Formula 1!

Θέματα που αφορούν την αθλητική επικαιρότητα, άλλες ομάδες και όχι μόνο!

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 18 Ιούλ 2021, 15:53

Σε λίγο η εκκίνηση: https://www.ertflix.gr/ert2-live/
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό icue » Κυρ 18 Ιούλ 2021, 16:09

Κωλοχανειο
icue
 
Δημοσιεύσεις: 6327
Εγγραφή: Δευτ 24 Ιουν 2019, 11:45

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τρί 20 Ιούλ 2021, 13:00

GP Μ. Βρετανίας: Δραματική νίκη του Hamilton

4τροχοι - Fabrizio Lazakis

O Lewis Hamilton κατέκτησε την 8η νίκη της καριέρας του στην πατρίδα του, σε έναν δραματικό αγώνα, με την επαφή στον πρώτο γύρο με τον Max Verstappen ο οποίος είχε ένα σφοδρό ατύχημα ως αποτέλεσμα.

Ο Charles Leclerc ήταν επικεφαλής για 50 γύρους του αγώνα, εκτός από τους τελευταίους δύο, καθώς δεν είχε απάντηση στην ταχύτητα του Hamilton στα τελικά στάδια του αγώνα.

Η νίκη του Hamilton αποτέλεσε μια τονωτική ένεση για τις ελπίδες του Hamilton για τον τίτλο, καθώς από 33 βαθμούς, η βαθμολογική διαφορά με τον Verstappen μειώθηκε σε μόλις 8 βαθμούς.

Το σημείο του αγώνα για το οποίο όλοι θα συζητάνε τις επόμενες ημέρες είναι φυσικά η επαφή μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου. Ο Verstappen διατήρησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση, ωστόσο ο Hamilton τον πίεζε πολύ, ακριβώς όπως είχε συμβεί και στο σπριντ εχθές.

Ο Hamilton, έχοντας μάθει το μάθημά του από τη χθεσινή μάχη μεταξύ τους, φρόντισε να εξασφαλίσει την εσωτερική στην ταχύτατη στροφή της Copse. O Verstappen διέθετε την αγωνιστική γραμμή και είδε τον Hamilton, διότι έκανε δύο κινήσεις με το τιμόνι για να εισέλθει στη στροφή.

Στην πρώτη κίνηση αντιλήφθηκε ότι η Mercedes βρισκόταν στην εσωτερική αλλά αποφάσισε με τη δεύτερη κίνηση να πάρει τη στροφή κανονικά και να μην υποχωρήσει ή να ανοίξει τη γραμμή του. Από την πλευρά του, o Hamilton δεν χτύπησε το apex της στροφής στην εσωτερική, αντιθέτως βρισκόταν περίπου στο μέσο της πίστας.

Κανένας από τους δύο οδηγούς δεν υποχώρησε, με αποτέλεσμα την επαφή. Έντονα ήταν τα μηνύματα προς τη διεύθυνση αγώνα από το pit wall και των δύο ομάδων, που ισχυρίζονταν ότι η υπαιτιότητα επιβάρυνε τον αντίπαλό τους.

Δεδομένου ότι ο Verstappen βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Hamilton θα έπρεπε να έχει υποχωρήσει, παρά το γεγονός ότι τα δύο μονοθέσια βρίσκονταν πλάι-πλάι, διότι βρισκόταν σε γραμμή από την οποία δε θα μπορούσε να πάρει τη στροφή.

Στην ευθεία, ο Hamilton καταφέρει να βρεθεί μερικά εκατοστά μπροστά, αλλά από τη θέση που βρισκόταν δε μπορούσε να στρίψει με πλήρη ταχύτητα. Μάλιστα, ο Hamilton κατέβασε σχέση και άφησε το πόδι από το γκάζι.

Σε μια στροφή που οι οδηγοί στρίβουν με 280 χ.α.ώ. δε χωράνε δύο μονοθέσια, αν κανείς δεν υποχωρήσει. Επρόκειτο για αλλαγή τακτικής από τον Hamilton, καθώς στις προηγούμενες μονομαχίες με τον Verstappen είχε πιο συντηρητική προσέγγιση.

Όντας όμως 33 βαθμούς πίσω και γνωρίζοντας ότι η καλύτερη ευκαιρία του να προσπεράσει τον Verstappen ήταν στους πρώτους γύρους, επέλεξε να μην υποχωρήσει. Η επαφή έστειλε τον Verstappen στα προστατευτικά ελαστικά με πάρα πολύ υψηλή ταχύτητα, σημειώνοντας πρόσκρουση με τη δεξιά πλευρά ορμής 51 G.

Ο Ολλανδός ήταν εμφανώς ζαλισμένος και κούτσαινε λίγο. Παρότι δεν έχει διαγνωστεί κάποιος τραυματισμός, έπειτα από τον έλεγχο στο ιατρικό κέντρο της πίστας, ο Ολλανδός μεταφέρθηκε προληπτικά σε κοντινό νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις.

Ο Hamilton δήλωσε ότι δε θέλει να κερδίζει με αυτό τον τρόπο, προσθέτοντας ότι σε μια σύγκρουση ποτέ δε φταίει μονάχα ο ένας εκ των δύο οδηγών.

Από την πλευρά του ο Verstappen χαρακτήρισε την κίνηση του Hamilton επικίνδυνη, ενώ σχολίασε ότι παρακολουθώντας τους πανηγυρισμούς του Hamilton από το νοσοκομείο, τους θεώρησε αντιαθλητικούς και ασεβείς. Ο Ολλανδός ανέφερε επίσης ότι η ποινή που δέχθηκε ο Hamilton δεν άλλαξε κάτι για τον ίδιο.

Η Red Bull θα εξετάσει το ενδεχόμενο να διαμαρτυρηθεί στην FIA γαι την ποινή του Hamilton, καθώς οι άνθρωποί της θεωρούν ότι ήταν επιεικής, αλλά δεν πιστεύει ότι θα καταφέρει πολλά.

Μετά το ατύχημα, ο αγώνας διακόπηκε άμεσα και πλέον ο Leclerc βρισκόταν στην πρωτοπορία. Με τη Ferrari να είναι εξαιρετικά γρήγορη σε μια πίστα που θεωρητικά δεν ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της SF21, ο Μονεγάσκος είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton, με μια διαφορά που κυμαινόταν γύρω από την περιοχή των 2,5 δλ.

Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, σχολίασε ότι ο Hamilton προστάτευε τα ελαστικά του στις γρήγορες στροφές (κόβοντας ρυθμό) και για αυτό ο Leclerc είχε τη δυνατότητα να διατηρηθεί επικεφαλής.

Ο Hamilton, οδηγώντας στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω της η Ferrari, καταπονούσε περισσότερο τα ελαστικά του, ιδίως το εμπρός δεξί, που παρουσίασε blistering. Εν γένει η Ferrari κατάφερε να προστατεύσει τα ελαστικά της καλύτερα σήμερα, αλλά δεν είχε το ρυθμό αγώνα της Mercedes ειδικά με τη σκληρή γόμα.

Με τη θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα να ξεπερνάει τους 50 βαθμούς Κελσίου, ο περιοριστικός παράγοντας στο Silverstone ήταν η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών, ενώ συνήθως είναι τα πλευρικά φορτία που δέχονται τα Pirelli του εμπρός άξονα.

Στην προστασία των πίσω ελαστικών, η Ferrari είναι πάρα πολύ καλή, όπως άλλωστε είχε αποδείξει και στη Βαρκελώνη. Ωστόσο, ο Leclerc είχε να αντιμετωπίσει μερικά προβλήματα απόδοσης ισχύος από τον κινητήρα της Ferrari.

Το ιταλικό pit wall έδινε οδηγίες στον Leclerc ποιες επιλογές να κάνει στο τιμόνι για να ξεπεράσει το πρόβλημα, διακόπτοντας τη λειτουργία συγκεκριμένων αισθητήρων που το προκαλούσαν. Τα προβλήματα επέτρεψαν στον Hamilton να πλησιάσει εώς και στο μισό δευτερόλεπτο, αλλά δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει προσπέρασμα.

Αφότου ο Hamilton εξέτισε στο pit stop του την ποινή 10 δλ. που του επιβλήθηκε από τους αγωνοδίκες για την επαφή με τον Verstappen, βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τον Lando Norris, τον οποίο όμως είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει χωρίς δυσκολία.

Η Mercedes αφαίρεσε το εμπόδιο του Bottas από το διάβα του Πρωταθλητή, διατάζοντας τον Φινλανδό να κάνει στην άκρη. Στη συνέχεια, ο Hamilton είχε να καλύψει μια διαφορά 10 δλ. από τον Leclerc, με 12 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία.

Ο Βρετανός γύρναγε 1 δλ. στο γύρο ταχύτερα από τον Leclerc. Παρότι τα ελαστικά του Μονεγάσκου βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση, ο ρυθμός της Ferrari δεν ήταν αρκετός για να του επιτρέψει να διατηρήσει την Mercedes πίσω του.

Ο Hamilton βρέθηκε σε απόσταση βολής δύο γύρους πριν το τέλος και πάλι στην Copse, το σημείο δηλαδή που είχε την επαφή με τον Verstappen. Αυτή τη φορά, αμφότεροι οι οδηγοί ήταν πιο συντηρητικοί στην προσέγγιση της στροφής.

Ο Hamilton βρισκόταν περισσότερο προς την εσωτερική απ’ ότι ήταν στον 1ο γύρο, ενώ ο Leclerc άφησε περισσότερο χώρο, γεγονός που τον εξώθησε εκτός πίστας. Η νίκη είχε χαθεί μέσα από τα χέρια του αφότου βρισκόταν στην πρωτοπορία για παραπάνω από το 95% του αγώνα.

Προφανώς ο Leclerc ήταν απογοητευμένος, ωστόσο υπήρχε και αισιοδοξία στο ιταλικό στρατόπεδο, δεδομένης της πολύ καλής σημερινής επίδοσης.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas, ο οποίος είχε υπερβολικό σπινάρισμα και στις δύο εκκινήσεις. Ο Φινλανδός έχασε τη θέση του από τον Norris στους πρώτους γύρους και δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Βρετανό.

Ο Norris πραγματοποίησε αρκετά νωρίς το pit stop του (στον 21ο γύρο) αλλά καθυστέρησε αρκετά (η στάση διήρκεσε 6 δλ.) αφού είχε κολλήσει το μπουλόνι του πίσω δεξιού ελαστικού. Η Mercedes στο μεθεπόμενο γύρο για να βγάλει τον Φινλανδό καθαρά εμπρός από την McLaren στην πίστα. Ωστόσο, το pit stop έγινε πολύ νωρίτερα από αυτό που θα ήθελε η Mercedes και το γεγονός αυτό άφησε τον Bottas χωρίς ελαστικά στα τελικά στάδια του αγώνα.

Με το αποτέλεσμα αυτό, η Mercedes πλησίασε τη Red Bull (που δε βαθμολογήθηκε σήμερα) στους 4 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Αν ο Norris δεν είχε την καθυστέρηση στο pit stop του, ίσως είχε καταφέρει να παλέψει περισσότερο με τον Bottas και να διεκδικήσει την 3η θέση. Ο Βρετανός ήταν κάπως απογοητευμένος μετά τον τερματισμό…

O Daniel Ricciardo τερμάτισε για πρώτη φορά φέτος μέσα στην πρώτη πεντάδα. Ο Αυστραλός έχασε επαφή με τους προπορευόμενους στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, αλλά κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον εμφανώς ταχύτερο Carlos Sainz μέχρι την καρό σημαία.

Ο Sainz ήταν ένας από τους άτυχους οδηγούς της ημέρας καθώς και στο δικό του pit stop κόλλησε το μπουλόνι του πίσω δεξιού τροχού. Έχοντας καθυστερήσει την επίσκεψή του στα pits έως τον 28ο γύρο, ο Ισπανός είχε ανέβει στη 2η θέση, ωστόσο έχασε την ευκαιρία να παλέψει για ένα καλύτερο αποτέλεσμα λόγω της καθυστέρησης στα pits.

Στη μάχη μεταξύ McLaren και Ferrari για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η βρετανική ομάδα διατηρεί προβάδισμα 15 βαθμών.

Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 7η θέση, έπειτα από έναν αγώνα στον οποίο για μεγάλο ποσοστό των γύρων ήταν αναγκασμένος να υπερασπίζεται. Ο Ισπανός δεν κατάφρε να επαναλάβει τη χθεσινή, εκπληκτική του εκκίνηση και ήταν ένας ακόμη οδηγός ο οποίος αντιμετώπισε καθυστέρηση στο pit stop του.

Ο Alonso σταάτησε στα σημάδια του με μπλοκαρισμένα φρένα, λόγω της ολισθηρότητας του pit lane και απολογήθηκε από την ομάδα για το συμβάν αυτό στον ασύρματο μετά τον αγώνα. Εξερχόμενος από τα pits, ο Ισπανός κατάφερε άμεσα να ανακτήσει τη θέση που έχασε από τον Lance Stroll και προς το τέλος του αγώνα αντιμετώπισε εκτεταμένους κραδασμούς.

Ο Stroll, έπειτα από έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο, χώρισε τις δυο Alpine στη μέση. Ο Esteban Oson ήταν τυχερός που απέφυγε να τραυματίσει την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του σε δύο περιστατικά στον πρώτο γύρο, όταν οι Raikkonen και Alonso σύγκλιναν μπροστά του στην ευθεία καθώς και δύο στροφές αργότερα, όταν μπλόκαρε με βίαιο τρόπο τα φρένα του.

Ο Yuki Tsunoda επωφελήθηκε από πολυάριθμους παράγοντες για να χαρίσει στην AlphaTauri το βαθμό της δέκατης θέσης. Από την έξοδο του Raikkonen στους τελευταίους γύρους στη μάχη του Φινλναδού με τον Sergio Perez και τη στρατηγική επιλογή της Red Bull να καλέσει στα pits για 3η φορά τον Μεξικανό ώστε να στερήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Hamilton, έως το γεγονός ότι ο Pierre Gasly είχε μια αστοχία ελαστικού η οποία τον ανάγκασε να επισκεφθεί τα pits 6 γύρους πριν το τέλος.

Έπειτα από το χθεσινό σπριντ, ο Sergio Perez εκκίνησε από το pit lane, με ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, επιλογή που τον βοήθησε να πραγματοποιήσει πολλαπλά προσπεράσματα. Παρότι εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, δεν επέκτεινε πολύ το πρώτο του stint.

Ενώ πάλευε στους τελευταίους γύρους για μια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα, η Red Bull αποφάσισε ότι της είναι πιο χρήσιμο να στερήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Hamilton αντί να κυνηγήσει μερικούς βαθμούς με τον Μεξικανό για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών._Φ.Λ.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τετ 21 Ιούλ 2021, 20:53

Οι επιπτώσεις του ατυχήματος

4 τροχοι - Fabrizio Lazakis

Οι επιπτώσεις της σύγκρουσης μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου της Formula 1 στο Βρετανικό GP εκτείνονται πέραν του βαθμολογικού τομέα.

Η σύγκρουση μεταξύ Max Verstappen και Lewis Hamilton ήταν μια από τις πιο δραματικές στιγμές της φετινής σεζόν, η οποία έχει προσφέρει ήδη αρκετές συγκινήσεις, αρκεί να σκεφθεί κανείς τους τελευταίους γύρους του GP Αζερμπαϊτζάν.

Όπως είναι φυσικό, οι επιπτώσεις του ατυχήματος για τον Verstappen και τη Red Bull στη βαθμολογία ήταν πολύ μεγάλες. Στο Πρωτάθλημα Οδηγών η το πλεονέκτημα του Ολλανδού συρρικνώθηκε από τους 33 βαθμούς στους 8 και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Red Bull είδε μια διαφορά 44 βαθμών να γίνεται μόλις 4.

Μονάδα ισχύος
Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες της Red Bull είναι αν θα έχει τη δυνατότητα να διασώσει τη μονάδα ισχύος του Verstappen. Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Honda, Toyaharu Tanabe, εντέλει η ζημιά είναι μικρότερη απ’ όση είχε φοβηθεί ο ίδιος αρχικά ότι θα είναι.

Ωστόσο, η μονάδα θα σταλεί στην HRD στη Σακούρα της Ιαπωνίας για να ελεγχθεί ενδελεχώς. Εκεί θα διαπιστωθεί αν η μονάδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πάλι σε αγωνιστικές συνθήκες χωρίς φόβο προβλήματος αξιοπιστίας, ή αν απλά θα χρησιμοποιείται εφεξής μονάχα στις ελεύθερες δοκιμές.

Πρόκειται για τη μονάδα που η Red Bull ξεκίνησε να χρησιμοποιεί στο GP Γαλλίας και απέχει ακόμα από το να καλύψει τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα διάρκειας ζωής. Εάν ο Verstappen αναγκαστεί φέτος να χρησιμοποιήσει τέταρτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο, ERS-K ή ERS-H ή τρίτη μπαταρία, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου θα δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης του αγώνα που θα παρουσιαστούν αυτά τα στοιχεία της μονάδας.

Budget cap
Το άλλο μεγάλο κόστος για τη Red Bull είναι αυτό της επισκευής του μονοθεσίου, το οποίο θα αφαιρεθεί από τον συνολικό προϋπολογισμό της χρονιάς. Η Mercedes είχε αναφέρει ότι οι επισκευές για το ατύχημα του Bottas στην Imola κόστισαν 1 εκατομμύριο βρετανικές λίρες. Η ζημιά στην RB16Β αν δεν είναι αντίστοιχη, θα είναι παραπλήσιου κόστους.

Τα χρήματα αυτά θα πρέπει να αφαιρεθούν από κάποιο άλλο τομέα, αφού οι μεγάλες ομάδες προσπαθούν να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ετήσιο όριο εξόδων των 145 εκατομμυρίων δολαρίων. Σε μερικές περιπτώσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τον προϋπολογισμό της εξέλιξης του μονοθεσίου της επόμενης σεζόν.

Συμπεριφορά στην πίστα
Σύμφωνα με τον σχολιαστή της βρετανικής τηλεόρασης (και πρώην οδηγό της F1), Martin Brundle, οι άνθρωποι της Red Bull έχουν στα χέρια τους δεδομένα που δείχνουν ότι στο γύρο της σύγκρουσης, ο Hamilton εισήλθε στη στροφή της Copse με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ότι το είχε κάνει ολόκληρο το σαββατοκύριακο και δε θα είχε καταφέρει να πάρει τη στροφή χωρίς να ανοίξει τη γραμμή του αρκετά…

Ο Hamilton δήλωσε την Κυριακή: «Δεν είναι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θέλω να νικήσω έναν αγώνα ή γενικά». Ερωτώμενος αν θα υπάρξουν συνομιλίες μεταξύ τους πριν το GP Ουγγαρίας, ο Hamilton απάντησε: «Δεν ξέρω. Είμαι ανοιχτός σε αυτό, δεν έχω πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω τι έχουμε να πούμε. Απλά θα συνεχίσουμε να επιτιθόμαστε, πρέπει να υπάρχει σεβασμός στην πίστα, αλλά εάν δεν υπάρχει, αυτό θα συμβαίνει πιο συχνά, υποθέτω».

Ο Βρετανός προσέθεσε ότι «δεν πρόκειται ποτέ να υποχωρήσω για κανέναν και δε θα με εκφοβίσουν προς το να γίνω λιγότερο επιθετικός». Οπότε ο Hamilton δεν πρόκειται να αλλάξει τη στάση του από αυτό που είδαμε στο Silverstone στις μεταξύ τους μονομαχίες.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα αλλάξει η προσέγγιση του Verstappen. Αν θα γίνει πιο προσεκτικός στην υπεράσπιση της θέσης του, γνωρίζοντας ότι o Hamilton δε θα υποχωρήσει, ή αν θα γίνει και αυτός πιο επιθετικός όταν βρεθεί πίσω από την Mercedes του αντιπάλου του.

O ρόλος της FIA
Ο διευθυντής αγώνων της FIA, Michael Masi, επανέλαβε ότι η αντιμετώπιση των συμβάντων ολόκληρου του πρώτου γύρου είναι πιο επιεικής. Ωστόσο, ο Αυστραλός προσέθεσε ότι οι ομάδες είναι αυτές που ζήτησαν πιο αυστηρή αντιμετώπιση, έπειτα από τη σεζόν του 2020, που η Διεθνής Ομοσπονδία είχε ακολουθήσει μια πιο επιεική στάση στα περιστατικά μεταξύ οδηγών στην πίστα.

Εφόσον όμως ο Hamilton τιμωρήθηκε και η σύγκρουση δε θεωρήθηκε «αγωνιστικό συμβάν», μήπως θα έπρεπε να η ποινή του να είχε κάνει μεγαλύτερη διαφορά στον αγώνα; Αν είχε δεχθεί π.χ. ποινή διέλευσης από το pit lane, στα αρχικά στάδια του αγώνα, η πορεία του αγώνα του θα είχε υποστεί μεγαλύτερο πλήγμα, αν και πάλι κερδισμένος θα έβγαινε, δεδομένου ότι θα είχε τη δυνατότητα να σημειώσει βαθμούς.

Με πρόσφατο παράδειγμα την ποινή 5 δλ. στον Lando Norris στο GP Αυστρίας, η ποινή του Hamilton ήταν επιεικής. Ίσως η επιείκεια αυτή να οφείλεται στο γεγονός ότι το συμβάν εκτυλίχθηκε στον 1ο γύρο του αγώνα. Επίσης, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ευθύνη για το συμβάν δεν έπεφτε αποκλειστικά στον Hamilton, αλλά ότι αυτός ήταν που έφταιγε σε μεγαλύτερο ποσοστό. Τι ποσοστό ήταν αυτό, δε θα μάθουμε ποτέ…

Αιτιολόγηση αγωνοδικών
Αν και δεν υπάρχουν επίσημα δημοσιευμένοι κανονισμοί όσον αφορά το «δικαίωμα» στη στροφή καθενός εκ των εμπλεκόμενων στο συμβάν οδηγών, οι αγωνοδίκες έχουν στα χέρια τους κατευθυντήριες υποδείξεις.

Ως γενικός κανόνας, το επιτιθέμενο μονοθέσιο στην εσωτερική έχει δικαίωμα σε χώρο, εφόσον αρκετά μεγάλο μέρος του (εδώ, ο γράφων υποθέτει ότι υπονοείται περισσότερο από 50%, βασιζόμενος και σε δηλώσεις του Alonso που αναφέρεται σε αυτό ακριβώς το ποσοστό) βρίσκεται πλάι στο προπορευόμενο μονοθέσιο (που βρίσκεται στην εξωτερική), όταν ξεκινάνε να στρίβουν.

Αντιθέτως, εάν ένας οδηγός επιτίθεται από την εξωτερική στην προσέγγιση μιας στροφής, το μονοθέσιό του θα πρέπει να βρίσκεται πλήρως δίπλα από το αμυνόμενο στην εσωτερική για να έχει δικαίωμα χώρου στη στροφή. Αυτός ήταν ο συλλογισμός με βάση τον οποίο ο Norris δέχθηκε ποινή 5 δλ. στο GP Αυστρίας για τη μάχη του με τον Perez.

Σύμφωνα με την αναφορά των αγωνοδικών, ο Hamilton βρισκόταν ελάχιστα πίσω από τον Verstappen στην είσοδο της στροφής. Για αυτό και οι αγωνοδίκες δεν έκριναν ότι η ευθύνη επιβαρύνει μονάχα τον Hamilton.

Το γεγονός ότι στην ευθεία, η εμπρός αεροτομή του Hamilton έφτασε στο επίπεδο των εμπρός τροχών του Verstappen όμως, δε δίνει στον Βρετανό το δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει στη στροφή. Οι υποδείξεις των αγωνοδικών αναφέρουν επίσης ότι ο οδηγός θα πρέπει να στρίψει «καθαρά». Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Hamilton δεν κατάφερε να το κάνει αυτό, όντας αρκετά μακριά από την κορυφή της στροφής. Συνεπώς, η εκτέλεση της κίνησης του Hamilton δεν ήταν απολύτως «καθαρή».

Νομικές επιπτώσεις
Η Red Bull προσέλαβε ένα δικηγόρο για να εξετάσει τι μπορεί να κάνει η ομάδα σε μια τέτοια περίπτωση, εντός των αγωνιστικών κανονισμών και τη νομοθεσίας. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko δήλωσε: «Δε μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Ίσως φταίνε οι κανονισμοί. Οι κανονισμοί πρέπει να επανεξεταστούν, καθώς και το σύστημα των αγωνοδικών». O Αυστριακός προβλέπει ότι η σχέση μεταξύ των δυο διεκδικητών του τίτλου θα είναι ακόμη πιο τεταμένη στο μέλλον «και δεν ήταν ποτέ χαλαρή», όπως προσέθεσε.

Ο ισχυρισμός της Red Bull είναι ότι η ευθύνη της σύγκρουσης επιβαρύνει αποκλειστικά τον Hamilton. Εφόσον η αυστριακή ομάδα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει στη FIA καινούργια δεδομένα όσον αφορά το ατύχημα, που δεν είχαν οι αγωνοδίκες στη διάθεσή τους όταν έλαβαν την απόφαση, τότε τότε η Διεθνής Ομοσπονδία ενδέχεται να την επανεξετάσει. Κατά πόσο τα στοιχεία που ανέφερε ο Brundle είναι νέα δεδομένα, μένει να διαπιστωθεί._Φ.Λ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 30 Ιούλ 2021, 10:32

Προεπισκόπηση GP Ουγγαρίας

4troxoi - Fabrizio Lazakis

Στην Ουγγαρία θα ταξιδέψει η Formula 1 για τον 11ο γύρο της φετινής σεζόν και το τελευταίο Grand Prix πριν το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων, μέχρι τον επόμενο αγώνα, το GP Βελγίου στις 29 Αυγούστου.

To 1986, η Formula 1 -ή καλύτερα ο Bernie Ecclestone- έσπασε το Σιδηρούν Παραπέτασμα και εισήλθε στην Ανατολική Ευρώπη, διοργανώνοντας το GP Ουγγαρίας στη νεόκτιστη, τότε, πίστα του Hungaroring.

Οι οδηγοί την παρομοιάζουν με πίστα καρτ, γιατί κατά τη διάρκεια του γύρου τους αφήνει ελάχιστες στιγμές να πάρουν μια ανάσα, καθώς από τη στροφή 4 έως την 11 δεν υπάρχει ουσιαστική ευθεία, πρόκειται για συνεχή αλληλουχία στροφών. Η 4η στροφή είναι μια από τις αγαπημένες των οδηγών, καθώς είναι ταχύτατη (240 χ.α.ώ.) και έχει τυφλή είσοδο.

Τα μονοθέσια περνάνε μόλις 10 δλ. σε ευθείες από τα 75 δλ. που απαρτίζουν το γύρο. Καθ’ όλη την υπόλοιπη διάρκεια του γύρου, τα μονοθέσια στρίβουν. Μονάχα 65% της απόστασης του γύρου διανύεται με τέρμα γκάζι, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της σεζόν, μεγαλύτερο μόνο από το Μονακό και τη Σιγκαπούρη (που δε θα φιλοξενήσει GP ούτε φέτος).

Οι πλευρικές φορτίσεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια του γύρου, παρά τις αργές ή μέσης ταχύτητας στροφές, είναι από τις υψηλότερες της σεζόν. Το Hungaroring διαθέτει μόλις 14 στροφές όμως, περισσότερες μόνο από αυτές του Red Bull Ring και της Monza.

Τα μονοθέσια υιοθετούν ρυθμίσεις μέγιστης παραγωγής αρνητικής άντωσης. Με τις εξαιρετικά υψηλές τιμές πρόσφυσης που παράγουν τα σύγχρονα μονοθέσια η μέση ωριαία ταχύτητα έχει ανέβει και πλέον το Hungaroring δε θεωρείται αργή πίστα, αλλά μέσης ταχύτητας.

Tα kerb του Hungaroring είναι από τα μεγαλύτερα που θα αντιμετωπίσουν τα μονοθέσια καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, αν και δεν φτάνουν τις καταπονήσεις που ασκούν στα μονοθέσια τα kerb της Αυστρίας. Η απόδοση των μονοθεσίων όμως στην «ανάβαση» των kerb θα έχει σημασία στους χρόνους στο γύρο.

Η χάραξη παρουσιάζει πολλές παρατεταμένες στροφές (τουλάχιστον τέσσερις), 180 μοιρών ή περισσότερων. Αυτό επηρεάζει το στήσιμο του μονοθεσίου, με τους μηχανικούς να δίνουν περισσότερη έμφαση στην απόδοση κατά τη «σταθερή κατάσταση» του μονοθεσίου. Όταν δηλαδή το μονοθέσιο στρίβει για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και δε χρειάζεται να κάνει απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Παρά το γεγονός ότι το Hungaroring διαθέτει μια από τις μικρότερες ευθείες εκκίνησης/τερματισμού, η απόσταση από την pole position έως την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος είναι από τις μεγαλύτερες της σεζόν, ξεπερνώντας τα 440 μέτρα.

Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα καθώς η πίστα είναι αρκετά στενή, για αυτό και έχει μεγάλη σημασία η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Η στρατηγική δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρη. Αν και η πιο συνηθισμένη στρατηγική είναι αυτή του ενός pit stop, το 2019 ο Hamilton νίκησε επισκεπτόμενος δύο φορές τα pits για αλλαγή ελαστικών.

Οι δύο τακτικές παράγουν παρόμοιο συνολικό χρόνο αγώνα, οπότε η ιδανική επιλογή εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως τα κενά που μπορούν να βρουν στην πίστα οι ομάδες για να εκτελέσουν τη στρατηγική, που καθορίζονται και από τη στρατηγική των αντιπάλων τους.

Η Pirelli θα φέρει γόμες μέσης σκληρότητας για το GP Ουγγαρίας (C2, C3 και C4) έχοντας διαμορφώσει τις κατώτατες πιέσεις ελαστικών στα 19 psi εμπρός και 18 psi στον πίσω άξονα.

Οι θερμοκρασίες που συνήθως επικρατούν αυτή την εποχή στο Hungaroring (το οποίο βρίσκεται σε φυσικό αμφιθεατρική τοποθεσία, συνεπώς πολύ σπάνια πνέουν άνεμοι) είναι αρκετά υψηλές.

Πέραν των υψηλών θερμοκρασιών, η απουσία ευθειών μεταξύ των στροφών συμβάλει επίσης στην υπερθέρμανση των ελαστικών, καθώς δεν προλαβαίνουν να κρυώσουν.

Κατά συνέπεια, η θερμική καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα αναμένεται να είναι ο περιοριστικός παράγοντας στην Ουγγαρία.

Red Bull
Την Πέμπτη (28 Ιουλίου), η FIA θα διεξάγει την ακρόαση του αιτήματος της Red Bull να επανεξεταστεί η σύγκρουση μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου στον 1ο γύρο του GP Μ. Βρετανίας.

Πως θα είναι η επόμενη μονομαχία μεταξύ των διεκδικητών του φετινού τίτλου; Θα έρθει αυτή η μονομαχία στο GP Ουγγαρίας και θα είναι πιο προσεκτικοί μεταξύ τους, ή θα είναι αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουν;

Θεωρητικά, τα χαρακτηριστικά της πίστας του Hungaroring αναμένεται να ευνοήσουν το μονοθέσιο της Red Bull έναντι αυτού της Mercedes. Η RB16B, με τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί στους τελευταίους αγώνες, έχει καταφέρει να αυξήσει κι άλλο τη γωνία rake, δηλαδή πόσο ανασηκωμένο είναι το πίσω μέρος του μονοθεσίου.

Οι πριονωτές απολήξεις του διαχύτη που παρουσιάστηκαν στο GP Στυρίας, είχαν ως σκοπό την αύξηση της γωνίας rake της RB16B, ώστε να παράγει ακόμη περισσότερη αρνητική άντωση από την λειτουργία του δαπέδου του μονοθεσίου.

Το Hungaroring απαιτεί τη μέγιστη εφικτή παραγωγή αρνητικής άντωσης και σε αυτό τον τομέα η Red Bull υπερέχει της Mercedes.

Λόγω των περιορισμών που υφίστανται από τους τεχνικούς κανονισμούς όσον αφορά την εξέταση των μονάδων ισχύος μεταξύ των GP, η αγωνία της Red Bull όσον αφορά την κατάσταση του V6 που ενεπλάκη στο ατύχημα του Max Verstappen στο GP Μ. Βρετανίας, θα παραταθεί μέχρι την Παρασκευή.

Όταν δηλαδή η Red Bull (και η Honda) ανάψει για πρώτη φορά τη μονάδα για χρήση στις ελεύθερες δοκιμές. Τότε θα διαπιστώσει αν θα έχει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσει ξανά σε αγώνα, ή αν θα τη διατηρήσει μόνο για ελεύθερες δοκιμές.

Αν εκτυλιχθεί το δεύτερο σενάριο, το πιθανότερο είναι ότι ο Verstappen θα πρέπει να εκτίσει ποινή αργότερα στη σεζόν, καθώς θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει περισσότερα στοιχεία μονάδας ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Η Red Bull θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει το πλαίσιο που χρησιμοποιούσε ο Verstappen στο Silverstone, καθώς οι ζημιές δεν επισκευάζονται, σύμφωνα με τα λεγόμενα του αγωνιστικού συμβούλου της αυστριακής εταιρείας, Helmut Marko.

O Verstappen δεν έχει επιπτώσεις στη σωματική του υγεία από το ατύχημα, πέραν από μερικούς μώλωπες στο σώμα του.

Mercedes
Με τη 8η νίκη του στο Silverstone, ο Lewis Hamilton ισοφάρισε το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μια πίστα, που μοιράζεται με τον Michael Schumacher (Magny-Cours). Ωστόσο, στο Hungaroring έχει ήδη κατακτήσει 8 νίκες και αν καταφέρει να στεφθεί νικητής ξανά, θα σπάσει το ρεκόρ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Mercedes είδε κέρδη από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο Silverstone, οι οποίες είχαν ως στόχο να «μονώσουν» καλύτερα τα πλαϊνά του δαπέδου και να το κάνουν λιγότερο επιρρεπές σε εισροές εξωτερικού αέρα, πράγμα που επετεύχθη.

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι η Mercedes κατάφερε να επιλύσει όλα τα προβλήματα της W12. Στην Ουγγαρία, οι συγκεκριμένες δυσκολίες δε θα έχουν μεγάλη σημασία, καθώς η αεροδυναμική απόδοση δεν αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στο Hungaroring.

McLaren
Σύμφωνα με την McLaren, το Hungaroring δεν είναι μια πίστα που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της MCL35Μ και η βρετανική ομάδα προβλέπει ότι θα δυσκολευτεί στη μάχη με τη Ferrari, παρά τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο μονοθέσιό της αυτό το Σαββατοκύριακο.

Σημειώνοντας βαθμούς για 15ο συνεχόμενο GP στο Silverstone, ο Lando Norris έσπασε το ρεκόρ 14 σερί αγώνων στους βαθμούς για οδηγό της McLaren, που κατείχε ο Fernando Alonso από το 2007.

O Norris παραμένει στην 3η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος οδηγών και ο διευθυντής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει ότι δεν είναι μη ρεαλιστικό να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος της σεζόν, αν η ομάδα καταφέρει να επαναλάβει τις επιδόσεις του πρώτου μισού της σεζόν.

O Ricciardo πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμά του με τη McLaren, εισερχόμενος στους πρώτους πέντε της τελικής κατάταξης για πρώτη φορά φέτος, παρά το γεγονός ότι είχε αλλεργική ρινίτιδα.

Ferrari
Όπως έχει αποδείξει με τις εμφανίσεις της σε Μονακό, Μπακού και Silverstone, η Ferrari όταν βρίσκει το ιδανικό στήσιμο και έχει τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά, μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστική. Ωστόσο, κατά τον Charles Leclerc δε θα πρέπει να τρέφει ελπίδες για νίκη στην Ουγγαρία.

Επειδή το Hungaroring αποκαλείται πολύ συχνά Μονακό χωρίς μπαριέρες, κάποιοι προβλέπουν ότι η Ferrari θα είναι πολύ δυνατή στο GP Ουγγαρίας. Ωστόσο, η φύση των στροφών της χάραξης του Hungaroring είναι πολύ διαφορετική, καθώς ο γύρος έχει περισσότερη «ροή», με πιο γρήγορες στροφές, 3ης, 4ης ή 5ης σχέσης στο κιβώτιο και η ταχύτητα δεν πέφτει σχεδόν ποτέ κάτω από τα 100 χ.α.ώ.

Ο Carlos Sainz σχολίασε: «Εάν κοιτάξετε το Μονακό και το Μπακού, υπάρχουν στροφές 2ης ή 3ης σχέσης στο κιβώτιο. Η Βουδαπέστη στις μέρες μας, με αυτά τα μονοθέσια εξαιρετικά υψηλής αρνητικής άντωσης, στο μεσαίο τμήμα είσαι με 4η και 5η σχέση όλη την ώρα. Οπότε δεν είναι καθαρά πίστα αργών στροφών όπως ήταν στο παρελθόν. Και δε νομίζω ότι θα είναι τόσο καλή πίστα για εμάς. Νομίζω ότι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να βρεθούμε ακριβώς πίσω από τη Red Bull και την Mercedes».

Alpine
Την Πέμπτη πριν το GP Ουγγαρίας, ο Fernando Alonso θα γιορτάσει τα 40ά του γενέθλια, στην πίστα που σημείωσε την πρώτη του νίκη στην F1, το 2003.

O Ισπανός προειδοποίησε ότι εφόσον οι αγωνοδίκες είναι υπερβολικά επιεικείς, ο ίδιος θα εκμεταλλευτεί τα όρια της επιείκειας αυτής, όπως πιστεύει ότι έχουν κάνει και άλλοι αντίπαλοί του ιδίως στις εκκινήσεις των δύο GP στην Αυστρία, οι οποίοι παρέμειναν ατιμώρητοι για τις πράξεις τους.

O εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Marcin Budkowski, επιβεβαίωσε ότι η γαλλική ομάδα έχει επικεντρωθεί πλήρως στο μονοθέσιο του 2022. Επίσης, ο Πολωνός σχολίασε ότι οι επιδόσεις του Alonso σιώπησαν τους επικριτές του.

Haas
O Mick Schumacher θα έχει ένα καινούργιο κάθισμα στη διάθεσή του, το οποίο αναμένεται να επιλύσει τα προβλήματα… εργονομίας που αντιμετώπιζε εντός του cockpit της VF-21._Φ.Λ.

Πρόγραμμα τριημέρου
Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 30 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 31 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 1 Αυγούστου
Αγώνας: 16:00

GP Ουγγαρίας – Hungaroring
11ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 4.381 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,600 χλμ.
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 21-22 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 443,6 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 65%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 48
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 14-1 και 1-2)
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 31 Ιούλ 2021, 23:08

GP Ουγγαρίας: «1-2» για την Mercedes με Hamilton στην pole

4τροχοι - Fabrizio Lazakis

O Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position για το GP Ουγγαρίας, όπου η Mercedes «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης σε μια πίστα που θεωρητικά θα έπρεπε να ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Red Bull.

Ωστόσο, οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν τόσο εχθές όσο και σήμερα στον ασφαλτοτάπητα του Hungaroring (πάνω από 60 βαθμούς Κελσίου) φαίνεται ότι η Mercedes είχε το πλεονέκτημα.

Η Red Bull δεν είχε την καλύτερη ισορροπία στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής και υπήρχε ανησυχία στην ομάδα καθώς οι κανονικές λύσεις αντιμετώπισης της υποστροφής δε λειτουργούσαν εχθές.

Όσες αλλαγές και αν έκανε η Red Bull στο στήσιμο της RB16B, δεν κατάφερε να εξυγιάνει την υποστροφή, η οποία ήταν εμφανής στην ταχύτερη προσπάθεια του Ολλανδού στο Q3. Στις δηλώσεις του, o Verstappen ανέφερε ότι το ζύγισμα του μονοθεσίου άλλαξε πάρα πολύ από το στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας, σε σύγκριση με το Q2, ένα σχόλιο που έκαναν κι άλλοι οδηγοί, όπως ο Alonso.

H μάχη μεταξύ των δύο κορυφαίων ομάδων ξεκίνησε από το Q2. Στην πρώτη προσπάθεια στο δεύτερο σκέλος και οι τέσσερις οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Το ατύχημα του Sainz διέκοψε στη μέση το Q2 και στη δεύτερη προσπάθεια, μονάχα ο Bottas βγήκε στην πίστα με τη μέση γόμα ξανά. Όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν τη μαλακή.

Ο Perez ήταν αναγκασμένος να το κάνει, καθώς βρισκόταν στην 8η θέση. O Μεξικανός κέρδισε 0,76 δλ. με την αλλαγή στα μαλακά ελαστικά. Ο Bottas κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του με τη μέση γόμα και βρήκε περίπου το μισό κέρδος από τον Perez, βελτιώνοντας κατά 381 χλστ. του δλ.

Ο χρόνος που είχε σημειώσει στην πρώτη του προσπάθεια ο Verstappen θα του είχε επιτρέψει να προκριθεί στο Q3, αλλά για μόλις 1 δέκατο του δλ., σε σχέση με τον χρόνο του 11ου, Daniel Ricciardo.

Δεδομένου ότι όλοι οι οδηγοί βελτίωναν τις επιδόσεις τους στα τελευταία λεπτά του Q2 με τη μαλακή γόμα, η Red Bull αποφάσισε να μην πάρει το ρίσκο με τον Verstappen, ο οποίος ολοκλήρωσε κανονικά το γύρο του με τη μαλακή γόμα και με αυτήν θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 3η θέση.

Το λάθος της Red Bull στο τέλος του Q2 ήταν ότι έβγαλε στην πίστα τον Verstappen αρκετά νωρίς. Συνεπώς, δεν είχε τη δυνατότητα να διαπιστώσει αν ο χρόνος του Ολλανδού με την μέση γόμα θα αρκούσε, ώστε να του πει στις τελευταίες στροφές να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να εξασφαλίσει την εκκίνηση με τη μέση γόμα.

Μάλιστα, όταν ολοκλήρωσε ο Verstappen το γύρο του με τη μαλακή γόμα, απέμεναν ακόμη 10 δλ. για την ολοκλήρωση του Q2. Δέκα οδηγοί ολοκλήρωσαν το γύρο τους μετά τον Verstappen και μεταξύ τους ήταν και ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez.

Αυτό καθόρισε το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα αύριο ο Verstappen. Ωστόσο, αν επικρατούν και αύριο πολύ υψηλές θερμοκρασίες και οι στρατηγικές κατευθυνθούν προς τα δύο pit stop, η μικρότερη διάρκεια ζωής των μαλακών ελαστικών ίσως να μην παίξει τόσο μεγάλο ρόλο.

Η Pirelli αναφέρει ότι η στρατηγική 2 pit stop είναι θεωρητικά ταχύτερη, αλλά οι Mercedes, που θα ξεκινήσουν με τη μέση γόμα έχουν εξασφαλίσει μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική προσέγγιση του αγώνα.

Στα 443 μέτρα που χωρίζουν την pole position από την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος, με τις ανώτερες τιμές πρόσφυσης που προσφέρει η μαλακή γόμα, κερδίζει περίπου 5 μέτρα έναντι της μέσης. Ωστόσο, ο Verstappen θα εκκινήσει 16 μέτρα πίσω από τον Hamilton.

Πάντως, o Ολλανδός δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να είχε στερήσει από την Mercedes, ακόμη και αν δεν είχε παρουσιαστεί η απώλεια πρόσφυσης -και κατά συνέπεια απόδοσης- στο Q3 για τη Red Bull. Επίσης, υπάρχει ακόμα το ενδεχόμενο βροχής…

Από την πλευρά της, η Mercedes, εκτέλεσε άψογα τις κατατακτήριες δοκιμές. Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, ο Verstappen βρέθηκε 565 χλστ. του δλ. πίσω από τον Hamilton.

Τα δύο μονοθέσια της Mercedes βγήκαν στην πίστα για την τελική τους προσπάθεια στις κατατακτήριες δοκιμές εμπρός από τις δύο Red Bull. O Bottas ήταν μπροστά και ο Hamilton καθυστέρησε αρκετά την έξοδό του από το pit lane.

Στον τελικό γύρο προετοιμασίας του, ο Βρετανός πήγε πολύ αργά, γεγονός που προκάλεσε τα γιουχαΐσματα των θεατών μετά το πέρας των δοκιμών, καθώς φαινόταν ότι ο Hamilton είχε προσπαθήσει να καθυστερήσει τις Red Bull για να μην προλάβουν να κάνουν τελική προσπάθεια. Ο ίδιος ο Hamilton πάντως αρνήθηκε την εγκυρότητα αυτών των ισχυρισμών, όπως ήταν αναμενόμενο ότι θα έκανε…

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός του Hamilton σε αυτό το γύρο προετοιμασίας δεν ήταν πολύ πιο αργός από τους άλλους γύρους εξόδου του από τα pits. O Hamilton γύρισε στο 2:13 στον τελικό γύρο προετοιμασίας και στον προηγούμενο γύρο εξόδου είχε γράψει 2:10.

Βέβαια, ο χρόνος του Βρετανού μεταξύ των δύο γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας (που βρίσκονται στην είσοδο και στην έξοδο του pit lane) ήταν 1:51 δηλαδή 20 δλ. πιο αργός από το κατώτατο όριο που έχει θέσει η FIA για τη συγκεριμένη πίστα. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα…

Από τα στοιχεία αυτά, μπορεί να υποστηριχθεί ο ισχυρισμός του Hamilton, ότι δεν προσπαθούσε απαραίτητα να καθυστερήσει τις Red Bull που βρίσκονταν πίσω του, αλλά έκανε το χρόνο που χρειαζόταν για να έχει σε ιδανική κατάσταση τα ελαστικά του για το ξεκίνημα του γρήγορου γύρου.

Βέβαια, η τελική προσπάθεια του Βρετανού ίσως το αντικρούει αυτό, καθώς ο χρόνος του ήταν 2,335 δλ. πιο αργός από την πρώτη του προσπάθεια. Ο μοναδικός παράγοντας που θα μπορούσε να τον κάνει να χάσει τόσο πολύ χρόνο είναι ότι τα ελαστικά του δε λειτουργούσαν σωστά, καθώς δεν υπήρξαν μεγάλα οδηγικά λάθη που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τέτοια διαφορά.

Εντέλει, ο Hamilton καθυστέρησε τον Perez τόσο πολύ, που ο Μεξικανός δεν πρόλαβε να κάνει τελική προσπάθεια στο Q3. Οι οδηγοί της Red Bull θα ξεκινήσουν τον αγώνα αύριο από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης.

Μόλις 62 χλστ. του δλ. πίσω από τον Perez βρέθηκε ο Pierre Gasly με την AlphaTauri. Ο Γάλλος πραγματοποίησε ακόμα μια εξαιρετική εμφάνιση. Ο Γάλλος ήταν πολύ ευχαριστημένος με το γύρο που πραγματοποίησε, καθώς δεν περίμενε να βρίσκεται εμπρός από τις Ferrari και τις McLaren.

Εν γένει, ο ρυθμός αγώνα της AlphaTauri είναι χειρότερος από την απόδοση στον ένα γύρο, ωστόσο σε μια πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα, ο Gasly θα προσπαθήσει να διατηρηθεί στην 5η θέση και να χρησιμοποιήσει τον καθαρό αέρα που θα έχει μπροστά του -καθώς θεωρεί δεδομένο ότι οι τέσσερις πρώτοι θα απομακρυνθούν- για να προστατεύσει τα ελαστικά του.

Πίσω από τον Γάλλο, στην 6η θέση, θα παραταθχεί αύριο ο Lando Norris, του οποίου ο χρόνος ήταν μόλις 6 χλστ. του δλ. πιο αργός από αυτόν του Gasly. O Βρετανός ήταν ευχαριστημένος με την επίδοσή του, καθώς έκρινε ότι θα μπορούσε να είναι χειρότερα τα πράγματα για τον ίδιο.

Ο Norris ευελπιστεί να έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Charles Leclerc, καθώς πιστεύει ότι οι Ferrari είναι ταχύτερες στο Hungaroring. O Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia ήταν απογοητευμένος από την 7η θέση που πέτυχε σήμερα (όντας μόλις 7 χλστ. του δλ. πιοπ αργός από τον Norris) και πιστεύει ότι η εκκίνηση θα είναι πολύ σημαντική αύριο.

Ο Leclerc, που και αυτός πιστεύει ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari είναι ταχύτερος από αυτόν της McLaren, δήλωσε καθώς η ένταση του ανέμου άρχισε να αυξάνεται στο Q2, τα κόκκινα μονοθέσια δυσκολεύτηκαν με τη συμπεριφορά των πίσω ελαστικών.

Άλλωστε, μια ριπή ούριου ανέμου ταχύτητας 35-40 χ.α.ώ. ήταν το αίτιο που ώθησε τον έτερο πιλότο της Ferrari, Carlos Sainz εκτός πίστας, στα προστατευτικά ελαστικά στην εξωτερική της τελευταίας στροφής στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2 και παρά το γεγονός ότι την είχε προσεγγίσει όντας 5 χ.α.ώ. πιο αργός από την προηγούμενη προσπάθειά του, που η ένταση του ανέμου ήταν μόνο 10 χ.α.ώ. αλλά είχε βιώσει εκτεταμένη υποστροφή.

Κατά συνέπεια, ο Ισπανός θα εκκινήσει τον αγώνα από την 15η θέση, αλλά δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει τον άνεμο ως δικαιολογία για την κακή επίδοση και απολογήθηκε από την ομάδα.

Αμφότερες οι Alpine κατάφεραν να προκριθούν στο Q3, με τον Esteban Ocon να προάγεται σε αυτό για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας και κατάφερε επίσης να βρεθεί εμπρός από τον Fernando Alonso, που δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη από την επίδοση αυτή. Αν και στόχευε πιο ψηλά, ο Ισπανός δήλωσε ότι κάθε σετ ελαστικών συμπεριφερόταν διαφορετικά.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel, o οποίος δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν στη μοναδική του προσπάθεια στο Q3. Ο Γερμανός πιστεύει ότι θα είναι πλεονέκτημα να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, αν και παραδέχεται ότι θα είναι δύσκολο να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop ξεκινώντας με αυτά τα ελαστικά.

Ο Daniel Ricciardo ήταν απογοητευμένος που δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3, αλλά θα είναι πρώτος εξ αυτών που έχουν ελέυθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση, εμπρός από τον Lance Stroll.

O Kimi Raikkonen σημείωσε την καλύτερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο Yuki Tsunoda αποκλείστηκε από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας. Ο Mick Schumacher δεν εμφανίστηκε στην πίστα, καθώς οι μηχανικοί της Haas δεν πρόλαβαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Γερμανού έπειτα από το ατύχημα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές._Φ.Λ.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Κυρ 01 Αύγ 2021, 20:12

Γουστάρω συγκρουόμενα. Ο Μπότας πρέπει να είναι άσος στο μπιλιάρδο: χτυπάω πορτοκαλί μπάλα, αυτή χτυπάει μαυροκόκκινη και στο τέλος χτυπάω και την άλλη μαυροκόκκινη (για μισό πόντο μού ξέφυγε και μια μαύρη μπάλα, μάλλον ευτυχώς... :mrgreen: ).
Η συμπεριφορά της Mercedes στο Μπακού και σήμερα με βάζει σε υποψίες, και δεν είμαι και πολύ των θεωριών συνωμοσίας...
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 4921
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Andrew R » Κυρ 01 Αύγ 2021, 20:40

Ένα δίκιο τώρα που τα λέμε το έχεις σίγουρα! Πάντως η σημερινή κίνηση του μπότας ήταν αυτή που άλλαξε όλες τις ισορροπίες στον αγώνα. Και για το πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά κι για τους οδηγούς.
Andrew R
 
Δημοσιεύσεις: 2187
Εγγραφή: Κυρ 21 Δεκ 2014, 23:31

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Δευτ 02 Αύγ 2021, 17:04

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, μετά το τέλος του αγώνα ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος με την έκβασή του σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους. «Αυτή είναι η σκληρή φύση των αγώνων. Είδαμε δυστυχώς τον Βάλτερι να κάνει κακή εκκίνηση, έχασε το σημείο φρεναρίσματος και έκανε εξαιρετική δουλειά για τη Mercedes βγάζοντας εκτός τα μονοθέσιά μας. Χάσαμε ακόμα έναν κινητήρα με τον Σέρτζιο, ενώ ο Μαξ είχε τεράστιες ζημιές στο μονοθέσιο. Οι μηχανικοί έκαναν εξαιρετική δουλειά να τις επιδιορθώσουν στη διακοπή του αγώνα».

Παρά την ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Σπα, ο Χόρνερ πιστεύει πως δεν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο Μπότας. «Η ποινή είναι αυτή που αφοφάσισαν οι αγωνοδίκες, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Δυστυχώς δεν θα την εκτίσει σε πίστα όπου δεν γίνονται εύκολα προσπεράσματα. Σε μια πίστα όπως το Σπα, θα είναι στη σωστή του θέση μετά τον δεύτερο γύρο. Έκανε εξαιρετική δουλειά για τη Mercedes στον αγώνα».


Κόψε τις ασυναρτησίες, Χόρνερ, κρίμα είναι. Εντάξει, θα το πάρετε, μάλλον, το πρωτάθλημα οδηγών φέτος.
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 4921
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 02 Αύγ 2021, 18:14

Η αλήθεια είναι ότι σε δύο συνεχόμενα gp οι Mercedes πέφτουν πάνω στις RB και έφτασαν στο σημείο να πάρουν κεφάλι στη βαθμολογία.
ΕΛΕΟΣ!
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Δευτ 02 Αύγ 2021, 19:13

Εγώ μαζί σου, το έγραψα μάλιστα. Ο Μπότας άφησε επίτηδες τον Νόρις να περάσει και να μπει ακριβώς μπροστά του, ύστερα τον χτύπησε από πίσω για να πάρει πορεία αριστερά να χτυπήσει τον Φερστάπεν, και ύστερα ήρεμος ο ίδιος έπεσε πάνω στον Πέρεζ για να ολοκληρώσει το έγκλημα κατά της Red Bull.
Για τον προηγούμενο αγώνα δε... φανερή η τιμονιά αριστερά του Λιούις.
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 4921
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Κυρ 29 Αύγ 2021, 15:15

Σε λίγο η εκκίνηση του Βελγικού gp: https://www.ertflix.gr/ert2-live/
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό Miles » Κυρ 29 Αύγ 2021, 21:25

Αγώνας παρωδία!
Εγώ στη θέση σου, Ράσελ, δεν θα πανηγύριζα...
Miles
 
Δημοσιεύσεις: 4921
Εγγραφή: Δευτ 21 Δεκ 2020, 20:17

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Δευτ 30 Αύγ 2021, 08:30

GP Βελγίου: Ο αγώνας που δεν έγινε ποτέ

4troxoi - Fabrizio Lazakis

Η βροχή που έπεφτε ασταμάτητα στην πίστα του Spa-Francorchamps, δεν επέτρεψε την κανονική διεξαγωγή του GP Βελγίου. Η διεύθυνση αγώνα συμπλήρωσε τον ελάχιστο αριθμό γύρων που ορίζουν οι κανονισμοί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας…

Το 2021 συνεχίζει να είναι μια σεζόν που βλέπουμε πρωτόγνωρα πράγματα. Μετά το σπριντ 2 γύρων στο τέλος του GP του Αζερμπαϊτζάν, την… μοναχική εκκίνηση του Lewis Hamilton στο Silverstone, είχαμε και τον πρώτο αγώνα όπου… δεν επιτρέπονταν τα προσπεράσματα!

Πρόκειται για τον πιο σύντομο αγώνα στην ιστορία της F1, καθώς διήρκεσε μόλις 3 γύρους -ένας εκ των οποίων χαρακτηρίστηκε ως αναγνωριστικός-, όλοι τους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας… Αυτός είναι ο ελάχιστος αριθμός γύρων που απαιτείται από τους κανονισμούς για να βαθμολογηθούν οι οδηγοί με τους μισούς βαθμούς από αυτούς που απονέμονται κανονικά.

Το πρόβλημα δεν ήταν η πρόσφυση που παρείχε η πίστα, αλλά η ορατότητα. Έπειτα από μισή ώρα καθυστέρηση από την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης, ο αγώνας ξεκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, για να διακοπεί με κόκκινη σημαία μόλις 2 γύρους μετά.

Έπειτα ακολούθησε μια αναμονή σχεδόν δύο ωρών, μέχρι η FIA να βρει ένα «παράθυρο» μέσα στην κακοκαιρία, όπου θα υποχωρούσε η βροχή. Όταν συνέβη αυτό, ξεκίνησε και πάλι η διαδικασία πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά η βροχή εντάθηκε και πάλι, κάνοντας αδύνατη τη διεξαγωγή του αγώνα.

Συνεπώς, δεν υπήρξε αγωνιστική δράση. Μονάχα τρεις γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κατάταξη παρέμεινε ως είχε η σειρά εκκίνησης, με τον Max Vertappen να ανακηρύσσεται «νικητής», τον George Russell να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο αγώνα της F1.

Στην 3η θέση του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος είδε τη βαθμολογική του πρωτοπορία να μειώνεται από τους 8 στους 3 βαθμούς. Οι δηλώσεις του Βρετανού ήταν χαρατκηριστικές, καθώς ανέφερε ότι η FIA έκανε τη χειρότερη αλλαγή, πραγματοποιώντας 3 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, απλά και μόνο για να καταχωρηθεί ως αγώνας αυτό που συνέβη σήμερα και να δικαιολογήσει η F1 τα χρήματα που θα λάβει για το GP Βελγίου τόσο από την πίστα του Spa, όσο και από τα τηλεοπτικά συμβόλαια με σταθμούς ανά τον κόσμο.

Έπειτα από το τέλος αυτής της… παρωδίας -η οποία ξεπέρασε και το φιάσκο του GP Ινδιανάπολης του 2005, προέκυψε ένα ακόμη πρόβλημα, καθώς λόγω του καθεστώτος κόκκινης σημαίας, τα αποτελέσματα που καταχωρήθηκαν επίσημα από την FIA, ήταν αυτά του προηγούμενου γύρο. Οπότε οι τρεις γύροι που απαιτούνται από τους κανονισμούς, επίσημα τουλάχιστον, δε συμπληρώθηκαν…

Ο πρώην τεχνικός διευθυντής πολλών ομάδων της Formula 1 (Jordan, Stewart, Jaguar), Gary Anderson, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την κατάσταση ο διευθυντής αγώνων της FIA, Michael Masi. O Anderson πιστεύει ότι ο συγχωρεμένος Charlie Whiting, προκάτοχος της θέσης του Masi, θα είχε κάνει καλύτερους χειρισμούς. Πάντως ο Masi δήλωσε ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα αναβολής του αγώνα για αύριο._Φ.Λ.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Formula 1!

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Σάβ 04 Σεπ 2021, 13:38

GP Ολλανδίας-FP1: Ο Hamilton επικεφαλής

4 τροχοι - Fabrizio Lazakis

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, η οποία δεν ήταν απόλυτα αντιπροσωπευτική, λόγω της χρονοβόρας διακοπής που συνέβη.

Στην πρώτη επίσκεψη της Formula 1 στο Zandvoort, οι οδηγοί αναγκάστηκαν να παραμείνουν στα γκαράζ, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας απομάκρυνσης της ακινητοποιημένης Aston Martin του Sebastian Vettel.

Ο Γερμανός είχε αναφέρει πρόβλημα με τον κινητήρα του στα αρχικά λεπτά, το οποίο εντόπισαν στην MGU-K οι τεχνικοί της ομάδας. Στη συνέχεια ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα, αλλά στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, η μονάδα της Mercedes στην πλάτη του παρέδωσε το πνεύμα.

Χρειάστηκε πολύ ώρα όμως να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από την έξοδο του pit lane στην οποία είχε ακινητοποιηθεί. Υπήρχε φόβος ότι υπήρχε διαρροή ηλεκτρικού από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της Aston Martin και κλήθηκαν οι μηχανικοί της ομάδας, οι οποίοι έλεγξαν το αυτοκίνητο με αμπερόμετρο για να δώσουν το εντάξει για την απομάκρυνσή του.

Μόλις 6 λεπτά απέμεναν όταν άναψε ξανά το πράσινο φως στην έξοδο του pit lane και όλοι οι οδηγοί κατευθύνθηκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα για να κάνουν ένα ή δύο γρήγορους γύρους όσο προλάβαιναν.

Το μποτιλιάρισμα στην πίστα ήταν αρκετά αυξημένο, καθώς πρόκειται για τη μικρότερη σε μήκος πίστα της σεζόν, μετά το Μονακό. Εντέλει, ο Hamilton κινήθηκε 1 δέκατο του δλ. ταχύτερα από τον τοπικό ήρωα Max Verstappen.

Μόλις 4 χλστ. του δλ. πίσω από τον Ολλανδό βρέθηκε ο Carlos Sainz, με πίσω του τον έτερο οδηγό της Ferrari, Charles Leclerc. O Valtteri Bottas κατετάγη 5ος, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Alpine.

O Esteban Ocon έκανε μια παρακινδυνευμένη κίνηση στα τελευταία λεπτά. Ο Γάλλος προσπαθούσε να αφήσει χώρο μπροστά του για να ξεκινήσει ένα γρήγορο γύρο και πήγαινε με πολύ λίγα χιλιόμετρα.

Εκεί έφτασε ο Lando Norris με αρκετά χιλιόμετρα και ο Ocon, για να μη χάσει την πλεονεκτική του θέση, έκλεισε τον Βρετανό, οθώντας τη McLaren στο γρασίδι… Ευτυχώς δεν υπήρξαν συνέπειες.

Antonio Giovinazz (Alfa Romeo), Lance Stroll (Aston Martin) και Pierre Gasly (AlphaTauri), συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Πολύ κακός ήταν ο χρόνος του Sergio Perez, ο οποίος κατετάγη στην 16η θέση.

Ο Yuki Tsunoda δεν έκανε παρά μόνο τρεις γύρους, καθώς είχε ένα τετ-α-κέ με κρύα ελαστικά στη στροφή 9 και επέστρεψε στα pits, από τα οποία δεν εξήλθε ξανά.

Κάποιοι χαρακτηρίζουν την πίστα του Zandvoort ως μικρή Suzuka και έγινε προφανές ήδη από το FP1, ότι δε συγχωρεί λάθη._Φ.Λ.


Εικόνα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 89216
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Αθλητικά-Αγωνιστικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες