http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/pr ... 38352.html
"Πράσινο φως" από την ΕΕ, για τη νέα επένδυση της COSCO στον ΠειραιάΈγκριση έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα για τη νέα επένδυση της Cosco στον Πειραιά. Πόσες θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργηθούν
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε «πράσινο φως» στην Ελλάδα για τη νέα επένδυση της COSCO στον Πειραιά, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Επιτροπή Εσωτερικού Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενέκριναν τον φιλικό διακανονισμό μεταξύ της θυγατρικής της COSCO και της ΟΛΠ ΑΕ κι έτσι ξεπερνιέται το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη διεύρυνση της ελληνοκινεζικής συνεργασίας στο λιμάνι του Πειραιά.
Πρόκειται για τη συμφωνία της ΣΕΠ ΑΕ με τον ΟΛΠ, με την οποία δρομολογείται επένδυση,
επιπλέον 230 εκατομμυρίων ευρώ. Η επένδυση αυτή, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποδίδει τεράστια οφέλη για τη χώρα.
Διπλασιάζει, όχι μόνο
το ύψος της επένδυσης, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άμεσα 700 νέες και άλλες περίπου 1.500 έμμεσες, ανθρώπων, δηλαδή, που θα απασχοληθούν γύρω από τη λειτουργία αυτής της επένδυσης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συμφωνία ξεκίνησε από το μηδέν και μονογράφηκε μέσα στον χρόνο ρεκόρ, των πέντε μηνών. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο υπουργός Μιλτ. Βαρβιτσιώτης, βρισκόταν σε συνεχή διαβούλευση με τους Ευρωπαίους αξιωματούχους και καθημερινή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκρισή της.
Έτσι, τονίζουν οι ίδιες πηγές, δρομολογείται η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, από την περίοδο της κρίσης, η οποία είναι καθοριστικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία, καθώς η αναβάθμιση της παρουσίας της COSCO στο Λιμάνι, αποτελούσε προϋπόθεση για να υπάρξουν και άλλες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα.
1 μηνα πριν.......Μαρινάκης στο Fortune: Να μην πωληθεί το λιμάνι του Πειραιά23.06.2014 18:15
-A +A
«Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, μιλώντας στο περιοδικό Fortune o πρόεδρος του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης, σε μια από τις πρώτες συνεντεύξεις του μετά τη σαρωτική του νίκη (έλαβε 14.000 σταυρούς και αναδείχθηκε πρώτος και με διαφορά μεταξύ των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων) με το συνδυασμό Πειραιάς-Νικητής στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές.
«
Θεωρώ ότι η πώληση του λιµανιού είναι απαράδεκτη. Το έχω πει επανειλημμένως και είναι δέσµευση του συνδυασμού µας ότι το λιμάνι δεν πωλείται. Αν κοιτάξετε στις χώρες της Ευρώπης, το 97% των µεγάλων λιµανιών ανήκουν στον δήμο και τα επιμελητήρια. Το λιµάνι δεν µπορεί να πουληθεί σε έναν ιδιώτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης. Τι προκρίνει ο ίδιος ως ένας άνθρωπος που βρίσκεται χρόνια στο χώρο της ναυτιλίας και έχει γνώση του καθεστώτος λειτουργίας σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Το μοντέλο των παραχωρήσεων λιµενικών δραστηριοτήτων του λιµανιού «σε πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες», αντί της πώλησης της πλειοψηφίας των µετοχών σε έναν ιδιοκτήτη.
«Μας αρέσει η ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά όχι σε βάρος του κόσμου»
«Πρέπει να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός, να µπορούν οι κλάδοι που σχετίζονται µε τη λειτουργία του λιµανιού να τύχουν µιας σωστής µεταχείρισης και όχι να πέσουν θύµατα ενός µονοπωλιακού καθεστώτος. Μας αρέσει η ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά όχι εις βάρος του κόσµου. Εχω µάθει από πολύ µικρός να ανταγωνίζοµαι µε ίσους όρους άλλους πλοιοκτήτες, οι οποίοι µιλάνε όµως µε πολλούς ναυλωτές, και όχι µόνο µε έναν.
Το πρώτο βήµα έγινε µε την Cosco, που πήρε ένα κοµµάτι του λιµανιού. Το επόµενο µπορεί να γίνει µε άλλες εταιρείες που θα αξιοποιήσουν τα υπόλοιπα τµήµατά του. Ο έλεγχος όµως να παραµείνει στο Δηµόσιο. Σε κάθε περίπτωση λέµε “όχι” στο µονοπώλιο», προσθέτει, τονίζοντας ότι «θα εξετάσουµε τις επενδυτικές προτάσεις και θα πρέπει τα ανταποδοτικά οφέλη να µεταφράζονται σε έργα για τον δήµο του Πειραιά. Δεν µπορεί κάποιοι να εκµεταλλεύονται το µεγαλύτερο λιµάνι της χώρας και ο Πειραιώτης να µην καρπώνεται αντίστοιχα όφελος. Εµείς θα το αλλάξουµε αυτό. Δεν έχει νόηµα ένα λιµάνι να αναπτύσσεται και να δουλεύει νύχτα – µέρα ακατάπαυστα, αλλά η πόλη να µαραζώνει. Για µένα αυτό είναι καταστροφή».
Αναφερόμενος στον τουρισμό και στους ανθρώπους που θα φθάσουν στον Πειραιά με τα κρουαζιερόπλοια ο κ. Μαρινάκης περιγράφει το όραμά του για τον τομέα αυτό: «Θα πρέπει οι τουρίστες, πριν καν φτάσουν στο λιµάνι, να ενηµερώνονται µε ντοκιµαντέρ, βιβλία και τουριστικά φυλλάδια µέσα στο πλοίο για την πόλη και, όταν φτάνουν στον Πειραιά, να τυγχάνουν θερµής υποδοχής και να αντικρίζουν µια, αν µη τι άλλο, θετική πρώτη εικόνα της πόλης, ένα ευχάριστο και ευρωπαϊκού τύπου αστικό περιβάλλον. Αν οι άνθρωποι αυτοί περπατήσουν έστω και µια ώρα στον Πειραιά, θα αλλάξουν την τοπική οικονοµία. Μάλιστα ετοιµάζουµε ένα βιβλίο, ένα ντοκιµαντέρ και ένα φιλµ που θα αναδείξουν τη σηµασία της πόλης µας σε όλον τον κόσµο».
Οι προτεραιότητες της νέας δημοτικής Αρχής του Πειραιά
Παιδικές χαρές, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώροι πρασίνου στις γειτονίες, είναι από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας δημοτικές Αρχής με επικεφαλής τον Γιάννη Μώραλη που θα αναλάβει από Σεπτέμβριο. «Εχουµε δεσµευτεί για φεστιβάλ τέχνης σε κάθε γειτονιά και σε κάθε πλατεία, ώστε το 2021 ο Πειραιάς να κερδίσει το στοίχημα και να καταστεί πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης (...). Παράλληλα, δεσµευτήκαµε για τη δηµιουργία θέσεων εργασίας µέσω της αξιοποίησης του λιµανιού µας – και όχι µόνο», τονίζει ο Βαγγέλης Μαρινάκης.
Ο Πειραιάς σε πέντε χρόνια θα είναι πολύ διαφορετικός
Κλείνοντας τη συνέντευξή του στο Fortune ο πρόεδρος του Ολυμπιακού απορρίπτει κάθε συζήτηση για δικό του πολιτικό φορέα επισημαίνοντας πως κύριο µέληµά του είναι ο Πειραιάς και φυσικά ο Ολυµπιακός, που είναι συνδεδεµένος άρρηκτα µε την πόλη και βάζει στοίχημα ότι σε πέντε χρόνια από τώρα ο Πειραιάς θα είναι πολύ διαφορετικός. «Θέλω να βλέπω ζωή στην πόλη, λιγότερα λουκέτα στα µαγαζιά και δουλειά για τους νέους. Θέλουµε παιδιά που να είναι υπερήφανα για τον Πειραιά, που θα δουλεύουν για την πόλη τους και θα προσπαθούν για το καλύτερο στον τόπο που γεννήθηκαν. Είναι θέµα παιδείας, προόδου στον αθλητισµό, πολιτισµού και εργασίας», καταλήγει ο κ. Μαρινάκης.
Πηγή: Μαρινάκης στο Fortune: Να μην πωληθεί το λιμάνι του Πειραιά | Ειδήσεις και νέα με άποψη
http://www.iefimerida.gr/node/160459#ixzz38DoTitkP..................
3 μηνες πριν....... Ολυμπιακός ή COSCO;ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Τη Μ. Τρίτη το μεσημέρι, σε μια κοινωνική εκδήλωση, ένας κατά κανόνα καλά πληροφορημένος δημοσιογράφος, μετέφερε σε μια πολιτικο - δημοσιογραφική παρέα την «πληροφορία» ότι η COSCO σχεδιάζει να αγοράσει τον Ολυμπιακό Πειραιώς. Η είδηση δεν ευσταθεί. Διότι, ουσιαστικά, o Ολυμπιακός είναι COSCO.
Μια αλυσίδα εταιρειών και θυγατρικών τους αποκαλύπτει την επιχειρηματική διαδρομή που οδηγεί από την προβλήτα Ι του ΟΛΠ στο Πέραμα, την οποία διαχειρίζεται η θυγατρική της COSCO, PCT, μέχρι την οδό Ιάσωνος, πίσω από τον Άγιο Νικόλαο στο λιμάνι του Πειραιά, όπου βρίσκεται η έδρα των επιχειρήσεων Μαρινάκη, κι από εκεί στο Γήπεδο Καραϊσκάκης και τον Ολυμπιακό.Πέρα από όσα κατά καιρούς συζητούνται για τις σχέσεις της οικογένειας Μητσοτάκη με την οικογένεια Μαρινάκη ιστορικά, είναι γνωστές (και μη κατακριτέες) στο λιμάνι οι επαγγελματικές σχέσεις του Ισίδωρου Κούβελου, συζύγου της Ντόρας Μπακογιάννη με τον κουμπάρο του και πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός Ευ. Μαρινάκη. Σε βαθμό ώστε καλά πληροφορημένες πηγές αμφισβητούν ότι κατά καιρούς εμφανίζονται «νέφη» στις σχέσεις αυτές, όπως υποστηρίζουν κάποιοι στον Πειραιά. «Σε στρατηγικής φύσεως θέματα η ομάδα πάντα είναι ενωμένη» λέει στην «Αυγή» ισχυρός «παίκτης» του λιμανιού. «Και στο ντέρμπι του Δήμου Πειραιά (η ομάδα) είναι μια γροθιά» προσθέτει ο ίδιος παράγοντας.
Ο Ολυμπιακός μπορεί να εμφανίζεται πλέον ως «όχημα» για την κατάληψη του δήμου και του λιμανιού του Πειραιά (με όλες τις μπίζνες που αυτό μπορεί να σημαίνει), αλλά η ίδια η επιχειρηματική σύνθεση, που βρίσκεται πίσω από τον «Θρύλο», έχει προ πολλού συνδέσει την πορεία των κερδών της με τον κινεζικό κολοσσό.
Είναι γνωστές και έχουν καταγγελθεί οι «ελαστικές» εργασιακές σχέσεις που επικρατούν στον Σ.ΕΜΠΟ., στην προβλήτα που διαχειρίζεται η COSCO. Σχεδόν όλοι οι λιμενεργάτες εκεί δεν κάνουν πάνω από δέκα μεροκάματα τον μήνα και το εργατικό προσωπικό συνεχώς «ανακυκλώνεται» μέσα από μια δεξαμενή λιμενεργατών που δέχονται τη σκληρή αυτή πραγματικότητα και την οποία διαχειρίζεται ως υπεργολάβος μία συγκεκριμένη εταιρεία.
Οι εργασιακές σχέσεις είναι όμως μία μόνο από τις υπεργολαβίες της εταιρείας. Επί της ουσίας όλη η λειτουργία της PCT, της θυγατρικής της COSCO στον Πειραιά, περνάει μέσα από την εταιρεία «Διακίνησις», στην οποία φέρεται να συμμετέχει με ένα πολύ σημαντικό ποσοστό ο Ισίδωρος Κούβελος. Η εταιρεία «Διακίνησις», που έχει το «operation» της προβλήτας, όπως λένε στο λιμάνι, φέρεται πάντως με τη σειρά της να είναι θυγατρική της εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ (όπου συμπτωματικά ως μεγαλομέτοχος εμφανιζόταν μακρινός εξ αγχιστείας συγγενής Μητσοτάκη).
Ο (Πανιώνιος ως φίλαθλος) Ισ. Κούβελος έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, αναλάβει ενεργό ρόλο στην προεκλογική καμπάνια του συνδυασμού Μαρινάκη - Μώραλη. Προφανώς τα «ολυμπιακά αισθήματα» και η «αγάπη για τον Πειραιά» έχουν κάτι σαν το χρώμα του χρήματος. Ή μάλλον δεν έχουν χρώμα. Άλλωστε η Ναυτιλία και το σχετικό ελληνικό «θαύμα όπως έλεγαν οι πρωτεργάτες του και επαναλαμβάνουν οι σημερινοί εκπρόσωποι του χώρου, δεν γνωρίζει σύνορα. Ούτε «σημαίες». Ίσως μόνο «ευκαιρίας».
«Κουμπωμένοι» οι εφοπλιστές με Μαρινάκη
Ποιοι «μεγάλοι» εφοπλιστές ήταν έξαλλοι με την επιλογή Μαρινάκη να εμπλακεί στα δημοτικά πράγματα του Πειραιά; Σε συνάντηση σε πολυτελές γωνιακό διαμέρισμα στο Πασαλιμάνι (Μαχάωνος και Μουτσοπούλου), πριν από λίγες μέρες, πάνω ακριβώς από την ιστορική Λέσχη του Ολυμπιακού και με θέα απέναντι στα γραφεία της ΠΑΕ στη πλ. Αλεξάνδρας, ακούστηκε ο ένας εκ των δύο αδελφών, που συγκροτεί ένα πανίσχυρο εφοπλιστικό δίδυμο με παρέμβαση στα πολιτιστικά πράγματα του Πειραιά εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, να αποδοκιμάζει την επιλογή του προέδρου του Ολυμπιακού.
«Μια επιχειρηματική πρωτοβουλία που θα περνούσε στα 'ψιλά' τώρα θα γίνεται πρωτοσέλιδο» έλεγε εξηγώντας γιατί τα παλιά εφοπλιστικά «τζάκια» προτιμούσαν να κάνουν μπίζνες και να βγάζουν (πάρα πολλά) λεφτά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
............................
https://el-gr.facebook.com/theroof.is.o ... 9084675095 Άρθρο από το Περιοδικό Barricada antifa τεύχος# Μάιος Ιούνιος 14
Σύμφωνα με το μύθο, η απόφαση ελήφθη όταν οι σχέσεις του νυν φασιστοδημάρχου Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου έφτασαν στο απροχώρητο με τον εφοπλιστή μαφιόζο πρόεδρο του Ολυμπιακού. Σημείο καμπής αποτέλεσε στις αρχές του χρόνου, η ανακήρυξη του μισητού μαφιόζου ανταγωνιστή Μελισσανίδη σε επίτιμο δημότη του Πειραιά, μετά από δωρεά ύψους 50.000 ευρώ που έκανε, για την ανακατασκευή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Σαν αποτέλεσμα, όταν στις αρχές Φλεβάρη ο Μιχαλολιάκος πήγε να καταθέσει στεφάνι στη μνήμη των θυμάτων της Θύρας 7, σχεδόν εκδιώχθηκεαπό τους παριστάμενους χουλιγκάνους και η Θύρα 7 με δημόσια ανακοίνωση της τον χαρακτήρισε ανεπιθύμητο. Παράλληλα, η ελεγχόμενη από τον Μαρινάκη εφημερίδα "Παρασκήνιο" ξεκίνησε έναν συστηματικό πόλεμο λάσπης σε ό,τι αφορά την εμπλοκή Μελισσανίδη στον Πειραιά.
Αλλά όπως συχνά συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις το γήπεδο και τα οπαδικά αισθήματα δεν είναι παρά προπέτασμα καπνού για χοντρές δουλειές. Στην προκειμένη το διακύβευμα είναι το φιλέτο που λέγεται ΟΛΠ. Ο ΟΛΠ, η ιδιωτικοποίηση του και οι σχέσεις με τους κινέζους της Cosco*. Εκεί κοιτάζει το αφεντικό του Ολυμπιακού, εκεί κοιτάζει και ο θεοσεβούμενος και φίλος του πολιτισμού Μελισσανίδης.
Πιο συγκεκριμένα, εδώ και μήνες συζητιέται στα σοβαρά η παραχώρηση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ και η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών έχει οριστεί για τις 28 Απριλίου. Φαβορί σ' αυτόν το διαγωνισμό εμφανίζεται η Pacific, θυγατρική της Cosco στον Πειραιά. Για την ίδια ιδιωτικοποίηση ωστόσο, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον μια κοινοπραξία νεοζηλανδικών συμφερόντων, της Morrison & Co με την ICM Limited, καθώς και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZhD. Προφανώς, η ανάδειξη του Πειραιά σε αιχμή του δόρατος της κερδοφορίας για την Cosco Pacific λειτουργεί ως δόλωμα. Ωστόσο η ίδια η Cosco Pacific "έχει κάνει σημαία των διεθνών δραστηριοτήτων της τη θυγατρική της στην Ελλάδα και δύσκολα θα αφήσει το λιμάνι στα χέρια οιουδήποτε τρίτου", αναφέρουν πηγές της διεθνούς βιομηχανίας των μεταφορών.
Και μάλλον έχουν δίκιο. Τα τελευταία στοιχεία από τη λειτουργία των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει εδώ είναι ενδεικτικά, ειδικά σ' ένα μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την παρατεταμένη ύφεση. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ο ΣΕΠ διακίνησε στις προβλήτες II και III 464.600 εμπορευματοκιβώτια, 32,8% περισσότερα σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2013. Παράλληλα, στα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση του 2013, που ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες, η Cosco Pacific εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών στον Πειραιά της τάξης του 15,3% στα 155,43 εκατ. δολάρια. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως "πακέτο" με την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών πηγαίνει και η διαχείριση του πλέον κερδοφόρου κομματιού του λιμανιού που αφορά την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.Αυτά κάνει η Cosco. Αλλά οι κακές γλώσσες λένε πως ο Μαρινάκης βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με τους Κινέζους. Το πιθανό deal περιλαμβάνει την αγορά πακέτου μετοχών του Ολυμπιακού από κάποια θυγατρική της Cosco με αντάλλαγμα την υποστήριξη των συμφερόντων της στο λιμάνι του Πειραιά. Γιατί μέρος των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ ανήκει στο Δήμο Πειραιά, ο οποίος παίζει επιπλέον σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά τις συνθήκες εργασίας στο λιμάνι. Οπότε, η πιθανή είσοδος των Μαρινάκη, Πέτρου κοκάκια Κόκκαλη και λοιπών στο δημοτικό συμβούλιο, ανάβει ουσιαστικά το πράσινο φως για την απόκτηση της ΟΛΠ ΑΕ από την Cosco.
Έτσι εξηγείται η κίνηση Μαρινάκη, έτσι εξηγείται και το πόσο εύκολα στελεχώθηκε το ψηφοδέλτιο του από διάφορες περσόνες του Πειραιά. Και εντάξει με τους κάθε λογής διάσημους κράχτες όπως ο Αντώνης Νικοπολίδης, ο διεθνής πολίστας του Εθνικού Αντώνης Αρώνης και ο ομοσπονδιακός τεχνικός κολύμβησης του Ολυμπιακού Νίκος Γέμελος. Αυτοί μπορεί να ψήθηκαν να κατέβουν υποψήφιοι για κανα χαρτζιλίκι. Μαζί με αυτούς όμως κατεβαίνουν και διάφορα βαριά χαρτιά όπως ο πρώην αντιδήμαρχος και πρώτος σε ψήφους στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, Γιάννης Μελάς, οι επίσης πρώην αντιδήμαρχοι Παναγιώτης Ζερβουλάκος, Γιώργος Δαβάκης και Κορίνα Λαουλάκου, που προσχώρησαν στο άρμα Μώραλη από την παράταξη Μιχαλολιάκου, όπως και ο πρώην νομικός σύμβουλος του νυν δημάρχου, Γιάννης Παπαγγελής. Και σε αυτούς προσθέστε τον δημοφιλή πρώην δήμαρχο Πειραιά (κάποτε ακραιφνή πασόκο) Παναγιώτη Φασούλα, τον επί σειρά ετών δήμαρχο Χρήστο Αγραπίδη, τον Γιάννη Βουγιοκλάκη, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής ΟΝΝΕΔ αλλά και τον πολύ φιλελεύθερο Ανρέα Ανδριανόπουλο.
Μια δικομματική κοσμοσυρροή με άλλα λόγια που δεν μπορεί να εξηγηθεί με μοναδικό κριτήριο την αγάπη για τον Πειραιά, αλλά δουλειές και με λεφτά με ουρά.
Δεν είαμστε σε θέση να γνωρίζουμε ούτε το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών, ούτε και το κατά πόσο θα προχωρήσει αυτό το deal. Ανεξάρτητα όμως από αυτά πρέπει πλέον να θεωρείται δεδομένη η εμπλοκή μαφιόζων παραγόντων του ποδοσφαίρου και της νύχτας στην πολιτική ζωή. Κι αν αυτή μέχρι πρόσφατα ήταν υπόγεια (μέσω αόρατων χρηματοδοτήσεων των καθαρμάτων της χ.α. για παράδειγμα) σήμερα γίνεται πλέον απροκάλυπτη Έχει σημασία αυτή η μετάβαση.
Μέσα στις συνθήκες της κρίσης το οργανωμένο έγκλημα -όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει- εμφανίζεται ως το καθ' ύλη αρμόδιο για την διαχείριση της εργασίας. Οι άτεγκτες δομές του είναι σε θέση να εγγυηθούν όσα η "λευκή" εκμετάλλευση της εργασίας δεν μπορεί να πετύχει. Και να εξασφαλίσουν για τα αφεντικά ακόμη χαμηλότερους μισθούς, ακόμη χειρότερες συνθήκες εργασίας, ακόμη λιγότερα δικαιώματα.
Είναι βέβαιο δε πως αυτό που σε πρώτο χρόνο θα αφορά μόνο τους εργαζόμενους στο λιμάνι, αύριο θα ισχύσει και για άλλους τομείς τιυ δήμου: τους εργαζόμενους στην καθαριότητα, στις τεχνικές υπηρεσίας κ.ο.κ. Οι οποίοι σε κάθε πιθανή κινητοποίηση τους δε, θα βρίσκουν απέναντι τους τους μπάτσους, το κράτος και τους εργοδηγούς της Cosco αλλά τον Τσουκαλά, τον "Χάρο" και τους παρακρατικούς μπράβους της Θύρας7. Που λύνουν τις διαφορές τους όπως αυτοί ξέρουν. Μ' αυτή την έννοια το πείραμα του Πειραιά (όπως και άλλα) δεν είναι παίξε γέλασε. Είναι ένας δρόμος που έχει ήδη ανοίξει κι αν δεν του βάλουμε εμπόδια είναι βέβαια πως θα περάσει από πάνω μας.
*Η κινεζικών συμφερόντων Cosco αποτελεί τον τέταρτο ναυτιλιακό όμιλο στον κόσμο με συμμετοχή στη διαχείριση 18 λιμανιών, 27 τερματικών σταθμών και 600 πλοίων, από τα οποία τα 140 είναι ιδιοκτησίας της. Από το 2008 έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης των προβλήτων εμπορευματοκιβωτίων (container) II και III του λιμανιού του Πειραιά και μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια (και χάρη μεταξύ άλλων στις εξαντλητικές συνθήκες εργασίας) έχει καταφέρει να αυξήσει θεαματικά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η επένδυση ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ για επέκταση της προβλήτας III (με αντάλλαγμα την αναστολή καταβολής του ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος προς τον ΟΛΠ, που σήμερα αποτελεί περίπου το 30% των εσόδων του). ...................
http://www.pireas2day.gr/02,33,10157,00.aspxΕΠΙΣΗΣ 3 ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝΗμερομηνία δημοσίευσης: 29/04/2014
Δύο κολοσσοί απειλούν τη Cosco στον ΠειραιάΠόκερ… για δυνατούς «παίχτες» αποδεικνύεται, τελικά, η διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, στην οποία, πάντως, παραμένει αντίθετο το σύνολο των φορέων του Πειραιά.
Το «παιγνίδι» έχει… ανάψει, για τα καλά, καθώς όπως όλα δείχνουν ο αριθμός των εταιρειών, που εκδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και κυρίως το μέγεθος των δύο από αυτών, αιφνιδίασε σχεδόν το σύνολο των παραγόντων του λιμανιού και κυρίως την πλευρά της Cosco.
Μέχρι τώρα φαινόταν ότι η κινέζικη εταιρεία, που έχει ενοικιάσει την προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και κατασκευάζει την προβλήτα ΙΙΙ, θα είναι ο κυρίαρχος του παιγνιδιού. Μάλιστα, μέχρι τα τέλη της περασμένης εβδομάδας πολλοί θα… στοιχημάτιζαν ότι η προσφορά της θα είναι η μοναδική και ίσως να υπήρχε μια ακόμα για τη «τιμή των όπλων», όπως είχε γίνει και στον προηγούμενο διαγωνισμό για την προβλήτα ΙΙ.
Ωστόσο, το βράδυ της Δευτέρας, μόλις εξέπνευσε, με ώρα Λονδίνου, η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος η είδηση του αριθμού των εταιρειών, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και κυρίως το μέγεθος των δύο απ’ αυτές, της APM Terminals B.V., που ανήκει στην πανίσχυρη δανέζικη εταιρεία Maersk και της Ports America Group Holidings, «τάραξαν» τα νερά.
Ήδη, δημοσιεύματα, που μπορεί να απηχούν τις απόψεις της Cosco αναφέρουν ότι «είναι βέβαιο ότι οι Κινέζοι δεν θα αφήσουν εύκολα τον ΟΛΠ να περάσει στα χέρια άλλου ιδιώτη επενδυτή» (εφημερίδα Έθνος 29/4), δίνοντας το… στίγμα των προθέσεων της κινέζικης εταιρείας, που δεν θα παραδοθεί…. αμαχητί. Άλλωστε, ακόμα, πολλοί θυμούνται τις δηλώσεις- προτροπές του πρωθυπουργού και υπουργών προς την κινεζική πλευρά για να έρθουν να επενδύσουν.
Ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στην επιτροπή της Βουλής επί της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ είχε πει με απόλυτη ειλικρίνεια:
«Σήμερα, επειδή ετέθη, και από τον κ. Σαχινίδη και από εσάς, από όλο τον προβληματισμό σας, εάν σήμερα είναι η κατάλληλη στιγμή να αξιοποιήσουμε το λιμάνι του Πειραιά, βεβαίως σήμερα είναι η ώρα. Σήμερα, που ακριβώς η Κίνα παραμένει σε μια διάθεση να επενδύσει στο εξωτερικό, η απόφαση της κεντρικής επιτροπής της τελευταίας του Νοεμβρίου μιλάει περί επενδύσεως στο εξωτερικό την επόμενη πενταετία 40 δισεκατομμυρίων ευρώ. Εμείς θα πρέπει να προσελκύσουμε, εάν τελικά οι κινέζοι καταφέρουμε να είναι οι πλειοδότες στην αγορά, να προσελκύσουμε αυτά τα χρήματα».
Όμως, πλέον τα δεδομένα αλλάζουν. Η παρουσία της δανέζικης εταιρείας, που μαζί με την ιταλο- ελβετική MSC και την γαλλική CMA συγκροτούν μια πανίσχυρη συμμαχία, που έχει αποκληθεί ως «P3» και είναι προφανές ότι στις κινήσεις θα έχει την στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτσι, και μόνο με μια προσφυγή στα όργανα της ΕΕ είναι σαφές ότι έχει την δυνατότητα να «μπλοκάρει» την διαδικασία και να εμποδίσει να περάσει το πρώτο λιμάνι της χώρας σε κινέζικα συμφέροντα. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί να υπάρχει και ενδιαφέρον εκμετάλλευσης του λιμανιού.
Άλλωστε, η APM Terminals B.V λειτουργεί, ήδη, ένα παγκόσμιο δίκτυο Terminals, το οποίο απασχολεί 20.300 εργαζόμενους σε 67 χώρες, με συμφέροντα σε 71 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς.
Όπως «αυτοσυστήνεται» η εταιρεία «εξυπηρετούμε κάθε μεγάλη εμπορική λωρίδα με μια πραγματικά παγκόσμια παρουσία , παρέχοντας στους πελάτες μας με την πιο προηγμένη τεχνολογία τερματικών , εξοπλισμού και των δραστηριοτήτων στον κλάδο».
Αντίθετα, ο άλλος μεγάλος «γίγαντας», η Ports America Group Holidings φαίνεται ότι έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον για να πάρει στα «χέρια» της τον Πειραιά καθώς η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται στον τομέα των κοντέϊνερ όπως της παραπάνω εταιρείας.
Έχει ισχυρότατη παρουσία στα 42 λιμάνια 80 περιοχών, που ελέγχει και λειτουργεί, στον τομέα της μεταφοράς αυτοκινήτων, στην κρουαζιέρα αλλά και στο φορτίο εκτός των κοντέϊνερ, όπως είναι το χύδην, τα κατεψυγμένα κ.α., τα οποία έχουν σχεδόν εκλείψει από τον Πειραιά.
Η Ports America Group Holidings διακινεί επί του παρόντος 1,6 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιερόπλοιων κάθε χρόνο, μαζί με τον χειρισμό αποσκευών, καταστήματα και εξοπλισμό για την επιβίβαση και αποβίβαση.
Στον τομέα των αυτοκινήτων η εταιρεία διαχειρίζεται πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες RoRo φορτίου ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων, των κατασκευών και των γεωργικών μηχανημάτων, βάρκες και κότερα, στρατιωτικό εξοπλισμό κ.α.
Στον τομέα των κοντέϊνερ διακινεί μόνο εντός των ΗΠΑ περίπου 12 εκατομμύρια TEU ετησίως σε διάφορες εγκαταστάσεις της ενώ διαχειρίζεται και όλων των ειδών τα φορτία, περιλαμβανομένου του χάλυβα, υλικών σε πλακέτες ψύξη προϊόντων, κιβώτια, σάκοι, εξοπλισμού διυλιστηρίων, τροχαίο υλικό, γενικού φορτίου και πυρομαχικών, σιτηρά, φυτικά έλαια, ξηρού φορτίου χύδην τσιμέντο κ.ο.κ.
Πανελλαδική κάλυψη περιλαμβάνει πολλαπλών χρήσεων εγκαταστάσεις και επιχειρήσεις στην Ανατολική, Δυτική και Ακτές ακτών, με μεγάλες εγκαταστάσεις αποθήκευσης και καλυμμένων πρόσβαση σε υπαίθριους αποθηκευτικούς χώρους. Θέσεις λειτουργίας κοντά σε μεγάλες λεωφόρους και των σιδηροδρόμων κάνουν μεταφοράς φορτίου γρήγορη και εύκολη.
Επίσης, ισχυρή αλλά όχι τόσο για να ανταγωνιστεί τις παραπάνω υποψηφιότητες είναι αυτή της Internasional Container Terminal Servises, Inc, που ιδρύθηκε το 1987, έχει έδρα τις Φιλιππίνες.
Η εταιρεία, που είχε την περυσινή χρονιά, έσοδα από τις λιμενικές εργασίες ύψους 852,4 εκατομμυρίων δολαρίων σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με το 2012 έχει παρουσία σε τέρμιναλ στην Κροατία, στο Καράτσι του Πακιστάν, στη Μανίλα , τη Βραζιλία , την Πολωνία , τη Μαδαγασκάρη , την Κίνα , τον Ισημερινό κ.α.
Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ενδιαφέρεται για την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού, με αντίστοιχο οικονομικό όφελος, χωρίς φαίνεται να έχει μεγάλες δυνατότητες να φέρει η ίδια φορτία ή κρουαζιερόπλοια κ.α.
Τέλος, το Utilico Emerging Markets Limited, ένα fund, που ανήκει σε νεοζηλανδικά συμφέροντα και έχει πρόεδρο τον ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρο Ζαγοραίο και έχει ποσοστά συμμετοχής δεν διάφορα λιμάνια του κόσμου όπως και το Cartesian Capital Group LLC, ένα fund που εξειδικεύεται στις εναλλακτικές επενδύσεις, με έδρα τη Ν. Υόρκη, δεν φαίνεται ότι θα πάρουν μέρος στον διαγωνισμό με «αξίωση» να πάρουν ολόκληρο το «πακέτο» των μετοχών. Ίσως ένα ποσοστό συμμετοχής είναι για αυτά αρκετό.