από xaris4 » Δευτ 15 Οκτ 2018, 20:46
Αποστόλη, επειδή έχω βάλει CNG στο αυτοκίνητό μου FORD MONDEO1,8 του 2002 έχω να πω ότι έχει τα υπέρ και τα κατά. Ο καθένας ζυγίζει τί τον βολεύει και αποφασίζει.
1. Οι δεξαμενές ακόμη είναι πανάκριβες, ογκώδεις και αρκετά βαριές, εκτός αν τοποθετήσεις δεξαμενή ανθρακονημάτων οπότε το βάρος δεν ανεβαίνει τόσο αλλά εκτοξεύεται το κόστος. Με νούμερα, η δεξαμενή που παίρνει 10,5 κιλά πό μόνη της ζυγίζει πάνω από 70 κιλά. Αναγκαστικά αλλαγή ελατηρίων πίσω, αλλιώς το αυτοκίνητο δεν πάει καθόλου καλά.Επίσης καλύπτει περίπου το 1/3 του χώρου αποσκευών και δεν υπάρχει δυνατότητα εκμετάλευσης του χώρου των πίσω επιβατών καθώς και να ρίξεις τα καθίσματα υπάρχει η δεξαμενή εκεί και δεν έχεις αυτή τη συνέχεια στο χώρο. Για να καταλάβεις ρίχνοντας τα καθίσματα είχα καθαρό μήκος λίγο πάνω από 2 μέτρα.Τα προβλήματα αυτά βέβαια δεν υφίστανται με την αγορά εργοστασιακού αυτοκινήτου.
2. Ο αριθμός των πρατηρίων με φυσικό αέριο είναι ακόμη περιορισμένος, οπότε μπορεί τα υπάρχοντα πρατήρια να μη βολεύουν από άποψη θέσης. Για να κατέβουμε κάτω για τον τελικό είμασταν σχετικά οκ, καθώς σταματήσαμε Λάρισα, λίγο έξω από Λαμία και μετά στην Αθήνα. Στην επιστροφή όμως το πρατήριο στη Λάρισα ήταν κλειστό, κλείνει μετά τις 22:00. Αποοτέλεσμα τα τελευταία 150 περίπου χιλιόμετρα με βενζίνη. Υπάρχει βέβαια στο Βόλο άλλο πρατήριο αλλά συζητάμε για μεγάλη παράκαμψη. Επίσης κάποιες φορές έχει το πρατήριο να μην μπορεί να διαθέσει καύσιμο λόγω θεμάτων ασφαλείας ή βλάβης. Τότε μένεις εντελώς ξεκρέμαστος.
3. Το κόστος τοποθέτησης είναι ακόμη πολύ ακριβό και πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το συνεργείο που θα κάνεις τη μετατροπή θα είναι καλό. Η fysikon έχει λίστα με συνεργεία που τα έχει πιστοποιήσει, αλλά και πάλι δεν ξέρω αν ο καθένας μας εμπιστεύεται κάτι που του λένε χωρίς να έχει ιδία γνώση. Επίσης το πρόβλημα αυτό δεν υφίστατε σε περίπτωση αγοράς εργοστασιακού αυτοκινήτου.
4. Η ισχύς του κινητήρα περιορίζεται κατά 15% σύμφωνα με την εταιρία, οπότε δεν είναι για να πτάμε φουλ γκάζι. Έχει τη δυνατότητα βέβαια το σύστημα αναγνωρίζοντας τις απαιτήσεις να αλλάζει άμεσα το καύσιμο σε βενζίνη. Γενικώς δεν έχεις το γκάζι που είχες πριν, αλλά τη μετατροπή την κάνεις για οικονομία και όχι για να έχεις δύναμη.
Μέχρις στιγμή θετικό δεν είπα και δικαίως θα ρωτήσει κάποιος γιατί να βάλει CNG στο αυτοκίνητό του. Οι λόγοι είναι οι εξής:
1. Ασφάλεια σε σχέση με το υγραέριο.
2. Ότι πιο πράσινο σε καύσιμο σε αυτοκίνητα ευρείας κυκλοφορίας.
3. Οικονομία. Συνολικά η κατανάλωση σε βενζίνη και CNG στο δικό μου αυτοκίνητο είναι περίπου 5€/100km μετρημένα μέχρις στιγμής αρκετές φορές. (2.170km 105€ σύνολο). Για να καταλάβεις σκεφτόμουνα αρχικώς να πάω Βουδαπέστη από Θεσσαλονίκη με παρέα για το Βίντι Π.Α.Ο.Κ., βρήκα σε όλη τη διαδρομή πρατήρια και με πρόχειρους υπολογισμούς τα έξοδα για το αυτοκίνητο θα ήταν περίπου 100€. Καλό ποσό για πήγαινε και έλα ε;
Αυτά από την μέχρι στιγμή εμπειρία μου τους τελευταίους 8 μήνες και πάνω από 12.000km.