Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό K_geo » Τετ 08 Ιούλ 2015, 12:44

Απόστολε αν η χρηματιστηριακή κρίση στην Κίνα περάσει στην πραγματική οικονομία το γκρεξιτ θα ειναι ενα γεγονός χωρίς σημασία... ;)
"να παραμερίσουμε όλοι τα πάθη και τις διαφορές μας.Συσπειρωμένοι όλοι θα τα καταφέρουμε."Θ4
"Μην κοιτάς τι μπορεί να κάνει ο ΠΑΟΚ για σένα αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τον ΠΑΟΚ."ΠΑΟΚ N.Y Club
"Της πατρίδος μου η σημαία έχει χρώμα ασπρόμαυρο"
Άβαταρ μέλους
K_geo
 
Δημοσιεύσεις: 16988
Εγγραφή: Τετ 27 Μάιος 2009, 15:36
Τοποθεσία: 74χλμ απο Τουμπα.

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό Φοίνικας » Τετ 08 Ιούλ 2015, 12:52

Ο Βαρουφάκης φταίει, περιμένω έγκυρη κι έγκριτη ανάλυση από τους διεθνείς οίκους μόδας.
Άβαταρ μέλους
Φοίνικας
 
Δημοσιεύσεις: 1100
Εγγραφή: Σάβ 30 Μάιος 2015, 07:56

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Πέμ 23 Ιούλ 2015, 12:43

Πρωτογενές πλεόνασμα 1,884 δισ. ευρώ για το Α΄ Εξάμηνο του 15
Έναντι 707 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο του 2014

newsfish - 23-07-2015 - 13:04

Σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού το εξάμηνο το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης ανήλθε σε 1,414 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 2,419 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και στόχου για έλλειμμα 4, 606 δισ. ευρώ.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 21,828 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 898 εκατ. ευρώ ή 4,0 % έναντι του στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 19,799 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,657 δισ. ευρώ ή 7,7 % έναντι του στόχου.

Ειδικότερα, η υστέρηση, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2015, έναντι του στόχου οφείλεται:

- στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 468 εκατ. ευρώ ή 13,3%
- στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 883 εκατ. ευρώ ή 84%
- στο ΦΠΑ κατά 534 εκατ. ευρώ ή 8% (ειδικότερα στο ΦΠΑ λοιπών προϊόντων κατά 474 εκατ. ευρώ)
- στα έσοδα από τη μεταφορά αποδόσεων από τη διακράτηση ομολόγων του Ε.Δ. στα χαρτοφυλάκια των κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs & SMPs) κατά 264 εκατ. ευρώ ή 47,6%
- στα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 105 εκατ. ευρώ ή 34,3%

Αυξημένοι έναντι του στόχου είναι:

· οι φόροι στην περιουσία κατά 185 εκατ. ευρώ ή 23%,
· τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 327 εκατ. ευρώ ή 18,1%, και
· τα έσοδα του προγράμματος από την ενίσχυση της ρευστότητας λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κατά 805 εκατ. ευρώ ή 1317%.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 52970
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό kataramenos5 » Πέμ 23 Ιούλ 2015, 12:47

Γιουπι.Πως το λεγαν εκεινο το ανεκδοτο με το γαιδαρο του Χοτζα? Α ναι:

Ο Χότζας είχε ένα γάιδαρο που τον βοηθούσε στις καθημερινές του δουλειές. Κάποια περίοδο που τα οικονομικά του, δεν πήγαιναν καλά, σκέφτηκε μεταξύ άλλων οικονομικών μέτρων να μειώσει τα έξοδά του γαϊδάρου του μειώνοντας σιγά-σιγά την τροφή του! Άρχισε έτσι, να του μειώνει την καθημερινή ποσότητα του σανού που του ‘δινε, τόσο ώστε σ’ ένα μήνα να σταματήσει τελείως να του δίνει τροφή. Ο γάιδαρος, φυσικά ψόφησε. Και τότε ο Χότζας, με παράπονο, είπε: «Για δες ατυχία, τώρα που ο γάιδαρος έμαθε να μην τρώει, ψόφησε».
#Kalofagota
Άβαταρ μέλους
kataramenos5
 
Δημοσιεύσεις: 17971
Εγγραφή: Δευτ 04 Οκτ 2010, 08:50

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 08 Ιαν 2016, 12:16

Έκτακτο! Η Ελλάδα βγάζει ατελείωτο πετρέλαιο...

voicenews - 08 Ιανουάριος 2016

Ευχάριστα και ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα της πρώτης γεώτρησης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το voicenews.gr την Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2015, η γεώτρηση PA-35A στον Πρίνο έχει παραδοθεί στην παραγωγή, δίνοντας έως τώρα πάνω από 1.500 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Η προαναφερθείσα ποσότητα είναι η διπλάσια της αναμενόμενης. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας. Δήλωσε τα εξής: «Μέσα σε ένα τελείως αρνητικό διεθνές περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από την κατάρρευση της τιμής του πετρελαίου με απώλειες της τάξης του 70% και τα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004 και μετά, τις ματαιώσεις επενδυτικών σχεδίων αξίας εκατοντάδων δισ. δολαρίων καθώς και τις εκατοντάδες χιλιάδες απολύσεις στον κλάδο, μία ελληνική εταιρεία, παρά την πολιτική αβεβαιότητα και τις τελείως αρνητικές για το επιχειρείν συνθήκες που χαρακτήρισαν την χώρα στη διάρκεια του 2015, κατάφερε να αντλήσει νέο πετρέλαιο από τον Πρίνο, το μοναδικό παραγωγό κοίτασμα της πατρίδας μας».
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 52970
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό Μπαρκαρούτσος » Παρ 08 Ιαν 2016, 22:25

Ποιος το *αμάει το πετρέλαιο, σιγά σιγά τελειώνει, σε 50 χρόνια θα το πουλάνε στα περίπτερα.
Μάγκας είναι όποιος κάνει μπίζνες με φυσικό αέριο...
Ο γαύρος είναι ανίκητος, λέγατε, θυμάστε; Τώρα γύρισε ο τροχός, πουτάνες τώρα σωπάστε για ν'ακούσετε τα γέλια των χαμένων που πάνω στα συντρίμμια σας χορεύουν.
Άβαταρ μέλους
Μπαρκαρούτσος
 
Δημοσιεύσεις: 28043
Εγγραφή: Κυρ 01 Μαρ 2009, 17:27
Τοποθεσία: Βορράς

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό Μαυρο Χιονι » Παρ 08 Ιαν 2016, 23:03

Οι ίδιοι οι πετρελαιαδες κάνουν ντίλ και με το αέριο
Όσοι πάμε, τόσοι γυρίζουμε!
Άβαταρ μέλους
Μαυρο Χιονι
 
Δημοσιεύσεις: 6747
Εγγραφή: Τετ 11 Δεκ 2013, 22:23

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό Lacedaemonian » Δευτ 18 Ιαν 2016, 13:26

Τυπικη Black Monday σημερα για το ΧΑΑ.........Για το πετρελαιο που λετε πιο πανω θα σας τα γραψω καποια αλλη στιγμη που θα εχω χρονο για αναλυσεις(ανοιγουν και οι κανουλες του Ιραν αν και η συμφωνια ετοιμαζοταν απο καιρο με οτι αυτο συνεπαγεται...)Παντως το γεγονος οτι "οι πετρελαιαδες πουλανε και το αεριο" ΔΕΝ ειναι απολυτως σωστο(πχ η Ρωσια μονη της ειναι 2η πισω σε παραγωγη πετρελαιου απ -ολον ΜΑΖΙ-τον ΟΠΕΚ αλλα σε Φ.Α. μαλλον τους ξεπερνα ολους μαζι...)αν και σε γενικες γραμμες θα μπορουσε και να ισχυει.....
Το Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν
Άβαταρ μέλους
Lacedaemonian
 
Δημοσιεύσεις: 2385
Εγγραφή: Τετ 21 Ιαν 2015, 13:02
Τοποθεσία: Σπάρτη/Μάνη

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό goran 64 » Παρ 25 Μαρ 2016, 20:57

Η κυβέρνηση μας (λέει) σκέφτεται να εξομοιώσει τον ειδικό φόρο πετρελαίου κίνησης μ αυτόν της βενζίνης και μαζί μ αυτόν και την τιμή των δύο πετρελαϊκών προϊόντων!!!

Αλήθεια ή απλά "έρευνα αγοράς" μέσω των Μ.Μ.Ε. δια της μεθόδου του ΣΟΚ ???

Ας απαντήσει κανένας πιο ειδικός από εμένα, αν θέλει φυσικά!!!

Υ.Γ. Για το φυσικό αέριο δεν ακούστηκε (ακόμα) κάτι αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτό ακολουθεί αυτόματα την τιμή του πετρελαίου, δεν ξέρω όμως αν συνδέεται με αυτή του κίνησης ή του θέρμανσης!!!
Π.αλεύω ασταμάτηταΑ.ντιστέκομαι στην αδικίαΟ.νειρεύομαι με υπομονήΚ.ατακτώ πάντα τίμια
Ένα το χελιδόνι κι η άνοιξη ακριβή, για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή!!!!
Σήφη,"οπαδέ του Π.Α.Ο.Κ.", έφυγες νωρίς στις 16/2/2016...σε τιμάω αδερφέ μου, καλή αντάμωση!!!!
Άβαταρ μέλους
goran 64
 
Δημοσιεύσεις: 25256
Εγγραφή: Δευτ 05 Οκτ 2015, 15:20
Τοποθεσία: Πόλη του Π.Α.Ο.Κ.!!!!

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Πέμ 23 Μαρ 2017, 12:23

Κι όμως τελικά το ρωσικό φυσικό αέριο θα περάσει διαμέσου της Ελλάδας στην Ευρώπη!
ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΑΛΛΑ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΒΑΖΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ (ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ) ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝ


του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
http://www.pronews.gr/portal/20170323/e ... is-elladas

Κι όμως τελικά το ρωσικό φυσικό αέριο θα περάσει διαμέσου της Ελλάδας στην υπόλοιπη Ευρώπη χρησιμοποιώντας τον περίφημο «Νότιο Διάδρομο»

Η ρωσική Gazprom και η ιταλική Eni υπέγραψαν Μνημόνιο αλληλοκατανόησης για την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, με κύριο αγοραστή την Ιταλία μέσω του «Νότιου Διαδρόμου Μεταφοράς»

Το Μνημόνιο αφορά την επικαιροποίηση των συμβολαίων που αφορούν την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ιταλία και υπογράφτηκε στην Μόσχα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Gazprom Αλεξέι Μίλερ και τον Γενικό Διευθυντή του ομίλου Eni S.p.Α Κλαούντιο Ντεσκαλάτσι .

Στην ανακοίνωση της η Gazprom αναφέρει ότι «Η επικαιροποίηση των συμβολαίων θα αφορά μόνο τις αλλαγές των σημείων παράδοσης στον πλαίσιο της παροχής που διοχετεύεται μέσω του Νότιου Διαδρόμου».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μίλερ σε δηλώσεις του είπε ότι οι ιταλικές εταιρείες ζήτησαν να μεταφερθεί το σημείο παράδοσης του ρωσικού φυσικού αερίου που βρίσκεται βόρεια της χώρας (από την Αυστρία) στο νότιο τμήμα της Ιταλίας.

Εδω προκύπτει το ζήτημα του πως θα μπορούσε να ιναοποιηθεί η αλλαγή αυτή του σημείου παράδοσης και ο πιο λογικός τρόπος είναθι η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού φυσικού αερίου Turkish Stream, (η δυναμικότητα μεταφοράς του φθάνει τα 15,75 δισεκ. κυβικά μέτρα, ετησίως ) ο οποίος θα καταλήγει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Από εκεί οι Ρώσοι είχαν πει ότι είναι «θέμα των Ευρωπαίων πως θα το μεταφέρουν και πως θα το παραλάβουν»

«Το έργο Poseidon, είναι μια από τις εκδοχές σύνδεσης με τον Turkish Stream, που θα εξυπηρετεί τους ευρωπαίους καταναλωτές, παρότι υπάρχουν και άλλες εκδοχές που εξετάζονται», είχε δηλώσει το 2016 ο Α.Μίλερ προσθέτοντας ότι «στην παρούσα στιγμή έχει προτεραιότητα αυτή η εκδοχή».

Σε αυτό το σημείο μπορεί να συνδεθεί ο αγωγός φυσικού αερίου Poseidon δημιουργώντας επί της ουσίας τον περιβόητο Greek Stream δηλαδή το ελληνικό τμήμα του «νότιου διαδρόμου μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου» που θα παρακάμπτει την ασταθή Ουκρανία

Ο αγωγός φυσικού αερίου Poseidon, θα περνάει από την Ελλάδα και θα καταλήγει υποθαλάσσια μέσω του Ιονίου στη νότιο Ιταλία.

«Ο αγωγός EastMed (Ισραήλ - Κύπρος - Ελλάδα), όπως και οι αγωγοί ΠΟΣΕΙΔΩΝ (Ελλάδα - Ιταλία) και ο IGB (ελληνοβουλγαρικός) πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα στην Ευρώπη και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», είχε δηλώσει προ έξι μηνών ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος και ήξερε καλά τι έλεγε.

Οι Αμερικανοί (τουλάχιστον του Μ.Ομπάμα) μπορεί να μην θέλουν τον ρωσικό αγωγό αερίου αλλά οι Ιταλοί τον θέλουν και γνωρίζουν ότι ο ΤΑΡ και το αζερικό φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορούν να ικανοποιήσουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, τόσο σε μέγεθος όσο και σε κόστος.

Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Ιταλίας (IGI) αποτελείται από δύο τμήματα: το χερσαίο τμήμα (Κομοτηνή – Θεσπρωτικές ακτές), μήκους περίπου 600 χλμ. το οποίο αναπτύσσεται από τον ΔΕΣΦΑ και το υποθαλάσσιο τμήμα του έργου, με μήκος 200 περίπου χλμ (Θεσπρωτικές ακτές – Οτράντο Ιταλίας), το οποίο αναπτύσσεται από την ελληνική εταιρεία με την επωνυμία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.».

Στην εν λόγω εταιρεία συμμετέχουν ισοµερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON.
Ο αγωγός έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μεταφέρει 14 bcm με δυνατότητα αναβάθμισης μέχρι και 20 bcm φυσικού αερίου κατ’ έτος από τις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής ή/και της Κασπίας προς την Ιταλία, μέσω της Τουρκίας και της Ελλάδας.

Η Ε.Ε. αναγνωρίζοντας τη στρατηγική σημασία του αγωγού ITGI ως έργο Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, το συμπεριέλαβε μεταξύ των έργων του Νοτίου διαδρόμου που συγχρηματοδοτήθηκαν από τους πόρους των προγραμμάτων Διευρωπαικά Δίκτυα στον τομέα της Ενέργειας (ΤΕΝ-Ε) και Ευρωπαϊκό Σχεδίο Οικονομικής Ανάκαμψης στον τομέα της ενέργειας (EEPR). Επιπλέον, το έργο του Ελληνο-Ιταλικού Υποθαλάσσιου Διασυνδετήριου Αγωγού «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» έχει περιληφθεί στη λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (PCIs), βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 347/2013.

Ο Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ έχει λάβει το σύνολο των υποχρεωτικών αδειών για την κατασκευή και λειτουργία του.

Κατά την παρούσα φάση είναι σε εξέλιξη ενέργειες για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών αερίου, με σκοπό τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του Έργου και την αντίστοιχη ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων ενεργειών, ώστε το Έργο να είναι έτοιμο για την λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (Final Investment Decision-FID).

Κανείς δεν γνωρίζει ακόμα τι στάση θα κρατήσουν οι ΗΠΑ του Ν.Τραμπ αλλά εάν τελικά η Τουρκία επιτρέψει την δημιουργία του αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου και με δεδομένου ότι οι Ιταλοί το θέλουν και το απαιτούν, πολύ δύσκολα μια ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να «σαμποτάρει» με προφάσεις και δικαιολογίες το ενδιάμεσο τμήμα
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 52970
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό tolis01 » Πέμ 23 Μαρ 2017, 14:01

Του αρθρογράφου του διέφυγε, πως ο NordStream2 τελεί υπο κατασκευή και αναμένεται να τελειώσει ¨σεμνά και ταπεινά¨ πριν το 2019.
Προσκυνημηνένη η Μερκέλα μεν, αλλά όχι και να γ@μ@σουμε τη βιομηχανία μας δε.

Προφανώς η πλευρά του προμηθευτή (Gazprom) αναζητεί να κάνει hedging και με εναλλακτικές διαδρομές, αλλά όχι και να προκαλούμε λάθος εντυπώσεις. Τα capacities των NordStream1 και NordStream2 καλύπτουν πλήρως τις ενεργειακές ανάγκες της Δ. Ευρώπης.
Μπάι δε γουέι μέχρι να κλειδώσει το αν η νότια διαδρομή θα είναι SouthStream (μέσω Βουλγαρίας), TurkStream ή δεν ξέρω γω τι άλλο, προβλέπω να περάσει πολύς καιρός ακόμα.
Λοιπὴ δ' ἐστὶ τῆς Εὐρώπης ἥ τε Μακεδονία καὶ τῆς Θρᾴκης τὰ συνεχῆ [ τα]ύτῃ μέχρι Βυζαντίου καὶ ἡ Ἑλλὰς καὶ αἱ προσεχεῖς νῆσοι.Ἔστι μὲν οὖν Ἑλλὰς καὶ ἡ Μακεδονία· ... Εἶτα μετ' ὀλίγα μέμνηται Κυψέλων καὶ τοῦ Ἕβρου ποταμοῦ.Καταγράφει δὲ καί τι σχῆμα παραλληλόγραμμον,ἐν ᾧ ἡ σύμπασα Μακεδονία ἐστίν.
Άβαταρ μέλους
tolis01
 
Δημοσιεύσεις: 4032
Εγγραφή: Δευτ 05 Οκτ 2015, 14:22
Τοποθεσία: Franconia

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Τετ 24 Μάιος 2017, 20:15

Το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου του κόσμου εντοπίστηκε ΝΔ της Κρήτης! - Αλλάζει η πορεία της χώρας!

pronews.gr του Γιάννη Πετρίδη

Αναλύσεις των ερευνών που διεξήγαγαν οι εταιρείες PGS και Spectrum και παρουσιάστηκαν στο διεθνές Συνέδριο του Γεωλογικού Κέντρου Ερευνών του Λονδίνου (London Geological Society) στις 12 Δεκεμβρίου 2016, προσδιόρισαν με ακρίβεια τις θέσεις γεωτρητικών στόχων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο ενώ το μέγεθος τους ξεπερνά κάθε προηγούμενη προσδοκία.

Συγκεκριμένα, νοτιοδυτικά της Κρήτης στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης και μέσα στην αβυσσική πεδιάδα του Ιονίου πελάγους υπάρχουν δύο τεράστια «αντίγραφα» του κολοσσιαίου αιγυπτιακού κοιτάσματος «Ζορ», όπου το πρώτο βρίσκεται στην επαφή των ορίων της ΑΟΖ (ή υφαλοκρηπίδας) μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος και σύμφωνα με την Spectrum είναι 10 φορές μεγαλύτερος από το «βόρειο Κυπριακό ΖΟΡ» καλύπτοντας μία επιφάνεια 5.000 km2.

Το ελληνολιβυκό κοίτασμα περιέχει τουλάχιστον 1.500 Tcf ή 43 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (Tcm)!

Εάν λάβουμε υπόψιν ότι το μεγαλύτερο κοίτασμα του κόσμου είναι το South-Pars του Κατάρ-Ιράν με 1.235 Tcf ή 35 Tcm με επιφάνεια 7.500 km2, τότε νοτιοδυτικά της Κρήτης βρίσκεται το Νο.1 κοίτασμα στον κόσμο Βιογενούς Φυσικού Αερίου!

Μια ανακάλυψη που μπορεί να αλλάξει τη τύχη της χώρας και να ανατρέψει όλα τα δεδομένα της οικονομικής σκλαβιάς που της έχει επιβληθεί, αν βέβαια καταφέρουν οι πολιτικές ηγεσίες να αξιοποιήσουν το κοίτασμα προς όφελος μας και δεν το αρπάξουν και αυτό οι δανειστές.

Μόνο αυτό το κοίτασμα ή για την ακρίβεια μέρος αυτού του κοιτάσματος, περίπου το 60%, φαίνεται να βρίσκεται μέσα στην ΑΟΖ της Λιβύης και αρκεί για την αποπληρωμή ολόκληρου του χρέους σε βάθος 15ετίας!

Και κάτι πολύ σημαντικό: Αντίθετα με τα κοιτάσματα του Αιγαίου και της Ανατολής Μεσογείου που βρίσκονται μέσα στην δυνητική ελληνική ΑΟΖ, αυτό απέχει από τις περιοχές "γεωστρατηγικής τριβής" με την Τουρκία! Εδώ πρόβλημα απειλών και διεκδικήσεων δεν υπάρχει, αντίθετα συνεργατικά με την Ιταλία και την Λιβύη, το κοίτασμα μπορεί να αποβεί και λόγω της εγγύτητάς του με την Ευρώπη σε ενεργειακό κέντρο του μέλλοντος ολόκληρης της ηπείτου.!

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη σαρώσει με σεισμικές καταγραφές νέας γενιάς όλη σχεδόν την Ανατολική Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, Λιβύης, Λιβάνου, Κύπρου & Αιγύπτου.

Επίσης η γεωφυσική Εταιρεία των ΗΠΑ «ΙΟΝ» έκαν σεισμικές καταγραφές στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης στο νότιο Ιόνιο πέλαγος μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος ενώ ταυτόχρονα επεξεργάστηκε εκ νέου μαζί με την εταιρεία Spectrum παλαιότερες σεισμικές καταγραφές στην ίδια περιοχή.

Οι δύο εταιρείες, ερμήνευσαν και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης του συνόλου των καταγραφών αυτών στο Λονδίνο.

Με δεδομένο ότι η Spectrum αναφέρει ότι οι στόχοι κοιτασμάτων «τύπου Ζορ» είναι επαναλαμβανόμενοι διατρέχοντας τα κυπριακά Οικόπεδα 10 & 11 της ExxonMobil & TOTAL μέχρι το Οικόπεδο 12 της Noble, είναι φανερό ότι οι στόχοι που διαπιστώθηκαν από την Spectrum μέσα στη λιβυκή ΑΟΖ θα μπορούσαν επίσης να επαναλαμβάνονται εντός της ιταλικής ΑΟΖ αλλά και μέσα στην ελληνική ΑΟΖ.

Τον Σεπτέμβριο δε του 2015 η ανακάλυψη με γεώτρηση του υπεργιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Ζορ από την Ιταλική εταιρεία ΕΝΙ, οδήγησε σε σημαντικές ανατροπές του τρόπου αναζήτησης και εντοπισμού συγκεντρώσεων υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο.

Το νέο αυτό ερευνητικό γεωλογικό μοντέλο, προσέθεσε νέες σημαντικότατες ερευνητικές γιγαντιαίες προσδοκίες κοιτασμάτων φυσικού αερίου. Να σημειώσουμε ότι μέχρι μόλις πριν ένα χρόνο οι πετρελαϊκές εταιρείες αναζητούσαν στην Ανατολική Μεσόγειο αποκλειστικά στόχους ψαμμιτικών ταμιευτήρων υδρογονανθράκων.

Παράλληλα διαπίστωσαν ότι μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ υπάρχουν τουλάχιστον άλλοι τέσσερα κοιτάσματα επιπέδου Ζορ και στον Λίβανο επιπλέον άλλοι τρία παρόμοια.

Όσον αφορά το κοίτασμα Ζορ γνωρίζουμε ότι έχει επιφάνεια 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα (km2) και περιέχει τουλάχιστον 30 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (Τcf) βιογενούς αερίου.
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 52970
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Re: Αναλύσεις αναφορικά με την Ελληνική και διεθνή οικονομία

Δημοσίευσηαπό ΑποστόληςΑ » Παρ 21 Ιούλ 2017, 11:03

Η Κίνα θα κατασκευάσει τον υδάτινο δίαυλο Δούναβη-Αξιού-Θεσσαλονίκης: Κοσμογονικές αλλαγές στα Βαλκάνια

pronews.gr - Γράφει: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος

Στον απόηχο της επικείμενης ένταξης της Ελλάδας ως μέλους στην αναπτυξιακή Τράπεζα (New Development Bank) των BRICS αποκτά μέγιστη σημασία ένα έργο υποδομής τεραστίων διαστάσεων που προωθεί η Κίνα στα Βαλκάνια και θα αλλάξει τον γεωστρατηγικό χάρτη της περιοχής με κρίσιμο ελληνικό ενδιαφέρον:

Είναι ο υδάτινος δίαυλος που θα συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα, μέσω του Αξιού ποταμού στη Θεσσαλονίκη, με τον Δούναβη και το υφιστάμενο ποτάμιο δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Ο «Δρόμος του Μεταξιού» για να υλοποιηθεί και να αποφέρει τα ποθητά για το παγκόσμιο εμπόριο αποτελέσεματα πρέπει από όπου περάει να δημιουργήσει τεράστια έργα υποδομής που θα διευκολύνουν την μεταφορά των εμπορευμάτων και από άποψη ασφάλειας αλλά και από άποψη συντόμευσης χρόνου.


Ο «Δρόμος του Μεταξιού» στήνεται από ξηράς, αέρος και θαλάσσης και φυσικά οι ποτάμιες και παραλήμμνιες συνδέσεις περιλαμβάνονται σε αυτά. Το έργο αυτό είναι τόσο κολοσσιαίων διαστάσεων που η Ελλάδα και οι υπόλοιπες βαλκανικές χώρες δεν διαθέτουν τους πόρους για να το πραγματοποιήσουν αλλά τους διαθέτει η Κίνα η οποία είναι αποφασισμένη να το πραγματοποιήσει.

Πρόκειται για ένα έργο που όταν και εφόσον πραγματοποιηθεί θα δώσει υψηλή «προστιθέμενη» αξία στις χώρες της Χερσονήσου του Αίμου

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» και τον Σταύρο Τζήμα, συζητήσεις επ’ αυτού γίνονται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο κορυφής στον άξονα Βελιγραδίου - Σκοπίων - Αθήνας - Πεκίνου, με πιο πρόσφατη περίπτωση αυτήν της συνεδρίασης του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελλάδας και Σερβίας, παρουσία του κ. Αλέξη Τσίπρα και του Σέρβου προέδρου κ. Αλεξάντερ Βούτσιτς, την Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη.

Τι προβλέπει; Δημιουργία κάθετου πλωτού διαδρόμου από τον Θερμαϊκό Κόλπο μέσω του Αξιού που διασχίζει την ΠΓΔΜ (Βαρδάρης), διασύνδεσή του με τον Μοράβα στη Σερβία και κατάληξη στον Δούναβη. Ποιος ο στόχος; Η μεταφορά φορτίων από τις χώρες της Ανατολής προς την Ευρώπη σε πολύ λιγότερο χρόνο και με σαφώς χαμηλότερο κόστος.

Σύμφωνα με κάποιες αρχικές μελέτες, το κέρδος σε χρόνο, μέσω αυτού του διαδρόμου, υπολογίζεται σε 3,5 μέρες σε σχέση με το λιμάνι Ρότερνταμ, απ’ όπου τα φορτία μπαίνουν στον υδάτινο δρόμο του Δούναβη για να φτάσουν στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης διά των πλωτών διακλαδώσεών του ή και σε εκείνες του Καυκάσου στη Μαύρη Θάλασσα. Διά της ένωσης του Αξιού με τον Δούναβη, παρακάμπτεται ταυτοχρόνως και ο μεγάλος βραχνάς των θαλάσσιων μεταφορών προς και από τις αγορές της Ρωσίας και του Ευξείνου Πόντου, αυτός των στενών του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να περιμένουν επί πολλές ώρες ή και ημέρες για να πάρουν σειρά για τον διάπλου, χάνοντας οι ενδιαφερόμενοι χρόνο και χρήμα.

Φυσικά το έργο αυτό θα μειώσει και την γεωπολιτική αξία της Τουρκίας κάτι που πολύ θα ήθελαν πολλές δυτικές χώρες που πλέον βλέπουν ότι πρόκειται για έναν μη ελεγχόμενο αστάθμητο παράγοντα.

Η ένταξη της Ελλάδας την αναπτυξιακή Τράπεζα (New Development Bank) των BRICS διευκολύνει την διοχέτευση των απαράιτητων κεφαλαίων στην περιοχή προς επίτευξη του μεγάλου αυτού έργου.

Είναι εφικτό τεχνικά και οικονομικά ένα τέτοιο έργο; Οταν η Κίνα ενδιαφέρεται και το συζητάει τότε, πολύ εύκολα μπορεί να βρεθούν και άλλοι επενδυτές. Η μεταφορά των φορτίων από την Ανατολική Μεσόγειο κατ’ ευθείαν στην «καρδιά» της Ευρώπης, μέσω Αξιού και Δούναβη, χωρίς να χρειάζεται να φτάσουν μέχρι το Γιβλαρτάρ και από εκεί να «ανηφορίσουν» στην Ολλανδία ή να καθηλώνονται στα στενά του Βοσπόρου, με τον κίνδυνο του ατυχήματος να ελλοχεύει, εξάλλου, δεν αφήνει αδιάφορες, πλην της Κίνας, και τις άλλες χώρες της Ανατολικής Ασίας, που στέλνουν εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως στις αγορές της Ευρώπης και της Ρωσίας.

Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προβλέπονται η εκβάθυνση και η διαπλάτυνση του μήκους 275 χλμ. στο έδαφος της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ Αξιού και του μήκους 346 χλμ. (Σερβία) Μοράβα, που καταλήγει στον Δούναβη. Με βάση προμελέτες που έχουν καταρτίσει οι Σέρβοι, θα χρειαστεί να παρακαμφθούν οι πόλεις Σκόπια της ΠΓΔΜ με κανάλι μήκους 35 χλμ., το Νις και το Κράλιεβο της Σερβίας, με παρακαμπτηρίους μήκους 15 και 73 χλμ., αντιστοίχως.

Προβλέπονται σε κάποια σημεία υδάτινες σήραγγες, και στον σερβικό κάμπο μεταφορά από τον ποταμό Σάββα υδάτινων όγκων για τις γεωργικές καλλιέργειες στις περιοχές που διασχίζει ο Μοράβας κ.ά.

Να επισημάνουμε ότι η ιδέα της πλωτής λεωφόρου που θα συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με το Αιγαίο έρχεται από πολύ παλιά, από τον 19ο αιώνα, και πιστώνεται στους Αψβούργους της Αυστροουγγαρίας, που ήθελαν να διασυνδέσουν τη Βιέννη με τη Μεσόγειο.

Τουλάχιστον σε δύο περιπτώσεις, συγκεκριμένα τη μία στο διάστημα 1844-64 και την άλλη το 1904, ευρωπαϊκές εταιρείες ναυσιπλοΐας εκπόνησαν ακόμα και προμελέτες για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πλην όμως ήρθε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Αυστροουγγαρία διαλύθηκε, η Ευρώπη ερειπώθηκε και όλα τα σχέδια έμειναν στα χαρτιά.

«Στη νεότερη περίοδο, το θέμα ήρθε στην επιφάνεια και πάλι κατά τη δεκαετία του 1970, με την πετρελαϊκή κρίση, οπότε αναζητήθηκαν νέοι δρόμοι μεταφοράς αγαθών, με λιγότερη κατανάλωση καυσίμων», λέει στην «Κ» ο ομότιμος σήμερα καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ, Νίκος Παπαμίχος, ο οποίος διετέλεσε μέλος της ομάδας του διακεκριμένου καθηγητή-πολεοδόμου Γιάννη Τριανταφυλλίδη, που είχε αναλάβει στις δεκαετίες 1960 και 1970 την κατάρτιση του χωροταξικού σχεδίου της περιοχής Θεσσαλονίκης. Τότε, ένα από τα θέματα ήταν ο Ευρωλιμένας σε σχέση με αυτό το κανάλι.

«Ενα από τα πρότζεκτ τότε ήταν η διαμόρφωση του Αξιού ως πλωτού καναλιού. Υπήρξε μελέτη αρκετά προχωρημένη από την UNIDO, την υπηρεσία του ΟΗΕ για τη βιομηχανική ανάπτυξη, που έδρευε στη Βιέννη. Οι μελέτες που είδα ήταν πολύ προχωρημένες, με τεχνικά στοιχεία, μέγεθος φορτηγίδων κ.λπ. Θυμάμαι ότι η βασική ιδέα προέβλεπε τα δύσκολα σημεία να παρακάμπτονται με παράλληλα κανάλια για να ελέγχεται η ροή του ποταμού και όλο αυτό συνδεόταν με το μεγάλο πρόγραμμα του Ευρωλιμένα. Σε γενικές γραμμές, γινόταν σύνδεση μέσω Μοράβα με τον Δούναβη. Θυμάμαι, επίσης, ότι μιλούσαν για πλωτό διάδρομο, ο οποίος, μέσω κεντροευρωπαϊκών καναλιών, να φτάνει μέχρι τη Βόρεια Θάλασσα».

Το ζήτημα αναθερμάνθηκε λοιπόν στην συνεδρίαση του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελλάδας και Σερβίας και αυτό όχι τυχαία καθώς μετά προέκυψε και η αίτηση της χώρας για να γίνει μέλος της αναπτυξιακής Τράπεζας (New Development Bank) των BRICS

Όπως είναι γνωστό, βάσει πρόσφατης απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ, το υπουργείο Οικονομικών εξουσιοδοτήθηκε να αποστείλει επίσημη επιστολή προκειμένου να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα (New Development Bank), στην οποία μέτοχοι είναι οι χώρες των BRICS.

Μετά την ολοκλήρωση των προκαταρκτικών συζητήσεων με βάση τους όρους της Τράπεζας μπορούν να αρχίσουν οι επίσημες συζητήσεις που θα αφορούν ανταλλαγή πληροφοριών, πολιτικές και προτεραιότητες της Τράπεζας και της υποψήφιας χώρας, ποσοστό κεφαλαίων που θα διατεθεί στην υποψήφια χώρα, καθώς και χρονοδιάγραμμα έγκρισης και αποδοχής της ως μέλους της NDB.

Μετά το πέρας των επίσημων διαπραγματεύσεων, η Τράπεζα θα ενημερώσει το Διοικητικό Συμβούλιο για την κατάληξή τους, καθώς και για τους όρους συμμετοχής της υποψήφιας χώρας στην NDB.

H Ελλάδα,θα εκπροσωπείται από έναν διοικητή (GOVERNOR) και έναν αναπληρωτή διοικητή (ALTERNATE GOVERNOR), ενώ θα πρέπει να αντιπροσωπεύεται στο Διοικητικό Συμβούλιο από ένα διευθυντή (DIRECTOR) και έναν αναπληρωτή του (ALTERNATE DIRECTOR) που θα ορίζονται από την ομάδα χωρών (προφανώς της ΕΕ) στην οποία θα ενταχθεί η Ελλάδα (υπενθυμίζεται ότι το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Asian Infrastructure and Investment Bank (AIIB).

Σημειώνεται ότι η NDB ιδρύθηκε από τις Χώρες BRICS και ως εκ τούτου έχει εξασφαλιστεί τόσο ότι η διοίκηση, όσο και ότι η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου θα ασκείται και θα προέρχεται από τις χώρες αυτές. Η NDB, υποστηρίζει επενδυτικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χωρών – μελών της, χρηματοδοτεί έργα υποδομών που είναι βιώσιμα στο πλαίσιο της στρατηγικής της 2017-2021.

Επίσης, χρησιμοποιεί όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για το σκοπό αυτό, όπως εγγυήσεις, έκδοση ομολόγων, συγχρηματοδότηση έργων με άλλους πολυμερείς χρηματοοικονομικούς μηχανισμούς κτλ.

Τα έργα θα αφορούν κυρίως sovereign operations (δηλαδή έργα που χρηματοδοτούνται από κρατικούς φορείς με την εγγύηση του Δημοσίου). Σημειώνεται ότι η επέκταση χρηματοδότησης και στα ιδιωτικά επιχειρηματικά σχέδια (projects) δεν αποκλείεται. Αναλυτικότερα, η NDB θα εστιάσει το ενδιαφέρον της σε έργα καθαρής ενέργειας, υδάτινων πόρων, άρδευσης, αστικής ανάπτυξης, υγιεινής κ.α.

Η Κίνα είναι αποφασισμένη ακόμα και να «οργώσει» τον πλανήτη προκειμένου να δημιουργηθεί ο σύγχρονος «Δρόμος του Μεταξιού» και οι χώρες που περιλαμβάνονται στην διαδρομή του είναι πολύ τυχερές και σωστά μαντέψατε η Ελλάδα παίζει θεμελιώδη ρόλο στο να καταστεί λειτουργικός...
Επιτυχία είναι η συνεχής (έστω και μικρή) βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
ΑποστόληςΑ
 
Δημοσιεύσεις: 52970
Εγγραφή: Τετ 17 Ιουν 2009, 09:09
Τοποθεσία: Άγιος Δημήτριος (τέως Μπραχάμι)

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Κοινωνικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

metin2 pvp metin2 pvp serverler mt2 pvp metin2 pvp silkroad pvp knight pvp metin2 pvp serverler pvp serverler