Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 18 Σεπ 2023, 10:44

GP Σιγκαπούρης: Πρώτη νίκη στη σεζόν για Ferrari και Sainz στο πιο επεισοδιακό τέλος αγώνα!

4ΤΡΟΧΟΙ - Γιώργος Ανανίδας

Η πρώτη νίκη της σεζόν, χωρίς τη Red Bull Racing στο βάθρο, είναι γεγονός, με τη Ferrari και τον Carlos Sainz να παίρνουν την καρό σημαία στο Grand Prix Σιγκαπούρης.

Χωρίς τον Lance Stroll πραγματοποιήθηκε η εκκίνηση στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, ο οποίος μετά τη σύγκρουση που είχε με τον τοίχο στις κατατακτήριες δοκιμές, κρίθηκε ανέτοιμος για τον αγώνα. Οι υπόλοιποι εκκίνησαν όπως κατατάχθηκαν το Σάββατο (16/9), με τον Carlos Sainz στην pole position και τον George Russell δίπλα του στην πρώτη σειρά. Από το pit lane, εκκίνησε ο Zhou Guanyu.

Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Εξαιρετικά έφυγε από τη γραμμή ο Carlos Sainz και παρόμοια έπραξε ο teammate του, Charles Leclerc, προσπερνώντας πριν την 1η στροφή τον George Russell. Σημείωση, πως ο Μονεγάσκος ήταν ο μοναδικός από την πρώτη δεκάδα που ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα. «Εμφύλιος» μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes, με τον Hamilton να προσπερνάει τον Russell… παράνομα, κόβοντας το σικέιν.

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε τελικά πίσω τη θέση στον ομόσταυλό του, αλλά και πάλι είχε κερδίσει μία θέση από την εκκίνηση, καθώς πέρασε τον Norris. Παρόλα αυτά, τα «ασημί βέλη» δεν ρίσκαραν μία έξτρα ποινή, κι έτσι ο Hamilton έδωσε πίσω τη θέση και στον οδηγό της McLaren.

Πιο πίσω, πολύ καλά εκκίνησε τόσο ο Fernando Alonso, όσο και ο Max Verstappen, με τον πρώτο να κερδίζει μία θέση από τη Haas και τον δεύτερο να βρίσκεται σύντομα 9ος. Την ίδια ώρα, ο Yuki Tsunoda εγκατέλειψε πριν το τέλος του πρώτου γύρου, με κλατάρισμα.

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ 10 ΠΡΩΤΟΥΣ ΓΥΡΟΥΣ
Ο Sainz δήλωνε πολύ ευχαριστημένος με τα ελαστικά και τον ρυθμό του, κι έτσι άνοιξε τη διαφορά από τον Leclerc, βγαίνοντας από τη ζώνη του DRS. Συνολικά, ελάχιστοι οδηγοί είχαν το μπροστινό μονοθέσιο κάτω από το 1 δευτερόλεπτο. Ένας από αυτούς ήταν ο Lewis Hamilton που πίεζε τον Norris όσο πέρναγαν οι γύροι, ενώ αντίστοιχα ο Βρετανός οδηγός της McLaren πίεζε τον Russell.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΠΙΤ ΣΤΟΠ ΚΑΙ… ΚΥΜΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΩΝ
Στον 19ο γύρο, ο Logan Sargeant έσπασε την εμπρός αεροτομή της Williams, χάνοντας τη στροφή και με τα… χίλια ζόρια, αφήνοντας θραύσματα πίσω του, έφτασε στο «κουτί» για αλλαγή αεροτομής και ελαστικών. Το γεγονός αυτό έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας και ήρθε η ώρα των… ελεύθερων πιτ στοπ.

Ο Leclerc ήταν ο μεγάλος άτυχος σε αυτή τη διαδικασία, διότι η κίνηση στο pit lane δεν τον άφηνε να φύγει εγκαίρως από το «κουτί», πράγμα που οδήγησε στο να τον περάσουν και ο Russell και ο Norris.

Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen βίωσε δύο προσπεράσεις, μία από τον Russell και μία από τον Norris, καθώς δεν είχε μπει ακόμα για το δικό του πιτ στοπ, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Πίσω από τον 4ο πια Ολλανδό, έτρεχαν οι Hamilton και Leclerc. Ο Μονεγάσκος μετά το αργό πιτ στοπ, έμοιαζε να περνάει έναν όλο και χειρότερο αγώνα, καθώς είχε πολύ δρόμο να καλύψει πια.

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, δεν άργησε να κάνει ό,τι και ο ομόσταυλός του και στον 27ο γύρο άφησε πίσω του τον Verstappen. Στον ίδιο γύρο, ο Leclerc έχοντας βρει ρυθμό, προσπέρασε και εκείνος την RB19 του παγκόσμιου πρωταθλητή με άνεση.

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ 30 ΓΥΡΟΥΣ
Μόλις ο αγώνας έφτασε στα μισά του, είχε ήδη δημιουργηθεί ένα «τρενάκι» DRS στην πρώτη τετράδα των Sainz, Russell, Norris και Hamilton.

Στον 37ο γύρο, ο Alonso, στην προσπάθειά του να περάσει τον Sergio Perez, έκανε λάθος στα φρένα και έχασε την 8η θέση από τον Esteban Ocon. Ο Γάλλος δύο γύρους μετά, έκανε μία εκπληκτική κίνηση με το «μέσα-έξω» και προσπέρασε τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull Racing.

Στον 40ο γύρο, είχε έρθει η ώρα του Ισπανού οδηγού της Aston Martin να κάνει το ίδιο ο οποίος άφησε πίσω του τον «Checo» στην ευθεία των 400 μέτρων. Η αυστριακή ομάδα, κάλεσε μετά από αυτό αμέσως τον οδηγό της μέσα για το πρώτο του πιτ στοπ, αφού είχε χάσει εντελώς τον ρυθμό του με την φθαρμένη σκληρή γόμα.

Στον 43ο γύρο, ο αγώνας του εκπληκτικού μέχρι τότε Ocon τελείωσε άδοξα. Η Alpine του Γάλλου έμεινε ξαφνικά λίγο πιο πίσω από την είσοδο των πιτ με μηχανικό πρόβλημα, ίσως κιβώτιο ταχυτήτων.

Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν γεγονός με το μονοθέσιο του Ocon στην άκρη και η Mercedes το εκμεταλλεύτηκε κάνοντας διπλό πιτ στοπ για μέση γόμα στον 45ο γύρο. Ο Fernando Alonso αντίθετα, βίωσε ένα καταστροφικό πιτ στοπ, με τον πίσω δεξιά τροχό να «κολλάει». Ωστόσο, ο αγώνας του συνεχίστηκε κανονικά. Την ίδια ώρα, στη Ferrari ήλπιζαν πως η σκληρή γόμα και η μία στάση θα τους πάει μέχρι την καρό σημαία.

ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΘΕΑΜΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ RUSSELL
Ο George Russell μάζευε πάρα πολύ γρήγορα και επικίνδυνα από τον Charles Leclerc μετά την αλλαγή των ελαστικών του. Ο ρυθμός του Βρετανού ήταν τόσο καλός που προσπέρασε τη Ferrari στον 53ο γύρο με περίσσεια άνεση. Το ίδιο ακριβώς έκανε και ο Lewis Hamilton που είχε επίσης φρέσκια μέση γόμα, καθώς στον ακριβώς επόμενο γύρο… κατάπιε τον Μονεγάσκο από την εξωτερική, ανεβαίνοντας έτσι στην 4η θέση.

Η Mercedes φερόταν να έχει καταιγιστικό ρυθμό και οι βλέψεις της στράφηκαν πλέον στη 2η θέση και τον Lando Norris. Σύντομα, τα «ασημί βέλη» έφτασαν τη McLaren. Αντίστοιχα, ο Norris είχε φτάσει τον Sainz στη ζώνη του DRS.

Ο αγώνας πήγαινε για έναν μοναδικό και επεισοδιακό τερματισμό!

Οι τελευταίοι τέσσερις γύροι χάρισαν θέαμα ανεπανάληπτο με την τριάδα πίσω από τον Ισπανό οδηγό της Ferrari να «κοκορομαχεί». Οι μάχες και η άμυνα του Norris απέναντι στη Mercedes, έδωσαν τη δυνατότητα στον Carlos Sainz όχι μόνο να ανασάνει, αλλά να πάρει την καρό σημαία, χαρίζοντας έτσι στη Ferrari την πρώτη της νίκη στη σεζόν και σπάζοντας το σερί του Max Verstappen.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο εκπληκτικός Lando Norris και ο Lewis Hamilton, με πολύ δράμα, αφού ο George Russell έχασε τη στροφή και τα φρένα στον τελευταίο γύρο, καταλήγοντας στον τοίχο!

Φοβερός αγώνας από τον Liam Lawson που τερμάτισε 9ος, έσωσε ό,τι μπορούσε ο Verstappen με την 6η θέση.


Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Sainz C. Jr. - Ferrari - 1:46:37.418
2. Norris L. - McLaren +0.812
3. Hamilton L. - Mercedes +1.269
4. Leclerc C. - Ferrari +21.177
5. Verstappen M. - Red Bull +21.441
6. Gasly P. - Alpine +38.441
7. Piastri O. - McLaren +41.479
8. Perez S. - Red Bull +54.534
9. Lawson L. - AlphaTauri +1:05.918
10. Magnussen K. - Haas +1:12.116
11. Albon A. - Williams +1:13.417
12. Zhou G. - Alfa Romeo +1:23.649
13. Hulkenberg N. - Haas +1:26.201
14. Sargeant L. - Williams +1:26.889
15. Alonso F. - Aston Martin +1:27.603
16. Russell G. - Mercedes +1 γ.

ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ

17. Bottas V. - Alfa Romeo
18. Ocon E. - Alpine
19. Tsunoda Y. - AlphaTauri
20. Stroll - Aston Martin (Δεν ξεκίνησε)
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 18 Σεπ 2023, 10:46

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ (ΜΕΤΑ ΤΟ GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ) ΒΑΘΜΟΙ

1 Max Verstappen (Red Bull Racing/ Honda RBPT) 374
2 Sergio Perez (Red Bull Racing/ Honda RBPT) 223
3 Lewis Hamilton (Mercedes) 180
4 Fernando Alonso (Aston Martin/ Mercedes) 170
5 Carlos Sainz Jr. (Ferrari) 142
6 Charles Leclerc (Ferrari) 123
7 George Russell (Mercedes) 109
8 Lando Norris (McLaren/ Mercedes) 97
9 Lance Stroll (Aston Martin/ Mercedes) 47
10 Pierre Gasly (Alpine/ Renault) 45
11 Oscar Piastri (McLaren/ Mercedes) 42
12 Esteban Ocon (Alpine/ Renault) 36
13 Alexander Albon (Williams/ Mercedes) 21
14 Nico Hulkenberg (Haas / Ferrari) 9
15 Valtteri Bottas (Alfa Romeo/ Ferrari) 6
16 Guanyu Zhou (Alfa Romeo/ Ferrari) 4
17 Yuki Tsunoda (Alpha Tauri/ Honda RBPT) 3
18 Kevin Magnussen (Haas / Ferrari) 3
19 Liam Lawson (Alpha Tauri/ Honda RBPT) 2
20 Nyck de Vries (Alpha Tauri/ Honda RBPT) 0
21 Logan Sergeant (Williams/ Mercedes) 0
22 Daniel Ricciardo (Alpha Tauri/ Honda RBPT) 0


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ (ΜΕΤΑ ΤΟ GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ)

1 Red Bull Racing / Honda 597
2 Mercedes AMG Petronas 289
3 Ferrari 265
4 Aston Martin / Mercedes 217
5 McLaren / Mercedes 139
6 Alpine / Renault 81
7 Williams F1 / Mercedes 21
8 Haas F1 Team / Ferrari 12
9 Alfa Romeo Racing / Ferrari 10
10 Alpha Tauri / Honda 5
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 22 Σεπ 2023, 09:48

GP Ιαπωνίας – Free Practice 2: Ξανά πρωτιά για Verstappen, με φόρα για το Σάββατο

4ΤΡΟΧΟΙ - Γιώργος Ανανίδας

Το 2/2 έκανε ο Max Verstappen στα Free Practice της Παρασκευής στη Σουζούκα, πετυχαίνοντας το ταχύτερο πέρασμα και στο δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών.

Με το Free Practice 1 να έχει ολοκληρωθεί τα χαράματα της Παρασκευής (22/9), οι οδηγοί ετοιμάστηκαν για το δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών υπό τον… μουντό καιρό της Σουζούκα. Τα δοκιμαστικά ελαστικά της Pirelli σχεδόν μονοπώλησαν στο ξεκίνημα του FP2, με ελάχιστους οδηγούς να επιλέγουν τη μέση ή τη σκληρή αντ’ αυτών.

Ο Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός του grid που ξεκίνησε τις δοκιμές με τη μαλακή γόμα και χωρίς καμία δυσκολία, έκανε αμέσως τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας. Πριν καν ολοκληρωθούν τα πρώτα 20 λεπτά στο FP2, η μέση γόμα άρχισε να γίνεται η… αγαπημένη των δοκιμών, ενώ δειλά δειλά βλέπαμε όλο και περισσότερο τη μαλακή, με τις δύο Mercedes να γυρνάνε με αυτήν από νωρίς. Ταυτόχρονα, η Ferrari βρισκόταν ξανά στην πρώτη πεντάδα, επιδεικνύοντας ικανοποιητικό ρυθμό.

Πέντε λεπτά πριν το κλείσιμο της πρώτης μισής ώρας, ο Lando Norris έκανε το ταχύτερο πέρασμα της διαδικασίας με την μαλακή γόμα. Λίγο πριν ολοκληρωθεί το πρώτο μισό του FP2, ο Charles Leclerc έπιασε κορυφή κι εκείνος με τα μαλακά ελαστικά, χτυπώντας σχεδόν ακριβώς το 1:31. Την ίδια ώρα, ο Carlos Sainz ήταν 3 δέκατα πιο αργός από τον ομόσταυλό του.

Μετά τα 30 λεπτά, ο Max Verstappen έκανε έναν γρήγορο γύρο με την ζεσταμένη μαλακή του γόμα και έριξε τον χρόνο στο 1:30.688, δείχνοντας πως η pole position θα κριθεί το Σάββατο (23/9) περίπου στο 1:30. Έχοντας πετύχει πέρασμα το οποίο έμοιαζε ασυναγώνιστο, ο Ολλανδός ξαναέβαλε τα test tyres της Pirelli για τα τελευταία 20 λεπτά της διαδικασίας, ενώ στη Ferrari προτίμησαν τη μέση γόμα.

Η πλειονότητα των ομάδων πήγε σε προσομοίωση αγώνα για το τελευταίο τέταρτο του FP2, με μικρές εξαιρέσεις όπως η Mercedes και ο Fernando Alonso που ήταν με τη μαλακή. Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (22/9) τελείωσαν άδοξα ωστόσο, με τον Pierre Gasly να χάνει το φρενάρισμα στη στροφή 8 και να φεύγει ευθεία στον τοίχο.

Το αποτέλεσμα ήταν ο Γάλλος να σπάσει την ανάρτηση και τον τροχό της Alpine, με αποτέλεσμα την κόκκινη σημαία και το τέλος της διαδικασίας.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 23 Σεπ 2023, 21:24

GP Ιαπωνίας – Κατατακτήριες: Απλησίαστος ο Verstappen, δική του με άνεση η pole position

4ΤΡΟΧΟΙ

Από την πρώτη θέση θα εκκινήσει ο Max Verstappen στο Grand Prix Ιαπωνίας, αφού κατέκτησε την pole position στη Σουζούκα, έχοντας εκπληκτική επίδοση.

Επιστροφή στις pole position για τον Max Verstappen ο οποίος σημείωσε 1:28.877 και με περίσσεια ευκολία θα βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης την Κυριακή (23/9).

Πίσω από τον Ολλανδό εκκινούν οι δύο McLaren, με τον Piastri 2ο και τον Norris 3ο.

Απογοητευτικός ο Sergio Perez για τη δυναμική της RB19, καθώς έκανε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο, ενώ οι Ferrari θα εκκινήσουν στις θέσεις 4 και 6.

Q1
Λίγα λεπτά μόνο διήρκησε το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς ο Logan Sargeant έχασε τον έλεγχο της Williams στην έξοδο της τελευταίας στροφής, ενώ το μονοθέσιό φάνηκε να ταλαιπωρείται από την υπερστροφή. Η διαδικασία διακόπηκε αυτόματα, μέχρι να μαζευτεί η διαλυμένη FW45, με 9 λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q1.

Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen έριξε γρήγορα τον χρόνο κάτω από το 1:30, με τον Norris να ακολουθεί από κοντά, ενώ οι Piastri και Leclerc ήταν αρκετά δέκατα πιο πίσω. Συνολικά, οι ταχύτερες ομάδες είχαν ήδη απομακρυνθεί από τη ζώνη αποκλεισμού από νωρίς και δεν φαινόταν ότι θα κινδυνέψουν.

Την ίδια ώρα οι Albon, Stroll, Zhou και Hulkenberg πέρασαν τελευταία στιγμή για ένα αποφασιστικό πέρασμα που θα έκρινε τη συνέχειά τους. Ο Ταϊλανδός ήταν ο μόνος που κατάφερε να βγει από την κόκκινη ζώνη την ύστατη στιγμή, ενώ ο Zhou δέχτηκε παρεμπόδιση από μία Alpha Tauri η οποία του έκοψε την φόρα και την όποια πιθανότητα είχε να περάσει στο Q2.

Εκτός συνέχειας λοιπόν των κατατακτήριων δοκιμών, τέθηκαν οι Sargeant, Zhou, Hulkenberg, Stroll και Bottas.

Q2
Την καρτέλα στο δεύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών άνοιξε ο Max Verstappen, πηγαίνοντας ξανά κάτω από το 1:30 και δείχνοντας μέχρι τότε ασυναγώνιστος. Οι μόνοι που έδειχναν να μπορούν να ανταγωνιστούν τον Ολλανδό για την pole μέχρι το τέλος, ήταν οι Norris και Piastri οι οποίοι ανέβηκαν στην πρώτη τριάδα λίγο μετά την επίδοση του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Περίπου 3 λεπτά πριν τη λήξη του Q2, αρκετά μονοθέσια βγήκαν από το pit lane στην πίστα και το κυκλοφορία φαινόταν πως πάλι θα επηρεάσει κάποια κατάσταση. Ταυτόχρονα, οι δύο Alpine, ο Alonso, ο Lawson και ο Magnussen βρίσκονταν στην κόκκινη ζώνη με ένα λεπτό να απομένει και μόνο ένα γρήγορο τελευταίο πέρασμα μπορούσε να τους σώσει από τον αποκλεισμό.

Η Ferrari έκανε την έκπληξη στον τελευταίο της γρήγορο γύρο, με τα ελαστικά και την πίστα να έχουν ζεσταθεί για τα καλά, καθώς ο Leclerc έπιασε κορυφή με 1:29.940.

Η μάχη των τελικών και αποφασιστικών περασμάτων όμως, ήταν αυτή που τράβηξε τα βλέμματα, καθώς ήταν συγκλονιστική. Ο Alonso γλίτωσε ίσα ίσα και μπήκε στο Q3 ως 10ος, ενώ ο εκπληκτικός Lawson οριακά αποκλείστηκε ως 11ος. Σε αυτές τις εναλλαγές, οι δύο Mercedes βρέθηκαν για μία στιγμή στην κόκκινη ζώνη, όμως ήταν αρκετά γρήγορες και την κρίσιμη στιγμή απέφυγαν τα χειρότερα. Πανζουρλισμό προκάλεσε στην κερκίδα ο τοπικός ήρωας, Yuki Tsunoda με τον χρόνο του να είναι αρκετός για να μπει στην τελική δεκάδα.

Εκτός Q3 λοιπόν βρέθηκαν οι Magnussen, Ocon, Albon, Gasly και Lawson.

Q3
Με εκπληκτική επίδοση άνοιξε το τρίτο μέρος του Qualifying ο Max Verstappen ο οποίος σημείωσε 1:29.012 σε έναν ουσιαστικά αψεγάδιαστο γύρο. Οι δύο McLaren ακολούθησαν με το δικό τους πρώτο πέρασμα, όμως ο Ολλανδός ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος και ο χρόνος του έμοιαζε αρκετός για να κατακτήσει την pole position.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής όμως, δεν έμεινε μόνο στην πρώτη του επίδοση, αλλά βελτίωσε μισό λεπτό πριν το τέλος, «γράφοντας» το ασύλληπτο 1:28.877. Δίπλα στον Verstappen θα εκκινήσει ο Oscar Piastri, με 3ο τον ομόσταυλο του Αυστραλού, Lando Norris.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών της Σουζούκα

1η Σειρά 1. (1) Max Verstappen 1’28.877
2. (81) Oscar Piastri 1’29.458
2η Σειρά 3. (4) Lando Norris 1’29.493
4. (16) Charles Leclerc 1’29.542
3η Σειρά 5. (11) Sergio Perez 1’29.650
6. (55) Carlos Sainz 1’29.850
4η Σειρά 7. (44) Lewis Hamilton 1’29.908
8. (63) George Russell 1’30.219
5η Σειρά 9. (22) Yuki Tsunoda 1’30.303
10. (14) Fernando Alonso 1’30.560
6η Σειρά 11. (40) Liam Lawson 1’30.508
12. (10) Pierre Gasly 1’30.509
7η Σειρά 13. (23) Alexander Albon 1’30.537
14. (31) Esteban Ocon 1’30.586
8η Σειρά 15. (20) Kevin Magnussen 1’30.665
16. (77) Valtteri Bottas 1’31.049
9η Σειρά 17. (18) Lance Stroll 1’31.181
18. (27) Nico Hulkenberg 1’31.299
10η Σειρά 19. (24) Zhou Guanyu 1’31.398
20. (2) Logan Sargeant Χωρίς χρόνο


Tηλεοπτική μετάδοση

Στην περιγραφή της δράσης στη Σουζούκα, θα είναι ο Τάκης Πουρναράκης και η δημοσιογραφική του ομάδα. Οι φίλοι της Formula 1, μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν GP Ιαπωνίας και μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας F1 TV.

Κυριακή 24/9

Αγώνας: 08:00 ( ΑΝΤ1+)
Αγώνας (σε μαγνητοσκόπηση): 16:30 (ΑΝΤ1)
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 25 Σεπ 2023, 12:40

GP Ιαπωνίας: Εύκολη νίκη για Verstappen και πρωταθλήτρια η Red Bull Racing

4ΤΡΟΧΟΙ - Γιώργος Ανανίδας

Την 13η νίκη του στη σεζόν κατέκτησε ο Max Verstappen στο Grand Prix Ιαπωνίας, “σφραγίζοντας” ταυτόχρονα το 6ο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Red Bull Racing.

Την καρό σημαία πήρε ο Max Verstappen στη Σουζούκα και με περίσσεια ευκολία, έχοντας γλιτώσει από τις δύο McLaren στην εκκίνηση. Η νίκη αυτή του Ολλανδού επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά τη φετινή κυριαρχία της Red Bull Racing, παρά τον καταστροφικό αγώνα που βίωσε ο Sergio Perez.

Η αυστριακή ομάδα ολοκλήρωσε έτσι μία μαγική σεζόν, αφού έγινε η πρώτη κατασκευαστής στην ιστορία της Formula 1 που στέφεται παγκόσμια πρωταθλήτρια με έξι Grand Prix να απομένουν.

Το βάθρο συμπλήρωσαν επάξια δίπλα στον Ολλανδό οι Lando Norris και Oscar Piastri, με τη McLaren να είναι ξεκάθαρα το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο του τριημέρου. Είναι το πρώτο βάθρο του 22χρονου Αυστραλού σε Grand Prix της F1!

Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ
*Από το pit lane εκκίνησε ο Logan Sargeant, ενώ δέχτηκε και 10 δευτερόλεπτα ποινή, καθώς το μονοθέσιο που διέλυσε το Σάββατο (23/9) στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν επισκευάστηκε, αλλά αντικαταστάθηκε*.

Παρότι οι δύο McLaren εξέπληξαν τον poleman Verstappen με την εκκίνησή τους, ο Ολλανδός κρατήθηκε με “νύχια και με δόντια” στην 1η θέση, παρά την πίεση που δέχτηκε αρχικά από τον Piastri και έπειτα από τον Norris. Εν μέσω αυτής της μετάβασης, ο Βρετανός βρέθηκε μπροστά από τον Αυστραλό ομόσταυλό του, καθώς εκκίνησε σαν “πύραυλος” και ακολούθησε τον Verstappen στη στροφή 1.

Καταστροφικό ξεκίνημα για τις δύο Alfa Romeo, με αυτήν του Bottas να χτυπάει τον Alex Albon στην εκκίνηση, αποσπώντας σοβαρή ζημιά και κλατάρισμα. Πιο μπροστά, οι Sainz και Hamilton πολιόρκησαν τον Sergio Perez ο οποίος χτύπησε τον Βρετανό, στέλνοντας την μισή W14 στο γρασίδι.

Τα πολλά θραύσματα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού έφεραν το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν καν ολοκληρωθεί ο 1ος γύρος. Την κατάσταση αυτή εκμεταλλεύτηκαν οι Bottas, Perez, Albon, Zhou και Ocon, αφού όλοι είχαν αποσπάσει κάποια ζημιά στην αναμπουμπούλα της εκκίνησης. Αρκετά ευνοημένος από την χαοτική στο midfield εκκίνηση ο Fernando Alonso, που από την 10η θέση βρέθηκε γρήγορα στην 6η μέχρι το αυτοκίνητο ασφαλείας, με την μαλακή γόμα να τον έχει βοηθήσει να φτάσει εκεί.

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ROLLING START
Στο τέλος του 4ου γύρου, η επανεκκίνηση του αγώνα ήταν γεγονός με τον Verstappen να φεύγει πολύ γρήγορα από το τελευταίο σικέιν, κρατώντας με ευκολία την πρωτοπορία του. Οι Hamilton και Russell μας χάρισαν μία μοναδική μάχη για την 7η θέση στο ξεκίνημα του 6ου γύρου, με τον νεαρό Βρετανό να προσπερνάει τον ομόσταυλό του στο τελευταίο σικέιν και τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή του την… επιστρέφει στη στροφή 1.

Λίγο νωρίτερα, ο Bottas είχε ακόμα μία έξοδο, καθώς ο Sargeant μπλόκαρε τους τροχούς του και χτύπησε την Alfa Romeo του Φινλανδού. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν λίγους γύρους μετά ο 34χρονος να εγκαταλείψει. Καταστροφικό αγώνα έκανε και ο Sergio Perez που σαν να μην του έφτανε η ποινή που δέχτηκε για το ατύχημα με τον Hamilton στην εκκίνηση, χτύπησε τον Kevin Magnussen στον 12ο γύρο, σπάζοντας ξανά την εμπρός αεροτομή του.

Τα θραύσματα της Haas ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να θέσουν κατάσταση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ ο «Checo» πήρε εντολή από τον μηχανικό του να εγκαταλείψει, αφού η RB19 είχε αποκομίσει πρόβλημα.

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ 15 ΓΥΡΟΥΣ, ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΠΙΤ ΣΤΟΠ
Με τον Oscar Piastri να έχει αλλάξει ελαστικά και να τρέχει σε πολύ καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα, η Red Bull απάντησε με δικό της πιτ στοπ στον Verstappen. Παρόμοια έπραξε η Mercedes με τον Hamilton, έπειτα από ακόμα μία αψιμαχία μεταξύ των δύο W14.

Οι λίγοι που είχαν μείνει έξω με τη μέση γόμα μετά τους 17 γύρους, είχαν αρχίσει να ταλαιπωρούνται, επομένως η αλλαγή σε σκληρή ήταν πια μονόδρομος. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι Leclerc και Verstappen που η πρώτη τους αλλαγή ήταν ξανά για μέση γόμα. Ο αγώνας πήγαινε ξεκάθαρα για δύο πιτ στοπ.

ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Την ίδια ώρα, ο Carlos Sainz είχε αρχίσει να ανεβαίνει μετά το δικό του πιτ στοπ, προσπερνώντας εύκολα τόσο τον Esteban Ocon, όσο και τον Fernando Alonso, ανεβαίνοντας στην 6η θέση, πίσω από τον ομόσταυλό του. Το ίδιο εντυπωσιακός ήταν ο Lewis Hamilton που προσπέρασε εκπληκτικά τον Ισπανό οδηγό της Aston Martin στην 130R και στιγμές μετά τον Ocon στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Βρετανός έμενε σταθερά πίσω από τις δύο Ferrari.

Ο George Russell μπήκε τελευταίος για την πρώτη του στάση, πιο συγκεκριμένα στον 25ο γύρο και έβαλε τη σκληρή γόμα με σκοπό να πάει μέχρι το τέλος, ενώ οι υπόλοιποι αναμενόταν να κάνουν άλλη μία αλλαγή. Στον γύρο 27, ο Albon εγκατέλειψε και εκείνος με πρόβλημα στην FW45, όπως είχε κάνει αρκετούς γύρους νωρίτερα ο ομόσταυλός του, Logan Sargeant. Στην ίδια λίστα είχε προστεθεί τρεις γύρους νωρίτερα ο Lance Stroll.

Ταυτόχρονα, ο Perez έμπαινε ξανά στο μονοθέσιό του, με σκοπό να εκτίσει την ποινή που είχε δεχτεί, ώστε να μην την “κουβαλήσει” στο Κατάρ.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟ RUSSELL ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ RBR
Μετά από 35 γύρους αγώνα, ο Max Verstappen έκανε την δική του κούρσα μπροστά, έχοντας πάρει τεράστια διαφορά από τον Norris. Την ίδια ώρα, οι Leclerc και Hamilton μπήκαν για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών τους, επιλέγοντας κι οι δύο τη σκληρή γόμα. Παρόμοια η ιστορία για τον Oscar Piastri στον ακριβώς επόμενο γύρο και για τον Ολλανδό πρωτοπόρο του Grand Prix στον 38ο γύρο.

Ο Russell δεν άντεξε στην πρώτη τριάδα με την ταλαιπωρημένη πια σκληρή γόμα και ο Piastri προσπέρασε δικαιωματικά τον Βρετανό στη στροφή 1 στον 42ο γύρο.

Με την W14 να μην… αντέχει άλλο με αυτά τα ελαστικά, ο Βρετανός συνέχισε να χάνει θέσεις, αφού τρεις γύρους μετά τον Αυστραλό, ήρθε η ώρα του Charles Leclerc να τον περάσει από την εξωτερική της πρώτης στροφής.

Ο 25χρονος ήταν τόσο αργός πλέον, που τέσσερις γύρους πριν το τέλος του ζητήθηκε να αφήσει τον Lewis Hamilton να περάσει μπροστά του, ώστε να μην πιεστεί από τον Sainz πιο πίσω. Τελικά, ο Russell έμεινε πίσω από τον ομόσταυλό του, εντελώς εκτεθειμένος από τη Ferrari του Ισπανού, η οποία πολύ σύντομα τον προσπέρασε για την 6η θέση, με τρεις γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Verstappen αντίθετα, έκανε “περίπατο” στη Σουζούκα, παίρνοντας και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου και χαρίζοντας έτσι στους “ταύρους” τον 6ο παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της ομάδας.




1. Verstappen M. Red Bull 1:30:58.421
2. Norris L. McLaren +19.387
3. Piastri O. McLaren +36.494
4. Leclerc C. Ferrari +43.988
5. Hamilton L. Mercedes +49.376
6. Sainz C. Jr. Ferrari +50.221
7. Russell G. Mercedes +57.659
8. Alonso F. Aston Martin +1:14.725
9. Ocon E. Alpine +1:19.678
10. Gasly P. Alpine +1:23.155
11. Lawson L. AlphaTauri +1:34.626
12. Tsunoda Y. AlphaTauri +1:35.406
13. Zhou G. Alfa Romeo +1 γ.
14. Hulkenberg N. Haas +1 γ.
15. Magnussen K. Haas +1 γ.

ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
16. Albon A. Williams
17. Sargeant L. Williams
18. Stroll L. Aston Martin
19. Perez S. Red Bull
20. Bottas V. Alfa Romeo
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 25 Σεπ 2023, 12:41

Η βαθμολογία των οδηγών:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Max Verstappen 400
2 Sergio Perez 223
3 Lewis Hamilton 190
4 Fernando Alonso 174
5 Carlos Sainz 150
6 Charles Leclerc 135
7 Lando Norris 115
8 George Russell 115
9 Oscar Piastri 57
10 Lance Stroll 47
11 Pierre Gasly 46
12 Esteban Ocon 38
13 Alex Albon 21
14 Nico Hulkenberg 9
15 Valtteri Bottas 6
16 Guanyu Zhou 4
17 Yuki Tsunoda 3
18 Kevin Magnussen 3
19 Liam Lawson 2
20 Logan Sargeant 0
21 Nyck de Vries 0
22 Daniel Ricciardo 0


Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull 623
2 Mercedes 305
3 Ferrari 285
4 Aston Martin 221
5 McLaren 172
6 Alpine 84
7 Williams 21
8 Haas 12
9 Alfa Romeo 10
10 AlphaTauri 5
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 84830
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες