Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 31 Ιούλ 2022, 16:45

Όταν βλέπω τα τεράστια λάθη της Ferrari σε επίπεδο στρατηγικής κατά τη διάρκεια του αγώνα, θυμάμαι την αγαπημένη μου ποδοσφαιρική ομάδα, που κάνει ό,τι μπορεί για να μην διεκδικήσει αυτά που μπορεί.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Κυρ 31 Ιούλ 2022, 23:59

Una faccia una razza
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 5092
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 01 Αύγ 2022, 16:24

GP Ουγγαρίας: Νίκη του Verstappen και αυτοχειρία της Ferrari

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Ο Max Verstappen παίρνει τη νίκη σε έναν ακόμα αγώνα που οι Tifosi θα προτιμούσαν να ξεχάσουν.

Εδώ και λίγο καιρό, κυκλοφορεί ένα ανέκδοτο: «Ποιος ήταν ο μεγάλος αντίπαλος του Senna; Ο Prost. Ποιος του Schumacher; O Hakkinen. Ποιος είναι ο μεγάλος αντίπαλος του Charles Leclerc; … Η Ferrari, η ίδια του η ομάδα».

Προσθέστε την Ουγγαρία στις χαμένες φετινές του νίκες. Πάμε να τις μετρήσουμε: μία έχασε από δικό του λάθος, στη Γαλλία. Δύο από σπασμένο μοτέρ, στην Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν. Και τρεις (3) του στέρησε η αλλοπρόσαλλη στρατηγική της Ferrari, στο Μονακό, την Αγγλία και άλλη μια σήμερα, στην Ουγγαρία. Το σύνολο, έξι (6) χαμένες νίκες, ενώ ήταν πρώτος χωρίς να απειλείται. Μα, 6 χαμένες νίκες είναι ολόκληρο χαμένο Πρωτάθλημα.

Δεν είναι απαραίτητο να είσαι στρατηγική ιδιοφυΐα, κοινή λογική να έχεις: Ήδη από την Παρασκευή, μάλιστα σε συνθήκες καύσωνα, έγινε φανερό ότι τα σκληρά λάστιχα, τα λευκά, παραείναι σκληρά, δεν έρχονται στη σωστή θερμοκρασία και οδηγούν σε προβληματικές καταστάσεις. Και αν την Παρασκευή με καύσωνα δεν ανέβαζαν θερμοκρασία, την Κυριακή με την ψύχρα, βάσει κοινής λογικής, θα ήταν καταστροφικά.

Τα λευκά λάστιχα λοιπόν που έχεις, τι τα κάνεις; Τα βάζεις στο αυτοκίνητό σου; Όχι, θα βάλεις οποιοδήποτε άλλο σετ εκτός από αυτό. Αυτά θα τα φορέσεις μόνο αν δεν έχεις άλλα λάστιχα, προκειμένου να μη στείλεις τον οδηγό σου έξω με γυμνές ζάντες.

Ε λοιπόν, η Ferrari έκανε ακριβώς αυτό που δε θα έκανε κανείς λογικός άνθρωπος: Ενώ ο Leclerc ήταν με άνεση πρώτος, μια πρωτιά που κέρδισε με το σπαθί του, ύστερα από εξαιρετική προσπέραση στον George Russell, και ενώ τα μεσαία του λάστιχα ήταν σε αξιοπρεπή ακόμα κατάσταση, δεδομένου ότι τα είχε φορέσει 4 γύρους μετά τον Carlos Sainz, του οποίου τα μεσαία λάστιχα ακόμα κρατούσαν, τον καλεί και του φορά αυτά ακριβώς τα ακατάλληλα σκληρά λάστιχα.

Ως αποτέλεσμα, ο Leclerc άρχισε να χάνει θέσεις, οπότε τον ξανακάλεσαν να του φορέσουν μαλακά λάστιχα, ρίχνοντάς τον στην 6η θέση του τερματισμού.

Αυτό που κάνει την επιλογή της Ferrari να φαντάζει ακόμα πιο παράλογη, είναι ότι του αντικατέστησαν τα μεσαία του λάστιχα πριν από του Sainz, μολονότι τα δικά του ήταν 4 γύρους πιο φρέσκα.

Στη συνέχεια, βλέποντας ότι ο Leclerc έχει πρόβλημα με τα σκληρά λάστιχα, στον Sainz φόρεσαν μαλακά και, παρά το γεγονός ότι η Ferrari, που στρίβει ουδέτερα, λόγω ψύχρας δυσκολευόταν να φορτίσει αποτελεσματικά τα λάστιχά της, σε αντίθεση με τη Red Bull (είχαμε δει το ίδιο πρόβλημα και στην Ίμολα) , τα λάστιχα του Sainz παρουσίασαν κοκκίωση (graining) μόλις στους τελευταίους 6 γύρους.

Άρα, αν είχαν βάλει τον Leclerc 4 γύρους μετά τον Sainz, που ήταν το λογικό, και έκαναν το ίδιο, του αντικαθιστούσαν δηλαδή τα μεσαία του λάστιχα με μαλακά, θα είχε πρόβλημα μόλις στους 2 τελευταίους γύρους, το οποίο ο Leclerc θα μπορούσε να διαχειριστεί και να πάρει τη νίκη.

Νικητής λοιπόν ήταν ο Max Verstappen, με τη Red Bull, που πήρε την 28η νίκη της καριέρας του, παρά το γεγονός ότι εκκίνησε 10ος και παρά την πιρουέτα 360 μοιρών που έκανε κάποια στιγμή.

Δεν είναι ότι ο Max δεν κάνει λάθη. Ο Leclerc και ο Verstappen είναι οι δύο ταχύτεροι σήμερα οδηγοί, που κάνουν κι αυτοί λάθη, όπως όλοι. Πιο σπάνια από άλλους, αλλά κάνουν. Η βασική τους διαφορά έγκειται στο ότι ο Max έχει μια άρτια ομάδα να τον στηρίζει ενώ ο Leclerc το θέατρο του παραλόγου. Η Formula 1 είναι ομαδικό άθλημα, και ως αποτέλεσμα ο Verstappen μετρά φέτος 8 νίκες ενώ ο Leclerc μόλις 3.

Το πόντιουμ συμπλήρωσαν και πάλι οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον Lewis Hamilton ξανά 2ο, αφού προσπέρασε τον Russell. Ο Sainz αρκέστηκε στην 4η θέση με τον Sergio Perez 5ο. Ο σύμβουλος της Red Bull, Dr. Helmut Marko, μιλώντας στη Γερμανική τηλεόραση, εκφράστηκε 2η φορά σε λίγες μέρες απαξιωτικά για τον Perez: «Οδηγεί σαν να άρχισε ήδη τις διακοπές του».

O Lando Norris έφερε τη McLaren στην αξιοπρεπή 7η θέση του τερματισμού, με τις δύο Alpine πίσω του (ο Alonso ήταν πάλι ταχύτερος του Ocon) και τον Sebastian Vettel να παίρνει τον τελευταίο βαθμό της ημέρας, αφού ο Ricciardo, ξανά εκτός κλίματος, κατέστρεψε τον αγώνα του Stroll.

Πριν τον αγώνα, ο Mattia Binotto δήλωνε ότι στην Ουγγαρία πάνε για το 1-2. Όμως φεύγουν από το Hungaroring για τις θερινές διακοπές με 80 βαθμούς πλέον διαφορά μεταξύ Verstappen και Leclerc. Τι περιμένει η Ferrari να κάνει τις δέουσες αλλαγές σε όσους πρέπει; Ακόμα και οι Tifosi πια γελούν με τις στενοχώριες που τους κερνά η αγαπημένη τους ομάδα.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 26 Αύγ 2022, 10:32

Formula 1: Προεπισκόπηση και ωράρια Βελγικού Grand Prix

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Η Formula 1 επιστρέφει στη δράση, μετά τις θερινές διακοπές, στο θρυλικό σιρκουί του Spa.

Στο δάσος των Αρδεννών συναντάμε το αγαπημένο σιρκουί αρκετών οδηγών και πολλών θεατών, το περίφημο Spa-Francorchmps, όπου από παράδοση η Formula 1 επιστρέφει στη δράση, μετά τις θερινές διακοπές.

Πρόκειται για το μακρύτερο σιρκουί της σύγχρονης Formula 1, με μήκος γύρου που οριακά ξεπερνά τα 7 χλμ, μολονότι είναι το μισό από την αρχική χάραξη του 1924. Πρώτη φορά οργανώθηκε εδώ το Βελγικό Grand Prix το 1925, με νικητή τον Antonio Ascari, οδηγό της Alfa Romeo και πατέρα του Alberto Ascari, πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλητή Formula 1 με Ferrari. Επόμενος νικητής ήταν ο Louis Chiron, με Bugatti, προς τιμήν του οποίου ονομάστηκε η σύγχρονη Bugatti Chiron.

Φέτος θα είναι η 55η φορά που το Spa φιλοξενεί αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 –μόνο το Silverstone, το Monaco και η Monza έχουν περισσότερους αγώνες. Η πίστα δέχτηκε μια σειρά από βελτιώσεις, σε σχέση με πέρσι, συνολικού κόστους 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Μεταξύ άλλων έπεσε νέος ασφαλτοτάπητας σε 5 στροφές, από την είσοδο της Eau Rouge μέχρι την έξοδο της LeCombes κι από την είσοδο της Rivage μέχρι την έξοδο της στροφής 9 (της λεγόμενης στροφής χωρίς όνομα). Ο νέος τάπητας αναμένεται να κάνει τη διαδρομή 2 δευτερόλεπτα ταχύτερη ανά γύρο, οπότε θα καλύψει τα 2 δευτερόλεπτα που είναι πιο αργά τα φετινά αυτοκίνητα. Αναμένουμε λοιπόν ρυθμό γύρου εφάμιλλο των αμέσως προηγούμενων ετών.

Η Pirelli, που φέρνει εδώ τις τρεις μεσαίες γόμες της, πήρε δείγμα από τον νέο ασφαλτοτάπητα και τον ανέλυσε στα εργαστήριά της, ενώ συνέλεξε αρκετά στοιχεία κατά τη διάρκεια των πρόσφατων 24 Ωρών του Spa.

Σημείο ανησυχίας αποτελούν κάποιες κοφτερές πέτρες στις (υποτίθεται βελτιωμένες) αμμοπαγίδες, οι οποίες όχι μόνο μπορεί να σκίσουν τα λάστιχα όποιου αυτοκινήτου βγει εκεί, επιπλέον αν κάποιος τις παρασύρει επιστρέφοντας στην πίστα, ενδέχεται να αποτελέσουν πρόβλημα για όποιο αυτοκίνητο τις πατήσει. Επιπλέον, οι νέες αμμοπαγίδες βρίσκονται πιο κοντά στα όρια της πίστας, “καραδοκώντας να τιμωρήσουν” όποιον οδηγό τα παραβιάσει.

Κάποια ιδέα των απαιτήσεων του νέου ασφαλτοτάπητα έχουν επίσης η Red Bull και ο Max Verstappen, που γύρισαν εδώ διαφημιστικό βίντεο με μια παλαιότερη Red Bull RB-7.

Οι αλλαγές που επεβλήθησαν στα πατώματα, για λόγους ελέγχου του αεροδυναμικού φαινομένου του δελφινισμού (porpoising), θεωρητικά θα φέρουν τη Mercedes πιο κοντά στις Red Bull και Ferrari. Αν η θεωρία επαληθευτεί, ενδέχεται να παρακολουθήσουμε μάχη για τη νίκη στην οποία να μετέχουν και οι τρεις μεγάλες ομάδες.

Αν και συχνά πέφτουν καταρρακτώδεις βροχές στο Spa, με τα μετεωρολογικά δεδομένα που είχαμε σήμερα το πρωί, Πέμπτη 25/8/22, ο καιρός δείχνει δροσερός και σταθερός, ενδεχόμενα με λίγη βροχή μόνο στο FP1.

Πολυνίκης του Spa παραμένει ο Michael Schumacher, με 6 νίκες, και ακολουθούν ο Ayrton Senna με 5 και οι Jim Clark και Lewis Hamilton, με 4 έκαστος. Ο Schumacher εδώ έκανε ντεμπούτο, το 1991, και τον αμέσως επόμενο χρόνο εδώ πήρε την 1η από τις 91 νίκες του.

Το 1998 στο Spa είχαμε ίσως τον πιο επεισοδιακό αγώνα στην ιστορία της Formula 1,και το επίσημο δίκτυο του αθλήματος μας θυμίζει τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του σε ένα χορταστικό 10λεπτο.

Το 2000 εδώ παρακολουθήσαμε ίσως την πιο συναρπαστική προσπέραση στην ιστορία της Formula 1, του Mika Hakkinen επί του MIchael Schumacher.

Εκτός όμως από τις πολλές συναρπαστικές στιγμές, εδώ είχαμε επίσης και τον περσινό αγώνα – φιάσκο όπου, λόγω βροχής, τα αυτοκίνητα απλώς ακολούθησαν το αυτοκίνητο ασφαλείας για λίγους γύρους. Προτιμήθηκε αυτή η «λύση» έναντι της αναβολής του αγώνα για την Δευτέρα, που βελτιωνόταν ο καιρός, για καθαρά οικονομικούς λόγους, αφού τα τηλεοπτικά συμβόλαια απαιτούσαν ό,τι γίνει να γίνει την Κυριακή.

Πάλι για οικονομικούς λόγους, αν δεν τα βρουν οι ιδιοκτήτες της Formula 1 με τους διοργανωτές του αγώνα, ίσως φέτος είναι η τελευταία φορά που το Spa φιλοξενεί αγώνα της Formula 1, προοπτική που δικαίως έχει αναστατώσει τους πιο πιστούς φίλους του αθλήματος.

Πρόκειται επίσης και για ένα από τα πιο επικίνδυνα σιρκουί. Εδώ έχασε τη ζωή του το 1939 ο Dick Seaman, με τα αυθεντικά Ασημένια Βέλη της Mercedes, ενώ το 1985 στον αγώνα Group C στην Eau Rouge χάσαμε ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στην ιστορία των αγώνων, τον Stefan Bellof. Στον αγώνα Formula 1 του 1960, μάλιστα, εδώ έχασαν τη ζωή τους δύο Βρετανοί οδηγοί, ο Chris Bristow και ο Alan Stacey, σε δύο διαφορετικά ατυχήματα, με διαφορά 15 λεπτών –τότε ήταν τόσο «φτηνή» η ανθρώπινη ζωή, που δε διέκοπταν καν τον αγώνα σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Ο Stacey έχασε τη ζωή του όταν συγκρούστηκε με μεγάλη ταχύτητα με ένα πουλί στο πρόσωπο, σε εκείνη την εποχή, πριν τα κράνη full face. Εδώ επίσης, στη στροφή Raidillon, είχαμε τον θάνατο του Antoine Hubert, τo 2019, στον αγώνα Formula 2, πιο πρόσφατο θάνατο στη διάρκεια τριημέρου Formula 1.

Σε ώρα Ελλάδας, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 26/8/2022 εκκινούν στις 15:00 και 18:00 (3 και 6 το απόγευμα) και του Σαββάτου 27/8/2022 στις 14:00 (2 το μεσημέρι). Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 17:00 (5 το απόγευμα του Σαββάτου) και ο αγώνας, το Βελγικό Grand Prix, την Κυριακή 28/8/2022 στις 16:00 (4 το απόγευμα)

Ολόκληρη τη δράση του τριημέρου μπορείτε να δείτε ζωντανά στη συνδρομητική Cosmote TV ή δωρεάν στην ERT-FLIX κάνοντας κλικ εδώ. Τις κατατακτήριες και τον αγώνα μπορείτε επίσης να δείτε ζωντανά στην τηλεόραση της ΕΡΤ2.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 27 Αύγ 2022, 17:50

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 Γκραν Πρι Βελγίου (Βέλγιο) - Προκριματικός 3

1. Verstappen M. - Red Bull 1:43.665
2. Sainz C. Jr. - Ferrari +0.632
3. Perez S. - Red Bull +0.797
4. Leclerc C. - Ferrari +0.888
5. Ocon E. - Alpine +1.515
6. Alonso F. - Alpine +1.703
7. Hamilton L. - Mercedes +1.838
8. Russell G. - Mercedes +2.111
9. Albon A. - Williams +2.172
10. Norris L. - McLaren +2.513

ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΣ 2

11. Ricciardo D. - McLaren
12. Gasly P. - AlphaTauri
13. Zhou G. - Alfa Romeo
14. Stroll L. - Aston Martin
15. Schumacher M. - Haas

ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΣ 3

16. Vettel S. - Aston Martin
17. Latifi N. - Williams
18. Magnussen K. - Haas
19. Tsunoda Y. - AlphaTauri
20. Bottas V. - Alfa Romeo


carandmotor.gr

Η Formula 1 επιστρέφει και το Spa-Francorchamps που πάντα προσφέρει συναρπαστικούς αγώνες, θα έχει ένα ακόμα στοιχείο με ιδιαίτερη σημασία. Καθώς είναι μία πίστα που ευνοεί για τα καλά τα προσπεράσματα, πολλοί οδηγοί θα έχουν νέες υβριδικές μηχανές – πράγμα που θα τους επιφέρει ποινές.

Οι σημαντικότεροι είναι οι δύο μονομάχοι του τίτλου, ο Max Verstappen και Charles Leclerc. Οι Red Bull Racing και Scuderia Ferrari αντίστοιχα, ακολούθησαν τη λογική επιλογή, ώστε να γεμίσουν την κάβα των οδηγών τους με ένα ακόμα ετοιμοπόλεμο υβριδικό σύνολο. Τώρα που οι συνέπειες είναι περιορισμένες – σε αντίθεση για παράδειγμα με τα Grand Prix Ολλανδίας και Σιγκαπούρης που είναι οι αγώνες #15 και #17 της σεζόν.

Μαζί με τους προαναφερθέντες, ποινές θα δούμε ακόμα για τον Lando Norris της McLaren, τον Esteban Ocon της Alpine, τον Mick Schumacher της Haas και τον Valtteri Bottas της Alfa Romeo. Και μπορεί να προκύψουν κι άλλοι στην πορεία.

Να δούμε όμως τι αλλαγές έκανε κάθε ένας από αυτούς. Οι Verstappen, Norris, Ocon και Bottas έχουν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, νέο turbo και MGU-H (μικρός ηλεκτροκινητήρας). Σπάζοντας το όριο των τεσσάρων που μπορούν να έχουν μέσα στη σεζόν.

Οι Verstappen, Ocon και Leclerc άλλαξαν και MGU-K (μεγάλος ηλεκτροκινητήρας) ενώ ειδικά οι οδηγοί της Alpine και της Ferrari, έχουν και νέο ES (Energy Store). Ο Ocon έβαλε και νέο CE (μονάδα ηλεκτρονικής διαχείρισης), όπως και ο Schumacher.

Τέλος, οι ομάδες επέλεξαν να επέμβουν και στα κιβώτια ταχυτήτων των μονοθεσίων των Verstappen, Leclerc, Bottas και Schumacher, πράγμα που θα φέρει επιπλέον ποινές. Ο τελικός αριθμός τους και η σειρά εκκίνησης, θα γνωστοποιηθούν σήμερα.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 27 Αύγ 2022, 17:54

Σίγουρα λοιπόν αύριο στο gp Βελγίου (εκκίνηση: 16:00) θα ξεκινήσει ο Sainz από την pole position, με 2ο τον Perez και 3ο τον Alonso.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 27 Αύγ 2022, 22:40

ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ


Εικόναwhat gas stations are open in my area
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 30 Αύγ 2022, 08:57

Formula 1: Grand Prix Βελγίου – Mad Max

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Βιρτουόζος ο Max Verstappen παίρνει τη νίκη εκκινώντας από τη 14η θέση, αφού οδήγησε όπως αρμόζει σε Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

18 από τους 44 γύρους χρειάστηκε ο Max Verstappen, για να ανεβεί 1ος από 14ος που εκκίνησε. Από αυτό το σημείο, δεν κοίταξε στιγμή πίσω. Έχτισε διαφορά ασφαλείας, και πήρε την 9η φετινή του νίκη, την πιο εμφατική και πιο πειστική από όλες. Επιπλέον, έγραψε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ενώ οι τηλεθεατές τον ανακήρυξαν με την ψήφο τους καλύτερο οδηγό της ημέρας.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχοντας εφοδιάσει με νέα εξαρτήματα τη Red Bull, εκκινούσε από τις πίσω θέσεις. Οδήγησε επιφυλακτικά στον 1ο γύρο, μην πληγώσει το αυτοκίνητο σε κάποια αψιμαχία, κι ύστερα διάλεγε προσεκτικά τα σημεία επίθεσης, ανάλογα πού πλεονεκτούσε με κάθε αντίπαλο εμπρός.

Τόσο συνετή και ταυτόχρονα τόσο βιρτουόζικη και αποτελεσματική οδήγηση, με άριστη διαχείριση των ελαστικών, έχουμε δει μόνο από μεγάλους του αθλήματος. Στο Spa σήμερα είδαμε έναν σπουδαίο οδηγό σε έναν από τους καλύτερους αγώνες του.

Αν κάποιες από τις προηγούμενες φετινές του νίκες τις «έκανε δώρο» η Ferrari, με την αλλοπρόσαλλη στρατηγική της, στο Spa δεν χαρίστηκε κανένας στον Max Verstappen, ούτε καν ο ομόσταυλός του, Sergio Perez, ο οποίος επεχείρησε να του αντισταθεί, όταν τον είδε να του γεμίζει τους καθρέφτες.

Ο Perez τερμάτισε 2ος, αλλά φαινόταν πολύ λίγος πλάι στον Max. Έκανε κακή εκκίνηση από τη 2η θέση και δε φάνηκε ούτε στιγμή να πείθει ως πιθανός διεκδικητής του αγώνα.

Αντιθέτως, ο Carlos Sainz έκανε εξαιρετική εκκίνηση και επανεκκίνηση από την 1η θέση, οδήγησε σωστά και μεθοδικά, μα μοιραία υπέκυψε στην ταχύτητα των Red Bull, οπότε αρκέστηκε στην 3η θέση του βάθρου, που ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πάρει από τον σημερινό αγώνα.

Εξίσου αποτελεσματικά εξετέλεσε τη δική του αποστολή ο George Russell, που έφερε τη Mercedes στην 4η θέση, τη μέγιστη που θα μπορούσε να πετύχει.

Για τον Charles Leclerc ήταν άλλη μία «συννεφιασμένη Κυριακή». Ενώ όδευε για την 5η θέση, έχοντας κι αυτός εκκινήσει από πίσω, δεν υπολόγισαν με την ομάδα καλά τη διαφορά τους από τον 6ο, Fernando Alonso, και τον έβαλαν στον προτελευταίο γύρο για μαλακά λάστιχα ώστε να κάνει ταχύτερο γύρο. Όμως, αντί να κάνει ταχύτερο γύρο αναλώθηκε σε μάχη με τον Alonso, την οποία κέρδισε μεν, πλην όμως τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή παραβίασε το όριο ταχύτητας των πιτ, στην πρεμούρα του να ξαναβγεί, οπότε τελικά περιορίστηκε στην 6η του τερματισμού.

Ο Alonso έκανε εξαιρετική εκκίνηση, ανεβαίνοντας 2ος, όμως ο Lewis Hamilton του επιτέθηκε στο τέλος της ευθείας Kemel, υπολόγισε λάθος ότι τον άφησε πίσω, έστριψε καταπάνω του, οπότε η Mercedes απογειώθηκε και εγκατέλειψε. «Ξέρει να κερδίζει μόνο από την 1η θέση», σχολίασε πικρόχολα ο Alonso, ξεχνώντας το περσινό Grand Prix της Βραζιλίας. Πάντως, ο Πολυπρωταθλητής αποδέχθηκε το λάθος του δημόσια ζητώντας συγνώμη.

Ο Esteban Ocon, που επίσης εκκινούσε πίσω, τερμάτισε 7ος, οπότε η Alpine μοιάζει πλέον να εδραιώνεται στην 4η θέση της βαθμολογίας των Κατασκευαστών, καθώς μάλιστα η McLaren έφυγε με άδεια χέρια.

Ο Sebastian Vettel, τερματίζοντας 8ος, έφερε πολύτιμους βαθμούς στην Aston Martin. Μα ακόμα πιο σημαντική ήταν η 9η θέση του Pierre Gasly, που έφερε τους πρώτους βαθμούς της Alpha Tauri από το Αζερμπαϊτζάν, και η 10η θέση του Alexander Albon, που δίνει στη Williams τους πρώτους βαθμούς από το Μαϊάμι.

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Max μοιάζει άπιαστος πλέον, με 284 βαθμούς έναντι 191 του Perez, που πέρασε 2ος, και του 3ου πλέον Leclerc, με μόλις 186. Παρομοίως, η Red Bull έχει ξεφύγει στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, με 475 βαθμούς έναντι 357 της Ferrari και 316 της Mercedes.

Ένα ενδιαφέρον στατιστικό: Ο Max Verstappen έγινε μόλις ο 2ος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος που νικά δύο συνεχόμενους αγώνες εκκινώντας από θέση διψήφια, εκτός πρώτης 9αδας, δηλαδή, αφού νίκησε και στην Ουγγαρία, εκκινώντας 10ος. Ο προηγούμενος που πέτυχε κάτι ανάλογο ήταν ο θρυλικός Νεοζηλανδός Bruce McLaren, ιδρυτής της McLaren, πριν 62 χρόνια.

Μια χαρμόσυνη είδηση ανακοινώθηκε σήμερα, το Spa παραμένει στο καλεντάρι της Formula 1 του 2023, καθώς απομακρύνθηκε η προοπτική του αγώνα στο Νοτιοαφρικανικό Kyalami.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 02 Σεπ 2022, 10:23

Formula 1: Προεπισκόπηση και ωράρια Grand Prix Ολλανδίας

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Θα κατορθώσει άραγε η Ferrari να χαλάσει το εντός έδρας πάρτι του Max, ή θα συνεχίσει την επέλαση η Red Bull, και ποιες οι ελπίδες της Mercedes;

Zandvoort (προφέρεται, «ζάντφορτ») σημαίνει, το «πέρασμα της άμμου», και είναι αυτό ακριβώς, ένα σημείο της ακτής του Ατλαντικού γεμάτο αμμοθίνες, όπου ο άνεμος από τον ωκεανό, που αλλάζει διαρκώς κατεύθυνση, μετακινεί την άμμο.

Σύμφωνα με τον τοπικό θρύλο, οι Γερμανοί κατακτητές στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο έπαιρναν πολλούς ντόπιους και τους έστελναν να εργαστούν υποχρεωτικά στα Γερμανικά εργοστάσια, οπότε ο δήμαρχος της περιοχής πρότεινε στους Γερμανούς να απασχοληθούν οι ντόπιοι στην κατασκευή ενός δικτύου παράκτιων ασφαλτόδρομων, που θα χρησιμοποιούσαν πρώτα τα κατοχικά στρατεύματα, και έτσι έγινε. Μέρος από αυτό το δίκτυο χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια για τη διοργάνωση αγώνων ανάμεσα στις αμμοθίνες, και έτσι προέκυψε το σιρκουί του Zandvoort, με την εμβληματική στροφή του Tarzan, την πρώτη δεξιά φουρκέτα μετά την εκκίνηση.

Ο πρώτος Πρωταθληματικός αγώνας Formula 1 διοργανώθηκε εκεί το 1952, με νικητή τον οδηγό της Ferrari, Alberto Ascari. Πολυνίκης του αγώνα παραμένει ο θρυλικός οδηγός της Lotus, Jim Clark, από τα χρόνια του ’60, με 4 νίκες.

Εδώ μπορείτε να δείτε στα Eπίκαιρα της εποχής σκηνές από τη νίκη του Jim Clark το 1965. Προσέξτε την απουσία μέτρων ασφαλείας στην έξοδο των στροφών αλλά και το γεγονός ότι ο κόσμος έμπαινε στη διαδρομή στην ευθεία των πιτς ενώ ο αγώνας βρισκόταν σε εξέλιξη. Στους πρώτους γύρους πρωταγωνίστησαν η Honda του Ritchie Ginther (το λευκό αυτοκίνητο) και η BRM του Graham Hill, πριν πάρει κεφάλι ο Clark. Στην αρχή του βίντεο ο Colin Chapman της Lotus συνομιλεί με τον Sir Jack Brabham, τρις Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Μετά τον αγώνα ο Chapman συνελήφθη και κρατήθηκε δύο μέρες, επειδή γρονθοκόπησε Ολλανδό αστυνομικό.

Στο Zandvoort το 1978 πήραν την τελευταία τους νίκη οι θρυλικές Lotus 79, με τον Mario Andretti και τον Ronnie Peterson, ενώ εδώ πήρε επίσης την τελευταία του νίκη ο Niki Lauda, το 1985. Στο πίσω μέρος της πίστας, τo 1973 o Roger Williamson έχασε τη ζωή του, όταν εγκλωβίστηκε στην αναποδογυρισμένη φλεγόμενη March του.

Εδώ μπορείτε να δείτε κάποιες από τις πιο δραματικές στιγμές από την ιστορία του Ολλανδικού Grand Prix.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειώσουμε ότι η 1η σύγκρουση που παρουσιάζει το ανωτέρω βίντεο στην Tarzan, μεταξύ Alain Prost και Nelson Piquet, όπου ο Prost με την κίτρινη Renault φαίνεται να χάνει τον έλεγχο και να εμβολίζει την μπλε-λευκή Brabham του Piquet, οπότε εγκατέλειψαν αμφότεροι, ήταν στην ουσία η στιγμή που ο Prost έχασε το Πρωτάθλημα του 1983 έναντι του Piquet. Αν έκανε εκεί υπομονή θα μπορούσε να τον περάσει ύστερα από λίγους γύρους, να νικήσει και με τους επιπλέον βαθμούς να στεφθεί αυτός Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο τέλος της χρονιάς.

Στη δε τελευταία σύγκρουση, μεταξύ της McLaren του James Hunt και της Lotus του Mario Andretti, όπου ο Hunt απευθύνεται στον Colin Chapman και του ζητά να συνετίσει τον οδηγό του, είπαν τότε στον Andretti, «δεν προσπερνάμε από την εξωτερική». Οπότε εκείνος τους απάντησε, «από εκεί που έρχομαι, προσπερνάμε», εννοώντας τους Αμερικανικούς αγώνες. Σήμερα βεβαίως η προσπέραση από την εξωτερική είναι μια απόλυτα αποδεκτή πρακτική και στη Formula 1.

Ο αγώνας απουσίασε από το καλεντάρι για 35 χρόνια και επέστρεψε πέρσι στο ριζικά ανανεωμένο σιρκουί, που διατηρεί μεν τη στροφή του Tarzan, ακολουθεί όμως νέα χάραξη στο πίσω μέρος ανάμεσα στις αμμοθίνες, ενώ η αριστερή φουρκέτα πίσω από τα πιτς και η τελευταία δεξιά στροφή του αγώνα έχουν κλίσεις 18 μοιρών, όπως στις οβάλ πίστες. Για σύγκριση, οι στροφές της Ινδιανάπολης έχουν μόλις 9 μοίρες κλίση ενώ της Daytona 31 μοίρες.

Εδώ μπορείτε να δείτε την ανάλυση μεταξύ ενός καλού και ενός σπουδαίου γύρου στο Zandvoort.

Οι δύο στροφές με κλίση έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα ελαστικά, καθώς συνδυάζουν υψηλές κάθετες και πλευρικές δυνάμεις. Πολύ απαιτητικό είναι επίσης το φρενάρισμα για την Tarzan και τη στροφή 11, που και στις δύο περιπτώσεις η επιβράδυνση φτάνει ή και ξεπερνά τα 5G. Επίσης στη στροφή 7, την ανοιχτή δεξιά στο πίσω μέρος, οι πλευρικές επιταχύνσεις ξεπερνούν τα 5G.

Με αυτά τα δεδομένα, η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της. Πέρσι οι περισσότερες ομάδες προτίμησαν 1 pit stop. Δεδομένου ότι τα φετινά αυτοκίνητα προσπερνούν ευκολότερα, αν τα σκληρά (λευκά) ελαστικά αποδειχτεί ότι υστερούν σημαντικά σε ρυθμό γύρου από τη μέση (κίτρινη) και τη μαλακή (κόκκινη) γόμα, με πρόσφατη την καταστροφή της Ferrari στην Ουγγαρία (λόγω επιλογής λευκών ελαστικών), ίσως οι περισσότερες ομάδες αποφύγουν τα λευκά ελαστικά και προτιμήσουν 2 pit stop με χρήση της μέσης και μαλακής γόμας.

Αναμένονται θερμοκρασίες γύρω στους 25ο C, με ενδεχόμενη βροχή στις κατατακτήριες.

Θεωρητικά οι Ferrari πλεονεκτούν, λόγω των πολλών στροφών του Ολλανδικού σιρκουί, και η Ιταλική ομάδα θέλει διακαώς μια νίκη για να διασκεδάσει τις άσχημες εντυπώσεις και να χαλάσει το εντός έδρας πάρτι των οπαδών του Max Verstappen, που «στήνουν πανηγύρι» στις εξέδρες. Μα έχουμε δει επανειλημμένα φέτος τη Ferrari να χάνει αγώνες από δικά της λάθη και το δίδυμο Red Bull – Verstappen να ανατρέπει τα προγνωστικά. Παράλληλα, η Mercedes ελπίζει να επιστρέψει σε ρυθμό ανταγωνιστικό των δύο πρώτων, συνεπικουρούμενη και από τη σχετικά υψηλή θερμοκρασία. O Lewis Hamilton, άλλωστε, δηλώνει ετοιμοπόλεμος, παρά τα 45 G που δέχτηκε στην ανώμαλη προσεδάφιση του Spa.

Σε ώρα Ελλάδας, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 2/9/2022 εκκινούν στις 13:30 και 17:00 (1:30 το μεσημέρι και 5 το απόγευμα) και του Σαββάτου 3/9/2022 στις 13:00 (1 το μεσημέρι). Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 16:00 (4 το απόγευμα του Σαββάτου) και ο αγώνας, το Ολλανδικό Grand Prix, την Κυριακή 4/9/2022 στις 16:00 (4 το απόγευμα)

Ολόκληρη τη δράση του τριημέρου μπορείτε να δείτε ζωντανά στη συνδρομητική Cosmote TV ή δωρεάν στην ERT-FLIX κάνοντας κλικ εδώ. Τις κατατακτήριες και τον αγώνα μπορείτε επίσης να δείτε ζωντανά στην τηλεόραση της ΕΡΤ2.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 02 Σεπ 2022, 15:37

GP Ολλανδίας - FP1: Αρχή με Russell, πρόβλημα για τον Verstappen

Car and Driver - Δημήτρης Μπίζας

O George Russell άνοιξε την αυλαία του Ολλανδικού GP με πρωτιά στο FP1, την ώρα που ο Max Verstappen αποχώρησε νωρίς από τη διαδικασία με πρόβλημα στο μονοθέσιό του.

Η Mercedes ξεκίνησε δυναμικά το τριήμερο επί ολλανδικού εδάφους.

Ο George Russell σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών στο πορτοκαλί Zandvoort, με τον Lewis Hamilton δεύτερο, 0,240 δλ. πίσω από τον teammate του.

Την ίδια στιγμή, ο Max Verstappen αντιμετώπισε πρόβλημα προς λύπη των χιλιάδων οπαδών του στις κερκίδες. Στον 7ο γύρο στου στη διαδικασία, το κιβώτιο ταχυτήτων της RB18 «παρέδωσε πνεύμα», με τον ίδιο να μένει εκτός δράσης από νωρίς και την ομάδα να πρέπει να κάνει τις απαραίτητες επιδιορθώσεις ενόψει FP2.

Η Ferrari είδε τον Carlos Sainz να φτάνει 3ος, αλλά τον Charles Leclerc να περιορίζεται στην 6η θέση, πίσω από τις McLaren των Lando Norris και Daniel Ricciardo.

Χαμηλά έμεινε κι ο Sergio Perez, που έγραψε νωρίς χρόνο με τη μαλακή γόμα και παρέμεινε 7ος, μπροστά από τους Fernando Alonso και Esteban Ocon.

Τη δεκάδα έκλεισε ο Alex Albon, που ήρθε με φόρα από την εξαιρετική του επίδοση στο Σπα, μία εβδομάδα νωρίτερα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέσηη Οδηγός Χρόνος
1 George Russell 1:12.455
2 Lewis Hamilton 1;12.695
3 Carlos Sainz 1:12.845
4 Lando Norris 1:12.929
5 Daniel Ricciardo 1:13.077
6 Charles Leclerc 1:13.127
7 Sergio Perez 1:13.416
8 Fernando Alonso 1:13.633
9 Esteban Ocon 1:13.963
10 Alexander Albon 1:14.063
11 Mick Schumacher 1:14.163
12 Lance Stroll 1:14.257
13 Kevin Magnussen 1:14.405
14 Pierre Gasly 1:14.474
15 Max Verstappen 1:14.500
15 Sebastian Vettel 1:14.534
16 Guanyu Zhou 1:14.630
17 Yuki Tsunoda 1:14.695
18 Valtteri Bottas 1:14.714
20 Nicholas Latifi 1:15.122
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 02 Σεπ 2022, 16:12

Ξεκινάνε τα ελεύθερα δοκιμαστικά 2 (FP2): https://www.ertflix.gr/epg/channel/ept-sports-live
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό john4serres » Παρ 02 Σεπ 2022, 17:25

Για όποιον έχει προβλήματα με τον ύπνο;
supporters - not customers
Άβαταρ μέλους
john4serres
 
Δημοσιεύσεις: 29888
Εγγραφή: Σάβ 07 Φεβ 2009, 12:00

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 02 Σεπ 2022, 18:34

Για όποιον αρέσκεται στο θέαμα της F1.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 06 Σεπ 2022, 08:29

Formula 1 – Grand Prix Ολλανδίας: Ρουά Ματ!

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Μια παράξενη εγκατάλειψη και μια ιδιοφυής επιλογή στρατηγικής εκ μέρους της Red Bull έφεραν τη νίκη στον Max Verstappen.

Με τα 2/3 του αγώνα συμπληρωμένα, οι δύο Mercedes έδειχναν να έχουν τον αγώνα με το μέρος τους. Lewis Hamilton και George Russell βρισκόταν στη 2η και 3η θέση, έχοντας ολοκληρώσει τα pit stop τους, με τον Max Verstappen πρώτο, που όμως θα έβγαινε πίσω τους, όταν ολοκλήρωνε τα δικά του pit stop. Θα είχαμε λοιπόν την 1η φετινή νίκη της Mercedes;

Εκεί άρχισαν να συμβαίνουν κάποια περίεργα περιστατικά με πρωταγωνίστρια την Alpha Tauri του Yuki Tsunoda. Ο Ιάπωνας οδηγός πρώτα είπε στην ενδοσυνεννόηση ότι αισθάνεται πως οι τροχοί του δεν είναι σωστά σφιγμένοι και θέλει να σταματήσει στο πίσω μέρος της πίστας. Ύστερα ξεκινά και πάλι, φέρνει το αυτοκίνητο στα pits, του αλλάζουν λάστιχα, του σφίγγουν τις ζώνες και βγαίνει ξανά στον αγώνα, για να σταματήσει, οριστικά αυτή τη φορά, στο πίσω μέρος της πίστας, οπότε ενεργοποιήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

«Δεν κατανοώ τι συμβαίνει», σχολίασε ζωντανά στο επίσημο δίκτυο της F1 ο Jenson Button, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 2009. «Πολύ παράξενο», ανασήκωσε το φρύδι ο Toto Wolff της Mercedes.

Πάντως το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε στην ιδανική στιγμή για να κάνει ο Max Verstappen τη στάση του, να φορέσει σκληρά λάστιχα, με σκοπό να φτάσει στο τέλος, και να ξαναβγεί στην πίστα εμπρός από τις Mercedes. Ο αγώνας πλέον έδειχνε πάλι δικός του.

Με αυτά τα δεδομένα, η Mercedes έκανε διπλό pit stop, φορώντας μεσαία λάστιχα στους Hamilton και Russell, ώστε τουλάχιστον να είναι πιο γρήγοροι από τον Max, έστω και αν δε γινόταν πλέον να τον φτάσουν.

Και ξαφνικά, στη μέση της ευθείας εκκίνησης μένει η Alfa Romeo του Bottas, οπότε βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εκεί οι δύο Mercedes θα έκλειναν τη διαφορά και έχοντας ταχύτερα ελαστικά (μεσαία έναντι σκληρών) θα έκαναν επίθεση στον Verstappen στους γύρους που απέμεναν.

Tότε λοιπόν η Red Bull έκανε κίνηση ρουά ματ: αιφνιδιάζοντας τους πάντες, έβαλε τον Max για μαλακά λάστιχα, κι ας βγήκε 3ος, πίσω από τις δύο Mercedes.

Πανικός στη Mercedes, κι αποφασίζουν να χωρίσουν τη στρατηγική για τα δυο τους αυτοκίνητα, οπότε άφησαν έξω τον Hamilton στην 1η θέση με μεσαία κι έβαλαν τον Russell για αλλαγή σε μαλακά, πράγμα που ανέβασε τον Verstappen 2o. Από αυτό το σημείο, είχαμε μια επανάληψη του τελευταίου περσινού γύρου: Μόλις έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Verstappen επιτέθηκε στον Hamilton και τον πέρασε εύκολα.

Ο Hamilton έστειλε …γαλλικούς χαιρετισμούς στην ομάδα, την οποία θεώρησε υπεύθυνη για την απώλεια της νίκης, αν και στη συνέχεια ηρέμησε και κατάλαβε πως ο αγώνας ήταν έτσι κι αλλιώς χαμένος, από την εγκατάλειψη του Tsunoda και την ιδιοφυή αντίδραση της Red Bull στην εγκατάλειψη του Bottas. Ο Hamilton τελικά τερμάτισε 4ος, καθώς τον πέρασαν με τα μαλακά τους λάστιχα οι Russell και Leclerc.

Έτσι ο Max Verstappen πήρε την 10η φετινή και 4η συνεχόμενη νίκη του, που τον απομακρύνει 109 βαθμούς στην κορυφή της βαθμολογίας, ο Russell πήρε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα κι ο Leclerc το πρώτο του πόντιουμ μετά την Αυστρία.

Όσο για τη Ferrari, γελούν πλέον και οι tifosi με την ανοργανωσιά της, καθώς έψαχναν πού είναι τα λάστιχα κατά τη διάρκεια του pit stop του Sainz και παρατούσαν τα αερόκλειδα στο δρόμο των άλλων οδηγών.

Η Alpine εδραιώθηκε στην 4η θέση έχοντας και τα 2 της αυτοκίνητα στους βαθμούς, ο Lando Norris μοιάζει να παλεύει μόνος για τη McLaren κι ο Lance Stroll πήρε τον 5ο φετινό του βαθμό, και οι 5 από 5 δέκατες θέσεις.

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του αγώνα.

Ακολουθεί η Monza, που ναι μεν αποτελεί έδρα των tifosi, όμως η χάραξή της ευνοεί τις φετινές Red Bull.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 06 Σεπ 2022, 13:53

Formula 1: Η πιο ντροπιαστική στιγμή στην ιστορία της Ferrari (video)

CAR & MOTOR TEAM - 06 SEP 2022

Η αμήχανη στιγμή της αναζήτησης του πίσω αριστερού ελαστικού στο πρώτο -pit-stop του Carlos Sainz στο GP Ολλανδίας προστέθηκε στα -αμέτρητα, πια- φετινά λάθη της Scuderia και έφερε ένα νέο κύμα επικριτικών σχολίων εις βάρος της.

Ήταν μια στιγμή-καρμπόν της αναζήτησης του πίσω -δεξιού, εκείνη τη φορά- ελαστικού του Eddie Irvine στο Ευρωπαϊκό GP του 1999, στην πίστα του Nurburgring, που κράτησε τον Ιρλανδό για 30 δευτερόλεπτα στα pits και του κόστισε πολλές ελπίδες για την κατάκτηση του πρωταθλήματος εκείνης της σεζόν - ελλείψει του Michael Schumacher, που είχε τραυματιστεί στο ατύχημα του Silverstone.

Το κυριακάτικο λάθος της ιταλικής ομάδας κόστισε στον Carlos Sainz 12,7 δευτερόλεπτα, αλλά ήταν αρκετά για να ρίξουν τον Ισπανό εκτός διεκδίκησης του βάθρου. Αλλά η αιτία του προβλήματος ήταν η ίδια: μια απόφαση της τελευταίας στιγμής για την είσοδο του Ισπανού, όπως και του Ιρλανδού το 1999, στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Τότε, στη γερμανική πίστα, ο Irvine αντιμετώπιζε δυσκολίες να βρει πρόσφυση καθώς η βροχή άρχιζε να δυναμώνει κατά τη διάρκεια του GP Ευρώπης, και ειδοποίησε αυτοβούλως τη Scuderia μέσω της ραδιοεπικοινωνίας ότι μπαίνει στα pits για να του βάλουν τα βρόχινα ελαστικά.

Οι μηχανικοί δεν ήταν έτοιμοι, και βγήκαν για να υποδεχθούν τον Ιρλανδό με μόνο τρία από τα τέσσερα βρόχινα ελαστικά. Όταν συνειδητοποίησαν το λάθος αναζήτησαν το τέταρτο ελαστικό, και όταν το εντόπισαν ακοlούθησε μια διαβούλευση μεταξύ τους - αν το ελαστικό αυτό άνηκε στο ίδιο σετ. Τα δευτερόλεπτα περνούσαν βασανιστικά, αλλά ήταν πλέον αργά: ο Irvine είχε χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη.

Στο Zandvoort την περασμένη Κυριακή ο Sainz δύσκολα θα διεκδικούσε τη νίκη, και έχει από καιρό χαθεί κάθε ρεαλιστική ελπίδα της Scuderia για τους φετινούς τίτλους, όμως το λάθος της στο pit-stop του Ισπανού δεν έτυχε πιο επιεικούς αντιμετώπισης από τους φίλους της Formula 1.

Η αιτία της έλλειψης του πίσω αριστερού τροχού ήταν και πάλι η ξαφνική είσοδος του Carlos για το πρώτο του pit-stop. Η Ferrari διαπίστωσε ότι ο Sergio Perez και η RBR, που βρισκόταν πίσω του, ετοιμαζόταν να κάνει το undercut μπαίνοντας νωρίτερα στα pits, και έτσι η ιταλική ομάδα θέλησε να αντιδράσει άμεσα, κάνοντας το ίδιο για να προστατευθεί ο Sainz από την προσπέραση του Μεξικανού μέσω των pits. Οι δύο οδηγοί μπήκαν μαζί για το pit-stop τους.

Η εσπευσμένη απόφαση βρήκε τους μηχανικούς της Scuderia απροετοίμαστους. Έβγαλαν στη γραμμή των pits μόνο 3 από τα 4 ελαστικά, και καθώς ο μηχανικός που αναζητούσε το τέταρτο έλειπε από τη θέση του, είχε αφήσει εκτεθειμένο το αερόκλειδο - το οποίο, φεύγοντας, πάτησε με τη Red Bull RB18 του ο Perez.

Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα στο δεύτερο pit-stop του Sainz. Αυτή τη φορά είχε διαθέσιμα και τα τέσσερα νέα ελαστικά, αλλά η Ferrari αποδέσμευσε τον Ισπανό την ώρα που διερχόταν από τη γραμμή των pits ο Esteban Ocon της Alpine. Ο Γάλλος απέφυγε την πρόσκρουση την τελευταία στιγμή, αλλά ο Sainz τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων - που εντέλει τον έριξε στην 8η θέση στον τερματισμό του αγώνα.

Καθώς η Scuderia έκανε άλλο ένα λάθος, την ίδια στιγμή η RBR και ο Max Verstappen εκτελούσαν με απόλυτη αρτιότητα τις στρατηγικές τους αποφάσεις στις εναλλασσόμενες συνθήκες του αγώνα και στα νέα δεδομένα που προέκυψαν από δύο περιόδους -εικονικού και κανονικού- οχήματος ασφαλείας. Έτσι ο Ολλανδός κέρδισε την 10η φετινή του νίκη σε 15 αγώνες, σε μια σεζόν που ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις για τη Ferrari - αλλά με μια σειρά λαθών στρατηγικής και προβλημάτων αξιοπιστίας εξελίχθηκε σε εφιάλτη για την ιταλική ομάδα.


Το σχετικό video: https://twitter.com/F1/status/156646561 ... %3Dtwitter
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89945
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 11 επισκέπτες