Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Κυρ 03 Ιούλ 2022, 19:32

Πιο πολύ είδαμε τον Τομ Κρουζ παρά τους οδηγούς.
Άλλο ένα ατύχημα που με τα παλιά στάνταρ ο οδηγός θα ήταν νεκρός.
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 5080
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό kataramenos5 » Κυρ 03 Ιούλ 2022, 20:34

Μετα απο καιρο ειπα να δω f1 και ειδα επιτέλους πραγματικο αγωνα. Συγκλονιστικοι οι τελ γυροι θυμισαν μαχες απο τα παλια. Αποφαση ανεκδοτο για τα λαστιχα του Λεκλερκ.
ΣΗΚΩΘΕΙΤΕΕΕ
Άβαταρ μέλους
kataramenos5
 
Δημοσιεύσεις: 26725
Εγγραφή: Δευτ 04 Οκτ 2010, 08:50

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 03 Ιούλ 2022, 21:00

Formula 1 – GP Μεγάλης Βρετανίας: Ο Carlos Sainz νικητής σε έναν αγώνα που τα είχε όλα

4ΤΡΟΧΟΙ - Γιάννης Τσινάβος

O Carlos Sainz ήταν ο νικητής στο συγκλονιστικό Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας, μπροστά από τους Sergio Perez και Lewis Hamilton.

Το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας τα είχε όλα, σοβαρά ατυχήματα, έντονες μάχες μέχρι το τέλος και συγκλονιστικό φινάλε. Νικητής στο Silverstone κερδίζοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του ήταν ο Carlos Sainz, με τους Sergio Perez και Lewis Hamilton να συμπληρώνουν το βάθρο.

Δραματική εκκίνηση…
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στο Silverstone o Max Verstappen ξεκίνησε καλύτερα προσπερνώντας με άνεση τον Carlos Sainz, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση. Εκπληκτική εκκίνηση έκανε και ο Lewis Hamilton με τον Βρετανό να κερδίζει δύο θέσεις και να ανεβαίνει στην τρίτη θέση του βάθρου. Ωστόσο στις πιο πίσω θέσεις είχαμε ένα τρομερό ατύχημα μεταξύ των George Russell, Zhou Guanyu και Pierre Gasly.

O Βρετανός πιλότος της Mercedes είχε κακή αντίδραση κατά την εκκίνηση με αποτέλεσμα δίπλα του να φτάσει ο οδηγός της Alfa Romeo Zhou. O Pierre Gasly με τη σειρά του θέλησε να μπει ανάμεσα τους, αλλά όταν αναγκάστηκε να φρενάρει ακούμπησε τον οδηγό της Mercedes ο οποίος με τη σειρά του χτύπησε τον Κινέζο. Το μονοθέσιο της Alfa Romeo αναποδογύρισε στην πίστα, ενώ άμεσα είχαμε την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας.

Άπαντες είχαν αγωνία να μάθουν την κατάσταση της υγείας του Κινέζου καθώς το ατύχημα του πιλότου της Alfa Romeo ήταν σοκαριστικό. Το συγκεκριμένο πλάνο, σύμφωνα με την πρακτική της Formula 1, άργησε να έρθει και έτσι πολλοί άρχισαν να ανησυχούν για την κατάσταση της υγείας του Zhou Guanyu. Τελικά λίγα λεπτά μετά έγινε γνωστό ότι ο Κινέζος πιλότος είναι μια χαρά στην υγεία του.

Εκκίνηση ξανά…
Μετά την απαραίτητη διακοπή οι πιλότοι επέστρεψαν στα μονοθέσια τους ώστε να παραταχθούν και πάλι στην εκκίνηση. Η διεύθυνση αγώνα έδωσε την εντολή να έχουμε την αρχική κατάταξη καθώς τα μονοθέσια δεν είχαν φτάσει έως τη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας (είσοδος του pit lane), το οποίο είναι το πρώτο σημείο στο οποίο θεωρούν ως επίσημο σημείο καθορισμού της κατάταξης.

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Carlos Sainz αυτή τη φορά ξεκίνησε δυνατά με την Ferrari, με τον Max Verstappen να προσπαθεί να τον περάσει από την εσωτερική. Ο Ισπανός κατάφερε με επιτυχία να κρατήσει την πρώτη θέση, ενώ οι Sergio Perez και Charles Leclerc είχαν μια επαφή μεταξύ τους.

Η συγκεκριμένη επαφή είχε ως αποτέλεσμα να πληγωθεί η RB18 του Μεξικανού, με τον Perez να αναγκάζεται να εισέλθει λίγο αργότερα στα pits. Έχοντας φτάσει στον δέκατο γύρο στο Βρετανικό Grand Prix, ο Carlos Sainz είχε μια μικρή διαφορά από τον δεύτερο Max Verstappen, με τον Charles Leclerc να ακολουθεί στην τρίτη θέση.

Το δράμα συνεχίζεται
Ο Max Verstappen έχοντας μειώσει τη διαφορά πίεζε συνεχώς τον πρωτοπόρο Carlos Sainz. O Ισπανός εν τέλει δεν άντεξε την πίεση και στη στροφή Chapel έχασε τον έλεγχο της F1-75, χάνοντας ταυτόχρονα την πρώτη θέση. Μεγάλος κερδισμένος από αυτό το λάθος ήταν ο Max Verstappen ο οποίος πέρασε στην πρώτη θέση. Ωστόσο το δράμα στο Silverstone θα συνεχιζόταν. Ξαφνικά ο Ολλανδός πρωταθλητής έκοψε με την RB18, με τον Carlos Sainz να περνά και πάλι μπροστά.

Ο πιλότος της αυστριακής ομάδας μπήκε στα pits καθώς έκανε λόγο για κλατάρισμα ελαστικού από κάποιο θραύσμα που υπήρχε στην πίστα. Η τύχη χαμογέλασε αυτή τη φορά στην ιταλική ομάδα καθώς είδε τους πιλότους της να βρίσκονται στο «1-2» με τον Sainz να προηγείται έχοντας πίσω του τον teammate του Leclerc, στην τρίτη θέση είχε βρεθεί ο Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να βρίσκεται και αυτός στο παιχνίδι της νίκης.

Ώρα για pitstop και η μάχη τώρα ξεκινά
Μπορεί η Ferrari να είχε τα δύο μονοθέσια της στις δύο πρώτες θέσεις, o Lewis Hamilton ήταν αυτός που σημείωνε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον. Ο Βρετανός είχε καταφέρει να μειώσει την απόσταση που τον χώριζε από την κορυφή μπαίνοντας δυνατά στο κυνήγι της νίκης. Βλέποντας αυτό η ιταλική ομάδα κάλεσε τον Carlos Sainz στα pits ώστε να βάλει τη σκληρή γόμα της Pirelli, ώστε να πάει μέχρι το τέλος.

Μετά το pitstop του Sainz ο Charles Leclerc είχε ανέβει στην πρώτη θέση με τον Lewis Hamilton να δείχνει σε εξαιρετική κατάσταση καθώς μείωνε συνεχώς τη διαφορά. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes πίεζε της W13 στο όριο και μέσα σε ελάχιστους γύρους μπήκε στη ζώνη DRS. Στο στρατόπεδο της Ferrari, αποφάσισαν να καλέσουν τον Μονεγάσκο πιλότο ώστε να κάνει και αυτός την απαραίτητη αλλαγή ελαστικών.

Αυτό τελικά συνέβη στον 25ο γύρο με τον Charles Leclerc να τοποθετεί στην F1-75 τη σκληρή γόμα της Pirelli. Μετά την αλλαγή ο Lewis Hamilton είχε περάσει στην πρώτη θέση, με τον Βρετανό να αποφασίζει να μείνει εντός πίστας, καθώς σε συνομιλία με την ομάδα του, τόνισε πως τα ελαστικά του είναι σε καλή κατάσταση.

Μπορείτε να παλέψετε…
Φτάνοντας στον 30ο γύρο ακούσαμε από τον ασύρματο της Ferrari το μήνυμα πως μπορείτε να παλέψετε. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Clarles Leclerc να ανεβάσει τον ρυθμό ώστε να περάσει τον teammate του Carlos Sainz με στόχο να κυνηγήσει τον πρωτοπόρο Lewis Hamilton ο οποίος δεν είχε μπει ακόμη για αλλαγή ελαστικών. Δύο γύρους αργότερα και με τον Charles Leclerc να έχει περάσει με άνεση τον Carlos Sainz, η Mercedes κάλεσε στα pits τον Lewis Hamilton.

To pitstop ήταν αργό με αποτέλεσμα ο Βρετανός να χάσει πολύτιμο χρόνο και να πέσει στην τρίτη θέση, ωστόσο είχε το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών σε σχέση με τους δύο οδηγούς της Ferrari.

Ποτέ μη λες ποτέ!
Με τον Charles Leclerc να κρατά σταθερή τη διαφορά του από τους Carlos Sainz και Lewis Hamilton, όλοι περίμεναν να δουν αν τα ελαστικά του Hamilton θα αποδώσουν καλύτερα προς το τέλος του αγώνα. Ωστόσο το δράμα στο Βρετανικό GP θα συνεχιζόταν, ο Esteban Ocon αντιμετώπισε πρόβλημα με την Alpine και αναγκάστηκε να σταματήσει εντός πίστας.

Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνιση του στην πίστα, οι Carlos Sainz και Lewis Hamilton μπήκαν αμέσως στα pits ώστε να αλλάξουν ελαστικά. Στον αντίποδα ο Charles Leclerc έμεινε έξω με την στρατηγική της Ferrari να φέρνει τον Μονεγάσκο σε δύσκολη θέση με 11 γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Επικές μάχες μέχρι το τέλος και νικητής ο Sainz
Με το που είχαμε εκκίνηση ο Carlos Sainz έχοντας τη μαλακή γόμα πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία των teammate του Charles Leclerc. Ο Ισπανός άνοιξε αμέσως τη διαφορά του από τους διώκτες του, καθώς ο Leclerc κρατούσε πίσω του, τους Lewis Hamilton και Sergio Perez. Ο Μονεγάσκος πάλευε με νύχια και με δόντια να κρατηθεί μπροστά από τους δύο διώκτες του.

Η μάχη ήταν τόσο έντονη καθώς οι Leclerc-Hamilton-Perez άλλαξαν πολλές φορές θέσεις, με τον Sergio Perez εν τέλει να καταφέρνει να βρεθεί στη δεύτερη θέση. Το παράδειγμα του Μεξικανού ακολούθησε και ο Lewis Hamilton περνώντας στη συνέχεια τον Leclerc ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.

Ενώ είχαμε τη μάχη για τις δύο θέσεις του βάθρου, ο Carlos Sainz στην 150η εκκίνηση του κατακτούσε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1. Ο Ισπανός κατάφερε μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας να χτίσει μια διαφορά ασφαλείας, φέρνοντας την F1-75 με ασφάλεια στον τερματισμό. Πίσω του στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Sergio Perez, με τον Μεξικανό πιλότο της Red Bull να κερδίζει “αθόρυβα” θέσεις φτάνοντας σε αυτό το πολύτιμο για τον ίδιο αποτέλεσμα. Με τους βαθμούς που συγκέντρωσε κατάφερε ταυτόχρονα να κόψει βαθμούς από τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία Max Verstappen.

Το βάθρο στο Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να κάνει εκπληκτικό αγώνα με τη Mercedes, απαντώντας με τον καλύτερο τρόπο στους επικριτές του. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc με τον πιλότο της Ferrari να είναι δυσαρεστημένος για ακόμη έναν αγώνα από την στρατηγική της ιταλικής ομάδας. Την πεντάδα συμπλήρωσε ο εκπληκτικός για ακόμη ένα GP Fernando Alonso. Ο Ισπανός με μεστή οδήγηση κατάφερε να φέρει πολύτιμους βαθμούς για την Alpine.

Ο Lando Norris τερμάτισε στην έκτη θέση με τον Βρετανό να προσπαθεί να πάρει ότι καλύτερο από το μονοθέσιο της Mclaren. Στην έβδομη θέση βρέθηκε ο Max Verstappen με τον Ολλανδό πρωταθλητή παρά τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε να καρπώνεται πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Στην όγδοη θέση τερμάτισε ο Micκ Schumacher κερδίζοντας ταυτόχρονα τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1. Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην ένατη θέση με την Aston Martin, με τον Kevin Magnussen να συμπληρώνει την δεκάδα με την Haas.

Επόμενος σταθμός της Formula 1 είναι το Grand Prix Αυστρίας το οποίο διεξάγεται στις 8-10 Ιουλίου._ Γ. Τ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 03 Ιούλ 2022, 21:16

kataramenos5 έγραψε:Αποφαση ανεκδοτο για τα λαστιχα του Λεκλερκ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η στρατηγική για τον Μονεγάσκο είναι διαφορετική από αυτήν για τον Ισπανό και κάθε φορά εξοντωτική.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τετ 06 Ιούλ 2022, 12:23

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ F1 - 03.07.2022

1. Max Verstappen (Red Bull Racing/ RBPT) 181
2. Sergio Perez (Red Bull Racing/ RBPT) 147
3. Charles Leclerc (Ferrari) 138
4. Carlos Sainz Jr. (Ferrari) 127
5. George Russell (Mercedes) 111
6. Lewis Hamilton (Mercedes) 93
7. Lando Norris (McLaren/ Mercedes) 58
8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo/ Ferrari) 46
9. Esteban Ocon (Alpine/ Renault) 39
10. Fernando Alonso (Alpine/ Renault) 28
11. Pierre Gasly (Alpha Tauri/ RBPT) 16
12. Kevin Magnussen (Haas / Ferrari) 16
13. Daniel Riciardo (McLaren/ Mercedes) 15
14. Sebastian Vettel (Aston Martin/ Mercedes) 15
15. Yuki Tsunoda (Alpha Tauri/ RBPT) 11
16. Guanyu Zhou (Alfa Romeo/ Ferrari) 5
17. Mick Schumacher (Haas / Ferrari) 4
18. Alexander Albon (Williams/ Mercedes) 3
19. Lance Stroll (Aston Martin/ Mercedes) 3
20. Nicholas Latifi (Williams/ Mercedes) 0


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ KAΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ F1 - 03.07.2022

1. Red Bull Racing 328
2. Ferrari 265
3. Mercedes 204
4. McLaren 73
5. Alpine 67
6. Alfa Romeo 51
7. Alpha Tauri 27
8. Haas 20
9. Aston Martin 18
10. Williams 3
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 10 Ιούλ 2022, 18:27

GP Αυστρίας: Νίκη Leclerc, καταστροφή για τον Sainz

Car and Driver - Δημήτρης Μπίζας

Αγχωτική νίκη πήρε ο Charles Leclerc στο GP Αυστρίας, μπροστά από τον Max Verstappen, μετά την εγκατάλειψη του Carlos Sainz.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κράτησε την πρωτοπορία, την ώρα που ο Sainz έμπλεξε σε μάχη με τον Russell και τον Perez, με τους δύο τελευταίους να έχουν επαφή στην -πάντα δύσκολη για μάχες- Στροφή 4, και τον Μεξικανό να βρίσκεται στην αμμοπαγίδα και τελευταίος. Για αυτό, ο Russell πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στους πρώτους γύρους, ο Leclerc κρατούσε τον Verstappen σε διαφορά μισού δευτερολέπτου, έχοντας συνεχώς το DRS ενεργοποιημένο, την ώρα που αύξανε τη διαφορά από τους πίσω του.

Ο Μονεγάσκος άρχισε να επιτίθεται κιόλας, αρχής γενομένης από τον 10ο γύρο, όμως ο Ολλανδός τον κρατούσε πίσω του. Και τελικά τα κατάφερε στον 12ο γύρο, με τον οδηγό της Red Bull να κάνει το pit stop του στον επόμενο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα και πέφτοντας 8ος, και μέχρι τον 17ο γύρο είχε φτάσει 3ος, με ορισμένα προσπεράσματα και κάποιους οδηγούς που πήγα κι εκείνοι για αλλαγή ελαστικών.

Έτσι, οι Ferrari έκαναν το 1-2, με διαφορά 19 δευτερολέπτων από τον Ολλανδό.

Ήταν σαφές πως στο ιταλικό στρατόπεδο κοίταζαν την επιλογή της μίας στάσης, ενώ ο Verstappen κινείτο και για δεύτερο stop.

Στο midfield, η μάχη για την 8η θέση ενείχε όχι 1, όχι 2, αλλά 5 (!) μονοθέσια, με τους Magnussen και Norris να επωφελούνται.

Στον 26ο γύρο, ο Leclerc μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα, και έπεσε 3ος, 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε κι ο Sainz, πέφτοντας εκείνος πια τέταρτος, πίσω κι από τον Hamilton, που ακόμα δεν είχε κάνει τη δική του αλλαγή.

Ασφαλώς, ο Μονεγάσκος πίεζε για να φτάσει τον αντίπαλό του και να τον περάσει για την πρωτοπορία του αγώνα, κάτι που έγινε στον 32ο γύρο.

Ο οδηγός της Red Bull μπήκε ξανά στα pits στον 36ο γύρο, και πάλι για τη σκληρή γόμα, αφήνοντας τον Sainz να περάσει 2ος.

Οι Ιταλοί απλώς διαχειρίζονταν τον αγώνα πια, όσο η Red Bull θεωρούσε ακόμα και τον Hamilton και τη Mercedes «απειλή» από άποψη ρυθμού.

Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, ο Stroll κρατιόταν στην 9η θέση με νύχια και με δόντια, δίνοντας μάχη με τις δύο Haas, αλλά δεν άντεξε στην πίεση κι έχασε και από τους δύο στον 47ο γύρο.

Κι εκεί που δεν το περίμενε κανείς, ο Leclerc μπήκε ξανά στα pits για τη σκληρή γόμα, με 21 γύρους για το τέλος του αγώνα. Ακολούθησε κι ο Sainz, για το ίδιο ελαστικό.

Ο Μονεγάσκος έφτασε και πέρασε για τρίτη φορά στον αγώνα, και πλέον έφτανε κι ο Sainz για να περάσει και να κάνει το 1-2.

Κι ενώ έφτασε τον αντίπαλό του, ο Ισπανός είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει, αφήνοντάς τον εκτός μάχης, εκτός αγώνα, προβιβάζοντας τον Hamilton σε θέση βάθρου. Leclerc και Verstappen μπήκαν στα pits για τη μέση γόμα, με 13 γύρους να απομένουν, κρατώντας τις θέσεις που είχαν, ενώ τέθηκε σε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Στους τελευταίους γύρους, ο Leclerc άρχισε να παραπονιέται για θέματα στο πεντάλ του γκαζιού, χάνοντας χρόνο, ειδικά μετά τον 66ο γύρο.

Πίσω, ο Albon έδωσε ωραία μάχη με τον Bottas για την 10η θέση, με τον Φινλανδό να παλεύει για 1 βαθμό, έχοντας εκκινήσει από το pitlane.

Μπροστά, ο Leclerc δεινοπάθησε, αλλά τα κατάφερε και πήρε τη νίκη στο Spielberg, με τον Verstappen στη 2η και τον Hamilton στην 3η θέση.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Russell, Ocon, Schumacher, Norris, Magnussen, Ricciardo και Alonso, με τον Ισπανό να κλέβει την τελευταία θέση των βαθμών στον τελευταίο γύρο!



4ΤΡΟΧΟΙ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Max Verstappen RED BULL 208
2 Charles Leclerc FERRARI 170
3 Sergio Perez RED BULL 151
4 Carlos Sainz FERRARI 133
5 George Russell MERCEDES 128
6 Lewis Hamilton MERCEDES 109
7 Lando Norris MCLAREN 64
8 Esteban Ocon ALPINE 52
9 Valtteri Bottas ALFA ROMEO 46
10 Fernando Alonso ALPINE 29
11 Kevin Magnussen HAAS 22
12 Daniel Ricciardo MCLAREN 17
13 Pierre Gasly ALPHATAURI 16
14 Sebastian Vettel ASTON MARTIN 15
15 Mick Schumacher HAAS 12
16 Yuki Tsunoda ALPHATAURI 11
17 Zhou Guanyu ALFA ROMEO 5
18 Alexander Albon WILLIAMS 3
19 Lance Stroll ASTON MARTIN 3
20 Nicholas Latifi WILLIAMS 0
21 Nico Hulkenberg ASTON MARTIN 0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1 RED BULL 359
2 FERRARI 303
3 MERCEDES 237
4 MCLAREN 81
5 ALPINE 81
6 ALFA ROMEO 51
7 HAAS 34
8 ALPHATAURI 27
9 ASTON MARTIN 18
10 WILLIAMS 3

Eπόμενος αγώνας το Γαλλικό Grand Prix, στις 24 Ιουλίου
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τετ 13 Ιούλ 2022, 20:48

Formula 1: Λύτρωση για τον Leclerc

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Ο Charles Leclerc επέστρεψε στις νίκες και σε απόσταση βολής από την κορυφή της βαθμολογίας. Αρκούν αυτά για να πεισθεί η Ferrari να τον στηρίξει ως πρώτο οδηγό στη μάχη για τον τίτλο του Πρωταθλητή;

Τρεις μήνες περίμενε αυτή τη νίκη ο Charles Leclerc και, για να την πετύχει, λόγω διαφορετικής στρατηγικής, στην Αυστρία χρειάστηκε τρεις φορές να προσπεράσει τον Max Verstappen, και τρεις φορές τον προσπέρασε. Επιπλέον στους τελευταίους γύρους απαιτήθηκε να ρυθμίσει την οδήγησή του ώστε να αντιμετωπίσει ένα μισοκολλημένο πεντάλ γκαζιού.

Επτά συνεχόμενους αγώνες του ξέφευγε η νίκη. Στους 4 από αυτούς ήταν πρώτος, πλην όμως στους 2 τον εγκατέλειψε το μοτέρ της Ferrari ενώ στους άλλους 2 τον κατέστρεψε η στρατηγική της Ferrari. Ο Τύπος οργίασε μετά το Silverstone, για ενδο-Ferrari-κή ρήξη, μα ο Leclerc παρέμεινε ενωτικός και καθησυχαστικός στους δημοσιογράφους, ενώ στην πίστα δεν έχασε ούτε στιγμή τη δίψα του για νίκη.

Πού απέκτησε τόση στωικότητα και τόσο κουράγιο ένας 24χρονος οδηγός, σχεδόν παιδί; Η απάντηση βρίσκεται ενδεχόμενα στις πολλές απανωτές απώλειες τις οποίες χρειάστηκε να διαχειριστεί τα πρόσφατα χρόνια: Έχασε τον νονό του, Jules Bianchi, στη Formula 1 το 2015, έχασε τον πατέρα του, Herve Leclerc, πρώην οδηγό Formula 3, το 2017, κι έχασε έναν καλό του φίλο, τον Anthoine Hubert, στη Formula 2 το 2019.

Ή απλώς, έτσι είναι από φυσικού του, ένας πολύ cool τύπος, που δε σπα κάτω από πίεση.

Μα και ο Max Verstappen είναι διαφορετικός όταν μάχεται απέναντί του. Αν στην 1η επίθεση του Leclerc αιφνιδιάστηκε (ο Leclerc μας έχει συνηθίσει από τις μικρές ακόμη κατηγορίες στις αιφνιδιαστικές επιθέσεις) στις άλλες δύο αντιστάθηκε τόσο όσο είχε νόημα, αφού ήξερε ότι δε μπορούσε να τον κρατήσει πολύ πίσω του.

Τι είναι αυτό που άλλαξε τόσο πολύ τον Max φέτος; Κι αυτός σχεδόν παιδί είναι, λίγες μέρες πιο μεγάλος από τον Leclerc. Ωρίμασε άραγε τόσο σε ένα χρόνο; Ίσως η απάντηση βρίσκεται στην σύντροφό του, Kelly Piquet, που έχει τρόπο να τον γαληνεύει.

Ενδεχόμενα μέρος της απάντησης βρίσκεται επίσης στον πατέρα της Kelly, Nelson Piquet, τρις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Formula 1, o οποίος επικοινωνεί συχνά με τον Max και ίσως του δίδαξε να επιλέγει τις μάχες που αξίζει να δώσει και να αφήνει νωρίς τις χαμένες μάχες που θα τον οδηγήσουν σε φθορά χωρίς αντίκρυσμα.

Στις κατατακτήριες της Παρασκευής ο Max Verstappen ήταν άπιαστος, με τις Ferrari να κατατάσσονται πίσω του, 2ος ο Leclerc και 3ος ο Carlos Sainz. Με την εκκίνηση του αγώνα sprint του Σαββάτου, ο Max έφυγε εμπρός και δεν απειλήθηκε στιγμή από τις δύο Ferrari, που αναλώθηκαν στους πρώτους γύρους να λύσουν τις μεταξύ τους διαφορές, φθείροντας τα ελαστικά τους, οπότε ο Leclerc αρκέστηκε στη 2η θέση και ο Sainz στην 3η.

Την Κυριακή όμως ήταν αλλιώς, ο Charles Leclerc δε θα έκανε πάλι το ίδιο λάθος: αντί να επιτεθεί στον Max, όπως στην εκκίνηση του Σαββάτου, κινήθηκε αριστερά αμυνόμενος στον Sainz. Εξουδετερώνοντας με μιας τον ομόσταυλό του, λοιπόν, επικεντρώθηκε από την αρχή στο ιδανικό στρώσιμο των ελαστικών του, κι όταν αυτά ήρθαν στη σωστή θερμοκρασία, επιτέθηκε στον Verstappen. Τα υπόλοιπα ήταν απλώς διαδικαστικά.

Τι ήταν αυτό που άλλαξε σε τέτοιον βαθμό τις ισορροπίες των ελαστικών υπέρ της Ferrari από το Σάββατο ως την Κυριακή; Ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, λέει πως η απάντηση ίσως βρίσκεται στη βροχή που έπεσε τη νύχτα, η οποία ξέπλυνε τη διαδρομή και κρύωσε την άσφαλτο ή στο αυξημένο βάρος καυσίμου που φέρουν τα αυτοκίνητα στον αγώνα. Ίσως όμως είναι απλά το γεγονός ότι το Σάββατο οι δύο Ferrari αναλώθηκαν στη μεταξύ τους μάχη.

Εξ’ άλλου στον αγώνα της Κυριακής έμοιαζε βέβαιο ότι θα περνούσε και ο Carlos Sainz τον Max, όμως πάνω που ετοιμαζόταν να ενεργοποιήσει το DRS, το μοτέρ του «έφτυσε» εξαρτήματα και πήρε φωτιά. Αν μάλιστα δεν εγκατέλειπε, ίσως ήταν αυτός ο νικητής, καθώς ο Leclerc έχανε χρόνο, προσπαθώντας να διαχειριστεί το μισοκολλημένο του γκάζι.

Ο Carlos Sainz έφυγε λοιπόν αναστατωμένος από την Αυστρία, όπως αναστατωμένος έφυγε και ο Sergio Perez, τον οποίο πρώτα άφησαν να αγωνιστεί στο Q3 (με όσα συνεπάγεται αυτό σε κίνδυνο για τον οδηγό και σε φθορές για το αυτοκίνητο) και ύστερα αποφάσισαν να τον υποβιβάσουν στο Q2, επειδή ο χρόνος πρόκρισής του από αυτό επετεύχθη κατά παράβαση των ορίων της πίστας.

Σαν αυτό να μην ήταν αρκετό, στον αγώνα τον έβγαλε ο George Russell στα χαλίκια, και ο μεν Russell τιμωρήθηκε πέφτοντας πίσω από τον ομόσταυλο, Lewis Hamilton, o δε Perez πλήγωσε το πάτωμα της Red Bull, οπότε η ομάδα τον απέσυρε για να εξοικονομήσει ζωή στα μηχανικά μέρη.

Οι δύο Mercedes αποδεικνύονται εντυπωσιακά αξιόπιστες φέτος, και βρίσκονται πάντα εκεί να εκμεταλλευτούν κάθε στραβοπάτημα των Ferrari και Red Bull. Πήραν λοιπόν εδώ την 3η και 4η θέση. Υστερούσαν όμως ξανά σε ταχύτητα, οπότε στις κατατακτήριες οι οδηγοί τους πίεζαν πέρα από τα όρια (10 χλμ./ώρα ταχύτερα από όσο έπρεπε έμπαιναν στις στροφές, σύμφωνα με δήλωση του Toto Wolff) και κατέληξαν αμφότεροι στις μπαριέρες στο Q3.

Ο Hamilton μάλιστα, που την Κυριακή ανέβηκε 3ο συνεχόμενο αγώνα στο πόντιουμ, σοκαρίστηκε από το γεγονός ότι μερίδα θεατών την Παρασκευή ζητωκραύγαζε χαιρέκακα τη δική του πρόσκρουση, πριν καν δουν αν ο οδηγός είναι καλά.

Μα δεν ήταν αυτό το μόνο πρόβλημα με τους θεατές στην Αυστρία, που προσέλευσαν σε πρωτοφανείς αριθμούς, δημιουργώντας νέο ρεκόρ για αθλητικό γεγονός της χώρας. Υπήρξαν αναφορές για σεξιστική, ομοφοβική και ρατσιστική συμπεριφορά ορισμένης μερίδας θεατών, ακόμη και για σωματική παρενόχληση. Το σύνολο του κόσμου της Formula 1 συμφωνεί ότι αυτές οι στάσεις είναι ξένες προς το άθλημα και θα πρέπει άμεσα να εντοπισθούν, απομονωθούν και απομακρυνθούν.

Η Alpine, έχοντας και τα δυο της αυτοκίνητα στη δεκάδα του τερματισμού (5ος ο Εsteban Ocon και 10ος ο Fernando Alonso) έφτασε στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών την 4η McLaren, που επίσης είδε τα δικά της αυτοκίνητα στη δεκάδα (7ος ο Lando Norris και 9ος ο Daniel Ricciardo).

Ο τελευταίος αισθάνεται άβολα, δεδομένου ότι η ομάδα του δοκιμάζει τους πιθανούς αντικαταστάτες του, όμως το συμβόλαιό του λήγει το 2023 και η McLaren, συμμετέχοντας και στις τρεις προβεβλημένες σειρές μονοθέσιων αυτοκινήτων (Formula 1, Indycar και Formula E) έχει αρκετές αγωνιστικές θέσεις να τον απασχολήσει, εφ όσον συμφωνήσουν στις λεπτομέρειες.

Οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε ο 6ος του τερματισμού, Mick Schumacher, που κέρδισε βαθμούς για 2ο συνεχόμενο Grand Prix. Το Α1 Ring, όπου αφίχθη οδηγώντας το προσωπικό του αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, στο οποίο διέμεινε τις μέρες του αγώνα, είναι μια πίστα που του ταιριάζει, όπως είχαμε δει το 2018, στη Formula 3, αφού από εδώ άρχισε την αντεπίθεσή του, η οποία του έδωσε το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς.

Μη λησμονούμε ότι ο Mick Schumacher είναι από τους ελάχιστους οδηγούς που έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα και της Formula 3 και της Formula 2. Το γεγονός ότι πέρσι συγκρινόταν με τον Mazepin, τον μετριότατο ομόσταυλό του, τον έκανε να επαναπαυθεί, αρκούμενος σε μέτριες εμφανίσεις.

Φέτος όμως συγκρίνεται με τον ικανότατο Kevin Magnussen (που στην Αυστρία τερμάτισε 8ος, παρά τα προβλήματα στο μοτέρ της Ferrari) και αυτό, σε συνδυασμό με τις δημόσιες προειδοποιήσεις του επικεφαλής της Haas, Gunther Steiner, μετά τα κοστοβόρα ατυχήματα στη Jeddah και το Monaco, τον υποχρέωσε να οδηγεί πλέον σύμφωνα με το ταλέντο του.

Υπήρξαν 43 αναφορές για παραβίαση των ορίων της πίστας στη διάρκεια του αγώνα. Κάποιοι οδηγοί έλαβαν απλώς προειδοποίηση ενώ άλλοι τιμωρήθηκαν. Ο Markus Eriksson, πρώην οδηγός Formula 1 και νυν νικητής Indianapolis 500, ένωσε τη φωνή του με όσους προτείνουν να είναι έτσι οι πίστες (πχ με τοίχο ή χαλίκι στην έξοδο της στροφής) ώστε όποιος παραβιάζει τα όριά τους να τιμωρείται από την ίδια την πίστα.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η ορατότητα των οδηγών Formula 1 έχει περιοριστεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με τα ψηλά πλαϊνά τοιχώματα του κόκπιτ, την προστατευτική άλω και τα αεροδυναμικά καλύμματα των εμπρός τροχών, τα δε φετινά αυτοκίνητα είναι πολύ ογκώδη και δύσκολα να τοποθετηθούν στη στροφή με την ακρίβεια που αυτό γινόταν παλαιότερα.

Υπήρξαν αρκετές εντάσεις ανάμεσα στους οδηγούς και την Ομοσπονδία, στα πλαίσια του Αυστριακού Grand Prix. Οι οδηγοί ζητούν σταθερότητα, αφού σε κάθε αγώνα αλλάζουν τα όρια της πίστας, τι τιμωρείται και τι όχι σε μια προσπέραση αλλά και τα πρόσωπα στις Αρχές του αθλήματος, με τους μεν να αφήνουν υπόνοιες για τους δε, όπως συνήθως συμβαίνει στην πολυαρχία.

Με αυτά τα δεδομένα, ο Sebastian Vettel αποχώρησε ενοχλημένος από τη συνάντηση των Αρχών του αγώνα με τους οδηγούς, θεωρώντας την χάσιμο χρόνου, οπότε τιμωρήθηκε με τσουχτερό χρηματικό πρόστιμο –με αναστολή.

Λίγο οι προστριβές με τα εσώρουχα και τα κοσμήματα των οδηγών, λίγο η ασυνέχεια ποινών και ορίων, οι σχέσεις οδηγών και Ομοσπονδίας είναι πλέον πιο τεταμένες από κάθε άλλη φορά τις τελευταίες δεκαετίες. Πρέπει να πάμε πίσω, στην εποχή που πρόεδρος της Ομοσπονδίας ήταν ο Balestre, για να βρούμε χειρότερη ατμόσφαιρα.

Εν τω μεταξύ, ο Michael Masi, ο οποίος παραγκωνίστηκε μετά το φιάσκο του Abu Dhabi, ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη συνεργασία του με την Ομοσπονδία, καθώς επιθυμεί να βρίσκεται κοντά στην οικογένειά του, στην Αυστραλία. Η Ομοσπονδία, τυπικά, τον ευχαρίστησε για τις υπηρεσίες του και του ευχήθηκε καλή τύχη.

Με το Αυστριακό Grand Prix συμπληρώθηκαν φέτος 11 αγώνες, έχουμε δηλαδή φθάσει ακριβώς στο μέσον της αγωνιστικής χρονιάς. Ο Charles Leclerc βρίσκεται 38 βαθμούς πίσω από τον Max Verstappen, ενώ ο Carlos Sainz 37 βαθμούς πίσω από τον Leclerc.

Η ερώτηση που κυριαρχεί μεταξύ των tifosi είναι, αν ο Mattia Binotto, επικεφαλής της Ferrari, επιλέξει επιτέλους τον Leclerc ως πρώτο οδηγό και αν η ομάδα επικεντρωθεί σε αυτόν, ώστε να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η κοινή λογική λέει πως αυτή είναι η σωστή επιλογή, όμως η κοινή λογική το ίδιο έλεγε και πριν 5 αγώνες.

Επιπλέον, ακόμη και αν ο Binotto επιλέξει τον Leclerc ως πρώτον οδηγό, θα πρέπει να συμφωνήσει και ο Sainz, ο οποίος όμως γνωρίζει ότι βγήκε κερδισμένος και τις δύο φορές που δεν υπάκουσε τις εντολές της ομάδας, στο Monaco και το Silverstone.

Μπορεί λοιπόν ο Charles Leclerc να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών Formula 1 2022; Ο ίδιος απέδειξε ότι έχει σίγουρα και την ταχύτητα, και την μαχητικότητα, και την υπομονή και επιμονή που απαιτεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Όμως η Formula 1 παραμένει ομαδικό άθλημα, οπότε αν δε λυθούν τα συχνά προβλήματα αξιοπιστίας και αν δεν ξεκαθαριστούν οι ρόλοι και δεν υπάρξει βοήθεια από τον Sainz, μια τέτοια επιτυχία θα μοιάζει με άθλο.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Πέμ 21 Ιούλ 2022, 08:28

Formula 1: Στο δρόμο προς Le Castellet

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Πιο πιπεράτο από ποτέ αναμένεται το Γαλλικό Grand Prix και ίσως πιο κρίσιμο από άλλες φορές για την εξέλιξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1

Πριν μερικά χρόνια, 2 εβδομάδες ήταν ο ελάχιστος χρόνος ανάμεσα στους αγώνες Formula 1. Φέτος είναι τόσο πυκνή η δράση, που 2 εβδομάδες μοιάζουν πολλές, ανάμεσα στο Αυστριακό και το Γαλλικό Grand Prix.

Το ερώτημα που παίζει παντού είναι, αν τα «ασημένια βέλη» της Mercedes επιστρέψουν εδώ στις νίκες. Όπως είχαμε ήδη αναφέρει από το Silverstone, ο νικητής του LeMans, Anthony Davidson, που έχει οδηγήσει στον εξομοιωτή της Mercedes την W13, αποκάλυψε ότι του φάνηκε εξαιρετικά γρήγορη στην Γαλλική πίστα Paul Ricard του Le Castellet, χάρη στην εντυπωσιακά επίπεδη άσφαλτο, που αμβλύνει τα προβλήματα του σασί της Mercedes. Πρόκειται δηλαδή ακριβώς για το αντίθετο από τις αναπηδήσεις της ασφάλτου στο Baku, οι οποίες αποσυντόνιζαν το αυτοκίνητο σε επικίνδυνο βαθμό.

Είναι βέβαιο ότι τη νίκη αυτή τη θέλει πολύ ο George Russell, που ονειρευόταν τον εαυτό του ήδη νικητή σε αυτό το σημείο του Πρωταθλήματος. Εξίσου πολύ τη θέλει ο Lewis Hamilton, που βλέπει να χαλάει το μοναδικό του ρεκόρ, καθώς έχει πάρει νίκες και στα 15 προηγούμενα χρόνια που συμμετέχει στη Formula 1.

Και την θέλει σίγουρα η Mercedes, ενδεχόμενα για να επικεντρωθεί έγκαιρα στην εξέλιξη της W14, για το 2023, εφ’ όσον κρίνει ότι το φετινό Πρωτάθλημα έχει μάλλον χαθεί, ενώ η 3η θέση της στο Κατασκευαστών δε φαίνεται να κινδυνεύει.

Ρώτησαν από το επίσημο δίκτυο της Formula 1 για προγνωστικά δύο πολύπειρους από το παρελθόν του αθλήματος, τον Damon Hill, Παγκόσμιο Πρωταθλητή 1996, και τον Gerhard Berger, νικητή 10 Grand Prix. Ο Hill προβλέπει 1-2 της Mercedes, με νικητή τον Hamilton. Ο Berger αντιθέτως βλέπει τη Mercedes να πλησιάζει μεν τη Ferrari και τη Red Bull σε απόσταση βολής, αλλά εν τέλει να υπολείπεται, οπότε έδωσε ως φαβορί τον Max Verstappen.

Ένα άλλο ζήτημα είναι η αξιοπιστία. Ως εδώ η Mercedes πράγματι δεν είχε φέτος την παραμικρή βλάβη. Αν όμως στη Γαλλία το σασί αποδειχτεί εφάμιλλο των πρωτοπόρων και γυρίσουν τα μοτέρ στη μέγιστη απόδοση ώστε να πάνε για νίκη, άραγε θα είναι το ίδιο αξιόπιστες;

Γιατί και η Ferrari στις δοκιμές του χειμώνα σημείωσε απόσταση ίση με 13 Grand Prix χωρίς την παραμικρή εγκατάλειψη, όταν όμως πίεσαν τα μοτέρ στη μάχη με τις Red Bull, άρχισαν και οι εγκαταλείψεις. Στατιστικά, στο πρώτο μισό της σεζόν, η κινητήρια μονάδα της Ferrari έχει παρουσιάσει φέτος τις περισσότερες βλάβες.

Άραγε στη ευθεία του Mistral και στη ζέστη του Paul Ricard, θα αντέξει η Ferrari; Η νέα πίσω πτέρυγα την κάνει σχεδόν εξίσου γρήγορη με τη Red Bull στις ευθείες («σχεδόν αμελητέα», χαρακτήρισε τη διαφορά τελικής ταχύτητας ο Mattia Binotto) ενώ διατηρεί το πλεονέκτημα στις στροφές.

Επιπλέον ο Carlos Sainz αναμένεται να δεχτεί ποινή, λόγω νέων εξαρτημάτων που θα χρειαστεί το μοτέρ του, οπότε ο Charles Leclerc αρχίζει δειλά να προβάλει ως φαβορί, με 4 όμως επιφυλάξεις: 1) δεν φέρει κάποια σημαντική εξέλιξη η Red Bull, 2) αντέξει η Ferrari, 3) δεν τα κάνουν θάλασσα με τη στρατηγική και 4) δεν κάνει κι ο ίδιος κάποιο λάθος (1 έκανε φέτος, στην Imola).

Αν ο Charles Leclerc νικήσει, θα ψαλιδίσει κι άλλο τη διαφορά, και θα πάει στη Βουδαπέστη με τον αέρα του νικητή. Αν χάσει, ή έστω αν δεν ψαλιδίσει βαθμούς από τον Max, η δύσκολη μάχη για το Πρωτάθλημα θα φαντάζει βουνό.

Ο Max Verstappen, πάντως, έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανατρέψει τα προγνωστικά, καθώς φέτος οδηγεί καλύτερα από ποτέ. Είναι εξίσου διψασμένος για νίκη με το παρελθόν, όμως φέτος δεν κάνει λάθη, ούτε φλύαρες κινήσεις.

Το γεγονός ότι ο Dr. Helmut Marko αποκάλυψε δημόσια ότι ο Sergio Perez δεν άκουσε τις συμβουλές του στην Αυστρία, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ο αγώνας του, αποτελεί σοβαρή ένδειξη ότι στη Red Bull έχουν ξεκαθαρίσει τους ρόλους του πρώτου και του δεύτερου οδηγού.

Εν τω μεταξύ, υπήρξε «ανταλλαγή πυρών» μεταξύ Christian Horner της Red Bull και Toto Wolff της Mercedes, καθώς ο δεύτερος άφησε αιχμές ότι το πάτωμα της Red Bull εκμεταλλεύεται παραθυράκι στη διατύπωση του κανονισμού και είναι πιο εύκαμπτο από όσο πρέπει, και γι αυτό δεν είχε η ομάδα πρόβλημα με το δελφινισμό (porpoising).

Έτσι κι αλλιώς, φαίνεται ότι το γράμμα του νόμου αλλάζει με τέτοιον τρόπο ώστε, μετά τις θερινές διακοπές, όλοι να συμμορφωθούν και με το πνεύμα του νόμου, οπότε ίσως υπάρξουν νέες ανατροπές και νέες ισορροπίες στους πρωταγωνιστές των αγώνων.

Με πολύ ενδιαφέρον επίσης αναμένουμε στο Paul Ricard την εμφάνιση της Alpine, σε μια πίστα που της ταιριάζει, καθώς δείχνει να έχει ένα μοτέρ δυνατότερο από ποτέ, και βλέπει την ευκαιρία να περάσει τη McLaren στη μάχη για την 4η θέση, αλλά και της Haas που προέρχεται από αξιόλογες εμφανίσεις και στοχεύει στην 6η θέση της βαθμολογίας.

Το μεγάλο πάντως ερωτηματικό που απασχολεί όλα τα διεθνή δίκτυα σήμερα είναι αν η Mercedes διεκδικήσει τη νίκη. Ως εδώ να θυμίσουμε ότι σε κανέναν από τους 11 αγώνες δεν έχει μπορέσει να νικήσει στα ίσια κάποια Ferrari ή Red Bull. Βρισκόταν απλώς εκεί να εκμεταλλευτεί τις εγκαταλείψεις και τα στραβοπατήματα που προέκυπταν από τις μάχες των δύο πρωτοπόρων ομάδων.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Πέμ 21 Ιούλ 2022, 08:29

Car and Driver

Το πρόγραμμα του τριημέρου - Τηλεοπτική κάλυψη από ΕΡΤ, COSMOTE TV και F1 TV Pro.

Παρασκευή 22 Ιουλίου:

FP1: 15:00-16:00
FP2: 18:00-19:00

Σάββατο 23 Ιουλίου:
FP3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες: 17:00 – 18:00

Κυριακή 24 Ιουλίου:
Αγώνας: 16:00


Πληροφορίες για τον αγώνα:
Πρώτο GP: 1950
Μήκος πίστας: 5.842 km
Γύροι: 53
Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (8)
Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (17)
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 23 Ιούλ 2022, 19:11

Κατατακτήριες Γαλλικού Grand Prix – Ferrari, η ισχύς εν τη ενώσει

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Στη ζέστη του Γαλλικού μεσημεριού, ο Carlos Sainz δίνει στον Charles Leclerc μια κρίσιμη pole στις κατατακτήριες του Paul Ricard

Γνωρίζοντας ήδη πως θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά, λόγω των εξαρτημάτων που χρειάστηκε να πάρει για τον κινητήρα του, ο Carlos Sainz φρόντισε να προκριθεί στο Q3 για έναν μόνο λόγο: Για να τραβήξει πίσω του στην ευθεία του Mistral τον Charles Leclerc.

Αυτό που ακολούθησε ήταν μια χορογραφία με πρωταγωνιστές τις δύο Ferrari: ο Carlos Sainz εμπρός, να σκίζει τον αέρα με περισσότερα από 300 την ώρα, κι ο Charles Leclerc να ακολουθεί, επιταχύνοντας στο αεροδυναμικό κενό του Sainz και αρπάζοντας κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου.

Οι δυο τους συνέχισαν μαζί στη στροφή Signes, με τέρμα γκάζι, κι ύστερα ο Sainz έκανε δεξιά, αφήνοντας τον Leclerc να φύγει μπροστά για να ολοκληρώσει τη χορογραφία του, 3 ολόκληρα δέκατα του δευτερολέπτου εμπρός από τις Red Bull και τον Max Verstappen.

Ήταν μια από αυτές τις στιγμές που η Formula 1 σε κάνει να σηκώνεσαι στις μύτες των ποδιών σου.

Αύριο στον αγώνα θα είναι άλλη υπόθεση. Ο Charles Leclerc εκκινεί μεν πρώτος, θα είναι όμως μόνος, με τις Red Bull να ρουθουνίζουν πίσω του. Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ήταν ταχύτερες οι Ferrari, του Σαββάτου όμως ταχύτερες οι Red Bull.

Τα αυτοκίνητα δείχνουν εφάμιλλα με ρυθμίσεις αγώνα, οπότε τη διαφορά θα κάνει όποιο από τα δύο σασί διαχειριστεί καλύτερα τα ελαστικά του σε θερμοκρασιακές συνθήκες που θα πλησιάζουν τον καύσωνα.

Ίσως η Ferrari έχει εδώ πλεονέκτημα, όμως, ακόμα κι αν είναι έτσι, η Red Bull έχει την πολυτέλεια να δοκιμάσει δύο διαφορετικές στρατηγικές, μία συντηρητική για το ένα της αυτοκίνητο και μία πιο τολμηρή για το άλλο.

Ας γίνει ωραίος αγώνας, και ας νικήσει ο καλύτερος. Γιατί τόσο ο Charles Leclerc όσο και ο Max Verstappen μας έχουν δώσει φέτος σπουδαίες στιγμές, και μάλιστα με καθαρές μάχες και σεβασμό από τον ένα στον άλλο.

Ο Lewis Hamilton εκκινεί 4ος, νικώντας και πάλι τον George Russell, που κατατάχτηκε 6ος, και ξεκαθαρίζοντας πως δεν έχει πει την τελευταία του λέξη. Αύριο θα είναι ο 300ος του αγώνας, και υπάρχουν στιγμές που δείχνει τόση δίψα για διάκριση όση πριν 15 χρόνια. Πάντως οι δύο Mercedes ήταν ξανά εκτός ρυθμού, μακριά σε χρόνους από τους πρωτοπόρους, διαψεύδοντας εκ νέου τις μεγάλες προσδοκίες που είχε καλλιεργηθεί το τελευταίο 10ήμερο.

Ανάμεσα στις δύο Mercedes, ύστερα από επική οδήγηση, κατατάχτηκε ο Lando Norris, ενώ ο ομόσταυλός του στη McLaren, Daniel Ricciardo, απογοήτευσε ξανά τις προσδοκίες. Αν όμως στην περίπτωση της Mercedes οι προσδοκίες καλλιεργήθηκαν από τον Τύπο μάλλον παρά από την ομάδα, στην περίπτωση του Ricciardo οι προσδοκίες καλλιεργήθηκαν από τον ίδιο και το μήνυμα που ανέβασε στα ΜΚΔ περί παραμονής του στην ομάδα.

Με τις εξέδρες κατάμεστες από Γάλλους που παραθερίζουν στην Κυανή Ακτή, οι δύο Γάλλοι οδηγοί, Esteban Ocon και Pierre Gasly, απέτυχαν να προκριθούν στο Q3, σε αντίθεση με τους ομοσταύλους τους, Fernando Alonso και Yuki Tsunoda, που εκκινούν από την 7η και 8η θέση.

Η Formula 1 είναι ομαδικό άθλημα. Η Ferrari λειτούργησε επιτέλους σήμερα σαν ομάδα και το αποτέλεσμα ήταν συναρπαστικό. Εδώ μπορείτε να δείτε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές των κατατακτηρίων.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 24 Ιούλ 2022, 11:23

GP Γαλλίας - Πώς θα εκκινήσουν οι 20 οδηγοί στον αγώνα

Car and Driver

Δείτε πώς έχει διαμορφωθεί το grid για την εκκίνηση του Γαλλικού Grand Prix στο Paul Ricard.

1η Σειρά 1. Charles Leclerc 1’30.872
2. Max Verstappen 1’31.176

2η Σειρά 3. Sergio Perez 1’31.335
4. Lewis Hamilton 1’31.765

3η Σειρά 5. Lando Norris 1’32.032
6. George Russell 1’32.131

4η Σειρά 7. Fernando Alonso 1’32.552
8. Yuki Tsunoda 1’32.780

5η Σειρά 9. Daniel Ricciardo 1’32.922
10. Esteban Ocon 1’33.048

6η Σειρά 11. Valtteri Bottas 1’33.052
12. Sebastian Vettel 1’33.276

7η Σειρά 13. Alexander Albon 1’33.307
14. Pierre Gasly 1’33.439

8η Σειρά 15. Lance Stroll 1’33.439
16. Zhou Guanyu 1’33.674

9η Σειρά 17. Mick Schumacher 1’33.701
18. Nicholas Latifi 1’33.794

10η Σειρά 19. Carlos Sainz
20. Kevin Magnussen
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 24 Ιούλ 2022, 16:09

Στις μπαριέρες βρέθηκε ο Leclerc και φυσικά εγκατέλειψε, ενώ ήταν πρώτος. Η δικαιολογία ήταν ότι κόλλησε το γκάζι και δεν έκοψε ταχύτητα το μονοθέσιο σε μια στροφή.
Ο Sainz τα δίνει όλα για να βρεθεί στο βάθρο. Ξεκίνησε 19ος και ήδη πιέζει τον Perez για την 3η θέση. Ο Verstappen δεν φαίνεται να χάνει την πρωτιά.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 25 Ιούλ 2022, 17:01

GP Γαλλίας: H κραυγή του Charles, η ανησυχία του Max και το βλέμμα της Kelly

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Θρίαμβος για τον Verstappen και μοιραίο σφάλμα για τον Leclerc στον καύσωνα του Γαλλικού καλοκαιριού.

Ο Charles Leclerc έκανε εκπληκτική εκκίνηση από την pole, άντεξε στο πρώτο μέρος του αγώνα την επίθεση του Max Verstappen, άρχισε να χτίζει διαφορά κι έδειχνε να οδεύει προς τη νίκη. Και ξαφνικά έχασε το πίσω μέρος και κατέληξε στα προστατευτικά λάστιχα. Εκεί τελείωσε ο αγώνας του και μαζί οι ελπίδες να μειώσει κι άλλο τη βαθμολογική διαφορά του από τον Verstappen.

«Θα λύσουμε το αυτοκίνητο να δούμε αν υπήρξε κάποια δυσλειτουργία», είπε αμέσως μετά, «αλλά φαίνεται πως ήταν δικό μου λάθος. Και αν κάνω τέτοια λάθη, δε μου αξίζει το Πρωτάθλημα».

Θα σταθούμε στο γεγονός ότι ο Max Verstappen ρώτησε στην ενδοσυνεννόηση με εμφανές ενδιαφέρον και ανησυχία στη φωνή του, αν ο Leclerc, ο αντίπαλός του για το Πρωτάθλημα, είναι καλά, πριν συνεχίσει χωρίς πίεση για την 7η φετινή του νίκη.



Αυτό το ήθος θέλουμε στη Formula 1, και μας το προσφέρουν και οι δυο φετινοί διεκδικητές. Οι 63 βαθμοί στους οποίους άνοιξε πλέον η βαθμολογική διαφορά μεταξύ Verstappen και Leclerc είναι «μεγαλύτερη από αυτή που θα έπρεπε», δήλωσε ο Max, αναφερόμενος στις ατυχίες του αντιπάλου του.

Και θα σταθούμε επίσης στο γαλήνιο βλέμμα της Kelly Piquet, συντρόφου του Max, καθώς τον κοιτούσε στην τελετή απονομής. Είναι πολύ πιθανό αυτό το γαλήνιο βλέμμα να αποτελεί την αιτία της φετινής μεταμόρφωσης του Max Verstappen σε πρωταθλητή υψηλού ήθους.

Οι δύο Mercedes συμπλήρωσαν το βάθρο. Ο 2ος, Lewis Hamilton, που έτρεχε το 300ο του Grand Prix, ανέβηκε 4η συνεχόμενη φορά στο βάθρο, στην ψηλότερη φετινή θέση των Ασημένιων Βελών, μολονότι στην προσπάθειά του να πλησιάσει τον Verstappen είχε μισή έξοδο, ενώ ο 3ος, George Russell, προσπέρασε τον Sergio Perez αιφνιδάζοντάς τον κατά την λήξη μιας περιόδου εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Μάλιστα, τον Perez πιο πριν τον είχε προσπεράσει στα ίσια και ο Carlos Sainz, που εκκίνησε από την τελευταία σειρά, τη στιγμή δε της προσπέρασης τον καλούσαν από την ομάδα του για αλλαγή ελαστικών, κάνοντας όλους να αναρωτιούνται, άραγε οι υπεύθυνοι στρατηγικής της Ferrari παρακολουθούν τον αγώνα; Μια ποινή 5 δευτερολέπτων και μια επιπλέον αλλαγή ελαστικών, του στέρησαν την 3η θέση που άξιζε σήμερα όσο κανείς. Τουλάχιστον, κέρδισε επάξια την ψήφο των τηλεθεατών ως καλύτερος οδηγός της ημέρας.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Alpine, οι δύο McLaren και ο Lance Stroll για την Aston Martin, που άντεξε στη πίεση του ομόσταυλου, Vettel.

Ελπίζουμε να αποδειχτεί ότι είχε πρόβλημα το αυτοκίνητο του Leclerc, ενδεχόμενα με κολλημένο γκάζι όπως στην Αυστρία, γιατί έτσι ενοχικός που είναι, είναι ικανός να αυτομαστιγώνεται για καιρό, και είναι κρίμα, γιατί πρόκειται για κορυφαίο τιμόνι.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 29 Ιούλ 2022, 10:12

F1 – Grand Prix Ουγγαρίας: Προεπισκόπηση και ωράρια

4ΤΡΟΧΟΙ - Βασίλης Γούσιας

Μονακό χωρίς τοίχους, αποκαλούν το σιρκουί του Hungaroring, που έχει μικρές απαιτήσεις από τα μοτέρ αλλά μεγάλες από τα σασί.

Το Grand Prix Ουγγαρίας Formula 1 διοργανώθηκε πρώτη φορά το 1986, ήταν ιδέα του Bernie Ecclestone και θεωρήθηκε τότε κίνηση υψηλού πολιτικού ρίσκου, καθώς ο Ψυχρός Πόλεμος βρισκόταν εν εξελίξει, με την Ουγγαρία στο στρατόπεδο της Μόσχας, πίσω από το λεγόμενο Σιδηρούν Παραπέτασμα. Η κίνηση πέτυχε, ισχυροποιώντας τη θέση του Ecclestone, και από τότε ως σήμερα ο αγώνας διοργανώνεται ανελλιπώς κάθε καλοκαίρι.

Ο Lewis Hamilton έχει νικήσει εδώ 8 φορές, περισσότερες από όλους, και ακολουθούν οι Michael Schumacher με 4 νίκες και ο Ayrton Senna με 3. Εδώ πήρε την 1η του νίκη ο Fernando Alonso το 2003 με Renault ενώ πέρσι την 1η και ως εδώ μοναδική τους νίκη η Alpine και ο Esteban Ocon.

Εδώ μπορούμε να θυμηθούμε κάποιες από τις πιο δραματικές στιγμές του Grand Prix της Ουγγαρίας.

Το σιρκουί του Hungaroring είναι σχετικά μικρό και στενό, με λεία άσφαλτο και αρκετά αργά κομμάτια, θυμίζοντας το Μονακό, σε βαθμό που κάποιοι το αποκαλούν, Μονακό με γρασίδι αντί για τοίχους. Λόγω των παρόμοιων απαιτήσεων που παρουσιάζουν οι δύο διαδρομές, μικρές από τα μοτέρ αλλά μεγάλες από τα σασί, υπό φυσιολογικές συνθήκες αναμένεται οι Ferrari να είναι ταχύτερες από τις Red Bull, όπως στο Μονακό, όπου όμως οι Ferrari έχασαν λόγω αλλοπρόσαλλης στρατηγικής.

Η Pirelli φέρνει τις τρεις μεσαίες γόμες της, C2, C3 και C4. Τα πρόσφατα χρόνια η προσπέραση ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, όμως με τα φετινά αυτοκίνητα ίσως θυμηθούμε λαμπρές μάχες του παρελθόντος. Άλλωστε εδώ, στο Hungaroring, το 1986 συντελέστηκε μια από τις πιο θρυλικές προσπεράσεις στην ιστορία της Formula 1, με τον Nelson Piquet να περνά με ανάποδα στο τέλος της ευθείας τον Ayrton Senna.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις καιρού που ίσχυαν το πρωί της Πέμπτης, θα έχουμε καλοκαιρία την Παρασκευή με υψηλές θερμοκρασίες, καταιγίδες το Σάββατο και ψιχάλα το πρωί της Κυριακής, με τον αγώνα σε δροσερές συνθήκες.

Σε ώρα Ελλάδας, οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής 29/7/2022 εκκινούν στις 15:00 και 18:00 (3 και 6 το απόγευμα) και του Σαββάτου 30/7/2022 στις 14:00 (2 το μεσημέρι). Οι κατατακτήριες εκκινούν στις 17:00 (5 το απόγευμα του Σαββάτου) και ο αγώνας, το Grand Prix Ουγγαρίας, την Κυριακή 31/7/2022 στις 16:00 (4 το απόγευμα)

Ολόκληρη τη δράση του τριημέρου μπορείτε να δείτε ζωντανά στη συνδρομητική Cosmote TV ή δωρεάν στην ERT-FLIX κάνοντας κλικ εδώ. Τις κατατακτήριες και τον αγώνα μπορείτε επίσης να δείτε ζωντανά στην τηλεόραση της ΕΡΤ2.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 30 Ιούλ 2022, 17:26

GP Ουγγαρίας - Κατατακτήριες: Κι από το πουθενά, Russell!

Car and Driver - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ

O George Russell πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του με σοκαριστικό τρόπο στο Ουγγρικό Grand Prix.

Στο Q1, η βροχή είχε σταματήσει και η πίστα είχε στεγνώσει σε μεγάλο βαθμό, οπότε η χρήση της μαλακής γόμας ήταν μονόδρομος.

Με κάθε γύρο, η πίστα βελτιωνόταν και οι χρόνοι έπεφταν, κάτι που φάνηκε από το γεγονός ότι η Mercedes έκανε το 1-2, βάζοντας φρέσκο σετ ελαστικών στο φινάλε, αφήνοντας πίσω της τους Sainz, Verstappen και Norris.

Ο Vettel πάλεψε πολύ να περάσει στην 15άδα μετά το ατύχημα που είχε στο FP3, αλλά δεν τα κατάφερε, ενώ ο Gasly είδε τον χρόνο που θα τον έφερνε στο Q2 να διαγράφεται και να πέφτει τελικά 19ος.

Μαζί τους αποκλείστηκαν κι οι Tsunoda, Albon και Latifi.

Στο Q2, ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος, με τον Leclerc οριακά πίσω του και τον Alonso να κάνει την έκπληξη στην 3η θέση, ενώ η McLaren με τον Norris συνέχισε να είναι ανταγωνιστική.

Ο Perez ήταν απογοητευτικός κι αποκλείστηκε από τη δεκάδα, στην οποία μπήκε οριακά ο Bottas, ενώ μαζί με τον οδηγό της Red Bull έμειναν εκτός οι Zhou, Magnussen, Stroll και Schumacher.

Στις πρώτες προσπάθειες για τη μάχη της pole position, ο Sainz έκανε έναν εξαιρετικό χρόνο, αφήνοντας 3ο, μισό δευτερόλεπτο πίσω του, τον Leclerc, με τον Russell 2ο με χρησιμοποιημένα ελαστικά και τον Verstappen 7o.

Στις δεύτερες προσπάθειες, o Sainz βελτίωσε, ο Leclerc πλασαρίστηκε πίσω του, αλλά ο Russell ήρθε από το πουθενά να πάρει την pole από τα χέρια των Ferrari, με τον Hamilton να έχει θέμα με το DRS και τον Verstappen να αντιμετωπίζει απώλεια δύναμης από τη μονάδα ισχύος.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέση Οδηγός Χρόνος

1 George Russell 1:17.377
2 Carlos Sainz 1:17.421
3 Charles Leclerc 1:17.567
4 Lando Norris 1:17.769
5 Esteban Ocon 1:18.018
6 Fernando Alonso 1:18.078
7 Lewis Hamilton 1:18.142
8 Valtteri Bottas 1:18.157
9 Daniel Ricciardo 1:18.379
10 Max Verstappen 1:18.823
11 Sergio Perez 1:18.516
12 Guanyu Zhou 1:18.573
13 Kevin Magnussen 1:18.825
14 Lance Stroll 1:19.137
15 Mick Schumacher 1:19.202
16 Yuki Tsunoda 1:19.240
17 Alex Albon 1:19.256
18 Sebastian Vettel 1:19.273
19 Pierre Gasly 1:19.527
20 Nicholas Latifi 1:19.570
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89929
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 16 επισκέπτες