Cars&Moto
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100388
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Ήρθε στην Ελλάδα το καύσιμο του μέλλοντος -Χαρίζει 700 χλμ. αυτονομίας και δεν εκπέμπει ρύπους
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ - Carandmotor.gr
Εγκαινιάστηκε το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα και ένα από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύτοντας τη μετάβαση της χώρας σε καθαρές μορφές ενέργειας.
Ψήφο εμπιστοσύνης στο υδρογόνο συνεχίζουν να δίνουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, παράλληλα με τις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση η οποία δείχνει να αποτελεί τόσο το παρόν όσο και το μέλλον στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Mercedes, BMW, Toyota και Hyundai είναι μόλις μερικές από τις μάρκες που δείχνουν να μην αποκλείουν την υδρογονοκίνηση από τα επενδυτικά τους πλάνα, θέλοντας να προσφέρουν μια εναλλακτική σε όσους δείχνουν ανέτοιμοι να ενδώσουν… στα καλώδια και τους φορτιστές.
Το υδρογόνο (κυψέλες καυσίμου) δείχνει συμβατό κυρίως με τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, όπου η μπαταριοκίνηση κρίνεται σε έναν βαθμό απαγορευτική: αφενός διότι απαιτούνται πολύ μεγάλες μπαταρίες που αυξάνουν το βάρος και μειώνουν το ωφέλιμο φορτίο των φορτηγών και αφετέρου οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης προκαλούν καθυστερήσεις στις μεταφορικές δραστηριότητες.
Η υδρογονοκίνηση, βέβαια, βρίσκεται προς το παρόν σε πρώιμο στάδιο, όπως μαρτυράει και ο αριθμός των μόλις 1.160 σταθμών ανεφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο, εκ των οποίων στην Ευρώπη απαντώνται μόλις 294 και από αυτούς 113 στη Γερμανία.
Στην Ελλάδα, οι σταθμοί υδρογόνου έλαμπαν δια της απουσίας τους, μέχρι να ολοκληρωθεί το προηγούμενο διάστημα η επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ από την Avin στους Αγίους Θεοδώρους, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο στη χώρα.
Ειδικότερα, πρόκειται για το πρώτο δημόσια προσβάσιμο, εμπορικό πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στη χώρα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη -μια εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας και αυστηρών προδιαγραφών που ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Motor Oil για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στον τομέα των μεταφορών.
Όπως έγινε γνωστό στο πλαίσιο της χθεσινής (10/6) εκδήλωσης της Motor Oil, ο σταθμός θα «σερβίρει» το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο, το οποίο παράγεται με ηλεκτρόλυση του νερού και η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Σήμερα αποτελεί την πιο ακριβή μέθοδο παραγωγής, αλλά όπως δήλωσαν στελέχη της εταιρείας, στο μέλλον το κόστος αναμένεται να μειωθεί, όσο θα μειώνονται τα κόστη της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και της σχετικής τεχνολογίας.
Αναφέρθηκε δε ότι σε πρώτη φάση η προμήθειά του θα γίνεται από τη Βιέννη, ενώ στόχος είναι εντός του 2026 η Motor Oil να διαθέτει μέσω του πρατηρίου στους Αγίους Θεοδώρους το δικό της «πράσινο» υδρογόνο στους καταναλωτές.
Επιπροσθέτως, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για ακόμα 2 πρατήρια, ένα στο Θριάσιο σε συνεργασία με τον ΟΣΥ και ένα ακόμα στην Ακράτα όπου έχουν προχωρήσει οι μελέτες.
Το νέο πρατήριο υδρογόνου είναι το πρώτο συγχρηματοδοτούμενο κατά 50% έργο από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connective Facility Europe, στο οποίο συμμετέχουν επίσης ο Δήμος Λουτρακίου και η Ολυμπία Οδός, μέσω της προμήθειας από ένα όχημα υδρογόνου. Στο έργο συμπράττει και η ΟΣΥ, η οποία έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση για 50 υδρογονοκίνητα λεωφορεία μέσω διαγωνισμού που αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο διάστημα.
Μεγάλο προσόν των οχημάτων υδρογόνου είναι η δυνατότητά τους να προσφέρουν αυτονομία 500-700 χλμ., ενώ ο ανεφοδιασμός τους διαρκεία περίπου 3-5 λεπτά, δηλαδή κάτι περισσότερο απ’ ότι των οχημάτων βενζίνης και diesel.
Σημειώνεται ότι το υδρογόνο είναι το πιο άφθονο στοιχείο στο σύμπαν. Βρίσκεται σχεδόν παντού, και είναι ένα άχρωμο, άοσμο και μη τοξικό αέριο το οποίο μπορεί να αποθηκεύεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Όσον αφορά τα υδρογονοκίνητα οχήματα (με κυψέλες καυσίμου), όπως και τα μπαταριοκίνητα (BEV) κινούνται από ηλεκτρικά μοτέρ. Η ηλεκτρική τους ενέργεια, ωστόσο, δεν βρίσκεται αποθηκευμένη σε μια μεγάλη μπαταρία, αλλά παράγεται μέσω χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου.
[youtube]-tmuiHm5sbc[/youtube]
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ - Carandmotor.gr
Εγκαινιάστηκε το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα και ένα από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύτοντας τη μετάβαση της χώρας σε καθαρές μορφές ενέργειας.
Ψήφο εμπιστοσύνης στο υδρογόνο συνεχίζουν να δίνουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, παράλληλα με τις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση η οποία δείχνει να αποτελεί τόσο το παρόν όσο και το μέλλον στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Mercedes, BMW, Toyota και Hyundai είναι μόλις μερικές από τις μάρκες που δείχνουν να μην αποκλείουν την υδρογονοκίνηση από τα επενδυτικά τους πλάνα, θέλοντας να προσφέρουν μια εναλλακτική σε όσους δείχνουν ανέτοιμοι να ενδώσουν… στα καλώδια και τους φορτιστές.
Το υδρογόνο (κυψέλες καυσίμου) δείχνει συμβατό κυρίως με τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, όπου η μπαταριοκίνηση κρίνεται σε έναν βαθμό απαγορευτική: αφενός διότι απαιτούνται πολύ μεγάλες μπαταρίες που αυξάνουν το βάρος και μειώνουν το ωφέλιμο φορτίο των φορτηγών και αφετέρου οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης προκαλούν καθυστερήσεις στις μεταφορικές δραστηριότητες.
Η υδρογονοκίνηση, βέβαια, βρίσκεται προς το παρόν σε πρώιμο στάδιο, όπως μαρτυράει και ο αριθμός των μόλις 1.160 σταθμών ανεφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο, εκ των οποίων στην Ευρώπη απαντώνται μόλις 294 και από αυτούς 113 στη Γερμανία.
Στην Ελλάδα, οι σταθμοί υδρογόνου έλαμπαν δια της απουσίας τους, μέχρι να ολοκληρωθεί το προηγούμενο διάστημα η επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ από την Avin στους Αγίους Θεοδώρους, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο στη χώρα.
Ειδικότερα, πρόκειται για το πρώτο δημόσια προσβάσιμο, εμπορικό πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στη χώρα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη -μια εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας και αυστηρών προδιαγραφών που ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Motor Oil για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στον τομέα των μεταφορών.
Όπως έγινε γνωστό στο πλαίσιο της χθεσινής (10/6) εκδήλωσης της Motor Oil, ο σταθμός θα «σερβίρει» το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο, το οποίο παράγεται με ηλεκτρόλυση του νερού και η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Σήμερα αποτελεί την πιο ακριβή μέθοδο παραγωγής, αλλά όπως δήλωσαν στελέχη της εταιρείας, στο μέλλον το κόστος αναμένεται να μειωθεί, όσο θα μειώνονται τα κόστη της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και της σχετικής τεχνολογίας.
Αναφέρθηκε δε ότι σε πρώτη φάση η προμήθειά του θα γίνεται από τη Βιέννη, ενώ στόχος είναι εντός του 2026 η Motor Oil να διαθέτει μέσω του πρατηρίου στους Αγίους Θεοδώρους το δικό της «πράσινο» υδρογόνο στους καταναλωτές.
Επιπροσθέτως, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για ακόμα 2 πρατήρια, ένα στο Θριάσιο σε συνεργασία με τον ΟΣΥ και ένα ακόμα στην Ακράτα όπου έχουν προχωρήσει οι μελέτες.
Το νέο πρατήριο υδρογόνου είναι το πρώτο συγχρηματοδοτούμενο κατά 50% έργο από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connective Facility Europe, στο οποίο συμμετέχουν επίσης ο Δήμος Λουτρακίου και η Ολυμπία Οδός, μέσω της προμήθειας από ένα όχημα υδρογόνου. Στο έργο συμπράττει και η ΟΣΥ, η οποία έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση για 50 υδρογονοκίνητα λεωφορεία μέσω διαγωνισμού που αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο διάστημα.
Μεγάλο προσόν των οχημάτων υδρογόνου είναι η δυνατότητά τους να προσφέρουν αυτονομία 500-700 χλμ., ενώ ο ανεφοδιασμός τους διαρκεία περίπου 3-5 λεπτά, δηλαδή κάτι περισσότερο απ’ ότι των οχημάτων βενζίνης και diesel.
Σημειώνεται ότι το υδρογόνο είναι το πιο άφθονο στοιχείο στο σύμπαν. Βρίσκεται σχεδόν παντού, και είναι ένα άχρωμο, άοσμο και μη τοξικό αέριο το οποίο μπορεί να αποθηκεύεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Όσον αφορά τα υδρογονοκίνητα οχήματα (με κυψέλες καυσίμου), όπως και τα μπαταριοκίνητα (BEV) κινούνται από ηλεκτρικά μοτέρ. Η ηλεκτρική τους ενέργεια, ωστόσο, δεν βρίσκεται αποθηκευμένη σε μια μεγάλη μπαταρία, αλλά παράγεται μέσω χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου.
[youtube]-tmuiHm5sbc[/youtube]
- Maurice_Escargot
- Δημοσιεύσεις: 1501
- Εγγραφή: Κυρ 23 Οκτ 2022, 11:28
Re: Cars&Moto
Παρήγγειλα το νέο Toyota Corolla Cross (2025) που έρχεται το καλοκαίρι αναμενόμενο. 1.8 λίτρο.
Sent from my Pixel
Sent from my Pixel
Re: Cars&Moto
Καλοταξιδο το αυτοκίνητο!!
Προσωπικά είμαι των παραδοσιακών αμαξωμάτων, hatchback και sedan δηλαδή, αλλά είμαι και μεγάλος toyotακιας οπότε θεωρώ ότι έχεις κάνει μια πολύ πολύ καλή επιλογή !!
Προσωπικά είμαι των παραδοσιακών αμαξωμάτων, hatchback και sedan δηλαδή, αλλά είμαι και μεγάλος toyotακιας οπότε θεωρώ ότι έχεις κάνει μια πολύ πολύ καλή επιλογή !!
- kataramenos5
- Δημοσιεύσεις: 29929
- Εγγραφή: Δευ 04 Οκτ 2010, 08:50
Re: Cars&Moto
Maurice_Escargot έγραψε:Παρήγγειλα το νέο Toyota Corolla Cross (2025) που έρχεται το καλοκαίρι αναμενόμενο. 1.8 λίτρο.
Sent from my Pixel
Αμαξάρα. Καλορίζικο.
Σε τι χρώμα;
Σε πόσο καιρό θα σου το παραδόσουν από τότε που το παρήγγειλες;
- Maurice_Escargot
- Δημοσιεύσεις: 1501
- Εγγραφή: Κυρ 23 Οκτ 2022, 11:28
Re: Cars&Moto
Σε χρώμα Mudbath, το νέο χρώμα της Toyota για το 2025 που δίνει ποιο off-the-road αίσθηση.
Αναμένεται στον Πειραιά στις 8 Σεπτεμβρίου, παράδοση 2 εβδομάδες μετά, σύνολο 3 μήνες δηλαδή αναφέρει η αντιπροσωπεία.
Είναι το μοναδικό μοντέλο που κατασκευάζεται ακόμα στην Ιαπωνία, το vin number θα ξεκινάει από J.
Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χωρίς φόρο πολυτελείας.
Θα ανεβάσω εικόνες και θα δώσω λεπτομέρειες για κατανάλωση που συνδυαστικά πρέπει να μιλάμε για 4.5λ / 100χλμ
Sent from my Pixel
Αναμένεται στον Πειραιά στις 8 Σεπτεμβρίου, παράδοση 2 εβδομάδες μετά, σύνολο 3 μήνες δηλαδή αναφέρει η αντιπροσωπεία.
Είναι το μοναδικό μοντέλο που κατασκευάζεται ακόμα στην Ιαπωνία, το vin number θα ξεκινάει από J.
Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χωρίς φόρο πολυτελείας.
Θα ανεβάσω εικόνες και θα δώσω λεπτομέρειες για κατανάλωση που συνδυαστικά πρέπει να μιλάμε για 4.5λ / 100χλμ
Sent from my Pixel
- PAOKevolution
- Δημοσιεύσεις: 3834
- Εγγραφή: Τετ 01 Φεβ 2017, 17:41
Re: Cars&Moto
Με το καλό να έρθει Maurice!
Κι εγώ παρέλαβα κάτι μήνες πριν, ένα Kia Xceed Gtline.
Η χαρά των αντρών στην προσμονή και στην παραλαβή νέου αυτοκινήτου, δε συγκρίνεται νομίζω με τίποτα!
Κι εγώ παρέλαβα κάτι μήνες πριν, ένα Kia Xceed Gtline.
Η χαρά των αντρών στην προσμονή και στην παραλαβή νέου αυτοκινήτου, δε συγκρίνεται νομίζω με τίποτα!
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100388
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Μπράβο!
Εγώ, νεαρός, ήμουν φανατικά αντίθετος με τα Γιαπωνέζικα. Το πρώτο μου όχημα ήταν ένα Peugeot 205 junior, 1100, 60 άλογα, από τα πρώτα injection (χωρίς καρμπυρατέρ) καταλυτικά, που ήρθαν στην Ελλάδα, το 1990. Στο δρόμο ήταν άπαιχτο, λόγω πολύ καλής οδηγικής συμπεριφοράς και χαμηλού βάρους (800 kg). Βέβαια, ήταν γυμνό από εξοπλισμό (ούτε καν a/c) και θορυβώδες.
To 2003 αποφάσισα να αλλάξω αυτοκίνητο και μεταξύ Corolla 1.6, Peugeot 307 1.6, Renault Megane 1.6 και Focus 1.8 επέλεξα το πρώτο.
Το παρήγγειλα Ιανουάριο, μου ήρθε Μάρτιο. Δεν μετάνιωσα ποτέ που το πήρα. Ο κινητήρας του μέχρι σήμερα, 22 έτη μετά, λειτουργεί υπέροχα. Αξιοπιστία στο φουλ.
Από τότε και μετά έγινα Toyotάκιας.
Αν αλλάξω πάλι αυτοκίνητο (αν αποδεχθώ ότι το βαρύ οικονομικό τίμημα αξίζει να το διαθέσω) θα επιλέξω ηλεκτρικό ή υδρογόνου, σε 2-3 χρόνια από τώρα, όταν θα έχουν αναβαθμιστεί σε αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης. Αιτία είναι το ηλεκτρικό του αδελφού μου στο οποίο μπήκα, σαν συνοδηγός. Με όλα τα συστήματα ασφαλείας που σε κάνουν να ταξιδεύεις ήρεμος και ασφαλής. Άλλο επίπεδο!
Εγώ, νεαρός, ήμουν φανατικά αντίθετος με τα Γιαπωνέζικα. Το πρώτο μου όχημα ήταν ένα Peugeot 205 junior, 1100, 60 άλογα, από τα πρώτα injection (χωρίς καρμπυρατέρ) καταλυτικά, που ήρθαν στην Ελλάδα, το 1990. Στο δρόμο ήταν άπαιχτο, λόγω πολύ καλής οδηγικής συμπεριφοράς και χαμηλού βάρους (800 kg). Βέβαια, ήταν γυμνό από εξοπλισμό (ούτε καν a/c) και θορυβώδες.
To 2003 αποφάσισα να αλλάξω αυτοκίνητο και μεταξύ Corolla 1.6, Peugeot 307 1.6, Renault Megane 1.6 και Focus 1.8 επέλεξα το πρώτο.
Το παρήγγειλα Ιανουάριο, μου ήρθε Μάρτιο. Δεν μετάνιωσα ποτέ που το πήρα. Ο κινητήρας του μέχρι σήμερα, 22 έτη μετά, λειτουργεί υπέροχα. Αξιοπιστία στο φουλ.
Από τότε και μετά έγινα Toyotάκιας.
Αν αλλάξω πάλι αυτοκίνητο (αν αποδεχθώ ότι το βαρύ οικονομικό τίμημα αξίζει να το διαθέσω) θα επιλέξω ηλεκτρικό ή υδρογόνου, σε 2-3 χρόνια από τώρα, όταν θα έχουν αναβαθμιστεί σε αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης. Αιτία είναι το ηλεκτρικό του αδελφού μου στο οποίο μπήκα, σαν συνοδηγός. Με όλα τα συστήματα ασφαλείας που σε κάνουν να ταξιδεύεις ήρεμος και ασφαλής. Άλλο επίπεδο!
- Maurice_Escargot
- Δημοσιεύσεις: 1501
- Εγγραφή: Κυρ 23 Οκτ 2022, 11:28
Re: Cars&Moto
Η δικη μου νοοτροπια στο αυτκοκινητο ειναι περισσοτερο επενδυτικη αλλα παραλληλα να υπηρετει την καθημερινοτητα μου (πλεον με παιδια) Καθε 20-25000 χλμ κανω trade-off για κατι ανωτερο απο αυτο που ειχα πριν (ειμαι στο 3ο αυτοκινητο) ενω βρισκομαι ακομα μεσα στην εγγυηση.
Ειναι μια διαδικασια που λογικα καπου θα κατασταλαξει οταν τα ηλεκτρικα θα φτασουν σε μια αυτονομια ικανοποιητικη σε καποια χρονια, οπου και θα στραφω κι εγω εκει.
Το full hybrid της Toyota παντως φαινεται να ειναι τοπ!
Ειναι μια διαδικασια που λογικα καπου θα κατασταλαξει οταν τα ηλεκτρικα θα φτασουν σε μια αυτονομια ικανοποιητικη σε καποια χρονια, οπου και θα στραφω κι εγω εκει.
Το full hybrid της Toyota παντως φαινεται να ειναι τοπ!
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100388
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Το Xiaomi SU7 Ultra έσπασε τα χρονόμετρα στο Nurburgring
CAR & MOTOR TEAM
[youtube]I2EjtbqkZIU[/youtube]
Μετά το εκπληκτικό ρεκόρ του αγωνιστικού πρωτοτύπου SU7 Ultra πέρσι στη γερμανική πίστα, η Xiaomi επέστρεψε στην «πράσινη κόλαση» για να σημειώσει έναν εκπληκτικό χρόνο και με την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού της hypercar.
Το Xiaomi SU7 Ultra, η ακραία σπορ έκδοση του πρώτου αυτοκινήτου του κινεζικού κολοσσού, αποδίδει 1.527 ίππους μέσω τριών ηλεκτροκινητήρων και μπορεί επιταχύνει στα 0-100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα.
Με μήκος 5,113 μέτρα, είναι μεγαλύτερο από την Porsche Taycan, αλλά είναι και βαρύτερο με τα 2.360 κιλά του. Το μοντέλο κυκλοφόρησε στην Κίνα στα τέλη Φεβρουαρίου, με βασική τιμή που ξεκινά από 529.900 γιουάν (περίπου 72.000 ευρώ).
Πέρυσι τον Οκτώβριο, ένα αγωνιστικό πρωτότυπο του SU7 Ultra σημείωσε στην πίστα του Nurburgring τον εκπληκτικό χρόνο των 6 λεπτών και 46,8 δευτερολέπτων. Τότε η Xiaomi υποσχέθηκε ότι θα επέστρεφε στην «Πράσινη Κόλαση» για να επαναλάβει τον γρήγορο γύρο με ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το SU7 Ultra -που είναι διαθέσιμο για αγορά στην Κίνα- δεν έφτασε την απόδοση του πρωτοτύπου. Ωστόσο, ο χρόνος των 7 λεπτών και 4,95 δευτερολέπτων (στο μεγάλο βόρειο loop Nordschleife των 20,8 χιλιομέτρων) αποτελεί ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για ένα ηλεκτρικό sedan παραγωγής.
Αυτός ο χρόνος καθιστά το ηλεκτρικό hypercar της Xiaomi ταχύτερο από την Porsche Taycan Turbo GT, η οποία ολοκλήρωσε τη δοκιμασία στην απαιτητική γερμανική πίστα σε 7 λεπτά και 7,55 δευτερόλεπτα.
Επιπλέον, το Xiaomi SU7 Ultra ήταν ταχύτερο από τη Rimac Nevera, εκθρονίζοντας ουσιαστικά το κροατικό ηλεκτρικό hypercar από την κορυφή της λίστας των ηλεκτρικών οχημάτων παραγωγής στο Nurburgring. Η Nevera είχε ολοκληρώσει τον γύρο σε 7 λεπτά και 5,29 δευτερόλεπτα.
Από τα in-car πλάνα που δημοσίευσε η Xiaomi, το SU7 Ultra άγγιξε ταχύτητα 346 km/h (που επιβεβαιώθηκε από το GPS), γεγονός που το καθιστά το ταχύτερο sedan παραγωγής όλων των εποχών, είτε με κινητήρα βενζίνης είτε ηλεκτρικό. Ο τίτλος αυτός ανήκε προηγουμένως στη Maserati Ghibli 334 Ultima, με τελική ταχύτητα 334 km/h.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το SU7 Ultra που πέτυχε αυτό το χρόνο στο Nurburgring δεν ήταν η βασική έκδοση παραγωγής, καθώς η Xiaomi το εξόπλισε με το προαιρετικό πακέτο πίστας που είναι διαθέσιμο στους πελάτες. Αυτό δεν το αποκλείει από το να θεωρείται μοντέλο παραγωγής.
Το απόλυτο ρεκόρ για το ταχύτερο όχημα παραγωγής το Nurburgring, θυμίζουμε, κατέχει ακόμα η Mercedes-AMG One. Το γερμανικό hypercar, με τη μονάδα ισχύος της F1, ολοκλήρωσε τον γύρο σε 6 λεπτά και 29 δευτερόλεπτα πέρυσι. Όσον αφορά το απόλυτο ρεκόρ, αυτό ανήκει στην Porsche 919 Hybrid Evo, ένα όχημα αποκλειστικά για πίστα, με έναν εκπληκτικό χρόνο γύρου 5 λεπτών και 19,55 δευτερολέπτων.
CAR & MOTOR TEAM
[youtube]I2EjtbqkZIU[/youtube]
Μετά το εκπληκτικό ρεκόρ του αγωνιστικού πρωτοτύπου SU7 Ultra πέρσι στη γερμανική πίστα, η Xiaomi επέστρεψε στην «πράσινη κόλαση» για να σημειώσει έναν εκπληκτικό χρόνο και με την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού της hypercar.
Το Xiaomi SU7 Ultra, η ακραία σπορ έκδοση του πρώτου αυτοκινήτου του κινεζικού κολοσσού, αποδίδει 1.527 ίππους μέσω τριών ηλεκτροκινητήρων και μπορεί επιταχύνει στα 0-100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα.
Με μήκος 5,113 μέτρα, είναι μεγαλύτερο από την Porsche Taycan, αλλά είναι και βαρύτερο με τα 2.360 κιλά του. Το μοντέλο κυκλοφόρησε στην Κίνα στα τέλη Φεβρουαρίου, με βασική τιμή που ξεκινά από 529.900 γιουάν (περίπου 72.000 ευρώ).
Πέρυσι τον Οκτώβριο, ένα αγωνιστικό πρωτότυπο του SU7 Ultra σημείωσε στην πίστα του Nurburgring τον εκπληκτικό χρόνο των 6 λεπτών και 46,8 δευτερολέπτων. Τότε η Xiaomi υποσχέθηκε ότι θα επέστρεφε στην «Πράσινη Κόλαση» για να επαναλάβει τον γρήγορο γύρο με ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το SU7 Ultra -που είναι διαθέσιμο για αγορά στην Κίνα- δεν έφτασε την απόδοση του πρωτοτύπου. Ωστόσο, ο χρόνος των 7 λεπτών και 4,95 δευτερολέπτων (στο μεγάλο βόρειο loop Nordschleife των 20,8 χιλιομέτρων) αποτελεί ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για ένα ηλεκτρικό sedan παραγωγής.
Αυτός ο χρόνος καθιστά το ηλεκτρικό hypercar της Xiaomi ταχύτερο από την Porsche Taycan Turbo GT, η οποία ολοκλήρωσε τη δοκιμασία στην απαιτητική γερμανική πίστα σε 7 λεπτά και 7,55 δευτερόλεπτα.
Επιπλέον, το Xiaomi SU7 Ultra ήταν ταχύτερο από τη Rimac Nevera, εκθρονίζοντας ουσιαστικά το κροατικό ηλεκτρικό hypercar από την κορυφή της λίστας των ηλεκτρικών οχημάτων παραγωγής στο Nurburgring. Η Nevera είχε ολοκληρώσει τον γύρο σε 7 λεπτά και 5,29 δευτερόλεπτα.
Από τα in-car πλάνα που δημοσίευσε η Xiaomi, το SU7 Ultra άγγιξε ταχύτητα 346 km/h (που επιβεβαιώθηκε από το GPS), γεγονός που το καθιστά το ταχύτερο sedan παραγωγής όλων των εποχών, είτε με κινητήρα βενζίνης είτε ηλεκτρικό. Ο τίτλος αυτός ανήκε προηγουμένως στη Maserati Ghibli 334 Ultima, με τελική ταχύτητα 334 km/h.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το SU7 Ultra που πέτυχε αυτό το χρόνο στο Nurburgring δεν ήταν η βασική έκδοση παραγωγής, καθώς η Xiaomi το εξόπλισε με το προαιρετικό πακέτο πίστας που είναι διαθέσιμο στους πελάτες. Αυτό δεν το αποκλείει από το να θεωρείται μοντέλο παραγωγής.
Το απόλυτο ρεκόρ για το ταχύτερο όχημα παραγωγής το Nurburgring, θυμίζουμε, κατέχει ακόμα η Mercedes-AMG One. Το γερμανικό hypercar, με τη μονάδα ισχύος της F1, ολοκλήρωσε τον γύρο σε 6 λεπτά και 29 δευτερόλεπτα πέρυσι. Όσον αφορά το απόλυτο ρεκόρ, αυτό ανήκει στην Porsche 919 Hybrid Evo, ένα όχημα αποκλειστικά για πίστα, με έναν εκπληκτικό χρόνο γύρου 5 λεπτών και 19,55 δευτερολέπτων.
- ΑποστόληςΑ
- Δημοσιεύσεις: 100388
- Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
- Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)
Re: Cars&Moto
Ηλεκτρικό ή θερμικό αυτοκίνητο στον καύσωνα - Ποιο κερδίζει σε συντήρηση, ψύξη και κόστος
Car & Driver
Καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες ο υδράργυρος σκαρφαλώνει στα… κόκκινα και οι αποδράσεις είναι πιο συχνές, ο τυπικός οδηγός γνωρίζει καλά την αξία της σωστής συντήρησης του αυτοκινήτου του. Είναι όμως όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο… ανεκτικά σε συνθήκες καύσωνα; Στη μάχη ηλεκτρικά vs θερμικά, ποιο όχημα αποδεικνύεται πιο έτοιμο για το ελληνικό καλοκαίρι;
Η απάντηση, όπως θα διαπιστώσετε στη σύγκριση που ακολουθεί, είναι ξεκάθαρη και βρίσκεται στην απλή τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την πολυπλοκότητα μιας θερμικής κατασκευής.
1. Συντήρηση: Η κλασική λίστα των θερμικών
Η προετοιμασία ενός θερμικού αυτοκινήτου για το καλοκαίρι περιλαμβάνει:
Έλεγχο ψυγείου και συστήματος ψύξης.
Αναπλήρωση ή αλλαγή αντιψυκτικού/υγρών.
Έλεγχο θερμοστάτη,ανεμιστήρα ψυγείου, ιμάντων.
Αλλαγή λαδιών και φίλτρων.
Έλεγχο φρέον και aircondition.
Η ζέστη αυξάνει την πίεση σε όλα αυτά τα συστήματα. Μια αστοχία μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση ή καθυστέρηση στο ταξίδι και πολλά απρόοπτα. Και φυσικά, όλα αυτά έχουν κόστος, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
2. Ηλεκτρικά: Συντήρηση σχεδόν μηδενική
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν με τελείως διαφορετική φιλοσοφία:
Δεν έχουν θερμικό κινητήρα, άρα απουσιάζει κάθε ανάγκη για αλλαγή λαδιών, έλεγχο αντλιών ή θερμοστάτη.
Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, κλειστού κυκλώματος και ελάχιστης φθοράς.
Δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη όπως ιμάντες που φθείρονται από τη ζέστη.
Ο μοναδικός βασικός έλεγχος αφορά το υγρό πλυστικού και, περιστασιακά, τακάκια/δισκόπλακες.
H διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του κλιματιστικού των ηλεκτρικών οχημάτων
Τα EVs χρησιμοποιούν ηλεκτρικό συμπιεστή ή (προαιρετικά) αντλία θερμότητας (heat pump) για ψύξη και θέρμανση, χωρίς εξάρτηση από θερμικό κινητήρα. Η αντλία θερμότητας μεταφέρει θερμότητα αντί να τη δημιουργεί, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα προσφέρει σταθερή απόδοση, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω app και βελτιστοποιημένη αυτονομία, ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασίες. Εκ των πραγμάτων μικρότερη συντήρηση σε σχέση με το κλιματιστικό σύστημα ενός θερμικού ΙΧ.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας, χρησιμοποιούν αντιστάσεις υψηλής τάσης (PTC – Positive Temperature Coefficient heaters) για τη θέρμανση της καμπίνας. Το A/C παραμένει ηλεκτρικό, αλλά λειτουργεί πιο απλά: α) Ο ηλεκτρικός συμπιεστής ψύχει τον αέρα με τον ίδιο τρόπο όπως σε EVs με αντλία θερμότητας και, β) O ψυχρός αέρας παράγεται εύκολα και με μικρότερη ενεργειακή επιβάρυνση, ακόμα και χωρίς αντλία θερμότητας. Άρα το καλοκαίρι η απουσία αντλίας θερμότητας δεν επηρεάζει σημαντικά την απόδοση του κλιματιστικού σε ένα EV. Το αντίθετο συμβαίνει το χειμώνα, όπου οι ηλεκτρικές αντιστάσεις του συστήματος καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια (συγκριτικά με την αντλία θερμότητας) με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία του οχήματος σε συνθήκες ψύχους 20-30%.
Τι περιλαμβάνει η συντήρηση κλιματιστικού των EVs:
Έλεγχο και πλήρωση ψυκτικού υγρού (φρέον), αν και σπανιότερα από τα θερμικά.
Καθαρισμό ή αλλαγή φίλτρου καμπίνας, απαραίτητος για καθαρό αέρα.
Έλεγχο της αντλίας θερμότητας και του συμπιεστή. Γίνεται σε service EV, κυρίως προληπτικά.
Αναβάθμιση λογισμικού. Κάποια EVs βελτιώνουν τη θερμοδιαχείριση μέσω updates.
Το αποτέλεσμα; Η καλοκαιρινή προετοιμασία ενός EV περιορίζεται σε έναν απλό οπτικό έλεγχο και έναν μικρότερο και σε κόστος για το κλιματιστικό!
3. Κλιματισμός: Διαφορές λειτουργίας
Το A/C σε θερμικά εξαρτάται από την απόδοση του κινητήρα, με αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση σε ρελαντί, ανάγκη για πλήρωση φρέον και φυσικά έξτρα κόστος αλλαγής ιμάντων A/C.
Αντίθετα, στα EVs οηλεκτρικός συμπιεστής λειτουργεί ανεξάρτητα από την κίνηση του οχήματος. Επιπλέον, μπορεί να ενεργοποιηθεί απομακρυσμένα μέσω εφαρμογής πριν μπεις στο όχημα, δεν επηρεάζεται από τις στροφές του κινητήρα και τέλος, δεν χρειάζεται μηχανική συντήρηση
4. Μπαταρία: Πλεονέκτημα Τεχνολογίας
Οι θερμικές μπαταρίες (12V) ζορίζονται στον καύσωνα και συχνά αποφορτίζονται.
Αντίθετα, οι μπαταρίες των EVs διαθέτουν σύστημα ενεργής ψύξης/θέρμανσης, αυτόματη θερμοδιαχείριση και προστασία από θερμική φθορά και απώλεια φόρτισης, ενώ η αυτονομία τους διατηρείται ακόμα και στους 40°C.
Συμπέρασμα: Ποιος κερδίζει πραγματικά;
Στον πίνακά που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στην καλοκαιρινή προετοιμασία ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα; Ξεκάθαρο. Τα ηλεκτρικά κερδίζουν κατά κράτος σε αυτόν τον τομέα!
Car & Driver
Καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες ο υδράργυρος σκαρφαλώνει στα… κόκκινα και οι αποδράσεις είναι πιο συχνές, ο τυπικός οδηγός γνωρίζει καλά την αξία της σωστής συντήρησης του αυτοκινήτου του. Είναι όμως όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο… ανεκτικά σε συνθήκες καύσωνα; Στη μάχη ηλεκτρικά vs θερμικά, ποιο όχημα αποδεικνύεται πιο έτοιμο για το ελληνικό καλοκαίρι;
Η απάντηση, όπως θα διαπιστώσετε στη σύγκριση που ακολουθεί, είναι ξεκάθαρη και βρίσκεται στην απλή τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την πολυπλοκότητα μιας θερμικής κατασκευής.
1. Συντήρηση: Η κλασική λίστα των θερμικών
Η προετοιμασία ενός θερμικού αυτοκινήτου για το καλοκαίρι περιλαμβάνει:
Έλεγχο ψυγείου και συστήματος ψύξης.
Αναπλήρωση ή αλλαγή αντιψυκτικού/υγρών.
Έλεγχο θερμοστάτη,ανεμιστήρα ψυγείου, ιμάντων.
Αλλαγή λαδιών και φίλτρων.
Έλεγχο φρέον και aircondition.
Η ζέστη αυξάνει την πίεση σε όλα αυτά τα συστήματα. Μια αστοχία μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση ή καθυστέρηση στο ταξίδι και πολλά απρόοπτα. Και φυσικά, όλα αυτά έχουν κόστος, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
2. Ηλεκτρικά: Συντήρηση σχεδόν μηδενική
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν με τελείως διαφορετική φιλοσοφία:
Δεν έχουν θερμικό κινητήρα, άρα απουσιάζει κάθε ανάγκη για αλλαγή λαδιών, έλεγχο αντλιών ή θερμοστάτη.
Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, κλειστού κυκλώματος και ελάχιστης φθοράς.
Δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη όπως ιμάντες που φθείρονται από τη ζέστη.
Ο μοναδικός βασικός έλεγχος αφορά το υγρό πλυστικού και, περιστασιακά, τακάκια/δισκόπλακες.
H διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του κλιματιστικού των ηλεκτρικών οχημάτων
Τα EVs χρησιμοποιούν ηλεκτρικό συμπιεστή ή (προαιρετικά) αντλία θερμότητας (heat pump) για ψύξη και θέρμανση, χωρίς εξάρτηση από θερμικό κινητήρα. Η αντλία θερμότητας μεταφέρει θερμότητα αντί να τη δημιουργεί, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα προσφέρει σταθερή απόδοση, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω app και βελτιστοποιημένη αυτονομία, ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασίες. Εκ των πραγμάτων μικρότερη συντήρηση σε σχέση με το κλιματιστικό σύστημα ενός θερμικού ΙΧ.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν είναι εξοπλισμένα με αντλία θερμότητας, χρησιμοποιούν αντιστάσεις υψηλής τάσης (PTC – Positive Temperature Coefficient heaters) για τη θέρμανση της καμπίνας. Το A/C παραμένει ηλεκτρικό, αλλά λειτουργεί πιο απλά: α) Ο ηλεκτρικός συμπιεστής ψύχει τον αέρα με τον ίδιο τρόπο όπως σε EVs με αντλία θερμότητας και, β) O ψυχρός αέρας παράγεται εύκολα και με μικρότερη ενεργειακή επιβάρυνση, ακόμα και χωρίς αντλία θερμότητας. Άρα το καλοκαίρι η απουσία αντλίας θερμότητας δεν επηρεάζει σημαντικά την απόδοση του κλιματιστικού σε ένα EV. Το αντίθετο συμβαίνει το χειμώνα, όπου οι ηλεκτρικές αντιστάσεις του συστήματος καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια (συγκριτικά με την αντλία θερμότητας) με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτονομία του οχήματος σε συνθήκες ψύχους 20-30%.
Τι περιλαμβάνει η συντήρηση κλιματιστικού των EVs:
Έλεγχο και πλήρωση ψυκτικού υγρού (φρέον), αν και σπανιότερα από τα θερμικά.
Καθαρισμό ή αλλαγή φίλτρου καμπίνας, απαραίτητος για καθαρό αέρα.
Έλεγχο της αντλίας θερμότητας και του συμπιεστή. Γίνεται σε service EV, κυρίως προληπτικά.
Αναβάθμιση λογισμικού. Κάποια EVs βελτιώνουν τη θερμοδιαχείριση μέσω updates.
Το αποτέλεσμα; Η καλοκαιρινή προετοιμασία ενός EV περιορίζεται σε έναν απλό οπτικό έλεγχο και έναν μικρότερο και σε κόστος για το κλιματιστικό!
3. Κλιματισμός: Διαφορές λειτουργίας
Το A/C σε θερμικά εξαρτάται από την απόδοση του κινητήρα, με αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση σε ρελαντί, ανάγκη για πλήρωση φρέον και φυσικά έξτρα κόστος αλλαγής ιμάντων A/C.
Αντίθετα, στα EVs οηλεκτρικός συμπιεστής λειτουργεί ανεξάρτητα από την κίνηση του οχήματος. Επιπλέον, μπορεί να ενεργοποιηθεί απομακρυσμένα μέσω εφαρμογής πριν μπεις στο όχημα, δεν επηρεάζεται από τις στροφές του κινητήρα και τέλος, δεν χρειάζεται μηχανική συντήρηση
4. Μπαταρία: Πλεονέκτημα Τεχνολογίας
Οι θερμικές μπαταρίες (12V) ζορίζονται στον καύσωνα και συχνά αποφορτίζονται.
Αντίθετα, οι μπαταρίες των EVs διαθέτουν σύστημα ενεργής ψύξης/θέρμανσης, αυτόματη θερμοδιαχείριση και προστασία από θερμική φθορά και απώλεια φόρτισης, ενώ η αυτονομία τους διατηρείται ακόμα και στους 40°C.
Συμπέρασμα: Ποιος κερδίζει πραγματικά;
Στον πίνακά που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στην καλοκαιρινή προετοιμασία ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα; Ξεκάθαρο. Τα ηλεκτρικά κερδίζουν κατά κράτος σε αυτόν τον τομέα!