Αν και οι χρόνοι της Παρασκευής δε σημαίνουν απαραίτητα κάτι, κυρίως όταν γράφονται υπό βροχή, η ιστορία της Formula 1 θα γράψει ότι ο Fernando Alonso με την Alpine ήταν ταχύτερος όλων στο FP1 της Suzuka, ακολουθούμενος από τις Ferrari των Carlos Sainz και Charles Leclerc, και από τον ομόσταυλό του, Esteban Ocon.

Ίδιες συνθήκες επικράτησαν και στο FP2, με την πίστα να κινείται μεταξύ βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών, χωρίς να γίνει ούτε στιγμή κατάλληλη για slick. Έτσι, οι ομάδες δε δοκίμασαν τα slick που εξελίσσει η Pirelli για το 2022, που ήταν ο λόγος για τον οποίο δόθηκαν 90 λεπτά στο FP2.

Στο FP2, πάντως, ήταν οι Mercedes που βρήκαν τις φίνες ρυθμίσεις οι οποίες, σε συνδυασμό με την ιδανική στιγμή εξόδου στην πίστα, τις έφεραν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον George Russell 2 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερο του Lewis Hamilton και τις δύο Red Bull να ακολουθούν αισθητά πιο πίσω, με τον Max Verstappen ελάχιστα ταχύτερο του νικητή της Σιγκαπούρης, Sergio Perez.

Σημειώνουμε ότι και οι 2 Ferrari είχαν εξόδους και στις δύο σημερινές περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ένδειξη ότι πίεζαν, ενώ στο FP2 είχε έξοδο και ο Perez.

Εξόδους είχαν επίσης οι Yuki Tsunoda, και Nicholas Latifi, ο τελευταίος όταν μπέρδεψε μια βοηθητική έξοδο της πίστας με την είσοδο των pits –προσπάθησε μάλιστα αμήχανα να ρίξει το λάθος στο αυτοκίνητο.

Όλες αυτές όμως οι έξοδοι ήταν ανώδυνες, σε αντίθεση με την έξοδο του Mick Schumacher, που διέλυσε το ρύγχος στα προστατευτικά και έχασε ολόκληρο το FP2, με την ομάδα του να εργάζεται πυρετωδώς να του αλλάξει σασί.

Ο Mick Schumacher είχε ήδη γράψει τον 7ο ταχύτερο χρόνο του FP1. Το ατύχημα συνέβη στη διάρκεια γύρου που δεν πίεζε καν, απλώς επέστρεφε στα pits, και έχασε κάθε έλεγχο της Haas όταν το πίσω μέρος υδρολίσθησε σε σημείο με περισσότερα νερά.

Η στιγμή αυτής της απροσεξίας ήρθε στη χειρότερη δυνατή συγκυρία για τον συμπαθή Mick. Όχι μόνο η ομάδα της Haas του έχει ασκήσει δημόσια κριτική για τα σασί που της κατέστρεψε από οδηγικά σφάλματα στη Jeddah και το Monaco, επιπλέον έχει χάσει τη στήριξη της Ακαδημίας της Ferrari ενώ και ο μέντοράς του, Sebastian Vettel, βλέπει κι αυτός τη δική του δύναμη επιρροής να περιορίζεται, καθώς μετρά αντίστροφα για την έξοδό του από τη Formula 1.

5ος και στις δύο σημερινές περιόδους ο Kevin Magnussen, που οδηγεί καλύτερα από ποτέ μετά την επιστροφή του στη Formula 1

Σαν να μη φτάνουν αυτά, ο Kevin Magnussen, που προχθές γιόρτασε τα 30 και με τον οποίο αναπόφευκτα φέτος συγκρίνεται ο Mick Schumacher, όχι μόνο δεν καταστρέφει τη δική του Haas, επιπλέον έγραψε σήμερα τον 5ο χρόνο και στις 2 περιόδους ελεύθερων δοκιμών.

Πάντως, ο Sebastian Vettel έδειξε χθες τα πρώτα σημάδια ότι ίσως να μετανιώνει για την επιλογή του να αποχωρήσει από τη Formula 1 στα τέλη του έτους, αφού δήλωσε ότι ευχαρίστως θα επέστρεφε του χρόνου για να τρέξει μόνο στη Suzuka, αν έχει κάποια ενδιαφέρουσα πρόταση, επειδή αγαπά ιδιαίτερα αυτή την πίστα.

Ήταν η απόφασή του Sebastian Vettel βιαστική; Πιστεύουμε ναι, από κάθε άποψη, γιατί και ακμαιότατος παραμένει σε μια Formula 1 που, αφού ξεπέρασε το στάδιο λατρείας των 20άρηδων, εκτιμά όλο και περισσότερο τους ώριμους οδηγούς, και γαλαντόμο αφεντικό είχε βρει στο πρόσωπο του Lawrence Stroll, και το αυτοκίνητο δείχνει όλο και καλύτερα σημάδια –στη Σιγκαπούρη βαθμολογήθηκαν και οι δύο Aston Martin.

Αναλυτικά, στο άρθρο μας του Αυγούστου, Για ένα φρενάρισμα αναστατώθηκε ολόκληρο βασίλειο αναφέραμε τι εκτιμούμε ότι επηρέασε τότε την απόφασή του.

Ο Lewis Hamilton, κατά 2 χρόνια μεγαλύτερος του Vettel, δήλωσε την Πέμπτη στη Suzuka ότι αισθάνεται ικανός να αντιμετωπίζει τις νέες γενιές οδηγών για τουλάχιστον άλλα 5 χρόνια, ενώ υπενθυμίζουμε ότι η θέση του Vettel στην Aston Martin καταλήφθηκε από τον κατά 6 χρόνια μεγαλύτερό του, Fernando Alonso.

Εμείς εκφράζουμε την επιθυμία να τον ξαναδούμε στις πίστες, και σύντομα, είτε στη Formula 1, είτε σε κάποια άλλη μορφή αγώνων υψηλού κύρους, όπως στα επερχόμενα Hypercars του WEC, το οποίο έχοντας το 1/3 των αγώνων της Formula 1 θα του αφήνει χρόνο για τα πολλά ενδιαφέροντα και τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες του.

Επιστρέφοντας στους σημερινούς πρωταγωνιστές, στο τέλος της ημέρας, ο George Russell με δηλώσεις χαμήλωσε τις προσδοκίες των φίλων της Mercedes: «Δεν είναι αντιπροσωπευτικό του Σαββατοκύριακου αυτό που συνέβη σήμερα. Αν και υπάρχει πιθανότητα βροχής την Κυριακή, αύριο θα είναι στεγνά. Οπωσδήποτε, είναι πάντα ωραίο να είσαι πρώτος».
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 08 Οκτ 2022, 13:28

Formula 1: Κατατακτήριες GP Ιαπωνίας – για μισό μέτρο

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Για 0,01” πήρε την pole ο Verstappen, που τιμωρήθηκε με επίπληξη για συμβάν με τον Norris. Οι μικρές διαφορές αφήνουν ελπίδες για συναρπαστικό αγώνα.

Μόλις 1 εκατοστό του δευτερολέπτου χωρίζει τον Max Verstappen από τον Charles Leclerc στους χρόνους των κατατακτήριων δοκιμών, για τον πρώτο μετά την πανδημία αγώνα Formula 1 στη Suzuka, αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών.

Πόσο λίγο είναι 1 εκατοστό του δευτερολέπτου; Με την ταχύτητα που περνούν τα αυτοκίνητα Formula 1 από το σημείο χρονομέτρησης, κάτι παραπάνω από μισό μέτρο, 75 πόντοι, για την ακρίβεια. Ύστερα από ένα γύρο σχεδόν 6 χιλιομέτρων, λοιπόν, ο Max Verstappen άφησε πίσω τον Charles Leclerc κατά μόλις 0,75 του μέτρου και πήρε την 5η φετινή του pole.

Και αυτό είναι ενδεικτικό των μαχών που θα μπορούσε να έχουμε απολαύσει φέτος στη Formula 1, αλλά δεν απολαύσαμε, με εξαίρεση την αρχή της σεζόν, για λόγους που έχουμε αναλύσει.

Ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος όλων και το πρωί, στο FP3, πρώτη φετινή περίοδο της Formula 1 σε στεγνή Suzuka, ακολουθούμενος από τις Ferrari.

Στη διάρκεια του Q3, καθώς προθέρμαινε τα ελαστικά του, ο Verstappen γύρισε κάθετα και λίγο έλλειψε να τον εμβολίσει ο επερχόμενος Lando Norris, ο οποίος αναγκάστηκε να βγάλει τη McLaren στο γρασίδι, για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Ο Verstappen έριξε το σφάλμα στον Norris που επεχείρησε να περάσει σε εκείνο το σημείο. Οι αγωνοδίκες κάλεσαν τον Verstappen, έκριναν όμως ότι αρκεί να τον τιμωρήσουν με επίπληξη, οπότε διατηρεί την 1η θέση στην εκκίνηση.

Πράγμα που ξεσήκωσε διαμαρτυρίες στα ΜΚΔ κάποιων χωρών, όπου κάποιοι θεωρούν ότι οι αγωνοδίκες χαρίζονται για πολλοστή φορά στη συγκεκριμένη ομάδα.

Θα υπενθυμίσουμε πάντως ότι το 2018, στις κατατακτήριες της Βραζιλίας, είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό με τον Lewis Hamilton να κάνει ζιγκ ζαγκ την Mercedes, εμπρός από την Williams του Sergey Sirotkin, που ερχόταν τέρμα γκάζι, και ο Hamilton τιμωρήθηκε τότε απλώς με επίπληξη.

Αν ήταν κάποιος άλλος οδηγός Formula 1 στη θέση του Verstappen σήμερα ή του Hamilton τότε, θα είχε άραγε τιμωρηθεί αυστηρότερα; Η FIA το αρνείται στη σημερινή της ανακοίνωση, τονίζοντας ότι κάθε οδηγός σε ανάλογη περίπτωση θα είχε την ίδια αντιμετώπιση.

Ελπίζουμε αύριο σε βροχή ή έστω να δείξει η Ferrari τον δυναμισμό που έδειξε τελευταία φορά στο μακρινό Αυστριακό Grand Prix, πράγμα όμως στο οποίο δε συνηγορούν οι προσομοιώσεις αγώνα, οι οποίες θέλουν τη Red Bull ταχύτερη κατά 0,12” το γύρο.

Πάντως ο Charles Leclerc δήλωσε ότι βρίσκονται πιο κοντά στη Red Bull από όσο περίμεναν και αισιοδοξεί σε έναν συναρπαστικό αγώνα, αντάξιο της Formula 1 αύριο, κυρίως αν παίξει τα παιχνίδια του ο καιρός.

Οι Mercedes, που χθες άφησαν τόσες υποσχέσεις καταλαμβάνοντας τις 2 πρώτες θέσεις του βρεγμένου FP2, περιορίστηκαν σήμερα στην 6η και 8η θέση της εκκίνησης, με τον Lewis Hamilton να δηλώνει ότι βασικό τους πρόβλημα είναι ο υψηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης και τον George Russell να υπόσχεται πως είναι πιο γρήγοροι σε ρυθμό αγώνα.

Ο Esteban Ocon, έχοντας μόλις καλωσορίσει στην Alpine για το 2023 τον παιδικό του φίλο, Pierre Gasly, έγραψε τον 5ο ταχύτερο χρόνο των κατατακτηρίων, σε αντίθεση με τον Gasly, που εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια στο Q1, φανερά εκνευρισμένος από τα φρένα του.

Εμφανώς συγκινημένος, από την αγάπη που του εξέφρασαν οι Ιάπωνες θεατές, ο Sebastian Vettel κατετάγη 9ος. Είναι η πρώτη φορά που περνά στο Q3 μετά το Baku, τον Ιούνιο, κατέχει δε το αξιοσημείωτο ρεκόρ να έχει καταταγεί στην 1η δεκάδα όλες τις φορές που συμμετείχε στο Ιαπωνικό Grand Prix, στη Suzuka αλλά και στο Fuji.

Εδώ μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές των κατατακτηρίων.

Ακολουθεί η σειρά εκκίνησης:


1 Max Verstappen 1:29.304
2 Charles Leclerc 1:29.314
3 Carlos Sainz 1:29.361
4 Sergio Perez 1:29.709
5 Esteban Ocon 1:30.165
6 Lewis Hamilton 1:30.261
7 Fernando Alonso 1:30.322
8 George Russell 1:30.389
9 Sebastian Vettel 1:30.554
10 Lando Norris 1:31.003
11 Daniel Ricciardo 1:30.659
12 Valtteri Bottas 1:30.709
13 Yuki Tsunoda 1:30.808
14 Guanyu Zhou 1:30.953
15 Mick Schumacher 1:31.439
16 Alex Albon 1:31.311
17 Pierre Gasly 1:31.322
18 Kevin Magnussen 1:31.352
19 Lance Stroll 1:31.419
20 Nicholas Latifi 1:31.511
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 08 Οκτ 2022, 13:32

Ο αγώνας ξεκινάει αύριο στις 08:00
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 09 Οκτ 2022, 18:14

Formula 1: Grand Prix Ιαπωνίας – Max class

4ΤΡΟΧΟΙ

Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 2022 ο Max Verstappen, ύστερα από οδήγηση υψηλού επιπέδου στη βροχή και ποινή στον Charles Leclerc. Σύγχυση αγωνιζομένων και θεατών από τις αποφάσεις των αγωνοδικών.

Σε δική του κλάση ο Max Vertappen διέλυσε κάθε έννοια ανταγωνισμού και τερμάτισε νικητής στη βροχή του Ιαπωνικού Grand Prix, παίρνοντας ταυτόχρονα τη 12η φετινή του νίκη αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών Formula 1 του 2022.

Αν και έχασε στην εκκίνηση από τον Charles Leclerc, έμεινε στο γκάζι στο πρώτο σύμπλεγμα στροφών και απαίτησε την πρωτιά πίσω, την οποία στη συνέχεια κράτησε με τον πιο πειστικό τρόπο, τόσο στο πρώτο σύντομο μέρος του αγώνα, όσο και στο δεύτερο κυρίως μέρος, μετά τη 2ωρη διακοπή, λόγω καιρικών συνθηκών.

Στο ερώτημα πολλών φίλων της Formula 1, γιατί οι φετινοί αγώνες διακόπτονται με λιγότερη βροχή από παλαιότερα, η απάντηση έγκειται κυρίως στην περιορισμένη ορατότητα.

Ένα αυτοκίνητο Formula 1 αεροδυναμικής ground effect, όπως τα φετινά, ρουφά το νερό που θα βρεθεί από κάτω του και το εκτοξεύει σε όποιον ακολουθεί, οπότε μετά τους πρώτους γύρους, κανείς δε βλέπει τίποτα.

Δευτερευόντως, το πρόβλημα του δελφινισμού (porpoising) που αντιμετώπισαν τα περισσότερα φετινά αυτοκίνητα Formula 1, κυρίως στο πρώτο μισό της σεζόν, θα μπορούσε να εξελιχθεί απρόβλεπτα σε συνδυασμό με ένα σημείο της πίστας με σχετικά βαθιά στάσιμα νερά.

Εντυπωσιακά πειστικός λοιπόν σήμερα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όπως πειστικά οδήγησε φέτος στο μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς, μια κλάση πάνω από το περσινό του οδήγημα, που ήταν ήδη σε πολλούς αγώνες εκπληκτικό.

Το νέο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έρχεται στην ιδιοκτησίας Honda πίστα της Suzuka, λίγες μόλις μέρες μετά την ανακοίνωση της αναθέρμανσης των σχέσεων μεταξύ της Red Bull και Honda, τουλάχιστον ως το 2025, πριν την άφιξη της επόμενης γενιάς των μοτέρ της Formula 1.

Για όση αξία έχουν οι λέξεις, ο Verstappen, στις πρώτες του δηλώσεις ως ο Π.Π. Formula 1 2022, αναφέρθηκε στην Honda και όχι στον χορηγό τίτλου της ομάδας, πράγμα που αφήνει υπόνοιες για ακόμα στενότερη σχέση μεταξύ των δύο πλευρών στο μέλλον.

Ο Charles Leclerc ήταν φανερό ότι δε μπορούσε να ακολουθήσει. Η προσπάθεια λοιπόν επικεντρώθηκε στο να κρατήσει πίσω του τον Sergio Perez. Φαινόταν ότι θα το κατόρθωνε, ώσπου έχασε τα φρένα στα τελευταία μέτρα του τελευταίου γύρου, οπότε έκοψε το τελευταίο σικέιν, και τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων.

Με την ίδια ποινή για το ίδιο παράπτωμα είχε τιμωρηθεί ο Sebastian Vettel, επίσης οδηγός της Ferrari τότε, στο Grand Prix του Καναδά το 2019, και έχασε τη νίκη από τον Lewis Hamilton. Μπορείτε να θυμηθείτε τη σκηνή στο 3:07 του βίντεο.

Όμως ο Lewis Hamilton δεν τιμωρήθηκε για το ίδιο παράπτωμα στον 1ο γύρο του Grand Prix του Abu Dhabi πέρσι, ούτε καν ερευνήθηκε το περιστατικό.

Η Ferrari λοιπόν δήλωσε απογοητευμένη και έκπληκτη σήμερα για το γεγονός ότι οι αγωνοδίκες επέλεξαν να τιμωρήσουν τον Leclerc, πλην όμως η Ιταλική ομάδα δε θα υποβάλει ένσταση. Αντιθέτως, συνεχάρη μέσω των ΜΚΔ τον Verstappen για το 2ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημά του.

Επιπλέον, πριν ανακηρυχθεί σήμερα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, υπήρξε σύγχυση σχετικά με τους βαθμούς που θα αποδίδονταν στους νικητές, δεδομένου ότι συμπληρώθηκε μόλις το 52% των αρχικά προβλεπόμενων γύρων, και όχι το 75%, που απαιτείται για να θεωρηθεί πλήρης ο αγώνας.

Τελικά αποφασίστηκε να δοθούν όλοι οι βαθμοί, καθώς ο αγώνας έληξε λόγω ορίου χρόνου 3 ώρες μετά την πρώτη εκκίνηση, οπότε, σε συνδυασμό με την τιμωρία του Leclerc που τον έριξε στην 3η θέση, ο Max Verstappen ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2022 ήδη από την Suzuka, 4 αγώνες πριν τη λήξη του Πρωταθλήματος.

Πάντως, παλαιότεροι φίλοι του αθλήματος έμειναν να απορούν, στους νικητές του Grand Prix του Καναδά το 2011, που τερμάτισε 4 ώρες και 4 λεπτά μετά την πρώτη εκκίνηση, αν θα έπρεπε να έχουν δοθεί διπλοί βαθμοί.

Σήμερα, ο ίδιος ο Max Verstappen δε γνώριζε ότι πήρε ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και του το είπαν στη διάρκεια των συνεντεύξεων ενώ ο Dr Helmut Marko, ακόμα και μετά από αυτό, δήλωσε ότι χρειάζεται μια επιβεβαίωση πριν αρχίσουν τη γιορτή.

Η σκηνή θύμιζε στους παλαιότερους φίλους του αθλήματος τον τερματισμό του Grand Prix του Monaco το 1982, όπου ο Riccardo Patrese έμαθε αφού βγήκε από το αυτοκίνητο, ότι νίκησε.

Άξιος, αξιότατος όσο ελάχιστοι, ο Max Verstappen, μα θα άξιζαν πιο ξεκάθαρες συνθήκες να γιορτάσει το 2ο του Π.Π. Formula 1, χωρίς να χρειάζονται εξηγήσεις των κανονισμών, κι ας ήταν στον επόμενο αγώνα.

Περισσότερη συνέπεια ζητούν άπαντες από τους αγωνοδίκες, οι αγωνιζόμενοι και οι θεατές. Η Formula 1 είναι περίπλοκο άθλημα, και οι αντικρουόμενες αποφάσεις το κάνουν ακόμη πιο περίπλοκο.

Σημειώνουμε την 4η θέση του Esteban Ocon και την 7η του Fernando Alonso, που ξαναφέρνουν την Alpine 4η στη μάχη των Κατασκευαστών, καθώς ο Lando Norris παλεύει συνήθως μόνος του για τη McLaren, με τον Daniel Ricciardo να το παίρνει μάλλον απόφαση ότι του χρόνου δε θα τρέχει στη Formula 1, μετά την κατάληψη της θέσης στην Alpine από τον Pierre Gasly.

Πολύ όμορφη η 6η θέση του Sebastian Vettel, που του χάρισε τον τίτλο του οδηγού της ημέρας αλλά και η 9η του Nicholas Latifi.

Ένα ασύλληπτο περιστατικό συνέβη υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, όταν ένας γερανός μπήκε στην πίστα, όπως στην περίπτωση του ατυχήματος που στοίχισε τη ζωή στον Jules Bianchi, πάλι υπό βροχή, εδώ στη Suzuka, το 2014.

Αυτή τη φορά μάλιστα ήταν ακόμα χειρότερα, αφού ο γερανός δε βρισκόταν στο πλάι της πίστας αλλά μέσα στη διαδρομή, όπου ο Pierre Gasly κινούνταν πρόσω ολοταχώς να φτάσει την ουρά πίσω αυτό το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Μηνύματα στα ΜΚΔ από τον Alex Wurz, τον Lando Norris και τον Sergio Perez, όλα συμφωνούν πως αυτό ήταν απαράδεκτο σε βαθμό που οι λέξεις δεν αρκούν να το περιγράψουν.

Πιο τραγικός όμως από όλους ήταν ο πατέρας του Jules Bianchi, Philippe, που έγραψε στα ΜΚΔ ότι η παρουσία του γερανού στην πίστα αποκαλύπτει έλλειψη σεβασμού στη Ζωή (με κεφαλαίο το έγραψε) του Pierre Gasly και στη μνήμη του Jules.



Τα Highlights του αγώνα:
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 22 Οκτ 2022, 13:29

Formula 1: US Grand Prix

Σε ώρα Ελλάδας, το FP1 εκκινεί στις 22:00 (10 το βράδυ) της Παρασκευής 21/10/2022, το FP2 στις 01:00 μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 22/10/2022 και το FP3 στις 22:00 (10 το βράδυ) του Σαββάτου. Οι κατατακτήριες εκκινούν στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής 23/10/2022 και το Grand Prix των ΗΠΑ την Κυριακή στις 22:00 (10 το βράδυ).

Ολόκληρη τη δράση του τριημέρου μπορείτε να δείτε ζωντανά στη συνδρομητική Cosmote TV ή δωρεάν στην ERT–FLIX. Τις κατατακτήριες και τον αγώνα μπορείτε επίσης να δείτε ζωντανά από την τηλεόραση της ΕΡΤ2.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 22 Οκτ 2022, 13:31

GP ΗΠΑ - FP1: Ταχύτερος ο Sainz, ατύχημα για τον Giovinazzi

Car and Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ

O Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης διαδικασίας επί αμερικανικού εδάφους, με τέσσερις πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς να κάνουν ντεμπούτο με μονοθέσιο F1.

Η πρώτη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών στο Austin χρησίμευσε αρκετά για δουλειά πάνω στο στήσιμο των μονοθέσιων, με δεδομένο ότι το FP2 θα δει τη χρήση και πρωτότυπων γομών από την Pirelli, στο πλαίσιο επίσημων τεστ ενόψει 2023.

Παρόλα αυτά, πέντε ομάδες έτρεχαν με μη-μόνιμους οδηγούς στο session, στο πλαίσιο του κανονισμού που υπαγορεύει στις ομάδες να τρέξουν με rookies σε δύο FP1 μέσα στη χρονιά.

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί ήταν:

Alex Palou, McLaren (αντί του Ricciardo)
Robert Shwartzman, Ferrari (αντί του Leclerc)
Logan Sargeant, Williams (αντί του Latifi)
Theo Pourchaire, Alfa Romeo (αντί του Bottas)
Antonio Giovinazzi, Haas (αντί του Magnussen)

Γρήγορα, ο μόνος εκ των ανωτέρων οδηγών που δεν είναι rookie, o Giovinazzi, έκανε λάθος στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, και έμεινε εκτός συνέχειας.

Στα αγωνιστικά, ο Carlos Sainz ήταν ο ταχύτερος της διαδικασίας, με όλους τους οδηγούς να σημειώνουν τις καλύτερες επιδόσεις τους με τη μαλακή γόμα. Πίσω του ο Max Verstappen, με διαφορά 0,2 δλ.

Ο Lewis Hamilton ακολούθησε, με τον Lance Stroll να κάνει την έκπληξη στην 3η θέση, όντας 6 δέκατα πίσω από τον οδηγό της Ferrari. Η Aston Martin είχε διπλή παρουσία στη δεκάδα, οριακά όμως, με τον Sebastian Vettel 10ο.

Στην 5η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez, που μαζί με τον Guanyu Zhou θα πέσουν στις πίσω θέσεις του grid μετά την τοποθέτηση νέων εξαρτημάτων στους κινητήρες τους.

Η έτερη Mercedes, αυτή του George Russell, κατετάγη 7η, με τον Fernando Alonso να «σφηνώνεται» στην 6η θέση.

Στη δεκάδα είχαν παρουσία κι οι AlphaTauri και McLaren, με τους Pierre Gasly και Lando Norris, αντίστοιχα.

Τέλος, από τους πρωτοεμφανιζόμενους, ταχύτερος ήταν ο οδηγός της Ferrari Driver Academy, Robert Shwartzman, στην 16η θέση.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 22 Οκτ 2022, 13:33

GP ΗΠΑ - FP2: Δοκιμές σαν χειμώνας με τον Leclerc ταχύτερο

Car and Driver

Ο Charles Leclerc προηγήθηκε του FP2 στο Austin, που έμοιαζε περισσότερο με μία μικρογραφία χειμερινών δοκιμών.

Η δεύτερη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών ήταν ιδιαίτερα, καθώς κράτησε 90 λεπτά, με δεδομένο ότι έγιναν και δοκιμές των πρωτότυπων ελαστικών της Pirelli για το 2023.

Δεν είναι γνωστό σε ποιο φάσμα της γκάμας τοποθετείται το εν λόγω ελαστικό, καθώς φυσικά δεν έφερε καμία σήμανση στο πλάι.

Κάπως έτσι, σχεδόν όλο το 90λεπτο αφιερώθηκε σε αυτό το τεστ, με τις ομάδες και τους οδηγούς να δοκιμάζουν για την Pirelli, βασιζόμενες σε μεγάλο βαθμό στις δοκιμές που έκαναν για το GP αυτό καθαυτό κατά τη διάρκεια του FP1.

Ο Charles Leclerc, όμως, έγραψε αρκετούς γύρους με τη μαλακή γόμα, κι έχοντας χάσει το FP1 καθώς στη θέση του οδήγησε ο Robert Shwartzman, πίεσε και ήρθε 1ος.

Το αυτό έπραξαν κι οι Valtteri Bottas και Daniel Ricciardo που βρέθηκαν πίσω του και συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα.

Στην 7η θέση έμεινε ο πρωταθλητής Max Verstappen, ενώ από νωρίς παροπλίστηκε στα pits, πιθανώς και με πρόβλημα στο μονοθέσιο, καθώς οι μηχανικοί βρίσκονταν πάνω από την RB18.

Μπροστά του, o Carlos Sainz πλασαρίστηκε στην 4η θέση, με τον Mick Schumacher 5ο και τον Lando Norris 6ο.

Όλη η κατάταξη, όμως, ήταν σχεδόν αδύνατο να αποκρυπτογραφηθεί, ακριβώς γιατί έλαβαν χώρα οι δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli.

Κάπως έτσι, το ενδιαφέρον στρέφεται ήδη για το FP3 του Σαββάτου (22:00 Ελλάδας).
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 23 Οκτ 2022, 11:03

Formula 1: Κατατακτήριες και σειρά εκκίνησης Grand Prix ΗΠΑ

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Η Ferrari και ο Carlos Sainz κυριάρχησαν στις κατατακτήριες του Austin. Δείτε τη σειρά εκκίνησης του αποψινού U.S. Formula 1 Grand Prix, όπως διαμορφώνεται μετά τις ποινές.

Σε θλιμμένο κλίμα εκκίνησαν οι κατατακτήριες της Formula 1 στο Austin, καθώς λίγα λεπτά νωρίτερα ανακοινώθηκε ο θάνατος του Dietrich Mateschitz, πατριάρχη της Red Bull και της Alpha Tauri, που μας άφησε στα 78 του, ύστερα από μακρά νόσο.

Λίγο νωρίτερα, ο Max Verstappen είχε γράψει τον ταχύτερο γύρο της Σαββατιάτικης περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του FP3 μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Στις κατατακτήριες όμως ήταν οι Ferrari που κλείδωσαν την 1η σειρά με τον Carlos Sainz να επιτυγχάνει την 2η pole της καριέρας του. Ο Sainz είναι ίσως ο πιο μεθοδικός οδηγός Formula 1, με εντυπωσιακή αναλυτικοσυνθετική σκέψη: «Είχα καιρό που το προσπαθούσα, να βάλω σε σειρά όλα τα συστατικά ενός άψογου γύρου», δήλωσε. «Ήταν περιπετειώδες, λόγω του ισχυρού ανέμου, αλλά κατόρθωσα να ολοκληρώσω τον γύρο χωρίς λάθη».

Θα κατορθώσει άραγε να μετατρέψει την pole σε νίκη απόψε, ξαναφέρνοντας τη Ferrari στην κορυφή της Formula 1; «Δε θα πω ψέματα», συμπλήρωσε ο Sainz, «γνωρίζουμε ότι σε ρυθμίσει αγώνα οι Red Bull εξακολουθούν να έχουν το πάνω χέρι, αλλά θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου».

Δεύτερος κατατάχτηκε ο Charles Leclerc, θα εκκινήσει όμως 12ος, καθώς πήρε 6ο για φέτος κινητήρα εσωτερικής καύσης και 6ο turbo. Και αυτός υπόσχεται να δώσει τον καλύτερο εαυτό του για να ανεβάσει τη Ferrari στην κορυφή.

Οι δύο Red Bull κατατάχτηκαν στη 2η σειρά εκκίνησης, ο Sergio Perez όμως εκτίει κι αυτός ποινή 5 θέσεων, λόγω λήψης εξαρτημάτων.

Έτσι, πίσω από τους Carlos Sainz και Max Verstappen, που εκκινούν από τη 1η σειρά, θα παραταχθούν στην εκκίνηση οι Mercedes των Lewis Hamilton και George Russell. Στις προσομοιώσεις αγώνα δε φάνηκαν να έχουν τον ρυθμό να απειλήσουν τους δύο πρώτους, πάντως έχουν αποδείξει ότι βρίσκονται εκεί να εκμεταλλευτούν κάθε στραβοπάτημα.

Εξαιρετικά εντυπωσιακός ο Lance Stroll, εκκινεί 5ος καθώς η Aston Martin παλεύει να κερδίσει όσο περισσότερες θέσεις στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Formula 1.

Μεγάλη ευκαιρία καλής συγκομιδής βαθμών επίσης για την McLaren, με τον Lando Norris να εκκινεί 6ος , την Alfa Romeo με τον Valtteri Bottas να εκκινεί 7ος αλλά και την Williams, με τον Alex Albon να παρατάσσεται 8ος.

Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων:

1. Sainz C. Jr. - Ferrari 1:34.356
2. Leclerc C. - Ferrari +0.065
3. Verstappen M. - Red Bull +0.092
4. Perez S. - Red Bull +0.289
5. Hamilton L. - Mercedes +0.591
6. Russell G. - Mercedes +0.632
7. Stroll L. - Aston Martin +1.242
8. Norris L. - McLaren +1.334
9. Alonso F. - Alpine +1.520
10. Bottas V. - Alfa Romeo +1.963
11. Albon A. - Williams +2.012
12. Vettel S. - Aston Martin +2.042
13. Gasly P. - AlphaTauri +2.384
14. Zhou G. - Alfa Romeo +2.614
15. Tsunoda Y. - AlphaTauri +2.791
16. Magnussen K. - Haas +2.593
17. Ricciardo D. - McLaren +2.690
18. Ocon E. - Alpine +2.712
19. Schumacher M. - Haas +2.755
20. Latifi N. - Williams +2.888


Αυτή είναι η σειρά εκκίνησης, όπως διαμορφώθηκε μετά τις ποινές:

1. Sainz C. Jr. - Ferrari
2. Verstappen M. - Red Bull
3. Hamilton L. - Mercedes
4. Russell G. - Mercedes
5. Stroll L. - Aston Martin
6. Norris L. - McLaren
7. Bottas V. - Alfa Romeo
8. Albon A. - Williams
9. Perez S. - Red Bull
10. Vettel S. - Aston Martin
11. Gasly P. - AlphaTauri
12. Leclerc C. - Ferrari
13. Tsunoda Y. - AlphaTauri
14. Alonso F. - Alpine
15. Magnussen K. - Haas
16. Ricciardo D. - McLaren
17. Ocon E. - Alpine
18. Schumacher M. - Haas
19. Zhou G. - Alfa Romeo
20. Latifi N. - Williams
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 24 Οκτ 2022, 14:40

Formula 1: Grand Prix ΗΠΑ – Στη μνήμη του Dietrich Mateschitz

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Στη μνήμη του Dietrich Mateschitz, πατριάρχη της Red Bull και της Alpha Tauri, που μας άφησε χθες σε ηλικία 78 ετών, αφιέρωσαν ο Max Verstappen και η ομάδα της Red Bull τη νίκη στο Austin, που σήμανε την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών Formula 1 2022. Πρόκειται για το 5ο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην ιστορία της ομάδας και το 1ο μετά το 2013 και την εποχή του Sebastian Vettel.

Νωρίτερα, ένα λιτό μα πολύ συγκινητικό μήνυμα της ομάδας της Red Bull, παρουσίαζε την ομάδα γύρω από τον Mateschitz στις τόσο πολλές στιγμές χαράς, όλα αυτά τα χρόνια, με τον Christian Horner, τον Sebastian Vettel, τον Max Verstappen, και μόνο 4 λέξεις, Danke für alles, Didi, ευχαριστούμε για όλα, Dietrich.

Τόσο οι άλλες ομάδες όσο και οι Αρχές του αθλήματος εξέφρασαν τη λύπη τους για την απώλεια του Dietrich Mateschitz, τονίζοντας την σημαντική επίδρασή του στη Formula 1, ενώ ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Max Verstappen, γέννημα θρέμμα του ομίλου Red Bull, δήλωσε απερίφραστα, «χωρίς τον Dietrich Mateschitz δε θα ήμουν εδώ».

Εν τω μεταξύ, λόγω του θανάτου του Dietrich Mateschitz, διακόπτονται προσωρινά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της FIA και της Red Bull σχετικά με την υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων.

Με τη νίκη αυτή ο Max Verstappen έφτασε τις 13 νίκες σε μία σεζόν, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που κατέχουν ο Michael Schumacher και ο Sebastian Vettel. Μια ακόμα νίκη σε έναν έστω από τους 3 αγώνες που απομένουν, θα αποτελέσει νέο ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1.

Εκκινώντας 2ος, ο Max Verstappen έφυγε μπροστά ενώ ο Carlos Sainz, που εκκινούσε από την pole, εμβολίστηκε στο φρενάρισμα για την 1η στροφή από τον George Russell. Eκεί τελείωσε άδοξα ο αγώνας του Sainz ενώ ο Russell τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων.

Δεν ήρθε εύκολα, όμως, όπως άλλες, αυτή η νίκη του Verstappen. Ένα προβληματικό μπουλόνι οδήγησε σε κακό pit stop, που τον ανάγκασε να δώσει μάχες τόσο με τον Charles Leclerc όσο και με τον Lewis Hamilton, πριν επιστρέψει στην κορυφή, λίγους μόνο γύρους πριν το τέλος.

Ο Hamilton έφτασε εδώ στο Τέξας πιο κοντά στη νίκη από κάθε άλλη φορά φέτος, μα λύγισε στην ανωτερότητα του συνδυασμού του Max Verstappen με την Red Bull, γενναία μαχόμενος, και αρκέστηκε σε μία ακόμα 2η θέση.

Ο Charles Leclerc, εκκινώντας 12ος λόγω ποινής για αλλαγή μοτέρ, έκανε εξαιρετικό αγώνα, με εντυπωσιακή προσπέραση στον Sergio Perez και σκληρή άμυνα αρκετών γύρων στον Max Verstappen, για να τερματίσει 3ος, στην καλύτερη θέση που του επέτρεπε το αυτοκίνητο.

Ο Sergio Perez και ο George Russell συμπλήρωσαν την πεντάδα, ακολουθούμενοι από έναν πάντα εντυπωσιακό Lando Norris, ο οποίος μοιάζει να δίνει μόνος του τη μάχη της 4ης θέσης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών για λογαριασμό της McLaren, αφού ο Daniel Ricciardo ήταν για άλλη μια φορά εκτός κλίματος.

Στη διεκδίκηση της 7ης θέσης, ο Fernando Alonso επέπεσε στον Lance Stroll, που φάνηκε να αμύνεται αλλάζοντας γραμμή την τελευταία στιγμή. Επακολούθησε σύγκρουση υψηλής ταχύτητας, όπου η Aston Martin βγήκε εκτός μάχης, ο Alonso έχασε χρόνο και θέσεις για επισκευές και ενδεχόμενα ο Lawrence Stroll, αφεντικό της Aston Martin, αναρωτήθηκε, φέρνει άραγε στην ομάδα του τον πιο «εύκολο» οδηγό;

Σκληρό καρύδι πάντως ο Alonso, επέστρεψε στον αγώνα και τερμάτισε 7ος. Τιμωρήθηκε όμως με ποινή 30 δευτερολέπτων επειδή το αυτοκίνητό του επέστρεψε στον αγώνα σε μη ασφαλή κατάσταση, ο δε Stroll τιμωρήθηκε με 3 θέσεις στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα και 2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια επειδή κινήθηκε αμυνόμενος την τελευταία στιγμή.

Ο Sebastian Vettel οδήγησε την κούρσα για κάποιους γύρους, κάνοντας αργά το τελευταίο του pit stop, όπου όμως τον καθυστέρησαν τόσο που έπεσε εκτός 10άδας. Πάλεψε ξανά και κατέληξε 7ος. Πήρε πάντως ξανά την ψήφο των τηλεθεατών, ως καλύτερος οδηγός της ημέρας.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Kevin Magnussen, που είχε να βαθμολογηθεί από την Αυστρία τον Ιούλιο, ο Yuki Tsunoda, που είχε να βαθμολογηθεί από την Ισπανία τον Μάιο και ο Esteban Ocon.


ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ (ΜΕΤΑ ΤΟ GP ΗΠΑ)

1 Max Verstappen (Red Bull Racing/ RBPT) 391
2 Charles Leclerc (Ferrari) 267
3 Sergio Perez (Red Bull Racing/ RBPT) 265
4 GBR George Russell (Mercedes) 218
5 espania Carlos Sainz Jr. (Ferrari) 202
6 GBR Lewis Hamilton (Mercedes) 198
7 3GBR_18x12 Lando Norris (McLaren/ Mercedes) 109
8 Esteban Ocon (Alpine/ Renault) 78
9 espania Fernando Alonso (Alpine/ Renault) 71
10 Valtteri Bottas (Alfa Romeo/ Ferrari) 46
11 belgium Sebastian Vettel (Aston Martin/ Mercedes) 36
12 Daniel Ricciardo (McLaren/ Mercedes) 29
13 Kevin Magnussen (Haas / Ferrari) 24
14 Pierre Gasly (Alpha Tauri/ RBPT) 23
15 Lance Stroll (Aston Martin/ Mercedes) 13
16 belgium Mick Schumacher (Haas/ Ferrari) 12
17 jp Yuki Tsunoda (Alpha Tauri/ RBPT) 12
18 Guanyu Zhou (Alfa Romeo/ Ferrari) 6
19 Alexander Albon (Williams/ Mercedes) 4
20 Nyck de Vries (Williams/ Mercedes) 2
21 Nicholas Latifi (Williams/ Mercedes) 2
22 belgium Nico Hulkenberg (Aston Martin/ Mercedes) 0

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ (ΜΕΤΑ ΤΟ GP ΗΠΑ)

1 Red Bull Racing / Honda 656
2 Ferrari 469
3 Mercedes AMG Petronas 416
4 Alpine / Renault 149
5 GBR McLaren / Mercedes 138
6 Alfa Romeo Racing / Ferrari 52
7 GBR Aston Martin / Mercedes 49
8 Haas F1 Team / Ferrari 36
9 Alpha Tauri / Honda 34
10 GBR Williams F1 / Mercedes 8
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Δευτ 31 Οκτ 2022, 21:23

Σε καταλαβαίνω, τζόβενο, πού κουράγιο για βαθμολογίες και σχόλια :mrgreen:.
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 4921
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 01 Νοέμ 2022, 08:16

Το Μέχικο είναι ιδιάζουσα κούρσα, λόγω του υψομέτρου. Θα με πεις γιατί το υψόμετρο δεν επηρέασε τις Red Bull και τις Mercedes.
Δεν έχω κάτι να σου απαντήσω.
Απλά το Κυριακάτικο ήταν ένα πολύ μέτριο έως βαρετό (για μας) gp. Οι Ferrari ήταν στην 5η και 6η θέση και δεν απειλήθηκαν, ούτε απείλησαν. Μένουν δύο ακόμη αγώνες για να δούμε αν ο Leclerc χάσει οριστικά την 2η θέση από τον Perez (το πιθανότερο) και αν η Ferrari παραμείνει 2η στην βαθμολογία των κατασκευαστών μπροστά από τη Mecedes.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89220
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες