Renault Clio 1.6 Hybrid E-Tech vs Toyota Yaris 1.5 Hybrid
4 τροχοι - Μανώλης Σαλούρος
...
Στην πράξη
Οδηγώντας το Renault Clio Hybrid E-Tech, αντιλαμβάνεσαι αμέσως πόσο πιο γεμάτος είναι αυτός ο κινητήρας σε σχέση με των «απλών» εκδόσεων που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ακόμη και υπό πίεση η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει εύκολα τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (My Sense και Sport τα άλλα δύο) κυμαίνεται με ευκολία στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, αισθητά αναβαθμισμένη είναι γενικότερα η ποιότητα κύλισης της πέμπτης γενιάς του μοντέλου σε σχέση με του προκατόχου του, όπως και η ποιότητα απόσβεσης της ανάρτησης (MακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), με τις ρυθμίσεις της να είναι γενικά μαλακές, κάτι που συναντάμε σε όλη την γκάμα του μοντέλου. Θα επιθυμούσαμε ταχύτερη και σαφέστερη απόδοση από το σύστημα διεύθυνσης, ενώ ένσταση εξακολουθούμε να έχουμε για το επίπεδο ηχομόνωσης της καμπίνας αλλά και για το γεγονός ότι υπάρχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα (το υβριδικό Yaris διαθέτει δίσκους πίσω). Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι εξαιρετική και στα δύο αυτοκίνητα, με την αίσθηση να είναι καλύτερη στο Toyota.
Ένας από τους τομείς όμως που έδωσαν το βαρύτιμο τρόπαιο του COTY 2021 στο Toyota Yaris είναι και η φρεσκαρισμένη οδηγική εικόνα που παρουσιάζει. Σημαντική οδηγική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο Yaris, το οποίο χαρακτηριζόταν από μια μαλθακότητα, που πήγαζε από τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και των αναρτήσεων. Πλέον, με το υβριδικό σύστημα σαφέστατα βελτιωμένο, έχει δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο, το οποίο δε θεωρείται μεν σπορ (αν και υπάρχει πρόγραμμα Power), αλλά οι προτεραιότητες της κατασκευής είναι άλλες και η γκάμα έχει το «GR» να δίνει τις απαντήσεις των Ιαπώνων όπου αυτές ζητούνται.
Στον τομέα των επιδόσεων, το πολύ ελαφρύτερο Yaris (1.080 κιλά έναντι 1.323 κιλών του Clio) και παρά τη μικρότερη ισχύ του διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα στην επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, η οποία ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., αλλά η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 175 χλμ./ώρα. Σαφέστατη επικράτηση όμως σημειώνεται στον σημαντικότατο -ειδικά για αυτές τις φουλ υβριδικές εκδόσεις- τομέα της κατανάλωσης, υπέρ του μοντέλου της Toyota. Στην πόλη μπορείς να δεις τιμές ακόμα και κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκτός η μέση τιμή δύσκολα ξεπερνάει τα 6 λίτρα/100 χλμ. Συγκριτικά, έπειτα από κοινή διαδρομή περίπου 500 χιλιομέτρων με κάθε τύπου οδικό δίκτυο και ρυθμό, το Clio σημείωσε 6,9 λίτρα/100 χλμ. και το Yaris 5,1 λίτρα/100 χλμ. Φυσικό επακόλουθο και η υπεροχή στις εκπομπές CO2 (WLPT), με 86 γρ./χλμ. για το Yaris έναντι των 96 γρ./χλμ. του Clio.
Το μυστικό αυτού του νέου Yaris βρίσκεται χωρίς αμφιβολία στις δυνατότητες του πλαισίου, ίσως του κορυφαίου ανάμεσα στα σουπερμίνι της εποχής μας. Η αναθεώρηση των διαστάσεων, τα φαρδύτερα μετατρόχια, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το σφίξιμο των αναρτήσεων χαρίζουν πλέον μια ευχάριστη σαφήνεια στις στροφές και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς έντονες κλίσεις ή παραχωρήσεις στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Την ίδια ώρα, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει κάποια περισσότερη και σαφέστερη πληροφόρηση από εκείνο του Clio, ενώ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, έχει πιο φυσιολογική και συμμετοχική αίσθηση.
Ξεκάθαρο προβάδισμα
Χωρίς αμφιβολία επικροτούμε την πολιτική της Renault να συνδυάσει τη φουλ υβριδική τεχνολογία με το best-seller της Clio. Το κέρδος στον τομέα της κατανάλωσης είναι χειροπιαστό, κι αυτό χωρίς να υστερεί στον τομέα των επιδόσεων, με το κόστος της συγκεκριμένης έκδοσης να ξεκινάει από τα 22.990 ευρώ για την έκδοση Expression, τα 23.990 ευρώ για την Expression Plus και τα 25.230 ευρώ για την Dynamic, όπως αυτή της δοκιμής μας.
Εντούτοις, η ολοκληρωμένη προσωπικότητα του Car Of The Year 2021, Toyota Yaris, και ειδικά στην ώριμη πλέον υβριδική εκδοχή του, δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση. Πλαίσιο για σεμινάριο, οδηγική συμπεριφορά που έχει αφήσει πίσω του οτιδήποτε το μεμπτό, και τιμοκατάλογος-πραγματική πρόκληση για αυτά που προσφέρει το Toyota Yaris 1.5 Hybrid, με αρχική τιμή τα 17.460 ευρώ για την έκδοση Active, ενώ το Style όπως της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 20.160 ευρώ._ 4Τ
RENAULT CLIO 1.6 HYBRID E-TECH
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 91 ίπποι/5.600 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 144 Nm/3.200 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο E-TECH > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050×1.798×1.440 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 391-1.069 λίτρα > ΒΑΡΟΣ (κενό): 1.323 κιλά* > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 96-114 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 22.990 ευρώ
TOYOTA YARIS 1.5 HYBRID
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 91 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 80 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ): 141 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.940×1.745×1.470 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 286 λίτρα > ΒΑΡΟΣ (κενό): 1.080 κιλά* > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,1 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 86-98 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 17.460 ευρώ