Τα πιο θεαματικά ατυχήματα στη F1
Το AUTO 24 παρουσιάζει τα πιο θεαματικά ατυχήματα στην ιστορία της Formula 1
Click here to find out more!Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 δεν έχει μόνο θεαματικά προσπεράσματα και τελικές ταχύτητες που κόβουν την ανάσα. Δυστυχώς υπάρχουν και τα ατυχήματα που μπορεί να είναι επίσης θεαματικά αλλά είναι ικανά να παγώσουν το αίμα ακόμα και στον πιο ψύχραιμο άνθρωπο.
Συνήθως τα ατυχήματα στην Formula 1 είναι τρομακτικά με τα μονοθέσια να βγαίνουν από την πίστα με πολλά χιλιόμετρα και τους τοίχους να είναι τις περισσότερες φορές το τέλος μία τρελής πορείας.
Στα 58 χρόνια του παγκοσμίου πρωταθλήματος 24 πιλότοι έχουν χάσει τη ζωή τους. Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν στην αρχή του αθλήματος όταν ακόμα η ασφάλεια δεν ήταν στα επίπεδα που είναι σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 26 χρόνια έχουν σημειωθεί μόλις 2 ατυχήματα με νεκρούς.
Οι κανόνες ασφαλείας της FIA έχουν μειώσει κατά πολύ τις πιθανότητες κάποιος πιλότος να πεθάνει στην πίστα ακόμα και αν έχουν δει στην πρόσφατη ιστορία του αθλήματος τρομακτικά ατυχήματα.
1. Νίκι Λάουντα (Νιρμπουργκρινγκ, 1 Αυγούστου 1976)
Ο αγώνας διεξάγεται στη Γερμανία όπου ο γύρος είναι 22,8 χιλιόμετρα. Λόγω των πολλών δύσκολων στροφών και του δάσους που υπάρχει δίπλα στην πίστα το σιρκουί έχει πάρει το όνομα "Πράσινη κόλαση". Ο Αυστριακός Νίκι Λάουντα έτρεχε ως παγκόσμιος πρωταθλητής και πρωτοπόρος στην βαθμολογία των οδηγών. Στην αρχή του αγώνα υπήρξε βροχή με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να αναγκαστούν να μπουν στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ο Λάουντα λόγω αυτών των αλλαγών έχασε πολύ χρόνο.
Στην δεύτερη στροφή της πίστας ο Λάουντα έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε στον τοίχο. Το μονοθέσιο έπιασε φωτιά και επέστρεψε στη μέση της πίστας όπου χτυπήθηκε από τους επερχόμενους Χέρλαντ Έρτλ και Μπρεντ Λάνγκερ. Οι δύο προαναφερθέντες πιλότοι και ο Γκάι Έντουαρντς έσωσαν τον Λάουντα από το φλεγόμενο όχημα. Ο άτυχος Αυστριακός οδηγήθηκε άμεσα στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί έδωσαν μάχη τις επόμενες ημέρες για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Τελικά, ο Λάουντα έχασε μόνο δύο αγώνες και συνέχισε να παλεύει για το πρωτάθλημα το οποίο όμως έχασε από τον Τζέιμς Χάντ για ένα μόλις βαθμό. Ο Λάουντα τελείωσε την καριέρα του με τρία παγκόσμια πρωταθλήματα (1975, 1877, 1984).
2. Ζιλ Βιλνέβ (Ζόλντερ, 8 Μαΐου 1982)
Παρ' όλο που ο Βιλνέβ δεν κέρδισε ποτέ παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν ένας από τους πιο δημοφιλής οδηγούς στη ιστορία της Formula 1. Στη σύντομη καριέρα του κέρδισε έξι αγώνες και βρέθηκε μία φορά κοντά στην κατάκτηση ενός πρωταθλήματος όταν το 1979 βρέθηκε πίσω από τον teammate του.
Ο Καναδός πέθανε στο Βελγικό Grand Prix. Στις κατατακτήριες δεν μπορούσε να πετύχει το γρήγορο γύρο που ήθελε και προσπάθησε στο τέλος να κάνει ότι μπορούσε με χρησιμοποιημένα ελαστικά. Μπροστά του ήταν ο Μας που είχε τελειώσει τον γρήγορο γύρο και οδηγούσε αργά προς τα Pit. Ο Βιλνέβ δεν μπόρεσε να αποφύγει την επαφή με αποτέλεσμα να σηκωθεί η Ferrari στον αέρα. Τα όσα ακολούθησαν ήταν μία από τις πιο συγκλονιστικές σκηνές στην ιστορία του αθλήματος. Ο Βιλνέβ πετάχτηκε από το όχημα του και πέθανε στο νοσοκομείο λίγο αργότερα. Οι γιατροί είπαν πως ο θάνατος επήλθε από τον σπασμένο του λαιμό.
3. Τζέρχαρντ Μπέργκερ (Ίμολα, 23 Απριλίου 1989)
Το τρίτο κατά σειρά ατύχημα συνέβη επίσης σε μονοθέσιο της Ferrari όταν ο Τζέρχαρντ Μπέργκερ συγκρούστηκε στον τέταρτο γύρο του Grand Prix στο Σαν Μαρίνο. Ο Αυστριακός πιλότος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε πάνω στον προστατευτικό τοίχο χωρίς να έχει την δυνατότητα να φρενάρει πριν την σφοδρή σύγκρουση. Το κόκκινο μονοθέσιο έπιασε αμέσως φωτιά αλλά ο Μπέργκερ γλίτωσε με μερικές γρατζουνιές χάρη στη γρήγορη επέμβαση της σωστικής ομάδας.
4. Άιρτον Σένα (Ίμολα, 1 Μαΐου 1994)
Όταν γίνεται αναφορά σε ατυχήματα στον κόσμο της Formula 1, το μυαλό όλως πηγαίνει αυτόματα στο 1984 και την πρώτη ημέρα του Μαΐου. Εκείνη την ημέρα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχασε τον καλύτερο για πολλούς οδηγό στην ιστορία του.
Ο Άιρτον Σένα άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα μετά από επτά γύρους στο GP του Σαν Μαρίνο. Για το ιστορικότερο ατύχημα έχουν γραφτεί εκατομμύρια λέξεις ανά τον κόσμο και η ανάλυσή του έχει γίνει και από το AUTO 24 παλαιότερα.
Λίγα λεπτά πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην πίστα και μόλις αποχώρησε ο Σένα βγήκε από την πίστα με το κοντέρ του να γράφει 250 χιλιόμετρα!
Ο Βραζιλιάνος πιλότο χτυπήθηκε από το μπροστινό δεξί του ελαστικό όταν αυτό αποκολλήθηκε μετά τη σύγκρουση στον τοίχο. Το Σαββατοκύριακο εκείνο θα μείνει στην ιστορία όχι μόνο για το θάνατο του Σένα αλλά και για τον θάνατο του Ρολάντ Ράτζενμπέργκερ μία ημέρα πριν.
5. Η πιο τρελή εκκίνηση στην ιστορία (Σπα, 30 Αυγούστου 1998)
Στο Σπα το 1998 έγινε η πιο τρελή εκκίνηση όλων των εποχών και από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς η έντονη βροχή δεν επέτρεπε εκκίνηση από στάση. Δευτερόλεπτα αφότου τα μονοθέσια άρχισαν να κινούνται στην πίστα ο Ντέβιντ Κούλθαρντ έχασε τον έλεγχο και μετά επήλθε ο πανικός. Η ορατότητα ήταν μηδενική από το... σπρέι και 16 (!) μονοθέσια ενεπλάκησαν στην μεγαλύτερη καραμπόλα της F1.
http://www.auto24.gr/html/ent/120/ent.36120.asp